Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker två engagerade personer som vill bidra till en trygg, aktiv och välfungerande vardag för vår barnkund i Majorna, Göteborg. Arbetet innebär ett stort ansvar då det omfattar medicinska insatser, vilket kräver att du är noggrann, ansvarsfull och trygg i din roll. Samtidigt är assistansen fartfylld och lekfull, och vi söker dig som har mycket energi och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Arbetsdagen är uppdelad i två pass: ett dagpass kl. 06:30–14:30 och ett kvällspass kl. 14:30–21:00. Dagpasset startar i hemmet och innebär att du följer med barnet till skolan. Under skoldagen finns du med som ett närvarande stöd både i klassrummet och på raster. Du arbetar nära barnet, men befinner dig också i en miljö med andra elever och skolpersonal. Passet avslutas i skolan. För att du ska känna dig trygg i rollen börjar du med en medicinsk utbildning på sjukhuset, som tar cirka en dag. Därefter får du en ordentlig introduktion till arbetet, så att både du och barnet får en bra och säker start tillsammans. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos ett barn bosatt i Majorna, Göteborg har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har ett genuint intresse för att arbeta med barn och en god förståelse för deras behov är rökfri Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter inom vården har tidigare erfarenheter av att arbeta med barn Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 80 %. Arbetet är förlagt till vardagar och följer ett schema med två arbetspass: 06:30–14:30 och 14:30–21:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Slutet på juli/början på augusti eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du ha fyllt 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]
Jag är en kille på 30 år och jag söker dig som vill vara mitt stöd i vardagen. Jag behöver stöd i att utveckla min självständighet och mina förmågor för ökad livskvalité i vuxenlivet. Jag har ett behov av att du som min personliga assistent är mitt stöd och hjälper mig att skapa trygghet i vardagen. För att kunna stötta mig behöver du vara lyhörd och nyfiken på mig som person. Du behöver också vara lugn och stresstålig. För att vi skall fungera bra tillsammans och att du skall kunna hjälpa mig i min vardag är det bra om du har erfarenhet av autism och intellektuell funktionsnedsättning. Men det avgörande är ditt engagemang och att du har ett genuint intresse av att bidra till ökad livskvalité för mig. Vi kommer trivas bra tillsammans om du också har ett sinne för humor samt tycker om att hitta på roliga saker då jag tycker om att vara aktiv. Du kommer vara med mig på fritidsaktiviteter så som bowling, bad, dans och annat som jag önskar göra. Som person ser jag att du är glad och positiv, lyhörd och ansvarstagande. Du skall vara rökfri och det är en fördel om du har körkort. Jag ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, men det viktigaste är personkemin. Att arbeta med mig och mina assistenter ingår dygns pass samt långa dag/kvällspass. Vi ser helst att du är vaccinerad mot Covid-19. Företagsinformation Mira Assistans är ett assistansbolag med basen i Skövde. Vi anordnar assistans för ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är särskilt inriktade på assistans för personer med autism, där vi jobbar mycket med utbildning och handledning inom området. Mira betyder beundransvärd, och det är just så vi ser på både våra brukare och duktiga medarbetare. Mira Assistans mål är att skapa livskvalitet för alla!
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Om jobbet Givande arbete hos en glad 13 årig kille. Jag är en glad 13 årig kille med flerfunktionsnedsättning som bor med mina föräldrar och lillasyster i villa i Ulricehamn. Nu vill jag utöka vår goa assistentgrupp och letar efter en pålitlig, flexibel och påhittig assistent som vill hjälpa mig att träna, bada och komma ut på aktiviteter. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med mat, hygien och förflyttningar. Jag har en CP-skada, epilepsi och utvecklingsstörning. Mina assistenter är med mig i skolan och hjälper mig att komma ut på promenader och annat kul. Du ska kunna arbeta dygnets alla timmar, inkl. vakennätter samt följa med mig på aktiviteter. Tjänstens omfattning är ca 75-100%
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet, glädje och struktur i vardagen för en 6-årig pojke med behov av stöd. Han är en nyfiken och aktiv kille som behöver hjälp i sin kommunikation och i många av sina dagliga rutiner. Som personlig assistent är du ett praktiskt och känslomässigt stöd och du finns nära, vägleder och är ett lugnt sällskap genom dagen. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Du behöver kunna läsa av små signaler, skapa förutsägbarhet i vardagen och möta pojken med respekt, tålamod och närvaro. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kille i 6-årsåldern bosatt i Nossebro har goda kunskaper i svenska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete med barn har B-körkort Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är till en början en timanställning men det kan bli aktuellt med en fast rad inom kort. Arbetstiden är förlagd på dagtid och kvällstid, vardag som helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan!
