Platschef, anläggning
Sök bland 36 lediga jobb som Platschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en person som brinner för att dina medarbetare ska ha en bra och säker arbetsmiljö samt har kompetens inom teknikutveckling och farligt avfall? Då kan du se hit! Vi söker nu en dedikerad sektionschef, operativ produktion. Tekniker som ingår i denna tjänst är vår fragmenteringsanläggning och avemballering av icke farligt avfall. Ansvar för avdelningens brandskydd ingår även i din roll. Du får ett operativt ansvar för driftledning, styrning och uppföljning av verksamheten samt utveckling av befintliga tekniker inom sektionen. Vi erbjuder • För att du ska känna dig trygg i din roll ges gott om tid för introduktion och inlärning tillsammans med dina kunniga kollegor • Generösa vidareutbildningar och utvecklingsmöjligheter i en bransch som genomgår stora förändringar och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter • Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension och friskvårdsbidrag osv. Vi erbjuder också oberoende pensionsrådgivning genom Lifeplan Arbetsuppgifter I dina dagliga arbetsuppgifter ingår till stor del operativt arbete ute på anläggningen där du i nära samarbete med anläggningspersonal arbetar för att uppnå hög effektivitet på den dagliga driften, att vi jobbar på ett säkert sätt samt att våra tillstånd hålls och gällande lagar efterlevs. En viktigt del i ditt arbete är att se till att anläggningen underhålls på ett sätt där förebyggande åtgärder är största prioritet. Vår anläggning tar emot alla olika typer av avfall och ett stort fokus ligger på att vi kan utföra vårt arbete på ett säkert sätt, detta ställer stora krav på dig som chef att vara tydlig, handleda personal samt följa upp både resultat och att alla arbetar på ett korrekt sätt. I denna tjänst kommer du att ha ansvar för olika behandlingtekniker och att tillstånd och lagar efterlevs. I din roll ingår även att upprätta/implementera rutiner. Tjänsten ställer stora krav på god samarbetsförmåga då du i din roll ska samverka med många olika typer av roller och människor. Du rapporterar till avdelningschef och är delaktig i budgetarbete samt uppföljning av verksamhetens mål. Din profil Vi söker efter dig som har en eftergymnasial utbildning inom teknik eller kemi. Du har tidigare erfarenhet av produktion och/eller processer samt är intresserad utav tekniken på plats. Vi ser även att du är en öppen person som gillar att ha kontakt både internt och externt i organisationen. Du är självgående och ödmjuk i din roll, där du litar på dina medarbetare och lämnar över ansvar där det krävs. Vidare är du driven och har en noggrannhet i struktur men är tillräckligt flexibel i det för att se helhetsperspektivet. Du är praktiskt lagd, lösningsorienterad och har förmåga att se kreativa lösningar på problem och möjligheter. Det är viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. I denna tjänst krävs att du har b-körkort. Vi ser även att du har goda kunskaper i Excel samt övriga Officepaketet. Det är meriterande att ha erfarenhet av avfalls-och återvinningsbranschen. Placering är Högbytorp i Bro. Ansökan Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-06-15. Urval sker löpande. Ansök genom att klicka på Ansök och registrera ditt CV och personliga brev. Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till Avdelningschef Nina Hovberg på [email protected]. Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland.
Om företaget I hjärtat av vackra Svågadalen ligger Ängebo och Svågagården. Det är beläget i västra delen av Hudiksvalls Kommun i Hälsingland. Svågagården är ett kommunalt servicecenter som är en naturlig mötesplats för människor. Vår verksamhet driver restaurang/kök till skola, äldreomsorg och privata kunder fem dagar i veckan. Vi sköter också städningen av lokalerna och har även ett vaktmästeri som sköter driften av flisanläggning, snöskottning/gräsklippning, samt ansvarar för Glada Hudik Hems hyresbostäder i Ängebo. Våra lokaler inrymmer förskola och F-6 skola, Svågadalsförvaltningen med egen kommunalnämnd, Hemtjänstens utgångspunkt, Hälsorum, Cafeteria, matsal, gympasal, litet kök för allmänheten, bibliotek, trygghetsboende, kyrksal, konferensrum och bastu m.m. Vi söker nu en Operativ Platschef till vår anläggning i Svågadalen Dina arbetsuppgifter Som Operativ Platschef har du driftansvaret för anläggningen och säkerställer effektiv och kvalitativ drift av alla enheter. Arbetet innefattar att utveckla Svågagården så den utnyttjas maximalt med olika evenemang som t.ex kultur, friskvård och familjeevenemang. Landsbygdsutveckling i samarbete med Svågadalsnämnden ingår i rollen. Tjänsten innefattar personalansvar för 3 personer inom kök, städ och underhåll och drift, ekonomiskt ansvar, budgetering, förhandling med leverantörer och uppföljning av kostnader relaterade till driften. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö och möjlighet att vara med och utveckla vår verksamhet. Det finns en aktiv bygd med en fantastisk natur för jakt, fiske och vandring runt hörnet. Din profil Vi söker dig som är en driven och kreativ ledare med stort engagemang. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Du är kunnig inom budgetering och ekonomisk uppföljning, har kännedom om offentlig upphandling och förhandlingsstrategier. Utbildning i ekonomistyrning, affärsjuridik och HR samt tidigare erfarenheter i liknande roller är meriterande, liksom vana från kök/restaurang verksamhet. Ansökan Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att få veta mer om dig! Sök tjänsten via www.clockworkpeople.se senast 15-06-2025. I denna rekrytering samarbetar Svågagården Folkets Hus med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Eva Lambertsson på 070-530 05 22 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Utvecklande uppdrag som Driftledare på ett bostadsföretag i Järva, sök tjänsten redan idag! Om uppdraget Vår kund är ett bostadsbolag som är i behov av en driftledare med start omgående behovet är mellan 9-10 månader. Man arbetar måndag - torsdag: 8:00-17:00, 45 minuters lunch fredag: 8:00-14:00, 45 minuters lunch, detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia och under första perioden kommer man gå dubbelt med driftledaren som ska på föräldraledighet. Dina arbetsuppgifter I rollen som driftledare kommer du att arbeta med att ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar. Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda, OVK samt genomförda åtgärder och vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning. Vidare kommer dina arbetsuppgifter att innefatta följande: Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Dina kvalifikationer KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter B-Körkort Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och drivkrafter. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. Meriterande Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28 maj. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
About the position We are seeking an experienced site manager to lead the Kemira manufacturing site and Industry Park in Helsingborg. In this role, you will drive operational excellence, implement strategic initiatives, and ensure financial growth while maintaining industry-leading safety and sustainability standards. With a strong leadership presence, you will foster collaboration, optimize processes, and engage with key stakeholders. The position is based at Kemira Kemi in Helsingborg and reports to VP Manufacturing Fiber Essentials based in Helsinki. Leadership & Strategic Vision • Proven experience in executive leadership, preferably within the chemical or manufacturing industry. • Strong ability to develop and implement strategic plans that drive business growth and operational efficiency. • Capable of leading cross-functional teams and fostering a culture of collaboration, growth mindset, and continuous improvement. Industry & Technical Expertise • Extensive knowledge of chemical production processes, regulations, and environmental standards. • Ability to oversee industrial site operations and sustainability initiatives. Financial & Business Acumen • Expertise in financial planning, budgeting, and cost control to ensure profitability and efficiency. • Experience in capital expenditure and investment planning. • Understanding of risk management, compliance, and legal aspects related to the chemical industry. People & Organizational Management • Strong leadership skills with the ability to motivate and develop employees at all levels. • Effective communication and negotiation skills to engage stakeholders, customers, and regulatory authorities. Safety, Sustainability & Compliance • In-depth knowledge of environmental regulations, workplace safety standards, and industrial best practices. • Commitment to ESG (Environmental, Social, and Governance) principles and sustainability efforts. • Ability to implement and uphold strong safety and compliance frameworks. About the organisation Kemira is a global leader in sustainable chemistry for water intensive industries. For more than 100 years, our chemistry has advanced human progress and quality of life. We call it chemistry with a purpose, better every day. At Kemira, we foster a collaborative and inclusive work culture that empowers our employees to thrive and make a difference. We deliver tailored products and services to improve the product quality, processes, and resource efficiency of our diverse range of customers. Our focus is on water treatment, as well as on fiber and renewable solutions – enabling sustainability transformation for our customers. In 2024, Kemira reported annual revenue of EUR 2.9 billion with a global team of some 4,700 colleagues. Kemira is listed on the Nasdaq Helsinki. In Helsingborg, Kemira has its largest production site. Here, we produce chemicals for water-intensive industries and for paper and pulp industry, and we also run Industry Park of Sweden where several other companies are established. Our own manufacturing processes are highly exothermic, which means that we recycle large amounts of energy. The energy is used for our own electricity production, for heating our manufacturing processes, for sales to customers at the industrial park and for sales of district heating. The Helsingborg facility has a total of 700 employees, of which some 300 are employed by Kemira. Learn more about Kemira at www.kemira.com Welcome to apply for this position at www.dreamwork.se with attached CV and personal letter. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today.
Vill du ha en nyckelroll i en framtidsbransch och samtidigt göra konkret skillnad för miljön? PreZero söker nu en driftchef till området Sydost – här får du leda ett operativt team, driva engagemang och förändring och vara med och forma framtidens återvinning. Låter det som något för dig? Då kan det här vara nästa steg i din karriär! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling är en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering. De arbetar för att skapa hållbara lösningar genom innovativa och effektiva återvinningsprocesser. Med verksamhet i flera länder och en stark position på marknaden, är deras mål att minska avfall och maximera resurser genom den cirkulära ekonomin; Zero Waste. Bli en del av PreZero och gör skillnad – varje dag! De erbjuder dig: En ledarroll där du får möjlighet att sätta prägel och påverka verksamheten Gedigen introduktion och möjligheter till utveckling En arbetsplats där säkerhet, gemenskap och trivsel är i fokus En meningsfull roll där du bidrar till en mer hållbar framtid Arbetsuppgifter Rollen som driftchef i Sydost är nyinrättad och innebär att du, tillsammans med avdelningschefen, leder och utvecklar driftstödet för verksamheten i Sydost. Det här är en central position med fokus på struktur, samordning och ledarskap och med utrymme att påverka hur arbetet formas. Du har ansvar för att leda och stötta personalen i det dagliga arbetet, inklusive personaladministration och planering. Du hanterar även fakturor, reklamationer och ekonomisk uppföljning samt koordinerar service och reparationer av fordon. Rollen omfattar också utveckling av digitala system och dokumentation, liksom kundkontakt vid frågor och avvikelser. Tjänsten passar dig som vill vara nära verksamheten och bidra till att utveckla arbetssätt som fungerar långsiktigt. Rollen omfattar fem kontor i Kronoberg, Kalmar och Blekinge län och du kommer att vara ute i verksamheten, vanligtvis är det fyra resdagar i veckan vilka sker under arbetstid. Leda och utveckla driftstödet tillsammans med avdelningschefen Central roll med fokus på struktur, samordning och ledarskap med utrymme att påverka arbetets utformning Leda och stötta personalen i det dagliga arbetet, inklusive personaladministration och planering Hantera fakturor, reklamationer och ekonomisk uppföljning Koordinerar service och reparation av fordon Behjälplig i kundkontakten vid avvikelser och frågor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Några års erfarenhet av ledarskap med personal- och resultatansvar, gärna från drift- och produktionsmiljö såsom logistik, industri, bygg och/eller anläggning B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som driftchef behöver du vara en trygg och stabil ledare som skapar förtroende genom tydlig kommunikation och närvaro i vardagen. Du har en god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och du leder med både struktur och lyhördhet. Vi tror att du är självgående och ansvarstagande och att du trivs med att ta egna initiativ och driva saker framåt – även när allt inte är färdigpaketterat. Rollen kräver att du kan fatta beslut i vardagen och göra kloka prioriteringar när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Ett genuint intresse för miljöfrågor och för att bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö ser vi som en självklarhet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Region Sydost, vilket innefattar orterna Kalmar, Karlshamn, Ljungby, Växjö och Älmhult Lön: Enligt överenskommelse På PreZero ser de på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Som en del av rekryteringsprocessen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in för de kandidater som går vidare i processen. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista datum för ansökan är 2025-06-15. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Platschef & Säljare – Toyota Sydost Karlskrona Vill du kombinera försäljning med ledarskap – och ta ansvar för att utveckla en modern bilaffär i framkant? Toyota Sydost söker nu en driven och närvarande Platschef med säljfokus till vår anläggning i Karlskrona. En kombinerad roll där du både leder teamet och själv är med och gör affärer. Om rollen Som Platschef och Säljare är du ytterst ansvarig för verksamheten i Karlskrona. Du är en nyckelperson i det lokala teamet och arbetar operativt med bilförsäljning samtidigt som du leder personalen och utvecklar affären. Rollen innebär fullt ansvar för resultat, försäljningsmål, kundnöjdhet och arbetsmiljö. Du är säljarnas närmaste chef och arbetar dagligen med att coacha, stötta och inspirera dem till goda resultat. Du har även ett övergripande ansvar för verkstadsverksamheten – där du leder verkstadschefen som i sin tur ansvarar för ett skickligt team av tekniker med hög kompetens. Tillsammans arbetar ni för att skapa en effektiv, kundfokuserad och lönsam helhet. Du ansvarar för att lokalerna är välkomnande, att vi syns lokalt och att samarbeten med leverantörer och andra partners fungerar väl. Du rapporterar till Vice VD och arbetar nära vår centrala försäljningschef. Dina huvudsakliga ansvarsområden: · Leda och utveckla det lokala teamet med tydligt närvarande ledarskap · Aktivt arbeta med försäljning av nya och begagnade bilar · Ha personalansvar för säljare och verkstadschef · Indirekt leda teknikerteamet genom ett nära samarbete med verkstadschefen · Följa upp budget, resultat och försäljningsmål · Skapa engagemang både internt och externt · Delta i event och samarbeten i det lokala näringslivet · Säkerställa att anläggningen håller hög standard i både kundbemötande och miljö · Ansvara för arbetsmiljö och trivsel Vem är du? Du är trygg i rollen som ledare, med en naturlig känsla för affärer och kundmöten. Du är närvarande, prestigelös och engagerad – och ser värdet i att själv vara en del av den dagliga försäljningen. Du har förmågan att få andra att växa, samtidigt som du har ett starkt resultatfokus. Vi tror att du har: · Erfarenhet av försäljning och personalansvar · Tidigare arbetat i en ledande roll, gärna inom fordonsbranschen · Erfarenhet av att leda både sälj- och verkstadsverksamhet är meriterande · God förmåga att arbeta strukturerat mot uppsatta mål · Stark kommunikativ förmåga och hög social kompetens · Körkort · Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift Varför Toyota Sydost? Vi är ett företag med starka värderingar, modern arbetsmiljö och tydliga mål. Du kommer in i ett läge där du får stor frihet att forma verksamheten – men också tydligt stöd från kollegor och chefer. Här får du vara med och bygga ett vinnande team i en växande region. Låter det som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så vänta inte för länge. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Anställningsform: Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
DalaFrakt erbjuder effektiva och hållbara tjänsten med hög kvalitet inom transport, logistik, markentreprenad och anläggning. Med ett stort engagemang bistår vi med att skapa effektiva, korrekta och hållbara lösningar till våra kunder. Vi är stolta över att få vara en del av samhällsutvecklingen. DalaFrakt har ett 110-tal medleverantörer i Dalarna, Hälsingland och Gästrikland. Huvudkontoret ligger i Leksand. Du får stor frihet att påverka – och ett starkt stöd i ryggen. Det här är en roll för dig som vill ha helhetsansvar, forma dina egna projekt och slippa storbolagets rundgång och byråkrati. Hos Dalafrakt Entreprenad är beslutsvägarna korta, idéerna välkomna – och resultatet alltid i fokus. Vi är inte som de gamla drakarna. Vi är ett snabbfotat, lösningsorienterat och växande entreprenadbolag med bas i Leksand och hela Mellansverige som spelplan. Här bygger vi framtidens infrastrukturprojekt – mark, VA, väg, fjärrvärme och grunder – med schyssta människor och höga ambitioner. Vad du kommer göra Du leder våra anläggningsprojekt från start till mål. Du har koll på ekonomin, planerar produktionen och ser till att både maskiner och människor levererar. Du är där det händer – på plats, i mötet med kund, i samtalet med maskinisten, i lösningen av det oväntade. Våra projekt kommer de närmsta åren finnas mestadels i Falun/Borlänge och Leksand, men även på andra orter i länet förekommer det projekt. Exempel på ansvarsområden: • Produktions- och resultatansvar för mark- och anläggningsprojekt • Daglig ledning av personal, underentreprenörer och logistik • Ekonomisk uppföljning, tidsplanering och kvalitetssäkring • Relationsbyggande med kund, beställare och projektörer • Mängdavstämning och ÄTA-hantering Vem vi tror att du är Du har några års erfarenhet som platschef eller arbetsledare inom mark/anläggning, men framför allt har du drivet och inställningen. Du gillar struktur – men hatar stillestånd. Du är trygg i att fatta beslut, älskar när teamet presterar tillsammans, och vet att man ibland får kavla upp ärmarna för att komma i mål. Vi gillar dig extra mycket om du: • Är tekniskt vass och gillar att lösa saker direkt i fält • Har koll på AMA Anläggning och entreprenadjuridik • Ser dialogen med kund som en nyckel till bra affärer • Har en avslappnad, tydlig och prestigelös ledarstil • Trivs när du får ta ansvar – och få saker att hända Om oss Dalafrakt Entreprenad är en del av DalaFrakt – ett väletablerat företag inom transport, logistik och entreprenad med bas i Leksand och över 100 anslutna medlemsåkerier. Entreprenadverksamheten är vår offensiva satsning – här driver vi egna projekt, bygger med kvalitet och utmanar det invanda. Vi växer, testar nytt, tänker smart – och har kul längs vägen. Välkommen med din ansökan! Dalafrakt samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. Skicka in din ansökan via www.lundinbostrom.se – vi intervjuar löpande. Har du frågor? Kontakta gärna rekryteringskonsult Peter Boström på 073-826 71 00 eller [email protected]
WorkNordic söker nu efter en Platschef inom mark och anläggning. Behovet är omgående och vi söker efter dig som kan driva entreprenaden framåt avseende ekonomi, kvalitet och tid. Projektet: Entreprenaden omfattar gatumark som anläggs upp till och med AG-lager inklusive VA och överbyggnad för övriga ledningsslag samt skelettjord för träd/regnträdgårdar inklusive bräddningssystem. Utanför gatumark anläggs ytor för ledningsförläggning med erforderlig täckning. GC-vägar och grusytor anläggs till och med slitlager och med komplett belysning. Övriga park- och grönytor anläggs till och med terrass. Arbetsuppgifter: *Driva entreprenaden framåt *Kontrollera utförande *Följa upp teknisk kvalitet, tid och ekonomi Du kommer i din roll att ha stöd från Arbetschef och Entreprenadingenjör. Kvalifikationer: *Du har en byggteknisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet *Du har tidigare flerårig erfarenhet (minst tre år) som platschef/platsledning inom anläggning/mark *Du skall ha god samarbetsförmåga, med beställare och medarbetare *Du innehar BAS-U (BAS-P är meriterande) *Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med entreprenadjuridik *Du har erfarenhet av samordning med andra byggaktörer samt har en stor problemlösningsförmåga *Du behärskar svenska i tal och skrift B-körkort är inget krav, men mycket meriterande för tjänsten. Vi erbjuder: *Mycket goda anställningsvillkor *Reseersättning *Traktamente, vid boende på annan ort *Boende, vid behov *Stora utvecklingsmöjligheter internt Arbetsort: Norra Stockholm Tillträde: Maj / juni 2025 Omfattning: Heltid Omgående fram till december månad Stor möjlighet till förlängning, i detta projekt eller på andra projekt i Stockholm Är du den drivna, noggranna och logiskt tänkande personen vi söker? Ta chansen att utvecklas och bidra till framgångsrika projekt i en framgångsrik organisation. Skicka in din ansökan redan idag! Om WorkNordic: Sedan starten 2008 har vi hjälp arbetsgivare inom bygg- och anläggningssektorn att lösa sitt personalbehov. Vi arbetar med branschens bästa medarbetare och är rikstäckande, med nöjda kunder, goda referenser och eftertraktade konsulter. Är det något vi verkligen uppskattar så är det att placera rätt person till rätt plats. Att vara den bästa arbetsgivaren och samarbetspartnern är vår största målsättning. En win-win-win.
Är du en erfaren och driven Entreprenadchef som söker nya utmaningar? Vill du leda spännande projekt inom VA och ta ansvar för både genomförande och lönsamhet? Då kan VA Gruppen vara arbetsplatsen för dig! VA Gruppen är ett väletablerat företag som specialiserar sig på VA-projekt och entreprenader. Vi söker nu en Entreprenadchef som vill ta ansvar för våra projekt och säkerställa hög kvalitet, effektivitet och lönsamhet. Som Entreprenadchef hos oss kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets VA-projekt och entreprenader. Du kommer att leda och fördela arbetet för projekten via platschefer och säkerställa att säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö följs på arbetsplatserna. Du ansvarar för att projekten drivs lönsamt och effektivt, samt att personal och resurser utnyttjas på bästa sätt. Exempel på arbetsuppgifter: Ekonomiskt ansvar för projekten Ansvara för att tillsammans med platschefer tillsätta projektspecifik organisation Stödja och säkerställa att avvikelser och ÄTA-arbeten hanteras korrekt Beräkna anbud Vi söker dig som: Har erfarenhet som Entreprenadchef eller motsvarande ledande roll inom bygg- eller VA-branschen Har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt och arbeta med budgetansvar Är lösningsorienterad, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt Är en skicklig ledare och har erfarenhet av personalansvar Svenska tal- och skrift samt B körkort Vi erbjuder dig: Ett omväxlande och ansvarsfullt arbete i ett väletablerat företag med höga ambitioner Möjlighet att utvecklas i rollen och växa med företaget Ett gott och professionellt arbetsklimat där samarbete och respekt är centralt Konkurrenskraftig lön och förmåner I denna rekrytering samarbetar VA Gruppen med rekryteringsföretaget Jobway. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: I dagsläget har vi över 160 anställda specialister som dagligen arbetar med VA-nätet i södra Sverige och Stockholm. Under 2023 omsatte vi ca 430 miljoner kronor. Vi äger våra egna maskiner och har finansiell styrka. Vårt mål är att alltid säkra friskt vatten och fungerande avlopp- och dagvattensystem. Alla funktioner i koncernen har vi byggt upp för detta ändamål. Utöver VA arbeten utför vi anläggningsarbete, kabelförläggning, schaktfri förläggning med styrbar borrning, hyvling, vägunderhåll och dikning.
