Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Sök bland 49 lediga jobb som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektingenjör Ekonomi till Eltel
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Arbetsbeskrivning Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Projektingenjör Ekonomi inom Förbifart Stockholm! Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Varmt välkommen till oss på Eltel! I rollen som Projektingenjör Ekonomi hos oss på Eltel för detta projekt kommer du att arbeta nära produktion och projekteringsledare där du ansvarar för ÄTA hantering och prissättning av förändringar i projektering och produktion. Du ansvarar för att ta fram underlag för budget och prognos tillsammans med project controller. Du kommer även att arbeta med att etablera och upprätthålla löpande rutiner och processer för övervakning av projektets ekonomi. Rollen är en viktig del av projektorganisationen och innefattar ett stort ansvar för det ekonomiska resultatet. I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Ansvarsområden Samtliga delar inom ÄTA hantering I samarbete med produktionsorganisationen identifiera och skriva utkast till störningar och hinder Säkerställa att rutiner och processer för ÄTA hantering etableras och efterlevs Budget och prognosarbete Analysera projektets kostnader för att identifiera potentiella besparingar och effektiviseringar Säkerställa att rutiner och processer för budget och prognosarbete etableras och efterlevs Följa upp utfört arbete och tidplan i relation till betalningsplan och säkerställa att fakturering sker i rätt tid Säkerställa att kommunikationen med externa och interna samarbetspartners fungerar Tillsammans med Projektcontroller ta fram ekonomiska underlag till månadsvis statusrapport Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Heltid Tillträde enligt överenskommelse Arbetsplats Bromma Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll Kvalifikationer Vi ser att du som söker har bred erfarenhet av att arbeta med ÄTA hantering. Det innefattar hela processen från kostnadsberäkning till framtagande av kompletta underlag och att du har förmåga att hålla ihop den ekonomiska aspekten med den juridiska. Då du även kommer att arbeta med budget och prognosarbete behöver du ha en känsla för vad kostnaden är för material och resurser inom branschen. Som person är du kommunikativ och har förmågan att självständigt driva frågeställningar och leda arbetet framåt. Flera års erfarenhet från liknande roll i större projekt inom installation, infrastruktur och/eller bygg alternativt haft en roll där ÄTA hantering och kostnadsuppföljning har varit en stor del av ditt arbete God förmåga att skapa struktur Du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift då stor del av arbetet består av att skriva ÄTOR, skriva utkast till hinder anmälningar, göra kalkyler och sammanställa övrig dokumentation Kunnig inom entreprenadjuridik Erfarenhet av kostnadsberäkningar, kalkyl och prognosarbete Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift God dator- och systemvana då vi arbetar i flera olika projektportaler, inkluderat erfarenhet av MS-Office med goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du arbetat i kalkylverktyg kopplat till branschen B körkort Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Projektingenjör Ekonomi
Eltel Networks Infranet AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Projektingenjör Ekonomi inom Förbifart Stockholm! Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Varmt välkommen till oss på Eltel! Om rollen I rollen som Projektingenjör Ekonomi hos oss på Eltel för detta projekt kommer du att arbeta nära produktion och projekteringsledare där du ansvarar för ÄTA hantering och prissättning av förändringar i projektering och produktion. Du ansvarar för att ta fram underlag för budget och prognos tillsammans med project controller. Du kommer även att arbeta med att etablera och upprätthålla löpande rutiner och processer för övervakning av projektets ekonomi. Rollen är en viktig del av projektorganisationen och innefattar ett stort ansvar för det ekonomiska resultatet. Du