Produktchef till Arla Plast i Borensberg

Har du ett brett tekniskt intresse och vill arbeta med helhetsansvar för produkter med fokus på utveckling? Lockas du av att leda projekt i en internationell affärsmiljö och att samarbeta tvärfunktionellt? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en Produktchef till Arla Plast i Borensberg. OM FÖRETAGET Arla Plast grundades 1969 och har idag anläggningar i Sverige, Tjeckien och Tyskland med cirka 250 medarbetare och mer än 700 kunder i över 45 länder. Bolaget är en ledande tillverkare, leverantör och återförsäljare av extruderade skivor i tekniska plastmaterial med ett stort antal användningsområden som exempelvis personskydd, ishockeyrinkar och ljudbarriärer. Arla Plasts kultur och verksamhet genomsyras av värderingar som bygger på kvalitet, snabbhet, service och flexibilitet. Med lång erfarenhet, hållbarhet i fokus, hög investeringstakt och finjusterad extruderingsteknik är Arla Plast väl positionerat. OM TJÄNSTEN Som Produktchef har du ett helhetsansvar för produkterna i din produktportfölj. Det innebär ansvar för att kontinuerligt utveckla produkter och dess livscykler, både tekniskt och kommersiellt. Du har koll på marknaden och anpassar prisstyrning därefter för att uppnå verksamhetens mål på kort och lång sikt. Du ingår i ett team av flera Produktchefer och Produkttekniker. Gruppen är indelad i två produktområden och du kommer samarbeta närmast en av Produktteknikerna. Förutom det närmsta teamet har du ett tvärfunktionellt samarbete inom organisationens olika funktioner så som sälj, produktion, inköp och ekonomi. I din roll agerar du tekniskt säljstöd, deltar i kundbesök och skapar mervärde för varje kund. Du lägger lika stor vikt vid såväl det tekniska som kommersiella inom produkterna. Du deltar också i marknadsföringsarbetet genom att paketera budskap till att säkerställa att produkten uppfyller ställda krav mot olika marknader. Rollen som Produktchef innefattar: Ansvar för utvecklingen av nya och befintliga produkter inklusive dess livscykel. Detta görs genom utförande av kostnadskalkylering, prisstyrning och lönsamhetsuppföljning enligt gällande modell och riktlinjer. Ansvar för omvärldsbevakning av nya och befintliga standarder/krav inom tilldelat ansvarsområde. Ansvar för produkternas utbildningsmaterial. Ledande av samt deltagande i förbättringsprojekt. Medverkande vid kundbesök, leverantörsbesök och branschmässor vilket inkluderar tjänsteresor. Medverkande i det löpande marknadsföringsarbetet inom produktteknisk information. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel som ingenjör, eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av projektledning och industri, gärna inom en internationell affärsmiljö. Med en bred teknisk och kommersiell förståelse är du kvalitetsmedveten, noggrann och har en analytisk förmåga. Du är ansvarstagande, prestigelös, arbetar kund- och affärsorienterat samt är beslutsam. Du är kommunikativ och har flytande kunskaper i både svenska och engelska med goda kunskaper i Office-paketet. ÖVRIGT Upplägg: I denna rekrytering samarbetar Arla Plast med A-hub. A-hub sköter rekryteringsprocessen och vid frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected]. Anställning erbjuds slutligen direkt hos Arla Plast. Placering: Arbetet utgår från Arla Plasts huvudkontor i Borenberg, med flexibilitet för distansarbete en dag i veckan efter överenskommelse. Tjänsten kommer innebära resor till kunder, leverantörer och mässor vilket beräknas vara ca 2-3 dagar varannan vecka. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

15 april 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Virtual Builds Engineer Delmia Expert

Blue Eye offers creative solutions through engineering expertise. We carry our experience and knowledge with the best professionals in different disciplines to offer optimal solutions to our clients. As an employee or a sub-contractor, working within the Blue Eye family, we encourage you to share your ideas and experiences. This enables our teams to increase their knowledge and deliver high quality product development as well as strengthen our competitiveness as a company.   Description This is a new Delmia expert role on one of our small but mighty product teams. The project is ong term & 100% onsite work commitment is required at Trollhättan-Sweden location. The start date is asap. Tasks - Complete loops of virtual build to validate product and process as design matures. - Part analysis of all new parts within Tool kick-off /release window. - Creation and maintenance of build sequence within Delmia based on process documentation. - Generation and validation of product based on configured BoM for the complete vehicle within Delmia. - For each process, completion of virtual build checklist against part number in assembly context. - Validation of the product and project-specific manufacturing assembly sequence within Delmia. - Maintenance of all reports and KPI charts relevant to virtual analysis. - Close working with Feasibility and DFM engineers. - Work with Client teams to support the resolution of issues identified through virtual build. - Delivery of regular virtual build reviews with client teams. Qualifications To be successful in this role, applicants should have 7-12 years' experience, and possess a B.E./BTech./M.E./M Tech. in Mechanical/Automobile/Production Engineering. - Expert knowledge of Dassault Systems software suite specifically DELMIA V5-6, Technomatix and the Dassault Systems 3DExperience platform - Understanding of the PUC used to transfer data between ENOVIA LCA and DELMIA - Knowledge of Automotive Interior/Exteriors/BIW design and manufacturing processes - Knowledge of vehicle packaging-DMU Terms As a Blue Eye employee, you are not just one of many, you´ll be part of our family. We believe that the happier you are at your work, the better performance you´ll have. We achieve this through constantly and carefully listening to the needs of each of our employees. For Blue Eye the most important thing is our employees, therefore we give constant training in different topics, as well as constantly looking for benefits that actively increase employee satisfaction. We always have challenging assignments waiting for skilled and dedicated engineers, so we invite you to join the team and be part of our family.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Gasreningsoperatör till Superior Graphite

Är du intresserad av en händelserik verksamhet? Har du en passion för personlig utveckling och praktiskt arbete? Ta då chansen att ansöka till Superior Graphites grafitproduktion i Sundsvall! Uniflex letar nu efter en gasreningsoperatör för direktrekrytering till vår kund Superior Graphite i Sundsvall för start omgående! Om tjänsten Superior Graphite Ltd Europe ingår i en koncern, Superior Graphite, vilket är ett amerikanskt privatägt företag med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har idag tre fabriker, två i USA och en i Sverige. I Sverige håller vi till på industriområdet i Stockvik, 9km söder om Sundsvall. Där har vi kontor, produktion och utlastning med drygt 40 anställda. Vi tillverkar syntetisk grafit till bla. Olje- och bilindustrin. Idag går drygt 95% av produktionen till marknader utanför Skandinavien, främst Europa och Asien. Som gasreningsoperatör kommer du att vara ansvarig för drift, underhåll och rengöring av gasreningsutrustningen. Tjänsten inkluderar även truckkörning och arbetstiderna är förlagda på 3-skift. Vem är du? För att lyckas i rollen som gasreningsoperatör på Superior Graphite behöver du vara van vid att arbeta i ett snabbt tempo samtidigt som du har förmågan att snabbt lära dig nya arbetsuppgifter. Personliga egenskaper såsom positivitet, noggrannhet, flexibilitet, ansvarstagande och en vilja att ta i är viktiga. Du bör kunna kommunicera och läsa svenska flytande för att förstå information, säkerhetsföreskrifter och rutiner. Truckkort är ett krav. Den här tjänsten är en direkt rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Uniflex, men du kommer att bli anställd direkt hos Superior Graphite. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbeta löpande med urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Uniflex Bemanning och Rekrytering. Välkommen med din ansökan! Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

