Platschef, anläggning

Sök bland 74 lediga jobb som Platschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef

PLATSCHEF GÖTEBORG Är du en erfaren platschef inom anläggningsbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en roll som ansvarstagande platschef inom ett familjärt och certifierat företag? Vill du ha möjlighet att växa in i en roll som platschef i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker! LJ Mark söker just nu en platschef till verksamheten i Stor-Göteborg. Ansök här!  Som teknisk kunnig platschef hos LJ Mark kommer du arbeta med både små som stora projekt mot anläggningsbranschen. Du kommer bland annat kalkylera, planera, styra, leda och redovisa projekt inom markanläggning och då främst inom infrastruktur samt VA. Kontoret är lättillgängligt beläget på Argongatan i Mölndal. För att lyckas i denna roll har du: Minst 4 års erfarenhet av att leda större projekt Erfarenhet inom mark AMA, mängdförteckningar, leda personal, färdigställa projekt och fakturera B-körkort Svenska i tal och skrift Svenskt medborgarskap och ostraffad Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en ordningsam och strukturerad lagspelare. Utöver detta är du en naturligt utåtriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder och uppdrag. Du värderar kvalité, miljö och arbetsmiljö högt i ditt dagliga arbete. LJ Mark erbjuder dig: Varierande arbetsdagar. Möjlighet att få vara med och påverka viktiga beslut. Bra utgångsläge från kontoret i nya och fina lokaler på Argongatan i Mölndal. En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar LJ Mark med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16 eller rekryterare Oscar Thiele, [email protected] / 073 581 18 04. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om LJ Mark & Anläggningar AB: LJ Mark & Anläggningar AB är ett mark- och anläggningsföretag i Göteborg med omnejd som arbetar målmedvetet med verksamhetsutveckling. Bolaget startade 1987 och är ett stabilt företag som värderar långa relationer med både medarbetare och kunder högt. För närvarande har företaget ca 30 anställda. LJ Mark tillhör sedan 2022 koncernen VA Nordic. www.vanordic.se

12 juli 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Platschef till vår ballastverksamhet i region Syd.

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till division Industri och Ballast Syd/Öst med placering i Hässleholm med omnejd. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschefI rollen som platschef ansvarar du för tillverkning och försäljning av ballastprodukter i täkterna. I platschefsområdet ingår 3 bergtäkter och 1 sand/grus täkt som du kommer ansvara för. I rollen kombineras arbete framför dator med mer praktisk arbetsledning och styrning ute i verksamheten. Du har en central roll i Svevias uppdrag, då du planerar, driver, ansvarar och följer upp ekonomi, resultat och kvalitet. I rollen som platschef ingår även miljö- och arbetsmiljöansvar för verksamheten i täkterna och personalansvar. Du rapporterar direkt till arbetschefen, ingår i arbetschefsområdets ledningsgrupp och din placeringsort kommer att vara i närheten av Hässleholm. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk utbildning/teknisk examen med för vår bransch relevant inriktning, alternativt lämplig erfarenhet som ligger nära rollen och arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen och själv arbetat inom produktion i en arbetsledande roll. Har du dessutom tidigare varit verksam runt Skåne, Blekinge eller södra Småland och därmed skapat ett kontaktnät och marknadskännedom är detta meriterande. Krav för tjänsten är att du behärskar svenska i tal och skrift, är bekväm att arbeta med Office-paketet samt har B-körkort då resor ingår i tjänsten. Du sätter klart definierade mål och är bra på att planera och organisera på ett effektivt sätt. Du fokuserar på kundens behov och upprätthåller en god kvalitet och produktivitet efter högt satta normer. Du håller dig uppdaterad om marknaden och konkurrenter och identifierar affärsmöjlighet samt uppvisar finansiell medvetenhet samt har lätt att knyta kontakter och utveckla relationer, både med kunder och med medarbetare. Som ledare tar du ansvar för åtgärder, projekt och personal, tar initiativ, skapar aktivitet och fattar tydliga beslut. Du ger tydliga riktlinjer, motiverar andra, ger dem befogenheter och möjlighet till utveckling. Som ledare är det viktigt att du skapar laganda och upprätthåller etik. En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige. Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg. Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 11 augusti. Urval görs efter sista ansökningsdatum och du kan vänta dig återkoppling under augusti månad. Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mattias Ståhl på [email protected]. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på [email protected]. Frågor besvaras med visst dröjsmål på grund av semester. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

