Erfaren Project Manager till Nordomatic Malmö

Nordomatic är ett specialiserat tillväxt- och kunskapsföretag som hjälper fastighetsägare att med modern teknik sänka energiförbrukning och driftskostnader. Bolagets vision är att bli Global Impact Leader of Smart Buildings och vägen dit skall gå via organisk tillväxt såväl som genom förvärv. Idag har Nordomatic verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Holland och Belgien. Nordomatic ägs sedan augusti 2020 huvudsakligen av Trill Impact som är ett tillväxtorienterat private equity-bolag med starkt fokus på hållbarhet. Detta innebär bland annat en målsättning om att samtliga bolag som Trill Impact investerar i ska bli förebilder inom hållbarhet och göra väsentliga och mätbara förbättringar inom FN:s globala hållbarhetsmål. Du kan läsa mer om dessa mål på https://www.un.org/sustainabledevelopment/. . Vill du vara med på Nordomatics spännande resa och verka inom en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering blir din vardag? Vill du arbeta på ett ledande svenskt proptech företag där du har goda utvecklingsmöjligheter och där du äger din egen utveckling inom bolaget? Om ja på ovan, då ska du absolut läsa vidare! Nordomatic är idag Sveriges största oberoende specialist inom klimatsmart fastighetsautomation. Vi växer både inom Sverige, Norden och i övriga Europa. Vi söker nu en erfaren Project Manager med erfarenhet från vår bransch, som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår växande verksamhet i Malmö. Affärsområde Väst har kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg och Borås. Denna tjänst är placerad i Malmö för att täcka vår verksamhet inom Malmö området.  Rollbeskrivning Som Project Manager ansvarar du för projektens genomförande och ekonomiska resultat. Du arbetar proaktivt från upphandling, planering, resurstillsättning till att driva projekten framåt. Du genomför löpande avstämningar med entreprenörer, leverantörer, intern personal samt slutkund. Hos oss får du möjlighet att arbeta i och leda spännande projekt inom fastighetsautomation och hjälpa våra kunder att få smartare byggnader. Projektens storlek varierar. Läs gärna mer på vår hemsida om projekt vi redan genomfört: https://nordomatic.com/se/ Vi erbjuder dig följande * En intressant teknisk roll och en arbetsmiljö fylld av tekniska utmaningar. * Arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling inom Nordomatic. * Ett arbete inom ett innovativt samt marknadsledande svenskt proptech företag inom en framtidsbransch där avancerad teknik och energibesparingar är vår vardag. * På Nordomatic hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Erfarenhet som krävs  För att lyckas och trivas i rollen som Project Manager har du: * Flera års erfarenhet av projektledning. * Stort tekniskt intresse samt har affärsmanskap och är en god kommunikatör. * Erfarenhet inom entreprenad, fastighetsautomation, drift och underhåll och en god branschkännedom inom VVS-system, konstruktion, projektering. * Körkort (erfordras till alla våra tjänster). * Erfarenhet kring ekonomisk uppföljning via ERP-system. Dina personliga egenskaper Vi söker dig som är initiativtagande, målmedveten och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat, planerar och organiserar arbetet även under stressiga perioder och värdesätter alltid god kvalité och ett gott slutresultat. Du är nyfiken i din personlighet och har goda ledaregenskaper och känner dig trygg i rollen som ledare. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att du behöver ge ditt samtycke till sekretessbevis och registerkontroll. Om du vill bli en del av ett växande svenskt proptech företag med en stark hållbarhetsprofil och många utvecklingsmöjligheter ska du börja jobba hos oss på Nordomatic. Ansökan  I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 16 juni, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.  Varmt välkommen med din ansökan! Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

9 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Senior Projektledare Investeringsprojekt till Billerud

Var med och forma framtidens hållbara fabrik med oss! Under de kommande åren planerar vi för stora investeringsprojekt. Vi söker nu en Senior Projektledare till vår produktionsanläggning i Gävle som vill vara med och driva dessa projekt från idé till genomförande. Låter det spännande? Då är detta tjänsten för dig! I denna roll får du arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med utmanande och varierande arbetsuppgifter. I projekten arbetar du i ett team med övriga projektingenjörer för mek/rör, bygg, el, instrument och HVAC. Du kommer tillhöra vår projektavdelning där du är en av cirka 25 kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att Ansvara för att leda dina projekt enligt vår projektmodell för våra investeringsprojekt Utveckla arbetssätt, verktyg och standarder för stora projekt Leda förstudier, förprojekt och genomförande av tekniska lösningar i syfte att utveckla produktionen av hållbara förpackningar Arbeta i nära samarbete med beställare, projektmedlemmar och andra intressenter för att säkerhetsställa att projekten utförs enligt tidplan, budget och kvalitetskrav Upprätta förfrågningsunderlag och kalkyler för anskaffande av utrustning och tjänster samt medverka i inköpsförhandlingar Upprätta rapporter och underlag för investeringsbeslut Du erbjuds En permanent arbetsplats att komma till där du ges möjligheten att vara med att påverka utvecklingen av Gävle Bruks framtida anläggning Att bli en del av en erfaren projektgrupp som besitter mycket kunskap och värnar om varandra Spännande, varierande och nya utmaningar i våra investeringsprojekt Kvalifikationer Gedigen erfarenhet som projektledare inom industrin, där du varit projektledare för multidisciplinära projekt av varierande storlek och komplexitet. Tekniska kunskaper inom exempelvis mekanik, rör, automation eller process. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är till din fördel om du har någon typ av projektledarcertifiering, exempelvis PMP eller IPMA. Personliga egenskaper För att trivas i rollen behöver du vara skicklig på att samarbeta och lösa problem. Du har förmågan att inspirera och skapa en positiv atmosfär samtidigt som du kan ge en klar riktning på arbetet. Du är kommunikativ och möter dina kollegor med respekt och ödmjukhet. Som senior projektledare är det viktigt för oss att du trygg i ditt ledarskap och har förmågan att hantera tekniskt komplexa projekt med tvärfunktionella team. Våra värderingar är centrala i vår verksamhet och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra. Kontakta oss Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta gruppchefen för Anläggningsutveckling och Projekt Mek, Hans Lindholm, på [email protected] eller 070 - 795 19 22. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Alice Brinkhagen på [email protected] eller 079 – 585 48. Ansökningsinformation Välkommen med din ansökan senast den 9e juni. Vår rekryteringsprocess innehåller intervjuer, rekryteringstester, referenstagning samt alkohol- och drogtest. Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior projektledare bygg & anläggning

Vi utökar vår verksamhet och söker en mobil byggprojektledare! Vi letar nu efter dig som vill projektleda i nära samarbete med våra kunder, som har verksamhet på orter som Borlänge, Mora, Ludvika, Fagersta, Sandviken och Västerås. Om rollen Som byggprojektledare kommer du att projektleda och samordna både stora och små byggprojekt relaterade till kontorsfastigheter och produktionsanläggningar, vilket ofta sker i nära samarbete med kundens beställare.  Beroende på den kompetens du besitter ser vi gärna att rollen utgör ett stöd till övriga verksamhet som tekniskt sakkunnig. Du kommer att ha ekonomiskt ansvar för projekten och följa upp dem löpande. I vissa av projekten kan man behöva hålla i samordning med alla ingående delar utöver byggproduktionen såsom, Soft FM, hyresgästanpassningar mm. Uppdragen kommer att huvudsakligen ligga inom dagspendlingsavstånd, men vissa längre resor kan bli möjliga efter samråd. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar: • operativt leda större uppdrag • koordinera leverantörer, konsulter, underentreprenörer • kontakt med vår beställare men även internt • förhandla med underentreprenörer • ansvar för avtal och anbud • ekonomiskt ansvar och uppföljning • göra kostnadsberäkningar och ta fram förfrågningsunderlag • vara behjälplig med utförandet av statusbesiktningar • utgöra ett tekniskt stöd i verksamheten och ta fram förslag på tekniska lösningar • fungera som BAS-P och/eller BAS-U i olika projekt Du tillhör vårt team med projektledare och rapporterar till sitechef med placering i Borlänge, men kan utgå från exempelvis Mora, Ludvika, Fagersta, Sandviken eller Västerås. Din bakgrund Vi ser att du har en bakgrund som byggprojektledare där du har lett fastighets- och byggprojekt med goda kunskaper inom det byggnadstekniska området. Vidare ser vi också att du har erfarenhet av att leda installationer och omstruktureringsprojekt.  Har du utöver det byggt på med behörighet inom BAS-P&-U, så är det meriterande då du kan komma att utföra arbetsuppgifterna inom entreprenadernas arbetsmiljöarbete. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, samt har B-körkort. Det är ett önskemål att du även har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och vet hur du ska hushålla med budgeten på ett klokt sätt. Vår kandidat Som person är du säkerhetsmedveten, serviceinriktad, flexibel och har en positiv inställning. Du tar stort ansvar för, samt driver och utvecklar projekt och det egna arbetet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du också har ett sinne för struktur och är bra på att prioritera. Eftersom vi har ett stort fokus på förbättringsarbete är du kreativ och ifrågasätter gärna etablerade lösningar. Du förstår vikten av att kommunicera på ett tydligt sätt, i rätt tid och anammar det i ditt arbete. Vidare är du bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Är du dessutom affärsmässigt orienterad kommer du att bli framgångsrik hos oss. Vi erbjuder Som arbetsgivare erbjuder Coor en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service som skapar värde, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Du kommer vara en del av ett av Coors mest spännande och utvecklande kontrakt, med kunder som är inne i en utvecklande fas. Här blir du en del av vårt team som motiverar och hjälper varandra och som tillsammans arbetar för att skapa en fantastisk plats att arbeta på. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med pension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. Övrig information och kontaktuppgifter För mer information kan du ringa rekryterande chef, Richard Larsson 070–6842260. Alternativt kan även Per Stinessen 010-559 5074 informera mer om denna tjänst. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår rekryteringsportal. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Läs gärna här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/   Vi ser fram emot att höra från dig! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen då Coor har ansvar för rekryteringen.  Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Projektchef till Kungälvsbostäder

Som Kungälvs största hyresvärd är det självklart för oss att bidra till att utveckla hela staden. Vårt viktigaste bidrag är tryggt och trivsamt boende med god service och starkt boendeinflytande. För att uppnå detta samarbetar vi med det lokala näringslivet, föreningslivet och kommunen. Målet är ett Kungälv där alla kan leva och bo tillsammans. Om tjänsten Till Kungälvsbostäder söker vi dig som vill axla den utvecklande rollen som projektchef. Här får du möjligheten att arbeta på en trivsam arbetsplats tillsammans med engagerade och drivna medarbetare. Du kommer att ha en varierande arbetsdag där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: • Leda, coacha, följa upp, samordna och utveckla projektteamet • Ansvara för att bolagets projektportfölj, renoveringsplan och fastighetsutvecklingsplan tas fram och hålls uppdaterad. • Ta fram kalkyler samt beslutsunderlag till ledningsgrupp & styrelse • Driva ett mindre antal egna projekt • Aktivt driva arbete i tidiga skeden samt medverka vid framtagandet av detaljplaner • Delta i ledningsgruppsarbete I rollen som projektchef rapporterar du till VD. Som projektchef ingår du i ledningsgruppen tillsammans med ekonomichefen, förvaltningschefen, och kommunikationschefen. Du har ansvar för ekonomin i projektportföljen som du löpande rapporterar till ledningsgruppen. Ditt projektteam består av projektledare, biträdande projektledare och ombyggnadssamordnare. Du har även ett nära samarbete med bolagets verksamhetscontroller. Vem söker vi till rollen som projektchef? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från rollen som projektchef, alternativt att du har arbetat som projektledare och är redo att ta dig an nästa steg! Du har erfarenhet av att arbeta i projektledningssystem samt i underhåll- & planeringssystem. Vidare så känner du dig trygg i MS Officepaketet. Du bör ha förståelse och kunskap hur projektportföljen påverkar bolagets ekonomi. Kunna upprätta projektkalkyler/produktionskalkyler samt ha förståelse för skillnaden mellan investeringskalkyl och projekt/produktionskalkyl. Har du arbetat på ett fastighetsbolag som arbetar enligt K3 är detta meriterande. Du är en person som motiveras av att utveckla såväl medarbetare som bolaget och du drivs av att se andra lyckas. Du är prestigelös, social, stöttande och har en god förmåga att ta olika slags människor. Att arbeta strategiskt faller dig naturligt och du har en tillit till det team som du leder situationsanpassat. Vidare så är du kommunikativ och har förmågan att lyfta blicken och se vad som behöver prioriteras för stunden. Du arbetar i enlighet med Kungälvsbostäders värdegrund. Du erbjuds En tjänst som projektchef hos Kungälvsbostäder, tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. I denna process samarbetar Kungälvsbostäder med Jurek Recruitment & Consulting, så vid eventuella frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Julia Järvholm på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Projektledare till Grebo EL

