Projektledare till Grebo EL

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du? Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad. Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling. Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete. Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Offertingenjör / Projektledare

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Hos Duo Fasadsystem AB ansvarar du för kalkylering, upprättande av offert samt försäljning. Efter utförd försäljning planerar du projektet, upprättar tillverkningsunderlag, köper material samt ser till att produktion och montörer erhåller korrekta underlag för att kunna utföra entreprenaden. Som projektledare är ansvar du för hela processen och ser till att allt flyter på, det vill säga logistik, planering, kommunikation med både kund och underentreprenör genom möten och telefonkontakt. Du är ute på fältet och agerar spindeln i nätet mellan kund, underentreprenörer och interna avdelningar. Du hanterar arbetsordrar, kommunicerar med ekonomiavdelning om fakturor och ser till att kunderna betalar i tid. Du tar in priser för diverse uppdrag, hanterar ÄTOR och sköter dialogen med eventuella besiktningsmän och utför kvalitetskontroller. För att lyckas i rollen är du en självgående projektledare, du är driven och kommer gärna med nya ideér för affärsmöjligheter. Du är social, gillar att etablera nya kontakter och jobbar för att hitta nya samarbetspartners. Vi söker dig som har - Några års erfarenhet av liknande roll inom liknande byggbranschen - Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska - B-körkort Vi lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har pondus. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Kvalifikationer För att trivas och lyckas väl i den här rollen bör du ha en grundläggande teknisk utbildning och/eller en allmänt god teknisk förståelse. Har du tidigare erfarenhet av liknande tekniskt säljarbete är det ett plus. Självklart krävs i denna roll också ett grundläggande intresse för människor och att göra affärer! Du bör vara införstådd med byggnadsprocessen och de krav och utmaningar dessa skapar. Du bör vara noggrann och kunna hantera snabba vändningar då det ofta kan uppstå förändringar i ritningar eller underlag som används för beräkning. Vi ställer stora krav på självständighet, kompetens, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga, både internt och externt. Du bör ha teknisk förståelse kombinerat med en hög administrativ förmåga. Som offertingenjör jobbar du utifrån ett strukturerat och teamorienterat förhållningssätt, du är affärsfokuserad och har en utpräglad kommunikativ förmåga. Goda kunskaper inom ritningsläsning och Autocad eller motsvarande är ett krav då arbetsuppgifterna i hög grad bygger på detta.   Duo Fasadsystem AB tillverkar och monterar fönster, dörrar och fasader i glas och aluminium till privatpersoner, byggföretag och offentlig verksamhet och har egen produktionsenhet i Falun. Varaktighet, tills vidare Provanställning tillämpas Kompletta ansökningshandlingar med kompetensbeskrivning, CV och referenslista mottas via mail. Märk Mailet "Offertingenjör 2024-5". Rekrytering sker löpande

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Projektledare Anläggning

Om Kunden Rika entreprenad AB är ett entreprenadföretag med stor bredd som främst verkar inom mark- & betongsektorn. RIka utför uppdrag från projektering till färdig anläggning. Genom entreprenörskap, kreativa lösningar & ett sinne för kvalité tar de sig an projekt som gör skillnad. Rika har varit med att bygga samt modernisera skolor, köpcenter & sjukhus som tillsammans bildar en viktig pusselbit i framtidens Sverige Om Jobbet Vi söker en engagerad projektledare som kommer att spela en viktig roll som samordnare/koordinator på projekten och därmed bidra till företagets fortsatta tillväxt och framgång. Du kommer att arbeta med flera olika projekt i varierande omfattning i Storstockholm. Rekryteringen sköts av A-Staffing på uppdrag av Rika entreprenad AB. Behovet är tillsvidare och anställning sker direkt hos Rika. Arbetsbeskrivning Som projektledare ansvarar du för planering av resurser, material, maskiner och tidsplaner. Du genomför riskanalyser och ansvarar för rapportering. I rollen kommunicerar du regelbundet med alla intressenter, inklusive kunder, leverantörer, underleverantörer och anläggare, för att hålla dem informerade om projektets framsteg och eventuella förändringar. En viktig del av ditt arbete är att ha kontinuerlig ekonomisk uppföljning och säkerställa en effektiv kostnadshantering. Som ledare är din uppgift att engagera och motivera projektets medarbetare. Genom att ta ansvar för både projekt och medarbetare skapar du en positiv arbetsmiljö där alla trivs och kan prestera på topp. Du får stöd i rollen av din chef och flera kollegor i samma position som du är. Erfarenhet Vi söker dig som har jobbat tillräckligt länge i anläggningsbranschen för att ha skaffat dig erfarenhet både av arbetet som yrkesarbetare och arbetsledare. Du behöver ha erfarenhet av, och kunskap om, entreprenadjuridik och arbetsmiljöfrågor. Körkort och svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Har du en utbildning från högskola eller motsvarande så är det meriterande. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av kalkylering. Personliga kvalifikationer En projektledare behöver vara flexibel, självgående, avslappnad i sociala sammanhang och gilla att ha många kontaktytor. Du behöver även vara noggrann i planering och utförande, där inget lämnas åt slumpen. Ansökan Du ansöker via länk i annonsen. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. A-Staffing är medlemmar i Byggföretagen, Installatörsföretagen (IN) och Almega Kompetensföretagen. I snart 15 år har vi försett Sverige med duktiga yrkesarbetare på Byggavtalets område. Under 2021 gjordes ett namnbyte för våra bolag, det tidigare namnet var VMP Group. Inom A-Staffing verkar A-Staffing Sweden AB, A-Staffing Construction AB och A-Staffing Nordic AB. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. Startdatum Tillsättning sker efter överenskommelse

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Projektledare inom fibernätsutbyggnad

Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad. Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag. Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats. Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Här får du chansen att ta ett helhetsansvar för våra projekt i vilka du ansvarar för att planera och driva projekten, upprättande och ansvarar för budget samt säkerställa att projekten följer tidplan. I rollen har du stora kontaktytor, både externt och internt. Om rollen: Som projektledare kommer du vara drivande i att både utveckla befintliga rutiner och processer samt skapa nya. Du kommer ha en stor påverkan på vårt arbetssätt varför det viktigt att du trivs med att arbeta utan givna ramar självständigt hitta nya lösningar, självklart med stöttning från din ledare. Det här är en roll för dig som vill utvecklas, bredda din kunskapsbas och utvecklas inom nya områden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Planera och driva projekt från start till mål Övergripande ansvar för budget och tidplan Slutdokumentation Platsbesök vid specifika tillfällen Vara med och utforma arbetsprocesser i nya affärer Dina projektteam kommer verka inom en geografi som inkluderar Värmland, Närke och Västmanland. Kontor finns i Karlstad. Örebro och Lindesberg. Vi erbjuder Hybrid-upplägg där du både har möjlighet att jobba hemifrån eller från kontor beroende av vad som passar bäst för dig. Utgångspunkten i tjänsten är Linköping men resor förekommer till bland annat västmanland, Örebro och Värmland. Vår kandidat Vi söker dig som har: Erfarenhet av att driva projekt inom bygg och entreprenad, och har mycket god förståelse för projektekonomi. Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från fiberutbyggnad förslagsvis som Byggledare, Projektledare, Arbetsledare eller Platschef. Vidare ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller som ingenjör alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. B-körkort är ett krav. Har du tidigare arbetat inom konsultbranschen är detta meriterande, men inget krav. Erfarenheter inom förnyelsebar energi är också meriterande. Att vara konsult på Consensus Som konsult hos Consensus får du stor frihet, kompetensutveckling och samtidigt ett stort personligt ansvar. Du blir en oerhört viktig medarbetare i vårt team och som ambassadör hos våra kunder. Du får en avgörande roll där din framgång kommer att bidra till vår och våra kunders fortsatta tillväxt. Ansökan Känner du dig redo för att ta nästa steg i din karriär och få möjlighet att använda din expertis för att göra skillnad för oss och våra kunder? Var med på vår resa så skapar vi unika möjligheter tillsammans! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Elisabeth Mattsson, [email protected], 072-600 64 49. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu. Ansök redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Projektledare till Grebo EL

Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du? Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad. Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling. Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete. Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping. Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor. Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning. Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav. Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll. Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag. Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer. Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder. På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort. Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du? Varmt välkommen med din ansökan! Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Produktionsledare järnvägsunderhåll

Letar du efter din nästa utmaning och vill vara med att tänka nytt? Vi vill ha dig som tar chansen att följa med på en utvecklingsresa där du påverkar och sätter nivån för det framtida järnvägsunderhållet - här pratar vi samhällsnytta! Du kommer i din nyckelroll ha fokus på att delta i utvecklingsarbetet och sedan för produktionen av järnvägsunderhållet i Luleå, Boden och Haparanda-området. Produktionsledare järnvägsunderhåll Arbetsuppgifter Som produktionsledare hos oss ingår du i ett team som driver den dagliga produktionen mot verksamhetens mål. Du stödjer Produktionschefen i att leda verksamhet och ansvarar för att leda, styra och följa upp underhållskontrakten utifrån tid, kostnad och innehåll. Du är djupt involverad i samarbetet med våra leverantörer. Din kompetens och personliga egenskaper kommer vara viktiga för att utveckla och driva järnvägsunderhållet. Vad kan vi erbjuda dig? Spännande uppgifter och stora möjligheter att påverka samt kompetensutvecklas. Till din hjälp kommer du ha kompetenta personer i olika befattningar runt omkring dig. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer. Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Placeringsort: Luleå eller Boden. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du möjlighet att till en del arbeta hemifrån. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Första intervjun sker digitalt via Skype. Kvalifikationer Du har förmågan att överblicka helheten och är lösningsorienterad då du som produktionsledare hanterar flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du har ett affärsmässigt driv och är analytisk med ett öga för siffror och kvalitet samt är en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra då rollen innefattar många kontaktytor. Vidare motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten. Vi söker dig som har: aktuell erfarenhet av produktion-/ projektadministration där du följt upp avtal, projektkalkyler och tidsplaner i ledande befattning (exempelvis i rollen som projektledare, produktionsledare, arbetsledare eller liknande) aktuell erfarenhet av prognos/ekonomisk uppföljning erfarenhet av förhandling med leverantörer/beställare/kund goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift körkort för personbil Det är ett plus i kanten och ses som meriterande om du har: erfarenhet från järnväg, med fördel från järnvägsunderhåll kunskap inom entreprenadjuridik Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Commissioning Manager - Datacenter

Commissioning Manager - Data Center Construction - Gävle Linesight works as part of a Client team responsible for managing the end-to-end delivery of new data center capacity for the Client. As a Commissioning manager, you will work with data center architects, engineers, construction managers, network engineers, data center operations teams and finance teams in order to manage and deliver data center capacity. You will execute against scope, schedule and budget to deliver the latest generation of data center technology for the client. You shall be responsible for ensuring that the project is commissioned in accordance with the Client's standards and you shall directly manage the process for projects for the site. ​ Role and Responsibilities: · Reports to the Client's Regional Commissioning Manager · Responsibility for campus commissioning projects. · Maintain best practices to identify and incorporate quality and cost-effective solutions. · Manage the contracted Commissioning Agent assigned. · Implementation of Commissioning Procedures and Standards. · Construction site inspections to review QA/QC and commissioning process. · Drive the project commissioning process including scope and schedule. · Regularly reviews Construction Progress, QA/QC, Commissioning progress, Issues, and KPI metrics to report to management. · Co-ordinate meetings and activities of vendor project managers including integration of lessons-learned. · Manage client representatives and partners to define and align on scope, schedule, and budget. · Attend scheduled owner/architect/contractor (OAC) and other project meetings, and report as necessary. · Report Project Progress on scope, schedule, and budget weekly or as required. · Responsible for managing, and reporting on scope, schedule of the Commissioning Process. · Reporting of the commissioning process to management on a regular basis. · Work independently in support of the DCX Program. · Provide Vendor oversight and performance management (Scorecard driven). Desired Experience and Education: · Previous Data Center experience · BSc essential in a construction-related discipline · The ideal candidate will be results driven and self-motivated with excellent client relationship skills · Construction QA/QC Project Management Data Center Commissioning · Understanding of UPS systems, switchgear, generators and critical mechanical systems · Able to develop and write detailed Commissioning Scripts · Issue identification and resolution management Excellent IT skills - MS Office Proficiency (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) MS Visio Proficiency, MS Project Proficiency

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Safety Manager

As a Client Safety Manager at Linesight, you will work with highly experienced, culturally diverse, and passionate teams nurturing a strong social dynamic and a shared sense of achievement. You will gain vast industry experience that will open doors for you, extend your skillset and expand your perspective. We will empower, support, and enable you to take real responsibility in your role so that you can take charge of your career progression with us. For us, lasting trusted relationships are everything, both with our teams and our clients. In this role you will: Actively ensure risk control measures are implemented, assessed and monitored Attend key meetings to monitor progress, raise issues, and actively collaborate on solving problems Be a visible safety leader onsite, actively participating in the day-to-day health and safety management, as well as safety auditing Create and implement the safety strategy and procedures for the project, engaging all partners to actively support across all areas Ensure contractors establish, implement and monitor exemplary safety practices and procedures Lead the maintenance of health and safety management systems (ISO 9001, ISO 14001 and OHSAS 18001) Partner in assessing safety incidents, including evaluating findings and ensuring corrective and preventive measures are implemented Update key partners on all safety management areas for the project We would love to hear from you if you: Have excellent safety experience on large scale construction projects Have a degree or comparable experience in a related construction or safety discipline Are chartered or are on the path to complete it. We can help Are an excellent communicator verbally and in writing Excel in a collaborative and friendly team environment

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
OFCI Project Manager

As an OFCI Project Manager at Linesight, you will work with highly experienced, culturally diverse, and passionate teams nurturing a strong social dynamic and a shared sense of achievement. You will gain vast industry experience that will open doors for you, extend your skillset and expand your perspective. We will empower, support, and enable you to take real responsibility in your role so that you can take charge of your career progression with us. For us, lasting trusted relationships are everything, both with our teams and our clients. ​ In this role you will : · Assist in completing the handover plan, ensuring documentation is completed and expectations are met on time and with quality​ · Attend key meetings to monitor progress, actively collaborate on solving problems and communicate impacts to partners · Be a visible leader onsite, assessing progress and ensuring safe work practices · Coordinate with the client team, consultant team and the contractor on all snagging activities, including the schedule and partner engagement · Identify issues proactively and work with the team to resolve effectively · Implement and monitor key project processes, partnering with the client to make improvements and revisions · Implement project procedures and use reasonable endeavors to ensure that this procedure is always observed ​ · Partner with the vendors to identify project risks and proactively manage these risks throughout the project · Review proposed variations and delays in the works · Review technical submissions from external partners to ensure they are compliant with the client's specifications ​ We would love to hear from you if you: · Have a project management professional certification, or are seeking one. We can help · Have experience project managing on a data center project​ · Have a degree or comparable experience in a related construction or safety discipline · Love a dynamic environment with the opportunity to manage your own priorities and deadlines

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Energy Marshal/Energimarsskalk

Energy Marshal – Data Center Construction The Energy Marshal will be a client representative who oversees and ensures the general contractor and supplemental vendor support comply with the overall energy isolation program management on a data center construction project. Role and Responsibilities: · The Energy Marshal is an assurance role that helps ensure the vendors' and contractors' Energy Isolation Program meets or exceeds any client safety policy requirements and is stood up by the Authorizing Energy Marshal. · Utilize SPS-101 Energy Isolation SPS and SPS-101 Energy Isolation Guidebook as the baseline and foundation of the Energy Isolation Program that is implemented throughout the campus and project. · Establishes and manages an Energy Isolation assurance process and works with site teams to close any gaps identified in assurance audits. Alignment Checklist SPS 101 Energy Isolation is provided as a Project Manager reference / guideline · Participate in High Risk Activity (HRA) planning meetings associated with Energy Isolation. · Ensures the approval process for proposed Energy Isolation procedures is in place. · Work with the Authorizing Energy Marshal to establish an Energy Isolation Permit process. · Ensures SoWs, MOPs, and Scripts are reviewed, and all sources of energy are identified. · Helps determine if a group or individual LOTO will be required. Establishes with the Authorizing Energy Marshal a centralized LOTO with all site entities. · Ensures process is established that verifies qualifications, training, and PPE of personnel performing the work. · Delegate alternates that are qualified to assume role during multi-shift and peak energization time frames. · Liaising client operations where energy isolation activities may potentially impact operating data center core operations. · Acts in coordination with the Authorizing Energy Marshal as a subject matter expert in all Energy Isolation incident investigations in area of ​​responsibility. · Serves as an independent authority for stopping all unsafe work practices regarding Energy Isolation. · Communicates and provides guidance on SPS-101 Energy Isolation program documents. · Confirms Authorizing and Performing Roles are in place. · Establishes Acceptance Criteria for Authorizing Authority's site Energy Isolation Plan · Audits and findings to include inspections, issues, deficiencies, and best practices within the Energy Isolation Program · Report highlighting the activities and general status of the Energy Isolation Program Desired Experience and Education: · 10+ Years of Professional Experience · 5+ years experience in data center, construction and commissioning standards and practices. · Proven ability to interact with teams and implement improvements · Strong ability to effectively communicate complex technical solutions and concepts to engineers and non-engineers. · Ability to audit site practices against written standards as part of assurance role. · Strong ability to interpret line drawings and system redundancies to ensure design of LOTO systems is 100% effective and in compliance with client standards. · Familiar with multiple sources of energy in data centers, with emphasis placed on electrical.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024