11 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Yara AB söker en terminalchef till vår terminal i Norrköping!

Terminal Manager Norrköping We at Yara are part of a global network, collaborating to profitably and responsibly solve some of the world's key challenges - resource scarcity, food insecurity and environmental change. About the Unit Yara International is a leading chemical company that converts energy, natural minerals and nitrogen from the air into essential products for farmers and industrial customers. Yara today has a global presence with 17,000 employees and sales to over 160 countries. Our industrial product portfolio includes environmental products that contribute to clean air and water and preserve the quality of food. Yara's plant nutrition terminal in Norrköping is part of the Nordic terminal organization with terminal operations at several locations in Sweden and Denmark. We are responsible for handling unloading, bagging and delivery of mineral fertilizer to distributors and end customers. The terminal handles 300 kilotons of plant nutrients annually and is one of three terminals Yara operates on its own in Sweden. Our Swedish terminals are located in Norrköping, Landskrona and Åhus. Responsibilities To our plant nutrition terminal in Norrköping we are now looking for a terminal manager who wants to join Yara and work with us. You will be part of a small local organization with around 17 employees in total. As our Terminal Manager you would be responsible for coordination, follow-up and development of operations within the terminal they are responsible for. In this role around 14 Terminal Operators and 2 Terminal Supervisors would report to you. At the terminal we have a strong focus on health and safety. What will you be working with? - Develop, coordinate and follow-up on the operations and results of the terminal. Working towards set goals and KPI. - Have full people responsibility and lead by example. You value people as the most important asset and strive to support employees development and foster a strong and collaborative culture. - Be responsible for driving the unit's systematic work environment management (SAM) - Ensure compliance with Yara's safety principles, rules, procedures and instructions. - Have financial responsibility for the unit and ensure budget is met and work to develop financial results of the unit. - Ensure operations are conducted in accordance with Yara's Management System - Work actively to maintain current certifications for the business, ISO 9001, 14001, 45001. - Participate in the Swedish terminal's management team. Profile We believe that you have a higher level education, preferably within logistics, business management or similar. You also have a minimum of 3 years of experience from a leading role with full people responsibility, preferable if also from an industry within logistics. You are well versed in applicable laws, regulations, and instructions relating to work environment in Sweden. You are also well versed in applicable laws, regulations, Seveso permits, environmental permits, procedures, rules and instructions for environment and permits in Sweden. You are fluent in both Swedish and English, written as well as spoken. If you have knowledge and experience from working in SAP this is considered a merit. As a person we think that you: - Have strong leadership skills. You are an experienced leader who leads by example and fosters a collaborative and respectful culture. - Have strong communication skills and communicate in a clear and structured way. You are easy to understand and can easily adapt to different stakeholders. - Are a strong collaborator and are comfortable in building good work-relationships - Are able to work well alone and have the ability to prioritize and drive your own work Additional Information In this role you will be based in Norrköping where our terminal is located. You will report to Regional Terminal Manager Nordics. Some business travel is to be expected. This position is a permanent position, but a fixed-term employment of 6 months may be applied initially. Contact details If you have any questions please don’t hesitate to contact: Hiring manager; Pär Höök, Regional Terminal Manager Nordics - Phone: +46703441507 - Email: [email protected] or Linn Andersson, HR Advisor (only available to answer any questions after return from summer holidays on 9th of August) - Email: [email protected] Apply no later than Last day to apply is Sunday 18th of August 2024. We look forward to receiving your application! Please note we do not accept any applications via email. All applications must be submitted via our recruiting system. You apply by clicking on the apply button in the posting. Knowledge grows through differences Yara is committed to creating a diverse and inclusive environment and is proud to be an equal opportunity employer. We believe that creating a diverse and inclusive work environment is not only the right thing, but also the smart thing to do. To deliver on this, Yara has firmly anchored Diversity, Equity & Inclusion (DE&I) in our business strategy and has more than 400 employees worldwide involved in D&I ambassadors networks.

9 juli 2024
Sista ansökan:
19 augusti 2024
Platschef

Är du vår nästa VINABBARE? Nu söker vi en platschef till vår verkstad i Luleå. I rollen som platschef kommer du att ha ansvaret för att leda och fördela arbetet för fem personer. Du ansvarar även för att säkerställa arbetsmiljö och säkerhet på avdelningen. Utöver detta ingår kalkylering av förfrågningar, kundkontakter och offertskrivande samt utveckling av verksamheten. Andra administrativa uppgifter som fakturering och inköp ingår också. För att vara framgångsrik i rollen bör du ha ett mekaniskt/tekniskt intresse samt erfarenhet av att jobba med ledarskap och arbetsmiljö. Du är en lagspelare som kan organisera, prioritera och motivera. Du är kundfokuserad och har förmågan att driva både strategiskt och operativt arbete framåt. Goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort är grundläggande krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande branscher. Bli en i familjen Vi anser att personalen är fundamentet för vår företagskultur och vi söker medarbetare som är engagerade, framåtsträvande och drivna. Att vara VINABBARE innebär att ha ett stort hjärta och vara en ambassadör för vårt företag, därför är det viktigt för oss att du är positiv, lyhörd och har en god attityd. Om VINAB som arbetsplats På VINAB är vi stolta över vår kompetenta personal och ser dem som är vår största tillgång. Vi vet att det är människorna som arbetar hos oss som gör skillnad och bidrar till vår framgång. Vi sätter högsta prioritet på kvalitet, miljö och arbetsmiljö i vår dagliga drift. Med våra 120 medarbetare skapar vi en närhet till våra kunder och leverantörer och en lokal närvaro på våra orter. Med vår bredd kan vi även erbjuda dig olika yrkesinriktningar inom industrin som ger dig möjlighet att växa både som person och yrkesmänniska. Vi är stolta över att vara en pålitlig helhetspartner för den tunga industrin i regionen -och är engagerade i att erbjuda hög kvalitet, skydda miljön och säkerställa en trygg arbetsmiljö för våra anställda och kunder. Idag har vi på VINAB kontor och verksamhet på flera orter i Norrbotten. Placeringsort för denna tjänst är Luleå. Vid frågor om tjänsten kontakta Sandra Sjöholm: [email protected] Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-08-31

8 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Operations Manager - Plannja

VEM söker en Operations Manager till Plannja med ett övergripande ansvar för tillverkning och leverans av bolagets byggprodukter av höghållfast stål av högsta kvalitet.       Är du en driven och erfaren ledare med passion för produktion, teknik och logistik? Här erbjuds du en central roll i att optimera och effektivisera Plannjas verksamhet för att säkerställa hög kvalitet och hållbarhet. De söker nu en Operations Manager som vill vara med och forma framtidens byggprodukter!     Om tjänsten I rollen som Operations Manager har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och optimera hela produktionskedjan i Järnforsen. Järnforsen är en av verksamhetens tre produktionsenheter som levererar byggprodukter av höghållfast stål av högsta kvalitet. Du säkerställer en effektiv tillverkning och leverans samt arbetar med att uppfylla fastställda produktionsmål och nyckeltal. En annan viktig del av din roll är att aktivt arbeta med förbättringsarbeten samt organisera och genomföra investeringar i produktionen.   Inom din organisation ansvarar du totalt för ett 80-tal medarbetare varav fyra direktrapporterande chefer inom produktion, underhåll, logistik och lager. Du arbetar aktivt för att skapa engagemang och motivation där du leder och utvecklar din organisation och dess medarbetare genom ett närvarande ledarskap.      Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet från ledande position inom tillverkande industri med vana att leda underställda chefer. En ingenjörsbakgrund ser vi som meriterande eller annan relevant utbildning. För att lyckas i rollen har du ett stort intresse för teknik och produktion samt erfarenhet av att driva förbättringsarbeten och är van vid budget och kostnadsuppföljning. Vidare har du en god förståelse för hela produktions- och försörjningskedjan. Du kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.   Du motiveras av att driva förändringar och utveckla såväl din organisation som dina medarbetare och du har en god förmåga att leda och inspirera. Du känner ett stort ansvar för affären och trivs med att fatta beslut. Som person är du strukturerad och ser möjligheter där du tar initiativ för att för att säkerställa en god arbetsmiljö och produktivitet.     Plannja AB tar ordet! Plannja är en del av den svenska SSAB-koncernen och vi är en ledande tillverkare av byggprodukter i stål, med fokus på tak- och fasadlösningar. Våra produkter finns tillgängliga över hela Norden och Europa. Vi omsätter över en miljard om året och är ca 160 medarbetare. På Plannja arbetar vi kontinuerligt med att förbättra våra processer och produkter genom att implementera lean-principer och innovativa lösningar. Vi strävar efter hållbarhet i alla led, från råmaterialval till produktion och distribution.   Vi är övertygade om att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och vi värdesätter deras kompetens och engagemang. På Plannja ser vi utmaningar som möjligheter till utveckling och förbättring. Om du delar våra värderingar och vill vara med och forma framtidens byggprodukter, är du varmt välkommen till vårt team!     Bra att veta Rapportering sker till VD och du ingår i bolagets ledningsgrupp. Placering för tjänsten är på Plannjas huvudkontor i Järnforsen.   För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, men vi önskar din ansökan senast den 22 augusti. Notera att rekryteringsprocessen påbörjas innan semesterperioden och fortsätter efter semestern, så skicka gärna in din ansökan redan idag!     VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

5 juli 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Platschef inom asfaltsbeläggningar till Svevia

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschefer till division Industri och vår beläggningsverksamhet. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschefInom arbetschefsområdet Utläggning Mitt nischar vi oss mot kommunala och privata kunder. Vår huvudsakliga affär är asfalt och beläggning av vägar. Inom arbetschefsområdet verkar vi i regionerna Värmland, Närke och Västmanland samt i delar av Skaraborg och har etableringar i Västerås, Örebro och Karlstad. Denna roll kommer ansvara för Örebroregionen med omnejd. Det går bra för oss och målsättningen framåt är att fortsätta växa lönsamt. Vi har ett antal större projekt i orderstocken och fler på väg in, och har nu därför behov av att stärka organisationen med ytterligare en Platschef. I rollen som Platschef får du ansvar och leder beläggningsrelaterade projekt. Du leder affären från start till mål och har ansvar för bland annat ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor i dina projekt. För att nå framgång i ditt arbete har du även fokus på marknadsbevakning, kundkontakter samt anbuds- och offertlämning. En viktig del i ditt arbete är försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster. I alla möten är du en ambassadör för Svevia. Vilka är vi i det närmaste teamet? Vi är ett engagerat gäng som trivs att arbeta tillsammans. Vi lyckas när vi arbetar tillsammans, och därför ser vi det som en naturlig del i arbetet att dela med sig av erfarenhet och kunskap. Du rapporterar till Arbetschef och ingår ledningsgruppen för AC Mitt. Du kommer ha ett nära samarbeta med ett antal platschefskollegor, arbetsledare, projektingenjör, ekonomiadministratör och våra yrkesskickliga beläggningsarbetare. Din placeringsort är Örebro. Vem är du?För att både lyckas och trivas i rollen som Platschef behöver du ha ett lösningsorienterat tankesätt och kunna hantera många frågor och uppgifter parallellt. Vidare tror vi att du har tidigare erfarenhet från beläggning/anläggning och tidigare erfarenhet som ledare (direkt eller indirekt). Du behöver samtidigt ha förmåga att arbetat strukturerat då en viktig del i rollen är kontraktsadministration och ekonomisk uppföljning i projekten. B-körkort är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med en provanställning på 6 månader om en prövoperiod bedöms nödvändigt. En del av något större Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg. Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och informationDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 4 augusti. Urval görs efter sista ansökningsdatum och du kan vänta dig återkoppling under augusti månad. Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Törnå på [email protected]. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på [email protected]. Frågor besvaras med visst dröjsmål på grund av semester. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

5 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Platschef till Mjölby/Linkping

Vi har behov av en platschef inför kommande satsningar inom anläggningsverksamheten i Region Mellersta! Som platschef hos oss på Peab Anläggning har du en central roll i våra projekt och är den som har det övergripande ansvaret för projektets utförande. Du medverkar ofta redan från kalkylskedet, vidare in i produktion och har personalansvar såväl som arbetsmiljöansvar. Du har ekonomiskt ansvar i projektet samt ytterst ansvar över kontakt med kunder och leverantörer. Du har alltid stöttning av duktiga entreprenadingenjörer, arbetsledare och skickliga yrkesarbetare. Som Platschef är det du som leder projektet och dina medarbetare för att nå ett gott resultat i en trivsam och säker arbetsmiljö.   Arbetsuppgifter Leda projekt Produktionsplanering Uppgiftsfördelning Uppföljning Följa lagar och föreskrifter Ansvara för projektets ekonomi Personalansvar Leda projektrelaterade möten Förbereda och delta på byggmöten Din profil Du är en trygg och prestigelös ledare och har alltid strävan att du och ditt team ska ha en bra dialog och gott samarbete för att kunna prestera och leverera goda resultat. Som ledare är du rak och tydlig, men du lyssnar också och är lyhörd inför andras synpunkter. Du tar gärna egna initiativ, ser vad som behöver göras och har en förmåga att prioritera och få andra delaktiga. Du är en god förebild och tar ansvar för att gruppens arbete drivs framåt. Som chef har du ett stort ansvar för arbetsmiljön. Du säkerställer att arbetsmoment utförs på ett säkert sätt i verksamheten och att man har en god säkerhetskultur i arbetsgruppen. Dina tekniska kunskaper och yrkesskicklighet delar du gärna med dig av till andra och du är en sann entreprenör som är ekonomiskt intresserad. Du visar på gott omdöme, även under tidspress, och du följer upp de åtaganden som ligger inom ditt uppdrag. Du tycker att det ekonomiska och affärsmässiga ansvaret är lika viktigt som de administrativa momenten och är skicklig på att skapa goda relationer, både i och utanför organisationen.    Kravprofil Du har utbildning inom relevant område och/eller några års erfarenhet som platschef inom branschen. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Erfarenhet från anläggning är meriterande. Då arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift samt ha goda IT-kunskaper. Körkort B och tillgång till bil är ett krav.   Praktisk Information  Vi tillämpar löpande urval för tjänsten. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Henrik Wallin på email [email protected]   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

5 juli 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Distriktschef till Lambertsson

Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Nu söker vi en distriktschef för att bygga upp vår el-organisation och leverans i region nord. Lambertssons affärsområde el utgör en bred entreprenadverksamhet inom tillfällig el och klimat samt säkerhet och skalskydd för byggindustrin. Som distriktschef är ditt ansvar att planera, leda och fördela det dagliga arbetet tillsammans med elektrikerna. Du ser till att arbetsberedningar görs och att rätt material och utrustning finns på plats i tid. Eftersom affärsområdet är under uppbyggnad behöver du vara affärsmässig. Vi söker en distriktschef som sätter upp höga mål och arbetar hårt för att nå dem. Du nyttjar din fantasi, genererar nya idéer och förblir flexibel och nyfiken på olika tillvägagångssätt. Det är du som bygger upp och utökar affärsområdet i distriktet. Du leder försäljnings- och marknadsarbetet samt skapar långsiktiga affärsrelationer och skapa affärsmöjligheter med strategiska kunder. Som distriktschef är du placerad i Luleå men arbetsleder medarbetare även i Umeå och Örnsköldsvik. Du ansvarar dessutom för Lambertssons nyetableringar i Malmfälten och övriga region nord. Därför är du på samma gång teambyggare och entreprenör. Ansvarsområden Leda och motivera distriktets medarbetare inom el-organisationen Övergripande ansvar för distriktets lönsamhet, kundnöjdhet och affärsplan Leda försäljnings- och marknadsarbetet i distriktet Bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa affärsmöjligheter med strategiska kunder i distriktet Ansvara för att distriktet verkar för Ett Lambertsson Rapportera till regionchefen i Umeå Kvalifikationer Erfarenhet av elarbete God ekonomisk förståelse Fullgjord utbildning i ESA-E1.1 ESA Elektriskt arbete respektive AMS-LSP Mycket goda kunskaper i svenska B-körkort Personliga kompetenser Drivande Ledarskap Operativt Ledarskap Möjliggörande Ledarskap Strategiskt Ledarskap Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsulterna Joel Ingmarsson och Kristin Olofsson på Awexia. För frågor om tjänsten, se kontaktuppgifter nedan. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Vi använder testverktyg tidigt i processen för att säkerställa att alla kandidater får visa så mycket av sin potential som möjligt. Välkommen med din ansökan! Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen. Läs mer om oss på vår webbplats: www.lambertsson.com.

5 juli 2024
Sista ansökan:
5 augusti 2024
Platschef till SVEAB

Erfaren Platschef inom mark och anläggning Nu söker vi en Platschef till SVEAB - en arbetsgivare som tror på att växa tillsammans. SVEAB är ett av Sveriges mest väletablerade renodlade anläggningsföretag. De besitter specifik kompetens för kompletta entreprenader inom grundläggning, infra­struktur och VA samt miljö-, konstbyggnad och markplanering i egen regi. Du erbjuds en stabil och bra kultur där personalen alltid går först. Söker du en möjlighet att arbeta på ett framstående företag inom bygg- och anläggningsbranschen med goda karriärmöjligheter och en engagerad arbetsmiljö och familjär stämning – så är detta helt rätt! Rollen som Platschef: Vi söker dig med minst 5 års gedigen erfarenhet inom anläggningsprojekt. Affärsområdet utför projekt inom LOU, LUF och privat upphandling. Teknikinriktning och specialitet är Mark och Va. Marknaden är inom Stockholm Mälardalen. Geografiskt så jobbar man utifrån historik och boende, men projekten kan variera. Projekt kommer med stor sannolikhet att finnas på norra sidan. Som platschef har du en central roll och dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för att leda och driva projekt utifrån krav och riktlinjer. Du ska också genom rätt resurser, kvalitet och effektivitet säkerställa lönsamhet i projekt. Genomföra produktion utifrån rådande tekniska krav och leda samtliga medarbetare i projektet. På platschefen ligger även ansvar att aktivt informera, kommunicera och ge återkoppling - Du kommer alltså att vara navet i kommunikationen med leverantörer, beställare och alla i produktionen. Från anbudsprocess till slutbesiktning - du är med i varje steg. Platschefen ingår också i AC-gruppens ledningsgrupp. Krav Bakgrund: 5 år inom mark och anläggning i ledande roll som arbetsledare eller motsvarande, dock minst 1 år som Platschef. Arbetat brett inom mark och anläggning. Gedigen erfarenhet av att leda anläggningsprojekt i olika storlekar och komplexitetsnivåer. Kompetens och behörigheter: Klara av en säkerhetsprövning. Kunskap i entreprenadjuridik, AMA, Mät – och ersättningsregler, mängdförteckning, prognos- och budgetarbete, kontraktshantering samt tidplansupprättande. Bas U och Bas P Erfarenhet av LOU. Viss erfarenhet av kalkylarbete. B-körkort Behärska Officepaketet Behärska Svenska språket obehindrat i tal och skrift. Din personlighet gör skillnaden! Vi söker dig med vilja och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Vad du erbjuds: Förutom utvecklande karriärmöjligheter erbjuds du förmåner som kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar, företagshälsovård och hälsoundersökningar, generöst friskvårdsbidrag och förmånsbil. Process: Uppfyller du alla krav? – Skicka din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker efter att ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på [email protected] vid frågor. Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