10 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
industrial worker

Job description Take the chance for an exciting adventure in the north, with rich free time full of unique nature experiences, and a working day where you can make a difference for the transition to a sustainable world! In Skellefteå there are jobs of the future, but also fantastic opportunities for outdoor life, culture and getting to know people from all over the world. Right now we are looking for operators for one of Europe's most exciting and modern workplaces, where you will be part of the production of the green technology of the future. To be successful in the role, we believe that you as a person are responsible, safety-conscious with a keen eye for detail. Since you will be working with colleagues from all over the world, it is also important that you have good knowledge of English. Your main daily tasks as an industrial worker include checking the machines in the factory, carrying out maintenance, checking quality and handling materials. You will have an important role in contributing to a safe workplace, something that is our absolute top priority. At the factory, you work in shifts, which can mean day, evening and night work as well as weekends. As a consultant at Randstad, you are employed by us and work for one of our clients. You have the same benefits with Randstad as with any other employer with a collective agreement and benefits such as a wellness grant, occupational health care, insurances and discounts on gym memberships. The position can include many contacts and hence, it is important that you have a good ability to cooperate with others. At Randstad, we strive to offer you a range of career opportunities so you can develop your skills and develop a well-rounded CV. If you are looking for an employer that offers different assignments and new contacts, then you will enjoy being part of Randstad. Please apply at www.randstad.se. The position may be filled early, as we’ll interview continuously. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. With more than 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry and offers staffing, consulting and recruitment solutions in all areas of expertise. We also offer interim management, executive search and outplacement services. We have a large network of clients and candidates, which means that we convey hundreds of jobs within different industries all over Sweden. Our ambition is to be the best employer in the market. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we help people and organizations to reach their true potential. We call it Human Forward. Responsibilities Sampling Quality assurance Production work Qualifications Good spoken and written English skills Interest in industrial work Work experience as a process operator or in quality control within the industry is meritorious Forklift license is meritorious About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Senior processingenjör

Kan du inte dricka kaffe - eller andra drycker - utan att börja fundera på enhetsoperationer? Har du svårt att låta bli att koppla nederbörden aggregationstillstånd till hur tryck och temperatur varierar med höjden i atmosfären? Drivs du, dessutom, av att leda eller delta i design och digitalisering av industriella processer? Och blir du inspirerad av att arbeta både med teknik och med människor? Läs vidare! Det här blir din roll Vi befinner oss i en spännande fas där vi tillsammans siktar beyond tomorrow, därför söker vi nu en specialist inom industriell processteknik. Att vara navet i ett fantastiskt samarbete mellan kunder, kolleger och andra leverantörer är en självklarhet för dig och något som ger dig energi. Du är också intresserad av att leda samt arbeta med dimensionering och optimering av processtekniska anläggningar. Du kommer bl.a. få: - Genomföra förstudier, skriva kravspecifikationer och ta fram funktionsbeskrivningar. - Designa och optimera processtekniska anläggningar. - Tillämpa processteknik av material och värmebalanser. - Genomföra upphandlingar och tekniska inköp. Så här kommer du att briljera För att trivas hos oss och i den här rollen så tror vi att du är en teknisk kunnig person som kan leda tekniska projekt med avseende på till- och ombyggnader i processindustri. Du kan hantera olika discipliner (mek, el, automation, instrument, processdesign, bygg). Du gillar att driva arbetet framåt och kan även leda andra i arbetet. - Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande och minst tio års industriell erfarenhet. - Du är teknisk kunnig inom processdesign och ytterligare en disciplin. - Du gillar att driva arbetet framåt och kan även leda andra i arbetet. - Du har erfarenhet av projekt- eller uppdragsledning och/eller mentorskap. - Du behöver kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift. Att vara en del av Team PV Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Christian Johansson på 076 77 99 457 eller [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

25 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Senior processingenjör

Kan du inte dricka kaffe - eller andra drycker - utan att börja fundera på enhetsoperationer? Har du svårt att låta bli att koppla nederbörden aggregationstillstånd till hur tryck och temperatur varierar med höjden i atmosfären? Drivs du, dessutom, av att leda eller delta i design och digitalisering av industriella processer? Och blir du inspirerad av att arbeta både med teknik och med människor? Läs vidare! Det här blir din roll Vi befinner oss i en spännande fas där vi tillsammans siktar beyond tomorrow, därför söker vi nu en specialist inom industriell processteknik. Att vara navet i ett fantastiskt samarbete mellan kunder, kolleger och andra leverantörer är en självklarhet för dig och något som ger dig energi. Du är också intresserad av att leda samt arbeta med dimensionering och optimering av processtekniska anläggningar. Du kommer bl.a. få: - Genomföra förstudier, skriva kravspecifikationer och ta fram funktionsbeskrivningar. - Designa och optimera processtekniska anläggningar. - Tillämpa processteknik av material och värmebalanser. - Genomföra upphandlingar och tekniska inköp. Så här kommer du att briljera För att trivas hos oss och i den här rollen så tror vi att du är en teknisk kunnig person som kan leda tekniska projekt med avseende på till- och ombyggnader i processindustri. Du kan hantera olika discipliner (mek, el, automation, instrument, processdesign, bygg). Du gillar att driva arbetet framåt och kan även leda andra i arbetet. - Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande och minst tio års industriell erfarenhet. - Du är teknisk kunnig inom processdesign och ytterligare en disciplin. - Du gillar att driva arbetet framåt och kan även leda andra i arbetet. - Du har erfarenhet av projekt- eller uppdragsledning och/eller mentorskap. - Du behöver kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift. Att vara en del av Team PV Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Christian Johansson på 076 77 99 457 eller [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
CAM-beredare

Vi söker CAM-beredare/tekniker som har en stor portion nyfikenhet och vetgirighet! Du får här möjlighet att kliva in i ett modernt bolag med höga ambitioner. Här blir du del av en härlig familjär gemenskap med tydlig alla-hjälps-åt-attityd. När det vankas tävling däremot, då går alla in för vinst! Har du tidigare erfarenhet av industri- eller produktionsmiljö? Du är en klippa på det analytiska, en bra problemlösare och tidigare arbetat med förbättrings-processer? Vill du dessutom arbeta för ett företag i en internationell miljö där varje medarbetare är viktig och stämningen på topp? Då är du den CAM-beredare som Brogren Industries söker och önskar växa långsiktigt tillsammans med. Profil - Erfaren i CAM-beredning NC-kod i Mastercam och NX. - Erfarenhet av produktutveckling. - Kan utveckla processer, implementera förbättringar och ny teknik - Erfarenhet av att kvalitetssäkra processer och produkter - Flytande i svenska i tal och skrift Sökord: CNC, operatör, CAM, CAM-beredare, CAM-beredning, Mastercam, NX, tekniker, programmering, Ale, Älvängen, Göteborg, Kungälv, industri, produktion, CNC-operatör, maskinoperatör, Trollhättan, Lilla Edet

9 mars 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
deltidsoperatör till chokladfabrik i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning Har du en passion för sötsaker, och vill arbeta på en spännande arbetsplats tillsammans med ett härligt gäng? Då kan du vara rätt person för detta jobb!  Just nu letar Randstad efter nya deltid medarbetare till ett världsledande livsmedelsföretag. Mondelez International är tillverkare av flera kända varumärken, exempelvis Marabou, O ́Boy, V6, Milka, Oreo och TUC. I dagsläget befinner de sig i Upplands Väsby och letar efter nya motiverade deltid medarbetare att bli en del av deras familj. Till denna tjänst söker Mondelez någon som är noggrann, kommunikativ och nyfiken. Gärna teknikintresserad med goda kunskaper i det svenska språket. Varmt välkommen att ansöka redan idag! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som operatör är man en del av Mondelez produktionsteam, där man kommer att arbeta inom den dagliga produktionsprocessen. Arbetsuppgifterna kan komma att variera, men rollen innebär att man ansvarar över att bedriva tillverkningsprocessen enligt standarden och rutiner, samt aktivt utvärdera och informera om processen och linjernas status.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar följande moment: Manuell packning och sortering  Installation och omställning av maskiner  Underhålla, rengöra och hantera utrustning, material och lokaler. Rapportera avvikelser och samarbeta med övriga avdelningar och sektioner inom produktionen. Kvalifikationer För att passa i denna roll ser vi att du som person är nyfiken, noggrann och kommunikativ, samt har lätt att samarbeta i grupp. Du tar initiativ och är ansvarsfull och flexibel till ditt arbete. Du kommer att arbeta enligt skift, och vi ser därför att du är öppen för att jobba både dag, kväll- och nattskift, även helgarbete kan förekomma. För att vara lämplig för denna tjänst bör du även uppfylla följande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av produktionsarbete är meriterande men inte ett krav Truckkort för B1 (Motviktstruck) är meriterande men inte ett krav Kan arbeta alla typer av skift, inklusive natt-skift, minst 2 -3 dagar per vecka Har ett tekniskt intresse Studera på minst 50% och ha minst 1 år kvar av din utbildning, alternativt ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Kan kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt  Grundläggande kunskaper i engelska Vilja att ta till dig ny kunskap och information Säkerhet - och kvalitetsmedveten Gymnasial utbildning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Produktchef till Arla Plast i Borensberg

