Produktionschef, anläggning

Sök bland 14 lediga jobb som Produktionschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionschef/Platschef till Väg och Anläggning Väst - Uddevalla

Vill du vara del av ett företag som drivs av starka värderingar och ambitionen att vara en förebild inom hållbart samhällsbyggande och säkerhet? Vi tror på att nöjda medarbetare som har roligt på jobbet leder till fortsatt framgång på marknaden. Därför erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och förmåner, som t ex aktiespararprogram och möjlighet till förstärkt föräldrapenning. På Väg och Anläggning Väst bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi är en mycket ambitiös region som växer och är glada och stolta över alla våra värdeskapande projekt. Nu söker vi nya medarbetare som vill fortsätta bygga en hållbar framtid tillsammans med oss. Erfaren Produktionschef (platschef) till Uddevalla Vi söker dig som kan leda och planera produktionen ute i projekt. I arbetet ingår att ha fokus på arbetsmiljön och att säkerställa att arbetet utförs på ett säkert sätt. För att passa i rollen måste du ha ekonomiskt sinne och vana att arbeta med tidplaner. Du behöver även ha förmåga att kommunicera och skapa ett bra samarbete med personal, kunder och underentreprenörer eftersom du är väl medveten om att samverkan är en förutsättning för framgång. Som produktionschef på Skanska finns mycket goda möjligheter att utveckla ditt ledarskap och andra specifika kompetenser kopplat till byggprocessen! Som produktionschef är du en viktig representant för Skanska och våra värderingar, vilka vi förväntar oss att du delar i din yrkesroll såväl som i din personlighet. https://www.skanska.se/om-skanska/skanska-i-sverige/vara-varderingar/ Vi söker dig som har lång erfarenhet som produktionschef (platschef) och har god erfarenhet av att ha arbetat med tyngre anläggningsprojekt. Om du dessutom har erfarenhet av mark/VA-projekt är det meriterande samt om du har betongutbildning klass ett och två. Du har relevant ingenjörsutbildning alternativt lång erfarenhet av att leda inom byggproduktion. Vidare vill vi att du har förmåga att leda projekt mot lönsamhet och rätt kvalitet. Ytterligare en merit är om du har goda kunskaper gällande kostnadsuppföljning och förändringshantering. Distriktet utför projekt inom Bohuslän och norra Älvsborg och resor förekommer inom hela det geografiska området, därför är B-körkort ett krav. Nedan hittar du några handfasta råd för att du ska trivas, utvecklas och ha en lyckad karriär inom Skanska; - Var öppen med dina mål och ambitioner - Anta utmaningar och gör ett bra jobb - Ta ansvar - Ta hjälp - Hitta din balans mellan arbete och fritid - Ha roligt! Tjänsten är på heltid. Om du är intresserad av att utvecklas och vill ha trevligt längs vägen är du välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi vill ha din ansökan senast 2024-04-17. Vi kan komma att intervjua löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag. Är du rätt person vill vi satsa på dig! Vid frågor om tjänsten kontakta Distriktschef Anders Widell på 010-4491467. Välkommen med din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

