Programledare

Sök bland 5 lediga jobb som Programledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kulturcoach
REGION GOTLAND
Övriga yrken inom kultur och underhållning

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kulturenheten Kulturenheten är en del av kultur- och fritidsavdelningen inom Region Gotland och ansvarar för att bidra till ett levande och dynamiskt kulturliv på Gotland. Som kulturcoach på Region Gotlands kulturenhet arbetar du i ett litet team på tre till fyra personer som stärker och utvecklar ungkulturen på Gotland. Gotlands ungkulturhus är en ungdomsverksamhet för målgruppen 13-25 år som från hösten 2025 organisatoriskt ligger under Region Gotlands kulturenhet. Tanken är att skapa en inkluderande mötesplats där unga får en möjlighet att möta olika kulturuttryck och stärkas i sitt engagemang och egna arrangörskap. Under hösten kommer verksamheten utgå från lokaler på Kulturrum i Visby (med tillgång till bland annat scen, danslokal, replokal och slöjdhäng) med möjligheter till pop-up-verksamhet på landsbygderna.  Dina arbetsuppgifter Vi söker nu två kulturcoacher med fokus på att stödja och främja unga i åldersgruppen 13-25 år. Du har ett brinnande intresse för kultur och känner stort engagemang för inkludering och frågor som intresserar och rör unga. I rollen arbetar du med att möta unga. På deras initiativ utvecklar du kulturaktiviteter, arrangemang eller hjälper dem att pröva olika kulturuttryck. Du har förmågan att inspirera, kommunicera, samarbeta, lära ut och skapa en trygg stämning. Du bidrar till att marknadsföra verksamheten och söka upp målgruppen och knyter kontakter mellan verksamheten och aktörer på Gotland inom kultur, fritid och hälsa. Det är en fördel om du har hantverksmässig kunskap inom ett eller flera kulturområden. Kväll- och helgtjänstgöring förekommer.  Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kultur, pedagogik eller socialt arbete. B-körkort är ett krav. Du behöver vara samarbetsorienterad, driven, utåtriktad och ha lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat med ungdomar och arrangerat kulturaktiviteter eller drivit kulturprojekt av och med unga. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan kommunicera med målgruppen till exempel genom sociala medier. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.   Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Verksamhetsledare
REGION GOTLAND
Övriga yrken inom kultur och underhållning

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kulturenheten  Kulturenheten är en del av kultur- och fritidsavdelningen på regionstyrelseförvaltningen inom Region Gotland och ansvarar för att bidra till ett levande och dynamiskt kulturliv på Gotland. Som verksamhetsledare på Region Gotlands kulturenhet arbetar du i ett team med en kulturcoach och en fritidsledare och som kollega med de kulturutvecklare som stärker och utvecklar kulturen på Gotland. Region Gotlands ungkulturhusverksamhet riktar sig till målgruppen 13-25 år och kommer från hösten 2025 organisatoriskt att finnas under kulturenheten. Tanken är att erbjuda meningsfulla aktiviteter för unga, arbeta med talangutveckling och stärka verksamhetens kontaktytor med kulturlivet på Gotland. Dina arbetsuppgifter Vi söker en verksamhetsledare tillika ungkulturutvecklare med fokus på att stödja och främja unga via kulturella aktiviteter och arrangemang med fokus på åldersgruppen. Du har ett brinnande intresse för kultur och känner stort engagemang för frågor som intresserar och rör unga. I rollen arbetar du med att planera, genomföra och utveckla verksamhet för, med och av unga. Du och ditt team bygger nätverk för att möta kulturintresserade unga på Gotland, motiverar och uppmuntrar dem att skapa egna arrangemang och visar vägen till kulturföreningar, studieförbund, institutioner, estetiska utbildningar och det professionella kulturlivet. I tjänsten ligger också ansvar för att handlägga ett kulturstöd som uppmuntrar unga att arrangera för andra unga. Som verksamhetsledare för ungkulturhuset kommer du in i ett skede av nystart. Du medverkar till att implementera nya idéer, rekrytera personal, anpassa lokaler, utforma verksamhetens innehåll och knyter nya kontakter mellan verksamheten och aktörer på Gotland inom bland annat kultur, fritid och hälsa. Du planerar det dagliga arbetet och utvecklar verksamheten genom att söka finansiering för möjliga projekt. Du både leder personalen och skapar en trygg och inkluderande atmosfär i verksamheten för de unga.  I ditt arbete ingår framtagande av programverksamhet där unga är delaktiga i urvalet. Genom att delta i olika sammanhang blir du ungas talesperson och expert för att bevaka deras rättigheter och delaktighet. Arbetet innebär kommunikation, administration och ekonomi och kan också innebära att skriva fram underlag för politiska beslut. Du kommer att ha en nära samverkan med övrig personal på kulturenheten och även förvaltningsöverskridande med andra verksamheter som arbetar med målgruppen. Kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Vem är du? Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning med inriktning mot ledarskap, kulturvetenskap, barnkultur, kulturadministration eller motsvarande/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har B-körkort. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser att du har goda erfarenheter av att leda och projektleda. Du har även erfarenhet av att arrangera kulturarrangemang och driva kulturprojekt av och med unga. Dessutom har du goda kunskaper i kommunikation och marknadsföring, till exempel via sociala medier. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i den här rollen. Du behöver vara lyhörd, driven, resultatinriktad, utåtriktad och ha lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Engagemang inom kultur och ungas rättigheter är viktigt samt en god förmåga att kommunicera med unga genom deras kommunikationskanaler. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.  Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Interim-chef till Helsingborg
Centric Professionals AB
Övriga yrken inom kultur och underhållning