5 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Platschef till SVEAB

Erfaren Platschef inom mark och anläggning Nu söker vi en Platschef till SVEAB - en arbetsgivare som tror på att växa tillsammans. SVEAB är ett av Sveriges mest väletablerade renodlade anläggningsföretag. De besitter specifik kompetens för kompletta entreprenader inom grundläggning, infra­struktur och VA samt miljö-, konstbyggnad och markplanering i egen regi. Du erbjuds en stabil och bra kultur där personalen alltid går först. Söker du en möjlighet att arbeta på ett framstående företag inom bygg- och anläggningsbranschen med goda karriärmöjligheter och en engagerad arbetsmiljö och familjär stämning – så är detta helt rätt! Rollen som Platschef: Vi söker dig med minst 5 års gedigen erfarenhet inom anläggningsprojekt. Affärsområdet utför projekt inom LOU, LUF och privat upphandling. Teknikinriktning och specialitet är Mark och Va. Marknaden är inom Stockholm Mälardalen. Geografiskt så jobbar man utifrån historik och boende, men projekten kan variera. Projekt kommer med stor sannolikhet att finnas på norra sidan. Som platschef har du en central roll och dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för att leda och driva projekt utifrån krav och riktlinjer. Du ska också genom rätt resurser, kvalitet och effektivitet säkerställa lönsamhet i projekt. Genomföra produktion utifrån rådande tekniska krav och leda samtliga medarbetare i projektet. På platschefen ligger även ansvar att aktivt informera, kommunicera och ge återkoppling - Du kommer alltså att vara navet i kommunikationen med leverantörer, beställare och alla i produktionen. Från anbudsprocess till slutbesiktning - du är med i varje steg. Platschefen ingår också i AC-gruppens ledningsgrupp. Krav Bakgrund: 5 år inom mark och anläggning i ledande roll som arbetsledare eller motsvarande, dock minst 1 år som Platschef. Arbetat brett inom mark och anläggning. Gedigen erfarenhet av att leda anläggningsprojekt i olika storlekar och komplexitetsnivåer. Kompetens och behörigheter: Klara av en säkerhetsprövning. Kunskap i entreprenadjuridik, AMA, Mät – och ersättningsregler, mängdförteckning, prognos- och budgetarbete, kontraktshantering samt tidplansupprättande. Bas U och Bas P Erfarenhet av LOU. Viss erfarenhet av kalkylarbete. B-körkort Behärska Officepaketet Behärska Svenska språket obehindrat i tal och skrift. Din personlighet gör skillnaden! Vi söker dig med vilja och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Vad du erbjuds: Förutom utvecklande karriärmöjligheter erbjuds du förmåner som kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar, företagshälsovård och hälsoundersökningar, generöst friskvårdsbidrag och förmånsbil. Process: Uppfyller du alla krav? – Skicka din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker efter att ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på [email protected] vid frågor. Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

5 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024