Platschef, anläggning

Sök bland 52 lediga jobb som Platschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef anläggning
Bustos Konsulttjänster AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en erfaren platschef inom anläggning och/eller infrastruktur som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur    Vem är du? För att trivas i rollen som platschef behöver du ha en flerårig erfarenhet av att arbeta med projekt inom anläggning där du har haft befattningen som platschef. Du som platschef kommer att bära ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomiska uppföljningen, samt kund- och medarbetarkontakter. Detta innebär att du har stor påverkan på hur du driver ditt projekt och därför är det fundamentalt att du är väldigt ansvarig. Du förväntas ha ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra. Din karaktär kännetecknas av att du har mycket goda egenskaper inom ledarskap där du engagerar och uppmuntrar andra i arbetet. Du arbetar även systematiskt, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Arbetsuppgifterna innefattar:   Produktionsansvar, dvs att planera, leda, fördela och följa upp arbetet  Planering, genomförande, riskhantering, tid- och resursplanering på byggarbetsplatsen  Upprätta och följa upp överenskomna produktionstidplaner i samarbete med Arbetschef/Projektchef  Ansvar för kvalitet och arbetsmiljö  Coacha, motivera och inspirera produktionsteamet som består av Arbetsledare, Yrkesarbetare och Entreprenadingenjörer  Deltagande på byggmöten i rådslag med Projektchef  Ansvar för att arbetet bedrivs i linje med gällande lagar, förordningar, avtal och föreskrifter.  Kontinuerlig kontroll av kostnader, budgetansvar, prognosarbete  Vi söker dig som:   Besitter minst fem års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.   Har goda kunskaper om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet.  Har kunskap, lärdom och förståelse för prognosarbete och entreprenadjuridik   Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Körkort B är ett   krav Dessutom är det meriterande om du:  Har förgående erfarenheter av att jobba som konsult     Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult  Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2025-02-07. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

7 februari 2025
Sista ansökan:
6 mars 2025
Operation Manager Till NCC Asphalt Piteå- är du vår nya platschef?
NCC AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Rollen som Operation Manager  Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom främst mark och anläggningsarbeten. Du kommer att ha daglig kontakt med olika aktörer och vara involverad i projektinhämtning och projektledning. Ditt ansvar omfattar planering, samordning av resurser, tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt arbetsmiljöansvar. Du kommer att arbeta nära våra yrkesmedarbetare och tillsammans driva affären framåt. I din roll samarbetar du även med Area Manager, Operation Specialist och Area Assistant inom ditt arbetsområde.  Din profil  Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande, och det är meriterande om du har erfarenhet inom mark och anläggningsarbeten. Som ledare är du trygg och bidrar till medarbetarnas utveckling och lagets framgång. Du är strukturerad och har god logistisk förmåga. Effektivitet är viktigt för dig och du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är en problemlösare och har en stark nyfikenhet för att utvecklas och lära nytt. Utöver produktionen är du skicklig på att skapa kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och förvalta långsiktiga samarbeten.  Vi tror på mångfald och inkludering i vårt team, och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor oavsett kön, bakgrund eller identitet.  Ytterligare information  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Piteå. Provanställning kommer att tillämpas.   Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 25-03-15. Registrera din ansökan och CV nedan.  Kontakt och ansökan  Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl, tfn 070-257 91 77.   I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater.  Varmt välkommen med din ansökan!          Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

7 februari 2025
Sista ansökan:
15 mars 2025
Fyrstads Elpartner söker Platschef till Göteborg
NearYou Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget Fyrstads Elpartner grundades hösten 2020 med en tydlig vision: att bli det självklara valet inom elentreprenader. Med Fyrstadskoncernens långvariga erfarenhet i ryggen – över 40 år i branschen – är vi ett entreprenadföretag i konstant utveckling. Vi kombinerar gedigen erfarenhet med ett modernt arbetssätt och siktar mot att vara bransch ledande inom hållbara och gröna energilösningar. På vårt kontor i Göteborg arbetar idag cirka 15 medarbetare, bland annat projektledare, kalkylatorer och elektriker. Genom åren har vi hjälpt byggföretag, bostadsrättsföreningar, industrier och kommunala verksamheter med allt från små till storskaliga projekt, både på Västkusten och i andra delar av Sverige. Nu står vi även redo att etablera en mindre serviceorganisation som kompletterar våra entreprenad projekt. Vår verksamhet drivs av samhällsnytta, och vi ser ett stort värde i att bygga långsiktigt och hållbart. Med en ambitiös tillväxtplan siktar vi på att dubblera verksamheten inom de närmaste åren. Fyrstads Elpartner ingår i Fyrstadsgruppen, som grundades 1980 och idag har cirka 100 medarbetare inom projektering, installation, service, administration och marknadsföring. Vår verksamhet är ISO-certifierad, och vi arbetar efter väl etablerade rutiner som säkerställer kvalitet och effektivitet. I Göteborg sitter vi i moderna lokaler och ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Besök oss gärna på www.fyrstadselpartner.se för att lära dig mer om oss! Tjänstebeskrivning Brinner du för ledarskap och att utveckla team mot gemensamma mål? Har du erfarenhet av försäljning, projektledning och att bygga långsiktiga relationer? Då kan du vara den vi söker! Som Platschef på Fyrstads Elpartner får du ett helhetsansvar för vår verksamhet i Göteborg. Du kommer att leda, driva och utveckla försäljning, strategier och ditt team för att nå fortsatt framgång. Rollen innebär ansvar för den dagliga verksamheten med fokus på att nå finansiella mål och bedriva en kostnadseffektiv verksamhet. En central del av ditt arbete blir att leda, engagera och motivera dina medarbetare utifrån Fyrstads värdegrund: trygghet, samarbete och utveckling. Du kommer också att ha en viktig roll i att bygga upp vår serviceorganisation, vilket ger dig en unik möjlighet att påverka och forma verksamheten framåt. Som Platschef har du tillgång till flera stödfunktioner på vårt huvudkontor, som ekonomi, administration och marknadsföring. Detta ger dig och ditt team möjligheten att fokusera fullt ut på våra projekt och vår affärsutveckling. Rollen rapporterar direkt till vår VD. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av Platschefsrollen eller liknande och som har ett brett kontaktnät i branschen. Vi ser att du har: • Teknisk gymnasieutbildning med inriktning mot el. • Dokumenterad erfarenhet av budgetansvar och en kundnära roll. • Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom installations- och/eller byggsektorn. Som person är du strukturerad, metodisk och har ett långsiktigt fokus på affärsutveckling. Du trivs med att bygga starka team och ser dina medarbetare som nyckeln till framgång. Det är viktigt att du har ett starkt socialt samspel med både kollegor, kunder och beställare. Vi värdesätter egenskaper som prestigelöshet, kommunikationsförmåga, ödmjukhet och engagemang. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du ett stimulerande arbete med varierande uppgifter i en dynamisk miljö. Vi är ett framgångsrikt företag med en stark orderbok för 2025. Vår familjära kultur präglas av korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Vi satsar på våra medarbetares långsiktiga utveckling och erbjuder en arbetsplats med sunda värderingar, där trygghet, samarbete och utveckling alltid står i fokus. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Nearyou:s hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 14 februari 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

6 februari 2025
Sista ansökan:
14 februari 2025
Platschef
PEAB Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du vår nya platschef och vill vara med och utveckla Peab Grundläggning i väst? Vi är ett gott gäng där alla tar ansvar och arbetar för att bidra till en bra arbetsmiljö och goda resultat. Som ledare hos oss på Peab så förväntas att du är en förebild och arbetar i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – som står för jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Du har en viktig roll att leda både ditt team och dina projekt till goda resultat. Våra ledare ska ha en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som är tydligt, närvarande och entusiasmerande.    Om tjänsten    I rollen som platschef leder du ett yrkeskunnigt team av tjänstemän och yrkesarbetare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att leda, prioritera och genomföra projekten från början till slut, i samråd med dina kollegor på plats. För att lyckas har du ett tätt samarbete med övriga i platsorganisationen och tillsammans skapar ni effektivitet, god lönsamhet och kundnöjdhet. Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt och kan ibland vara utanför närområdet varför du måste kunna resa och övernatta på annan ort i veckorna, oftast måndag till torsdag. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.      Vidare kommer dina arbetsuppgifter som platschef även att innebära:    Ansvar för att leda och fördela arbetsuppgifter i tilldelat projekt både för egen personal och underentreprenörer.  Huvudansvar för ekonomi och att projektet rullar enligt tidplan.  Hantera budget, prognoser, resurser samt övrig administration i projektet.  Kvalitet-, miljö-, arbetsmiljö- samt och säkerhetsansvar inom projektet.  Att uppnå god kundnöjdhet, samt bevara och utveckla långsiktiga kundrelationer.  Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn med god lönsamhet.  Hålla arbetsplatsmöten och delta i byggmöten.    Är du rätt för rollen som platschef?    Vi söker dig som har eftergymnasial teknisk utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarade erfarenhet. Vidare har du minst 3–5 års erfarenhet av arbete som platschef där du arbetat med grundläggningsarbeten och/eller anläggningsarbeten. Vi tror också att du arbetat med byggjuridik och ekonomi innefattande prognoser samt är bekväm i rollen som förhandlare med beställarens representant.  Du har förmåga att hitta lösningar, både i ett initialt skede och löpande under projekten. Du måste vara bekväm med att axla ledarskapet i din grupp och drivas av att hela tiden utveckla din personal.  Det är också ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt innehar körkort B och har tillgång till bil.  Tillsättning sker enligt överenskommelse.     Kontakt     Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Johan Hjortbrink, [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner, Louise Wassberg,  [email protected]    Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.  Peab Grundläggning AB - ett dotterbolag i Peabkoncernen - är ett av Sveriges största företag inom spontning, pålning, borrning och grundförstärkning. Grundläggning är ett viktigt och många gånger tekniskt komplicerat arbete som innebär allt från geotekniska lösningar till professionellt genomförda entreprenaduppdrag. Inom Peabkoncernen lägger vi grunden för hus, broar, hamnar och spår samt engagerar oss i hela produktionskedjan. Peab Grundläggning är ledande inom sitt område och du erbjuds en utmanande och varierande tjänst i en växande verksamhet.

5 februari 2025
Sista ansökan:
23 februari 2025
Driftchef till renings- och vattenverk
Nynäshamns kommun
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vill du leda och utveckla enheten VA-drift? Vi genomgår för närvarande betydande organisationsförändringar och satsningar inom VA-området. Det är en spännande tid att ansluta sig till oss och vara med och påverka vår framtid. Vi behöver dig! Välkommen till vårt team! Arbetsuppgifter Som driftchef för VA-drift blir du en nyckelperson i att säkerställa en pålitlig och säker vatten- och avloppstjänst till våra invånare. Du kommer att ha ansvar för reningsverk, vattenverk, pumpstationer, vattentorn, lågreservoarer och tryckstegringsstationer. Här får du möjlighet att optimera den biologiska och kemiska reningen samtidigt som du påverkar vår verksamhet i stort och smått.  Dina primära arbetsuppgifter inkluderar att: • ansvara för samt säkerställa kontinuerlig produktion och drift av VA-anläggningarna • ansvara för budget och resultat för enheten • leda och ansvara för personal inom enheten • säkerställa att verksamheten uppfyller gällande tillstånds- och miljökrav samt de lagar och regler som är tillämpliga • kommunicera och samarbeta med andra avdelningar och externa intressenter Om arbetsplatsen Vår organisationskultur kännetecknas av en nära samarbetsanda och möjligheten att påverka både i stort och smått. Nynäshamn är en kommun som växer och som har potential för framtida utveckling. Det är en plats där du kan vara med och forma framtiden inom VA. Du kommer till en kommun med en rik natur med grönområden, åkrar, skogar och hav som ger en unik arbetsmiljö. Vi arbetar ständigt med att förbättra hela reningsverkets alla processdelar, och vissa reningsverk ska avvecklas före 2030. Ditt närmaste team består idag av åtta medarbetare med olika kompetenser. Vi erbjuder en arbetsplats med närhet till besluten och stora möjligheter att påverka. Du kommer att vara en del av ett glatt och samarbetsvilligt driftteam som stödjer varandra när det behövs.  Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • relevant erfarenhet inom VA-området eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • chefserfarenhet med personal- och budgetansvar • vana att prioritera driftsäkerhet högt och personalsäkerhet högst • förståelse för, och är insatt i regelverk och tillståndskrav som styr verksamheten • B-körkort Det är meriterande om har: • erfarenhet av processer inom avloppsrening och/eller vattenrening • erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Personliga egenskaper vi letar efter Som ledare har du god förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare genom att främja engagemang och delaktighet. Du förstår din roll som symbolbärare och är ett föredöme för dina medarbetare och skapar förutsättningar för självledarskap. Det är också viktigt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder, samt att du lägger stor vikt vid att verksamheten lever upp till dessa. Du har en förmåga att se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet. Det är också viktigt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete för att driva processer framåt och att hålla uppsatta tidsramar. Löpande urval kan komma att ske, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.  • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.  • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Det finns möjlighet till distansarbete. Information om tjänsten Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, det innebär att du som sökande behöver gå igenom en säkerhetsprövning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan anställning kan avtalas. Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SBN/2025/0152/023

5 februari 2025
Sista ansökan:
16 mars 2025
Enhetschef till Kyrkogårdsförvaltningen
Malmö Pastorat
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Malmös kyrkogårdsförvaltning omfattar cirka 150 hektar mark och innefattar alla kyrkogårdar inom Malmös stadsgräns. Kyrkogårdarna är indelade i 4 skötselenheter och förvaltningen består dessutom av en transportavdelning, verkstad, krematorium, anläggare och administrativ personal. Vi som arbetar här speglar mångfalden i Malmö. I vårt uppdrag ingår att åt Malmöbor tillhandahålla samtliga tjänster som begravningslagen föreskriver. Vi är cirka 230 medarbetare under högsäsong. Nu söker vi en engagerad och driven ledare som vill vara med på en fortsatt utvecklingsresa för kyrkogårdsförvaltningen! Vad innebär tjänsten? Som enhetschef på avdelningen transport/grav har du arbetsledning för transport och gravgrävare inom Malmö pastorats kyrkogårdar. Du har ett övergripande personal-, budget- och verksamhetsansvar för din verksamhet. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i kyrkogårdsförvaltningens operativa ledningsgrupp. Nedan arbetsuppgifter förekommer i tjänsten: • Arbetsledning för drift och skötsel på kyrkogårdarna • Hantera delegerade arbetsmiljöuppgifter från avdelningschef • Attestering i personal och fakturasystem • Ekonomiskt ansvar för sitt område • Leverantörskontakter • Uppföljning av personal och kvalitetsmål • Hantera förekommande HR ärenden • Utveckla och utbilda personal • Medarbetarsamtal • Lönesamtal • Rekrytering och anställningar • Förekommande arbetsuppgifter inom förvaltningen • Verka för att miljömål uppfylls Det är viktigt att du har en helhetssyn och har god förmåga att hantera olika kulturer och agera professionellt med de olika trossamfunden. Vem är du?. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du är drivande, flexibel, välorganiserad och engagerad. Du har erfarenhet av att arbeta i team och värdesätter samarbeten och goda relationer. Vi tar för givet att du leder din verksamhet på ett professionellt och bra sätt. Som ledare är du ödmjuk inför uppgiften och har ett situations anpassat och tillitsfullt ledarskap som skapar utrymme för dina medarbetare att lyckas i deras uppgifter. Svenska kyrkan Malmö strävar efter att vara en arbetsgivare som är attraktiv både för nuvarande och framtida anställda. Arbetsgivaren värnar därför om en god arbetsmiljö, likabehandling, mångfald och löpande kompetensutveckling för anställda.  Utbildning och bakgrund • Dokumenterad ledarskapsutbildning är meriterande • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra • Erfarenhet inom begravningsbranschen är meriterande • Lägst B körkort  • Goda kunskaper i Microsoft 365 • God kunskap i budgetarbete och ekonomisk uppföljning • Vara en förebild både för den egna enheten samt hela organisationen • Förmåga att tänka ”nytt” och se möjligheter • Mycket god förmåga att planera och följa upp arbeten   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare  Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 26 februari  Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Går du vidare i processen kommer du att genomföra en personlighetsanalys via Jobmatch. Arbetsplatsen Svenska Kyrkan Malmö är en plats för inspiration och utveckling. Öppenhet, mångfald, och tillgänglighet är ledord som är viktiga för oss i vår verksamhet. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet. Våra förmåner är bland annat friskvårdsbidrag, flextid och förmånligt erbjudande om lunchförmån.         Kontaktperson Daniel Ljungberg Avdelningschef 040-27 94 21 [email protected] Peter Åsvik Facklig företrädare Vision 040-279036 [email protected]