26 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Sektionschef Deponier

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Vi söker nu en Sektionschef till en av Sveriges ledande kretsloppsanläggningar, Högbytorp.  Vi erbjuder dig • Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher • En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor • Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv. • Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi Arbetsuppgifter Som Sektionschef kommer du att jobba och ansvara för våra aktiva deponier. Högbytorp har ett komplett utbud av deponier för både icke-farligt och farligt avfall. På sektionen finns både anställd personal samt ett antal entreprenörer som driver den dagliga verksamheten. Du har budget- och resultatansvar, rapporterar till avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med andra sektionschefer.  Din profil Du har jobbat inom anläggnings- eller avfallsbranschen och har en vana att hantera både anställd personal och maskinenterprenörer. Du har även erfarenhet som ledare där du nått resultat genom att arbeta med målnedbrytning och löpande uppföljning nära dina medarbetare. Arbetet är mycket varierande och kräver att du är flexibel och har förmåga att ta fram lösningar på kort tid. Du är tydlig i din kommunikation, självgående, strukturerad och har förmåga att prioritera. Du är också utvecklingsinriktad och bygger interna och externa nätverk som du nyttjar väl i arbetet. Erfarenheter av maskinstyrning är meriterande. För att trivas i rollen bör du vara drivande, ha god samarbetsförmåga samt förmåga att vara diplomatisk i dialogen med övriga i organisationen. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Tjänsten kräver att du har B-körkort. För att ta dig till anläggningen är det också nödvändigt att ha tillgång till bil. Självklart har du ett stort intresse för anläggning- och miljöfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och kontakt  Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-04-11. Urval sker löpande så vänta inte till sista ansökningsdag med din ansökan. Ansök genom att klicka på Ansök och registrera ditt CV. Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till Avdelningschef Mats-Johan Rostmark på [email protected] Välkommen med din ansökan! Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Avdelningschef till företag inom el/energibranschen

Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Beskrivning Till kund söker vi nu en avdelningschef för en spännande roll inom el/energibranschen. Avdelningen består av ca 18 st medarbetare där en del medarbetare arbetar i fält och en del arbetar på kontoret. Avdelningen utför felavhjälpning och underhåll av elnätet i mellersta Sverige.  Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter som avdelningschef kommer du att styra och leda medarbetare i dagliga operativa frågor, driva verksamhetsutveckling, samverka med andra avdelningar inom affärsområdet samt delta i ledningsgruppen för affärsområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som: · Har erfarenhet av att styra och leda medarbetare i en utförande organisation samt drivit utvecklingsarbeten tidigare; · Har tidigare erfarenhet av att arbeta utifrån mål samt kan anpassa sitt ledarskap utifrån individen; · Har tidigare chefserfarenheter och genomfört organisatoriska förändringar; · Har god kommunikativ förmåga och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Villkor Tjänsten är en anställning på heltid hos Q med goda villkor med start snarast möjligt. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kund efter viss tids uthyrning. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan snarast.  Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

25 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Senior Manager - Operational Excellence

Senior Manager Operational Excellence will build and develop NV Materials BU Manufacturing Operational Excellence as a lean organization consisting of energized teams working in standardized ways and together continuously identifies ways to improve our processes. You will be accountable for shaping the Manufacturing approach to Operational Excellence in terms of Manufacturing Work processes, Foundation work through the Northvolt Production systems framework, tools and methodologies, Standardization within Manufacturing Execution mainly focusing on Production execution and Maintenance execution. The incumbent should be highly analytical and experienced with project coordination, using their problem-solving skills to foresee obstacles and provide information to support decisions. The role will also be required to be a coach to Opex team and Manufacturing organizations, builds a healthy environment to have open communication to support daily improvements within Manufacturing. Role will participate in the development and training of Northvolt Production Systems and related methodologies and standards. Role will oversee coaching, deploying and driving Opex initiatives of building work processes, Lean principles, methods and standards in the manufacturing environment. Responsible to follow up performance and add on with needed Opex initiatives as needed. Key responsibilities include Display a commitment to health, safety, environmental responsibility and sustainable development. Lead the department Strategic Focus Area work, including status follow-up and reporting. Lead long- and short term strategic and operational efficiency actions and tasks. Be part of annual objective setting and give guidance to other manufacturing managers to create smart objectives & KPIs Act as Line representative in both local and global networks / forums. Secure communication “platforms” to support collaboration and information sharing Secure definitions and review structure of Performance Indicators within department and support All Manufacturing Plan, document and follow-up actions from the related Management Team Meetings. Lead competence development structure, including trainings strategy within department Build organizational capabilities by champion, develop and sustain a culture of continuous improvement, develop and expand local capabilities in applying continuous improvement tools and methods. Improve site performances by supporting and challenging the workforce and local MT in direction setting, prioritization (timing, resources, and sequence of actions) and implementation of improvement activities to best achieve the targets for the key performance indicators of the yearly site improvement plan. Drive and manage the improvement portfolio by identifying, validate and drive new improvement opportunities and promote the passion for excellence and delivering on commitment values. Train employees in the meaning of continuous improvement and explain different KPIs Lead development and deployment of lean methods such as 5S, Kaizen, VSM, Visual management, RCA and engage in training and development of colleagues. Coach CI Specialists within Operations that can coach and further develop colleagues throughout the organisation Responsible for coordination of Opex initiatives within Materials groups and with their counterparties in other areas and working closely with Manufacturing leaders and sites. Responsible for trainings Northvolt Production System, Manufacturing Management System and other Opex initiatives. Develop and deploy standard work principles and ensure high level of understanding and implementation, e.g. Work processes, SOPs/Wis, processes, one point lessons etc Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered.

