Projektledare: kultur, media, film, scen
Sök bland 10 lediga jobb som Projektledare: kultur, media, film, scen och börja ditt nya yrkesliv idag!
Brinner du för folkbildning och har ett skarpt öga för struktur och kvalitet? SV Stockholms län söker en Verksamhetsutvecklare (vikariat) som vill kombinera administrativ skicklighet med samhällsengagemang och lärande. Hos oss på Studieförbundet Vuxenskolan Stockholms län får du vara med och bygga framtidens folkbildning – där hög kvalitet, relevans och samverkan med civilsamhället står i centrum. Vi ligger i framkant vad gäller AI och beredskap, och tillsammans med våra samverkansparter utvecklar vi verksamhet för ett starkt föreningsliv, levande landsbygder, integration och rättigheter för personer med funktionsnedsättning. Nu söker vi en strukturerad, självgående och kvalitetsmedveten verksamhetsutvecklare för ett vikariat. Är det du? Om rollen I denna roll är du en viktig kugge i vårt maskineri – inte bara som idéspruta eller processledare, utan som en trygg och noggrann administratör med ett öga för detaljer och ett hjärta för folkbildningens värden. Du arbetar med att: - Planera, dokumentera och följa upp folkbildningsverksamhet enligt de krav som ställs för statsbidrag. - Säkerställa att vår verksamhet håller hög kvalitet – i praktiken och i rapportering. - Stötta våra medlems- och samverkansorganisationer genom att omsätta behov till folkbildningsinsatser med mätbara resultat. - Aktivt bidra till vårt interna kvalitetsarbete, bland annat med analys av verksamhetsdata och uppföljning av mål. - Utveckla och hålla koll på rutiner, styrdokument och verksamhetsplanering – både i projekt och i löpande arbete. - Använda och vidareutveckla dina nätverk inom folkbildning, kultur eller civilsamhället för att skapa nya samarbeten och relevant verksamhet. --- Vi söker dig som: - Har erfarenhet av administration inom utbildning, folkbildning eller ideell sektor – gärna med ansvar för uppföljning eller rapportering. - Tycker om att arbeta med struktur, processer och kvalitetsarbete, och gärna har kunskap om styrning av bidragsfinansierad verksamhet. - Har upparbetade nätverk inom folkbildning och/eller kultur, föreningsliv, funktionsrättsorganisationer eller integrationsverksamhet och som kan bidra till att bredda och stärka vår verksamhet. - Är van vid att arbeta i digitala system, har god IT-vana och uttrycker dig klart och korrekt i både tal och skrift. - Har förståelse för det demokratiska föreningslivet och delar våra värderingar om allas rätt till bildning. - Är en lagspelare som trivs i samverkan, men som också kan ta stort eget ansvar och driva arbetet framåt självständigt. Om tjänsten - Tjänst: Verksamhetsutvecklare (vikariat) - Omfattning: 50-100% - Period: Vikariat i 6-12 månader, med start 12/6, 2024. - Plats:Kontor i Handen. Vi arbetar med en hybridlösning där vi har kontorsdag varje onsdag. Du förutsätts också kunna resa runt i länet för att nätverka och delta på möten/aktiviteter. Vill du vara med och säkerställa att folkbildningen håller hög kvalitet även i tider av förändring – och har du kontakter och erfarenheter som kan göra skillnad? Då vill vi gärna höra från dig! Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan! Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Varje år når vi över 210 000 unika individer i studiecirklar och flera deltar i två eller fler cirklar. Tillsammans med de öppna arrangemangen, så som föreläsningar och kulturprogram, når vi ca 3,5 miljoner människor med vår verksamhet runt om i landet. Det är våra avdelningar som ser till att studiecirklar och kulturarrangemang äger rum och att de riktar sig till rätt deltagare. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.