4 februari 2025
Sista ansökan:
26 februari 2025
Regionchef Syd till Svevia
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Regionchef Syd till Svevia – Led en strategiskt viktig region inom infrastruktur Svevia är en av Sveriges ledande aktörer inom drift, underhåll och anläggning av vägar och infrastruktur. Vi söker nu en erfaren och affärsorienterad Regionchef Syd som vill ta ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår verksamhet i en av våra mest dynamiska regioner. Det här är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka Svevias framgång och framtid.  Vill du dela väg med oss? Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering! Ditt uppdrag Som Regionchef för Region Syd har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten, med fokus på att säkerställa lönsamhet, stärka affären och skapa en trygg och engagerande arbetsmiljö för cirka 200 medarbetare. Regionen är uppdelad i fyra arbetschefsområden med verksamhet i Göteborg, Malmö och Linköping, och rollen kräver ett nära samarbete med arbetscheferna. Du leder regionens ledningsgrupp, har personalansvar för fyra arbetschefer och rapporterar direkt till divisionschefen. Du tillhör även divisions ledningsgrupp och är en viktig part i att fortsätta utveckla hela Svevias anläggningsaffär till Sveriges bästa anläggningsverksamhet. I din roll ansvarar du för att driva regionens strategiska arbete, utveckla och implementera affärsstrategier, samt stärka Svevias position på marknaden genom att identifiera och etablera nya affärsområden. Du säkerställer också att arbetet bedrivs med högsta fokus på arbetsmiljö, säkerhet och värderingsstyrt ledarskap. Rollen innebär resor inom regionen samt deltagande i möten och samarbeten på divisionsnivå i Stockholm. Målsättningen med ditt uppdrag som en del av divisionens strategi: Utveckla regionen genom att skapa och säkerställa lönsamhet Vrida om affären och ta oss in på nya marknader Etablera och utöka arbetschefsområden i andra geografier Fortsätta utveckla samarbetet inom divisionen och mellan Svevias olika affärsområden Bidra till en stabil tillväxtresa på sikt Är du den vi söker? Vi söker dig som är en inspirerande och trygg ledare med en genuin förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt och drivs av att bygga framgångsrika team som når sina mål tillsammans. Svevias värdeord – engagemang, samarbete och ansvar – är centrala för dig, både i ditt ledarskap och i ditt dagliga arbete. Vi värdesätter ledarskap som präglas av tydlighet, kommunikation och ett starkt fokus på att skapa en arbetskultur där alla trivs och bidrar. För att lyckas i rollen tror vi att du ser kommunikation som ett nyckelverktyg för att bygga och utveckla din organisation. Du leder genom värderingar och är en förebild för det samarbete och ansvarstagande som Svevia står för. Hos oss kommer du få möjlighet att ta fram det bästa hos dina medarbetare och bidra till en gemensam framgång. För att vara framgångsrik i rollen som Regionchef hos oss ser vi det som krav att du har: Teknisk högskoleutbildning eller har skaffat dig likvärdig kompetens på annat sätt Branscherfarenhet och ansvarig för anläggningsverksamhet Tidigare erfarenhet som arbetschef eller motsvarande befattning Är vass inom ekonomi och affärsmannaskap Kommunikativt och värderingsstyrt ledarskap God datavana Flytande svenska och engelska tal och skrift B-körkort och möjlighet att resa inom regionen En del av något större Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat.Det är så vi får stad och land att fungera. Besök vår hemsida för mer information: Svevia - Specialister på vägar och infrastruktur Kontaktuppgifter och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via Isakssons hemsida: www.isakssonrekrytering.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Intervjuer sker löpande, och vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll inför en anställning. Välkommen med din ansökan! Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg, infrastruktur, förnybar energi och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

3 februari 2025
Sista ansökan:
5 mars 2025
Platschef
PEAB Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Som ledare hos oss på Peab så förväntas att du är en förebild och arbetar i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – som står för jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Du har en viktig roll att leda både ditt team och dina projekt till goda resultat. Våra ledare ska ha en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som är tydligt, närvarande och entusiasmerande.    Om tjänsten  I rollen som platschef leder du ett yrkeskunnigt team av tjänstemän och yrkesarbetare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att leda, prioritera och genomföra projekten från början till slut, i samråd med dina kollegor på plats. För att lyckas har du ett tätt samarbete med övriga i platsorganisationen och tillsammans skapar ni effektivitet, god lönsamhet och kundnöjdhet. Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt och kan ibland vara utanför närområdet varför du måste kunna resa och övernatta på annan ort i veckorna, oftast måndag till torsdag. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.      Vidare kommer dina arbetsuppgifter som platschef även att innebära:  Ansvar för att leda och fördela arbetsuppgifter i tilldelat projekt både för egen personal och underentreprenörer.  Huvudansvar för ekonomi och att projektet rullar enligt tidplan.  Hantera budget, prognoser, resurser samt övrig administration i projektet.  Kvalitet-, miljö-, arbetsmiljö- samt och säkerhetsansvar inom projektet.  Att uppnå god kundnöjdhet, samt bevara och utveckla långsiktiga kundrelationer.  Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn med god lönsamhet.  Hålla arbetsplatsmöten och delta i byggmöten.    Är du rätt för rollen som platschef?  Vi söker dig som har eftergymnasial teknisk utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarade erfarenhet. Vidare har du minst 3–5 års erfarenhet av arbete som platschef där du arbetat med grundläggningsarbeten och/eller anläggningsarbeten. Vi tror också att du arbetat med byggjuridik och ekonomi innefattande prognoser samt är bekväm i rollen som förhandlare med beställarens representant.  Du har förmåga att hitta lösningar, både i ett initialt skede och löpande under projekten. Du måste vara bekväm med att axla ledarskapet i din grupp och drivas av att hela tiden utveckla din personal.  Det är också ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt innehar körkort B och har tillgång till bil.  Tillsättning sker enligt överenskommelse.     Kontakt   Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetschef [email protected]            Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner, Louise Wassberg, [email protected]      Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.   Peab Grundläggning AB - ett dotterbolag i Peabkoncernen - är ett av Sveriges största företag inom spontning, pålning, borrning och grundförstärkning. Grundläggning är ett viktigt och många gånger tekniskt komplicerat arbete som innebär allt från geotekniska lösningar till professionellt genomförda entreprenaduppdrag. Inom Peabkoncernen lägger vi grunden för hus, broar, hamnar och spår samt engagerar oss i hela produktionskedjan. Peab Grundläggning är ledande inom sitt område och du erbjuds en utmanande och varierande tjänst i en växande verksamhet.

3 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Platschef / Depåchef till Borlänge
Intenso Teknikrekrytering AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Platschef / Depåchef till Borlänge Vill du arbeta i en organisation som satsar på människan och laget? Här arbetar vi högt och lågt, stort och smått. Vill du växa med oss? Välkommen till IBECO! Några ord från Erik Berglund, VD "Jag har jobbat på Ibeco sedan 2012 och har arbetat inom försäljningsorganisationen tidigare, både som utesäljare och säljledare. Jag uppskattar att vem som helst kan komma med idéer och det finns ingen rädsla för att säga var man tycker. Jobbet som depåchef är varierande, den ena dagen är inte den andra lik och kommer passa dig som uppskattar ett varierande arbete med ansvar. Du kommer att leda sju engagerade och kunniga medarbetare och depån förväntas växa under den kommande perioden." Vad gör en depåchef på IBECO? Som depåchef har du det övergripande ansvaret för vår huvuddepå och dess dagliga verksamhet i Borlänge. Din roll är bred och passar dig som drivs av variation i arbetet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna sträcker sig från att leda dina medarbetare i vardagen, till att vid behov behöva kavla upp ärmarna och hoppa in där det behövs - vilket kan vara allt från inleveranser och ordermottagning till utleveranser. Du deltar i diskussioner avseende personal och investeringar i lokaler, inventarier och maskiner. Ditt arbete genomsyras av engagemang och teamkänsla för att tillsammans med övriga kollegor utveckla och driva depån i en positiv riktning. Du arbetar på vår depå i Borlänge. Din profil Till rollen som depåchef söker vi dig som vill ha ett omväxlande arbete som kräver stor flexibilitet, samarbete, teamanda och möjlighet till påverkan. Du är en doer och ledare som bidrar med god stämning i det sociala sammanhanget. Du leder genom en god förmåga att lyfta och få med dig andra. Som person är du ordningsam, prestigelös, lyhörd och skapar delaktighet på arbetsplatsen. Du ser det som självklart att ditt ledarskap utgår från Ibecos värderingar som bygger på Kunskap, Gemenskap och Kvalitet. Du möter kollegor och kunder som hämtar material på depån med ett leende och tycker om att leverera bra kvalitet och service. Arbetet är omväxlande så det är viktigt att du är flexibel och gillar när dagarna inte är sig lika. Du är van vid att hålla många bollar i luften då du förväntas ansvara för personal, arbetsmiljö, säkerhet, kvalitet och administration inom depån. Vad har Fredrik Lejon, depåchef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag är relativt ny i min roll som depåchef i Göteborg, men det första som slog mig när jag började är den familjära känslan som genomsyrar hela företaget. Oavsett om jag är på depån i Göteborg eller gör ett besök på huvudkontoret i Borlänge så är det familjärt och välkomnande. En dag som depåchef kan se väldigt olika ut. Det kan vara allt från att stå och packa produkter eller lasta en lastbil på gården till att sitta i ett möte med skyddskommittén ang. företagsmiljön. Jag är väldigt nära produktion/lager på dagarna och trivs med det, vi är ett fantastiskt gäng här och det är roligt att bidra till att stämningen är på topp. Jag gillar att vara en hjälpande hand där det behövs samtidigt som jag trivs med att fatta både de snabba och mer strategiska besluten. " Läs mer om livet på Ibeco. https://career.masterhelp.se/ibeco Dina kunskaper: Några års erfarenhet av liknande roll, exempelvis som depåansvarig, lagerchef eller platschef Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Vi erbjuder En platt organisation med högt i tak och mycket frihet under ansvar. Personalen är viktig för oss och vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag och goda utvecklingsmöjligheter. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlen, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om IBECO IBECO är en del av Uniwater som är en av Nordens ledande koncerner med specialister inom VA-tekniska lösningar. Koncernen omsatte 2022 ca 800 MSEK och hade 270 anställda. Verksamhetsgrenar inom koncernen: Norvatek, Dala Kommunalteknik och Rostfria VA-system – Pumpstationer med brunnar i betong, plast och rostfritt, ASB – Automation och elskåp och ELVA/Emendo – Renings- och vattenverk, IBECO, ABAT och Proco – Produkter inom VA och VVS, Svanesundsrör – Solutions specialister på PE-svetsningar. Läs mer om oss på www.ibeco.se

3 februari 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Platschef Skutbergets motionscentral
If Göta Karlstad
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en glad och positiv person med ett hjärta för friskvård och har en kreativ ådra? Då är det kanske dig vi söker! IF Göta letar efter en engagerad platschef som vill vara med och utveckla Skutbergets motionscentral. Om tjänsten: Heltidstjänst med Skutbergets motionscentral som huvudarena. Du kommer att driva och utveckla verksamheten tillsammans med vårt fantastiska team med fokus på att skapa riktigt bra upplevelser för Karlstadbor och andra gäster. Kommunikation och marknadsföring är också en del av tjänsten. Vi söker en entreprenör som älskar att samarbeta och som alltid ser nya möjligheter. Erfarenhet av friskvård och samarbete med näringslivet är ett stort plus, likaså ett brett kontaktnät. Vem är du? Du är en serviceinriktad idéspruta som sprider positiv energi omkring dig. Du trivs i en ledarroll och vill vara en självklar del av både Skutberget och IF Göta. Är du dessutom van vid att jobba kreativt och har erfarenhet av friskvårdsarbete – då vill vi gärna höra från dig! Låter det som något för dig? Tveka inte – sök idag och bli en del av vårt glada gäng på IF Göta! Tillträde under våren 2025 enligt överenskommelse. Ansökan med personligt brev och CV sändes till [email protected] senast 20 februari. Mer information om IF Göta finns här – ifgota.se

3 februari 2025
Sista ansökan:
20 februari 2025