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du? Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad. Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling. Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete. Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Offertingenjör / Projektledare

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Hos Duo Fasadsystem AB ansvarar du för kalkylering, upprättande av offert samt försäljning. Efter utförd försäljning planerar du projektet, upprättar tillverkningsunderlag, köper material samt ser till att produktion och montörer erhåller korrekta underlag för att kunna utföra entreprenaden. Som projektledare är ansvar du för hela processen och ser till att allt flyter på, det vill säga logistik, planering, kommunikation med både kund och underentreprenör genom möten och telefonkontakt. Du är ute på fältet och agerar spindeln i nätet mellan kund, underentreprenörer och interna avdelningar. Du hanterar arbetsordrar, kommunicerar med ekonomiavdelning om fakturor och ser till att kunderna betalar i tid. Du tar in priser för diverse uppdrag, hanterar ÄTOR och sköter dialogen med eventuella besiktningsmän och utför kvalitetskontroller. För att lyckas i rollen är du en självgående projektledare, du är driven och kommer gärna med nya ideér för affärsmöjligheter. Du är social, gillar att etablera nya kontakter och jobbar för att hitta nya samarbetspartners. Vi söker dig som har - Några års erfarenhet av liknande roll inom liknande byggbranschen - Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska - B-körkort Vi lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har pondus. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Kvalifikationer För att trivas och lyckas väl i den här rollen bör du ha en grundläggande teknisk utbildning och/eller en allmänt god teknisk förståelse. Har du tidigare erfarenhet av liknande tekniskt säljarbete är det ett plus. Självklart krävs i denna roll också ett grundläggande intresse för människor och att göra affärer! Du bör vara införstådd med byggnadsprocessen och de krav och utmaningar dessa skapar. Du bör vara noggrann och kunna hantera snabba vändningar då det ofta kan uppstå förändringar i ritningar eller underlag som används för beräkning. Vi ställer stora krav på självständighet, kompetens, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga, både internt och externt. Du bör ha teknisk förståelse kombinerat med en hög administrativ förmåga. Som offertingenjör jobbar du utifrån ett strukturerat och teamorienterat förhållningssätt, du är affärsfokuserad och har en utpräglad kommunikativ förmåga. Goda kunskaper inom ritningsläsning och Autocad eller motsvarande är ett krav då arbetsuppgifterna i hög grad bygger på detta.   Duo Fasadsystem AB tillverkar och monterar fönster, dörrar och fasader i glas och aluminium till privatpersoner, byggföretag och offentlig verksamhet och har egen produktionsenhet i Falun. Varaktighet, tills vidare Provanställning tillämpas Kompletta ansökningshandlingar med kompetensbeskrivning, CV och referenslista mottas via mail. Märk Mailet "Offertingenjör 2024-5". Rekrytering sker löpande

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Projektledare Anläggning

Om Kunden Rika entreprenad AB är ett entreprenadföretag med stor bredd som främst verkar inom mark- & betongsektorn. RIka utför uppdrag från projektering till färdig anläggning. Genom entreprenörskap, kreativa lösningar & ett sinne för kvalité tar de sig an projekt som gör skillnad. Rika har varit med att bygga samt modernisera skolor, köpcenter & sjukhus som tillsammans bildar en viktig pusselbit i framtidens Sverige Om Jobbet Vi söker en engagerad projektledare som kommer att spela en viktig roll som samordnare/koordinator på projekten och därmed bidra till företagets fortsatta tillväxt och framgång. Du kommer att arbeta med flera olika projekt i varierande omfattning i Storstockholm. Rekryteringen sköts av A-Staffing på uppdrag av Rika entreprenad AB. Behovet är tillsvidare och anställning sker direkt hos Rika. Arbetsbeskrivning Som projektledare ansvarar du för planering av resurser, material, maskiner och tidsplaner. Du genomför riskanalyser och ansvarar för rapportering. I rollen kommunicerar du regelbundet med alla intressenter, inklusive kunder, leverantörer, underleverantörer och anläggare, för att hålla dem informerade om projektets framsteg och eventuella förändringar. En viktig del av ditt arbete är att ha kontinuerlig ekonomisk uppföljning och säkerställa en effektiv kostnadshantering. Som ledare är din uppgift att engagera och motivera projektets medarbetare. Genom att ta ansvar för både projekt och medarbetare skapar du en positiv arbetsmiljö där alla trivs och kan prestera på topp. Du får stöd i rollen av din chef och flera kollegor i samma position som du är. Erfarenhet Vi söker dig som har jobbat tillräckligt länge i anläggningsbranschen för att ha skaffat dig erfarenhet både av arbetet som yrkesarbetare och arbetsledare. Du behöver ha erfarenhet av, och kunskap om, entreprenadjuridik och arbetsmiljöfrågor. Körkort och svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Har du en utbildning från högskola eller motsvarande så är det meriterande. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av kalkylering. Personliga kvalifikationer En projektledare behöver vara flexibel, självgående, avslappnad i sociala sammanhang och gilla att ha många kontaktytor. Du behöver även vara noggrann i planering och utförande, där inget lämnas åt slumpen. Ansökan Du ansöker via länk i annonsen. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. A-Staffing är medlemmar i Byggföretagen, Installatörsföretagen (IN) och Almega Kompetensföretagen. I snart 15 år har vi försett Sverige med duktiga yrkesarbetare på Byggavtalets område. Under 2021 gjordes ett namnbyte för våra bolag, det tidigare namnet var VMP Group. Inom A-Staffing verkar A-Staffing Sweden AB, A-Staffing Construction AB och A-Staffing Nordic AB. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. Startdatum Tillsättning sker efter överenskommelse

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Projektledare inom fibernätsutbyggnad

Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad. Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag. Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats. Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Här får du chansen att ta ett helhetsansvar för våra projekt i vilka du ansvarar för att planera och driva projekten, upprättande och ansvarar för budget samt säkerställa att projekten följer tidplan. I rollen har du stora kontaktytor, både externt och internt. Om rollen: Som projektledare kommer du vara drivande i att både utveckla befintliga rutiner och processer samt skapa nya. Du kommer ha en stor påverkan på vårt arbetssätt varför det viktigt att du trivs med att arbeta utan givna ramar självständigt hitta nya lösningar, självklart med stöttning från din ledare. Det här är en roll för dig som vill utvecklas, bredda din kunskapsbas och utvecklas inom nya områden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Planera och driva projekt från start till mål Övergripande ansvar för budget och tidplan Slutdokumentation Platsbesök vid specifika tillfällen Vara med och utforma arbetsprocesser i nya affärer Dina projektteam kommer verka inom en geografi som inkluderar Värmland, Närke och Västmanland. Kontor finns i Karlstad. Örebro och Lindesberg. Vi erbjuder Hybrid-upplägg där du både har möjlighet att jobba hemifrån eller från kontor beroende av vad som passar bäst för dig. Utgångspunkten i tjänsten är Linköping men resor förekommer till bland annat västmanland, Örebro och Värmland. Vår kandidat Vi söker dig som har: Erfarenhet av att driva projekt inom bygg och entreprenad, och har mycket god förståelse för projektekonomi. Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från fiberutbyggnad förslagsvis som Byggledare, Projektledare, Arbetsledare eller Platschef. Vidare ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller som ingenjör alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. B-körkort är ett krav. Har du tidigare arbetat inom konsultbranschen är detta meriterande, men inget krav. Erfarenheter inom förnyelsebar energi är också meriterande. Att vara konsult på Consensus Som konsult hos Consensus får du stor frihet, kompetensutveckling och samtidigt ett stort personligt ansvar. Du blir en oerhört viktig medarbetare i vårt team och som ambassadör hos våra kunder. Du får en avgörande roll där din framgång kommer att bidra till vår och våra kunders fortsatta tillväxt. Ansökan Känner du dig redo för att ta nästa steg i din karriär och få möjlighet att använda din expertis för att göra skillnad för oss och våra kunder? Var med på vår resa så skapar vi unika möjligheter tillsammans! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Elisabeth Mattsson, [email protected], 072-600 64 49. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu. Ansök redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Projektledare till Grebo EL

Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du? Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad. Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling. Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete. Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping. Vi ser att du har god erfarenhet från vår bransch och att du idag har en roll som projektledare inom el. Därmed tror vi att du är erfaren i att driva olika storlekar av projekt och har ett genuint intresse av projektledning och utvecklingsfrågor. Du har en utbildning inom el på minst gymnasial nivå men vi ser meriterande på om du har kompletterat med en högskoleutbildning. Du har god vana i Microsoft 365 samt Officepaketet, och gärna även erfarenhet från annat affärssystem. Körkort B (manuell) är ett krav. Vi ser gärna att du som person har ett starkt driv, är engagerad och affärsmässig i din yrkesroll. Med din analytiska förmåga och goda struktur håller du ett högt lösningsfokus i dina uppdrag. Du är serviceinriktad och kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kunder och leverantörer för att nå lyckosamma samarbeten och affärer. Du är en utpräglad lagspelare och kan entusiasmera och motivera dina kollegor för att nå fina resultat och därmed nöjda kunder. På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort. Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du? Varmt välkommen med din ansökan! Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Produktionsledare järnvägsunderhåll

Letar du efter din nästa utmaning och vill vara med att tänka nytt? Vi vill ha dig som tar chansen att följa med på en utvecklingsresa där du påverkar och sätter nivån för det framtida järnvägsunderhållet - här pratar vi samhällsnytta! Du kommer i din nyckelroll ha fokus på att delta i utvecklingsarbetet och sedan för produktionen av järnvägsunderhållet i Luleå, Boden och Haparanda-området. Produktionsledare järnvägsunderhåll Arbetsuppgifter Som produktionsledare hos oss ingår du i ett team som driver den dagliga produktionen mot verksamhetens mål. Du stödjer Produktionschefen i att leda verksamhet och ansvarar för att leda, styra och följa upp underhållskontrakten utifrån tid, kostnad och innehåll. Du är djupt involverad i samarbetet med våra leverantörer. Din kompetens och personliga egenskaper kommer vara viktiga för att utveckla och driva järnvägsunderhållet. Vad kan vi erbjuda dig? Spännande uppgifter och stora möjligheter att påverka samt kompetensutvecklas. Till din hjälp kommer du ha kompetenta personer i olika befattningar runt omkring dig. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer. Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Placeringsort: Luleå eller Boden. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du möjlighet att till en del arbeta hemifrån. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Första intervjun sker digitalt via Skype. Kvalifikationer Du har förmågan att överblicka helheten och är lösningsorienterad då du som produktionsledare hanterar flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du har ett affärsmässigt driv och är analytisk med ett öga för siffror och kvalitet samt är en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra då rollen innefattar många kontaktytor. Vidare motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten. Vi söker dig som har: aktuell erfarenhet av produktion-/ projektadministration där du följt upp avtal, projektkalkyler och tidsplaner i ledande befattning (exempelvis i rollen som projektledare, produktionsledare, arbetsledare eller liknande) aktuell erfarenhet av prognos/ekonomisk uppföljning erfarenhet av förhandling med leverantörer/beställare/kund goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift körkort för personbil Det är ett plus i kanten och ses som meriterande om du har: erfarenhet från järnväg, med fördel från järnvägsunderhåll kunskap inom entreprenadjuridik Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024