kommer att arbeta med: - Samtliga delar inom ÄTA hantering - I samarbete med produktionsorganisationen identifiera och skriva utkast till störningar och hinder - Säkerställa att rutiner och processer för ÄTA hantering etableras och efterlevs - Budget och prognosarbete - Analysera projektets kostnader för att identifiera potentiella besparingar och effektiviseringar - Säkerställa att rutiner och processer för budget och prognosarbete etableras och efterlevs - Följa upp utfört arbete och tidplan i relation till betalningsplan och säkerställa att fakturering sker i rätt tid - Säkerställa att kommunikationen med externa och interna samarbetspartners fungerar - Tillsammans med Projektcontroller ta fram ekonomiska underlag till månadsvis statusrapport Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! Vi ser att du som söker har bred erfarenhet av att arbeta med ÄTA hantering. Det innefattar hela processen från kostnadsberäkning till framtagande av kompletta underlag och att du har förmåga att hålla ihop den ekonomiska aspekten med den juridiska. Då du även kommer att arbeta med budget och prognosarbete behöver du ha en känsla för vad kostnaden är för material och resurser inom branschen. Som person är du kommunikativ och har förmågan att självständigt driva frågeställningar och leda arbetet framåt. - Flera års erfarenhet från liknande roll i större projekt inom installation, infrastruktur och/eller bygg alternativt haft en roll där ÄTA hantering och kostnadsuppföljning har varit en stor del av ditt arbete - God förmåga att skapa struktur - Du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift då stor del av arbetet består av att skriva ÄTOR, skriva utkast till hinder anmälningar, göra kalkyler och sammanställa övrig dokumentation - Kunnig inom entreprenadjuridik - Erfarenhet av kostnadsberäkningar, kalkyl och prognosarbete - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift - God dator- och systemvana då vi arbetar i flera olika projektportaler, inkluderat erfarenhet av MS-Office med goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du arbetat i kalkylverktyg kopplat till branschen - B körkort Ytterligare information - Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning - Heltid - Tillträde enligt överenskommelse - Arbetsplats Bromma - Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Annonsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Projekteringsledare till bussprojekt
Centio Consulting Group AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker Projekteringsledare till bussprojekt hos Trafikmyndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.Myndigheten står inför stora pågående och kommande investeringar inom buss- och pendeltågsområdet och har därför skapat Grupp Buss & Pendel, för att leda och hantera projekt inom dessa trafikslag. Grupp Buss & Pendel ingår i Sektion buss, pendeltåg och bytespunkter, som i sin tur tillhör avdelning Investeringsprojekt (IP). IP ansvarar för genomförandet av myndighetens projekt och program. I ansvaret ingår att säkerställa en god kvalitet avseende styrning och ledning. Analyser och åtgärdsval hanteras i avdelningen Strategisk utveckling (SU). Grupp Buss & Pendel ansvarar för flertalet projekt som Enlunda bussdepå, Barkarby bussterminal, Älvsjö pendeltågsdepå samt ett antal övriga bussdepåprojekt. De söker nu initialt en resurs för rollen som projekteringsledare i projekt Tumba bussterminal, men behov utav resursen i andra bussrelaterade projekt kan komma att uppstå. Befintlig bussterminal ska byggas om då den är sliten, upplevs otrygg samt behöver bli större. För att göra detta arbete möjligt kommer en tillfällig bussterminal byggas vilken ska användas under tiden som den befintliga byggs om. Det ska även uppföras en rastlokal för busspersonalen i anslutning till den ombyggda terminalen.Arbetsuppgifter Ansvara för projekteringen med givna ramar för kvalitet, tid och pengar Tillse att lagkrav, arbetsmiljö- och miljökrav uppfylls i projekteringen Vara Bas-P för projekteringen av rastlokalen Förankra föreslaget utförandet med den tekniska förvaltningsorganisationen inom projektets givna ramar. Tillse att projekteringen uppfyller Trafikförvaltningens tekniska krav Stötta projektledaren att införa arbete med säker jobbanalys i projektet Försäkra sig om att kalkyl och pris är hållbart och genomförbart Ta fram och löpande uppdatera ekonomisk prognos och tidplan för det egna arbetet Sammanställ och följ upp de tekniska konsulternas ekonomisk prognos och tidplan Vara delaktig i arbetet med upphandlingsunderlag samt upphandling av entreprenör Delta i möten Krav (OBS, obligatoriska) Högskole- eller universitetsexamen inom teknik eller sammhällsbyggnad, alternativt 12 års erfarenhet som projekteringsledare.Minst 8 års erfarenhet av arbete i rollen som beställarens projekteringsledare. Ett eller flera projekt, under sammanlagt 8 års tid. Behöver ej vara sammanhängande.Erfarenhet av att vara projekteringsledare i minst ett projekt där CAD/BIM/VDC projektering använts.Slutförd utbildning inom BAS-P/U.Erfarenhet av minst ett projekt i rollen som BAS-P/U. Meriterande Dokumenterad erfarenhet av projekteringsledning från minst ett projekt som omfattar bussdepå, bussterminal alternativt annan kollektivtrafik.Dokumenterad erfarenhet från två tidigare projekt av intressenthantering (kravhantering, granskningsprocesser, samordning/samverkan) av såväl interna som externa intressenter från tidiga skeden (projekteringsprocessen) i projektet.Dokumenterad erfarenhet av arbete med kravhanteringsverktyg så som t.ex Polarion, Jira, Dalux, bim360, i minst ett projekt. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Entreprenadingenjör till Bravida!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du delta i Bravidas största infrastrukturprojekt genom tiderna och vara en del av ett team som fokuserar på framtiden och arbetsglädje? Här får du frihet under ansvar att överträffa förväntningarna med din kompetens, ditt engagemang och din passion. Just nu söker Bravida en motiverad Entreprenadingenjör till Förbifart Stockholm! Är du redo för din nästa utmaning? Sök redan idag- Löpande urval tillämpas. Information om tjänsten Som Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner arbetar Bravida mot en hållbar utveckling för nästa generation.  Som entreprenadingenjör kommer du att assistera produktionsledare i alla aspekter av produktionen och ansvara för att ta fram avstämningsunderlag för projektets olika processer. Du kommer att rapportera kontinuerligt till produktionsledaren. Projektet involverar många olika aktörer och kontaktytor som behöver samordnas. Eftersom projektet är unikt i sin komplexitet, blir en utmaning att ständigt justera leveranser och planer i samarbete med centrala kontaktytor, och här tror vi tilltalar dig! Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Bravida under 6 månader. Intentionen är att konsultuppdraget går vidare till en fast anställning och därmed överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Bravidas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter • Avstämning av tidplaner, resursplaner och inköpsplaner utifrån produktionskalkyl • Vara insatt och följa upp kontraktsfrågor utifrån avtal och AF-delar • Löpande hantering och planering av pågående produktion tillsammans med Bravidas utförande underentreprenörer. • Framtagande av underlag för ÄTA, hinder och störning samt uppmärksamma produktionsledaren om avvikelser • Bistå produktionsledare med planering, beredning, riskhantering och förhandlingar med berörda kontaktytor • Hjälpa till med ekonomiska prognoser Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Därför tror vi att du är en social och kommunikativ person som inte räds för att hålla taktpinnen och driva ditt arbete framåt. Du bör vara skicklig på att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter på samma gång, samtidigt som du bibehåller en hög kvalitet i ditt arbete. Utöver detta tror vi att är du en resultatinriktad och strukturerad person, som har förmåga att arbeta självständigt så väl som i team. Du har ett öga för affärsmässiga lösningar och trivs med ett varierat arbete i form av dokumentation och administration i kombination med praktiskt arbete ute i tunneln! Vidare ser vi även att du har: • Relevant teknisk ingenjörsexamen • Erfarenhet av en likande roll där du hanterat både ekonomiska frågor och entreprenadjuridik • Innehar B-körkort • God datorvana och väl bevandrad i Excell och Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Du erbjuds Bravida tror genuint på att stora resultat skapas tillsammans. Här får du möjligheten att växa i din roll och bygga din framtida karriär i Bravidas största infrastrukturprojekt genom tiderna. På Förbifart Stockholm arbetar de som ett team och tar hand om varandra som medarbetare. Gemenskap och teamkänsla otroligt viktigt för kulturen, därför hittar teamet på aktiviteter både innanför och utanför arbetsplatsen. • En lärorik och varierad tjänst hos ett innovativt bolag • Möjligheten att tillhöra ett härligt gäng med god arbetsmiljö • En meriterande tjänst inom byggbranschen med chans till överrekrytering START: Omgående, enligt ök. OMFATTNING: Heltid STAD: Stockholm, Lunda/Vinsta URVAL: Sker löpande KONTAKT: Filippa Furugren Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

1 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Laholmsbuktens VA söker Projektingenjör
Laholmsbuktens VA AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

På Laholmsbuktens VA skapar vi nya och utvecklande vägar till vattensmarta lösningar. Vi har ett livsviktigt uppdrag i att försörja människor i våra ägarkommuner Halmstad och Laholm med rent dricksvatten. Vi har även en uppgift i att återföra renat spillvatten till naturen, fritt från gifter och föroreningar, så hållbart som möjligt. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder utmaningar, delaktighet, energi, och arbetsglädje? Välkommen till en arbetsplats där alla roller är viktiga och där alla idéer kan göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre!Beskrivning av tjänsten Är du en engagerad, strukturerad och driven administratör som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss i Halmstad och Laholm? Då är du varmt välkommen att söka till tjänsten som Projektingenjör hos oss på avdelningen Utredning och projekt! Som Projektingenjör arbetar du med olika typer av administrativa arbetsuppgifter inom ramen för avdelningen Utredning och projekts uppdrag. Ett stort fokus i tjänsten ligger på avdelningens ansvar i projektens genomförande som avser vår målformulering ”till sista kund är omkopplad”. Du arbetar med åläggandeprocessen av fastighetsägare i olika typer av ledningsprojekt, vilket är en viktig målsättning i bolagets miljö- och hållbarhetsarbete. Du ansvarar för att driva denna process vilket innebär löpande information till och dialog med fastighetsägare. I rollen som Projektingenjör ingår också att arbeta som stödfunktion för avdelningens Projektledare. Övergripande för rollen som Projektingenjör är en viktig del att samverka med andra uppdragsmedlemmar såsom Abonnentingenjörer, Projektledare, Byggledare, VA-ingenjörer och Utredningsingenjörer. Din profil För att lyckas i rollen som Projektingenjör ser vi att du har en utbildning som högskoleingenjör inom väg- och vattenbyggnad, samhällsbyggnad eller annan kompetens, arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det meriterande om du har teknisk kompetens inom VA, tidigare erfarenhet av arbete inom VA och har arbetat i en VA-organisation.  Arbetet ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt och kommunikationsförmåga. Du tycker om att arbeta med människor, både internt på LBVA och externt i kontakter med fastighetsägare.  Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i mötet med andra människor, samt att du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift. Du har ett öga för detaljer och en förmåga att anamma ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som är noggrann, driven och initiativtagande. Som person driver du självständigt ditt arbete framåt och trivs med att arbeta enskilt såväl som i grupp. Övrigt Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid nyanställning genomför vi referenstagning samt alkohol- och drogtest. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete. Tjänsten är säkerhetsklassad och därför kommer dessutom en separat säkerhetsintervju och registerkontroll att genomföras på slutkandidaten.  Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Projekteringsledare
Centio Consulting Group AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker en projekteringsledare för Luleå C tillTrafikverket, med stationeringsort i Luleå. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Luleå C ligger i östra delen av Luleå och utgör idag en säckstation med vändande persontågoch genomgående godstrafik på Malmbanan. Stationen har 6 spår och två plattformar (sidoplattform mot spår 1 och mittplattform mellan spår 1 och 2). Mittplattformen är låg och hardålig tillgänglighet vilket utgör en stor brist på stationen. Plattformsförbindelse sker i plan ochregleras med bommar. Det befintliga signalställverket är uttjänt och ska bytas och bangårdenär i behov av både ny- och reinvesteringsåtgärder sedan många år tillbaka.Projektets syfte är att ta fram åtgärder som möjliggör byte av det befintliga signalställverket.Det nya signalställverket planeras att tas i bruk under 2028. Samtidigt ska också tillgängligheten för resenärerna på Luleå C ökas. Åtgärderna kan genomföras utan järnvägsplan och projekteringen avser därför förfrågningsunderlag och bygghandlingar dessutom ingår en option som omfattar slutlig spårkonfigurationsom inrymmer plattformar i fullängd samt ett sjätte spår på Luleå C.Uppdraget är ett konsultuppdrag gällande projekteringsledning vid bygghandlingsprojektering. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation. Beställaren ansvarar för projektets övergripande planering och styrning. Resursen ska utföra arbetet i nära samarbete med projektets projektledare.Uppdraget består av följande:- Resurskonsult projekteringledare för framtagande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar i projekt Luleå C.Arbetsuppgifter- Ansvarig att leda, styra och följa upp projekteringskontraktet med avseende på tid, kostnad och innehåll och i samråd med projektledaren besluta om förändringar avseende tid, kostnad och innehåll - Rapportera till projektledaren - Ansvarig för underrättelsehanteringen mot leverantör - Ansvara för och samordna projekteringsarbetet med övriga projekt - Delta i samordning och dialog med angränsande projekt inom Trafikverket och externa parter t.ex. kommun och sakägare. - Samordning och planering av specialisternas arbete i projektet - Säkerställa att leverantören erhåller erforderliga besked avseende innehållet som kommer från projektet eller externa samrådspartner - Framtagning av förfrågningsunderlag för projekteringsuppdrag och entreprenader och bistå projektledare vid upphandling- Ansvarig för kontrollattester av fakturor avseende projekteringsuppdrag t.ex. leverantör. - Ansvarig för riskhantering för det aktuella projekteringsuppdraget samt att minimera och behandla risker.- Tillse att krav på arbetsmiljön i både bygg- och driftskedet inarbetas och följs upp i kontraktets leveranser, med stöd av BAS-P och arbetsmiljöspecialist - Företräder Trafikverket i frågor och möten med leverantören avseende på tid, kostnad och innehåll. - Företräder Trafikverket i frågor och möten med externa intressenter, t.ex. samrådsmöten - Medverka till att skapa bra relationer med sakägare/allmänhet Krav (OBS, obligatoriska) • Högskoleutbildning, teknisk inriktning, minst 180 h, alternativt annan utbildning tillsammans med för uppdraget relevant yrkeserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig• Minst 5 års erfarenhet som uppdragsledare, projekteringsledare eller projektledare för uppdrag som omfattat järnvägsplane- och/eller bygghandlingsskede inom järnväg(Kontrolleras via CV som inges med anbud).• Dokumenterad utbildning i Allmänna bestämmelser inom ABK09 och AB04• B-körkort• Mycket god kommunikationsförmåga i svenska språket i både skrift och tal Meriterande Meriterande om konsulten har flerårig yrkeserfarenhet av arbete som uppdragsledare och/eller projekteringsledare för framtagande av bygghandling innefattande BEST (bana, el, signal, tele) inomjärnvägsentreprenadInitiativförmågaKommunikationsförmåga Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

30 september 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Teknikansvarig inom väg och gata till SYSTRA i Jönköping
SYSTRA AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

SYSTRA växer! Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad. Vi har de senaste åren haft en fantastisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig. Nu behöver vi förstärka vårt härliga väg- och gatuteam i Jönköping med en driven teknikansvarig! Om tjänsten Som teknikansvarig för väg och gata kommer du vara länken mellan handläggare inom teknikområdet och uppdragsansvarig. Du kommer arbeta med allt från förprojektering och idéprojektering till detaljprojektering i små och stora infrastrukturprojekt. SYSTRA har en väl utvecklad BIM-verksamhet och du kommer att ha tillgång till den senaste tekniken i ditt arbete. Vi besitter mycket stor kompetens inom området vilket gör att du kommer ha stort stöd i ditt arbete och utveckling. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att vara: Ansvarig för projekteringen inom teknikområdet Väg & Gata i uppdragen. Ansvarig för teknikens koder och mängder i tekniska beskrivningar och mängdförteckningar Ansvarig för att ta fram och producera systemhandlingar, förfrågningsunderlag, bygghandlingar och relationshandlingar. Ansvarig för att gällande regler, processer och teknikspecifika riktlinjer upprättas och kommuniceras internt inom det aktuella teknikområdet. Samordnande i projektet inom det angivna teknikområdet, och med angränsande teknikområden. Mentorstöd för övriga i teamet. Granskare och expertstöd. Ansvarig för teknikområdets budget och uppföljning av denna inom ramen för uppdrag. Om dig I dagsläget arbetar du sannolikt som teknikansvarig eller erfaren projektör och har mycket god kompetens inom väg- och gatuprojektering. Du har ett stort intresse för ditt teknikområde, är innovativ och strävar ständigt efter att utvecklas. Din goda kommunikations- och samarbetsförmåga, tillsammans med din lyhördhet för både kollegors och kunders behov, gör att du effektivt driver projekten framåt och säkerställer hög kvalitet i arbetet. Kvalifikationer Minst 4 års erfarenhet av väg- och markprojekteringar Har en ingenjörsexamen alternativt motsvarande utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt Tidigare arbetat mot offentlig sektor Mycket goda kunskaper inom AMA Mycket goda kunskaper inom AutoCad Civil 3D Mycket goda kunskaper inom Förfrågningsunderlag och bygghandlingar Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper inom relevanta IT-system Meriterande Tidigare varit teknikansvarig för väg & mark Goda kunskaper inom MER och RA Agerat som mentor Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse med placering på vårt kontor i Jönköping. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på: Mikael Hjälm Krantz, Gruppchef [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Group Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

30 september 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Projektingenjör/Entreprenadingenjör Brandgaspartier T-bana
HFF Projektpartner AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

HFF Projektpartner grundades 2019 och erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi erbjuder stor bolagskunskap i ett personligt bolagsskal. Vi erbjuder dig en unik chans att växa och utvecklas i samarbete med både vår kund och oss på HFF. Vår ambition är att du ska stärka och utveckla dina kunskaper tillsammans med oss och också skapa större nätverk inom vår bransch. Du blir anställd hos oss på HFF och kommer utföra uppdrag hos vår beställare. Beskrivning En stor kollektivtrafikmyndighet ansvarig för regionens kollektivtrafik söker nu en projektingenjör/entreprenadingenjör för att stödja projektledare i olika projekt inom infrastruktur och säkerhet. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team som genomför investeringar och reinvesteringar för att förbättra kollektivtrafikens säkerhet och funktionalitet. Ett av de större projekten är installationen av brandgaspartier på 34 stationer samt uppgradering av 43 stigarledningar, i enlighet med myndighetskrav, vilket syftar till att öka säkerheten vid utrymning i händelse av brand. Ställda krav - Ska framgå i CV Konsulten ska inneha minst en högskoleingenjörsexamen (ej YH). Minst 4 års dokumenterad erfarenhet som projektingenjör eller entreprenadingenjör inom relevant verksamhet såsom kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering, offentlig sektor, teknik, bygg och anläggning, fordon eller IT. Erfarenhet av projektuppföljning inom tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader från minst två stora projekt med en budget på minst 200 Msek per projekt. Erfarenhet av att ha arbetat med samtliga faser i projektlivscykeln (analys, planering, genomförande, avslut) i minst två projekt, där varje projekt haft en budget på minst 200 Msek. Meriterande - Ska framgå i CV Erfarenhet av arbete inom upphandling och entrepenadjuridik (AB/ ABT enligt LOU/ LUF) från minst 1 projekt i storlek 200 MSEK eller mer. Budget ska framgå i CV Erfarenhet från minst ett projekt av att skriva utförliga juridiska dokument på svenska. Minst 3 års erfarenhet av att planera och leda möten och hålla presentationer samt skriva mötesprotokoll. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för hantering av ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), underrättelser och andra kontraktsrelaterade uppgifter. Förbereda och hålla i presentationer, skriva mötesprotokoll samt skapa projektstatusrapporter. Genomföra ekonomiska analyser och prognoser baserat på sannolikhetsteori för att säkerställa projektens ekonomiska hållbarhet. Stödja projektledaren med administrativa uppgifter och säkerställa att alla deadlines och projektmål uppfylls. Bidra i tekniska frågor och vara delaktig i att ta fram lösningar tillsammans med projektteamet. Vara en viktig del i upphandlingsprocesser och bidra till att säkra bästa möjliga resultat. Skriva och uppdatera styrande projektdokument samt driva kvalitetsarbete inom projektet. Följa upp arbetets framsteg och delta i erfarenhetsutbyte med andra liknande infrastrukturprojekt. Vem vi söker: Vi söker dig som är initiativrik och ansvarstagande, med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du har ett lösningsorienterat mindset och en förmåga att planera och strukturera ditt arbete för att hålla deadlines. Erfarenhet inom tekniska projekt och infrastruktur är meriterande. Placering och arbetsmiljö: Uppdraget tillåter en flexibel arbetsmiljö där du kan arbeta både på distans och från kontoret på Ulriksborgsgatan 5 i Stockholm, beroende på projektets och organisationens behov. Omgående start - så snart nedan är uppfyllt Arbetat planeras att starts i mitten av oktober och innan uppstart krävs en signering av sekretessavtal och onboarding-process, vilket inkluderar insamling av personuppgifter. Du blir anställd hos oss och utför arbete hos vår kund. Vi är anslutna till Sveriges ingenjörer. Välkommen med din ansökan.

28 september 2024
Sista ansökan:
7 oktober 2024
Projekt/Entreprenadingenjör
Devotum AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

För en kunds räkning söker vi just nu en Projektingenjör Beskrivning av uppdragetUppdraget innefattar att stötta projektledare med allt ifrån, administration, ekonomi till tekniska frågeställningar. Projekten befinner sig i olika faser vilket gör att man kommer få en bra inblick i uppdragsgivarens projektmetodik och ha möjlighet att utvecklas i rollen med mer ansvar. I rollen som projektingenjör är du viktig i att medverka och bidra till projektets totala leverans. Du kommer att stödja projektledaren i det dagliga arbetet, genom operativt arbete och genom kunskap i sakfrågor. I uppdraget ingår bland annat att: Hantera ÄTA, underrättelser och övrigt relaterat till kontrakt. Förbereda presentationer, skriva mötesprotokoll och skapa projektstatusrapporter. Utföra ekonomiska analyser och ta fram prognoser baserat på sannolikhetsteori. Stötta projektledaren med administrativa uppgifter. Bidra i tekniska frågeställningar och tillsammans med projektteamet ta fram lösningar. Vara delaktig och bidra i upphandlingsförfaranden. Skriva/uppdatera styrande projektdokument. Följa upp kvalitetsarbete och stötta/driva överlämning. Delta i erfarenhetsutbyte med andra liknande infrastrukturprojekt. Obligatoriskt krav Konsulten ska ha minst Högskoleingenjörsexamen (Ej YH) Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete som projektingenjör/entreprenadingenjör inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering, offentlig verksamhet, teknik, bygg och anläggning, fordon IT, etc) Erfarenhet av projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader från minst 2 stora projekt. Budget i varje projekt ska ha varit minst 200Msek Erfarenhet från alla faserna inom projektlivscyklen (analys, planering, genomförande, avslut) från minst 2 projekt. Budget i varje projekt ska ha varit minst 200Msek Bör krav Erfarenhet av arbete inom upphandling och entrepenadjuridik (AB/ ABT enligt LOU/ LUF) från minst 1 projekt i storlek 200 MSEK eller mer Erfarenhet från minst ett projekt av att skriva utförliga juridiska dokument på svenska. Minst 3 års erfarenhet av att planera och leda möten och hålla presentationer samt skriva mötesprotokoll. Det är viktigt att du tar egna initiativ och eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du planerar ditt arbete och är noggrann med att hålla deadlines. Du är självständig och tycker också om att samarbeta med andra. Tidplan och omfattningStart: 2024-10-13Slut: 2025-12-31 med möjlighet till förlängning med ytterligare 1+1+1 årUppdragets omfattning: 40 timmar per veckaPlaceringen: Stockholm AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705869311

27 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Projektingenjör produktion projekt
Devotum AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

För en kunds räkning söker vi just nu en Projektingenjör Beskrivning av uppdragetUppdraget innefattar att stötta delprojektledare produktion med allt från administration, ekonomi, tid till tekniska frågeställningar. Delprojektledaren driver flertalet entreprenader och man kommer vara involverad i samtliga och jobba tätt samman med delprojektledaren. Projektet befinner sig i genomförandefas vilket gör att man kommer arbeta i ett högt tempo och behöva hålla många bollar i luften samtidigt. I rollen som projektingenjör är du viktig i att medverka och bidra till projektets totala leverans. Du kommer att stödja delprojektledaren i det dagliga arbetet, genom operativt arbete och genom kunskap i sakfrågor. I uppdraget ingår bland annat att: Hantera ÄTA, underrättelser och övrigt relaterat till kontrakt. Förbereda presentationer, skriva mötesprotokoll och ta fram genomförandeprocesser. Bidra i tekniska frågeställningar och tillsammans med projektteamet ta fram lösningar. Följa upp kvalitetsarbete och stötta/driva överlämning. Assistera delprojektledaren i risk - och säkerhetshantering. Delta i erfarenhetsutbyte med andra liknande infrastrukturprojekt Kontroll och uppföljning av entreprenaderna. Obligatoriska krav Konsulten ska ha minst Högskoleingenjörsexamen (Ej YH). Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete som projektingenjör/entreprenadingenjör inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering, offentlig verksmahet, teknik, bygg och anläggning, fordon IT, etc Erfarenhet av tidplanering från minst 1 projekt i storlek 200 MSEK eller mer Erfarenhet av ÄTA-hantering i ABT06 eller AB04 kontrakt från minst 1 projekt i storlek 200 MSEK eller mer Bör krav Erfarenhet av arbete i beställarorganisation med uppföljning av entreprenadkontrakt från minst 1 projekt i storlek 200 MSEK eller mer Erfarenhet från minst ett projekt av att skriva utförliga juridiska dokument på svenska. Erfarenhet av risk - och säkerhetshantering från minst 1 projekt i storleken 100 MSEK eller mer Det är viktigt att du tar egna initiativ och eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du planerar ditt arbete och är noggrann med att hålla deadlines. Du är självständig och tycker också om att samarbeta med andra. Tidplan och omfattningUppdragsperiod: 13-okt-2024 - 31-dec-2025 med möjlighet till förlängning 1+1+1 år Uppdragets omfattning: 40 timmar per veckaPlacering: Stockholm AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705869311

27 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024