Är du en trygg och flexibel person som söker ett meningsfullt arbete? Sök då vår tjänst som personlig assistent! Om tjänsten Vi söker nu en till två personliga assistenter till våra brukare som är i behov av assistans. Arbetet innebär kvalificerad omvårdnad och allt som förekommer i det dagliga livet, såsom personlig hygien, hjälp med aktivering och vid förflyttningar. Det ingår även att hjälpa till med andra insatser, exempelvis sjukgymnastik och att fungera som stöd vid dagliga grundläggande behov så som kommunikation. Arbetet innebär också att vara ett socialt stöd samt planera och delta vid alla aktiviteter. Att arbeta som personlig assistent är ett roligt och varierande arbete där du tillsammans med brukaren utför aktiviteter både i och utanför hemmet utifrån deras önskemål och behov. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll och varannan helg. I en av assistansgrupperna ingår sovande jour och dygnspass. Vi erbjuder Du får möjlighet att bidra till en meningsfull vardag för andra, samtidigt som du utvecklas professionellt. Vi erbjuder olika möjligheter till kompetensutveckling och en genomtänkt introduktion för att du ska vara trygg i roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Kvalifikationer För tjänsten är det önskvärt att du är utbildad undersköterska. Då kommunikation kring medicinering, arbete utifrån genomförandeplan, rutiner, samt dokumentation är några av de dagliga arbetsuppgifterna så krävs att du kan prata och dokumentera på svenska. Vi söker dig som är trygg, strukturerad och kan möta brukaren i dennes behov och vardag. Du behöver vara flexibel, ha tålamod och ha god kunskap om omvårdnad. Du behöver ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp mot gemensamma mål, samt kunna arbeta hos flera brukare då vi samplanerar våra resurser hos flera brukare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du är lyhörd för brukarnas enskilda behov och den privata atmosfären med familjen. Då det förekommer husdjur i hemmet krävs att du tål pälsdjur. B-körkort är ett krav, då en av brukarna bor utanför centrum. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske efter 21 juli. Provanställning kan komma att tillämpas. För tjänsten krävs att du uppvisar ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att du gör detta i god tid via Polismyndighetens hemsida. Ansök redan idag, dock senast 2025-07-20. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Testa Vilhelmina – bo gratis när du flyttar hit för att jobba Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem i tätorten Vilhelmina. Om du får anställning i någon av våra fjälldalar så kan du under tre månader få subventionerad hyra. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/inflyttare/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Beskrivning Vi söker nu timvikarier till LSS Omsorgen Vilhelmina Kommun. I vår verksamhet så finns gruppbostäder, daglig verksamhet, korttidshemmet Galaxen samt personlig assistans. Arbetsuppgifter Vill du vara en del av vårt team? Vi söker vikarier som är ute efter utmaningar varje dag i veckan och som tycker att det är en glädje att hjälpa någon annan att nå sina drömmar. Som personal inom LSS-omsorgen hjälper du vänner i livet i alla åldrar med en funktionsvariation, på deras fritid, i deras vardag och du får dela ögonblick med dem. I det här jobbet använder du både hjärna och händer. Du får skratta och dela glädje men även stötta vid känslostormar och tuffa stunder. Det är ett inspirerande och flexibelt jobb där du får göra allt från att hjälpa någon att vara fräsch och att ta sin medicin, till att lära någon att shoppa med en surfplatta eller göra spontana dagsturer dit näsan pekar. Att ge någon en hand ger dig något värdefullt tillbaka. Kvalifikationer Vi söker dig som har undersköterskeutbildning, barn- och fritidsutbildning, pedagogisk utbildning eller annan lämplig utbildning för yrket. För samtliga våra arbeten läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Egenskaper som positivitet, flexibilitet, tålamod och engagemang värdesätts. Arbetet innebär både ensamarbete och arbete i grupp. Tjänstgöring dagar, kvällar, helger och för vissa tjänster natt. Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 15 juni 2025. Rekrytering sker löpande. För ytterligare information eller frågor, vänligen ring, skicka SMS eller mejla någon av enhetscheferna. - Enhetschef för barn och unga, Karin Örjegren, tel: 076-139 43 28, mail: [email protected] - Enhetschef för gruppboenden, Ulrica Johansson, tel: 073-085 40 18, mail: [email protected] - Enhetschef för personliga assistenter, Marie Edvall, tel: 073-026 57 28, mail: [email protected] Villkor Välkommen med din ansökan senast 250831 innehållande personligt brev, meritförteckning samt referenser. Om Vilhelmina Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorterna Vilhelmina, Saxnäs och Dikanäs, där vi har kommunal verksamhet, hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåren, och äta på någon av orternas caféer och restauranger. I fjällen finns anläggningar som både har öppet under turistsäsongerna och året runt, och dessutom närhet till några av de större skidbackarna som finns i Kittelfjäll och Klimpfjäll. Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://www.vilhelmina.se/inflyttare/ Övrigt Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent och timvikarie åt en aktiv 63-årig kvinna som bor på landet cirka en mil från Ljusdal. Här finns både hästar, ankor och hundar, så du som trivs med djur och natur kommer att passa utmärkt. Om tjänsten: Arbetet innebär att stötta i vardagen med personlig omvårdnad, hushållssysslor och aktiviteter, både i hemmet och i stallet. Då djuren är en viktig del av livet här, ser vi gärna att du har erfarenhet av, eller stort intresse för, djur och är bekväm i stallmiljö. Timvikarie vid behov, arbetstider kl. 07:30-17:30, måndag till söndag. Företagsinformation Hos oss på Addera assistans erbjuder vi generösa löner och ett bra friskvårdsbidrag. Våra personliga assistenter är viktiga för oss! På Addera assistans är vi övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå längre. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Addera assistans har kontor i Ljusdal och Hudiksvall. Vi tror på att göra det tillsammans, när vi gör det kan vi skapa en bra arbetsmiljö och göra skillnad. Välkommen till vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer Fremias kollektivavtal (KFO).