20 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Produktionschef till Automation Svappavaara

Vi söker en engagerad produktionschef till automation Svappavaara Driftservice. Svappavaara El & Automation har hand om all el, instrument och styrsystem i Svappavaaras gruvfält. Här ingår förädlingsverk, ytterområden, fastigheter och dagbrotten Mertainen, Leveäniemi och Gruvbergets anläggningar. Din roll Du blir första linjens chefer inom automation tillsammans med en kollega. Du ansvarar för 3 team med ca 15 personer totalt, din kollega ansvarar för övriga 3 team. Som produktionschef ansvarar du för ledning, samordning och utveckling av gruppen. En viktig del är att utveckla och driva teamen och verksamheten framåt med fokus på ständiga förbättringar. Du leder och styr samtliga team i samråd med den andra produktionschefen. I produktionschefsrollen ingår ansvar över det operativa drifts- och underhållsarbetet inom el och instrument tillsammans med den andra produktionschefen och i samråd med anläggningsinnehavare, underhållstekniker, automationsingenjörer, planerare / beredare. Du kommer att ingå i ledningsgrupp automation och rapporterar direkt till sektionschef automation. Det här har du med dig Som produktionschef söker vi dig som tycker om att jobba med människor, har god samarbetsförmåga och goda ledaregenskaper. Du har intresse i att driva och utveckla arbetsplatser och grupper. Du bör ha stor förståelse för att arbeta med arbetsmiljö på ett systematiskt och utvecklande sätt. Vi har en stark gemenskap och korta kontaktvägar vilket innebär påverkansmöjligheter och delaktighet i att forma och utveckla arbetssätt och din arbetsdag. För tjänsten krävs att du har slutförd gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig utbildning och erfarenhet inom el B-körkort behärska svenska språket i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet från liknande jobb och gärna tidigare erfarenhet från ledande befattning erfarenhet från processtyrsystem, instrumentering, svagströmsanläggningar, ställverk och drivsystem, installation samt tillståndskontroll auktorisation inom el Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Välkommen med din ansökan och motivering till varför du söker det här jobbet. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Automation Svappavaara Omfattning: Heltid. I tjänsten ingår beredskap. För mer information om tjänsten kontakta Sektionschef Timo Rauhala, tfn 0980-728 01 Information om rekryteringsprocessen kontakta, HR BP Theresia Sturk, tfn 010-144 40 31 Facklig kontakt: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08 Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara – Peter Johansson, 0980-718 79 Ledarna Kiruna/Svappavaara – Ingegerd Kyrö, 0980-710 50 För vår arbetsgrupp är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser därför fram emot de nya tankar, idéer och synsätt som Du har med dig. Precis som LKAB i övrigt så eftersträvar vi mångfald och en jämn könsfördelning inom avdelningen. LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus. Om LKAB LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus. Jobbar du på LKAB idag men är intresserad av en ny roll? Då vill vi gärna att du skickar in din ansökan via vår interna karriärsida. Logga in på ditt Workday-konto och gå in på ”Karriär”, där kan du söka fram alla lediga jobb och skicka din ansökan. Inför rekryteringen har LKAB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt från mediemarknadsförare, rekryteringssajter och liknande.

