Produktionschef, anläggning

Sök bland 12 lediga jobb som Produktionschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Söker du heltidsarbete som projektledare i Västerås?

Är du tekniskt utbildad och har erfarenhet inom anläggningsbranschen? Då kan du vara den vi söker! I rollen som teknisk projektledare hos vår kund Nordic Road Safety AB kommer du att få möjlighet att sälja, leda och driva projekt från start till mål. Du kommer att ansvara för projektens förlopp genom att planera, leda och följa upp leverans inom projekten. I din roll ansvarar du över projektens ekonomi, kvalitet och innehåll samt skapar och upprätthåller en god dialog men kundens beställare och kunder. Det dagliga arbetet innefattar många kontaktytor både externt och internt, du behöver därför besitta en god kommunikativ förmåga, kunna bygga tillit samt skapa goda relationer. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund Nordic Road Safety AB, på sikt finns det stora möjligheter till direkt anställnings hos kund. Din profil Vi söker dig som är utbildad högskole- eller civilingenjör inom bygg/anläggning, alternativt yrkeshögskola, eller har motsvarande arbetslivserfarenhet inom bygg/anläggning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Som person är du ansvarsfull, förtroendeingivande och lösningsinriktad. Du är van och trivs med att både arbeta självständigt i nära dialog med andra. Vi kommer att begära ut belastningsregister och utföra drogtest som en del av processen. Med över 30 års erfarenhet av branschen och specialister på att utveckla innovativa vägsäkerhetslösningar är Nordic Road Safety AB är marknadsledande på permanent trafiksäkerhet i Sverige och expanderar i övriga nordiska länder. De tillverkar och säljer vägräcken, broräcken, mitträcken samt bullerskärmar. Nordic road Safety tillhandahåller även kringtjänster för dessa produkter (montering, projektledning, utveckling, mm.). Bolaget bildades 2015 och finns i Timrå, Västerås och Borås. Vill du vara med att bidra till Nordic Road Safety AB;s fortsatta tillväxt som den ledande leverantören av permanent trafiksäkerhet i Sverige? Är du en projektledare med ett utpräglat affärssinne? Då kan du vara den vi söker! Vi arbetar löpande med urval och beräknar att tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, passa på att sök redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

14 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Arbetschef inom Anläggning till NYAB!

NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar. Vad får du göra hos oss på NYAB? Hos oss på NYAB kommer du att spela en central roll i att planera, organisera och leda vår verksamhet för att uppfylla våra kunders och intressenters krav och förväntningar. Du ansvarar för att upprätta och följa upp genomförandeplaner, samt säkerställa att all verksamhet bedrivs i enlighet med gällande lagar och föreskrifter. Som Arbetschef kommer du att rapportera måluppfyllelse och agera som ombud i projekt, med övergripande kontraktsansvar och leverans enligt avtal. Vidare kommer du att analysera och utvärdera resultaten av våra projekt, besluta om nödvändiga åtgärder samt upprätthålla kundkontakter inom ditt område. Du är även ansvarig för anbudsprocessen, vilket inkluderar att hitta projekt, kalkylera anbud och driva hela processen, från förfrågan till signerat kontrakt.Du kommer också att upprätta budgetar och prognoser för ditt ansvarsområde, samt ansvara för kostnads- och intäktsuppföljning. Vi tror att du har: Några års arbetslivserfarenhet i ledande roller inomanläggningsbranschen. Dokumenterad ledarerfarenhet och ledarförmåga, samt en god förståelse för affär. Kunskap och erfarenhet inom AMA/MER. Erfarenhet av kalkylarbete En analytisk och logisk förmåga, är strukturerad och tydlig i din kommunikation. Som person är du resultat- och prestationsorienterad, ansvarstagande, initiativtagande och självgående med stark samarbetsförmåga. I denna roll utgår du från Luleå, med möjlighet att till viss del arbeta från annan ort i Norrbotten och Västerbotten. NYAB:s entreprenöriella själ skapar en stark lagkänsla och ger en familjär gemenskap. För oss är det en naturlighet att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Genom att vi ser och tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft kan vi vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar framåt. Du tas om hand i en miljö där individen är i centrum och möjligheter finns för varje enskild roll till påverkan, utveckling och interna karriärvägar. Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Vill du vara med och möjliggöra samhällets utveckling för kommande generationer? Ansök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu! Rekrytering sker löpande, viåterkommer när vi sett över din ansökan.