Vaken nattassistans till 4-årig pojke med andningsstöd – Årsta Vi söker en trygg och erfaren person för vaken nattjänst hos en 4-årig pojke med omfattande andningsstöd i hemmet. Pojken bor med sina föräldrar i Årsta, och arbetet utförs i nära samarbete med familjen. Du kommer ha en avgörande roll i att skapa trygghet under nätterna – både genom teknisk omvårdnad och varsam närvaro. Akondroplasi är en medfödd skelettsjukdom och den vanligaste formen av kortväxthet. Den kan påverka andningen, särskilt under sömn, då trängre luftvägar och nedsatt muskeltonus kan öka risken för snarkning eller sömnapné. Vårt barn behöver därför nattlig tillsyn och viss andningsövervakning för trygg och säker sömn. Arbetstid: kl. 22:00–06:00 Plats: Årsta Tjänst: Vaken natt, enligt schema i dialog med familjen, Om uppdraget Under natten ansvarar du för att vaka över pojkens andning, välbefinnande och medicintekniska utrustning. Arbetsuppgifterna innefattar: Övervakning och hantering av BiPAP – inklusive programjustering, maskbyten, kontroll av huvudband/maskram, agera vid larm eller låg/hög saturation och puls Användning av Bitmos-pulsoximeter och syrgaskoncentratorer (tre nivåer) Nattlig tillsyn – inklusive positionering för att underlätta andning, lyft från låg säng och tröst vid uppvaknande Slemhantering – som nässköljning, nässpray, nästoalett samt inhalation med koksalt eller läkemedel Tröstande närvaro – hålla barnet i famnen i upprätt läge vid behov Av- och påkoppling av utrustning – när barnet vaknar och somnar om (flera gånger per natt) Byta ut defekta delar och kontrollera ventilationsflöde Detta är ett uppdrag för dig som vill vara en trygg punkt i natten och samtidigt har erfarenhet av att hantera avancerad andningsutrustning. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn med medicinska behov, gärna i hem- eller sjukhusmiljö Har god kännedom om BiPAP, pulsoximeter, syrgas och andningsrelaterad vård Klarar av fysiska moment, som lyft och omvårdnad under natten Är uppmärksam, lugn och inkännande i kontakt med både barn och föräldrar Krav: Du får inte vara rökare Du får inte ha egna småbarn i hemmet (pga. infektionsrisk) Du bör ha möjlighet att arbeta kontinuerligt nattetid Ej allergisk mot pälsdjur Meriterande: Undersköterskeutbildning eller likvärdig kompetens Tidigare arbete med barn med andningsproblematik Erfarenhet av vaken natt inom LSS, personlig assistans eller pediatrisk vård Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Till vår kund i Dalby söker vi nu en ny person till vårt team av personliga assistenter. Tjänsten är på cirka 85%. Kunden som söker en ny personliga assistent har ALS och är i behov av hjälp med all omvårdnad, handräckning och förflyttning. I denna grupp arbetar assistenter under dygnets alla timmar med dubbelbemanning en stor del av dagen. Kunden önskar leva ett så aktivt liv som möjligt och har en anpassad bil för att kunna transportera sig, körkort är därför ett krav. Han kommunicerar självständigt och berättar vad han önskar hjälp med. Du behöver inte ha arbetat som personlig assistent tidigare men du behöver vara lyhörd och alert. Du kommer att arbeta i en familj där du är en viktig pusselbit för att få vardagen att fungera. Tjänsten innefattar arbetspass dag, kväll och helg med arbete varannan helg. Du som blir aktuella för tjänsterna kommer att ha fasta tider på schema. Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sundholmen Personlig Assistans AB är ett personligt assistansbolag med mer än 20 års samlad erfarenhet inom branschen. Vårt mål är att erbjuda en individuellt utformad, personlig och professionell helhetslösning inom personlig assistans. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs och vi lägger stor vikt vid att vara en god arbetsgivare. Vi månar om goda anställningsvillkor och en trygg arbetsmiljö och är anslutna till kollektivavtal Bransch G – Personlig Assistans.
Välj ett jobb för att visa detaljer