Platschef till Norrköping!

Som Platschef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Rollen som Platschef innebär att ha ett övergripande ansvar för kontorets prestation och effektivitet. Det innebär att utveckla och stötta Arbetschefer för El och Montage, Projektledare B2C, Kvalitetssäkrare och lagermedarbetare för att nå gemensamma mål. Förutom personalansvar så har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar ett ansvar över den fysiska arbetsmiljön både på kontoret, gemensamma utrymmen och på lagret. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Då du har det övergripande ansvaret över att kontoret når uppsatta mål, så innefattar arbetet att du övervakar och styr verksamheten mot prestation och effektivitet, samtidigt som du följer upp och säkerställer att budget följs. Regelbundet rapporterar du kontorets prestation och ekonomiska resultat till Regional Installationschef som kommer vara din närmsta chef. Som platschef säkerställer du även kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. Vem är vår perfekta matchning? Vi söker dig som brinner för ledarskap och har samlat på dig en gedigen erfarenhet av att leda, coacha och att utveckla andra människor i deras arbete. Då arbetet innefattar nära samarbete med medarbetare och andra funktioner inom organisationen, så sätts stor vikt vid att du har en bra samarbetsförmåga och är kommunikativ som person. Då du kommer jobba i ett innovativt bolag krävs det att du som person är flexibel och anpassningsbar till förändringar. Som platschef har du ett övergripande ansvar för prestation och effektivitet i verksamheten så det krävs att du som person är resultatinriktad och fokuserad på att styra mot uppsatta mål och goda resultat. Samtidigt ser vi att du har en god problemlösningsförmåga så att du kan identifiera och lösa komplexa problem i arbetsprocesser och arbetsmiljön som dyker upp. Vi vill att du har - Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen - Relevant universitetsutbildning, tex byggnadsingenjör 180 hp eller likvärdig - Ledarskapsutbildning - BAM - BAS P/U - Körkort - Behärskar flytande svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har - Erfarenhet från en liknande roll inom solcellsbranschen - El-utbildning - Solcellsutbildning Detta gör livet trevligt hos oss - Goda förmåner och arbetsvillkor - Interna tävlingar - Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Norrköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol AB Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Driftchef

Operativt ansvarig med målsättningen att driva, utveckla och förvalta verksamheten. Rapporterar direkt till VD Höja produktiviteten på individnivå. Säkerställa att produkter eller tjänster uppfyller höga kvalitetsstandarder och att kvalitetskontroller genomförs regelbundet. Identifiera och hantera eventuella kvalitetsavvikelser och implementera åtgärder för att förhindra upprepning. Ansvarsområden · Huvudansvarig för daglig drift · Ledning/koordinering av personal inom verksamheten · Optimera personalresurser i driften efter behov och kompetens · Ingår i företagets ledningsgrupp · Hålla uppstartsmöten med de anställda varje dag · Leda produktionsmöten med ansvariga 1 ggr/veckan · Vara behjälplig mot VD vid lönesättning och andra personalfrågor · Hålla medarbetarsamtal 1ggr/år · Bemanna samtliga skift · Fördela arbetet efter orderstruktur · Ansvara för utveckling och applicering av kunskap och kompetens inom sitt område samt säkerhet och kvalitet · Ha uppsikt över daglig verksamhet · Säkerhet och miljöhänsyn: Se till att produktionsenheten följer säkerhetsföreskrifter och miljöbestämmelser. Implementera säkerhetsprogram och initiativ för att skapa en säker arbetsmiljö. · Befogenheter · Inköp och lageransvar · Ansvara för att besätta anställningar - i samråd med VD

22 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Platschef till Swerock

Om Swerock Swerock är en av landets största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt mer hållbart. Swerock är den självklara partnern om du ska bygga en bro, anlägga en järnväg, schakta inför ett husbygge eller rena överskottsmassor. Genom stora satsningar på utveckling och med hållbarhet som främsta drivkraft ligger vi i framkant när det gäller att skapa smarta lösningar för framtidens byggande. Om tjänsten Verksamheten är i ett spännande skede och utifrån våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga söker vi nu efter en platschef med ansvar för våra berg- och grustäkter i södra Skåne! I rollen som platschef får du ett självständigt, ansvarsfullt och omväxlande jobb med stor möjlighet att påverka och utveckla. Du ansvarar för att strategiskt planera och driva våra bergtäkter och grustäkter i södra Skåne. Till dina primära arbetsuppgifter hör: - Att leda, planera och styra den dagliga produktionen med kvalité och leverans i enlighet med kunders krav. - Driva produktion i enligt med myndigheters ålägganden och krav. - Resultatansvar för tilldelat ansvarsområde med månadsrapportering, prognoser etc. - Ansvar för resursplanering, produktivitet och kostnadsoptimering. - Operativt personalansvar vilket inkluderar exempelvis delaktighet i rekryteringar, lönesättning, medarbetsamtal etc. - Arbetsmiljöansvar och ansvar för miljö enligt fastställt regelverk. Tjänsten kräver fysisk närvaro på de olika arbetsställena vilket medför en del resande i tjänst inom området. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ett stort engagemang för verksamheten som du ansvarar för. Vi ser gärna att du har haft en liknande roll inom bygg-, anläggning- eller industribranschen. Du besitter goda ledaregenskaper, trivs i rollen som ledare och har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat med medarbetare samt kunder. Som person är du jordnära och positiv. Du är engagerad, ser nya affärsmöjligheter och har starkt kundfokus med intresse, vilja samt förmåga att vårda kundrelationer och leverera den bästa lösningen för alla parter. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort kommer att vara vid vår täkt i Blentarp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Swerock med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Det kan även bli aktuellt med logiskt test och/eller case. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer+46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

8 januari 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Site Manager

We are looking for an experienced Site Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our passionate Production Control team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in contributing to building one of the first large scale European battery factories. As a Site Manager you will monitor and control production regarding efficiency, quality, and safety and manage escalated issues related to the daily manufacturing operations on-site. You will be a part of a newly started team, where your skills will be necessary to strategically optimize the factory workflow. Key responsibilities include but are not limited to Production Oversight: Supervise daily manufacturing operations to meet targets and quality benchmarks. Collaborate with teams to streamline processes for greater efficiency. Team Leadership: Lead and support manufacturing teams, fostering a positive work environment through guidance, training, and effective communication to enhance teamwork. Quality Assurance: Implement and enforce quality control measures, working closely with quality teams to maintain product standards and address any issues affecting quality. Safety and Compliance: Ensure adherence to safety protocols, conducting regular training and meetings to promote a culture of safety and compliance with regulations. Facility Management and Inventory Control: Oversee equipment maintenance, manage facility operations, and monitor inventory levels to meet production demands. Act as a communication bridge between production, management, and stakeholders for efficient coordination. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in english or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements We believe that you have Bachelor's degree in manufacturing, industrial engineering, or a related field (or equivalent work experience). Proven 10 years’ experience as a Manufacturing Site Superintendent or in a similar manufacturing leadership role. In-depth knowledge of manufacturing processes, equipment, and quality control measures. Strong leadership and interpersonal skills. Ability to analyze data and make informed decisions to improve operations. Familiarity with Lean manufacturing principles is a plus. Specific skills Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus. Structured problem-solving methods Personal success factors People oriented. Role modelling Passionate & result driven About Northvolt Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely. To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history. Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun.

3 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024