Ystads kommun har cirka 3000 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Här jobbar cirka 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, turism, HR och lön, växel, säkerhet och juridik. Avdelningen Tillväxt och Samverkan söker nu en Besökskoordinator till en vakant tjänst och arbetsplatsen är Ystad Studios Visitor Center på Ystad Studios. Ystad Studios Visitor Center är destinationens besöks- och upplevelsecenter för film och fiction. År 2024 blev ett rekordår med över 12 000 besökare från hela världen, många av dem Wallanderfans. I autentiska filmmiljöer är det fritt fram för både vuxna och barn att utforska, skapa, upptäcka och lära sig om filmens värld. Förutom filmmiljöer finns rekvisita från filmer och serier inspelade i Ystad och Ystad Studios. Självklart upptar miljöer och rekvisita från filmerna och böckerna om Henning Mankells kriminalkommissarie Kurt Wallander stor del av vår verksamhet och vårt Escaperoom Nybergs labb följer samma tema. Andra populära filmatiseringar vars miljöer finns hos oss inkluderar serien Bron, kommande Netflix produktion The Swedish Connection och dramakomedin Hålla samman. För leksugna barn finns rymdskeppet från barnserierna Pax rymdäventyr och cirkustältet från Cirkus Imago redo att utforskas. Våra besökare kan upptäcka miljöerna och verksamheten på egen hand, delta i olika workshops som vi tillsammans planerar och genomför, vara skolklasser som bokar vårt pedagogiska utbud eller andra grupper med specialinriktningar. ARBETSUPPGIFTER Som besökskoordinator på Ystad Studios Visitor Center arbetar du med värdskap och bemötande för våra besökare och grupper. Uppdraget är varierande med uppgifter som bland annat bemanning av entrén med kassa och souvenirförsäljning, boka och hålla i gruppvisningar samt hjälpa besökarna i verksamheten beroende på deras önskemål. Att spelleda Escape Room. Planera, skapa och publicera innehåll för våra digitala plattformar för att engagera och informera vår målgrupp. Du har en pedagogisk förmåga och vill arbeta för att främja barn och ungas nyfikenhet och kreativitet. Besökarna på Ystad Studios Visitor Center är alltifrån barnfamiljer, Wallanderfantaster och filmnördar från hela världen. Som besökskoordinator måste du ha stor social kompetens, vara allmänbildad och gärna vara lite av en "filmnörd" som kan din Wallander. Självklart anpassar du ditt värdskap utifrån vilka besökare som kommer; du talar obehindrat med både enskilda besökare och inför grupper. Tjänsten innebär arbete med verksamhetens sociala medier och hemsida och kräver kunskaper i målgruppsinriktad publicering i sociala medier kombinerat med god kunskap om digitala kanaler, inklusive arbete med hemsidor genom dra-och-släpp-redigering och CMS-system. Vi söker en besökskoordinator som med kreativitet och pedagogisk förmåga vill arbeta för att främja barn och ungas nyfikenhet. Du är flexibel, noggrann och har humor. Du har även en viss teknisk kunskap för att kunna arbeta i verksamheten och är en prestigelös "doer" som själv ser vad som behöver göras och fixas. Att vara trygg i att jobba med barn och barnaktiviteter, arbetslivsfarenhet och förståelse för ett flexibelt arbete i ett litet team är ett krav. KVALIFIKATIONER Du har en avslutad gymnasieutbildning och ytterligare relevant utbildning för att vara aktuell för tjänsten, tex inom service, turism, content management. Dessutom krävs några års relevant arbetslivserfarenhet inom områdena ovan för att vara aktuell för tjänsten. För att söka tjänsten förväntar vi oss att du: • Har god värdskap- och servicekänsla. • Är en kreativ problemlösare. • Besitter teknisk kunskap och är nyfiken för att kunna hantera utställningens teknik. • Hanterar strategisk och operativ användning av digitala och sociala kanaler. • Har förmågan att kommunicera i tal och skrift med olika målgrupper på både svenska och engelska - tyska är meriterande. • Har en pedagogisk förmåga vill arbeta för att främja barn och ungas nyfikenhet och kreativitet. • Är stresstålig • God förståelse för digital kommunikation och erfarenhet av att hantera WIX. • Kan prata obehindrat med och inför grupper, stora som små. • Aktuell och god lokalkännedom om Ystad är ett krav. • Mycket god kännedom om målgruppsinriktad publicering i sociala medier kombinerat med god kunskap om digitala kanaler, inklusive arbete med hemsidor genom dra-och-släpp-redigering och CMS-system ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Kreativa Kuggar är ett regionalt utvecklingsprojekt som syftar till att stärka små och medelstora företag inom kulturella och kreativa branscher (KKB), besöksnäringen samt det