Projektledare: kultur, media, film, scen

Sök bland 10 lediga jobb som Projektledare: kultur, media, film, scen och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vikarierande Kulturutvecklare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER När man jobbar på kultur- och fritidsförvaltningen har man antagligen några av de roligaste och viktigaste jobben inom kommunen. Vi får jobba med det som invånarna själva väljer att göra på sin fria tid, det som får både människor och samhället att utvecklas och må bra. Det handlar om att möjliggöra en aktiv fritid med bredd och spets inom kultur- och fritidsområdet. Vi hjälper till att göra Växjö till en härlig plats att bo, leva och verka i. Hos oss får varje medarbetare synas och utvecklas, och hos oss jobbar du med att ge mervärde till kommunens invånare. Då nu en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi dig som brinner för kultur i alla dess former, för utveckling av föreningsliv och för evenemangsproduktion. Du kommer vara en del i en kompetent grupp och delta i avdelningens uppgifter. I tjänsten ingår specifikt att del av vårt evenemangsteam, med särskilt ansvar för Kulturnatten och projektet Musikriket. Du kommer också att vara kontaktperson för de föreningar som har långsiktiga stöd från oss. Du kommer handlägga ansökningar samt skriva rapporter och tjänsteskrivelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har kandidatexamen som kulturvetare, eller motsvarande • både gillar att vara del av ett team och att arbeta självständigt • har god administrativ förmåga och är van användare av en digital arbetsmiljö och Office-365 • har erfarenhet från evenemangsproduktion • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har förmåga att skapa struktur och arbeta mot uppsatta mål • är kreativ när det behövs och som följer riktlinjer när de finns • har erfarenhet av att självständigt driva projekt och är van att arbeta utifrån given budget och enligt en organisations riktlinjer. Körkort är ett krav och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

25 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Projektledare till besöksanläggningar på fastighets- och gatukontoret

Ref: 20240502 Arrangemang, möten, service, kultur och levandegörande av historia med malmöborna i fokus, låter det spännande? Läs vidare Arbetsuppgifter Din primära arbetsplats blir Katrinetorp landeri men du bidrar även aktivt med din kompetens till verksamheten i Torups slott och Fyrlängan där samordningsvinsterna är stora. På enheten genomför vi en rad olika arrangemang och löpande aktivering året runt, så som marknader, profilarrangemang, utställningar, guidade turer, föreläsningar, lovverksamhet för barn och unga, musik- och teaterföreställningar. Som projektledare kommer du att ansvara för planering, framdrift, genomförande och uppföljning av vår breda verksamhet. Som del i vår verksamhet på Katrinetorp upplåter vi lokaler för möten, utställningar, arrangemang och studiebesök. I din roll arbetar du med hela kedjan från inkommande förfrågningar till genomförande. Det ingår i dina uppgifter att förmedla lokalernas möjligheter och förutsättningar, möblera och ställa i ordning enligt önskemål samt att bidra med enklare teknisk support. Du är kontaktpersonen på plats som upprätthåller god service och kvalitet för besökare och intressenter. Vidare arbetar du även med att leda möten, hantera avtalsskrivning, fakturering, upphandlingar, formulera texter och ansökningar mm. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande. Du bidrar till att kommunicera och marknadsföra besöksmålet via sociala medier och andra kanaler i samråd med enhetens kommunikatör. Katrinetorp Landeri håller öppet både vardagar och helger. Vi får god hjälp av kunniga guider, värdar och butikspersonal som du ansvarar för att leda och introducera. Arbetstiden är vanligtvis förlagd vardagar men arbete på helger förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom arrangemangs- och kulturproduktion, projektledning, turism- och destinationsutveckling eller en annan utbildning som vi bedömer likvärdig för tjänsten.   Du har minst 3 års erfarenhet av att ha jobbat med arrangemang, möten, projektledning eller samordning av publik verksamhet, gärna på en historisk besöksanläggning. Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning är meriterande.   Tjänsten har många kontaktytor och är omväxlande, därför är det viktigt att du är kommunikativ, samarbetsvillig och kan hantera oförutsedda situationer. Du behöver ha förmågan att arbeta strukturerat och tar ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö samt förmåga att kunna hjälpa till vid flytt av material och möbler. Du är intresserad av omvärldsbevakning och arbetar aktivt för att involvera både medborgare och andra besökare i verksamhetens utveckling. Som person är du öppen, kreativ och ansvarstagande. Du trivs både med att jobba självständigt och som del i ett team. Du har en hög servicekänsla och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vana av Microsoft office och lätt för att lära nya system och datorprogram är starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier. B-körkort erfordras.  Om arbetsplatsen Besöksanläggningar är del av avdelningen för offentligmiljö och arbetar med att förvalta, aktivera och utveckla specifika anläggningar som ägs av Malmö stad. För tillfället ingår Katrinetorp Landeri, Torup och bokskogen och Slottsträdgården i Malmö. Vi strävar efter ett nära samarbete med föreningsliv, Malmöbor, förvaltningar och näringsliv. På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: snarast, enligt överenskommelse  Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