Har du ett brett tekniskt intresse och vill arbeta med helhetsansvar för produkter med fokus på utveckling? Lockas du av att leda projekt i en internationell affärsmiljö och att samarbeta tvärfunktionellt? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en Produktchef till Arla Plast i Borensberg. OM FÖRETAGET Arla Plast grundades 1969 och har idag anläggningar i Sverige, Tjeckien och Tyskland med cirka 250 medarbetare och mer än 700 kunder i över 45 länder. Bolaget är en ledande tillverkare, leverantör och återförsäljare av extruderade skivor i tekniska plastmaterial med ett stort antal användningsområden som exempelvis personskydd, ishockeyrinkar och ljudbarriärer. Arla Plasts kultur och verksamhet genomsyras av värderingar som bygger på kvalitet, snabbhet, service och flexibilitet. Med lång erfarenhet, hållbarhet i fokus, hög investeringstakt och finjusterad extruderingsteknik är Arla Plast väl positionerat. OM TJÄNSTEN Som Produktchef har du ett helhetsansvar för produkterna i din produktportfölj. Det innebär ansvar för att kontinuerligt utveckla produkter och dess livscykler, både tekniskt och kommersiellt. Du har koll på marknaden och anpassar prisstyrning därefter för att uppnå verksamhetens mål på kort och lång sikt. Du ingår i ett team av flera Produktchefer och Produkttekniker. Gruppen är indelad i två produktområden och du kommer samarbeta närmast en av Produktteknikerna. Förutom det närmsta teamet har du ett tvärfunktionellt samarbete inom organisationens olika funktioner så som sälj, produktion, inköp och ekonomi. I din roll agerar du tekniskt säljstöd, deltar i kundbesök och skapar mervärde för varje kund. Du lägger lika stor vikt vid såväl det tekniska som kommersiella inom produkterna. Du deltar också i marknadsföringsarbetet genom att paketera budskap till att säkerställa att produkten uppfyller ställda krav mot olika marknader. Rollen som Produktchef innefattar: - Ansvar för utvecklingen av nya och befintliga produkter inklusive dess livscykel. Detta görs genom utförande av kostnadskalkylering, prisstyrning och lönsamhetsuppföljning enligt gällande modell och riktlinjer. - Ansvar för omvärldsbevakning av nya och befintliga standarder/krav inom tilldelat ansvarsområde. - Ansvar för produkternas utbildningsmaterial. - Ledande av samt deltagande i förbättringsprojekt. - Medverkande vid kundbesök, leverantörsbesök och branschmässor vilket inkluderar tjänsteresor. - Medverkande i det löpande marknadsföringsarbetet inom produktteknisk information. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel som ingenjör, eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av projektledning och industri, gärna inom en internationell affärsmiljö. Med en bred teknisk och kommersiell förståelse är du kvalitetsmedveten, noggrann och har en analytisk förmåga. Du är ansvarstagande, prestigelös, arbetar kund- och affärsorienterat samt är beslutsam. Du är kommunikativ och har flytande kunskaper i både svenska och engelska med goda kunskaper i Office-paketet. ÖVRIGT Upplägg: I denna rekrytering samarbetar Arla Plast med A-hub. A-hub sköter rekryteringsprocessen och vid frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected]. Anställning erbjuds slutligen direkt hos Arla Plast. Placering: Arbetet utgår från Arla Plasts huvudkontor i Borenberg, med flexibilitet för distansarbete en dag i veckan efter överenskommelse. Tjänsten kommer innebära resor till kunder, leverantörer och mässor vilket beräknas vara ca 2-3 dagar varannan vecka. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Produkttekniker till Arla Plast i Borensberg