12 juni 2024
Sista ansökan:
29 november 2024
Produktionschef/Platschef till Väg och Anläggning Mellansverige - Uppsala/G

Erfaren produktionschef/platschef som brinner för produktionsstyrning och ledarskap Vill du vara med och bygga morgondagens samhälle? Vi söker just nu en driven produktionschef med hög kompetens inom produktionsplanering. Om verksamheten Skanska är ett av världens största byggföretag med starka värderingar, en ledande roll inom hållbarhet och tydliga framtidsvisioner. Vi vill dessutom hålla en hög etisk nivå i allt vi gör samt säkra att våra medarbetare har en hållbar balans mellan arbete och fritid. I Skanska Väg och anläggning Mellansverige bedrivs olika mark-, vatten och avlopp-, energi-, och anläggningsprojekt åt kommun, stat och näringsliv. Regionen ansvarar för Skanskas väg- och anläggningsarbeten i Uppsala, Östergötland, Sörmland och Bergslagen (Örebro, Västmanland och Dalarna). Regionen har idag ca 200 medarbetare. Vi är en ambitiös region som är glada och stolta över våra värdeskapande projekt inom mark, VA och betong. Distrikt Uppsala/ Gävleborg består idag av ca 30 medarbetare med omsättning om ca 180 miljoner. Tillsammans med våra kunder genomför vi många lyckade projekt och har idag exempelvis projekt med kommunala och statliga beställare. Distriktet har även ett nära samarbete med både Bo Klok och Skanska Hus i olika projekt. Vill du vara med det händer? Som produktionschef har du en nyckelroll i våra projekt med ett övergripande ansvar att leda, styra och planera produktionen. Du kommer ha ett produktionsansvar för ett eller flera projekt. I arbetet ingår också att ha kontakt med underentreprenörer, kunder och leverantörer. Du ansvarar för och leder den dagliga driften i projekten. Du leder medarbetare och i din roll som ledare ansvarar du för att allas kompetens tas tillvara, att dina medarbetare är motiverade och växer med sina uppgifter. Du är en viktig förebild både internt och externt och säkerställer en hög säkerhet i projekten. Resor ingår i tjänsten vilket kräver att du har B-körkort. Är du den vi söker? Den här tjänsten passar dig som ser till att arbetet utförs med största noggrannhet. Du har siktet inställt på målet och ser till att lösa de eventuella problem som uppstår på vägen. För att vara framgångsrik i rollen som produktionschef bör du ha en stark drivkraft och hög områdeskompetens. Du trivs med att arbeta i grupp där du bidrar till en god stämning genom ditt tydliga ledarskap. Du har en förståelse för byggprocessens alla delar med fokus på hållbarhet, säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Vi vill att - du är utbildad inom bygg och anläggning med relevant akademisk examen samt har färsk produktionserfarenhet inom anläggning/infrastruktur som platschef/arbetsledare - har erfarenhet av VA (vatten och avlopp) - har hög kompetens inom produktionsplanering, ledarskap och ekonomistyrning - du är relationsskapande och lösningsfokuserad i din yrkesroll. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i engelska och god IT-kompetens. Framgångsfaktorer för medarbetare inom vår verksamhet är att vara öppen med mål och ambitioner, anta utmaningar och prestera, ta ansvar och ta hjälp av andra samt ha roligt på jobbet. För att trivas hos oss har du ordning omkring dig, är positiv och relationsskapande till din läggning, samt ser möjligheter i stället för hinder. Varför Skanska? Vi jobbar framgångsrikt med vår arbetsmiljö och hållbarhet för att på alla möjliga sätt säkerställa en trygg och säker arbetssituation för våra medarbetare och minska vår klimatpåverkan. Skanska är ett internationellt ledande företag inom projektutveckling och byggrelaterade tjänster. Givetvis erbjuder vi också dig tillgång till en rad olika fördelar som företagshälsovård, arbetstidsförkortning, aktiesparprogram samt olika pensions- och försäkringsalternativ med mera. Välkommen med din ansökan senast den 30 juni 2024 Vi arbetar med löpande urval så ansök med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne-Britt Hanson Åkerblom, HR Businesspartner på telefon 010- 449 19 53. Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Produktionschef Asfalt Entreprenad - Sundsvall