20 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Projektledare till Västsvenska Handelskammaren

Trivs du i en dynamisk miljö och har passion för utveckling och projektledning? Västsvenska Handelskammaren söker en engagerad projektledare med förmågan att kunna identifiera möjligheter inom kompetensförsörjning. Om du lockas av att vara en del av en organisation där du kan påverka och vara nära verksamhetens puls, kan detta vara din nästa utmaning. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Västsvenska Handelskammaren arbetar för att stödja tillväxt, utveckling och hållbarhet i regionen. De engagerar sig också i att påverka och främja kompetensförsörjning och driva initiativ som gynnar näringslivet. I rollen som projektledare kommer din huvudsakliga inriktning vara att säkerställa kompetensförsörjning inom vuxenutbildningar. Västsvenska Handelskammaren är för närvarande i det avslutande skedet av projektet Yrkestrainee. I inledningen av din tjänst kommer du och en kollega att fullfölja detta projekt under det kommande året och ta ansvar för att sammanställa en rapport som tydligt redogör för projektresultaten. Denna rapport kommer att utgöra ett värdefullt underlag för kommuner, utbildningsanordnare och branscher vid uppstart av utbildningsspår enligt Yrkestrainee-konceptet. Efter detta öppnar sig möjligheter och visioner för nya projekt. En potentiell inriktning är att genomföra en kompetenskartläggning, där målet är att avsöka möjligheter och identifiera områden där det råder brist på kompetens. Den resulterande kartläggningen kan sedan fungera som en värdefull riktlinje för att bedöma vilka utbildningsprogram som kommer att vara relevanta och betydelsefulla för framtiden. Du erbjuds - Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur - En chans att bidra till samhällets utveckling i en tid av kompetensbrist - En dynamisk position där ditt bidrag kommer att göra stor skillnad - Bra förmånspaket såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring m.m. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Aktivt delta i utveckling, planering och genomförande av framtida projekt * Analys och identifiering av områden med kompetensbrist för att upptäcka möjligheter och strategiskt hantera dessa brister * I samarbete med en projektledare initiera kontakt med potentiella arbetsgivare för individer involverade i samtliga delar av projektet * I samverkan med en projektledare planera och genomföra referensgruppsträffar samt digitala möten med styrgruppen och expertgruppen * I samarbete med en projektledare ha ansvar för kommunikationen med samverkansaktörer och skolor * Bistå i arbete med att skriva debattartiklar och annat opinionsarbete VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning inom ett relevant ämnesområde till exempel ekonomi eller samhällsvetenskap - Har erfarenhet av projektledning och dess processer - Har erfarenhet av budgethantering - Har en mycket god skrivvana - Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av påverkansarbete - Erfarenhet av analysarbete och statistik - Erfarenhet av att arbeta i projekt med offentlig finansiering - Erfarenhet av projektutveckling För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lyhörd - Analytisk - Initiativtagande - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Västsvenska Handelskammaren här!

14 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Projektledare - Aktivitet förebygger

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Kultur och fritid främjar ett rikt kultur, fritid och friluftsliv för och tillsammans med Uddevallas invånare samt besökare i syfte att stärka demokrati, folkhälsa och kommunens attraktivitet. Vi skapar förutsättningar för en meningsfull fritid för alla, utan krav på prestation. Våra verksamheter påverkas av vår samtid och omvärld vilket ställer höga krav på ständig utveckling av vår verksamhet för att möta våra målgruppers behov och önskemål. I samarbete med skolor, socialtjänst, föreningar, civilsamhälle och Rädda Barnen driver vi Aktivitet Förebygger, en sektorsövergripande samverkansmodell för barns tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter. Projektet är indelat i tre delverksamheter som handlar om att möta barn och unga på flera nivåer där de befinner sig. Det görs dels inom skolans ram, under lektionstid, i direkt anslutning till skolans slut, dels på andra platser där barn och unga spenderar sin fritid. Arbetsuppgifter - Samordna de olika delverksamheterna som ingår i projektet - Koordinera de olika samverkansparterna, kommun, civilsamhälle och näringsliv - Dokumentera lärdomar utmaningar/framgångsfaktorer, följa upp och utveckla projektet tillsammans med samverkansparter - Handlägga och koordinera After School Du kommer arbeta nära processledare på Rädda Barnen och ha kontakt med föreningar, civilsamhälle och det lokala näringslivet för att tillsammans skapa samsyn och bygga en hållbar samverkan för barns tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter.  Vem söker vi Vill du arbeta i en meningsfull och varierad arbetsroll med möjlighet att påverka barns hälsa och välmående. Är du sugen på en möjlighet till personlig och professionell utveckling i en dynamisk och flexibel arbetsmiljö där samarbete med engagerade kollegor och samverkansparter är nyckeln till gemensamma framsteg? Kultur och fritid står inför spännande utveckling med ökad samverkan kring både arbetsmodeller och utvecklingsprocesser. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, flexibel, strukturerad och engagerad. Vi tror att du har arbetat i offentlig verksamhet och har dokumenterad erfarenhet av samordning, därtill gärna med erfarenhet från att jobba i samverkan med föreningar eller civilsamhälle. Kvalifikationer - Du skall ha en akademisk utbildning med inriktning samhällsvetenskap, socialt arbete eller kultur/fritid/civilsamhälle eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Du skall ha erfarenhet av att arbetat i en politiskt styrd organisation eller erfarenhet som  arbetsgivaren bedömer likvärdig - B Körkort är ett krav och god grundläggande datavana - Du bör ha erfarenhet av att arbeta med projektledning och/eller samordning och leda processer - Det är kvalificerande om du har tidigare erfarenhet av socialt arbete och/eller föreningsliv  - Det är kvalificerande om du har erfarenhet av att leda samverkan mellan föreningsliv och offentlig verksamhet Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Uppdragsledare inom Mark/Gata till Sigma Civil!

Letar du efter nya utmaningar, är det dags för en nystart eller behöver dina idéer få mer utrymme och uppmärksamhet? Vi söker Uppdragsledare till Sigma Civil! Sigma Civil är ett växande konsultbolag inom samhällsbyggnad med fokus på infrastruktur, utredning och projektledning. Med målsättningen att vara en av de starkaste aktörerna inom svensk samhällsbyggnad är Sigma flexibla, resurseffektiva och öppna där de hittar nya vägar att uppfylla beställarnas förväntningar. Anledningarna till att söka sig till ett nytt jobb är många! Sigma är stolta över sin företagskultur där de tar vara på den kraft som deras medarbetare bidrar med. Därför tror vi att de kommer att kunna tillgodose många av de anledningar du har för att leta nytt jobb här. Så är du passionerad, driven, gillar att få saker gjorda och vill jobba på ett företag där målet är att skapa en bättre morgondag för kunderna, för varandra och världen runt omkring, då kan vi erbjuda dig en arbetsplats som kommer att ta vara på såväl din erfarenhet och kompetens som din passion och din ambition. I rollen som Uppdragsledare inom Mark och Gata kommer du att engageras i både små och stora uppdrag genom olika faser. Din roll är omfattande och i huvudsak operativ. Där huvudfokuset för avdelningen är inriktat på projektering och utredning relaterad till ombyggnationer och nybyggnationer av vägar, gator och markområden. Din kundbas inkluderar bl.a. entreprenörer, kommuner, statliga verk och privata företag. I arbetet erbjuds du omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter där du kommer ha en viktig roll i teamet och får arbeta med allt från tidiga utredningar och förprojekteringar till framtagande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar för väg-, gatu-, mark- och landskapsprojekt. Din profil • Du har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område och har jobbat några år som uppdragsledare, teknikansvarig eller projektör alternativt att du förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt. • Du har ett intresse för projektledning. • Du är nyfiken och affärsmässig. • Du är initiativrik med stor drivkraft. • Du är duktig på att skapa relationer och bra samarbetsklimat. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. • Det är en fördel om du har körkort (B). Sigma strävar ständigt efter utveckling, vilket innebär att egenskaper som nytänkande och kreativitet värdesätts extra högt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Sigma med StudentConsulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på tfn 070 25 44 637. Varmt välkommen in med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

7 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Uppdragsledare inom VA/Dagvatten till Sigma Civil!

Letar du efter nya utmaningar, är det dags för en nystart eller behöver dina idéer få mer utrymme och uppmärksamhet? Vi söker Uppdragsledare till Sigma Civil! Sigma Civil är ett växande konsultbolag inom samhällsbyggnad med fokus på infrastruktur, utredning och projektledning. Med målsättningen att vara en av de starkaste aktörerna inom svensk samhällsbyggnad är Sigma flexibla, resurseffektiva och öppna där de hittar nya vägar att uppfylla beställarnas förväntningar. Anledningarna till att söka sig till ett nytt jobb är många! Sigma är stolta över sin företagskultur där de tar vara på den kraft som deras medarbetare bidrar med. Därför tror vi att de kommer att kunna tillgodose många av de anledningar du har för att leta nytt jobb här. Så är du passionerad, driven, gillar att få saker gjorda och vill jobba på ett företag där målet är att skapa en bättre morgondag för kunderna, för varandra och världen runt omkring, då kan vi erbjuda dig en arbetsplats som kommer att ta vara på såväl din erfarenhet och kompetens som din passion och din ambition. I rollen som Uppdragsledare inom VA och Dagvatten kommer du att engageras i både små och stora uppdrag genom olika faser. Din roll är omfattande och i huvudsak operativ. Där huvudfokuset för avdelningen är inriktad på projekt och utredningar relaterad till VA och Dagvatten. Din kundbas inkluderar bl.a. entreprenörer, kommuner, statliga verk och privata företag. I arbetet erbjuds du omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter där du kommer att vara en viktig roll i teamet och får arbeta med allt från dagvattenutredningar, skyfallsanalyser och VA-frågor. Din profil • Du har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område och har jobbat några år som uppdragsledare, teknikansvarig eller projektör alternativt att du förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt. • Du har ett intresse för projektledning. • Du är nyfiken och affärsmässig. • Du är initiativrik med stor drivkraft. • Du är duktig på att skapa relationer och bra samarbetsklimat. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. • Det är en fördel om du har körkort (B). Sigma strävar ständigt efter utveckling, vilket innebär att egenskaper som nytänkande och kreativitet värdesätts extra högt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Sigma med StudentConsulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på tfn 070 25 44 637. Varmt välkommen in med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

7 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektledare till BUS AB

Har du erfarenhet av projektledning inom el och/eller automation? Trivs du i en roll med många kontaktytor och samarbeten? Då har vi tjänsten för dig! Bro Underhåll & Service, BUS AB, är ett företag med rötter sprungna ur el, bygg, teknik, hydraulik och installationsbranschen. Med det står de mycket väl rustade för att möta uppdrag inom olika segment i dessa kategorier. Deras uppdragsgivare kommer framför allt från offentlig förvaltning men även den privata industrin är ett växande kundsegment. När du som kund kontaktar BUS AB strävar de efter att du alltid ska känna dig väl omhändertagen, professionellt bemött och framför allt nöjd med deras tjänster. Läs gärna mer om företaget här: https://busab.nu/ Just nu söker BUS AB en Projektledare som kommer bli en nyckelspelare i verksamhetens fortsatta utveckling och tillväxt! Du kommer arbeta med projektledning inom industri-el och industriautomation. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att arbeta med och leda projekt inom el men kan också omfattas av hydraulik och mekanik. Som projektledare kommer du ansvara för att leda och driva projekten hela vägen från kalkyl till färdig entreprenad. Detta innebär att du löpande kommer ha flertalet kontaktytor med kollegor och kunder såväl som leverantörer där du fungerar som spindeln i nätet. Tjänsten innefattar resor både i Sverige och i Norden. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos BUS AB. Tjänsten är på heltid och du kommer vara placerad i Trollhättan. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet som projektledare inom el/industriautomation • Har erfarenhet av entreprenadjuridik • Har en gymnasial utbildning inom relevant område • Har manuellt B-körkort • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Stor vikt kommer att lägga på personliga egenskaper! Vi söker dig som är ambitiös och hungrig efter att växa och utvecklas i din karriär. För att trivas i rollen ser vi att du är öppen för nya utmaningar och inte är rädd för att ta egna initiativ för att driva projekt och uppgifter framåt. Du är duktig på att samarbeta med andra och besitter en god kommunikativ förmåga. Du är en lyhörd ledare som motiveras av kollektiva framgångar. Vidare är du engagerad, har en positiv inställning och trivs i en industriell miljö. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

7 mars 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Är du Atalantes nya projektledare?

Är du Atalantes nya projektledare? Om Atalante Atalante är en konstnärsdriven scen för gästspel och egna projekt där det nyskapande och experimentella uppmuntras. I fokus står den samtida scenkonsten med den nutida koreografin och experimentella musiken som nav men vi arrangerar även filmvisningar, konstutställningar och festivaler där det ges utrymme för kulturdebatter och samtalsbarer. Atalante ligger på Övre Husargatan 1, granne med Skanstorget i gränslandet mellan Linnéstaden och Vasastan i Göteborg. Scenen startades 1987 av dansgruppen Rubicon och hette då Unga Atalante. I dag är Atalante ett starkt kraftcentra i Sveriges dans och konstliv. Atalantes verksamhets medfinansieras av Kulturrådet, Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad. Atalante är en ideell förening med 5 tillsvidareanställda: två tekniker, två producenter och en verksamhetsledare. Samtliga utgör scenens konstnärliga råd och fattar gemensamma beslut kring verksamheten och repertoaren. Atalante har också timanställd biljett- och barpersonal. Vi söker Vi söker en projektledare som initierar och genomför projekt inom verksamheten. I din roll som projektledare är du en en del av Atalantes konstnärliga utvecklingsarbete. Du utformar förslag på arrangemang och projekt med syfte att främja det fria scenkonstfältet, dess utövare och dess publik. Beslut om projekt tas gemensamt med det konstnärliga rådet som består av Atalantes produktionsteam inom teknik, administration och ekonomi. Du samarbetar tätt med Atalantes övriga personal och den dagliga verksamheten, och följer det som händer på scenen. Du skall kunna företräda scenen och leda samtal med artister och publik i olika sammanhang. Du planerar och utformar ditt arbete i samråd med Atalantes personal och den löpande verksamheten, men arbetar också självständigt. Du har god kännedom om det fria konstfältets ekosystem, samt ett intresse för publikutvecklingsarbete. Din bakgrund Vi söker dig som har: – Relevant högskoleutbildning eller motsvarande – Erfarenhet av projektledning inom kulturområdet – Erfarenhet av budgetarbete och ansökningsförfarande – God vana av att kommunicera i tal och text på både svenska och engelska – Kompetens inom digitala verktyg och program för ordbehandling, layout, och liknande – Ett brett kontaktnät inom främst det nationella scenkonstfältet, men gärna också med internationella artister och konstnärer Atalante erbjuder – En mångsidig arbetsplats där det finns utrymme att utveckla egna idéer och främja det konstnärligt nyskapande – Flexibla arbetstider – Hälsofrämjande arbetsplats med tillgång till friskvårdsbidrag Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) Omfattning: Deltid, 50%. Dagtid – kvällar och helger förekommer. Tillträde: 2024.08.01 eller enligt överenskommelse Atalante tillämpar likalönsprincip. Hur du ansöker Skicka ditt CV med referens, tillsammans med ett personligt brev där det framgår information om dig som söker, och dina tidigare arbetslivserfarenheter, personliga kvalitéer och meriter som du anser är relevanta för tjänsten. Skicka din ansökan till [email protected] senast den 14 april 2024. För frågor om tjänsten kontakta producent Tomas Persson Carlberg eller producent Amanda Nordmark: Telefon: 031-711 82 00 E-post: [email protected]

6 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Vikarierande projektledare Offentlig konst

