Platschef, anläggning

Sök bland 40 lediga jobb som Platschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef Göteborg
Isolerab AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Isolerab växer och söker nu en driven Platschef till vår expanderande installationsavdelning! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som Platschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Göteborg - som brinner för ledarskap och som drivs av utmaningar. Rollen som platschef innebär att du planerar och styr det dagliga i ortens verksamhet när det gäller installation och utförande. Uppföljning av ekonomi, mål och produktivitet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi.  Som Platschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm Friskvårdsbidrag & friskvårdsaktiviteter Förmånsportal Vem söker vi? Du är en person med erfarenhet av att leda och driva team. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande bransch. Som person är du en naturlig ledare med goda kommunikativa egenskaper och besitter förmågan att skapa resultat genom andra. Du tycker om att se andra lyckas/ växa i sin roll och teamets resultat och mående är viktigt för dig. Du har en positiv inställning, är lyhörd & ser utmaningar som något positivt där du använder ditt driv till att vilja lösa dem. Du är kommunikativ, målmedveten och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har förmågan att bygga långsiktiga relationer och motivera dina team till att uppnå sina mål. Du trivs med att jobba i ett högt tempo där dagen inte alltid blir som man planerat. Du har en strävan efter att få utvecklas och ta ansvar och ser dig som en del av Isolerabs ansikte utåt. Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, så ansök redan idag för din chans att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt via mobil eller dator. Vi ser fram emot att höra från dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Platschef Anläggning
Svevia AB (publ)
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Svevia har en stadig utvecklingsresa och under innevarande strategiperiod satsar vi på tillväxt genom större infrastrukturprojekt samt nya marknadsandelar. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Nu finns det en öppning som Platschef med inriktning mot mark och infrastrukturprojekt i Västra Götaland med omnejd hos oss på Svevia Anläggning. Vill du leda projekt som verkligen gör skillnad? Svevia – Division Anläggning, Region Syd – söker en platschef som vill ta nästa steg. Vi befinner oss i en expansiv fas i Västsverige och söker nu en erfaren platschef som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. Vi bygger en organisation med långsiktighet, trygghet och kvalitet i fokus – där du som ledare får möjlighet att utvecklas och påverka på riktigt. Som platschef hos oss leder du större mark- och anläggningsprojekt inom väg, VA och energi. Du har det operativa ansvaret – från första spadtag till slutbesiktning – och du har ett starkt team och en rutinerad organisation bakom dig. Placeringsort är med fördel Göteborg, men även andra orter i Västsverige kan vara aktuella. Det här kommer du att göra som platschef: • Leda och planera projekt från start till mål • Säkerställa att arbetsmiljö, säkerhet och miljö alltid prioriteras • Ta ansvar för budget, produktionskalkyler och produktionsplanering • Följa upp ekonomin löpande – med månadsprognoser och resultatuppföljning • Säkerställa dokumentation och kvalitet enligt kontrakt och projektmål • Bygga och vårda relationer med kunder och samarbetspartners • Arbeta i nära samspel med projektchef, arbetschef, arbetsledare, projetingenjörer och underentreprenörer Vem är du? Du är en trygg ledare som kan kombinera struktur med affärsdriv. Du trivs med ansvar och är van att hålla ihop produktionen – både operativt och ekonomiskt. Du skapar tydlighet för ditt team och agerar professionellt mot kund. Vi söker dig som har: • Minst 5 års erfarenhet som platschef inom mark- eller anläggning • Genomfört projekt med budget runt 30 Mkr eller mer • Arbetat i Trafikverksprojekt (Investering) • God kunskap om AMA, AB04, ABT06 och BAS-U • Vana av resurs- och tidsplanering, samt ekonomisk uppföljning • God svenska i tal och skrift, datorvana och B-körkort Meriterande om du också har: • Erfarenhet av verktyg som MAP eller liknande kalkyl- och uppföljningssystem Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning (civil- eller högskoleingenjör) – eller motsvarande erfarenhet som platschef. Vad erbjuder vi dig? Du får en viktig roll i en verksamhet som satsar stort och smart. Du blir del av en laganda där vi stöttar varandra, tar ansvar och jobbar mot gemensamma mål. Hos Svevia får du möjlighet att påverka, utvecklas – och göra skillnad på riktigt. Redo att ta nästa steg? Då vill vi gärna få chansen att berätta mer om hur din framtid kan se ut hos oss. En del av något större Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10:e Augusti. Urval startar under v.33. OBS under vecka 28-32 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Saeid Azmoudeh på [email protected] eller tel 0702256423 eller Sally Backlund Mehrabi, HR-Specialist på [email protected] eller tel, 0703-132264. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till Bilinorr i Hudiksvall