Älskar du jobba med människor i fantastisk och kreativ miljö? Kläppen är Sveriges största privatägda fjällanläggning och den första skidanläggning du kommer tilli Sälen. Att vi är privatägda med ett långsiktigt tänk i all vår utveckling är unikt i branschen. Det ska kännas stor skillnad att besöka Kläppen, oavsett om man är medarbetare eller gäst hos oss. Vi drivs av passion för utveckling, att göra allt med riktig och ärlig kvalitet. Kännetecken är stark sammanhållning med en hög servicegrad & stort engagemang bland medarbetare. Våra värdeord är Tryggt, Omtänksamt, Personligt och Professionellt, TOPP helt enkelt. Våra gäster är aktiva familjer där 97% av alla gäster är mer än nöjda med sitt besök och en stor del återvänder årligen. Vår vision är att vara den mest upplevelserika semesterorten i Skandinavien, dit gästerna har som högsta önskan att besöka. Vi kan erbjuda dig Ett roligt och utvecklande arbete i ett privatägt bolag med mycket personligt engagemang och med stor möjlighet att påverka hur vi arbetar. Kläppen Ski Resort brinner för utveckling av produkten och bolaget, vilket speglar av sig i upplevelsen för våra gäster. Kontoret är fem steg från pisterna, möjlighet att leva och arbeta i en fantastisk miljö med massor av utförsåkning och naturupplevelser. Turismbranschen går mycket starkt och Kläppen Ski Resort står inför en expansion där Gondol Sälen, Hotell Kurbits bara var början på resan, den resan kan du vara med om. Om du gillar att utveckla verksamheter, utmaningar och att jobba med positiva och duktiga människor, då kan detta vara en tjänst för Dig! Om tjänsten I rollen som Driftschef för Kläppen Ski Resort leder du arbetet på driften tillsammans med dina arbetsledare avseende snö, pistmaskin, snowpark, liftteknik och säkerhet, på anläggningen. Tjänsten ansvarar för de tekniska områdena utomhus på anläggningen. Under driften ligger all snö- och pistverksamhet såsom pistmaskinspreparering i pist och snowpark, snöproduktion, säkerhetsarbete genom skidpatrull, liftteknik, parkshapers samt verkstad, fordon och lastmaskinssysslor. Tjänsten ingår i Kläppens ledningsgrupp och rapporterar till VD. Arbetsuppgifter Samordna verksamheten och ta beslut rörande den löpande driften inom ansvarsområdet Resultat/budget - & prognosansvar Säkerställa att utvecklingen av ansvarsområdet sker på ett tillfredsställande sätt och att investeringar inom ansvarsområdet sker enligt satta strategier. Ansvara för att miljö, arbetsmiljö och säkerhetsfrågor följs enl lagar och riktlinjer. Ansvara för den dagliga driften så att gäster och medarbetare trivs och allt fungerar optimalt Se till att de kontakter som rör ansvarsområdet med myndigheter sköts på ett tillfredsställande sätt Verka för en positiv företagskultur och inspirera samt engagera dina medarbetare Leda och fördela arbetet och säkerställa att det sker i enlighet med företagets mål och strategier Aktivt utveckla arbetssätt och effektivisera verksamheten med ett gott affärsmannaskap. Vi söker dig som Är professionell, självständig och har förmåga att se helheten. Du har ett affärsdriv och utvecklar aktivt relationer kopplat till ditt arbetsområde. Vidare är du flexibel, serviceinriktad och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du är tydlig i din kommunikation men samtidigt ödmjuk i ditt arbetssätt gentemot entreprenörer och leverantörer men framförallt mot dina medarbetare. Ledarskapet är viktigt därför fäster vi stor vikt vid att du som söker har vana och intresse av att leda andra ledare och medarbetare på ett entusiasmerande sätt. Självklart har du erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete. Vi söker en person som har utbildning och/eller flerårig erfarenhet från kvalificerat arbete inom den tekniska delen på skidanläggningar. Kunskap och intresse för branschen ser vi som en viktig del samt att du delar vår passion med att jobba med människor, utveckla företaget framåt samt givetvis snöintresset; skid- och snowboardåkning och reseanledningar för den aktiva barnfamiljen året runt. Du kommer att vara en stor del i utvecklingen av framtida Kläppen, där visionerna och konkreta planer är många. Kvalifikationer Flerårig arbetslivserfarenhet inom skidanläggning avseende områdena snö, pist, liftteknik & säkerhet Erfarenhet av arbetsledning Erfarenhet av att arbeta med målstyrning, verksamhetsutveckling, budgetering ekonomiuppföljning och prognos. Kunskap i Officeprogramvarorna ses som självklart. Kommunikation kan göras obehindrat både muntligt och skriftligt i svenska & engelska. Tillträde & placering Tjänsten är en tillsvidare tjänst på heltid med start 1 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad: 100% Tjänstens placering är Kläppen Ski Resort. Arbetstid: mestadels dagtid, men helg- och kvällsarbete förekommer när vår drift och verksamhet behöver det. Ansökningsprocess Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 31 maj. Ansökan görs via klappen.se/jobb Frågor angående tjänsten besvaras av: HR chef Lena Eriksson, [email protected] VD Gustav Eriksson, [email protected] GDPR Genom din ansökan godkänner du att Kläppen Ski Resort hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperiod.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 36 jobb