Produktionschef, anläggning
Sök bland 10 lediga jobb som Produktionschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara med och forma framtiden för väg- och anläggningsbranschen? Inom Skanska Väg och Anläggning Norr bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi har som ambition att vara en förebild inom branschen vad gäller säkerhet och grönt byggande och vi ser en stor marknad i den gröna omställningen i Norr. Vi söker nu en produktionschef som vill vara med och leda vårt team och skapa framgångsrika projekt. Om du har ledarskapserfarenhet, brinner för att utveckla nya projekt och en vilja att ta dig an nya utmaningar, så är det här en spännande möjlighet. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle och vi söker dig som vill vara med och skapa en spännande framtid tillsammans med oss. Om rollen Som produktionschef på Skanska kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att leda projekt med fokus på hållbarhet, säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Du kommer att ha ett produktionsansvar för ett eller flera projekt. Du kommer även att skapa rutiner för kontinuerlig bedömning och uppföljning av arbetsmiljö- och säkerhetsrisker samt ansvara för kommunikation och information inom projekt. Du ansvarar för planering och ledning av verksamheten, både på ett övergripande plan och i den dagliga driften samt har övergripande ansvar för ekonomistyrning och för projektens ekonomiska resultat. I jobbet ingår till exempel att: - Leda produktionsmöten - Samordna och koordinera arbetet - Arbeta med budgetering, prognos och uppföljning - Upprätta och uppdatera projektplan - Ansvara för arbetsberedningar och dokumentation - Arbetsmiljö - Inköp - Leda och coacha medarbetarna - Tillämpa och bidra till förbättring av gemensamma arbetssätt Den vi söker Den här tjänsten passar dig som har en god förmåga att skapa relationer och god samarbetsförmåga, samtidigt som du har ett nära ledarskap och är tydlig i din kommunikation och van att ta beslut. Du håller deadlines och har ett entreprenörstänk i ekonomiska frågor och viktigast av allt – du är nyfiken och har en vilja att lära nytt! För att vara framgångsrik i rollen bör du självklart också ha hög kompetens inom mark och anläggning. I denna roll behöver du: - Utbildning inom bygg och anläggning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper genom produktionserfarenhet inom mark och anläggning - 3 års erfarenhet som produktions/platschef eller arbetsledare för mark och anläggningsprojekt - Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - God IT-vana och erfarenhet av att jobba med digitala hjälpmedel i projekt - AMA / MER anläggning - B-körkort - Meriterande med Betong klass 1 el 2, mobilitet (resor i arbetet) samt om du arbetat i samverkansprojekt Låter det intressant? Skicka in din CV via länken. Vi arbetar med löpande urval. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Qarlsin tel: 010-448 97 06. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en engagerad ledare med intresse för hållbarhet och cirkulär ekonomi? Vi söker nu en Sektionschef som vill ta ansvar för driften av vår materialkrosslina och driva utvecklingen av våra cirkulära materialflöden. Anläggningen i Lidköping utgör en viktig del av vår ambition att optimera återvinning och bidra till en grönare framtid. Vi erbjuder dig • En ledande roll där du kan påverka och utveckla cirkulära materialflöden och hållbara lösningar. • Möjlighet att arbeta med teknik och processer i framkant inom återvinning och materialhantering. • Goda anställningsvillkor med kollektivavtal och en trygg arbetsplats där ditt ledarskap och din kompetens värdesätts. Om rollen Som Sektionschef har du en nyckelroll i att säkerställa att materialflöden hanteras effektivt och hållbart, med fokus på sortering, återvinning och optimering. Du kommer ha personalansvar för 6 medarbetare samt arbetsmiljö och budgetansvar. På anläggningen tillämpar vi 2-skift. Dina ansvarsområden inkluderar: • Leda och utveckla teamet som arbetar med materialkrosslinan för att uppnå höga mål inom produktion och kvalitet. • Optimera och utveckla materialflöden, med fokus på att förbättra sortering, återvinningsgrad och hållbara lösningar. • Planera och följa upp produktion och leveranser för att säkerställa en smidig hantering av inkommande och utgående material. • Driva arbetet med cirkulära flöden genom att identifiera förbättringsmöjligheter och implementera lösningar som stärker verksamheten. • Samarbeta med andra avdelningar, kunder och externa parter för att främja effektiva flöden och långsiktig hållbarhet. • Ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och underhåll av anläggningen samt säkerställa en ren och ordnad arbetsmiljö. Rollen innebär både operativ närvaro i produktionen och ett strategiskt fokus på utveckling och förbättring av verksamheten. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ledarskap inom processindustri, materialhantering eller liknande teknisk verksamhet. Du har även en en teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med processtyrning och underhåll. Har du kunskap om sorterings- och återvinningsprocesser ser vi det som meriterande. Viktigt för att trivas i rollen är att du har intresse för att utveckla cirkulära lösningar. Förmåga att kombinera operativt och strategiskt arbete samt att skapa struktur och driva förbättringsarbete. Du har körkort (B) och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi värdesätter även: • Ett starkt engagemang för hållbarhet och cirkulär ekonomi. • Din analytiska förmåga och ditt intresse för att utveckla innovativa lösningar inom materialhantering. • Din förmåga att leda och motivera teamet samt bygga goda samarbeten både internt och externt. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Ansök nu och bidra till framtidens hållbara samhälle! Vill du vara en del av en verksamhet som leder utvecklingen inom återvinning och hållbarhet? Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-01-10 men då urval sker löpande kan vi komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdatum. Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2023 omsatte koncernen ca 8,5 miljarder SEK.
Produktionschef till Stockholm! Securitas Technology är Securitas-koncernens satsning på framtidens säkerhet som vuxit fram ur den kraftfulla sammanslagningen av STANLEY Security och Securitas Electronic Security. Vi är ett innovativt och teknikfokuserat företag som erbjuder de mest moderna säkerhetstekniska lösningarna till våra företagskunder. Idag är vi 13 000 kompetenta medarbetare placerade i 40 olika länder. Genom att arbeta på Securitas Technology har du möjlighet att växa i en global organisation samtidigt som du bidrar till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen. Vi söker nu en engagerad ledare som vill ta sig an en produktionsnära roll där du säkerställer optimal planering, resurser, kompetens och styrning för våra kundleveranser. Är du målinriktad, driven av utveckling och har en passion för att leverera kundleveranser i världsklass? Då kan denna roll som produktionschef till Stockholm vara nästa steg för dig! Vad vi erbjuder? • Möjligheten att vara en del i en expansiv fas hos en av de starkaste aktörerna i säkerhetsbranschen. • En utvecklande ledarroll där du får göra skillnad både i verksamheten och i samhället. • Utmanande projekt tillsammans med ett prestigelöst, kompetent och starkt team. Ansvar och uppdrag I rollen som produktionschef kommer dina primära arbetsuppgifter vara att driva tillväxt, lönsamhet och produktion för vår installationsenhet i Stockholm. Du kommer att leda och fördela det interna arbetet inom din enhet för att utveckla och genomföra vår affärsplan samt se till att vi uppnår våra tillväxtmål. Samtidigt säkerställer du att vi tillhandahåller förstklassig service i våra kundleveranser. Du kommer ha direkt personalansvar över medarbetare knutna till installationsenheten i Stockholm. Kontaktytorna i den här rollen är många, och du kommer även att arbeta nära övriga produktionschefer i regionen. Du kommer i din tur rapportera till Avdelningschefen i Stockholm. Resor inom ditt område är en naturlig del av tjänsten. Konkreta arbetsuppgifter • Ansvara för att leverera högkvalitativa installationer till våra kunder. • Leda och inspirera teamet enligt företagets ledarskapskriterier för att främja engagemang och samarbete. • Arbeta tillsammans med kollegor för att säkerställa effektiv resursplanering och främja kompetens- och erfarenhetsutbyte mellan enheter. • Ha personalansvar inom verksamheten och stödja medarbetarnas utveckling. • Ansvara för att planera och genomföra utbildningar samt följa upp och utvärdera teamets och medarbetarnas mål och resultat. • Säkerställa att allt arbete följer företagets policys och arbetsmetoder inom hälsa, säkerhet och miljö. Är du den vi söker? Vi tror att du har erfarenhet av en ledande roll så som installationschef, servicechef, projektledare, team ledare, eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet av säkerhetsteknik och/eller entreprenadjuridik. För att lyckas i rollen tror vi även att du känner igen dig i nedan kompetenser: • Du har en stark affärsförståelse och insikt i dina kunders behov, vilket hjälper dig att driva verksamheten mot uppsatta mål. • Du är en naturlig ledare som kan bygga, leda och motivera team. Du sätter tydliga mål, är lyhörd och skapar engagemang hos medarbetarna. • Du tar initiativ och ägandeskap för uppgifter och projekt, och ser till att de slutförs effektivt och med hög kvalitet. • Du arbetar strukturerat och har en god förmåga att prioritera, vilket hjälper dig att hantera stress och hålla fokus även under pressade situationer. • Du har en hög flexibilitet och är skicklig på att anpassa dig till förändringar samt lösa problem på ett effektivt sätt. • Du har stark integritet, personlig mognad och en god självkännedom, vilket gör att du kan agera förtroendeingivande och professionellt i alla situationer. Vi ser även att du uppfyller dessa grundkrav • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet. • Erfarenhet av projektekonomi. • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i skrift och tal. • B-körkort. Ansökan Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring rollen. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd registerkontroll hos Länsstyrelsen samt referenstagning. För mer information, tveka inte att kontakta rekryterande chef Anders Eklöf på [email protected] alternativt rekryteringsansvarig Agnes Munter på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-DNI
OM OSS Geobear är ett innovativt geotekniskt ingenjörsföretag som erbjuder kostnadseffektiva och minimalt störande lösningar för både infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatkunder. Våra tjänster löser problem med sättningar på ett unikt sätt, och vår teknologi, som har sitt ursprung i Finland, används idag över hela Europa och Asien. VARFÖR VI REKRYTERAR Geobear är verksamt inom tre huvudområden: infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatmarknaden. På en snabbt växande marknad med ambitiösa tillväxtmål fokuserar vi särskilt på större och mer komplexa infrastruktur- och fastighetsprojekt. Nu söker vi en drivande Area Manager som vill ta en ledande roll i vår fortsatta framgång i Sverige. DIN ROLL Som Area Manager hos oss kommer du att: Driva tillväxt och öka intäkterna genom affärsutveckling och strategiska kundmöten. Bygga och vårda relationer med både nya och befintliga kunder. Demonstrera ledarskap och coacha teamet för att stärka teamets prestationer. Säkerställa att affärsmål och strategier uppfylls på ett effektivt sätt. Förhandla tekniska komplexa kontrakt och leverera lösningar med hög kundnöjdhet. Leda projekt, särskilt inom infrastruktur och järnväg, med fokus på smidig leverans. Resa inom Sverige 2–4 gånger i månaden för kundmöten och projektledning på plats. VI SÖKER DIG SOM Har dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning och anbudshantering inom infrastruktur- och järnvägssektorn. Har relevant teknisk utbildning. Har erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer och är van att arbeta med många intressenter. Är strukturerad och bekväm med att hantera system och processer för att driva projekt och försäljning framåt. Är lösningsorienterad, stresstålig och skicklig på att hantera flera projekt samtidigt. Vill utvecklas och bidra till tillväxten i ett mindre, dynamiskt företag med stort fokus på innovation och hållbarhet. DETTA ERBJUDER VI Konkurrenskraftig lön med provision och attraktiva förmåner. En möjlighet att arbeta med banbrytande och miljövänlig teknologi. En central roll i ett företag i stark expansionsfas. En engagerande företagskultur där innovation, hållbarhet och prestation värderas högt. LÅTER DET SOM DU? Här är din chans att vara med på en spännande resa inom ett framtidsorienterat företag. Tveka inte att ansöka – vi ser fram emot att höra från dig! För mer information kontakta May Molin Sr Rekryteringskonsult: [email protected], eller 0720727081
Vi söker en erfaren projektledare Rörteknik för omgående anställning. Umia har många spännande uppdrag i det expansiva Umeå-området. Våra projektledare är en viktig del i vår samarbetsfilosofi som spänner över flera teknikområden. Huvudsakliga arbetsuppgifterPlanera, leda och samordna projekt samt göra inköp och säkerställa att rätt resurser och befogenheter finns för arbetets utförande (t.ex. bemanning, arbetsmiljö, kvalité, tidplaner, ekonomi och liknande). Att med utgångspunkt från entreprenadavtal ansvara för projektets tekniska och ekonomiska genomförande, samt ansvara för dokumentation plus att företagets system för kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor följs. Delta vid slutbesiktningar och ansvara för att nödvändiga åtgärder utförs. Ansvara för att tillgodose dina montörers kompetensutvecklingsbehov samt genomföra medarbetarsamtal. Arbeta och verka för samverkan mellan alla teknikområden, det som vi kallar Umiamodellen. Månadsvis uppdatera projektprognos i samverkan med dina kollegor. Personliga egenskaper/förutsättningarDu är en positiv ledare som är van att ta ansvar, du gillar ordning och reda samt har sinne för att planera och följa upp arbetet. Du bemöter kunder och samarbetspartners på ett positivt och respektfullt sätt, och behåller ett gott humör även om det uppstår svårigheter. Du är en god organisatör och arbetar enligt en tydlig process. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du bör ha följande arbetslivserfarenhet: Varit ledare för andra människor och grupper Arbetat med rörteknik i någon form Hanterat budget och prognoser Projektledning Utbildning: Gymnasieutbildning är ett krav, gärna inom rörteknik Du talar svenska obehindrat, god kompetens att formulera dig i tal och skrift God datorvana B-körkort Meriterande: Högskoleutbildning är en merit, energi- och rörteknik Yrkes- eller gymnasieutbildning inom rörteknik Powerproject (tidplaner) Officepaketet (Excel, Word, Outlook m.fl.) Engelska (tal och skrift) Umia och UmiamodellenUmia AB är en del av Umia-koncernen som totalt har cirka 800 medarbetare i lokalägda dotterbolag från Luleå i norr till Ystad i söder. Koncernen omsätter ca 1,3 miljarder kronor. Koncernbolag är Umia Sweden AB med huvudkontor i Umeå. Umia AB har omkring 100 medarbetare. Vi tror på lokal ägarförankring och smart Umia-metodik, dvs gränsöverskridande samverkan mellan olika teknikområden som utförs med lokalt engagemang och kunnande. Vi kallar vår samarbetsfilosofi för Umiamodellen. Den står för samarbete över teknikgränserna, prestigelöshet och tekniskt nytänkande. Utveckling som bygger framtidenHos Umia får du utvecklas i en innovativ bransch. Energi- och resurseffektivisering är en avgörande fråga för hela samhället. Umias arbete är ett viktigt bidrag till en bättre miljö och global hållbarhet. Något att vara stolt över. Det är medarbetarnas expertkunskap, samarbete och engagemang som är Umias viktigaste framgångsfaktor. Tillsammans har vi olika egenskaper och erfarenheter som gör oss starka. Vi söker kontinuerligt kompetent personal med rätt inställning till arbete och precis som oss har fokus på arbetsglädje och långsiktighet. Det är inspirerande att jobba mot ett gemensamt mål som sparar pengar till kunderna. Det är kul att jobba hos oss! Läs mer om Umia och Umiamodellen: www.umia.se Läs vad våra medarbetare tycker: umia.se/din-karriar/medarbetare-berattar/ Välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta:Erik Forsberg, verksamhetschef Rörteknik Tel: 070-418 81 54 Epost:[email protected]
As the Senior Director Programs, you will be responsible for overseeing the strategic execution of product launches. You will work closely with Product Directors and cross-functional teams to ensure the integration of program activities, monitor progress against key milestones, and proactively identify potential risks or delays. Your leadership will be crucial in driving operational excellence and ensuring alignment with business objectives. Collaborating with your Product Directors and other key stakeholders is essential to balance priorities and optimize resource allocation across all products in the portfolio. Key responsibilities include but are not limited to: Leadership & Strategy: Provide vision and strategic direction for the Programs team, aligning initiatives with overall business goals. Mentor and develop a high-performing team of Product Directors. Cross-Functional Collaboration: Partner with Product Development, Process Development, Supply Chain, Operations, and many others to create cohesive Program plans and ensure readiness across all functions. Project Management: Oversee the planning and execution of multiple product launches, ensuring timelines, budgets, and quality standards are met. Implement best practices for project management and reporting. Performance Metrics: Establish key performance indicators (KPIs) to measure the success of Programs and ramp-up efforts. Analyse results and drive continuous improvement initiatives based on data-driven insights. Market Readiness: Ensure that all products are market-ready by conducting thorough assessments of competitive landscape, customer needs, and operational capabilities. Stakeholder Communication: Serve as the primary point of contact for senior leadership regarding Program strategies, risks, and opportunities. Present regular updates and recommendations to executives. Risk Management: Identify potential risks associated with product Programs and develop contingency plans to mitigate them effectively. We believe that you have: Bachelor’s degree in Business, engineering or a related field; MBA preferred. 10+ years of experience in product launch, project management, or related roles, with at least 5 years in a leadership capacity. Proven track record of successfully managing multiple product launches in fast-paced environments. Strong analytical skills and experience with data-driven decision-making. Exceptional leadership and team-building abilities, with a focus on coaching and mentoring. Excellent communication and interpersonal skills, capable of influencing and collaborating with diverse stakeholders. We value individuals who are proactive, adaptable, and passionate about making a difference. Northvolt is an equal opportunity employer. We are a diverse group of individuals united by a common mission. We recognize that our actions as individuals play a crucial role in driving Northvolt towards its goals, and we are committed to moving forward as a team. We offer an open and welcoming atmosphere where success is celebrated collectively, and challenges are tackled together. At Northvolt, we believe in fostering internal career development and providing opportunities for growth. Therefore, we prioritize evaluating candidates based on their skills and potential. We kindly request that applicants refrain from including their picture and age with their application to help us ensure fairness and objectivity in our selection process. Please apply with your CV in English or your complete LinkedIn profile.
Produktionschef till vår kund i Skellefteå inom infraserviceverksamhet. Om företaget Vår kund erbjuderhelhetslösningar inom asfalt, bergmaterial, betong, infraservice och rental. Verksamheten i Skellefteå arbetar främst med drift och underhåll avSkellefteås södravägnät, samt med bro- och belysningsunderhåll, yttre fastighetsskötsel och mindre mark- och anläggningsarbeten. Nu söker vi en erfaren och resultatorienterad produktionschef som gillar att ta snabba beslut och driva förbättringar. Om rollen Som produktionschef hos vår kundhar du det yttersta ansvaret för att planera och leda verksamheten för att säkerställa att uppsatta mål nås. I din roll ingår både strategisk och daglig styrning av produktionen samt ekonomistyrning och ansvar för projektens ekonomiska resultat. Du kommer att: Leda och utveckla infraserviceavdelningens arbete för att säkerställa hög effektivitet och kvalitet. Arbeta med kontinuerlig förbättring och optimering av produktionsprocesserna. Tät dialog och samarbetemed kundens projektledare för att utveckla affären och bygga långsiktiga relationer. Kvalitetssäkra och planera resurser för projekten och underleverantörer. Säkerställa att arbetet utförs med säkerhet och arbetsmiljö i fokus, enligt företagets värderingar. Ledarskap och teamutveckling Vi söker en engagerad ledare som kan inspirera och motivera sina medarbetare för att skapa ett produktivt och positivt arbetsklimat. Du kommer att identifiera utvecklingsmöjligheter och genomföra utbildningsinsatser för att stödja ditt teams kompetensutveckling. Kvalifikationer och krav För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenhet av produktionsledning, gärna inom mark, anläggning, drift/underhåll. Stark kompetens inom planering, processoptimering och ekonomistyrning. Utmärkta kommunikations- och ledarskapsförmågor, med förmågan att fatta snabba beslut. B-körkort och goda IT-kunskaper. Meriterande kunskaper Det är meriterande om: Du har erfarenhet från drift och underhåll Du är certifierad i "Leda och styravinterväghållning" och APV Har erfarenhet avhållbara produktionslösningar. Anställningsvillkor Anställningsform: Heltid, tillsvidare Arbetstid: Kontorstider, måndag till fredag Arbetsplats: Utgår ifrånSkellefteå (beredskapstjänst inom driftområdet) Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Detta är en direktrekrytering till vår kund. Sök nu! Är du den engagerade och drivna produktionschef vi söker? Ansök genom vår karriärsida. För frågor, mejla: [email protected] Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom fyra olika affärsområden, transport, lager/industri, service/butik och kontor. Vårt huvudkontor är beläget i Stockholm. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus.Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com Sökord: produktion, ledare, chef, väg, underhåll, ingenjör, drift, berg, asfalt, produktionsledare
Företagsbeskrivning VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 65 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. Gå gärna in på vår hemsida vbenergi.se för ytterligare information. Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Om rollen Trivs du i en ledande roll och vill vara med och bidra till en fossilfri framtid? Nu söker vi på VB Energi dig som vill kliva in i rollen som Anläggningschef för våra anläggningar i Fagersta och Norberg. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en bred roll nära verksamheten. Vi arbetar med ständiga förbättringar och du har en viktig roll i att driva och implementera både stora som små förändringar. Vi lägger stort fokus på säkerheten i allt vi gör vid våra anläggningar och det är vår högsta prioritering i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter som Anläggningschef Som Anläggningschef ansvarar du för produktionsteamet i Fagersta/Norberg som består av 6 personer, där du leder och fördelar arbetet i gruppen. Du arbetar både övergripande med mer strategiska frågor, men rollen innehåller också mycket operativa inslag. Arbetsuppgifter som produktionsuppföljning, riskanalyser och miljöärenden ingår i tjänsten. Du blir delaktig i arbetet med myndighetskontakter, tillståndsansökningar och miljörapportering. Vid fel eller avvikelser är du ansvarig för analys och åtgärder för dessa. Du arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö för alla medarbetare. Du har i rollen tät dialog med våra leverantörer och kunder. Som Anläggningschef ingår du i VB Energis ledningsgrupp. Kravspecifikation För att lyckas i rollen ser vi att du har: Ledarskapserfarenheter Teknisk Högskoleutbildning eller KY-utbildning Kunskap och erfarenhet av underhållsfrågor Det är meriterande om du har erfarenhet från energibranschen eller processindustrin B-Körkort Som person söker vi dig som har ett genuint intresse för människor och en vilja att utveckla andra. Som ledare skapar du förtroende och engagemang. Med ditt ledarskap möjliggör du för medarbetare och verksamhet att nå sin fulla potential. Vi letar efter dig som är strukturerad och noggrann. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där goda ledaregenskaper prioriteras. Vi ser att du delar våra principer om att vara aktiv, positiv, öppen och att alltid sätta säkerheten främst. Stor del av verksamheten innebär samarbete med andra och därför ska du ha lätt för att samarbeta för att trivas i rollen. Då du samverkar med många olika aktörer i rollen behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Ytterligare information Vi erbjuder En möjlighet till att ingå i ett team som jobbar tillsammans för en säker och stabil drift och därmed bidrar till att våra kunder får leverans av miljövänlig energi. Du får en varierande vardag med utmanande arbetsuppgifter, möjligheten att utveckla både dig själv och verksamheten genom att delta i olika projekt och arbeta med förbättringsåtgärder. Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Du kommer till en arbetsplats där du har möjlighet att ta stort eget ansvar, men också möjlighet att utveckla och driva verksamheten framåt. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Placeringsort Tjänsten är placerad i Fagersta eller Norberg. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef: Christer Johansson, [email protected]. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare: Kajsa Loman, [email protected]. Fackliga representanter är Torbjörn Jonsson Unionen, Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Pertti Palonto SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00. Välkommen med din ansökan Vi ser fram emot din ansökan senast 8 december. I våra rekryteringsprocesser samarbetar vi med Human Resources Services inom Vattenfall. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. VB Energi arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. VB Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställningen, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!
Redo för nästa karriärsteg? Energibranschen är en innovativ framtidsbransch och Jönköping Energi är en trygg och stabil arbetsgivare. Vi letar efter dig som har chef- eller ledarerfarenhet och som är kunnig inom eldistributionsnät eller har erfarenhet från anläggningsbranschen. Som enhetschef har du ansvar för att utföra utbyggnads- och underhållsarbeten samt felavhjälpning för elnät, fibernät och gatubelysningi Jönköping. Ett samhällsviktigt uppdrag med både personal- och budgetansvar samt ansvar för verksamhet och ständig utveckling. Goa kollegor får du på köpet. Vi erbjuder en trygg anställning och vi vill att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbetslivet och privatlivet. Därför har våra anställda stor flexibilitet i att sätta sin egen arbetstid. Det finns möjligheter att jobba på plats, hybrid eller hemifrån. Låter det intressant? Din profil Vi tror att du har ett nyfiket förhållningssätt och en vilja lära och utvecklas. För att trivas i rollen har du förmodligen ett coachande och situationsanpassat ledarskap. Du gillar samarbete och att skapa och bibehålla relationer med interna och externa parter och intressenter. Du är bra på att se helheten, är ansvarstagande och är bekväm med att fatta välgrundade beslut. Säkerhet är inget du tullar på och du prioriterar alltid en god och säker arbetsmiljö särskilt med fokus på elsäkerhet. Erfarenhet Du har utbildning inom eldistributionsnät eller motsvarande. Du har också tidigare chefs-eller ledarerfarenhet. Du måste ha B-körkort och kunna svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap BAS P/U, ESA fackkunnig, Arbete på väg nivå 1–2, Heta arbeten, EBR KJ41, EBR PUTEL (Kalkyluppbyggnad) eller Entreprenadjuridik. Mer information Välkommen med din ansökan8 december. Urval görs löpande så dröj inte med att söka! Kontakta gärna Enhetschef Entreprenad Camilla Fridlundvia [email protected] alt 036-108289 för mer information. För fackliga frågor Jesper Käki, Vision, på tel. 036-19 18 45 eller Majd Kamal, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 37. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp
Driftchef till EcoDataCenter i Falun EcoDataCenter är den ledande aktören inom hållbara och säkra datacenterlösningar. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en erfaren Driftchef till vårt datacenter i Falun. Om du är en ledare medteknisk erfarenhetoch ett starkt engagemang för miljö och hållbarhet, då kan du vara vår nästa nyckelspelare. RollbeskrivningSom Driftchef hos EcoDataCenter kommer du ha det strategiska och operativa ansvaret för driften av ett av våra datacenter i Falun och därmed vår leverans mot kund. Du kommer spela en nyckelroll i att optimera våra processer och säkerställa en effektiv och hållbar verksamhet. Dina arbetsuppgifter: Löpande avstämning och analys av anläggningens prestanda. Leda och utveckla driftteamet för att nå uppsatta mål på ett säkert och hållbart sätt Analysera driftdata för att förutse och förebygga eventuella driftstörningar Att arbeta långsiktigt med att vårda samt utveckla kontakter gentemotkund och leverantörer Ansvarsområde: Ansvar att leda och utveckla teamet av drifttekniker Strategisk utveckling av processer och rutiner Kundansvar inklusive rapportering Att svara för driftsäkerheten Personalansvar för ett team datacentertekniker Kvalifikationer och erfarenheter Teknisk utbildning från högskola eller universitet, alternativ motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Erfarenhet av att leda drift inom kritisk infrastruktur, har du kunskap om datacenter är det meriterande. Vana att bemöta kundersamt förståelse för avtal Förståelse för IT-relaterad infrastruktur och tekniska anläggningar Förmåga att implementera och förvalta processer och systemförbättringar Starkt ledarskap och förmåga att coacha och utveckla medarbetare Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska Personliga Egenskaper Vi söker dig som är en driven och strukturerad ledare med ett utpräglat säkerhetstänk. Du är tekniskt kunnig och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. För den här rollen är det också viktigt att du är beslutsam och har en naturlig fallenhet för att identifiera och genomföra förbättringar. Anställningsform och plats Anställningstyp: Tillsvidare Arbetstid: Heltid Placering: EcoDataCenter1, Falun Kollektivavtal: Finns Resor: I tjänsten kan vissa resor förekomma Arbeta på EcoDataCenter i Falun Att jobba hos oss innebär spännande utmaningar i en framtidsinriktad och hållbar bransch. Vi värdesätter våra medarbetares välbefinnande och erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Är du vår nästa Driftchef?För att bli en del av EcoDataCenters team och bidra till den digitala hållbarheten, skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av EcoDataCenters ansvarige rekryterare David Hinzdahl 072 205 00 69 Sista ansökningsdag: 2024-11-22 Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb