Personlig assistent med arbetsledaransvar

Jag är en 18 årig kille i Ulricehamn, som behöver en ny assistent med start omgående. Att vara min personliga assistent innebär att assistera mig med det som jag skulle gjort själv utan min funktionsvariation, på det sätt som jag önskar. Är du den som hjälper mig med olika vardagliga moment som att sköta min personliga hygien, motionera, åka på utflykt, så klart laga god mat, och pyssla om mitt hem? Dina arbetsuppgifter är att assistera mig till vardags och fest. Du är nyfiken på mig, och vill lära känna mig och är intresserad av AKK (Alternativ Kompletterande Kommunikation). Du behöver behärska det svenska språket väl i både tal och skrift då du assisterar mig i min kommunikation med andra. Jag behöver tydlig struktur, förberedelser och dagsscheman med bildstöd. Du som söker bör vara en ordningsam och praktisk lagd person och som alltid ser möjligheter när du assisterar. Du ska ha god samarbetsförmåga och kunna assistera vid dubbel assistans. Du måste ha körkort, vara rökfri och vara beredd att arbeta obekväm arbetstid. Erfarenhet kring barn/ungdomar med särskilda behov samt erfarenhet kring epilepsi är meriterande. Du får utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling i hur jag vill bli assisterad och den betalda introduktionen (bredvid gång) är på ca 40 timmar. Tjänstgöringsform: För viss tid så länge uppdraget varar Tjänstgöringsgrad: ca 75-80% (em,kväll,helg,natt). Din arbetsgivare blir Din Personlig assistans. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Kommunal och erbjuder anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i Dinpa gör du skillnad varje dag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent sökes i Vällingby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:  11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka.  Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans, Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad, Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Jobba som personlig assistent i Falun i sommar!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Söker du ett meningsfullt sommarjobb där du verkligen gör skillnad? Vi letar efter engagerade och omtänksamma kollegor som vill arbeta som personlig assistent i sommar, med möjlighet att fortsätta som timvikarie till hösten. Kanske är detta början på en längre resa inom omsorgsyrket, där du kan utvecklas och stanna kvar hos oss? Hos oss arbetar vi med människor, för människor – med målet att våra brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Du får chansen att stödja en individ i vardagen och skapa en positiv inverkan på deras liv. Vi letar just nu efter fler kollegor i Falun med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent.  OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Vidare ser vi gärna att du har en flexibel inställning och att du är öppen för att arbeta hos flera av våra kunder i närområdet. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans HUR SER VANLIG DAG SOM PERSONLIG ASSISTENT Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

19 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personliga assistenter Trollhättan
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker flera personliga assistenter till vår kund i Trollhättan. Du kommer att hjälpa kunden i vardagen med olika saker. Kunden gör regelbundna besök på badhus där du som assistent förväntas delta i momenten. Körkort B är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom vård och omsorg samt arbetat med tecken som stöd. Tjänsten är vid behov och timmarna kan variera. För rätt person kan det finnas möjlighet till fasta tider. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp den behöver i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Sommarassistent sökes till man i 50-års åldern, med möjlighet till fast ...
Aleris Sjukvård AB
Personliga assistenter

Om oss Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår. Rollen Vi söker en personlig assistent till en man i 50-års åldern som sitter i rullstol och har en ryggmärgsskada som är bosatt på Södermalm i Stockholm. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att stötta och hjälpa honom med sin dagliga livsföring såsom personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar , assistera vid måltider, städa, följa med på aktiviteter etc.  Tjänsten gäller sommarvikariat med god möjlighet till ett fast schema om två dagar i veckan efter sommaren. Arbetspassen är förlagda dagtid (kl. 07.00–15.00) och kvällstid (kl. 16.00–23.00), och vissa dagar förekommer dubbelpass. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt      förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, lojal och lyhörd. Du värnar också om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med kunden och dina kollegor och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Det är viktigt att du agerar med sunt förnuft och har ett stort kundfokus.  Du skall kunna arbeta i sommar och hoppa in med även kort varsel . Du har erfarenhet av personlig assistans (meriterande) och har B-körkort (meriterande) – då mannen planerar att skaffa bil för utflykter. Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg. Krav för denna tjänst är att man behärskar svenska språket i tal och skrift mycket bra.  Tjänsten passar dig som vill göra skillnad i vardagen och trivs i en nära och personlig arbetsrelation. Anställningsvillkor  Anställningsform: Timanställning/Sommarvik. Omfattning: Deltid Tillträde: Omgående Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Personlig Assistent - Heltid i Stockholm
Hirely AB
Personliga assistenter

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Jag är en snart 16-årig tjej som bor varannan vecka hos mamma och pappa – på Kungsholmen och Lidingö. I höst börjar jag i gymnasiet, ganska säkert på Kungsholmen 🙌🏻 Efter skolan gillar jag att chilla en stund, sen är det plugg och så. På helgerna hänger jag gärna på stan, kollar smink, kläder eller bara sitter och fikar och spanar på folk ☕🛍️ Nu söker jag dig som kan hänga med mig. Jag tror att du som passar bäst är en empatisk och positiv kvinna, 25–35 år, som är van att ta ansvar, gillar tonårsliv och har lite datorvana. Du behöver också vara bekväm med katter – för jag har ett par fyrbenta kompisar hemma! 🐱 Eftersom jag bor växelvis behöver du kunna följa med dit jag är, så lite flexibilitet är toppen. Och för rätt person finns också möjlighet till ett utökat ansvar – som arbetsledare för mitt lilla assistentteam. Det innebär bland annat att hålla koll på scheman, vara kontaktperson och se till att allt flyter på. Tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ser verkligen fram emot att höra från dig! 💌 Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Jobb från jobbify.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
EMPATISK PERSONLIG ASSISTENT SÖKES
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Empatisk personlig assistent sökes  Jag är en kvinna i mina bästa år, 51. Jag har hjärtat på rätta stället.  Jag söker tim och semestervikarier. Du bör ha möjlighet att hoppa in både vardagar och helg. Du bör även ha möjlighet att jobba såväl dagtid som kvällar och nätter. Du ska inte ha några problem med att jobba pass där det ingår sovande jour. De timmar som är sovande jour är betalningen 25 procent av timlönen. Du ska vara duktig på matlagning, kunna följa recept. Vara bra på att ställa upp vid sjukdom medmera. Jag behöver hjälp i vardagen med allt från hygien, förflyttning, tandborstning, matlagning, städning till fritidsintressen med mera. Arbetet innebär både dagtid, kvällar, nätter och helgarbete. Du är ansvarsfull, lyhörd, glad och positiv, punktlig, empatisk och omtänksam. Pigg och energisk. Viktigt att du klarar tunga lyft och har bra fysik och god hälsa. Du ska vara djurvän. En liten gullig hund och en fin katt finns i mitt liv. Katten kommer från Ursviken och hunden från Bjerten. Är kreativ/ estetiskt lagd. Mina intressen. Människor, böcker, skriva poesi, foto, djur och musik. Humor och att skratta tycker jag är kul. Vänner, släktingar, särbo. Du blir mina armar och ben. Tänker och planerar gör jag själv. Jag lever ett självständigt liv och du hjälper till med detta. Det är viktigt att vi fungerar bra ihop. Jag kommunicerar i huvudsak via text. Det är bra om du kan rycka in när behov uppstår. Ömsesidigt förtroende och lojalitet är viktigt. Du är flexibel. Beskriv vilka möjligheter du har att hoppa in vid sjukdom och vid semester. Sjukdomen ME, känner du till den? Du måste vara doftfri på arbetstid. Är överkänslig mot ljud och dofter med mera. Rökfri arbetsplats.  Hör av dig och berätta om dig själv och varför du skulle passa som personlig assistent åt mig! Bifoga CV och referenser. https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent till en tjej i Helsingborg - ca 50%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en tjej i 25 års åldern bosatt i Helsingborg har B-körkort då man som assistent kör kundens bil har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift kan följa med till stallet och ridläger då kunden älskar att rida har god fysik tål pälsdjur är rökfri är trygg, lugn och tålmodig Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sondmatning och epilepsi delar kundens intressen för aktiviteter Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning" och tjänsten är på ca 50% med möjlighet till fler timmar. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Varierande arbetstider.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent i Borås
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Borås. Kvinnan bor själv tillsammans med sina två tonårsbarn i hus så du får inte vara rädd för att ta i då både snöskottning, plantering och allt annat som krävs för att ta hand om ett hus ingår i arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär både arbete i hemmet samt utflykter Till den här tjänsten ser vi helst att du är kvinna, vi vill också att du är lyhörd, ordningsam och positiv. Du som söker bör även ha god initiativförmåga. Det ses som positivt om ni delar några intressen så som matlagning, trädgård, resor, inredning, mode/skönhet och shopping. Erfarenhet inom personlig assistans eller arbete med Track och ventilator är meriterande men inget krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Kommunikationen är viktig så du skall ha goda kunskap i svenska språket, både tal och skrift. Rökfri personal önskas Man arbetar 12 timmars pass och tjänsten är mellan 70-100% utifrån överenskommelse.

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025