Har du ett stort teknikintresse och vill vara drivande i projekt för att utveckla och förbättra produkter? Trivs du med att vara expert inom ditt område, tillhandahålla information och agera för att krav och standarder uppfylls? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en Produkttekniker till Arla Plats i Borensberg. OM FÖRETAGET Arla Plast grundades 1969 och har idag anläggningar i Sverige, Tjeckien och Tyskland med cirka 250 medarbetare och mer än 700 kunder i över 45 länder. Bolaget är en ledande tillverkare, leverantör och återförsäljare av extruderade skivor i tekniska plastmaterial med ett stort antal användningsområden som exempelvis personskydd, ishockeyrinkar och ljudbarriärer. Arla Plasts kultur och verksamhet genomsyras av värderingar som bygger på kvalitet, snabbhet, service och flexibilitet. Med lång erfarenhet, hållbarhet i fokus, hög investeringstakt och finjusterad extruderingsteknik är Arla Plast väl positionerat. OM TJÄNSTEN Som Produkttekniker ansvarar du för att kontinuerligt förbättra, anpassa och utveckla produkter utefter marknadens behov. Du ansvarar för att utveckla produkterna och tillhandahålla produktteknisk support inom tilldelat område. Du ingår i ett team av flera Produktchefer och Produkttekniker, där du speciellt kommer samarbeta nära en av Produktcheferna inom just ditt område. Förutom teamet samarbetar du med resterande del av organisationens funktioner. Du ser till att tester av produkter utförs, både internt och externt, för att säkerställa att beslutade standarder och krav uppfylls. I rollen som Produkttekniker agerar du produkttekniskt säljstöd externt och internt, ger information och klargör specifikationer om dina produkter. Med din expertis kommer du även medverka vid besök hos kunder och leverantörer samt på branschmässor. Du är delaktig, och i vissa fall även ledande, inom projekt för förbättringsarbeten och tar fram utbildningsmaterial för produkterna. Rollen som Produkttekniker innefattar bland annat att: - Utföra utveckling av nya produkter samt förbättringar, ändringar och anpassningar av befintliga produkter enligt produktområdets prioriteringar och riktlinjer från Produktchef. - Föreslå nya insatsmaterial/råvaror med stöd av Inköpschef för att utveckla och löpande förbättra produkterna. - Ha kontakt med leverantörer kring tekniska frågor om insatsmaterial/råvaror. - Ansvara för att målsätta och koordinera provkörning i produktionen utav nya och befintliga produkter. - Ansvara för att interna/externa tester av produkter utförs för att säkerställa att beslutade standarder och krav uppfylls. - Ansvara för att inhämta och uppdatera produkternas tekniska dokumentation (exempelvis; produktspecifikation, datablad, produkthanteringsinformation, produktgarantier, deklarationer och förpackningsintruktioner). VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel som ingenjör, eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av arbete i projekt, gärna inom industri och har bred teknisk kunskap. Med din erfarenhet känner du dig trygg i att läsa och tolka kravspecifikationer i standarder. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har en analytisk förmåga. Du är ansvarstagande, prestigelös och är beslutsam med ett målinriktat arbetssätt. Du är kommunikativ och har flytande kunskaper i både svenska och engelska med goda kunskaper i Office-paketet. ÖVRIGT Upplägg: I denna rekrytering samarbetar Arla Plast med A-hub. A-hub sköter rekryteringsprocessen och vid frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected]. Anställning erbjuds slutligen direkt hos Arla Plast. Placering: Arbetet utgår från Arla Plasts huvudkontor i Borenberg, med flexibilitet för distansarbete en dag i veckan efter överenskommelse. Tjänsten kommer innebära resor till kunder, leverantörer och mässor vid behov som beräknas vara ca 1-2 dagar per månad. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024