företagsfrämjande systemet i Gävleborg. Genom affärsutveckling, samverkan och kunskapshöjning skapar vi bättre förutsättningar för företag att växa, samverka och bidra till en mer hållbar och innovativ regional utveckling. SPOK (Samtida Produktion och Konsumtion) är en plattform för att stärka lokal tillverkning och samarbete med formutövare. Genom att kartlägga och synliggöra regionala produktionsmöjligheter skapas nya samarbeten mellan formgivare, arkitekter, konstnärer och tillverkare. Läs mer om SPOK på: https://s-p-o-k.se/ Placering i Gävle på kultur Gävleborg, avdelningen för Region Gävleborgs regionala kulturverksamheter, tillsammans med övrig projektledning. Projektet kommer att pågå under perioden 2025-09-01 till 2029-06-30 och tjänsten tillsätts under förutsättning att medel beviljas. Besked väntas i mitten av juni. ARBETSUPPGIFTER Som projektledare för SPOK Gävleborg får du en nyckelroll i att etablera och utveckla plattformen i regionen. Du arbetar självständigt med SPOK men också i nära samverkan med projektledare och övriga delprojektledare för att tillsammans driva och utveckla projektet Kreativa Kuggar i sin helhet. Som delprojektledare hos oss kommer du att • driva och utveckla SPOK Gävleborg i samverkan med projektets samarbetspartners samt SPOK:s nationella organisation • kartlägga och kvalitetssäkra lokala tillverkare och kreativa aktörer från enskilda slöjdare till industriföretag • bygga nätverk och skapa förutsättningar för samverkan mellan designers, arkitekter, konstnärer och tillverkningsföretag • planera och genomföra workshops, seminarier och nätverksträffar för att stärka formutövare och lokal produktion • arbeta både operativt och strategiskt, där möten och företagsbesök kombineras med administrativt arbete och rapportering. Hos oss får du • arbetstid där flextid tillämpas • ett självständigt och varierat arbete i en stimulerande arbetsmiljö. Arbetet innebär resor i länet, och det förekommer arbete på kvälls- och helgtid. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Region Gävleborg söker en delprojektledare till projektet Kreativa Kuggar för att bygga upp och driva SPOK Gävleborg, en plattform som knyter samman kreatörer och lokala tillverkare från slöjd och design till industriell produktion. Vi söker dig som har goda projektledaregenskaper, är en skicklig relationsskapare med ett brett kontaktnät och som brinner för att utveckla konkreta lösningar samtidigt som du arbetar strategiskt och hanterar administrativa processer. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ, och du har ett brinnande intresse för hållbar design. I rollen som delprojektledare ska du ha • relevant kunskap och erfarenhet på området, gärna högskoleutbildning • erfarenhet av och kunskap om projektledning, gärna EU-finansierade projekt • erfarenhet av att arbeta övergripande och i samverkan mellan olika aktörer • god kommunikationsförmåga och förmåga att leda processer samt skapa och upprätthålla nätverk • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • giltigt B-körkort. Vi ser gärna att du har kunskap om hantverk, slöjd och design. Det är särskilt meriterande om du dessutom har erfarenhet inom industridesign, företagande och slöjdkultur och har god kännedom om Gävleborg. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Förvaltningen trafik, kultur och folkhögskolor samlar vårt arbete med länets kollektivtrafik, kultur samt utbildning och folkbildning. Vi som arbetar här ser till att tåg och bussar rullar, att Gävleborg har ett aktivt kulturliv och att den som vill, kan utbilda sig, växa och utvecklas. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ref: 20251020 Arbetsuppgifter Malmö Konsthall har fått stöd från Allmänna Arvsfonden för att starta ett treårigt pilotprojekt med arbetsnamnet Studio Syd. Projektet, som startade februari 2025, kommer att bli Sveriges första professionella ateljé- och galleriverksamhet för konstnärer med normbrytande funktionalitet som drivs som en renodlad konstorganisation. Vi söker nu två engagerade och erfarna konstnärer för tjänster som konstnärliga handledare. Tillsammans med projektledaren och projektkoordinatorn ska konstnärliga handledarna jobba för att etablera och utveckla Studio Syd som en satellit till Malmö Konsthalls verksamhet. Som konstnärlig handledare på Studio Syd har du det övergripande ansvaret för att stödja och vägleda studions 12 konstnärer i deras professionella utveckling. I nära samarbete med konstnärerna skapar du individuella utvecklingsplaner som speglar deras mål och ambitioner. Du kommer att fungera som en facilitator snarare än en traditionell pedagog, med uppgiften att uppmuntra självständighet genom konstnärlig utveckling och experimenterande. Du bidrar med din spetskompetens, ditt nätverk och din erfarenhet som yrkesverksam konstnär. I rollen ingår att stötta konstnärerna både i nya och pågående konstprojekt samt att ge praktiskt stöd i användningen av konstmaterial och verktyg när det efterfrågas. Ditt ansvar omfattar materiallagret samt att säkerställa att studion och övriga utrymmen är välorganiserade och städade. Du kommer också att hantera enklare administrativa uppgifter som rör studions planering och stödet till konstnärerna. Du kommer att assistera vid installationer av utställningar i galleriet samt vid planering och bemanning av evenemang. Du arbetar i nära samarbete med projektledare, projektkoordinator och ytterligare konstnärlig handledare. Närmaste chef är enhetschef på Malmö Konsthall. Du blir en del av ett litet arbetslag som tillsammans bygger upp verksamheten från grunden, med konstnärernas behov och önskemål som utgångspunkt. Det innebär att du bör trivas i en dynamisk och föränderlig miljö där arbetsmetoder formas och omprövas längs vägen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant konstnärlig utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som yrkesverksam konstnär med en aktiv konstnärlig praktik, samt spetskompetens inom minst ett av följande områden: måleri, grafik, skulptur, film/foto, ljud- och digital konst eller installation. Du är aktiv inom konstfältet idag och har insyn i de nationella och internationella strukturer och processer som rör bland annat stipendiesystem, ateljékollektiv, residensarbete, gallerier och offentliga gestaltningsuppdrag. Du har erfarenhet av att arbeta i projektform eller i uppstartsfasen av nya projekt, och hållit workshops för olika målgrupper. Du har även erfarenhet av enklare administrativa uppgifter och goda kunskaper i digitala verktyg samt Office-programmen. Det är meriterande om du har erfarenhet av teknik och bygg, och känner dig bekväm med praktiska uppgifter relaterade till utställnings installation. Eftersom verksamheten har utgångspunkt i region Skåne ser vi gärna att du har nätverk och förankring i Malmö eller övriga Skånes konstscen. Vi ser gärna att du har körkort B. I denna roll är din sociala kompetens och förmåga att kommunicera med andra avgörande. Erfarenhet av att arbeta med personer med normbrytande funktionalitet är meriterande men inget krav. Du har en naturlig nyfikenhet inför andras perspektiv och erfarenheter och ger gärna andra tid och utrymme att uttrycka sig. Vi ser gärna att du kan hantera oförutsägbara situationer på ett tålmodigt sätt och har en stark förmåga att se vad som behöver göras och agera därefter. Malmö Konsthall strävar efter att skapa en arbetsplats där olika perspektiv och erfarenheter värdesätts och där alla känner sig välkomna. Oavsett kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning, funktionalitet eller bakgrund, uppmuntrar vi alla som känner sig kvalificerade att söka och bli en del av vårt team! Om arbetsplatsen Våren 2025 inleder Malmö Konsthall arbetet med Studio Syd, södra Sveriges första renodlat professionella konstverksamheten för konstnärer med normbrytande funktionalitet. Målet med projektet är att synliggöra målgruppen inom konst- och kulturområdet, visa på det stora värde som den har för konstutvecklingen i regionen och att skapa nya strukturer för professionellt skapande inom målgruppen. Studio Syd ska både vara en fysisk mötesplats i Sorgenfri, Malmö, med ateljéer för konstnärligt arbete och ett galleri för utställningar, samt en digital plattform som representerar konstnärerna på nationell och internationell nivå. Malmö Konsthall är en del av Kulturförvaltningen, Malmö Stad och är Sveriges mest framstående konstinstitutioner och en viktig mötesplats för så väl malmöborna som besökare från hela världen. I sin kärnverksamhet driver Konsthallen ett utställningsprogram med fokus på svensk och internationell samtidskonst, ofta i samarbete med andra institutioner och curatorer runt om i världen. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: projektanställning 1 år med möjlighet till förlängning Omfattning: Deltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Tjänsten inleds med 20 % från juli 2025 och utökas till 50 % från 1 september. Rekryteringsprocessen sker i två steg. De första intervjuerna hålls på Malmö Konsthall under vecka 21. Därefter kallas ett urval kandidater vidare till steg två, som består av en workshop i Studio Syds lokaler under vecka 23. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. För tre år sedan startade Kulturutveckling inom region Västmanland projektet Film Västmanland, ett resurscentrum för film. Samtidigt startade Regional Kulturskola i Västmanlands (RKiV) treåriga filmsatsning med bland annat länsfilmpedagogtjänst. Film Västmanland och RKiV har i nära samarbete arbetat med utbildningar för barn/ungdomar och pedagoger för att skapa bättre förutsättningar och tillgänglighet. Vi har kommit en bra bit på vägen men ser ett behov av fördjupad utbildning bland barn och unga. Spetsutbildning finns idag inte inom ämnet film på kulturskolan i Sverige. Här ser vi att Västmanland kan fylla den luckan och skapa möjligheter för barn och unga från hela landet. Filmbranschen är i en stor förändringsprocess i alla leden, förproduktion, produktion och efterproduktion. För att kulturskolan ska vara relevant i sin filmutbildning krävs det att vi följer med i utvecklingen redan nu för att inte hamna efter. Genom ett filmutbildningscenter kan vi gemensamt möta det behovet. Projektets syfte är att skapa ett nationellt mötes- och filmutbildningscenter med spetsnivå för unga filmskapare, likt YOMA-modellen. För att lyckas nå dit behöver vi genomföra en förstudie och ta fram ett utbildningskoncept som kommer ligga till grund för ansökan om att starta en spetsutbildning inom film. Vi söker nu en projektledare som kan genomföra förstudien och ta fram ett utbildningskoncept och underlag för vidare ansökningar. Du kommer att vara anställd på kulturskolan i Hallstahammars kommun, men ditt uppdrag avser det länsgemensamma arbetet i Regional kulturskola i Västmanland. Tjänsten planeras starta 15 augusti och pågå på heltid fram tills 31 december. Arbetstiden är förlagd till dagtid men kvälls- och helgarbete kan förekomma utifrån behov. Resor inom Sverige kan komma att behöva göras. ARBETSUPPGIFTER Som utredare, filmpedagog och projektledare är ditt uppdrag att bidra till kulturskolornas filmpedagogiska arbete och fortsatt utveckling av ett länsgemensamt samarbete kring film, specifikt kring frågan om en spetsutbildning inom film. Områden som du kommer att arbeta med är: • Behovsanalys utifrån barn, lärare och branschens behov, möjligheter och förutsättningar. • Uppsökande och kontaktskapande verksamhet i syfte att finna samarbeten och relevanta nätverk • Undersöka AI och virtual production inom ämnet film • Undersöka spelutveckling som ämne. • Undersöka och synliggöra filmtekniska behov • Kursupplägg och pedagogiska metoder. • Finansieringsmodell och budget • Rapporter och sammanställningar. Förstudien avslutas i december 2025 med slutrapport som innehåller rekommendationer om ny ansökan ska göras till Kulturrådet, beskrivning av ytterligare frågor att utreda för att starta ett nationellt filmutbildningscenter, samt en förteckning över önskvärda samarbetspartners och vilka av dem som redan är kontaktade och/eller delaktiga. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har en högskoleexamen inom film, filmpedagogik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att driva projekt och har du en projektledarutbildning ser vi det som meriterande. Som person behöver du vara driven, flexibel, lösnings- och resultatfokuserad med ett kreativt och prestigelöst sinne. Du förstår hur man skapar ett gott samarbetsklimat och har lätt för att skapa engagemang och tydlighet genom ditt arbete. Du behöver ha B-körkort. ÖVRIGT Du behöver inte bifoga ett personligt brev, utan vi ber dig istället att svara på de frågor som finns i ansökan. Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Hur får vi alla våra marknadsprojekt att landa i tid? Hur säkerställer vi att våra event blir av – och blir bra? Hur håller vi i trådarna när det händer mycket – och allt är viktigt? Om du gillar struktur, tempo och resultat lika mycket som du gillar människor, tror vi att du kommer trivas utmärkt hos oss. Välkommen som Projektledare marknadsföring till oss i köket i Källby! Vi är på en spännande resa där vi tillsammans jobbar för att förse världen med god mat lagad i köket i Källby och stärka våra varumärken. Nu söker vi dig som är grym på att driva projekt, hålla ihop team, följa upp tidsplaner – och se till att det händer. Du gillar när det är mycket på gång och är trygg i att hantera flera parallella initiativ samtidigt. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet med möjlighet till förlängning. Du rapporterar till Teamledare Varumärke och tjänsten är placerad i Källby. Arbetsuppgifter Som projektledare ansvarar du för att våra marknadsföringsaktiviteter, lanseringar och event rullar enligt plan. Du driver projekt från idé till genomförande – med både kreativitet och struktur. Du ser till att deadlines hålls, att samarbetet mellan avdelningar fungerar och att inget faller mellan stolarna. Du kommer att arbeta nära hela marknadsteamet, säljorganisationen, externa byråer och andra funktioner i företaget. Ditt fokus ligger på att ta våra planer från strategi till verklighet – oavsett om det handlar om en ny kampanj, en produktlansering eller ett större kundevent. Hos oss på marknadsavdelningen får du: Arbeta med välkända konsumentvarumärken där idéer får liv och tempot är högt Vara både strategisk och hands on – här får du vara med där det händer Tillhöra ett sammansvetsat team som gillar att kavla upp ärmarna tillsammans Som medarbetare på Dafgårds kliver du in i ett framåtlutat och välmående företag. Vi erbjuder dig en engagerad arbetsplats där du får frihet under ansvar och goda möjligheter att utvecklas. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva marknadsprojekt och vet vad som krävs för att få allt att landa. Du är självgående, lösningsfokuserad och gillar att jobba mot tydliga mål – gärna i högt tempo. Du är van att hålla många trådar i luften samtidigt, men har alltid koll på struktur, detaljer och nästa steg. Vi tror att du är en person som får energi av samarbete, gillar när det händer mycket och har ett öga för både process och resultat. Du är prestigelös och trygg i rollen som spindeln i nätet. Och ja – vi hoppas såklart att du känner igen dig i våra Källbyprinciper. Önskade kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, projektledning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av att driva marknads- eller kommunikationsprojekt Goda kunskaper i Microsoft Office Ansökan Välkommen med din ansökan genom att klicka på "Ansök här" i denna annons. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta vår Teamledare Varumärke, Lizette Mannerhill: [email protected] Sista ansökningsdag: 1 maj
As a Producer at Embark you will be a dedicated game maker, executing on games roadmaps and goals. You’ll be part of a cross-functional team where you will create and improve structure and processes and facilitate the day to day work and communications to ensure productivity. You have a passion for removing obstacles, solving problems and making sure things get done! You know that experimenting is a gamble but you have a knack for choosing the smartest route - and you know when it’s time to declare success or failure. You make sure to balance meaningful innovation with executing best practices. Example of responsibilities Execute on product roadmaps and goals for multiple teams Ensure communication and coordination of work internally and with external partners Process: Facilitation of day-to-day, establish and improve ways of working Ensure team productivity and focus Providing transparency on project status and risks to stakeholders We would love if you have Experience as Producer/Project Manager roles in game development, managing projects throughout its life cycle from idea to release/live service Experience from fast-paced environment and working in a cross-functional team environment, preferably from a variation of settings Communication skills, verbal and written An organized, detail oriented and self-motivated personality A pragmatic mindset and ability to motivate individuals and teams For this role we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
As an experienced Release Manager at Embark, you will partner with creative and product stakeholders to support teams in delivering their goals. In this role, you will also ensure smooth game updates and content releases across multiple platforms. You thrive on solving complex problems, staying organized, and keeping releases on track. You understand that a successful release requires proactive planning, seamless coordination, and a focus on both quality and player experience. At Embark, we believe in empowering game makers—people who have ownership over the piece of the game they’re creating. As a Release Manager, you’ll be the reliable point of contact and support for talented creative and technical teams who bring their best to our players. Example of responsibilities Share in driving the release management process, supporting pre-release planning, and overseeing first-party compliance. Ensure that every build and feature meets platform requirements while navigating submission and certification processes on platforms like PlayStation, Xbox, and Steam. Monitor post-release performance, quickly identifying and responding to issues, coordinating hotfixes or patches as needed, and keeping the wider team informed. Track and mitigate risks throughout the release cycle, ensuring that potential blockers are identified early and addressed. Manage the development process for your teams, nurturing sustainable day-to-day, sprint-to-sprint, and milestone-to-milestone rhythms of production. Communicate and overcommunicate with your teams, stakeholders, and external teams - horizontally, vertically, and around corners. We would love if you have 3+ years of experience in the PC/console space as a producer or release manager. Release management experience on PC and console, and an understanding of first party requirements and portals. Strong communication skills that enable you to convey information clearly across teams and solve issues collaboratively. A proactive, humble, and detail-oriented approach, with a high sense of ownership over the live operations pipeline. An organized and detail-oriented mindset, the ability to thrive within ambiguity and messiness, and the patience to bring the former to tame the latter. A passion for video games, particularly competitive or live service titles, and a curiosity for learning how they are built and maintained. For this role we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Projektledare utveckling Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill anta utmaningen att vara med och delta i kommunens utvecklingsarbete. Vi satsar både på att stärka det som finns här med fokus på upplevelser, näringsliv och föreningsliv samtidigt som vi tydligare ska utveckla processer tillsammans med externa aktörer inom exempelvis bostadsbyggande, inflyttning och företagsetableringar. I din roll som projektledare kommer du att röra dig mellan det strategiska och det operativa, där din kunskap att formulera dig i övergripande strategier kommer vara lika viktigt som din förmåga att lyssna in och skapa relationer. För att utveckla kommunen i stort är vi beroende av det starka engagemang som finns i Hylte. Många av dessa krafter är ideella och/eller har andra heltidsjobb. Därför kommer din förmåga att agera katalysator och sätta samman tvärsektoriella grupper för att ta fram den ansökan som behövs, det material som kan användas, planen som hjälper oss vidare etc. att uppskattas! I dina arbetsuppgifter kommer du också att: · Samverka och föra dialog med relevanta aktörer både externt och internt. · Utveckla processer tillsammans med externa aktörer inom exempelvis bostadsbyggande och företagsetableringar. · Söka pengar och initiera träffar med aktörer som inte redan hittat sin gemensamma kontaktyta. · Ansvara för att ta fram övergripande strategier som rör etableringar. · Jobba uppsökande för att hitta potentiella etableringar. · Stärka samverkan med externa aktörer, exempelvis företag, Region Halland, föreningsliv och andra kommuner. · Företräda Hylte kommun inom olika område genom att exempelvis svara på remisser. Du rapporterar till utvecklings- och hållbarhetschefen samt är placerad på kommunledningsförvaltningen. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är driven, utvecklingsinriktad, ansvarsfull och har hög social kompetens. Du som söker har en relevant högskoleutbildning och/eller annan erfarenhet som vi finner likvärdig. Vi ser gärna att du har vana av att driva utvecklingsarbete i sammanhang där flera organisationer är involverade. Tjänsten förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi tror också att du har erfarenhet av att verka i den kommunala kontexten. Stort fokus ligger på din förmåga att bygga relationer, förankra och processleda både internt och externt. För denna tjänst ser vi det som en fördel om du bor i Hylte kommun, har en anknytning hit eller har planer på att flytta till området. Vi värdesätter lokalkännedom och engagemang i det lokala samhället, då det kan bidra till en ännu bättre förståelse för vår verksamhet och de vi finns till för. Du blir ett strakt stöd för ledning och verksamhet på den fortsatta resan framåt och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vill du vara med och forma framtiden? Innovatum Science Center är en plats där experiment, innovation och lärande står i fokus. Med 4200 m² fyllda av interaktiva stationer och spännande utställningar är vi en plats för både nyfikenhet och kunskap. Nu är vi på jakt efter en projektansvarig/projektledare redo att inspirera och utveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Om rollen Som projektansvarig/projektledare hos oss är du motorn som driver projekt framåt – från idé till verklighet. Du ansvarar för att skapa struktur och se till att projekten når sina mål, samtidigt som du är öppen för att de ibland tar en ny och oväntad riktning. Rollen innebär bland annat att: Driva och koordinera flera parallella projekt, från upplevelsenäring till framtidstro för unga, samt interna projekt. Söka projektfinansiering, inklusive EU-ansökningar, och ansvara för rapportering. Bygga nätverk och samarbeta med partners för att dela kunskap och resurser. Vara en del av verksamhetsutvecklingen Vi söker dig som... … inte lämnar något åt slumpen och din fiende är "det löser sig nog". Du älskar att göra skillnad och ser glädje i att skapa något större än dig själv. Du är trygg, flexibel och har erfarenhet av att hantera förändringar utan att tappa fokus. Du har en förmåga att få andra att känna sig delaktiga och engagerade. Dessutom har du: Eftergymnasial utbildning, allt från ingenjör till besöksnäring. Erfarenhet av att leda projekt med flera parter, gärna från offentlig eller ideell sektor. Erfarenhet att leda individer och grupper. Förmåga att hålla projekt på rätt spår, även när riktningen ändras. Körkort. Varför Innovatum Science Center? Välkommen till en arbetsplats fylld av energi, kreativitet och glädje! På Innovatum Science Center i Trollhättan arbetar passionerade kollegor med att inspirera och utbilda människor i alla åldrar – från nyfikna barn till kluriga vuxna. Här förverkligas idéer, drömmar tar form och innovation möter lärande. Hos oss hjälps vi åt med allt – från att styra stora projekt till att plocka undan i vår klimatbutik, sortera legobitar eller till och med agera taxi för en kollega som behöver skjuts. Vi är som kuggar i ett maskineri – alltid redo att hålla varandra i rullning, oavsett om det gäller stora beslut eller små vardagsutmaningar. Vi värnar om våra medarbetare och en stark gemenskap där vi har kul tillsammans. Är du redo att hjälpa oss forma framtiden? Varmt välkommen till Innovatum Science Center! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trollhättan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb