Projektledare: kultur, media, film, scen
Sök bland 17 lediga jobb som Projektledare: kultur, media, film, scen och börja ditt nya yrkesliv idag!
Are you a driven, curious, and team-oriented person? This is your opportunity to build a career as a project manager to work with highly skilled colleagues at a world leading company! The Core Technologies Graphics team is responsible for the embedded graphical aspects of Axis cameras, for example masking of privacy areas, stitching of multiple images, and image transformations such as dewarping and stabilization. The team has successfully added a multitude of functionality, features and applications such as panoramic view (https://www.axis.com/products/axis-p3827-pve) and live privacy shield (https://www.axis.com/products/axis-live-privacy-shield). The work is carried out in tight collaboration with both other technology teams and the product and sales organizations as well as directly with our customers. Innovation, creativity and knowledge sharing are key, as well as keeping the tight and positive team spirit that this team is well-known for. Your role As a project manager in CTG you will act as agile lead for 1-2 development teams and in parallel run 2-3 projects. The projects in CTG spans over various areas, for example bring up of existing features on new chips, new feature development, vendor investigations and requirements gathering for future chips and proof of concepts. You are responsible for planning, driving, communicating with stakeholders and tracking progress for each project. You drive decision making and resolves dependencies, risks, and issues and you work closely with Product Managers and other stakeholders to ensure requirements, priority and scope are clear. Din profil We believe you have a degree in Engineering, Computer Science or similar, and that you have a several years of experience as a software project manager, preferably also within embedded software. You are familiar using agile methodologies and understand the software development lifecycle. We think you are comfortable using tools like Jira and Confluence. You like to lead different kind of projects in parallel and you adjust your leadership based on the project teams’ need. You have a deep technical interest combined with an interest in people and team building. We expect you have great communication skills and interest in helping people grow and develop. As a person you are open, driven, flexible, courageous, and humble. You are curious to understand the big picture and recognize the importance of networking and communication. Does this sound like a position for you? Then you are welcome to apply directly! We are handling applications as we receive them. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du ute efter nästa steg i karriären? Vår kund söker nu efter en interimschef med tidigare projektledarerfarenhet. Låter detta som något för dig? Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Vår kund är Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. I över 75 år har de arrangerat tusentals möten i olika kategorier som alla inspirerat, bidragit med kunskap och skapat affärer. 50-65 arrangemang genomförs årligen varav 20-25 är mässor som de arrangerar i egen regi. Mötesformerna omfattar allt från små och stora företagsmöten, publika mässor och fackmässor till galor, Tv-produktioner och stora internationella kongresser. Vi söker nu en gruppchef för Kongresser & Guest Event som skall leda och ha personalansvar för en grupp om 11 stycken ”eventprojektledare” samt 2 stycken CAD-designer. Du kommer att rapportera till Affärsområdeschef för Kongresser och Guest Events. Avdelningen hanterar både interna och externa gästande event. Vi ser gärna att du har erfarenhet av event management och genomförande av nationella och internationella event eller liknade verksamhet, gärna med försäljningsbakgrund. Har du förståelse och kunskap om teknisk försäljning såsom produktion, AV etc så är det meriterande för denna tjänst. Uppdraget startar 1 november och förväntas pågå i minst 8 månader. Kontorstider tillämpas och arbetsplatsen ligger i Älvsjö. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du ska planera, leda och fördela det dagliga operativa arbetet * Utveckla, driva, samordna och effektivisera samt kvalitetssäkra den operativa planeringen, beställning av lokaler & tekniska tjänster och produkter för produktioner av våra egna mässor och Kongresser och Guest Event * Övergripande ansvara för att operativt genomföra gästande event med avslutning samt utvärdering VI SÖKER DIG SOM - Har minst 3-5 års erfarenhet av ledarskap - Har minst 3-5 års erfarenhet av arbete med genomförande av event samt arbetat med försäljning - Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska - Har goda kunskaper att arbeta i olika IT system och lätt att sätta sig in i nya system Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att ha arbetat processinriktatUtbildning: - 3-5 års erfarenhet av resultatorienterat arbete och budgetansvar - Förståelse och kunskap om teknisk försäljning såsom produktion, AV etc För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Uppsala Konsert & Kongress AB Nu har vi jobbet för dig som älskar musik och brinner för liveupplevelser, som har ett bra nätverk i musikbranschen och är engagerad i musikscenen i Uppsala. Som blir lycklig av att se publik strömma in i salen för att uppleva något stort, vackert, stökigt eller jättekonstigt. Om du dessutom är bra på ordning och reda, gillar att ha många parallella arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig system, processer och rutiner – då kan du vara vår nya kollega! Sök jobbet som projektkoordinator på Uppsala Konsert & Kongress! Uppsala Konsert & Kongress (UKK) har sedan invigningen 2007 etablerat sig som en av Nordens mest omtalade, uppskattade och framgångsrika mötesplatser. Sedan UKK slog upp dörrarna har huset presenterat över 2500 kulturevenemang, arrangerat över 5000 möten och haft dryga fem miljoner besökare! Vår vision Ett kreativt kraftverk och en självklar mötesplats för det lokala, nationella och internationella. UKK skapar liv och energi som bidrar till att driva stadens utveckling. Till UKK är alla välkomna. Lika välkomna. Ditt uppdrag Som projektkoordinator ingår du i ett team som består av en teamledare, en projektledare och ytterligare en projektkoordinator. Avdelningen jobbar nära verksamheten i alla delar och utgör tillsammans med UKK:s vd & konstnärliga ledare bolagets programavdelning. Din huvudsakliga uppgift är att planera konserter och övriga bokningar. Du spelar en avgörande roll i förproduktionsfasen där du samlar in information från alla parter, samordnar våra interna kompetenser och skapar förutsättningar för alla att göra sina jobb så bra som möjligt med målet att genomföra välplanerade, resurseffektiva och fantastiska evenemang! Du har, precis som vi, en stor kärlek till musik, liveupplevelser och delar vår vision om en plats där alla är lika välkomna. Dina uppgifter kan till exempel handla om att… samordna och planera bolagets resurser och kompetenser för att nå bästa möjliga resultat i varje enskild programpunkt säkerställa att vi får information från gästande produktioner kring teknik- och scenbehov, catering, loger och mycket annat boka resor och hotell för medverkande och artister lägga in interna beställningar i vårt affärssystem ta fram underlag för biljettsläpp ta fram kalkyler och avtalsförslag vara kontaktperson för arrangörer och externa samarbetspartners bereda programförslag för produktionsbeslut delta i programavdelningens gemensamma arbete Stor del av arbetstiden kommer vara förlagd på dagtid, men du kommer ofta behöva finnas på plats under evenemang – alltså på kvällar och helger. Din bakgrund Vi söker dig som har: erfarenhet av administrativt arbete i en liknande roll som projektkoordinator eller motsvarande erfarenhet av att arbeta "bakom scenen" med arrangemang inom musik, kultur eller konstnärlig verksamhet erfarenhet av verksamhet där fokus är besökare, biljettköpare och publik erfarenhet av produktionsplanering, projektledning, samordning, arrangörskap eller motsvarande god kännedom kring Uppsala och Uppsalas kulturliv har ett bra nätverk i musik- och kulturbranschen stort intresse och förståelse för många olika musikgenres, musik från olika delar av världen, subkulturer osv grundläggande kunskaper i Excel god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift god förmåga att utrycka dig på engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har: utbildning inom projektledning, evenemangsproduktion, event, arrangörskap eller motsvarande utbildning inom ekonomi, marknadsföring, kommunikation eller annan relevant utbildning erfarenhet av arbete i lokalbokningssystem, affärssystem och/eller planeringsverktyg i allmänhet och i synnerhet Microsoft Dynamics och Office 365 god förmåga att utrycka dig på andra språk än svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i uppdraget behöver du vara en skicklig administratör och ha lätt för att arbeta utifrån rutiner och arbetssätt. Det förutsätter att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och att du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. För att, tillsammans med andra, nå goda resultat, behöver du kunna hantera en mängd parallella uppgifter och driva flera processer framåt samtidigt. Du har lätt för att lära dig nya system och är öppen för att arbeta digitaliserat i alla moment. Du är bra på att kommunicera och samarbeta på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du flexibel och kreativ, självgående och lösningsorienterad. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Henrik Lillsjö, VD/konstnärlig ledare, [email protected] Björn Magnuson-Lupo, projektledare och tf teamledare, 018-727 90 33 Facklig företrädare: Unionen, Frida Kropp Lindh, 018-727 90 42 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Mer information om vår organisation hittar du på ukk.se (https://www.ukk.se/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Sáminuorra söker en projektledare på 25% för utvecklandet av Nuoras Nurrii, en utbildningsinsats om samer riktad till årskurs 7-9. Projektet är finansierat med stöd från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor MUCF. Om Sáminuorra Sáminuorra är en samisk ungdomsorganisation som arbetar för att tillvarata och främja samiska ungdomars intressen och rättigheter. Vårt arbete sker för, tillsammans och av oss unga samer. Vi samlar samisk ungdom och skapar mötesplatser för att motivera dem till att vilja påverka deras framtid och livssituation. Sáminuorra är partipolitiskt och religiöst obundet. Om rollen som projektledare Som projektledare kommer du att ansvara för projektets genomförande i enlighet med beviljad projektansökan. Detta innefattar bland annat kontakt med Sáminuorras medlemmar och styrelse samt externa aktörer och skolor. I uppdraget ingår del- och slutredovisning samt budgetuppföljning. Resor i tjänsten kan ingå. Om dig Vi söker dig som har samisk kulturkompetens och god förståelse för situationen för samiska ungdomar. Vi söker dig som har färdigställd gymnasieutbildning. Relevant universitetsutbildning är meriterande men vi värderar personliga egenskaper och erfarenheter högt. Projektledarerfarenhet är meriterande. Vi söker dig som är initiativtagande, samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Vi söker dig som kan jobba självständigt och har en förmåga att motivera andra. Arbetet innebär kommunikation med interna och externa kontakter vilket kräver en god kommunikationsförmåga. Ett tidigare engagemang inom föreningar eller andra ideella engagemang är meriterande. Vi söker dig som har goda kunskaper inom Google-paketet eller motsvarande. Vi vill att du kan uttrycka dig flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Samisk språkkompetens är meriterande. Vi erbjuder Omfattningen är 25%. Tidsbegränsad anställning, till och med 2025-08-31. Individuell lönesättning med kollektivavtal via Unionen. Arbetet sker i första hand från vårt kansli i Jokkmokk, men det finns möjlighet till arbete på distans enligt överenskommelse. Sök tjänsten! Rekryteringen sker löpande med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 15 september. Ansök genom att maila personligt brev, CV och referenser till [email protected].
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Kultur- och fritidsförvaltningen i Sigtuna kommun arbetar för att främja kultur- och fritidsverksamheten i kommunen, vi är en arbetsplats som vill göra skillnad! Vi är en politiskt styrd serviceorganisation där våra uppdragsgivare är invånarna. Vi arbetar tillsammans i våra olika verksamheter för att hitta nya idéer och lösningar som bidrar till invånarnas livskvalitet, hållbarhet och hälsa samt ökad integration och att motverka utanförskap. Förvaltningen består av fem verksamhetsområden som rymmer: - Fritid, idrott, sport, simhall, ishall och föreningsverksamhet - Scenkonst, film, teater, konst, musik, museum, bibliotek och kulturarv - Ungdomskultur, fritidsverksamhet, kulturskola och fältarbete ARBETSUPPGIFTER Som samordnare driver du projektet självständigt, du har ett verksamhets- och budgetansvar och rapporterar direkt till förvaltningschef. Samordnaren ska i nära samarbete med förvaltningar, nämnder och föreningar i kommunen fortsätta arbetet enligt kommunens beslutade handlingsplan om nationella minoriteter och minoritetsspråk. Handlingsplanen pekar ut följande övergripande målområden för kommunens arbete: • synliggöra och tillgängliggöra de nationella minoriteternas språk och kulturer • förtydliga kommunens samordning • främja överföringen av minoritetsspråken och kulturerna mellan generationerna Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utveckla arbetet med frågor som berör finskt förvaltningsområde, med fokus på barns rätt till utveckling av kulturell identitet och användning av det egna minoritetsspråket. Du samverkar med förvaltningsmyndigheter och de nationella minoriteterna med syfte att ge de nationella minoriteterna inflytande i frågor som berör dem. Du ansvarar för planering, utbetalning, beviljande och uppföljning av statsbidraget för finskt förvaltningsområde. Utöver detta ingår redovisning av projektet, arbete med frågor som rör övriga nationella minoritetsgrupper samt i viss mån föredragande i nämnden. Samordnaren för nationella minoriteter och finskt förvaltningsområde tillhör staben inom kultur och fritidskontoret och har sin arbetsplats på kommunhuset i Märsta. Sigtuna kommun har fått beviljat statsbidrag under kommande år för att arbeta med romsk inkludering, där du och samordnaren för romsk inkludering har stora möjligheter att tillsammans utveckla uppdraget framåt. Vi erbjuder flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete och att under eget ansvar forma och utveckla arbetet i kommunen, tjänstens omfattning är 75%. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst gymnasieexamen samt erfarenhet av akademiska studier, har du dessutom avslutad högskoleutbildning ser vi detta som meriterande. En del av arbetsuppgifterna är att ansvara för den finska informationen på kommunens hemsida, intranät, digitala tavlor och även viss annonsering i tidningar, så god finska och svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande för tjänsten är: • Erfarenhet av projektledarskap. • Dokumenterad kunskap rörande de nationella minoriteternas rättigheter, finskt förvaltningsområde samt lagstiftning inom området. • Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av föreningslivet, styrelsearbete eller annan ledarfunktion. Som person är du strukturerad, du organiserar och planerar ditt arbete väl för att självständigt kunna driva uppdraget framåt. I arbetet har du förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker samtidigt som du kan hantera stress på ett konstruktivt sätt. Samarbete med både interna och externa kontakter är en stor del av arbetet, det är viktigt att du kan kommunicera på ett konstruktivt sätt och är smidig och lyhörd i ditt sätt att interagera med andra. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan tester och arbetsprov förekomma. Dessutom genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Hållbar tillväxt Hållbar tillväxt tillhör avdelningen för regional utveckling. Avdelningen ansvarar för det statliga uppdraget att strategiskt planera, leda, styra och följa upp det regionala utvecklingsarbetet på Gotland. Avdelningen består, utöver enheten för hållbar tillväxt, av enheten för samhällsplanering, enheten för social välfärd, energicentrum och en stab. Den 5-8 juni 2025 juni står Region Gotland värd för Hansedagarna. Gotlands strategiska läge i Östersjön gav ön en framträdande roll redan för hundratals år sedan. Idag är vi en viktig medlem i det nutida Hanseförbundet och det är många som ser fram emot att återigen komma till Visby. Projektet Hansedagarna ska således under fyra evenemangsdagar arrangera ett professionellt, hållbart och innehållsrikt arrangemang för gotlänningar, alla hitresta nationella och internationella besökare. Hansedagarna är en kombination av en stadsfest och möten, konserter, marknad, kultur, mat, historia, nutid, seminarier och andra inspirerande aktiviteter. Här kan du läsa mer om https://www.hanse.org/en och om https://www.visby25.se/ Nu när vi går in i en än mer intensiv arbetsperiod inför genomförandet, söker vi projektkoordinatorer som vill vara med att skapa och genomföra detta spännande evenemang. Tillsammans med oss i projektteamet och tillsammans med en bred uppslutning av det gotländska samhället. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att samskapa ett av Visbys största evenemang och du kommer att ingå i ett team av huvudprojektledare, delprojektledare och marknadsförare samt ha möjlighet att samarbeta med enhetens övriga kollegor. Vi arbetar tätt tillsammans i teamet med olika ansvarsområden. Evenemanget innehåller flera områden där vi nu ser att vi behöver förstärkning. Några delar som kommer att ingå i de kommande koordinatorernas arbetsuppgifter är att arbeta fram en modell för arbetet med volontärer och frivilliga som vill vara en del av evenemanget. Projektet är också i behov av en funktion som ansvarar för programmet för de drygt hundra hitresta ungdomarna i och med ”Youth Hansa”. Projektet behöver också stöttning av de redan igångsatta processerna, både administrativt och i utförande. Tillsammans kommer vi förbereda, genomföra och följa upp detta stora spännande evenemang på ett sätt så att historia och modernitet möts i samklang- genom kreativitet, professionalism och glädje. Vem är du? Du har en akademisk utbildning som vi bedömer relevant för uppdraget, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Om du har någon form av projektledarutbilning så är det meriterande. Du har mycket goda språkkunskaper, både i tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har en god kännedom om det gotländska näringslivet, arbete med finansiering eller sponsring och om du har erfarenhet av arbete i offentligt styrd verksamhet. Det är också meriterande om du har kunskaper i det tyska språket. Vi söker dig som har förmågan att skapa och vårda goda relationer, både vara tydlig och lyhörd i din kommunikation med andra. Du förväntas ha en framdrift och kunna prioritera och arbeta både självständigt och i team. Du vill bidra till Gotlands utveckling och att tillresta besökare och gotlänningar har fått vara med om något som vi minns med stolthet och glädje en lång tid efter evenemanget. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka ett roligt uppdrag! Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om rollen och dina arbetsuppgifter I arbetet som projektledare kommer du främst att arbeta med det fria kulturlivet där lundaborna är den primära målgruppen. Du är också en del av det team som gemensamt arbetar för att stärka Stadshallen som mötesplats på olika sätt – Lunds kommun tar från och med 2025 över ansvaret för verksamheten i huset. I tjänsten ingår projektledning och operativt genomförande tillsammans med övriga kollegor på plats. Eftersom verksamheten startas upp januari 2025 behöver bl a rutiner, strategier och aktivitetsplaner tas fram för att skapa ett hållbart och flexibelt arbetssätt där egenskaper som lyhördhet och handlingskraft är viktiga. Inom tjänsten finns ett stort utrymme för att självständigt skapa riktning och innehåll utifrån Stadshallens kulturpolitiska uppdrag. Du kommer att planera och operativt genomföra evenemang för scen, utställningsytor och pop-up events samt skapa en atmosfär som är tillgänglig och meningsfull för besök och samtal. Projektledningen synkas med övrig verksamhet i huset och liknande anläggningar inom den nybildade enheten Kulturum. Nätverkande och samarbete är grundpelare för att skapa aktiviteter som blir angelägna för besökarna. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Vi söker dig ... som är en erfaren projektledare, gärna inom kultursektorn (antingen det fria kulturlivet och/eller offentlig organisationen). Du tycker om att samverka och bygga nätverk, hitta synergier och genomföra. Du vill verka för att göra kultur tillgänglig för alla och skapa en plats för yttrandefrihet och innovation för ex kulturella och kreativa näringar. För att lyckas i rollen som projektledare tror vi att du: - har en utbildning inom projektledning, eventkoordinering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - har flera års erfarenhet av att arbeta med projektledning inom kultursektorn (offentlig organisation och/eller det fria kulturlivet) - har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både muntligt och skriftligt (fler språkkunskaper är meriterande) - är bra på att skapa nätverk och synergier däremellan, samt har en vilja att skapa snarare än att förvalta - har erfarenhet av att arbeta med frågor som kultur, yttrandefrihet samt inkluderande tillgänglighetsaspekter Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Stadshallen är ett hus vars innehåll ska spegla staden Lunds olika identiteter - där kulturen kommer i första hand. Här ska det fria kulturlivet, kulturscenerna, politiken, konferenser, universitet, näringslivet m fl. ta plats i en kreativ synergi. Verksamheten styrs av Kultur- och fritidsförvaltningens kulturpolitiska ambitioner som tar plats i Stadshallen from 1 januari 2025. Stadshallen värnar särskilt om mångfald och tillgänglighet för att hitta en lockande mix av spets och bredd. I huset har även politiken en tydlig plats med kommunfullmäktiges regelbundna sammanträden samt med de evenemang som visar hur kulturen förkroppsligar yttrandefrihet på olika sätt. Vi ber våra sökande notera att vi genomför intervjuer löpande, så varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och ungdom och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Vi söker en erfaren mässproduktionskoordinator för att gå med i vårt sammansvetsade team. För att lyckas i denna position tror vi att du är mycket organiserad, har starka interpersonella färdigheter och gedigen erfarenhet av att hantera stora evenemang. Vi vill att du börjar så snart som möjligt och tjänsten är placerad i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en prövotid på sex månader, men vi är också öppna för kandidater som vill arbeta i projektform. Market Art Fair är den ledande samtidskonstmässan i Norden med ett starkt fokus på att presentera nordiska konstnärer. Varje år samlar vi gallerier, konstnärer, samlare, partners och konstentusiaster från hela världen för att njuta av, samla och upptäcka konst, utbyta idéer och skapa relationer i Stockholm. Nästa kommande mässa kommer att äga rum i maj 2025 och blir den största hittills. Huvudsakliga ansvarsområden: Planering, utveckling och leverans av mässlayout, konstruktion och installation Ansvar för kontakten med mässlokaler (Liljevalchs och andra potentiella framtida lokaler) Hantera underleverantörer inklusive utställningsdesignföretag, logistikpartner, ljusdesign, etc. Vara kontaktperson för utställande gallerier, både under mässan och året runt Koordinera ansöknings- och urvalsprocessen för gallerier Anställa och leda tillfällig personal Aktivt öka mässans attraktivitet för utställare genom nätverkande, skapa nya erbjudanden och anpassa sig till branschtrender Arbeta nära resten av teamet med uppgifter som evenemangsplanering, grafisk design, VIP-erbjudanden och program för samtal Vi söker en person: Med dokumenterad erfarenhet av evenemangsproduktion och projektledning Med tidigare erfarenhet av att organisera ett större fysiskt evenemang Med erfarenhet av personalledning Med utmärkta administrativa och organisatoriska färdigheter Med ett praktiskt, prestigelöst förhållningssätt till att arbeta med varierande uppgifter Som är en positiv lagspelare som gillar att arbeta nära tillsammans i ett litet team Som har goda kunskaper i svenska och engelska Det vore bra om du: Har intresse för samtidskonst och kultur Har ett starkt nätverk inom evenemangsproduktionsindustrin Har andra användbara färdigheter (det kan vara kunskaper i grafisk design, förmåga att skriva pressmeddelanden, etc.) Vi vill gärna ta emot din ansökan så snart som möjligt och intervjuer kommer att genomföras löpande. Skicka din ansökan med ditt CV och ett personligt brev på en sida till [email protected].
Vi söker en erfaren projektledare med gedigen produktkunskap inom folie och grafisk dekor! BrandFactory Signs & Graphics AB är Nordens ledande varumärkespartner inom visuell kommunikation. Det är ett framstående företag som ständigt strävar efter att vara i framkant när det gäller innovation och design. Företaget värdesätter passion, kreativitet och engagemang. Vi söker nu en driven och engagerad projektledare inom dekor- och foliering som vill vara med och forma framtiden. Som projektledare kommer du att spela en central roll i att leda och driva projekt från start till mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: • Leda och driva projekt från idé till färdig produkt/tjänst. • Ansvara för projektets ekonomi, tidplan och kvalitet. • Utveckla och optimera processer för projektledning. • Kundrådgivning och merförsäljning. • Samarbeta med olika produktionstekniska och materialtekniska team samt externa partners. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av BrandFactory Signs & Graphics AB och arbeta på deras kontor i Liljeholmen. Tjänsten är på heltid och beräknas starta så snart vi hittat rätt person, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag kl. 08.00-17.00 med viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Din profil - Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, projektledning eller likande. - Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med projektledning, ekonomi eller kundservice. - Har ett par års erfarenhet inom folieindustrin och dekorer. - Du har god administrativ och teknisk kompetens, samt förståelse för material och produkthantering. - Du har ett starkt affärssinne med förmåga att förstå och driva affärsnytta. - Har mycket god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som är produktionsteknisk och materialkunnig inom folie och dekor. Vidare är du en ambitiös och engagerad person med både affärssinne och ett tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö. Vi ser också att du är strukturerad, flexibel och prestigelös. Du erbjuds möjligheten att ingå i ett team där varje dag bjuder på nya möjligheter och utmaningar. Företagets kultur präglas av samarbete, öppenhet och passion! Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuver sker löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
As a Publishing Services Lead at Embark you will be a dedicated game maker and an integral part of the team's desire to reach the highest quality. You’ll be part of a cross-functional team where you will create and improve structure and processes and facilitate communications and oversight with our publishing services partners. You have a passion for removing obstacles, solving problems and making sure things get done! We believe quality is everyone's responsibility and as a Publishing Services Lead you will be an enabler for the rest of the team. You make sure to balance meaningful innovation with executing best practices. Example of responsibilities Work closely with the designers, developers and production to find ways to improve the quality of our creative platform Ensure communication and coordination of work internally and with external partners (QA & Compliance) Find ways to improve our current processes, making them more efficient, reliable, sustainable, and adaptable Focused and structured testing plans for multiple platforms Ensure on-time and successful game updates through contributions in planning, prioritizing, scheduling, and assist with coordinating all necessary work within the studio and with external partners We would love if you have Experience with QA management or a similar role in the game or software industry Release Coordination experience Ability to coordinate with internal & external teams and effectively prioritize tasks Game development experience preferred Experience from agile development methods in a cross-functional team environment, preferably from a variation of settings Excellent communication skills, verbal and written An organized, detail oriented and self-motivated personality A pragmatic mindset and ability to motivate individuals and teams At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
Visar 1 till 10 av 17 jobb