Vill du axla en nyckelroll i koncernledningen hos en samhällsviktig aktör? Har du gedigen erfarenhet av att leda andra seniora chefer och en vana att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan denna roll som Interim-chef vara nästa spännande uppdrag för dig. Detta underkonsultuppdrag är placerat i Helsingborg. Tillträde sker med viss tillgänglighet i augusti för överlämning, och därefter heltid från september till slutet av april 2026. Arbetsuppgifter Som Interim-chef för Affärsstöd får du det övergripande ansvaret för fyra centrala stödfunktioner: -     Inköp -     HR, lön och arbetsmiljö -     Dokument, lagefterlevnad och kvalitet -     Fastighet och internservice Du leder och coachar fyra erfarna avdelningschefer och säkerställer att affärsstödet bidrar till affärsnytta, efterlevnad, effektivitet och trivsel i hela organisationen. Uppdraget innefattar även: -     Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut -     Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner -     Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem -     Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna -     Omvärldsbevakning och implementering av god praxis Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som Interim-chef för Affärsstöd tror vi att du har: -     Minst 15 års erfarenhet från ledningsgrupps- eller koncernledningsarbete, med direktrapporterande chefer -     Minst 10 års erfarenhet av att leda andra seniora chefer inom affärsstödjande funktioner -     Förmåga att kombinera strategisk höjd med operativ och taktisk handlingskraft -     Relevant akademisk utbildning (exempelvis inom HR, ekonomi, inköp eller juridik) -     Mycket god förståelse för offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från kommunalt eller offentligt ägt bolag Meriterande är även: -     Erfarenhet av kvalitets- och ledningssystem -     Kunskap om offentlig upphandling och arbetsrätt -     Bakgrund inom energibranschen eller annan samhällsviktig verksamhet Du är en trygg och tydlig ledare som inger förtroende och skapar engagemang. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och vana vid att fatta beslut. Dessutom är du kommunikativ och förändringsinriktad – med affärsmässighet som ledstjärna. Låter det intressant? Hör av dig så berättar vi mer! Vad vi erbjuder •    Aktivt deltagande i koncernledningen med ansvar för koncernövergripande utveckling och strategiska beslut -    Utveckling av processer och arbetssätt inom samtliga stödfunktioner -    Styrning och kvalitetssäkring av verksamhetens stödsystem -    Leda förändringsarbete och effektivisera stödfunktionerna -    Omvärldsbevakning och implementering av god praxis Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Cyber Security & Program Manager
Rasulson Consulting AB
Övriga yrken inom kultur och underhållning

Cyber Security Portfolio & Program Manager We’re looking for a seasoned leader who can elevate our portfolio of cyber-security services and refine our security capabilities—from tooling and applications to service delivery. Acting as the connective tissue across our security landscape, you will spot gaps, design a structured service catalogue, and embed consistent, best-practice processes. What you’ll do Own the security portfolio: Assess the current service mix, pinpoint weaknesses, and establish a standardised, end-to-end offering. Drive programmes to completion: Lead cross-functional initiatives that strengthen security posture in multi-cloud environments. Influence at the top: Build credibility with senior stakeholders, translating technical risk into clear business value. Embed change: Shape team culture and processes, ensuring new ways of working take root. Measure & report: Define metrics, create clear dashboards, and communicate portfolio performance with data-driven insights. What you bring 5+ years in cyber-security leadership, covering a broad mix of cloud and on-premise landscapes. Deep knowledge of security frameworks and best practices (e.g., ISO 27001, NIST CSF). Demonstrated success driving transformation and organisational agility. Strong grasp of project and programme management methodologies, backed by a record of delivering measurable outcomes. Analytical mindset with the ability to turn metrics into clear narratives for executives. Natural relationship-builder who can champion a security vision and rally diverse teams behind it. Bonus points Proven ability to convert complex security concepts into compelling business language. Experience balancing strategy, risk, budget, and resources across a large programme portfolio. If you thrive on shaping security strategy and steering high-impact programmes, we’d love to hear from you. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
PLM (Product Lifecycle Management) Program Manager to GI Valves
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga yrken inom kultur och underhållning

GI Valves (Grid Integration) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells Converter Valves on the global market. GI Valves are hosted by HVDC (High voltage direct current). The technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. In this role you will be a part of GI Valves and Global Product Support team. As a PLM Program Manager, you will be part of a dedicated team of eight professionals responsible for ensuring a harmonized product and production portfolio. Your key responsibilities will include leading the implementation of PLM. "Are you ready to lead innovation in the energy sector? As a PLM Program Manager at Hitachi Energy, you will have the unique opportunity to drive transformation and make a tangible impact within our GI Valves team." - Johanna Edlund, Hiring Manager How you’ll impact Project Management: Establish and monitor PLM roadmap; Define, prioritize, oversee, communicate and steer an activity portfolio (studies and projects) that addresses these business needs, including control and prioritization of own resources and budget. Collaboration: Act as a single point of contact for the PLM Centralized PLM Program (HVDC PLM Program), ensuring close cooperation with all functions and maximizing efficiency. Report to Management steering committee as well as leading the GI Valves PLM core team. Implementation: Design and manage the implementation of cost-effective business processes using IS-based solutions to reduce cycle time, overhead, and improve overall process efficiency. Ensure that PLM standard processes and functions are implemented as far as possible, considering business requirements Your background Education: A degree in a relevant field such as engineering, information systems, or related discipline. Project Management: Experience in managing complex projects within relevant field. Project Management certificate is a merit. Communication Skills: Strong communication and interpersonal skills for effective collaboration with diverse stakeholders. You are fluent in English (written and spoken). Leadership: Proven leadership experience in dynamic and technically challenging environments. Lead organization in changes. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome with your application! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Johanna Edlund [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43.  All other questions can be directed to Talent Partner Filippa Casparsson, [email protected].

15 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025