Entreprenadsprojektledare
Jobbusters AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Din nya roll Vår kund är ett av Sveriges ledande företag inom telekommunikation och nätverksutbyggnad. Här står du i centrum av utvecklingen för framtidens mobil- och radionätverk. Du blir en del av Networks, inom Mobile Access; Radio Access Network (RAN) SA & CW-gruppen – ett område där teknisk spetskompetens och affärsdriv går hand i hand. Som Entreprenadprojektledare ansvarar du för totalentreprenadsprojekt inom utbyggnad av mobilnätverk, från start till mål. Rollen innebär ett övergripande ansvar för såväl ekonomi, kvalitet och tidsplan som för tekniska lösningar och entreprenadsjuridik. Du kommer att vara navet mellan externa entreprenörer, interna specialistteam och andra intressenter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och koordinera totalentreprenadsprojekt genom hela projektlivscykeln. Ekonomisk uppföljning och kostnadskontroll på projektnivå. Säkerställa efterlevnad av byggstandarder, lagar och entreprenadavtal. Hantera byggtekniska frågor och säkerställa tekniska krav i projekten. Riskhantering och lösning av uppkomna problem. Koordinera resurser och kommunikation mellan entreprenörer, kunder och interna team. Rapportera projektstatus och framsteg till ledning och beställare. Här erbjuds du möjligheten att arbeta i ett framåtlutat och teknikdrivet företag där din erfarenhet och kompetens verkligen gör skillnad. Du får ansvara för projekt som bidrar till Sveriges digitala infrastruktur och vara en viktig del i ett kunnigt och engagerat team. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet som projektledare inom bygg- och anläggningsbranschen, med dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt från start till mål. Relevant högskoleutbildning inom byggteknik, civilingenjör eller motsvarande. Djup förståelse för byggtekniska processer och standarder, inklusive tillämpning av ABT06, AB04, BAS-P och BAS-U. Goda kunskaper i entreprenadsjuridik. Erfarenhet av att beställa och samordna resurser med specialistkompetens. Vem är du? Vi söker en trygg och affärsdriven projektledare som kan axla ett helhetsansvar i komplexa entreprenadsprojekt. Du trivs i en roll med många kontaktytor och är van att fatta beslut, prioritera och hålla projekt i mål enligt plan. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Vår kund önskar start i maj. Slut: 2025-12-31 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Entreprenadsprojektledare
Techster Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning Vår kund är ett ledande företag inom telekommunikation och nätverksutbyggnad, med fokus på att leverera högkvalitativa lösningar för framtidens kommunikation. Du kommer vara en del av Networks, inom Mobile Access; Radio Access Network (RAN) SA & CW gruppen. Arbetsuppgifter: Ansvara för utpekad entreprenör/er och koordinera entreprenadsprojekt från start till slut. Styra och driva totalentreprenadsprojekt från start till mål. Ekonomisk uppföljning per projekt. Säkerställa att projekten följer byggstandarder. Hantera byggtekniska frågor och säkerställa att alla tekniska krav uppfylls. Säkerställa tillämpning av entreprenadsjuridik för att säkerställa att alla avtal och lagar följs. Följa upp och säkerställa att arbetet utförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Koordinera och kommunicera med externa entreprenörer och interna team. Hantera risker och lösa problem som uppstår under projektets gång. Rapportera projektstatus och framsteg till ledningen. Samarbeta med olika intressenter, inklusive kunder, leverantörer och interna team. Kompetensprofil: Minst 5 års erfarenhet som projektledare inom bygg- och anläggningsbranschen, med dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt från start till mål. Relevant högskoleutbildning inom byggteknik, civilingenjör eller motsvarande. Djup förståelse för byggtekniska processer och standarder, inklusive tillämpning av ABT06, AB04, BAS-P och BAS-U. Goda kunskaper i entreprenadsjuridik. Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt, med förmåga att hantera dialog med fastighetsägare, boende, systemleverantörer och interna intressenter. Förmåga att identifiera och lösa problem snabbt och effektivt, samt att agera som bollplank vid förslag på lösningar. Erfarenhet av att beställa och samordna resurser med specialistkompetens. Erfarenhet av att driva projekt med kostnadseffektivitet och kostnadskontroll. Förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt att hantera flera parallella projekt och uppgifter. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Beställarstöd - Energi/Infrastruktur
Techster Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med 5-9 års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Kund är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Kund är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Kund har drygt 1500 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i bl.a. Sundsvall och Sollefteå. Enheten ansvarar för att representera division Nät som beställare av anläggningsåtgärder och synkning med div Systems behov genom gemensam behovsanalys. Enheten ansvarar för reinvesteringsplanering av Svk:s anläggningar. Enheten är division Näts beställare för följande huvudområden, - Reinvesteringar - Steg och beröringsmätningar - Åtgärder som utförs inom program Förvaltningsåtgärder Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: Koordinera och beställa anläggningsåtgärder för utförande. Rollen innebär att man arbetar som Division Näts beställarrepresentant för anläggningsåtgärder till olika program. Detta innebär att ta emot och koordinera behov från övriga delar av kund och omsätta dessa till en beställning av åtgärd. Arbetet innefattar bland annat, - Framtagande av projektdirektiv, inriktningsbeslut och investeringsbeslut. - Ta fram, sammanställa och registrera underlag från och i våra stödsystem. - Tvärfunktionella kontakter internt. - Administration av inkommande remisser till enheten. Obligatoriska krav Utbildning: Akademisk universitets- eller högskoleexamen, minst kandidatnivå, med inriktnings mot ekonomi eller juridik. Kompetens och erfarenhet: Minst 8 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete i stödsystem inom statlig verksamhet Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom elnät och energibranschen Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att beställa projektåtgärder Minst 2 års arbetslivserfarenhet av framtagande av beslutsunderlag Mervärdeskrav Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med tekniska riktlinjer inom energibranschen.  Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
VS projektledare
Gustafssons Rör i Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en VS-projektledare med ingenjörs bakgrund – är det du? Vill du vara med och leda tekniskt utmanande och spännande projekt inom VVS-installationer? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där kvalitet, hållbarhet och samarbete står i centrum. Om rollen Som VS-projektledare hos oss ansvarar du för att driva projekt från idé till färdigställande. Du leder projekten både tekniskt och ekonomiskt, säkerställer god kommunikation med kunder, konsulter och entreprenörer, och ser till att tidsplaner och budgetar hålls. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Projektledning inom VVS-installationer, från förstudie till överlämning Ansvar för teknik, ekonomi, tidsplan och kvalitet Samordning med andra teknikområden och externa aktörer Upprätta kalkyler, offerter och uppföljningar Bidra till utveckling av interna processer och arbetssätt Vi söker dig som har: Ingenjörsutbildning inom VVS, energi eller motsvarande Erfarenhet av projektledning inom VS eller närliggande område God teknisk förståelse och förmåga att fatta beslut Kommunikativ och lösnings orienterad med god samarbetsförmåga B-körkort Vi erbjuder dig: En viktig roll i ett engagerat och kunnigt team Möjlighet att påverka och utveckla både projekt och arbetssätt Trygg anställning med bra förmåner och stort fokus på balans i livet Fortlöpande kompetensutveckling Låter det intressant? Varmt välkommen att höra av dig till Peter Gustafsson tel. 090-200 30 90 och skicka din ansökan till [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

14 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektledare - Tekniska lokaler