20 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
SSAB - Chef Anläggningsteknik Mekanik

I takt med att vi strävar mot en fossilfri produktion, söker vi dig som brinner för ledarskap och teknisk innovation. Som sektionschef inom Anläggningsteknik Mekanik kommer du att spela en avgörande roll. Vi värdesätter ditt tekniska kunnande och din förmåga att kommunicera och strukturera, för att tillsammans nå våra strategiska mål. Ditt engagemang är nyckeln till att forma framtiden - vi ser fram emot din ansökan! Placeringsort Borlänge. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten I denna position kommer du att leda ett team av konstruktörer och projektledare inom mekanik. Du blir ansvarig för att driva förbättringsarbeten och investeringsprojekt, säkerställa en trygg och inspirerande arbetsmiljö, och coacha ditt team mot gemensamma mål. Med en balans mellan operativt arbete och strategisk planering erbjuder vi en omväxlande och stimulerande utmaning. På SSAB tror vi att en mångsidig arbetsplats inte bara är rättvist utan även avgörande för vår framgång. Vi strävar efter att skapa en inkluderande kultur där varje medarbetare känner sig värderad och respekterad, oavsett kön, ålder, etnicitet, sexuell läggning, religion eller funktionsvariation. Vi är engagerade i att främja jämställdhet och ser mångfald som en styrka som berikar vår arbetsplats och främjar innovation. Vi ser fram emot att höra från dig och utforska hur du kan bidra till vår gemensamma resa mot en hållbar framtid! Om dig Du är en ledare som med entusiasm och struktur kan inspirera ditt team. Du är beslutsam och kan kommunicera visioner på ett sätt som engagerar och motiverar. Med en bakgrund inom ingenjör och erfarenhet av mekanisk konstruktion inom processindustrin är du väl rustad för denna roll. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ditt ledarskap karaktäriseras av lyhördhet, samarbetsförmåga och en förmåga att skapa förtroende. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/ Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2.Urval 3. Intervjuer 4. Eventuella tester 5.Återkoppling 6. Hälsoundersökning 7. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Pär Gårdbro, tfn 023-70 55 45 Kontakta Pär via mail - [email protected] Det går också bra att kontakta Erik Frediholtz, Chef avsnitt Investeringar, SSAB Borlänge, tfn 072-553 40 80. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din närmaste chef heter Erik Freiholtz. Hos oss kommer du att få en aktiv roll i SSABs gröna omställningsprocess och möjlighet till både personlig och professionell utveckling. Vi har en positiv arbetskultur präglad av gemenskap och samarbete. Välkommen med din ansökan." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

20 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Area Manager

Job Scope High level purpose of function You will be a vital member of the Revolt Ett team. Plan, direct, and monitor all production activities within the process area to maximize the use of the organization’s resources and meet established production specifications and schedules, safety, quality, deliveries and efficiency, cost, people. You must have close co-operation with your colleagues with a mutual goal to ramp up and maximize our production efficiency. You must train and mentor your staff and you also need to have foresight and prepare for future expansion. Ensure that standards are followed, and employees are trained. Follow up shift performance and continuously look for improvement. Act on deviations and work with support functions to fix problems. Key responsibilities include (but are not limited to) Overall areas of responsibility and activities · Accountable for environment, health and safety as per local legislation, policies etc. Physical area of responsibility according to H&S layout · Develop and implement strategy, tactics and policy deployment for the process block area based on the Revolt strategy. · Develop and/or implement process procedures and allocate labor and capital resources to maximize productivity and yield. · Analyze production and malfunction records to identify problems and recommend solutions (for example changes to procedures, workflow, or equipment) that will improve performance. · Liaise with functional or operational shift managers (for example in planning, logistics, maintenance, technology, quality) and together understand current and future needs and develop plans, cost estimates, and schedules for integrating these needs into existing manufacturing activities. · Together with maintenance plan, prioritize, and manage production maintenance or downtimes to minimize disruptions to manufacturing schedules. · Lead, coach, train, direct, evaluate, and develop shift managers and shifts in their work at a specific area. · Identify training needs personally and for the team to feed into the overall development plan. · Has full managerial responsibility for multiple shift teams. Work is normally carried out in an indirect manner (as 'grandparent') and by setting organizational targets. · Be part of developing new methods, tools and processes. Responsible for implementation in own area and sharing of best practices. · Ensure adherence to Northvolt Code of Conduct, applicable legislation and established policies and guidelines within area of responsibility. · Drive improvements in standards in all aspects of team’s activities and outputs · Ensure all customer and internal Quality requirements are met at all times. · Accountability for the control of materials issued to all production areas accounting for raw materials and scrap, in the required timeframe. Initiate full investigation into any variances and communication of outcomes through root causing tools. · Accountability for maintaining and continuously improving LEAN standards. · Identifies and resolves complex technical, operational and/or organizational problems. · Ensure that work is performed in accordance with the management system routines and standards. · Ensure high quality of department reporting and KPIs. · In close collaboration with the rest of the team, participate in the installation and start-up of machine equipment, process-, and PLC systems. Requirements Education or other qualifications or competences relevant in order to succeed in the job Qualifications/education/experience · High school / college degree or other relevant education. · Experience in the modern Operations Management principles: Lean, Kaizen, Six Sigma, · Documented leadership training · Good knowledge of English. Swedish is a plus. · At least 5 years of experience in leadership/supervisory position in process or manufacturing industry. · Proven strong leadership and Managerial capabilities. · Ability to organize, manage time and good communication skills. · Experience in planning and effective working in a dynamic and complex production environment. · A competent Microsoft Office software: Word, Excel, PowerPoint user and other packages used by Northvolt Revolt (ERP, Recipe Management); · Good knowledge from work with productivity, quality, and safety as well as the ability to make others understand and act accordingly. · Good communication skills since you will work closely with many different teams. · High work ethic and good problem-solving ability. Specific skills Experience from Process Industry (battery/pulp and paper/food/chemicals/microelectronics/oil & gas/pharmaceutical processing or similar) including safety procedures. Personal success factors (Consider Bold – Passionate – Excellent) · Visionary, need to be able to paint the picture of the near and far away future. · Passionate and excellent team members used to work under high pressure and tight deadlines. · Interact professionally and responsibly with co-workers and superiors. · Close to employees, follow up, encourage, very good in feed forward and feedback. · Good in empowering people to make people act. · Demonstrate a positive attitude towards work. · Create team spirit, sense of belonging and relatedness in the team. · The ability to communicate to a multidisciplinary, as well as multinational, workforce is essential. · Adaptability while working on different positions of the work. · Ability to perform in an intense, fast paced and complex working environment. · Strong verbal, written communication skills · Developing skills to meet production needs and be able to make effective improvements to processes and practices within the area. · Ability to interact effectively with all levels of employees and management.

20 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Anläggningschef till Vattenfall Värme

