För vår kunds räkning söker vi just nu en delprojektledare genomförande till ett spännande utvecklingsprojekt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-05-01 och pågå till och med 2027-05-01 Om uppdraget Vill du vara en del av ett spännande stadsutvecklingsprojekt? Här får du möjlighet att bidra till omvandlingen av ett projektområde till en tät, levande, attraktiv och trygg stadsdel! Som delprojektledare för genomförandet kommer du att ansvara för följande arbetsuppgifter: Måluppfyllnad inom eget ansvarsområde, med fokus på fastställd budget, tidplan och produktionskvalitet Leder och fördelar arbetet med byggledare Säkerställer underlag till tidplan, skedesplan, budget, prognoser för eget ansvarsområde Informerar fortlöpande till projektledare genomförande avseende inverkan på projektet omfattning, kvalitet, tidplan och budget Deltar på byggmöten och ekonomimöten för produktion Deltar i samordning med byggherrar och övriga intressenter Löpande uppföljning av avtalade leveranser från konsulter och entreprenörer med avseende på budget, tid och kvalitet Dialog med berörda driftorganisationer samt planering för överlämnande av allmän plats Övrigt: Start: 2025-05-01 Slut: 2027-05-01 Omfattning: heltid 100% Placering: Stockholm Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: relevant utbildning och kompetens inom bygg, anläggning och stadsbyggnad minst 9 års erfarenhet av rollen som projektledare inom liknande projekt God och verifierad förhandlingsvana kunskaper i projektverktyget Antura Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
The opportunity At HVDC (High Voltage Direct Current) you will create a sustainable future. If you are ready to meet the technological challenges within control and protection systems – together with a team of driven junior engineers and senior experts representing about 43 nationalities – then you can expect an equally exciting and ever-changing time ahead of you. HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. In this exciting role as Project Controls Manager, you will be part of Hitachi Energy HVDC business and based in Västerås or Ludvika, Sweden. You will be acting as a key resource for planning, scheduling, controlling and monitoring of customer specific large-scale projects and delivering accurate and thorough information about the project status, including the schedule, progress, planned, actual, forecast, resources and productivity trends, and risks, to the project manager and line managers in a timely manner. How you’ll make an impact Leading the Project Planning and Controlling team for one or more HVDC project(s) in the region. Contributing to the on-time delivery of the project. Driving collaboration between the partners, stakeholders and customers. Ensuring close cooperation and coordination with internal and external stakeholders in your role as a central contact person. Actively monitoring and controlling the project progress using Hitachi Energy policies and best practices to ensure that customer requirements are completed on time and in accordance with the contract. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background A bachelor’s or master’s degree in electrical engineering or mechanical engineering or equivalent. Minimum 5+ years of experience in EPC project controls/management (EPC – engineering, procurement, construction). Certification or further education like PMI-PMP is a plus. Knowledge of MS Office and Primavera P6. Strong communication skills and pronounced customer orientation as well as structured working methods and ability to work in a team. Proficiency in both spoken & written English language is required; knowledge of Swedish is advantageous. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested in learning more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all the requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Frank Hansell, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives -- Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected]
Projektledare Station Just nu söker vi en projektledare till vår stationsverksamhet i Stockholm där vi bedriver landets häftigaste digitaliseringsprojekt inom elnät. Arbetsbeskrivning Som projektledare driver du investeringsprojekt samt underhålls- och serviceprojekt hos våra kunder inom stationsanläggningar. Du skapar goda relationer med våra kunder och kollegor där målet är ett partnerskap som gör båda till vinnare. Du kommer att arbeta med helhetsåtaganden från kravställning till leverans och i arbetet ingår att utföra uppdrag på ett säkert, affärsmässigt och lönsamt sätt. Du som projektledare har en styrande och ledande roll och tar ansvar för de tilldelade projektens tekniska, administrativa och ekonomiska delar. Du kommer att styra, leda och följa upp projektarbetet genom alla faser så att effekt- och projektmål nås och till din hjälp har du ditt team bestående av duktiga stationstekniker, konstruktörer, logistik samt tekniker i vår pre-installationsfabrik. Du leder samt ansvarar för ditt teams utveckling inom bolaget. Som projektledare så kommer dina arbetsuppgifter bestå av att driva flera projekt med god kvalité vilket innebär bland annat följande arbetsuppgifter: Bygga goda och långsiktiga kundrelationer Arbetsplanering av resurser och material Leda ditt team tryggt och framåtriktat mot mål samt genom förändringar Framtagandet av budget och uppföljning av denna Framtagandet av tidsplaner och uppföljning av dessa Framtagning och hantering av offertförfrågningar Genomföra upphandlingar Strategiska inköp i samarbete med inköpsavdelningen Fakturahantering Projektadministration Avtalskunskap och affärsjuridiska beslut UE & leverantörskontakter Du rapporterar till avdelningschefen och som projektledare har du ett delansvar för avdelningens resultat. Vem är du? Du har en teknisk högskole-/universitetsutbildning eller arbetslivserfarenhet som projektledare eller motsvarande samt god teknisk förståelse. Kunskaper inom entreprenadjuridik är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du teknisk- och ekonomisk förståelse, samt ha ett öga för affärsmöjligheter. Du är bra på att skapa förtroendeingivande och långsiktiga kundrelationer. Du är både lösningsorienterad och systematisk. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem såsom IFS eller liknande. Krav B-körkort är ett krav. Du talar och skriver svenska flytande. Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är ett företag med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder: Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mikael Swalén på 0702-37 26 02. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Facklig kontakt Maria Granqvist, 0703-24 40 28 (Unionen) Bengt Persson, 0705-92 51 10 (Ledarna) Om oss ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle! Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb. Läs mer på www.one-nordic.se.