Svensk Autorekrytering AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsbeskrivning Vill du vara med från start och sätta riktningen för en helt ny verksamhet med stöd från en stark koncern och ett av världens mest respekterade varumärken? Bilinorr – en del av Bilbolaget-koncernen – söker nu en strategisk och närvarande platschef till vår nya Toyota-anläggning i Hudiksvall. Det här är en unik möjlighet för dig som vill ta fullt affärs-, personal- och resultatansvar och samtidigt forma framtiden för Toyota i regionen. Som platschef ansvarar du för den dagliga driften, affärsutvecklingen och det övergripande resultatet för vår verksamhet i Hudiksvall. Med ett närvarande ledarskap coachar du ditt team och är med och bygger en stark kultur där engagemang, professionalism och kundens behov står i centrum. Du är Bilinorrs lokala ansikte utåt och en nyckelperson både för medarbetare, kunder och samarbetspartners. Med tydligt ledarskap och hög närvaro driver du verksamheten framåt och säkerställer att vår nya anläggning snabbt etablerar sig som det naturliga valet för kunden. Du rapporterar till VD för Bilinorr och ingår i bolagets ledningsgrupp. Tillsammans arbetar vi med förändringsledning, kulturutveckling och affärsstrategier för att bygga en framgångsrik och modern bilhandel. Din Profil Vi söker en trygg och affärsdriven ledare med dokumenterad erfarenhet av att leda personal och utveckla verksamheter, gärna från flera branscher. Du har god ekonomisk förståelse, vana av att arbeta mot uppsatta mål och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänk med operativt ledarskap. Vi ser gärna att du har: •Ledarskapserfarenhet med fokus på förändringsarbete och verksamhetsutveckling •God kommunikationsförmåga och en förmåga att skapa engagemang och bygga starka relationer •Budget- och resultatansvar från tidigare roller •Strukturerad, drivande och prestigelös personlighet •Relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet Branschvana är meriterande men inte ett krav, det viktigaste är ditt ledarskap och driv. Erfarenhet från eftermarknad ses som ett extra plus. Om företaget Bilinorr är en auktoriserad återförsäljare för Toyota med verksamhet på åtta orter längs Norrlandskusten – från Luleå i norr till Gävle i söder. Med ca 200 medarbetare och ett tydligt kundfokus är vi en stark aktör inom mobilitet i norra Sverige. Vi vill vara förebilden i branschen, och våra värderingar – modiga, professionella och tillsammans – genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du vara med och påverka, utveckla och bygga något som verkligen gör skillnad, för våra kunder, medarbetare och samhället vi verkar i. Bilinorr är en del av Bilbolaget-koncernen, som representerar flera ledande bilmärken och driver över 20 anläggningar från Luleå till Norrtälje. Hudiksvallsanläggningen är vårt senaste tillskott, och vi ser en stor potential i att tillsammans med dig som ny platschef skapa en framtidsorienterad, kundnära och lönsam verksamhet. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Bilinorr med Autorekrytering. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare June Pärnänen eller Clemens Döring. Urval sker löpande och intervjuer planeras från början av augusti, men vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen till Bilinorr – Tillsammans gör vi skillnad.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Produktionschef/Platschef Väg och anläggning - Stockholm
Skanska Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Väg och anläggning driver mark- och anläggningsprojekt för näringsliv, stat och kommun. Vi är en ledande aktör inom bygg- och anläggningsbranschen och strävar efter hållbara och innovativa lösningar. Våra infrastrukturprojekt inkluderar bland annat arbeten inom exploatering, vägar och VA. Genom att prioritera säkerhet, kvalitet och samarbete, arbetar vi för att skapa en bättre och mer hållbar infrastruktur för framtida generationer. Vi söker nu drivna produktionschefer som vill vara med och forma framtidens byggprojekt i Stockholm! Ett av våra aktuella projekt är Täby Park, beläget i norra Stockholm. Det är ett omfattande och utmanande exploateringsprojekt där du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsmoment såsom vatten- och avloppsarbeten, jord- och bergschakt, återfyllning, grundberedning samt finplanering. Vill du leda samhällsviktiga projekt? Som produktionschef har du en central roll i våra projekt, från start till slutbesiktning. Du leder och planerar produktionen med fokus på resurser, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Med stöd av ditt team säkerställer du att varje del av byggprocessen genomförs enligt plan. Du bygger starka team där varje medarbetares kompetens tas tillvara, och du skapar en arbetsmiljö där människor trivs, utvecklas och presterar. Genom ditt ledarskap är du en förebild både internt och externt, med säkerheten som en självklar prioritet. Hos Skanska får du möjlighet att växa – både som ledare och inom byggprocessens alla delar. I jobbet ingår bland annat att: - planera produktionen på kort och lång sikt med skedesplaner och tidplaner. - säkerställa att produktionen bedrivs säkert och effektivt. - ansvara för resurssättning och bemanning av produktionen. - samordna och koordinera våra arbeten. - arbeta med avstämning och prognos. Produktionschef med erfarenhet och intresse för mark och VA Vi söker dig som har erfarenhet av att leda mark- och anläggningsprojekt – oavsett om du har en bred kompetens inom området eller är specialiserad inom VA. Du har minst fem års ledarerfarenhet inom branschen och har arbetat som produktionschef eller blockchef i minst tre år. Din bakgrund är byggteknisk, antingen genom utbildning eller genom praktisk erfarenhet som gett dig motsvarande kunskap. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som arbetsledare eller yrkesmedarbetare. Som ledare är du tydlig, engagerad och värderingsstyrd. Du skapar förtroende, bygger starka team och får med dig dina medarbetare mot gemensamma mål. Du ser möjligheter där andra ser hinder och driver projekten med ansvar, hållbarhet och fokus på hög produktivitet och kvalitet. Tjänsten kräver B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har även grundläggande IT-kunskaper och är van att arbeta med digitala verktyg i din vardag. Som person är du kommunikativ och tydlig, du är van att fatta beslut och har ett starkt eget driv. Du samarbetar gärna med andra och leder genom att ta till vara på gruppens samlade kompetens. Du är strukturerad, håller deadlines och har ett affärsmässigt synsätt – särskilt när det gäller ekonomi och resursanvändning. Välkommen med din ansökan Ansök genom att skicka in ditt CV och personligt brev via länk senast 10 augusti 2025. Vi går igenom ansökningarna så snart som möjligt efter sista ansökningsdatum. Vid frågor angående tjänsten kontakta distriktschef Martin Strömberg på telefon 010-4480695 eller e-post: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till Svevia, Gävle
Svevia AB (publ)
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en platschef inom drift och underhåll till vår etablering i Gävle. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschef Som platschef kommer du att planera, styra och följa upp dina kontrakt. Du har ekonomi-, personal-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat daglig kontakt med egen personal, kunder och leverantörer, vilket ställer stora krav på samarbetsförmågan och även på den kommunikativ förmågan. Du kommer främst att arbeta med drift och underhåll av det statliga vägnätet i driftområde Gävle. Du kommer även att bevaka den lokala marknaden och arbeta aktivt för att komma i kontakt med andra kunder. Som stöd i ditt arbete har du ett sammansvetsat och kompetent team, en engagerad chef och bra digitala verktyg. Du rapporterar till entreprenadchef och kommer att ha ett tätt samarbete med övrig stab och kollegor inom arbetschefsområdet. För oss är du som platschef en förebild som sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Startdatum enligt överenskommelse. Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten som platschef ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet från en roll som platschef, arbetsledare eller projekt-/entreprenadingenjör inom drift och underhåll av vägar alternativt från anläggningsbranschen B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är dessutom meriterande om du har: Erfarenhet av personalansvar Erfarenhet av ekonomiansvar (budget, prognos och uppföljning) Relevant eftergymnasial examen Som platschef på Svevia ska du vara en ledare som förstår vikten av stolta och engagerade medarbetare, och du ska förstå hur medarbetarnas insatser påverkar kvaliteteten samt det finansiella resultatet. Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap, som är stöttande och har förmågan att få människor att växa i sin personliga utveckling. Som person strävar du alltid efter goda relationer med såväl medarbetare, leverantörer och våra kunder. Ytterligare en nyckel till framgång är ett sinne för långsiktiga relationer och ett entreprenörskap, så att du kan vara med och utveckla affären tillsammans med oss. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan som senast 3 augusti. Vi kommer att ha semester och börjar därför att gå igenom urvalet efter att ansökningsperioden har gått ut, återkoppling kan därför dröja längre än vanligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta entreprenadchef Gustaf Stenberg på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kontorschef Linköping/Norrköping
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Enhetschef Projektering, planering och produktion sökes till Göteborgs Spår
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Vill du leda ett engagerat team med spetskompetens och samtidigt vara med och bygga framtidens hållbara stad? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och leda en av våra mest teknikintensiva enheter! Här får du möjlighet att arbeta nära både verksamhet och kund, med stor frihet att driva utveckling, forma processer och skapa resultat tillsammans med 66 kunniga och drivna medarbetare som alla bidrar till en säker, modern och välfungerande spårvägsanläggning. Om rollen Som enhetschef leder du arbetet inom projektering, planering och produktion en bredd av roller och specialistkompetenser som tillsammans bygger, utvecklar och underhåller vår spårvägsinfrastruktur. I din grupp finns bland annat projektledare, projektörer, produktionsberedare, teknikspecialister och samrådsansvariga. Du har ett helhetsansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö, ekonomi och resultat. Du leder genom andra och fungerar som stöd till dina fem gruppchefer och fyra direktrapporterande specialister. Just nu ligger stort fokus på att utveckla våra arbetssätt, stärka flöden och skapa tydlighet allt med lean-konceptet som grundpelare för hur vi arbetar och utvecklar vår kultur. Du ingår i ledningsgruppen för Infrastruktur och driftsäkring, där vi tillsammans driver både vardag och framtid för vår spårvägsanläggning. Ditt uppdrag i korthet: • Stötta och inspirera dina medarbetare att växa och lyckas • Säkerställa god planering, genomförande och uppföljning av arbetet inom spårvägsanläggningen • Driva utveckling av arbetssätt, samarbete och teknik enligt lean-principer • Skapa goda relationer med våra kunder och höja den upplevda kvaliteten • Ha budget-, prognos- och faktureringsansvar • Ta plats i strategiska upphandlingar och framtidsfrågor Vi söker dig som är trygg i din roll som chef och har erfarenhet av teknisk verksamhet kopplat till infrastruktur eller anläggning. Du leder med engagemang, tydlighet och hjärta. Du har en positiv grundinställning, ser möjligheter och får saker att hända. Du gillar att arbeta mot mål, coacha andra och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du drivs av att utveckla processer och flöden enligt lean och trivs i en kultur där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Hos oss är samarbete, initiativkraft och kundfokus viktiga hörnstenar. KVALIFIKATIONER • För området relevant högskoleutbildning • Tidigare chefserfarenhet inom anläggningsverksamhet, exempelvis inom väg, järnväg eller spårväg • Erfarenhet av att hantera budget och ekonomisk uppföljning • God svenska i tal och skrift • God digital förmåga Meriterande: • Erfarenhet av att ha varit chef över chef Som ledare på Göteborgs Spårvägar är du en tydlig och trygg arbetsgivarföreträdare som tar ansvar, driver arbetet framåt och håller fokus på mål och resultat. Du är en positiv kraft som inspirerar och påverkar andra genom tydlig kommunikation och konstruktiv feedback. Genom ett samarbetsinriktat arbetssätt skapar du engagemang, goda relationer och en kultur där vi tillsammans lyckas och utvecklas. Vi vill ge alla kandidater en så fördomsfri och rättvis bedömning som möjligt där alla får samma förutsättningar. Därför använder vi arbetspsykologiska färdighetstester för de kandidater som uppfyller kvalifikationerna. Dessa skickas ut till dig via e-post så var extra observant på det. Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställningar. Vårt föreslagna lönespann för tjänsten är 55 000 - 65 000. Slutgiltig lön beror på antal års erfarenhet samt hur väl de övriga uppsatta kraven för tjänsten uppfylls. Provanställning sex månader tillämpas. Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se Du som gått vidare i rekryteringsprocessen kommer efter avslutad rekrytering att bli kontaktad för en digital kandidatenkät kring din upplevelse av processen. Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal. http://www.goteborgssparvagar.se/

