Projektledare ledningsnät

Beskrivning Vill du bygga framtidens Karlstad tillsammans med oss? Staden växer och det betyder att även vårt vatten- och avloppsnät behöver både förnyas och utvecklas i snabb takt. Därför behöver vi på VA-avdelningen bli fler.  Det är vi som bygger staden under marken. Här får du 15 härliga kollegor som arbetar med strategisk planering och investeringsprojekt för ledningsnätet. Vi är bra på det vi gör, men vill alltid bli bättre och är noga med att ha kul tillsammans under tiden. Därför är du som person viktig för oss. Om du tar med dig din nyfikenhet och klokhet från ditt tidigare yrkesliv och delar med dig av den så lovar vi att ge dig rum att växa och utvecklas tillsammans med oss.  Vill du vara med?  Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och drivande projektledare inom VA-ledningsnät. Som projektledare leder och ansvarar du för genomförandet av hela projektet, från planering och upphandling till överlämning av färdig anläggning till drift och underhåll.  I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för projektens framdrift och se till att projekten genomförs enligt uppsatta mål med gott resultat. Du är den sammanhållande länken när det gäller bland annat ekonomi, tidplaner, arbetsmiljö, dokumentation och information. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom väg och vatten, byggteknik eller annat relevant kunskapsområde, alternativt har förvärvat dig kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig på annat sätt. Har du erfarenhet av arbete som projektledare inom anläggningsprojekt är det meriterande. Vi ser gärna att du har kunskaper i entreprenadjuridik och AB 04/ABT 06 samt inom AMA Anläggning och AMA AF. Eftersom våra projekt drivs inom hela Karlstads kommun är det ett krav att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående och kan driva projekt från utredningsskede till färdig anläggning. Att kunna arbeta strukturerat och nå resultat samt analysera komplexa frågeställningar är förmågor som vi värdesätter högt. Projektledaren ansvarar för projektresultatet i nära samarbete med kollegor, konsulter och entreprenörer, därför är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du erbjuds Vi kan erbjuda dig en spännande arbetsplats med varierade arbetsuppgifter där du har en viktig roll i Karlstads utveckling mot ett hållbart samhälle. Som anställd i Karlstads kommun har du dessutom en rad förmåner. Du har bland annat möjlighet att hyra kommunens stuga i Sälen eller semesteranläggning på västkusten till ett bra pris, ta bruttolöneavdrag för personalbil, personalcykel. Här finns även möjlighet att semesterväxla för att kunna njuta av några extra lediga dagar under året. Kommunens eget friskvårdscenter heter Haga Motion som får nyttjas av alla anställda i kommunen till ett förmånligt pris. Här finns styrketräning, spinning, cirkelträning, massage med mera. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag, friskvård på arbetstid samt möjligheten att delta i olika motionslopp. Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

26 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Erfaren projektledare till stort vägprojekt

Vill du vara med och leda en av våra största vägentreprenader tillsammans med engagerade kollegor? Välkommen att söka jobb hos oss som delprojektledare till ombyggnaden av E22 Trafikplats Lund Södra och väg 108 Staffanstorp-Lund. Erfaren projektledare till stort vägprojekt Arbetsuppgifter Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss Som delprojektledare är du en del av projektets ledningsgrupp tillsammans med huvudprojektledare och projektingenjör. Du har ett särskilt fokus på de produktionsinriktade frågeställningar som behöver hanteras för att skapa förutsättningar för en effektiv produktion. Exempelvis kommer du att ansvara för att kontraktsuppföljningen i entreprenadskedet fungerar effektivt och ändamålsenligt. Du stöttar huvudprojektledaren i den affärsmässiga hanteringen av förändringar mot gällande kontraktshandlingar. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat med såväl leverantörer som andra parter som berörs av entreprenaden. Utöver din roll i projektet kommer du att ha en viktig roll i att stötta dina kollegor som arbetar i andra projekt inför och under entreprenadskede. Din utveckling För dig som projektledare i Trafikverket är utvecklingsmöjligheterna stora. Vi vill att du ska nå din fulla potential, oavsett om du vill bredda dina kunskaper, utvecklas och kliva in i en chefsroll eller specialisera dig. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer, och den samlade projektledarkompetensen hos våra cirka 1000 projektledare är unik. Som projektledare har du tillgång till olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk, utbildningar samt talang- och utvecklingsprogram. Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Övrig information I denna rekrytering kan webbaserade tester användas som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Intervju 1 kommer hållas via Skype vecka 21. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Placeringsort är Malmö. Kvalifikationer Vem är du? Ditt ledarskap präglas av att du bygger förtroende, klargör riktning och levererar resultat. Genom en tydlig och aktiv kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du förstår vikten av projektteamet och att tillsammans driva utvecklingen framåt på ett prestigelöst sätt. Du har en analytisk förmåga och en trygghet i dig själv som gör att du kan ta beslut även om informationen ibland är begränsad. Vi söker dig som har: mycket god erfarenhet av projektledning av vägprojekt i entreprenadskede som projektledare, platschef eller liknande mycket god erfarenhet av kontraktshantering och entreprenadjuridik god erfarenhet av kontraktshantering i totalentreprenader universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med inriktning teknik eller samhällsbyggnad alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska körkort för personbil Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Läs mer här Det här får du som anställd hos oss! https://www.trafikverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/#det_har_far_du_som_anstalld_hos_oss

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Verksamhetsutvecklare inom process och projekt

ARBETSUPPGIFTER Vill du bidra med din kunskap till att utveckla vår projektorienterade verksamhet? Då kan rollen som Verksamhetsutvecklare Process/Projekt inom vår förvaltning vara något för dig! Vi är en relativt ny enhet som i stora drag stödjer, styr och utvecklar den projektdrivande verksamheten. Vi har tillsammans kompetens inom allt från entreprenadjuridik, kvalité och miljö i projekt, och verksamhetsutveckling. Vi är nu inne i en expansiv fas vilket innebär att vi söker förstärkning i vår enhet. Det här är en roll för dig som både gillar struktur och självständigt arbete! När du startar din karriär hos oss kommer du arbeta tvärs över hela förvaltningen och med många olika kompetenser. På vår enhet är vi flera kollegor med lång erfarenhet som gärna hjälper till och stöttar dig och agerar bollplank när det behövs. I och med att vi är en ganska ny enhet finns det fortfarande gott om utrymme att vara med och forma hur vi ska arbeta tillsammans framöver. Tanken med din roll är dock att vara stöttande och stödjande i arbetet att utveckla verksamheten med fokus på process och projekt. Det innebär i korthet att du kommer: • Tillsammans med andra på enheten och enskilt driva/implementera förbättringsarbete kopplat till vår projektprocess • Delta i analyser av befintliga processer och identifiera förbättringsområden • Delta i projekt för att införa nya system och verktyg • Tillsammans med övrig verksamhet, driva/implementera verksamhetsstöttande rutiner, direktiv och anvisningar • Ta fram och hålla adekvata utbildningar för förvaltningens medarbetare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleutbildning (180 hp/120 p) inom relevant område exempelvis kvalitet, teknik, företagsekonomi • Erfarenhet av projektadministration, företrädesvis inom bygg- och anläggningssektor eller annan processorienterad verksamhet • Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet • Dokumenterad kunskap i projektledning samt vanligt förekommande projektmetoder Det är starkt meriterande om du även har • Erfarenhet av projektmetoden XLPM • Erfarenhet av projektverktyget Antura • Erfarenhet av att arbetat med verksamhetsutveckling inom samhällsbyggnad • Erfarenhet av arbete inom kommunal, regional och/eller statlig verksamhet • Erfarenhet av eget arbete inom bygg- och anläggningsprojekt • IT-kompetens • Erfarenhet av arbete relaterat till Göteborgs Stads gemensamma Byggprocess GBP • Grundläggande förståelse för verksamhetsprocesser och affärslogik Egenskaper och förmågor - God kommunikationsförmåga att uttrycka dig i tal och skrift - God analytisk- och problemlösningsförmåga - Hög samarbetsförmåga - Att självständigt kunna driva och genomföra dina uppdrag För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att framföra lösningar. Du behöver vara grundlig i ditt arbete och vara mån om att ta reda på vilka förutsättningar och förväntningar som finns i verksamheten. Som stödfunktion behöver du kunna kontrollera och följa upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. I din ansökan vill vi att du har med både CV, Personligt brev och en kopia av examensbevis, alternativt lista över slutförda kurser om du är i slutet på din utbildning. Vi kallar till intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Projektledare, Samhällsbyggnad

Är du redo att göra verklig skillnad? Hos oss får du inte bara ett spännande och utvecklande arbete, utan också möjligheten att vara delaktig i varje steg av processen. Just nu genomgår Skellefteå en av de största samhällsförvandlingarna i vår tid. För att möta den snabba tillväxten och befolkningsökningen behöver även infrastrukturen byggas ut. Hos oss på samhällsbyggnads projektledningsfunktion blir du en del av en grupp som samordnar och leder exploateringsprojekt och större investeringsprojekt. Vi är ett engagerat team som idag består av nio projektledare, en projektsamordnare och en funktionschef. Det vi uträttar är en förutsättning för att samhället ska fungera och utvecklas hållbart; allt ifrån en ny bro i centrala stan, nytt resecentrumområde, hamnutbyggnad, nya bostads- och industriområden. Vi är stolta över vår verksamhet som ligger i framkant och utmanar branschen inom hållbarhet. Vårt arbetssätt får uppmärksamhet runtom i Sverige och vi har vunnit flertalet branschpriser tillsammans med våra entreprenörer. Vi vill utöka vårt härliga team och söker nu dig som är en erfaren projektledare inom infrastruktur/mark. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du hantera mindre till större samhällsbyggnadsprojekt från tidig idé till färdig byggnation inom centrummiljöer, bostads- och verksamhetsområden. Hos oss ingår projektledning i alla skeden från utredning, planering, projektering till byggnation, uppföljning och dokumentation. Projekten omfattar i huvudsak gatu-, mark- och VA-anläggningar. Du kommer bland annat att ansvara för tidplan, ekonomi, upphandling, kvalitet, arbetsmiljö, samordning av interna och externa aktörer samt informationsspridning i ditt projekt. Våra projekt är spännande och många gånger utmanande och komplexa. Men du är aldrig ensam, räkna med att dagarna handlar om att samarbeta med andra. Du har exempelvis ett nära samarbete med verksamheter inom kommunen och med externa aktörer. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till ett hållbart växande Skellefteå. Det är en omväxlande tjänst med mycket kontakt med entreprenörer, konsulter, allmänheten, nätverk och samarbetsgrupper. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och tillit till att alla bidrar och genomför sitt arbete på bästa sätt. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och variation på ålder och erfarenhet. Vi arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Din arbetsplats kommer att vara i nya kontoret Svalan i centrala Skellefteå samt på de platser i kommunen där projekten genomförs. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en erfaren projektledare som har gått igenom alla projektfaser från tidiga skeden till överlämnande. I grunden har du en relevant högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har goda kunskaper/förmåga inom projektplanering, entreprenadjuridik, arbetsmiljö, upphandling, projektuppföljning, anläggningsbranschen och ledarskap. Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tycker om att samarbeta med andra där du lyssnar på åsikter men även kan ta de beslut som behövs för att komma vidare i processer. För att lyckas i rollen har du en vana och förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska i ditt arbete. Eftersom du blir en viktig del av vårt förbättringsarbete förväntas du bidra med idéer inom klimatsmarta/hållbara anläggningsprojekt. Du är villig att prova nya arbetssätt och utmana invanda mönster samt ser till helhetsperspektiv. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Projektledare eftermarknad

Västfastigheter Bygg och Förvaltning genomför ny- och ombyggnationer av Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och ansvarar för program- och systemhandlingar, projektering samt genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso-och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen. Arbetsbeskrivning Som Projektledare eftermarknad på enhet Regional styrning ansvarar du för att leda och samordna områdets arbete med garantier under byggprojektens garantitid. Du har rollen som internkonsult till organisationens förvaltare och projektledare i hanteringen av garantiärenden och driver själv mer komplexa garantiärenden gentemot ansvariga entreprenörer. I rollen följer du upp och analyserar organisationens garantihantering på en övergripande nivå och är drivande i utveckling av arbetssätt och verktyg för att kvalitetssäkra garantihanteringen. En annan viktig del i ditt uppdrag är att ansvara för systematisk erfarenhetsåterföring där du återrapporterar till berörda funktioner i vår organisation för eventuella ändringar i rutiner, tekniska krav mm. för att vi ska lära av våra erfarenheter och ständigt försöka bygga bättre och effektivare. Då rollen som projektledare eftermarknad är ny för vår enhet, erbjuds goda möjligheter att påverka och forma rollen.  Du utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor på Regionens hus i Göteborg. Resor ingår i tjänsten, där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad civil- eller högskoleingenjör med byggteknisk inriktning alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik och har erfarenhet av projektledning och entreprenadjuridiska frågor, gärna med inriktning mot eftermarknad/garantifrågor. Vi ser även att du sedan tidigare har förhandlingsvana.  För att trivas i rollen tänker vi att du trivs med mycket ansvar och förstår vikten av att alltid ha med dig helhetsperspektivet. Vi söker dig med handlingskraft, inflytande och en stabilitet med förmåga att skapa en förtroendegivande arbetsatmosfär. Du har ett systematiskt arbetssätt med god förmåga att fatta beslut och agera utifrån dessa.  Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift, och du är bekväm med att hantera utmanande ärenden och att på ett strukturerat sätt koordinera fram kvalitetssäkra lösningar utifrån både kund- och förvaltningsperspektiv. God förståelse för tekniska och ekonomiska samband är viktigt för att lyckas i rollen. Rekryteringsprocessen I rekryteringsprocessen används personlighets- och färdighetstest i enlighet med Västra Götalandsregionens riktlinjer. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Letar du en ny utmaning? Vi söker projektledare! LW Sverige befinner sig i en expansiv fas och vi har flera spännande projekt både i Stockholm, Göteborg och i andra delar av landet. Vi söker därför ännu fler engagerade och drivna medarbetare! Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida, www.lwab.se, där kan du se vilken typ av projekt vi arbetar med. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i helt nybyggda kontorslokaler. Vi präglas av driv och eget ansvar. Med en unik bredd i våra projekt får du möjlighet att utvecklas som person och i din yrkesroll. Att arbeta hos oss är att arbete med roliga, utmanande och intressanta projekt med fokus på lösning och kund. Vi söker dig som har engagemang, är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Ansvar för att optimera tilldelade resurser. • Ansvar för att de uppställda kvalitetskraven uppfylls. • Dokumentation nödvändigt för projekten. • Delta i förbättrings- och optimeringsarbetet i projekten. • Representera företaget gentemot kund samt merförsäljning. • Operationellt personalansvar för, inom projektet, arbetande personal. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ, arbetar självständigt och tar eget ansvar. Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller motsvarande kunskaper, meriterande är om du har erfarenhet av projektledning och/eller projektering. Du har god analytisk förmåga och utför uppgifter med hög kvalitet. Den här tjänsten bygger mycket på hur hungrig man är på att lära sig nya saker därför lägger vi stor vikt vid din personlighet då vi rekryterar. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, så är även B-körkort. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Projektledare Bygg till Regionfastigheter i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Vill du bidra med dina ledaregenskaper, ditt tekniska kunnande och din goda prioriteringsförmåga till att planera och genomföra byggprojekt som påverkar en mängd människor? Har du kunskap från byggprojektens olika faser? Då kan du bli en viktig aktör hos oss på Regionfastigheter när vi nu förstärker vår enhet Projektledning strategiska projekt med en ny projektledare bygg med placering i Malmö. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger även ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. Verksamhetsområde (VO) strategiska projekt ansvarar för att bygga de riktigt stora projekten, sjukhusområden och anläggningar för kollektivtrafiken. Enheten Projektledning strategiska projekt består idag av cirka 25 personer som arbetar i de stora sjukhusprojekten i Malmö, Lund, Helsingborg och Hässleholm. Enheten består av flera olika kompetenser så som projektledare bygg, installation och verksamhet samt projektadministratörer- och koordinatorer samt tidplanerare. Då vi är i uppstartsfasen av flera projekt förstärker vi enheten med fler drivna och strukturerade projektledare. För denna tjänst arbetar du exempelvis inom projektet Södra sjukhusområdet i Malmö (SSM). ARBETSUPPGIFTER Som projektledare bygg är du delaktig i unika och spännande projekt som kommer att förändra sjukhusområdena i Skåne för lång tid framöver. Som projektledare arbetar du oftast i ett av projekten åt gången. I din roll arbetar du i beställarorganisationen i nära samarbete övriga projektledare, entreprenörer och med anlitade konsulter. Ofta är du som projektledare delaktig i projekten från tidiga skeenden såsom förstudier, utredning samt projektering och medverkar fram till driftsättning där samordning är en viktig del. I dina projekt ansvarar du för att gällande beslut avseende tid, kvalitet och kostnad efterföljs. Du initierar, driver och strukturerar dina egna arbetsuppgifter samt den byggtekniska delen av projektet och tar ägarskap för projektets framdrift. Det förekommer resor i tjänsten inom stora delar av Skåne. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ingenjörs- eller civilingenjörsexamen inom bygg eller Väg & Vatten alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig eller att du har likvärdig kompetens förvärvad genom flera års arbetslivserfarenhet. Du ska ha flerårig vana av projektledning inom bygg, gärna från större byggprojekt, och ha goda kunskaper inom LOU, AB, ABT, ABK och administrativa föreskrifter. Goda datorkunskaper är en nödvändighet i rollen och det krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Vi bedömer att erfarenhet av projekteringsledning och produktionsledning är positivt. Har du dessutom erfarenhet av arbete i offentlig sektor och vana inom byggherreorganisationer är det en fördel. Det är även positivt med erfarenhet av upphandlingar inom byggområdet i offentlig sektor, liksom erfarenhet som entreprenör, konsult och/eller byggherre inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har god kännedom och förståelse för tekniska installationer även i discipliner utöver byggområdet. Har du B-körkort eller motsvarande är det en fördel då det förekommer en del resor inom Skåne. Du som person är trygg, stabil och har god självinsikt. Vidare är du självgående och strukturerad, vilket innebär att du planerar arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidplaner. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel, kommer med idéer samt är intresserad av att utveckla våra arbetssätt. För att nå framgång i arbetet ser vi att du är kommunikativ och relationsskapande både inom och utanför den egna organisationen. Du behöver kunna leda och samordna team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi planerar att hålla intervjuer den 20/5 och 22/5. Varmt välkommen med din ansökan till oss! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 450 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare till företag inom spännarmering!

Om företaget Vill du arbeta i en roll där du kan utvecklas och där din arbetsprestation är viktig för helheten? Just nu söker vi en projektledare till Dywidag Sverige AB, ett spännande företag beläget i Arvika. Företaget har en lång erfarenhet av att utföra spännarmering för olika typer av byggprojekt, inklusive broar, affärsbyggnader, tankanläggningar, vindkraftverk, kajanläggningar och dammbyggen. Med verksamhet över hela världen är företaget en av de ledande aktörerna inom branschen och har med en stark närvaro på den skandinaviska marknaden etablerat sig som en pålitlig och ansedd partner för sina kunder. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Industrisupport, men att du anställs direkt av företaget. Alla frågor gällande tjänsten hänvisas till nedanstående rekryterare. Dina arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att vara ansvarig för planeringen och genomförandet av olika projekt inom infrastruktur, med fokus på att säkerställa att de genomförs enligt AB-kontrakten. Det innebär att du koordinerar olika delar av projektet med montageledaren, inklusive varubeställningar, bemanning och HMS. Du kommer även att hantera kvalitetsplaner för projekten, följa upp kontraktskrav och säkerställa efterlevnad av dessa samt ha löpande kontakt med kunder för att koordinera och säkerställa en smidig projektgenomföring. Vidare kommer du att ha ansvar för ekonomi, inklusive fakturering och kostnadsuppföljning, samt delta i månatliga projektvärderingar och bidra till utvecklingen av QA-systemet. Flexibilitet kommer att krävas då du även förväntas stödja säljavdelningen med kalkylering och avtal, samt vara beredd att hantera administrativa uppgifter efter behov. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva projekt inom tekniskt komplexa områden, med företrädesvis erfarenhet från entreprenörssidan inom infrastruktur. Du är strukturerad och har god ekonomisk förståelse, vilket gör att du kan hantera projektbudgetar och säkerställa att de genomförs inom tidsramar och kostnadsramar. Vidare är du en kommunikativ person med god förmåga att bygga och underhålla relationer både internt och externt, samt har en öppen och prestigelös attityd gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva dina projekt framåt, samtidigt som du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Din tekniska utbildning och erfarenhet inom infrastrukturprojekt gör dig väl rustad för att ta dig an denna utmanande och spännande roll. Skicka in din ansökan redan idag! Om Industrisupport Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Biträdande Projektledare EL

Är du vår nästa kollega? MANA fortsätter att bygga sin kompletta laguppställning och söker nu projekterande elkonsult till vårt team. Din roll Som elkonsult på MANA blir du en viktig del i teamet som redan nu består av projektledare, arkitekter, ingenjörer och teknikspecialister. Du kommer medverka i projektprocessen och konstruera lösningar och system för olika typer av byggnader. Du kommer arbeta tillsammans med vår projektledare inom installation och stötta våra övriga projektledare med din specifika kompetens inom el och teleinstallationer. Vi tror på engagemang, mod och tydlighet. Dessa komponenter är avgörande för att skapa framgångsrika team och därför söker vi dig som är en resultatdriven lagspelare och lätt för att kommunicera. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och engagemang. För detta jobb behöver du ha en eftergymnasial roll som elkonstruktör/elingenjör eller har tillgodogjort dig motsvarande kunskap och har arbetat minst 2 år i rollen som projekterande elkonsult. Meriterande är om du även har god erfarenhet från projektering av tele/data, brandlarm, passersystem och inbrottslarm. Vi erbjuder MANA betyder övernaturlig kraft och symboliserar vår inställning till det vi erbjuder och utför åt våra kunder. Det förenar också vårt synsätt till våra medarbetare - vi tror på dig och ditt engagemang vilket ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkeskarriär. Din hälsa och välmående är viktigt för oss, därför har vi roligt på jobbet och uppmuntrar gärna till friskvård. Du styr själv över din arbetstid utifrån dina projekt. Om MANA MANA Projektbyrå är en oberoende projektpartner inom bygg och fastighet med kontor i Umeå och Skellefteå. I dagsläget är vi 15 anställda. Vi är specialiserade på projektledning inom bygg och fastighet och driver även egna totalprojekt från idé till färdigställande. Placeringsort Umeå Ansökan Thomas Bandling, VD [email protected] 090-171888

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Projektledare , bygg och anläggning

Ledig tjänst: Erfaren Projektledare för Entreprenad i Kulturhistoriska Miljöer Är du en passionerad projektledare med gedigen erfarenhet inom bygg och anläggning, särskilt i kulturhistoriskt värdefulla miljöer? Våran beställare söker nu en drivande och ansvarsfull medarbetare till vårt dynamiska team, där du kommer att spela en central roll i våra unika projekt. Grundläggande krav: Erfarenhet: Minst fem års erfarenhet som projektledare inom entreprenadbranschen. Kommunikation: Du måste vara flytande i svenska, både i tal och skrift. Körkort: Ett giltigt B-körkort är ett krav. Specifika kompetenser: - Du har omfattande erfarenhet av projekt i kulturhistoriska miljöer. Denna erfarenhet är kritisk då våra projekt ofta omfattar arbete som bevarar och förstärker kulturellt värdefulla platser. Projektledningsförmåga: Dina referenser ska tydligt demonstrera din förmåga att framgångsrikt leda och hantera byggprojekt från start till slut. Personliga egenskaper: Vi värderar förmågan att arbeta självständigt och att ta initiativ. Ansvarsfull och ambitiös: Du har en stark ansvarskänsla och strävar alltid efter att uppnå höga resultat. Social kompetens: Du är skicklig på att hantera relationer med olika intressenter och kan kommunicera effektivt i såväl möten som andra professionella sammanhang. Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till att bevara vårt kulturarv genom spännande och meningsfulla projekt? Skicka din ansökan idag och bli en del av vårt team där tradition möter framtid. Vi ser fram emot att höra från dig!

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024