Företagsbeskrivning Det här är vi, dina nya kollegor Vattenfall Värme är en europeisk leverantör av el, värme och kyla med verksamheter som hjälper våra kunder att styra om mot ett fossilfritt liv. Vi är drygt fyra tusen anställda som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och privatpersoner i fyra länder med vårt huvudkontor i Solna. I Sverige levererar vi fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och bostadskunder i femton kommuner. Värme Sverige är den fjärde största fjärrvärmeleverantören i Sverige och levererar hållbar uppvärmning till cirka 200 000 svenska hushåll samt värme, kyla och ånga till industrikunder. Att vår huvudprodukt fjärrvärme spelar en viktig roll i det nya cirkulära samhället är vi extra stolta över. Jobbeskrivning Vill du följa med oss på resan mot en fossilfri framtid? Om rollen Som anläggningschef tillhör du verksamhetsområdet Generation och du är övergripande ansvarig för produktion av fjärrvärme och el från våra produktionsenheter i Nyköping och Skavsta. Du är en aktiv del av Generations ledningsgrupp där vi tillsammans tar ansvar för Generations prestation och utveckling. Generations ledningsgrupp består av fem anläggningschefer, chef för Fuel Sourcing, chef för Maintenance & Technology, Business Controlling och HR och leds av chefen för Generation. I Nyköping finns en driftorganisation och en underhållsorganisation. Totalt har du två direktrapporterande chefer. Gemensamma och stödjande funktioner finns i övrigt både inom BU Heat Sweden, BA Heat och Vattenfall AB. Du kommer leda, inspirera och engagera ditt team samt säkerställa att uppsatta mål nås. I ditt uppdrag kommer du och dina kollegor att skapa förutsättningar för vår framgång genom att arbeta mot gemensamma enhets- och bolagsmål. I din roll är du ansvarig för budget samt ekonomisk uppföljning. Teamet består av ca 30 medarbetare varav 2 chefer. Du kommer att ha stort eget ansvar och vara delaktig i utvecklingen av ett flertal investeringsprojekt exempelvis uppkoppling mot Oxelösunds fjärrvärmenät. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter * säkerställa att verksamheten följer lagar och regler inom miljö, hälsa och säkerhet * genomföra förändringar inom enheten * samarbeta och utveckla arbetssätt tillsammans med övriga anläggningschefer inom Generation för att möjliggöra ett likartat arbetssätt * resursplanering och kompetenssäkring inom egen grupp samt motivera, utveckla och följa upp medarbetare * effektivisera och vidareutveckla verksamheten genom god samverkan och goda relationer inom Generations ledningsgrupp och till övriga funktioner Kravspecifikation Vad vi söker: I rollen som anläggningschef söker vi dig som är en erfaren, trygg och modig ledare. Som person är du kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda dialoger och samverkan med interna likväl som med externa parter. Genom goda relationer skapar du förutsättningar för utveckling, engagemang, delaktighet och ansvarstagande. Vidare är du en erfaren utvecklingsledare som är lösningsorienterad och ser möjligheter. Du har förmåga att se helhetsperspektiv och är van att arbeta tvärfunktionellt. Som ledare är du är du ambassadör för vår vision, våra värderingar och våra mål. Vidare har du: * Flera års dokumenterad chefserfarenhet med ekonomi-, personal- och planeringsansvar. * Flytande svenska och engelska i tal och skrift * Har goda IT/systemkunskaper Vi ser det som meriterande: * Erfarenhet av att leda chefer. * Erfarenhet av fjärrvärmebranschen * Erfarenhet av att driva utvecklings och investeringsprojekt * Erfarenhet av SAP Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Ytterligare information Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar. Vi erbjuder ett omväxlande arbete, ett modernt ledarskap och många kontaktytor. Att livet i sin helhet ska gå ihop är en självklarhet för oss, vi lägger stor vikt vid att du ska hitta en balans mellan arbete och fritid och erbjuder attraktiva personalförmåner. Som medarbetare på Vattenfall Värme är du delaktig i att skapa framtidens uppvärmning och att forma morgondagens fossilfria energisamhälle. Placering: Nyköping. Nyfiken? Så här får du veta mer! För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Holm, +46702278313 För information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Uppström, [email protected] Fackliga representanter är Stefan Andersson, Akademikerna, Kjell Karlsson, Ledarna, Robert Lönnqvist, SEKO, Patrik Nenzén, Unionen. Du når dem alla via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 1 april
Obs! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Fackliga representanter är Stefan Andersson (Akademikerna), Kjell Karlsson (Ledarna), Robert Lönnqvist (SEKO) och Patrik Nenzen (Unionen). Du når dem via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

19 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
SSAB - Chef Anläggningsteknik

Vill du leda det team som driver investeringsprojekt på SSAB i Luleå? I denna roll har du ansvaret för sitens anläggningsutveckling och att leda de grupper som planerar och genomför projekt. Om du trivs med förändring och drivs av att leda andra mot uppsatta mål är detta rollen för dig. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som chef vid Anläggningsteknik kommer du att ansvara för SSAB Luleås investeringsprojekt. Totalt i avsnittet finns 25 medarbetare fördelade på tre grupper; maskin, el/automation samt ritarkiv och utöver det inhyrda projektledare. I rollen ingår att ansvara för investeringsramen för Luleå och rapportera till investeringschefen för Business Europe. SSAB i Luleå kommer under kommande år att driva flera anläggningsprojekt i de befintliga processavsnitten för att möta krav på tillgänglighet, kvalitet och miljö. Dessutom stöttar projektledarna på Anläggningsteknik i förberedelserna för det omställningsprojekt till fossilfri process som planeras. Dina huvudsakliga ansvarsområden Driva sitens investeringsprojekt Strategisk plan för sitens anläggningsinvesteringar Leda teamet Personal, budget och resursplanering Om dig Du är en närvarande chef som ställer tydliga krav på dina medarbetare. Du har flerårig erfarenhet av att leda anläggningsprojekt inom industri. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att vara chef för projektledare. Du är Civilingenjör maskin eller motsvarande. Du talar och skriver Svenska och Engelska flytande. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Kristina Elg Christoffersson, Chef avdelning Verksamhetsutveckling via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef ”Jag som blir din chef heter Kristina Elg Christoffersson och är chef för Verksamhetsutveckling i Luleå. Hos oss kommer du att tillsammans med chefer från övriga avsnitt ingå i min ledningsgrupp som med säkert i första fokus ansvara för flera funktioner på siten. Förutom anläggningsteknik omfattar det räddningsstyrka, fastighetsskötsel, serviceverkstad, arbetsmiljö, miljö, labb och metallurgisk processutveckling. Välkommen med din ansökan.” SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

19 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Driven och engagerad Platschef till Werksta Örnsköldsvik

Ta chansen att bli ledare för en anläggning där du får möjlighet att tillsammans med ditt team utveckla verksamheten. En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår skadeverkstad. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierande med främsta fokus på att ta hand om personal (tio anställda idag) och kunder på bästa sätt. Övergripande ansvaret för hela anläggningen, både arbetsflöde, mål för verksamheten, lönsamhet, budget och personal. Det gäller att säkerställa att den löpande verksamheten fungerar effektivt samt att lagar, processer och rutiner följs. Du kommer även arbeta operativt och göra skadebesiktningar osv. Din profil Vi söker en trygg, stark och stabil person som är resultatinriktad och drivande, som samtidigt har hjärtat på rätt ställe. Vi ser gärna att du kan visa på vilka resultat du åstadkommit i dina tidigare positioner. Vidare skall du vara en ledare som vill vara "hands on" och vill vara närvarande i det dagliga arbetet och som har erfarenhet av ledarskap. Tidigare erfarenhet från bilskadebranschen är ett stort plus. Det krävs en mycket god förståelse för siffror och ekonomi. Du har även en hög tillit till din samlade kompetens och är därmed initiativdriven och självgående med kraft att dra förbättringar i mål. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Körkort är ett krav. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Werksta som arbetsgivare Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du blir del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Du blir också en del i ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och som expanderar och satsar framåt - Vår vision är att ”Vi är förstahandsvalet, betrodda av våra kunder och partners och älskade av våra medarbetare. Vi leder branschens utveckling och föregår med gott exempel.” Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Regionchef, Jimmy Bysell, 070-254 65 94. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida (https://werkstasweden.teamtailor.com/) och läs mer om våra verkstäder på vår hemsida (https://www.werksta.se/bilverkstader-stockholmsregionen/). Koncernen Werksta Werksta Örnsköldsvik är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 31 verkstäder med ca 600 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024