Hej! Kul att du hittade min annons. Jag är en kille på snart 25 år som lever mitt bästa liv med personlig assistans. Jag bor ihop med min bror i Annedal, Bromma och även han lever med personlig assistans. Vi bor i en fin lägenhet tillsammans med våra två katter som är väldigt snälla och keliga. Vi tror att den som passar bäst för uppdraget är kille (eftersom jag älskar att bada på badhus behöver min assistent kunna vara med i omklädningsrum osv). Vi tror att du som söker år mellan 25-40 år och gillar liksom jag att; Spela dataspel Ta snabba och långa promenader Bada Ha struktur för en trivsam dag Dina egenskaper är; Lösningsfokuserad Ordningsam Noggrann Van att jobba med tempo när det krävs Lugn utan att vara långsam Teknikkunnig och stresstålig. Du ska vara bekväm med att hjälpa mig med personlig hygien. Du ska ha lätt för att komma ihåg detaljer och följa checklistor. Du behöver hjälpa mig med allt jag vill och behöver göra i min vardag. Det som ingår i arbetet som personlig assistent i övrigt är bl.a inköp, städning, tvättning, följa med på besök hos olika instanser som jag har kontakt med osv. - i maj kommer du jobba eftermiddagar/kvällar - i juni och juli kommer det även vara dagpass - i augusti återgår vi till eftermiddagar/kvällar Alla dessa tider är mestadels vardagar från 15.15 och 5-7 h framåt. Arbetet är på ungefär 75%. Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema.
Hej! Jag heter Polly, jag är 16 år och bor i Nacka. Jag har personlig assistans och söker nu en trygg och omtänksam person till mitt team. På fritiden gillar jag att bada, kolla på serier, gå på konserter och ta det lugnt. Vi söker dig som vill jobba ungefär 50% - med fast schema varannan vecka (ojämna veckor). Det innebär att du jobbar intensivt en vecka, och är helt ledig nästa. Om jobbet Tjänsten passar dig som: Vill jobba varannan vecka - perfekt om du vill kombinera med studier, annat jobb eller egen tid. Gillar ett arbete som blandar praktiska sysslor med lugna stunder tillsammans, där du ger stöd och assistans i vardagen. Du blir en viktig del i mitt vardagsliv. Det kan handla om att hjälpa till med rutiner, skapa trygghet under natten, eller bara vara ett fint sällskap. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du är: Inkännande och empatisk - du förstår andra och har lätt för att sätta dig in i hur någon annan har det. Jag använder AKK för att kommunicera. Lugn och trygg - du skapar stabilitet och trivs i lugna miljöer. Pålitlig och ordningssam - du tar ansvar och ser till att saker blir gjorda. Kvinna mellan 25 och 60 år, och pratar svenska flytande. Du behöver inte ha någon utbildning eller tidigare erfarenhet - vi lär dig det du behöver. Det viktigaste är att du har rätt känsla för jobbet. Låter det som något för dig? Vi letar efter någon som vill stanna ett tag och bygga ett fint samarbete med mig och min familj. Det kan också finnas en chans att jobba mer i framtiden om du vill. Välkommen med din ansökan!
Om mig: Jag är en 26-årig man som är mitt uppe i att flytta hemifrån. Min lägenhet i Upplands-Bro står redo och väntar på att jag ska flytta in men jag behöver några fler assistenter i mitt team innan jag kan flytta helt. Eftersom jag ska flytta hemifrån kommer vi gemensamt att behöva skapa bra rutiner då jag behöver hjälp med bland annat mitt hushållsarbete. Jag hoppas också att du tycker det är lite kul med matlagning för det uppskattar jag. Jag behöver dig vid min sida i allt jag gör, utan dig klarar jag mig inte. Det är viktigt med kontinuitet i mitt liv, och eftersom det tar lång tid för oss att lära känna varandra ser jag helst att din plan är att stanna hos mig i minst två år. Om dig: För att vi ska trivas ihop behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du måste ibland assistera mig med att fatta kloka beslut, ha ett sinne för detaljer och vara en trygg, mogen och ansvarstagande person med glimten i ögat. Jag tycker om att sticka i väg på disco, bowla och såklart allsång på Skansen. Jag har ett stort film- och musikintresse och går gärna på konserter. Därför hoppas jag att även du tycker att det är kul och vill assistera mig så att jag har möjlighet att göra aktiviteter som gör mig glad. Det är ett plus om du också är äventyrlig, precis som jag! Mina assistenter är anställda i Assistans i balans vilket jag tycker är bra för då vet jag att du får en grundlig introduktion, kontinuerlig handledning och fortbildning. Arbetstid/Varaktighet Storleken på tjänsterna kommer variera. Lön Individuell lönesättning. Kollektivavtal Fremia-kommunal Bemanning: Du kommer att ha ett utökad ansvar som bemanningsansvarig ungefär en vecka i månaden, detta delas mellan mina assistenter på ett rullande schema och innebär att du kommer ta emot samtal från dina kollegor om någon skulle bli sjuk. Ditt ansvar är då att ringa runt och se till att någon kommer, kan ingen annan får du själv hoppa in. Allt handlar om att jag såklart alltid måste ha en assistent vid min sida som känner mig väl. Uppdraget är arvoderat! Tjänsten: Jag söker dig som vill arbeta framför allt kvällar och nätter (med jour) hos mig ungefär en (1) till två (2) gånger per vecka. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Jag är en kille på strax över 30 år som nu söker en till assistent till min arbetsgrupp. Jag har en muskelsjukdom som medför att jag behöver hjälp med allt i mitt vardagliga liv. Har en egen bil så du behöver ha körkort, till manuell bil. Jag åker gärna runt på loppisar mm. Du som söker ska ha personlig lämplighet och gärna erfarenhet från assistentyrket, men det är framförallt personkemin som är det viktigaste. Passen är förlagda 8-21, tjänsten är på ca 89% men går att göra mindre om man det önskar. Att arbeta i någons hem innebär att du som assistent ska ha respekt för inte bara den du arbetar hos utan även för kundens privatliv. Det ställer stora krav på lyhördhet, engagemang och empati. Skicka ditt CV med ett personligt brev där du beskriver varför just du skulle passa för den här tjänsten till: [email protected]. Intervjuer och anställning sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Företagsinformation Assistans på Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen. På vårt mysiga kontor hittar du 6 anställda, 4 som tillhör Assistans på Gotland och 2 som tillhör Humana Assistans. Vi har förmånen att ha vår egen jurist som arbetar 100% på vårt kontor. Hon heter Ida och hjälper dig som önskar hjälpa att söka assistans men är även behjälplig för de kunder som redan har assistans. För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla. Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa! Vi på Assistans på Gotland har kollektivavtal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 76% hos vår kund i Boden. Med start omgående Arbetstiderna är följande: Kl 14:00-20:00 Kl 15:00-21:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 19-årsåldern som gillar datorer och tv-spel. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har en mag- och tarmsjukdom. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, medicinering samt vid måltider. Stöd för att kunna leva sitt liv som vilken 19 åring som helst. Kunden använder sig av PEG, ileostomi och dropp. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lättsam och har humor, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Mycket goda kunskaper i svenska språket - både i tal och skrift MERITER Utbildning inom vård och omsorg B Körkort Sysselsättningsgrad: 76%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Assistans kompetens är en erfaren och engagerad assistansanordnare som erbjuder personlig assistans av hög kvalitet över hela Sverige med starkt fokus på individens behov. Vår kunniga och motiverade personal är kärnan i vår verksamhet och vi arbetar aktivt för att ge de bästa förutsättningarna att lyckas i sitt uppdrag. Alla våra chefer har dessutom själva arbetat som personliga assistenter. Vi har kollektivavtal samt är godkända av IVO och IFA. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller assistanskoll.se Vi söker just nu en sommarvikarie med chans till fortsatt arbete, till en ung man som bor i en villa med sina assistenter. Som personlig assistent är du ett stöd i vardagen till en person med autism, epilepsi och mental retardation. Arbetet handlar ofta om att hjälpa till med sådant som ingår i alla människors vardag och utifrån assistansanvändarens behov och önskemål. Det kan vara omvårdnadsinsatser, vardagssysslor samt aktiviteter som assistansanvändaren uppskattar. Assistansanvändaren ska få stöd att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med assistansanvändarens nätverk och övrig personal. Arbetstider 09-16 och 16-09 med sovande jour 23-06. Vid aktiviteter utanför hemmet har vi dubbelassistans. Kvalifikationer då arbetsplatsen är i assistansanvändarens hem ställs höga krav på personlig mognad och hänsynstagande. Du som söker behöver besitta god social kompetens samt vara flexibel, ansvarsfull och ordningsam. Likaså ska du ha en god samarbetsförmåga, positiv inställning och vara lösningsfokuserad. Du har lätt för att bjuda på dig själv och är en varm och inkännande person som kan jobba med låg affektivt bemötande då mannen är kravkänslig. Du kommer att ingå i ett tryggt team med mycket erfarenhet av arbetet. Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete som personlig assistent eller undersköterska är önskvärt, men personlighet och personkemin mellan dig och assistansanvändaren är det viktigaste. Rekryteringen sker löpande och tjänst kan tillsättas innan ansökningstidens slut.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Vi söker dig som glöder för LSS-verksamhet och har ett stort engagemang för att arbeta med personer med funktionsvariationer. Nu söker vi personliga assistenter till en brukare som bor väster om Arvika. Arbetsuppgifter I arbetet ingår att hjälpa brukaren med grundläggande behov, medicinsk omvårdnad utifrån egenvård samt strukturerad träning i olika former under dagen. Arbetet kräver stor lyhördhet gentemot brukaren samt flexibilitet när det gäller schema och arbetsplats. Att arbeta som personlig assistent är att assistera en annan människa med allt vad det innebär. Arbetet är inte nödvändigtvis att förändra, förbättra eller välja åt brukaren. Brukaren ska ges största möjliga utrymme att bestämma själv, över sitt liv. Ibland innebär jobbet bara att finnas till hands, vara beredd och redo att assistera. Kvalifikationer Vi söker dig som har omvårdnad-, barn och fritids-, friskvård och hälsa-, personlig assistent utbildning och/eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av arbete som personlig assistent med anhöriga i samma hushåll och/eller att du har erfarenhet från funktionshinderområdet genom tidigare arbete, uppdrag eller relationer i din närhet. Du måste ha ett genuint intresse av att vilja arbeta med människor, ett professionellt förhållningssätt, samarbetsförmåga, vara noggrann, ansvarstagande och trivas med att arbeta inom givna ramar. Du behöver även vara i god fysisk form då arbetet innebär en del förflyttningar (hjälpmedel finns) och engagemang vid regelbundna träningstillfällen. Önskvärt är att du själv tycker om fysiska aktiviteter och att du gillar att peppa andra i sin träning. Du bör även vara intresserad av egen utveckling inom yrkesområdet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav och det är önskvärt att du har vana av att använda digitala verktyg som dator, mobil och läsplatta. Du får inte vara rökare eller allergiker då djur finns i hemmet. Villkor Tjänsten är tillsvidare på 65-100% där man arbetar dag/kväll och helg. Vi söker även dig som vill arbeta som visstidsanställd på timmar. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Örnsköldsvik med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent. OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund / brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra brukare / kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar. Sysselsättningsgrad: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie vid behov med chans till mindre schemarad hos vår kund i Gammelstad, Luleå. Timvikarie vid behov inneär att du hoppar med kort varsel vid frånvaro hos ordinarie personal vid sjukdom och semesterfrånvaro. Perfekt att kombinera med annat jobb eller studier! Arbetstiderna är följande: Kl 07:45-15:00 Kl 15:00-20:00 Kl 20:00-08:00 (jour) vardag & helg Kl 11:00-16:00 helg Kl 10:00-20:00 helg Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 25-årsåldern som gillar utflykter, musik, promenader och att spela spel. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har autism. Hon har ett tydligt självskadebeteende som påverkar henne själv och utomstående. Därav är det viktigt att du som assistent är mottaglig att lära dig och tillämpa lågaffektivt bemötande. Kunden är på daglig verksamhet, fyra dagar i veckan. Där du som assistent är med kunden och är delaktig i den. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket - både i tal och förståelse Kunden önskar endast kvinnliga sökanden MERITER Erfarenhet av autism Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov + chans till mindre rad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Nu söker vi en en assistent till en tjej, hon är 14 år och bor hemma med sin familj i Marieholm. Tjejen har en intellektuell funktionsnedsättning och autism, hon är i ständig behov av tillsyn och stöd. Vi söker dig som vill arbeta endast varannan helg. Du behöver vara lugn och trygg som person, ha ett pedagogiskt sinne och ha förmågan av kunna motivera när det behövs. Ditt arbete kommer bestå i att hjälpa henne med hennes dagliga livsföring, motivera till aktiviteter, utveckla det pedagogiska arbetet och stötta vid personlig hygien. Arbetstiderna förlagda till varannan helg och dagtid under sommarlovet, tiderna är flexibla. Att arbeta i ett hem med flera personer som bor tillsammans kräver att du är anpassningsbar och när det behövs kan backa undan. - Du behöver kunna tala, skriva, förstå och läsa svenska obehindrat. - Du behöver ha ett tekniskt kunnande kring TV spel, VR hjälm, datorer osv. - Det finns kanin i hemmet. - Du behöver ha körkort i ditt arbete. - Du behöver vara helt rökfri.
Välj ett jobb för att visa detaljer