Skanska Industrial Solutions erbjuder helhetslösningar inom asfalt, bergmaterial, betong, infraservice och rental. Vi är ett helägt dotterbolag inom Skanska Sverige AB. Vår verksamhet inom asfalt och bergmaterial levererar olika bergprodukter samt tillverkar och lägger asfalt. Vi tar också emot, bearbetar och återanvänder schaktmassor och asfalt. Till vår beläggningsverksamhet i Sundsvall söker vi nu Lyhörd produktionschef som tar beslut och gillar affärer Som produktionschef ansvarar du för att planera, leda och styra vår beläggningsverksamhet. Du har ekonomiskt ansvar för projekten, vilket innebär budgetering, prognos och uppföljning. Arbetsmiljö- och kvalitetsarbete ingår också i din roll. Du kommer att ha kundansvar och kontakt med såväl interna som externa aktörer. Du har arbetsledare till hjälp i din geografi och tillsammans leder ni ett team med egna anställda och underentreprenörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer - Ansvara för affären i sin helhet - Att leda planeringen av enheter med fokus på hög produktivitet - Ekonomistyrning. Du är en naturlig ledare med tydligt kundfokus! Den vi letar efter till rollen som produktionschef har flerårig erfarenhet av entreprenadverksamhet, har ett naturligt och tydligt ledarskap och är van att leda personal i daglig produktion. Du känner dig trygg i ditt ledarskap som du baserar på transparens och delaktighet. Förändringar i produktionen och ett högt tempo är inget du räds, utan snarare något du hämtar energi ifrån. Du är driven, beslutsam och har god prioriteringsförmåga samt har ett genuint intresse för affären, kvalitet och säkerhet. Du har troligen: - Några års erfarenhet i ledande roll från asfalt-, entreprenad- eller anläggningsbranschen - Teknisk utbildningsbakgrund med inriktning mot väg/anläggning, beläggning/entreprenad eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Goda IT kunskaper samt erfarenhet av Office-programmen samt affärs och planeringssystem, som tex C7. - Bra språkkunskaper i svenska - B-körkort, vilket är ett krav i tjänsten. Vi behöver din ansökan senast 23 juni! Men vänta inte, ansök gärna redan idag. Vi arbetar löpande med ansökningarna. Om du har frågor angående tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef Jonas Jonsson på 010-448 85 72. Välkommen till en ny utmaning! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

31 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Produktionschef Asfalt Entreprenad - Luleå

Skanska Industrial Solutions erbjuder helhetslösningar inom asfalt, bergmaterial, betong, infraservice och rental. Vi är ett helägt dotterbolag inom Skanska Sverige AB. Vår verksamhet inom asfalt och bergmaterial levererar olika bergprodukter samt tillverkar och lägger asfalt. Vi tar också emot, bearbetar och återanvänder schaktmassor och asfalt. Till vår beläggningsverksamhet i Luleå söker vi nu Lyhörd produktionschef som tar beslut och får saker att hända Som produktionschef ansvarar du för att planera, leda och styra vår beläggningsverksamhet. Du har ekonomiskt ansvar för projekten, vilket innebär budgetering, prognos och uppföljning. Arbetsmiljö- och kvalitetsarbete ingår också i din roll. Du kommer att ha kundansvar och kontakt med såväl interna som externa aktörer. Du har arbetsledare till hjälp i din geografi och tillsammans leder ni ett team med egna anställda och underentreprenörer. Att arbeta som produktionschef hos oss innebär en varierad vardag där ingen dag är den andra lik – du arbetar med kalkyl inför anbud som skall lämnas in, du är ute i produktionen för att säkerställa kvalité i arbetet och kollegornas säkerhet. Många pågående projekt av varierande storlek och komplexitet gör att planering och samarbete är A och O i din vardag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Ansvara för affären i sin helhet - Att leda planeringen av arbetet med fokus på hög produktivitet - Att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer - Ekonomistyrning. Du är en naturlig ledare! Den vi letar efter till rollen som produktionschef har flerårig erfarenhet av entreprenadverksamhet, har ett naturligt och tydligt ledarskap och är van att leda personal i daglig produktion. Du känner dig trygg i ditt ledarskap som du baserar på transparens och delaktighet. Förändringar i produktionen och ett högt tempo är inget du räds, utan snarare något du hämtar energi ifrån. Du är driven, beslutsam och har god prioriteringsförmåga samt har ett genuint intresse för affären, kvalitet och säkerhet. Du har troligen: - Några års erfarenhet i ledande roll från asfalt-, entreprenad- eller anläggningsbranschen - Teknisk utbildningsbakgrund med inriktning mot väg/anläggning, beläggning/entreprenad eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Goda IT kunskaper, erfarenhet av Office-programmen samt affärs och planeringssystem, som tex C7 - Bra språkkunskaper i svenska - B-körkort, vilket är ett krav i tjänsten. Vi behöver din ansökan senast 23 juni! Men vänta inte, ansök gärna redan idag. Vi arbetar löpande med ansökningarna. Om du har frågor angående tjänsten får du gärna kontakta projektchef Håkan Nordvall på 070-382 69 43. Välkommen till en ny utmaning! Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

28 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Produktionschef till Huddig i Hudiksvall

Om företaget Huddig utvecklar, tillverkar och säljer HUDDIG grävlastare till linjebyggnad-, järnvägs-och entreprenadbranschen. Vårt varumärke HUDDIG har länge varit marknadsledande bland grävlastare på den svenska marknaden. Vi erbjuder den ultimata lösningen för effektivt arbete City, Cable och Rail. Huddigs grävlastare är efterfrågade över hela världen och vi har auktoriserade försäljare i många länder. Vi växer kontinuerligt på nya marknader. Vårt huvudkontor och produktionsanläggning ligger i kustsamhället Hudiksvall, en stad känd för att producera flera globala marknadsledande företag inom många olika branscher. Vi söker nu en Produktionschef till vår anläggning i Hudiksvall. Dina arbetsuppgifter I rollen som Produktionschef ansvarar du för vår produktionsavdelning som består av ca 60 medarbetare. Du rapporterar direkt till VD, ingår i ledningsgruppen och har ett övergripande ansvar för produktion, produktionsteknik samt fastighet. Du kommer leda arbetet med att utveckla, modernisera och effektivisera verksamheten, för kostnadseffektivitet och ökad kapacitet kommer vara i fokus. Vi ser framåt att du arbetar med ständiga förbättringar på ett strukturerat sätt att och är beredd på att ta små steg i taget så att alla i organisationen hänger med och märker nyttan. Våra maskiner ska vara av högsta kvalitet så när investeringar behöver göras i fabriken kommer du att driva och ansvara för dessa. Vi erbjuder dig ett utvecklade arbete med ett av Hudiksvalls mest anrika och gedigna varumärken. Vår arbetsplats kännetecknas av en öppen och familjär miljö där vi värnar om varandra. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda inom tillverkande industri, som produktionschef eller motsvarande gärna en teknisk utbildning i grunden. Då vi tror på resultat i gott samarbete kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din syn på ledarskap. Du är resultatorienterad och gillar att jobba mot uppsatta mål. Som person är du trygg, har lätt att sätta dig in i andras situationer och visar hänsyn mot de människor du har omkring dig. Att samarbeta är enkelt och du kan snabbt hitta lösningar på ett prestigelöst sätt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05. Ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 2024-06-16 via www.clockworkpeople.se.

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Projektchef

Veidekke är inget vanligt byggföretag. Visserligen bygger vi allt från broar och bostäder, vägar och tunnlar, men det är vår syn på människor som är annorlunda. Veidekke är en idé om hur människor tillsammans kan skapa goda resultat. Vi tror på involverande krafter och kollektiv intelligens – att olika kompetenser och infallsvinklar ger ett bättre slutresultat. Därför är mångfald en tillgång. Vi driver ett omfattande genus- och mångfaldsarbete för att skapa en ännu mer inkluderande arbetsmiljö och kultur som tar till vara på människors olikheter. Vi bygger med hjärta. Veidekke är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsföretag med en total omsättning på ca 38 mdr NOK. I Sverige har vi ca 2200 anställda och en omsättning på ca 12,2 mdr SEK (2020). Projektchef Veidekke söker nu projektchef till vår anläggningsverksamhet i Väst och till vår arbetschefsgrupp i Bohuslän/Skaraborg. Vi arbetar som ett team och oavsett vilken roll vi har så delar vi gemensamt mål: att överlämna en produkt som gör oss och våra kunder stolta och nöjda. Vi söker dig som vill vara med och skapa en spännande framtid tillsammans med oss! Arbetsuppgifter   Som projektchef har du en nyckelroll med heltidsansvar för projektet. Du är involverad i tidigt skede i affären från kalkyl, anbud och ekonomistyrning. Vidare säkerställer du att projektet har rätt storlek och kompetens för att lösa uppsatta mål och tillförsäkrar en långsiktig lönsamhet. Tillsammans med platsledningen ansvarar du för produktionsplanering, kvalitét och arbetsmiljöfrågor.  Du utgår från vårt kontor i Uddevalla men arbetet kräver en viss del resor runt i vår region.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har sju års yrkeserfarenhet  inom anläggning. Av dess sju åren har du minst arbetat två år som projektchef. Vi ser gärna att du besitter erfarenhet som platschef och drivit betongprojekt och gärna inom industrin. Har en byggteknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet och kompetens. Du har tidigare drivit stora projekt och ansvarat för bland annat budget, kvalitét och resursplanering.  Personliga egenskaper  Du som söker är kommunikativ, ansvarstagande och strukturerad ledare. Vidare ser vi att du är resultatinriktad och bra på att involvera, då Veidekkes värderingar är att vi tillsammans kan skapa goda resultat. Vi tror på involverande krafter och kollektiv intelligens och är övertygade om att människor åstadkommer mer genom samarbete. Som person har ett stort säkerhetstänk och sätter arbetsmiljö högt på agendan. Att arbeta effektivt och metodiskt är en självklarhet för dig! Vi erbjuder  Ett utvecklande och stimulerande arbete i ett modernt företag som varje dag arbetar utifrån våra värderingar. Vi har ett unikt medarbetarengagemang, en smittande entusiasm och ett starkt fokus på kundens och medarbetarens behov. Därför erbjuds vi medarbetare att bli delägare. Vår tro är att delägarskap gör det ännu roligare att jobba. Idag är vi som arbetar i Veidekke den näst största ägaren. Hälsa, arbetsmiljö och säkerhet är lika viktigt som våra ekonomiska mål. Vi vill vara ett föredöme i en bransch där det råder sund konkurrens och schyssta villkor. Vi är alltid beredda att vidta åtgärder, oavsett ekonomiska konsekvenser. Gøy på jobbet! Det låter lika roligt som det betyder, d.v.s roligt. Sedan 1995 är det inte bara tillåtet att ha gøy på jobbet inom Veidekke, det är en del av våra värderingar. En del av vår kultur. Glada medarbetare visar större omsorg och omtanke om sina kollegor och skapar bättre resultat.  Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö, därför kan alkohol- och drogtest genomföras innan anställning påbörjas.  Vid frågor är du välkommen att kontakta arbetschef Mikael Alvefelt-Qvillby, [email protected].   Välkommen att skicka in din ansökan! Om Veidekke  Veidekke är inget vanligt byggföretag. Visserligen bygger vi allt från broar och bostäder, vägar och tunnlar, men det är vår syn på människor som är annorlunda. Veidekke är en idé om hur människor tillsammans kan skapa goda resultat. Vi tror på involverande krafter och kollektiv intelligens – att olika kompetenser och infallsvinklar ger ett bättre slutresultat. Därför är mångfald en tillgång. Vi driver ett omfattande genus- och mångfaldsarbete för att skapa en ännu mer inkluderande arbetsmiljö och kultur som tar tillvara på människors olikheter. Vi bygger med hjärta. Veidekke är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsföretag med en total omsättning på ca 39 mdr NOK. I Sverige har vi ca 2 200 anställda och en omsättning på ca 12,8 mdr NOK (2022).

19 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Produktionschef

* Green Östergötland levererar ett helhetserbjudande för att skapa en utemiljö där alla trivs. Det innebär drift – och underhållstjänster såsom grönyteskötsel, lekplatsbesiktning, finplanering och markanläggning. Dessutom är de gärna med i planeringsstadiet och erbjuder tjänster som idéförslag och skisser av utemiljön. Personalen står för service, engagemang och kvalité. Vi söker en driven och engagerad produktionschef till Green Östergötland AB Om tjänsten Som produktionschef på Green ska du säkerställa att respektive projekt uppnår lönsamhet, effektivitet och kvalitet. Du har personalansvar och leder den dagliga styrningen. Du är dessutom kundansvarig för de kunder din organisationsdel jobbar med. Arbetsbeskrivning Några av dina ansvarsområden: - Personalansvar för ca 20 personer (tillsvidare och säsong) - Leda och fördela arbetet i projekten. - kvalitets, miljö- och arbetsmiljöansvar. - mindre anbud i anslutning till befintliga projekt - utveckla, driva och genomföra förbättringsarbete - merförsäljning i egna projekt Vi söker dig som har tidigare erfarenheter av ledarskap eller projektansvar inom produktion och gärna inom motsvarande bransch. Har du dessutom utbildning inom anläggning, trädgård eller motsvarande så är det meriterande. B-körkort är ett krav.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Senior Manager - Operational Excellence