Om rollen och dina arbetsuppgifter Arbetet som projektledare för offentlig konst är förlagt till Lunds konsthall. Ditt uppdrag blir att färdigställa pågående nyproduktioner inom ramen för permanent offentlig konst i Lunds kommun. Arbetet planeras i samarbete med konsthallschefen, men det är du som driver det framåt och som står för genomförandet. Arbetet är till stora delar självständigt, men samtidigt socialt eftersom det bygger på täta kontakter inom och utom den kommunala sfären. Viktigt är att kunna hålla deadlines och förhålla sig till given budget. Konsthallen har många samtalspartners vid andra förvaltningar i kommunen, det gäller främst Stadsbyggnadskontoret och parkavdelningen inom Tekniska nämnden. Tjänsten inbegriper kontakter med dessa förvaltningar. Lunds konsthall har en ytterligare tjänst inom offentlig konst, en projektledare för urban konst. Det blir en nära kollega som med fördel kan fungera som bollplank i olika frågor. Utöver nyproduktioner pågår även renoveringsprojekt som också är en del av ansvarsområdet och som blir en del av dina arbetsuppgifter. I tjänsten som projektledare för offentlig konst ingår också handhavande av vårt konstregister och förvaltande av konstarkivet. Vi har 3 500 konstverk i kommunen. En annan del av arbetet är att skapa texter för förmedling och kommunikation av den offentliga konsten och dess sammanhang.  Om anställningen Anställningen inleds som en behovsanställning från maj månad 2024 med uppehåll under sommarmånaderna juli-augusti och övergår sedan till en visstidsanställning från september till och med sista december 2024. Vi söker dig Vi söker en engagerad och kunnig medarbetare som kan sammanställa och genomföra konstprogram i samarbete med konstnär, verksamhet och byggare och dessutom arbeta med det pedagogiska arbetet kring våra konstprojekt. En stor del av arbetet är också att ansvara för de befintliga offentliga konstverk som redan finns i kommunen, vi har kontinuerligt olika renoveringsprojekt igång som kräver bevakning och uppföljning. I arbetet ingår även att genomföra visningar och workshops. För att trivas med arbetet i en konsthall och kunna fungera i ett existerande sammanhang av kollegor med liknande arbetsuppgifter krävs engagemang och kreativitet samt en god kommunikativ förmåga. Du kommer att vara placerad på Lunds konsthall med konsthallschef som närmsta chef. Då du kommer att ingå i en mindre men väl sammansatt arbetsgrupp, förväntas du också bidra i strategiska diskussioner. Kvalifikationer Din bakgrund och dina meriter består bland annat av en universitetsexamen inom konstvetenskap, minst på mastersnivå, samt stor kunskap inom den samtida konsten. Det är ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med samtida konst i olika sammanhang och att du har stor erfarenhet av projektledning. För arbetet krävs utmärkt förmåga att formulera sig i tal och skrift och goda kunskaper i engelska. Tidigare erfarenheter av att arbeta med urban konst är meriterande. B-körkort är också en stor fördel. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Lunds konsthall är en enhet placerad inom Kultur- och fritidsförvaltningen i Lunds kommun. Lunds konsthall har två uppdrag: produktion av utställningar och offentlig konst. En grupp på nio anställda producerar tillsammans fyra till fem utställningar om året och det tas fram ett till tre nya offentliga konstverk varje år. Lunds konsthall har två uppdrag: produktion av utställningar och produktion av offentlig konst. En grupp på sju anställda producerar tillsammans tre till fyra utställningar om året och det tas fram ett till två nya permanenta offentliga konstverk varje år. Enheten arbetar både med fast installerad offentlig konst och projekt av mer tillfällig karaktär, bland annat så kallad urban konst. Lunds konsthall förvaltar även Lunds kommuns konstsamling. Lunds konsthalls utställningsverksamhet har sedan starten 1957 haft en internationell inriktning och visar det senaste inom den samtida konsten. Utställningsrummet har fri entré och många besökare, både den intresserade allmänheten och experter inom området tar regelbundet del av utbudet. Urval sker löpande. Vi ser fram mot din ansökan. Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och fritid, och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Production - Games

As a Production Developer at Embark you will be a dedicated game maker, executing on games roadmaps and goals. You’ll be part of a cross-functional team where you will create and improve structure and processes and facilitate the day to day work and communications to ensure productivity. You have a passion for removing obstacles, solving problems and making sure things get done! You know that experimenting is a gamble but you have a knack for choosing the smartest route - and you know when it’s time to declare success or failure. You make sure to balance meaningful innovation with executing best practices. Example of responsibilities - Execute on product roadmaps and goals for multiple teams - Ensure communication and coordination of work internally and with external partners - Process: Facilitation of day-to-day, establish and improve ways of working - Ensure team productivity and focus - Providing transparency on project status and risks to stakeholders We would love if you have - Experience as Producer / Project Manager roles in game development, managing projects throughout its life cycle from idea to release/live service - Experience from fast-paced environment and working in a cross-functional team environment, preferably from a variation of settings - Excellent communication skills, verbal and written - An organized, detail oriented and self-motivated personality - A pragmatic mindset and ability to motivate individuals and teams At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

1 november 2023
Sista ansökan:
19 april 2024