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Platschef Mark & Anläggning
Bustos Konsulttjänster AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg-, anläggnings- och infrastrukturområdet. Vårt mål är att ha långsiktiga samarbeten med nöjda och återkommande kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad på våra kärnvärden ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag med nya spännande förfrågningar.  För att möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig, som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur För en kunds räkning söker vi en driven och erfaren platschef inom mark och anläggning med erfarenhet av infrastrukturprojekt.  Vem är du? Som platschef har du en central roll och stort ansvar i ett engagerat projektteam. Du planerar projektet och leder det tillsammans med arbetsledaren från start till mål. I rollen ansvarar du för att projektet levereras enligt uppsatta mål; ekonomiskt, tekniskt, kvalitets- och tidsmässigt. Det kräver att du är strukturerad, resultatorienterad och tar fullt ansvar för helheten. Du har ett professionellt och förtroendeingivande sätt i mötet med andra, både internt och externt samt är en tydlig och engagerad ledare som inspirerar ditt projektteam. Vi söker dig som har: • minst fem (5) års erfarenhet i rollen som platschef inom mark- och anläggningsarbeten • erfarenhet av infrastrukturprojekt • en relevant högskoleutbildning eller motsvarande och minst utbildning på gymnasienivå • erfarenhet av projektledning, ekonomi, resurs- och tidsplanering • har goda kunskaper i entreprenadjuridik, AMA anläggning, AB04, ABT06 • en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort Dina egenskaper Vi söker dig som är drivande och affärsmässig och som motiveras av utvecklings- och förbättringsarbete samt av att uppnå goda resultat. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda kundrelationer. Vidare är du kommunikativ, samarbetsvillig och lyhörd och kan bemöta beställare likväl som att kommunicera internt. Du är strukturerad och van att planera, leda och följa upp arbetet för ditt projektteam. Du trivs i rollen som ledare och har en vilja att utveckla och engagera ditt projektteam, allt för att skapa motiverade och engagerade medarbetare som hjälper till att utveckla verksamheten. Ytterligare informationUppdraget är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. Placering är kundens kontor i Stockholm men projekt kommer att kunna äga rum från Gävle i norr till Jönköping i Söder, där viss närvaro krävs. Tillträde önskas ske under augusti månad eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder digHos Bustos Konsulttjänster blir du inte bara en i mängden. Du får en trygg anställning med friskvårdsbidrag, kontinuerliga utvecklingssamtal, en lyhörd konsultchef och roliga personalaktiviteter. Vi jobbar tätt tillsammans och sätter kvalitet och långsiktighet i främsta rummet. Ansökan  Vi önskar tillsätta rollen omgående. Intervjuer och urval sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Bornmo, konsultchef, på 070-769 40 90 eller [email protected] (mailto:[email protected])

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Platschef
Bäckström Anläggning AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vill du ha en ledande position i ett stabilt och växande företag? Vi söker en driven och affärsmässig Platschef som vill ta ett helhetsansvar – från att bygga starka team till att leverera lönsamma projekt med hög kvalitet. Hos oss får du en nyckelroll där du leder både människor och projekt mot gemensamma mål. Om rollen Som Platschef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla din personalgrupp samt driva projekt med fokus på lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs enligt företagets styrsystem, lagar och föreskrifter. Du leder projekt från uppstart till avslut, inklusive planering, resursfördelning, ekonomisk uppföljning och kunddialog. Rollen innebär även ett tydligt ansvar för arbetsmiljö, säkerhet och miljöarbete i projekten. Arbetsuppgifter Leda projektstart enligt fastställda processer Granska kontrakt och kalkyler, samt omvandla dessa till produktions- och resursplaner Ansvara för tidplaner, inköp och fakturering Driva produktionen i egna projekt och säkerställa resurstillgång Leda arbetsmiljö-, säkerhets- och miljöarbetet Föra löpande dialog med beställare Ta fram slutprognoser och följa upp fakturering och inköp Delta i slutbesiktningar och erfarenhetsåterföring Medverka i försäljningsarbete och kundrelationer Genomföra medarbetarsamtal och följa upp personalens utveckling Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet som platschef inom mark och anläggning Goda kunskaper i entreprenadjuridik, produktionsplanering och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av att leda personal och skapa en trygg, säker arbetsmiljö Förmåga att kommunicera tydligt och professionellt med både beställare och medarbetare Vana att arbeta i digitala verktyg och IT-system Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort Vi erbjuder: Hos Bäckström Anläggning AB får du möjlighet att vara en del av en växande organisation med starkt fokus på kvalitet och utveckling. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö där dina insatser har stor betydelse för företagets framgång. Ansökan: Låter detta som en roll för dig? Skicka in ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande! Välkommen till Bäckström Anläggning AB!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Platschef till LKQ Atracco Stockholm
Svensk Autorekrytering AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad ledare som vill vara med på en spännande förändringsresa tillsammans med en av Nordens största bildemonteringskedjor? Brinner du för affärsutveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning! LKQ Atracco söker nu en drivande och engagerad platschef till Stockholm. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår befintliga anläggning i Huddinge samt för etableringen av en ny anläggning i Västerhaninge. Här får du möjlighet att leda en verksamhet med ett 20-tal medarbetare och vara en nyckelperson i en spännande bransch under utveckling. Din roll är avgörande för att optimera verksamheten, stärka teamet och driva tillväxt. Tillsammans med två kompetenta arbetsledare, som ansvarar för produktion och försäljning, sätter du riktningen för framtiden. Ditt arbete innebär ett stort fokus på ledarskap, operativt engagemang och strategiska beslut. Du ser till att verksamheten når sina mål inom budget och tidsramar, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringar och effektiviseringar. Du har även ansvar för att personalen har rätt kompetens, att arbetsbelastningen är jämnt fördelad och att verksamheten följer gällande miljö- och kvalitetskrav. Du ingår i platschefsgruppen, rapporterar direkt till regionansvarig och får även möjlighet att bidra i affärsutvecklingen genom att identifiera och implementera nya strategier. Denna roll erbjuder stora möjligheter att växa inom en expansiv koncern, där innovation och hållbarhet är en naturlig del av verksamheten. Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och inspirera team, gärna inom fordonsbranschen eller annan teknisk verksamhet. Du har en strategisk förståelse för affärsutveckling och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktiga mål. Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som skapar engagemang, bygger starka relationer och har förmågan att coacha och utveckla andra. För att lyckas i rollen ser vi att du är: • Affärsmässig och resultatinriktad • Prestigelös och trygg i ditt ledarskap • Beslutsam, men samtidigt lyhörd och empatisk • Van vid att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt Utöver detta är B-körkort ett krav, liksom flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda IT-kunskaper och vana av att arbeta i olika system. Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget LKQ Atracco är en stark leverantör med fokus på eftermarknad för fordonsindustrin. Vi ska vara ledande inom miljövänlig bildemontering genom att ge nytt liv till begagnade originalbildelar. Vi investerar i avancerade system för demontering och sortering för att garantera att varje del som säljs är av hög kvalitet och i utmärkt skick. Det innebär att vi fokuserar på återanvändning och återvinning av kontrollerade begagnade originalbildelar och att vi därmed bidrar till en mer hållbar och miljövänlig framtid. LKQ Atracco ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av bildelar och specialdetaljer för eftermarknaden. LKQ har sitt säte i Nordamerika och är verksam i 25 länder världen över. LKQ Atracco har en ledande position inom bildemonteringsbranschen i Sverige och Norge. LKQ Atracco omsätter ca 950 mkr och har drygt 450 anställda på orterna Borås, Stockholm, Västerås, Uppsala, Helsingborg, Örebro, Linköping, Växjö, Mönsterås, Hedemora, Norrköping, Kristianstad och Katrineholm samt Moss, Bergen och Agder i Norge. LKQ Atracco tillhandahåller nästa generations bildelar. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Teo Sandahl, tel. 070 - 622 82 70. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025