Senior Manager Operational Excellence will build and develop NV Materials BU Manufacturing Operational Excellence as a lean organization consisting of energized teams working in standardized ways and together continuously identifies ways to improve our processes. You will be accountable for shaping the Manufacturing approach to Operational Excellence in terms of Manufacturing Work processes, Foundation work through the Northvolt Production systems framework, tools and methodologies, Standardization within Manufacturing Execution mainly focusing on Production execution and Maintenance execution. The incumbent should be highly analytical and experienced with project coordination, using their problem-solving skills to foresee obstacles and provide information to support decisions. The role will also be required to be a coach to Opex team and Manufacturing organizations, builds a healthy environment to have open communication to support daily improvements within Manufacturing. Role will participate in the development and training of Northvolt Production Systems and related methodologies and standards. Role will oversee coaching, deploying and driving Opex initiatives of building work processes, Lean principles, methods and standards in the manufacturing environment. Responsible to follow up performance and add on with needed Opex initiatives as needed. Key responsibilities include Display a commitment to health, safety, environmental responsibility and sustainable development. Lead the department Strategic Focus Area work, including status follow-up and reporting. Lead long- and short term strategic and operational efficiency actions and tasks. Be part of annual objective setting and give guidance to other manufacturing managers to create smart objectives & KPIs Act as Line representative in both local and global networks / forums. Secure communication “platforms” to support collaboration and information sharing Secure definitions and review structure of Performance Indicators within department and support All Manufacturing Plan, document and follow-up actions from the related Management Team Meetings. Lead competence development structure, including trainings strategy within department Build organizational capabilities by champion, develop and sustain a culture of continuous improvement, develop and expand local capabilities in applying continuous improvement tools and methods. Improve site performances by supporting and challenging the workforce and local MT in direction setting, prioritization (timing, resources, and sequence of actions) and implementation of improvement activities to best achieve the targets for the key performance indicators of the yearly site improvement plan. Drive and manage the improvement portfolio by identifying, validate and drive new improvement opportunities and promote the passion for excellence and delivering on commitment values. Train employees in the meaning of continuous improvement and explain different KPIs Lead development and deployment of lean methods such as 5S, Kaizen, VSM, Visual management, RCA and engage in training and development of colleagues. Coach CI Specialists within Operations that can coach and further develop colleagues throughout the organisation Responsible for coordination of Opex initiatives within Materials groups and with their counterparties in other areas and working closely with Manufacturing leaders and sites. Responsible for trainings Northvolt Production System, Manufacturing Management System and other Opex initiatives. Develop and deploy standard work principles and ensure high level of understanding and implementation, e.g. Work processes, SOPs/Wis, processes, one point lessons etc Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered.

20 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Driven och engagerad Platschef till Werksta Örnsköldsvik

Ta chansen att bli ledare för en anläggning där du får möjlighet att tillsammans med ditt team utveckla verksamheten. En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår skadeverkstad. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierande med främsta fokus på att ta hand om personal (tio anställda idag) och kunder på bästa sätt. Övergripande ansvaret för hela anläggningen, både arbetsflöde, mål för verksamheten, lönsamhet, budget och personal. Det gäller att säkerställa att den löpande verksamheten fungerar effektivt samt att lagar, processer och rutiner följs. Du kommer även arbeta operativt och göra skadebesiktningar osv. Din profil Vi söker en trygg, stark och stabil person som är resultatinriktad och drivande, som samtidigt har hjärtat på rätt ställe. Vi ser gärna att du kan visa på vilka resultat du åstadkommit i dina tidigare positioner. Vidare skall du vara en ledare som vill vara "hands on" och vill vara närvarande i det dagliga arbetet och som har erfarenhet av ledarskap. Tidigare erfarenhet från bilskadebranschen är ett stort plus. Det krävs en mycket god förståelse för siffror och ekonomi. Du har även en hög tillit till din samlade kompetens och är därmed initiativdriven och självgående med kraft att dra förbättringar i mål. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Körkort är ett krav. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Werksta som arbetsgivare Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du blir del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Du blir också en del i ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och som expanderar och satsar framåt - Vår vision är att ”Vi är förstahandsvalet, betrodda av våra kunder och partners och älskade av våra medarbetare. Vi leder branschens utveckling och föregår med gott exempel.” Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Regionchef, Jimmy Bysell, 070-254 65 94. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida (https://werkstasweden.teamtailor.com/) och läs mer om våra verkstäder på vår hemsida (https://www.werksta.se/bilverkstader-stockholmsregionen/). Koncernen Werksta Werksta Örnsköldsvik är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 31 verkstäder med ca 600 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024