Techster Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: För att genomföra uppdraget väl krävs en god förståelse för kunds arbetssätt och förutsättningarna för statlig lokalförsörjning. Möjlighet att lära känna verksamheten kommer ges vid projektstart. Kunskap om gällande lagar och regler samt statlig lokalförsörjning förväntas konsulten ha skaffat sig på egen hand före uppdragets start. Projekt avser för detta uppdrag i första hand lokaler som inrymmer komplex verksamhet med hög installationstäthet och/eller särskilda krav på kyla, kraftförsörjning och säkerhet som överstiger normal kontorsnivå. Det kan eventuellt bli aktuellt med projekt där kund förvaltar fastigheten. Projekt omfattar hela processen från behovsanalys till färdigställd lokal. Arbetsuppgifter För uppdraget söks en (1) projektledare för våra tekniska och administrativa lokaler.  Projektledaren kommer vara ansvarig för att leda ett eller flera lokalprojekt, delprojekt eller utredningar med hög installationstäthet. Rollen ska kunna leda och driva arbetet från behovsanalys till färdigställd lokal och driftsättning. Rollen kräver att man är intresserad av och kan föra dialog med kärnverksamheten, att genomföra analyser och föredra rekommendation för beslut i ledningsgrupp samt ta en aktiv roll i diskussioner om tekniska val för utförande. I arbetsuppgifterna ingår även att övergripande leda, samordna och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. Obligatoriska krav Utbildning: För uppdraget relevant akademisk examen, lägsta nivå högskoleingenjör. Minst genomförd grundkurs i projektmodell PPS Kompetens och erfarenhet: Minst tio (10) års arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg- eller fastighetsområdet. Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet av lokaler/fastigheter med komplexare tekniska installationer (datahallar, reservkraft, kontrollrum etc.) Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet av lokalprojekt av administrativ och teknisk karaktär. Med lokalprojekt avses anpassning eller flytt av befintlig lokal samt ny, till eller ombyggnad av lokal. Erfarenhet av att arbeta med minst två (2) fastighetsprojekt med säkerhetsskyddsklassificerad information. Projekten ska ha utförts under de senaste tio (10) åren. Erfarenhet att arbetat som projektledare inom fastighet/lokaler för minst två (2) offentliga aktörer. Uppdraget ska ha genomförts de senaste tio (10) åren. Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet att hantera och följa upp budget och tidsplaner, vara föredragande i styrgrupp eller motsvarande grupp samt att formulera sig väl i skrift i exempelvis beslutsunderlag. Mervärdeskrav Civilingenjörsexamen inom samhällsbyggnad, väg och vatten, lantmäteri eller motsvarande. Erfarenhet av att upprättandet/ombyggnation av minst ett (1) kontrollrum  Minst tio (10) års arbetslivserfarenhet av lokaler/fastigheter med komplexare tekniska installationer (datahallar, reservkraft, kontrollrum etc.)  Minst tio (10) års arbetslivserfarenhet att hantera och följa upp budget och tidsplaner, vara föredragande i styrgrupp eller motsvarande grupp samt att formulera sig väl i skrift i exempelvis beslutsunderlag.  Ansvarat för att genomföra minst två (2) upphandlingar enligt LOU eller LUF. Som ansvarig ska ha man ha medverkat och ha god förståelse för hela inköpsprocessen omfattande framtagning av FU, annonsering, utvärderar och tilldelning samt administrering. Uppdraget ska ha genomförts de senaste fem (5 åren).  Varit projektledare i ett lokalprojekt där det ställts krav på hållbarhet i form av certifiering av byggnad, hållbara materialval vid inredningsupphandling eller på annat relevant sätt.  Sakkunnig brand  Certifierad besiktningsman  Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Beställarstöd - Energi/Infrastruktur
Techster Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med 5-9 års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Kund är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Kund är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Kund har drygt 1500 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i bl.a. Sundsvall och Sollefteå. Enheten ansvarar för att representera division Nät som beställare av anläggningsåtgärder och synkning med div Systems behov genom gemensam behovsanalys. Enheten ansvarar för reinvesteringsplanering av Svk:s anläggningar. Enheten är division Näts beställare för följande huvudområden, - Reinvesteringar - Steg och beröringsmätningar - Åtgärder som utförs inom program Förvaltningsåtgärder Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: Koordinera och beställa anläggningsåtgärder för utförande. Rollen innebär att man arbetar som Division Näts beställarrepresentant för anläggningsåtgärder till olika program. Detta innebär att ta emot och koordinera behov från övriga delar av kund och omsätta dessa till en beställning av åtgärd. Arbetet innefattar bland annat, - Framtagande av projektdirektiv, inriktningsbeslut och investeringsbeslut. - Ta fram, sammanställa och registrera underlag från och i våra stödsystem. - Tvärfunktionella kontakter internt. - Administration av inkommande remisser till enheten. Obligatoriska krav Utbildning: Akademisk universitets- eller högskoleexamen, minst kandidatnivå, med inriktnings mot ekonomi eller juridik. Kompetens och erfarenhet: Minst 8 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete i stödsystem inom statlig verksamhet Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom elnät och energibranschen Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att beställa projektåtgärder Minst 2 års arbetslivserfarenhet av framtagande av beslutsunderlag Mervärdeskrav Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med tekniska riktlinjer inom energibranschen.  Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Area Interface Manager
H2GS AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Area Interface Manager As an Area Interface Manager, you will play a key role in driving the execution of our projects by coordinating and overseeing technical interfaces between EPCM contractors, suppliers, and internal stakeholders — particularly across engineering and construction disciplines. You’ll work hand-in-hand with the Interface Manager to ensure that all interfaces are identified, tracked, and resolved in a timely, structured way. You’ll not only contribute to the success of project delivery in your area but help build up our interface culture across the project. You’ll ensure that we’re proactive rather than reactive — identifying scope gaps early, fostering cross-discipline collaboration, and reducing risks to schedule and execution.Key Responsibilities: Lead interface coordination within your assigned area (Steel Mill) across engineering, procurement, and construction teams. Engage directly with EPCM contractors, non-EPCM suppliers, and construction teams to identify and manage all technical interfaces. Ensure all interface points (IPs) are clearly defined and registered in our Interface Management System (IMS – Coreworx). Ensure all interface data is properly verified using engineering deliverables (P&IDs, SLDs, GADs, etc.). Monitor and support the resolution of interface issues, escalating risks as needed. Organize and lead regular interface meetings with all relevant stakeholders, ensuring actionable outcomes. Collaborate with internal teams to continuously improve interface coordination processes and identify problem areas across the project. Provide weekly reporting to the Interface Manager and Area Manager, and contribute to quarterly reviews on interface maturity and risk areas. Support the Interface Manager in training and coaching junior staff and contractors in interface best practices. Qualifications: Engineering degree or equivalent technical background. 5+ years of experience in multidisciplinary industrial or infrastructure projects, ideally in EPC/EPCM environments. Solid understanding of project execution in construction-heavy environments (civil, mechanical, electrical, control systems). Familiarity with interface or system engineering methodologies is a strong plus. Experience using or managing interface registers in tools such as Coreworx is a plus. Strong coordination and communication skills; fluency in English required (Swedish is a plus). Location: Boden What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Projektledare (Säkerhet/bygg/entreprenad)
Techster Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Vi söker nu en senior projektledare till vårt projektkontor för att stärka upp vår verksamhet inom affärsområdet Säkerhet. Det här är en nyckelroll för dig som vill kombinera din tekniska förståelse med ett starkt ledarskap och bidra till att forma framtidens säkerhetslösningar tillsammans med ett engagerat team. Om rollenSom projektledare hos oss kommer du att få leda både interna och externa projekt av varierande storlek och komplexitet – med ett särskilt fokus på säkerhetsrelaterade installationsprojekt. Rollen är placerad centralt i organisationen vilket innebär att du kommer att arbeta tvärfunktionellt över flera av våra verksamhetsområden. Vi erbjuder en stimulerande vardag där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka både projektets riktning och vår gemensamma utveckling. I takt med att bolaget växer snabbt inom området säkerhet kommer du initialt att fokusera på just detta affärsområde. Vi ser därför gärna att du har gedigen erfarenhet av tekniska projekt kopplade till bygg och entreprenad. Ditt uppdrag innefattar bland annat: Planera, leda och följa upp projekt enligt satta mål, budget och tidplan Ansvara för kommunikation med kund, leverantörer och interna team Säkerställa att projekten drivs enligt etablerade projektmodeller (gärna PPS) Rapportera löpande projektstatus till styrgrupp och andra intressenter Bidra aktivt till utvecklingen av vårt projektkontor och interna processer Stödja säljorganisationen i offert- och uppdragsfas Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att leda bygg- och entreprenadprojekt, gärna med fokus på tekniska installationer. Du är van att hantera flera parallella uppdrag, och du har en strukturerad och lösningsorienterad approach. Du har också lätt för att kommunicera med både tekniker, affärspartners och kunder, och trivs i en roll där du får samordna olika kompetenser mot ett gemensamt mål. För att lyckas i rollen ser vi att du: Har dokumenterad erfarenhet som projektledare inom bygg och entreprenad Har arbetat med tekniska projekt, gärna inom säkerhetsområdet Är självgående, strukturerad och har en god förmåga att se helheten Har vana av projektmodeller – PPS är meriterande Talar och skriver svenska obehindrat Har B-körkort (krav) Är svensk medborgare (krav p.g.a. säkerhetsprövning) Vad vi erbjuder Hos oss får du en roll där du är med och påverkar – både i enskilda projekt och i företagets fortsatta tillväxt. Vi värdesätter ett starkt samarbete mellan kollegor, kunder och partners, och ser till att du får rätt resurser och stöd för att lyckas i din roll. Vi tror på långsiktighet, kompetensutveckling och att ha kul på vägen. Start sker under hösten 2025. Du anställs av Techster Solutions och är på uppdrag hos kund. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Projektledare släcksystem till Dafo Brand
The Place AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en projektledare med sinne för service och kommunikation. Start omgående! Om rollen I rollen som Projektledare kommer du att ha en dynamisk och omväxlande vardag där du behöver ta mycket eget ansvar för att planera projekten med alla involverade resurser samt strukturera kommunikation mot kund. Du kommer att ha många kontaktytor och internt samarbeta med projektsamordnare, installationstekniker, underentreprenörer och säljare. Du kommer att fokusera på projekt som rör släcksystem till datahallar i hela Sverige, men främst i Storstockholmsområdet. Din roll går ut på att driva, koordinera och parallellt parera flertalet monteringsprojekt i mål i enlighet med tidsplan och Dafos kvalitetsmål. Du tar alltså vid när säljaren budgeterat uppdraget och lämnar över färdigt projekt till serviceenheten. Däremellan är det du som tillsätter resurser, bemannar, bokar underleverantörer samt beställer material. Vidare ansvarar du för löpande leveransuppföljning inklusive bedömning av tidsåtgång. I din roll ingår naturligtvis att hålla goda kontakter med kund samt montörer och underentreprenörer. Kunder finns över hela landet och visst resande, cirka 25 övernattningar per år, ingår i tjänsten. Vi söker dig som Vi tror att du som söker har minst ett par års erfarenhet av att driva projekt, med fördel inom byggbranschen eller flera års erfarenhet som yrkesarbetande montör eller elektriker med viss erfarenhet av att driva projekt. Vi söker dig som tar dig an ditt arbete med stort engagemang, är driven, positiv och har en god samarbetsförmåga. Du trivs i kontakt med kunden och förstår att bra kommunikation är grunden till att lyckas med projekten. Du har ordning och reda i dina projekt, gillar tempo och att arbeta med flera parallella processer samtidigt. Eftersom administration utgör en stor del av rollen, värdesätter vi att du har god administrativ vana och snabbt kan sätta dig in i nya system. Kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom installation, bygg eller teknik Kunskap om relevanta regelverk (SBF, AMA, AB04, ABT06) Vana att hantera budget och tidsplaner Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande med utbildning i projektledning (Eftersom många av objekten som Dafo arbetar med är säkerhetsklassade måste du som söker vara svensk medborgare.) Vad erbjuder Dafo dig? En central och strategisk roll inom ett växande affärsområde En familjär arbetsplats med stor gemenskapskänsla Fina förmåner i form av arbetstidsförkortning, kollektivavtal, friskvård och förmånsbil Om Dafo Brand Dafo Brand AB är ett svenskägt familjeföretag med 100 års branscherfarenhet. Idag är de en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder de underhåll, utbildning, riskinventering, dokumentation och SBA. De är den ledande leverantören till brandförsvar i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. Företagets huvudkontor ligger i Tyresö strax söder om Stockholm. De har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk. Med 190 medarbetare, varav 90 arbetar på huvudkontoret i Stockholm, omsätter de cirka 450 miljoner kr per år. Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Dafo Brand. Tjänsten är på heltid med arbetstidsförkortning och arbetstider: 8-17 mån-tors och 8-15 på fredagar. Du kommer att utgå från Dafos kontor på Vindkraftsvägen 8 i Tyresö, resor förekommer. Start omgående! The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Projektingenjör
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Denna tjänst är en spännande möjlighet för dig som vill spela en nyckelroll i att forma framtidens byggprojekt – från idé till färdigställd fastighet. Med stort ansvar, brett samarbete och möjlighet att påverka hela processen! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Arbetsuppgifter Vi söker en noggrann och drivande projektingenjör som ska leda och samordna bostadsbyggprojekt – från idé till färdig byggnad. Du blir en viktig länk mellan olika parter som fastighetsägare, designers, byggföretag och myndigheter. Ditt jobb är att planera, följa upp och se till att projektet håller både tidplan och budget. Du ansvarar för hela processen – från design, tillstånd och upphandling till byggnation och färdigställande. Du ska också skriva rapporter, följa regler och säkerhetskrav, ge tekniskt stöd och se till att alla dokument är uppdaterade. Dessutom leder du möten, gör platsbesök och ser till att allt byggs enligt plan och kvalitetskrav. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Kandidatexamen i teknik (civilt, mekaniskt, elektriskt eller relaterat område) 2–5 års erfarenhet av projektering eller en relaterad roll Stark kunskap om projektledning och verktyg Kunskaper i AutoCAD, MS Project eller annan relevant programvara. Utmärkt kommunikations- och organisationsförmåga. Erfarenhet av att använda svenska byggbranschens entreprenadstandarder AB 05 och ABT 06. PMP-certifiering är ett plus (men inget krav). Kunskaper i svenska och engelska För att lyckas i denna roll krävs du som person är strukturerad och noggrann med god förmåga att planera och följa upp komplexa processer. Du behöver vara ansvarstagande och självgående, samtidigt som du har stark samarbetsförmåga då arbetet innebär nära samordning med många olika parter. Eftersom du leder projekt från start till mål krävs ett helhetstänk, god organisationsförmåga och att du är van vid att arbeta med flera projekt parallellt. Du bör också vara kommunikativ, både i tal och skrift, då du ska leda möten, skriva rapporter och dokumentera löpande. Problemlösningsförmåga, teknisk förståelse och ett öga för detaljer är också viktiga egenskaper, särskilt vid inspektioner och när tekniska utmaningar uppstår. Att följa regler och säkerhetskrav är en självklarhet för dig, och du har ett proaktivt förhållningssätt för att kunna agera snabbt vid förändringar i projektets gång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Boden Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-30. #Nextgen

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025