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar omkring 70 fastigheter med en total yta om cirka 975 000 kvm. Drivs du av affärer och vill utveckla Göteborg? Då har du en fantastisk möjlighet! Vi söker nu en affärsutvecklare som vill driva, utveckla och optimera affärer för att bygga vidare på vår utvecklings- och investeringsportfölj. Hos oss på Platzer blir du en del av ett team som arbetar strategiskt och operativt med våra större utvecklingsprojekt – från tidiga skeden av detaljplanearbete och konceptualisering till projektgenomförande och färdigställande av fastigheter. I denna roll tar du ett seniort ansvar för att säkra nya projekt och affärer. Ditt uppdrag Som affärsutvecklare hos oss kommer du att: Driva affärsutveckling: utveckla projekt från idé till genomförande, upprätta investeringskalkyler och affärscase samt maximera värdetillväxten för befintliga och nya fastigheter. Ansvara för områdesutveckling och maximera värdetillväxten i området för såväl befintliga fastigheter som nya affärer/projekt. Bygga och utveckla relationer: hitta och förhandla affärs- och projektuppslag samt upprätta kontrakt med kunder och partners. Ansvara och driva nya affärsmöjligheter, inklusive delaktighet i fastighetsförvärv och joint ventures tillsammans med övriga team. Identifiera, utvärdera och paketera affärsupplägg med stöd av erforderliga marknadsanalyser och funktioner. Rapportera och förbereda investeringsunderlag: presentera affärsförslag och projektuppföljningar för investeringsråd, koncernledning och styrelse. Rollen ingår inom affärsområde utveckling och rapporterar till affärsområdeschef, i funktionen finns i dagsläget fyra kollegor som jobbar med projekt- och fastighetsutveckling, transaktion/värdering och affärsutveckling. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant utbildning: kandidatexamen eller högre inom fastighetsekonomi, affärsutveckling, företagsekonomi, samhällsbyggnad eller motsvarande. Gedigen erfarenhet: minst 10 års erfarenhet av fastighetsutveckling och kommersiella fastighetsprojekt, gärna inom kontor, industri, logistik. Djup förståelse för fastighetsaffärer: dokumenterad erfarenhet av att driva komplexa fastighetsutvecklingsprojekt (>500 mkr), hantera myndighetsprocesser och skapa investeringskalkyler. Stark affärsmässig och analytisk förmåga: vana att omsätta affärsmöjligheter i kalkyler, analyser och affärsavtal. Erfarenhet av förhandling: dokumenterad förmåga att förhandla komplexa affärsavtal och transaktioner. Ett starkt branschnätverk: goda relationer med investerare, hyresgäster och entreprenörer är meriterande. Kommunikativ förmåga: utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska. Vem är du? På Platzer värdesätter vi öppenhet, samarbete och en hjälpsam miljö. Vi söker dig som: Tar initiativ och driver affärer framåt Är strategisk och långsiktig i ditt arbetssätt Har ett affärsdrivet mindset och förmåga att identifiera och realisera nya affärsmöjligheter Är en trygg ledare och teamspelare Brinner för stads- och fastighetsutveckling och vill vara med och göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i! Varför Platzer? Vi är ett bolag som bygger långsiktiga relationer och vill vara en drivande aktör för att utveckla Göteborg. Hållbarhet präglar allt vi gör, och vi söker dig som delar vår passion för att skapa värde för staden, kunderna och våra fastigheter. Lite mer om oss som jobbar här Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg! Ansökan I den här rekryteringen använder vi oss av ett löpande urval. Vänta därför inte för länge med att ansöka då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-02-26. Så länge annonsen ligger ute är tjänsten inte tillsatt. Har du någrafrågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, via mail: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi växer och söker fler drivna projektledare som vill vara med och leverera förstklassiga kyl- och klimatlösningar till butiker, lager och andra kommersiella miljöer. Hos oss får du en nyckelroll där du leder projekt från start till leverans med fokus på kvalitet, lönsamhet och nöjda kunder. Om jobbetVi erbjuder en central roll i ett expansivt företag där du får utvecklas tillsammans med ett engagerat team. Som projektledare ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av projekt, inklusive: Kalkyler, offerter och projektbudget Kontakt med kunder, leverantörer och underentreprenörer Handledning av montörer och underentreprenörer Administrera och styra projekten mot god teknisk funktion, kundnöjdhet och lönsamhet Dokumentation, inköp, planering samt projektuppföljning är en del av dina löpande arbetsuppgifter. Självklart har du ekonomiansvar för de projekt du leder. Om dig Vi söker dig med erfarenhet från installationsbranschen, gärna inom kyla, och som trivs med att leda team och driva projekt. För att lyckas i rollen och säkerställa god leverans är det av stor vikt att du är lösningsorientrad och har förmågan att hantera ändringar, tilläggskostnader, entreprenadjuridik och projektekonomi. Du har också Teknisk utbildning, gärna högskoleexamen inom energiteknik eller liknande B-körkort och flytande svenska samt god engelska Vi ser gärna att du har goda kunskaper i AutoCAD, Bas P, Bas U, Du är en "naturlig ledare", som både kan föregå med gott exempel, vara lyhörd och ödmjuk men samtidigt coacha och driva arbetet framåt. Du är social och gillar att samverka med andra samtidigt som du kan agera självständigt. Då arbetet innebär arbete mot deadlines behöver du organisera ditt arbete på ett bra sätt, ta ansvar och samtidigt behålla noggrannheten. Du har ett naturligt driv och en önskan att ständigt utvecklas. Du har ett helhetstänk och har därför lätt för att prioritera vad som ska göras. ÖvrigtDu kommer att utgå från Francks Kylindustris kontor i Norrköping eller Linköping.Har du inget CV eller personligt brev? Inga problem, du kan ansöka ändå :) Om du har frågor om rollen, tveka inte att höra av dig:Robert Eriksson, Entreprenadchef,076 000 26 02Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess
Om tjänsten Just nu hjälper vi vår samarbetspartner Elektrosignal Infra (ES Infra) att hitta en tidsplanerare som kommer att hjälpa till med struktur och samordning i projekt. I rollen somtidsplanerare hos ES Infra ansvarar du för att leverera och samordna tidplaner i Primavera för att säkerställa att produktionen fortskrider smidigt. Du arbetar tätt ihop med projektledningen, beställare men även andraentreprenörer för att säkerställa ett bra flöde. Dessutom är duen nyckelspelare i att skapa struktur i utbyggnadenav Stockholms tunnelbana och tvärbana och därmed bana väg för ett mer kontaktnära Stockholm. Detta är en direktrekrytering till ES Infra, där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Därför önskar vi att all kontakt sker via oss. Dina framtida arbetsuppgifter Rollen är varierad och innebär både djupdykning i tidplaner och samordning med andra delar av projektet, såsom ekonomi och datasamordning. Du kommer bland annat att: Skapa och uppdatera tidplaner i Primavera inför deadlines. Samordna tidplanen med övriga entreprenader i projekt. Delta i möten med platschef, projektchef och övriga teammedlemmar. Stötta upp med uppgifter inom projektplanering och datasamordning Samarbeta med interna och externa aktörer för att säkerställa ett framgångsrikt projekt. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som tidsplanerare eller liknande, gärna inom infrastruktur- eller byggprojekt. vana av att arbeta i Excel och gärna i Primavera eller liknande planeringsverktyg. För att lyckas i rollen är du organiserad och strukturerad, med förmåga att samarbeta med kollegor och externa aktörer. Du har ett analytiskt arbetssätt och kan identifiera risker i tidplanen. Har du dessutom erfarenhet av projektledning eller schemaläggning är det ett stort plus. Övrig information Start: Så snart som möjligt Plats: Farsta Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare För denna tjänst kan enbakgrundskontroll bli aktuellinnan anställning. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Elektrosignal Infra erbjuder företag, statliga verk, landsting, kommuner och myndigheter rådgivning, konstruktion, projektering, installation, underhåll, service och besiktning inom el, signal, tele, kanalisation och mark. Medarbetarna har lång erfarenhet från komplexa projekt inom exempelvis Trafikverket, Stockholms tunnelbana, Roslagsbanan mfl. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
För vår kunds räkning söker vi just nu en projektledare inom bygg och anläggningtill ett konsultuppdrag i Karlskrona. Uppdraget är på heltid och förväntas starta10 mar 2025 och pågå till och med31 dec 2025. Om uppdragetVår kundär just nu inne i ett spännande expansionsprojekt där både byggnation av nytt kabeltorn, nya fabriker och utbyggnationer pågår. Vi söker därförerfaren projektledare inom bygg och anläggning för att stötta vår kund med dessaomfattande expansionsprojekt. Rollen kräver en helhetssyn på projektet och förmåga att identifiera de bästa vägvalen för ett framgångsrikt slutresultat. Du är en naturlig ledare med god förståelse för projektekonomi och drivs av att säkerställa effektiva och framgångsrika byggprojekt från start till mål. Vi söker digmed en gedigen bakgrund inom entreprenadbranschen, exempelvis som platschef, projektchef eller entreprenadchef. Även erfarenhet från beställarsidan, exempelvis som projektledare eller produktionsledare, är meriterande. Djup kunskap om bygg- och anläggningsprocessen är avgörande, liksom förståelse för hur beslut påverkar både framdrift och ekonomiska resultat i produktionsfasen.Övrigt:Start:10 mar 2025Slut:31 dec 2025Omfattning: heltidPlacering: Karlskrona (ej möjligt med distansarbete) Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav Senior projektledare (bygg eller anläggning) med lång erfarenhet från entreprenadbranschen God förståelse för projektekonomi Erfarenhet från stora projekt inom bygg (entreprenadsumma > 500 MSEK) Praktisk förståelse för utförande och produktionsplanering samt hur man tar hänsyn till detta i planeringsskedet AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Om tjänsten Vi söker för vår kunds räkningen teknisk projektledare med intresse för VA och anläggningsprojekt. Rollen innebär att driva projekt inom vatten- och avloppsanläggningar, såsom pumpstationer, reningsverk och vattentorn. Här får du möjlighet att arbeta nära både kunder och interna experter och har en nyckelroll i att säkerställa att projekten genomförs på bästa sätt – både tekniskt och ekonomiskt. Dina framtida arbetsuppgifterDu kommer att arbeta brett med projektledning där du kombinerar tekniskt kunnande med administrativa färdigheter. Du är ofta ute i projekten, träffar kunder och fungerar som bollplank för montörer och tekniker. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: Leda VA-projekt från anbud till färdig anläggning Analysera anläggningar och identifiera förbättringsåtgärder Delta i anbudskalkylering och uppföljning Planera och koordinera personal och underentreprenörer Samarbeta med konstruktörer, tekniksamordnare och montörer Hålla löpande kontakt med kunder och delta i kundmöten Vi söker dig som Vi söker dig med teknisk erfarenhet inom VA och anläggningsprojekt. Du har kanske arbetat som projektör, konstruktör eller tekniksamordnare och är redo att ta ett större ansvar. Du har en god administrativ förmåga och kan arbeta självständigt och ta initiativ i dina projekt.Erfarenhet av projektledning är meriterande men inget krav – det viktiga är att du har teknisk förståelse och kan driva projekt framåt. Som person är du självgående, social och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta både ute i fält och på kontoret och trivs i en roll där du kombinerar teknik och affärsmässighet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Sickla, Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Kunden är ett innovativt bolag inom VA-branschen som erbjuder helhetslösningar – från idé och projektering till färdig anläggning. Företaget har hög teknisk kompetens och arbetar med allt från små uppdrag till stora entreprenader. Här blir du en del av ett sammansvetsat team där erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling står i fokus. Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Vi söker en engagerad och driven Projektledare som vill vara med och stärka vårt team! Är du redo för en ny utmaning?Vill du vara med och leda spännande projekt i en expansiv organisation? Har du ett intresse för byggbranschen och vill arbeta i en lösningsorienterad miljö? Då är detta jobbet för dig! Om rollen Som Projektledare hos oss får du en central roll i att driva och utveckla våra projekt. Du ansvarar för att säkerställa att projekt genomförs enligt plan och att vi levererar hög kvalitet till våra kunder. Du driver projekt från ax till limpa, från projektering till färdigställande. Tjänsten utgår från vårt kontor i Älta, Stockholmoch inkluderar resor inom Sverige till olika projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Projektera, planera och genomföra projekt från start till färdigställande. Ansvara för att optimera tilldelade resurser och säkerställa effektiva arbetsflöden. Säkerställa att de uppställda kvalitetskraven uppfylls. Hantera och dokumentera nödvändiga projektuppgifter. Delta i förbättrings- och optimeringsarbetet i projekten. Representera företaget gentemot kund samt driva merförsäljning. Ha ett operationellt personalansvar för personal inom projektet. Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller motsvarande kunskaper. God analytisk förmåga och förmåga att utföra uppgifter med hög kvalitet. Erfarenhet av projektering, meriterande om du arbetat med 3D-modellering. Erfarenhet av att ta egna initiativ, arbeta självständigt och ta ansvar. En naturlig fallenhet för att skapa och vårda relationer, både internt och externt. Svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. Det här erbjuder vi dig: En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Chansen att arbeta nära engagerade team i ett företag med starkt driv och fokus på lösningar. En roll där du får bidra till företagets framgång och tillväxt genom att leda spännande projekt. ITP tjänstepension via Collectum Friskvårdsbidrag på 3000 SEK per kalenderår Arbetstidsförkortning - Den lagstadgade semestern kompletteras med ytterliggare 5 dagars ledighet per år, sk. arbetstidsförkortning Om oss LW Sverige AB befinner sig i en spännande tillväxtfas med flera intressanta projekt runt om i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg och andra delar av landet. Vi söker därför fler engagerade medarbetare som vill vara med på vår resa! Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida,www.lwab.se, där du kan se vilken typ av projekt vi arbetar med. Hos oss får du en stimulerande arbetsplats i moderna lokaler, präglad av samarbete, driv och eget ansvar. Låter det intressant? Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen till LW Sverige AB Urval och intervjuer sker löpande.
Om Greenled På uppdrag av Greenled söker vi på Asta Agency nu en driven och kommunikativ projektledare som vill vara med och forma framtidens belysningslösningar. Greenled är den ledande totalleverantören av belysningslösningar i Finland och har framgångsrikt etablerat sitt unika affärskoncept i Sverige. Med ett starkt fokus på smarta och energieffektiva lösningar hjälper Greenled företag och offentlig sektor att spara energi, pengar och miljö – samtidigt som säkerhet, trivsel och effektivitet ökar. Med kontor i Stockholm och Göteborg och projekt i hela södra Sverige söker de nu en nyckelperson till sitt team som vill leda projekt från idé till verklighet och bidra till företagets fortsatta tillväxt. Om tjänstenI rollen som projektledare hos Greenled har du en central position där du driver och utvecklar belysningsprojekt med fokus på södra Sverige. Du arbetar nära såväl säljteamet som installationsteamet och har en nyckelroll i att säkerställa att kundernas behov möts med hög kvalitet och precision. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för hela projektets livscykel, från planering och installation till slutförande och uppföljning. Kommunicera med kunder och interna team för att säkerställa att alla parter är informerade och nöjda. Upprätta och följa upp installationsplaner samt koordinera resurser och tidsplaner. Representera Greenled som företagets ansikte utåt mot kunder och samarbetspartners. Säkerställa att projekt utförs enligt budget, tidplan och avtalade kvalitetskrav. Du utgår från Göteborg och arbetar främst inom södra Sverige. Rollen inkluderar resor, med dagsturer och enstaka övernattningar. Kvalifikationer och egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du har en bakgrund som projektledare, gärna inom teknik, bygg eller installation. Du trivs med att arbeta i en varierad vardag och har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att leda projekt från start till mål och säkerställa kundnöjdhet. Är en naturlig problemlösare med en lösningsorienterad och flexibel inställning. Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i finska är meriterande. Har grundläggande förståelse för el och teknik. Som person är du ansvarstagande och kommunikativ, med ett starkt driv att leverera hög kvalitet och bygga långsiktiga relationer. Varför Greenled?Greenled erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag som ligger i framkant inom belysningslösningar. Här får du: En utvecklande roll där du gör skillnad för både kunder och miljö. Möjlighet att arbeta i en flexibel miljö, där du kan utgå från kontoret, hemmet eller projektplatsen. Förmåner som tjänstebil och konkurrenskraftig lön. Delaktighet i internationella projekt med möjlighet att växa inom organisationen. Hos Greenled får du arbeta i ett företag som satsar på innovation och hållbarhet och där varje medarbetare ges frihet under ansvar. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer