Projektledare: kultur, media, film, scen
Sök bland 16 lediga jobb som Projektledare: kultur, media, film, scen och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en engagerad person som är duktig på att bygga relationer och vill vara med och se till att göra matematik tillgänglig för fler? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Urvalet kommer ske löpande så tveka inte att söka redan idag. OM TJÄNSTEN Academic work söker just nu en kandidat som vill jobba deltid som projektledare för Mattecentrums räkning. Ditt ansvar som projektledare är att vid sidan av dina studier eller annan syselssättning på minst 50 %, är att vara med och bidra till Mattecentrums tillväxt lokalt. Mattecentrum är en ideell förening som hjälper tusentals elever varje år att bli bättre på matematik – helt gratis. Deras räknestugor runt om i landet är trygga platser där elever kan få stöd av engagerade volontärer. Här får du en meningsfull roll där du bidrar till att skapa möjligheter för elever att lyckas i matematik – och i livet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektledare på deltid blir du en viktig del av Mattecentrums verksamhet. Ditt ansvarsområde inkluderar: - Öka antalet besökare: Besöka skolor och informera elever om våra räknestugor. - Värdskap: Vara på plats i räknestugorna för att ta emot elever, registrera nya medlemmar och skapa en välkomnande atmosfär. - Marknadsföring: Hjälpa till med att sprida information om Mattecentrum och deras aktiviteter genom exempelvis affischering och lokala nätverk. VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50 % eller har den dokumenterad annan sysselsättning på minst 50 % - Läser eller har läst någon form av matematik på eftergymnasial nivå - Har möjlighet att jobba 35-40 h / månaden - Behärskar svenska i både tal och skrift - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av föreningsliv, pedagogiskt arbete eller volantärarbete. För att lyckas i rollen har du följande ser vi att du, utöver att vara relationsbyggande och anpassningsbar, är : * Hjälpsam * Ordningsam * Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest och - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Om rollen Vill du leda spännande vårdprojekt som gör skillnad på riktigt? Ramboll söker en erfaren projekt-/projekteringsledare till vårt globala spearhead, Healthcare. Hos oss får du driva utvecklingen av framtidens hållbara vårdmiljöer i samarbete med engagerade experter inom teknik och arkitektur – i Sverige och globalt. Är du vår nya kollega? Din nya befattning Du kommer att utgöra en del av vår spjutspetsorganisation som arbetar dedikerat med att utveckla och bygga framtidens vårdbyggnader för att tillsammans med våra kunder skapa en hållbar vårdverksamhet. Ramboll Healthcare är en nationell division med cirka 160 medarbetare, som i sin tur tillhör Rambolls globala organisation som är specialiserad inom vård- och sjukhusprojekt. Enheten, Healthcare PMO, består idag av runt 10 kollegor med expertis inom projekt- och projekteringsledning samt digitala tjänster. Många av våra projekt är multidisciplinära, vilket innebär att du kommer att samarbeta nära med experter inom andra områden, som VVS, konstruktion, el och automation och logistik. På Ramboll får du möjligheten att arbeta i små, agila team samtidigt som du har tillgång till det stora bolagets globala resurser och erfarenhet. Vi kombinerar det bästa från båda världarna för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Projektledning och/eller projekteringsledning i sjukhusuppdrag Arbeta nära kund för att definiera mål och skapa förståelse för kundens behov Samordna arbetet mellan samtliga aktörer i projektet att arbeta mot samma mål Utveckla relationer till både nya och befintliga kunder Delta i anbudsarbete Samarbeta med kollegor inom vår globala sjukhusgrupp både nationellt och internationellt såväl som kollegor vid andra affärsområden inom Ramboll. Om dig Du har erfarenhet inom samhällsbyggnadsbranschen och har ett starkt driv att utvecklas inom sjukhusuppdrag Du har erfarenhet från konsultrollen och trivs med att ta det affärsmässiga och tekniska ansvaret i uppdrag Du trivs i en internationell miljö där erfarenhet av internationella sjukhusprojekt är meriterande Du har flerårig erfarenhet som projektledare/projekteringsledare eller liknande ledande roller och trivs att utveckla projekt från tidiga skeden tillsammans med kunden Du har en god samarbetsförmåga där du är van att leda och stötta dina kollegor i uppdrag Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad. Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Vi vet att vissa sökande endast lämnar in ansökan om de uppfyller alla villkor. Passion och potential kan dock i många fall väga upp ett perfekt CV, och i Ramboll får du hjälp och stöd att växa. Om du identifierar dig med den här rollen men inte uppfyller alla kriterier vill vi gärna att du ändå lämnar in din ansökan. Du kan vara det perfekta valet för den här tjänsten eller en annan roll i vårt team. Sista ansökningsdag: 2025-08-25. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Om rollen Vill du leda spännande vårdprojekt som gör skillnad på riktigt? Ramboll söker en erfaren projekt-/projekteringsledare till vårt globala spearhead, Healthcare. Hos oss får du driva utvecklingen av framtidens hållbara vårdmiljöer i samarbete med engagerade experter inom teknik och arkitektur – i Sverige och globalt. Är du vår nya kollega? Din nya befattning Du kommer att utgöra en del av vår spjutspetsorganisation som arbetar dedikerat med att utveckla och bygga framtidens vårdbyggnader för att tillsammans med våra kunder skapa en hållbar vårdverksamhet. Ramboll Healthcare är en nationell division med cirka 160 medarbetare, som i sin tur tillhör Rambolls globala organisation som är specialiserad inom vård- och sjukhusprojekt. Enheten, Healthcare PMO, består idag av runt 10 kollegor med expertis inom projekt- och projekteringsledning samt digitala tjänster. Många av våra projekt är multidisciplinära, vilket innebär att du kommer att samarbeta nära med experter inom andra områden, som VVS, konstruktion, el och automation och logistik. På Ramboll får du möjligheten att arbeta i små, agila team samtidigt som du har tillgång till det stora bolagets globala resurser och erfarenhet. Vi kombinerar det bästa från båda världarna för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Projektledning och/eller projekteringsledning i sjukhusuppdrag Arbeta nära kund för att definiera mål och skapa förståelse för kundens behov Samordna arbetet mellan samtliga aktörer i projektet att arbeta mot samma mål Utveckla relationer till både nya och befintliga kunder Delta i anbudsarbete Samarbeta med kollegor inom vår globala sjukhusgrupp både nationellt och internationellt såväl som kollegor vid andra affärsområden inom Ramboll. Om dig Du har erfarenhet inom samhällsbyggnadsbranschen och har ett starkt driv att utvecklas inom sjukhusuppdrag Du har erfarenhet från konsultrollen och trivs med att ta det affärsmässiga och tekniska ansvaret i uppdrag Du trivs i en internationell miljö där erfarenhet av internationella sjukhusprojekt är meriterande Du har flerårig erfarenhet som projektledare/projekteringsledare eller liknande ledande roller och trivs att utveckla projekt från tidiga skeden tillsammans med kunden Du har en god samarbetsförmåga där du är van att leda och stötta dina kollegor i uppdrag Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad. Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Vi vet att vissa sökande endast lämnar in ansökan om de uppfyller alla villkor. Passion och potential kan dock i många fall väga upp ett perfekt CV, och i Ramboll får du hjälp och stöd att växa. Om du identifierar dig med den här rollen men inte uppfyller alla kriterier vill vi gärna att du ändå lämnar in din ansökan. Du kan vara det perfekta valet för den här tjänsten eller en annan roll i vårt team. Sista ansökningsdag: 2025-08-25. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Om rollen Vill du leda spännande vårdprojekt som gör skillnad på riktigt? Ramboll söker en erfaren projekt-/projekteringsledare till vårt globala spearhead, Healthcare. Hos oss får du driva utvecklingen av framtidens hållbara vårdmiljöer i samarbete med engagerade experter inom teknik och arkitektur – i Sverige och globalt. Är du vår nya kollega? Din nya befattning Du kommer att utgöra en del av vår spjutspetsorganisation som arbetar dedikerat med att utveckla och bygga framtidens vårdbyggnader för att tillsammans med våra kunder skapa en hållbar vårdverksamhet. Ramboll Healthcare är en nationell division med cirka 160 medarbetare, som i sin tur tillhör Rambolls globala organisation som är specialiserad inom vård- och sjukhusprojekt. Enheten, Healthcare PMO, består idag av runt 10 kollegor med expertis inom projekt- och projekteringsledning samt digitala tjänster. Många av våra projekt är multidisciplinära, vilket innebär att du kommer att samarbeta nära med experter inom andra områden, som VVS, konstruktion, el och automation och logistik. På Ramboll får du möjligheten att arbeta i små, agila team samtidigt som du har tillgång till det stora bolagets globala resurser och erfarenhet. Vi kombinerar det bästa från båda världarna för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Projektledning och/eller projekteringsledning i sjukhusuppdrag Arbeta nära kund för att definiera mål och skapa förståelse för kundens behov Samordna arbetet mellan samtliga aktörer i projektet att arbeta mot samma mål Utveckla relationer till både nya och befintliga kunder Delta i anbudsarbete Samarbeta med kollegor inom vår globala sjukhusgrupp både nationellt och internationellt såväl som kollegor vid andra affärsområden inom Ramboll. Om dig Du har erfarenhet inom samhällsbyggnadsbranschen och har ett starkt driv att utvecklas inom sjukhusuppdrag Du har erfarenhet från konsultrollen och trivs med att ta det affärsmässiga och tekniska ansvaret i uppdrag Du trivs i en internationell miljö där erfarenhet av internationella sjukhusprojekt är meriterande Du har flerårig erfarenhet som projektledare/projekteringsledare eller liknande ledande roller och trivs att utveckla projekt från tidiga skeden tillsammans med kunden Du har en god samarbetsförmåga där du är van att leda och stötta dina kollegor i uppdrag Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad. Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Vi vet att vissa sökande endast lämnar in ansökan om de uppfyller alla villkor. Passion och potential kan dock i många fall väga upp ett perfekt CV, och i Ramboll får du hjälp och stöd att växa. Om du identifierar dig med den här rollen men inte uppfyller alla kriterier vill vi gärna att du ändå lämnar in din ansökan. Du kan vara det perfekta valet för den här tjänsten eller en annan roll i vårt team. Sista ansökningsdag: 2025-08-25. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering ämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en driven it-koordinator och projektledare som kan vara länken mellan kommunikation och it. Kommunikationsavdelningen informerar och sprider kunskap om riksdagens arbete och beslut. Vi gör också tjänster användbara och lättillgängliga. Riksdagens webbplats är navet för den externa kommunikationen och huvudkanalen för kommunikation med allmänheten och andra målgrupper. Riksdagsförvaltningen kommunicerar även via andra digitala kanaler. Vi söker dig som vill vara med på riksdagens digitala resa och bidra till en hållbar digital utveckling. Du är med och bygger våra framtida digitala kommunikationslösningar i nära samarbete med digitala kommunikatörer, utvecklare, digitala strateger och projektledare. Dina arbetsuppgifter Du kommer att leda förstudier och projekt samt ansvara för strategiska utredningar och uppdrag inom intern och extern digital kommunikation. Rollen är en viktig brygga mellan teknik och kommunikation, och du kommer att samarbeta nära med andra avdelningar. Du kommer också att leda och facilitera möten och workshoppar. En del av arbetet innebär att vara systemförvaltare och delta i test och kravställning av digitala system. Att koordinera och bidra till att lösa såväl tekniska som kommunikativa frågor är en viktig del av arbetet samt att strategiskt planera för att få system att samverka. Du kommer att arbeta i den grupp som utvecklar och förvaltar de externa digitala kanalerna. Här finns i dag två projektledare, en systemförvaltare och tre utvecklare. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har • relevant akademisk examen • erfarenhet av arbete som it-systemansvarig eller systemförvaltare • erfarenhet av förändringsledning och behovs- och målgruppsanalyser • erfarenhet av projektledning inom statlig verksamhet • kunskap i olika projektmodeller • praktisk erfarenhet av att bygga webbtjänster • erfarenhet av arbete som koordinator mellan it och kommunikation. Du är van att använda verktyg, system och arbetsmetoder för att driva projekt och utredningar, och du är trygg i gränslandet mellan it och kommunikation. Du har god förmåga att sätta dig in i komplexa processer och rutiner. Du har förmåga att operativt lösa frågor tekniskt och kommunikativt och att strategiskt få system att samverka. Du har kunskap om effektiv kommunikation och behärskar såväl strategisk kommunikationsplanering som praktisk webbredaktörskommunikation. Som person är du social, självgående, kommunikativ och strukturerad. Du gillar att arbeta operativt, är lösningsorienterad och har gott omdöme samt en mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning. Ansökan Ansök via www.riksdagen.se, senast den 13 juli 2025. Intervjuer genomförs i augusti. Referensnummer: 2020-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss • Catharina Enblad, enhetschef, 08-786 60 43 • Karin Kroon, HR-strateg, 08-786 52 83 Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Om tjänsten Statens konstråd söker en curator med flerårig erfarenhet av arbete med permanenta konstprojekt i offentliga miljöer. Om Statens konstråd Statens konstråd utvecklar sammanhang där samtidskonst och offentliga rum möts. Vi producerar permanenta och tillfälliga konstprojekt i offentliga miljöer och engagerar konstnärer i stadsutvecklingsprojekt, samt sprider kunskap och erfarenheter vidare i Sverige och utomlands och främjar samtidskonstens utveckling och spridning. Statens konstråds verksamhet är i ständig förnyelse och utveckling för att nå och skapa engagemang hos många olika publikgrupper i hela landet. Statens konstråd samverkar med statliga fastighetsförvaltande myndigheter och bolag. Dessutom medverkar Statens konstråd i samverkan med kommuner, regioner och civilsamhälle även till att den offentliga konsten kan utvecklas i andra offentliga sammanhang än de statliga. Statens konstråd är en liten myndighet, med starkt engagemang för konsten och dess roll i samhället. Vårt kansli finns i vackra lokaler som ligger centralt i Stockholm på Skeppsholmen. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljön och ledarskapet som präglas av inkludering i form av dialog, samtal och engagemang. I dagsläget har Statens konstråd fått i regeringsuppdrag att förbereda ett inordnande av myndighetens verksamhet i Moderna Museet fr.o.m. 1 januari 2026. Arbetsuppgifter Som curator ingår du i Statens konstråds konstenhet och arbetar med curatering och projektledning av offentliga konstverk över hela landet utifrån en bred förståelse av vad offentlig konst kan vara. Som curator arbetar du även med att driva och utveckla tillämpningen av enprocentsregeln i samverkan med statliga fastighetsägare och bolag, samt med kommuner och civilsamhälle. I arbetsuppgifterna ingår att skapa ramverk och att driva samverkan med en bred grupp av beställare vilket innebär att utveckla och skriva fram samverkansavtal, skriva projektplaner, konstprogram, upphandlingsunderlag, göra utvärderingar, m.m. Andra uppgifter är att representera Statens konstråd i olika offentliga sammanhang samt att aktivt delta i kunskapsutvecklingen av konst i offentliga rum. I tjänsten ingår resor. Arbetet sker i nära samarbete med övriga på konstenheten, de externa curatorerna och med andra enheter på Statens konstråd. Curatorn rapporterar till konstenhetschefen. Vi söker dig som har minst fem års yrkeserfarenhet av curatoriellt (konstprojektlednings) arbete med permanent konst i offentliga rum. Du är visionär, proaktiv, självständig och ansvarstagande, samtidigt som du är ödmjuk och bra på att samverka med många olika samarbetsparter, där problemlösning sker genom dialog. Du är strukturerad, pedagogisk och har en god administrativ förmåga samt skriver och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Som anställd på Statens konstråd deltar du i en kollegial miljö som främjar och stöder jämlikhet, mångfald och inkludering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och de förmågor som behövs för att fullgöra anställningen väl och för att kunna företräda Statens konstråd så att det gagnar hela verksamheten. Krav på kvalifikationer · Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kvalificerad arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter · Minst fem års erfarenhet av curatering (konstprojektledning) och som har lett till permanenta offentliga konstprojekt som har hög konstnärlig, teknisk och situationsspecifik kvalitet · God kunskap om svensk och internationell samtidskonst och konst i offentliga rum · God kunskap om arkitektur, plan- och byggprocessen · God kunskap om och erfarenhet av gestaltad livsmiljö · God kunskap om och erfarenhet av offentlig upphandling av permanenta konstnärliga gestaltningar · Ha ett omfattande professionellt nätverk Meriterande kvalifikationer · Erfarenhet av arbete med organisations- och verksamhetsutveckling inom konst- och kulturområdet · Erfarenhet av curatoriellt (konstprojektlednings) arbete med konst i stadsutvecklingsprojekt · Erfarenhet av curatoriellt (konstprojektlednings) arbete med 1% regeln i kommunal regi · Erfarenhet av att arbeta med komplexa samverkansprojekt i samarbete med till exempel statliga och privata fastighetsägare, kommuner, regioner, civilsamhällets organisationer eller andra kulturaktörer · God kunskap om samtida arkitekturpraktiker Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde: 3 nov eller enligt ök. Ange löneanspråk Lönetyp: Fast månadslön. Sex månaders provanställning. Förtroendearbetstid, kvällar och helger kan förekomma Arbetstiden är i huvudsak förlagt på plats på Statens konstråd. Distansarbete från utlandet är inte möjligt. Ansökan: · Ansökan i PDF-format innehållande: CV i PDF-format bifogat i mejl (max 3 st A4-sidor) Personligt brev med löneanspråk i PDF-format bifogat i mejl (max 1st A4-sida) Portfolio i PDF-format bifogat i mejl (max 6 st A4-sidor). Portfolion ska innehålla exempel på permanenta offentliga konstprojekt (max sex stycken) presenterade med bild inklusive uppgifter om årtal, konstnär/er, beställare, budget och där den sökande haft curatoriellt (konstprojektlednings) ansvar. · Ansökan ska vara oss tillhanda senast 2025-08-31 per e-post till: [email protected] · Ange ref: Diarienummer: Ddnr/2.2.1/2025:239 Allmän information: · Kopior på betyg och intyg lämnas först efter en eventuell intervju. · Alla ansökningar blir allmänna handlingar. · Preliminära tider för intervjuer: 10/9 på förmiddagen, samt 11/9 och 12/9. OBS! Dessa tider kan komma att ändras. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett enligt annonsen, ofullständig ansökan beaktas ej. Ej heller inskickat material utöver vad som nämns i annonsen. Statens konstråd vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och vi välkomnar sökanden som bidrar till detta. Kontaktperson vid eventuella frågor: Frågor om tjänsten besvaras fr.o.m. 7 aug 2025 av Lotta Mossum, chef konstenheten. e-post: [email protected] tel: 08-440 12 96. Fackliga representanter: SACO: Jessica Diviani, [email protected] ST: Klara Wahlström, [email protected] Kommun: Stockholm Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare med tillträde 2025-11-03 Anställningsform: Tillsvidareanställning
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vill du vara spindeln i nätet för Sveriges enda filmhistoriska festival? Kulturförvaltningen söker en koordinator till Värnamo Filmhistoriska Festival, som dessutom vill arbeta med kulturarv och biblioteksverksamhet Värnamo Filmhistoriska Festival äger rum under fyra dagar i april varje år och visar filmer som är 25 år eller äldre. Festivalen har även aktiviteter i mindre omfattning under övriga året och är dessutom delaktig i vissa arrangemang på andra orter. Kulturförvaltningen är festivalens huvudarrangör. Arbetsuppgifter Som festivalkoordinator är du något av spindeln i nätet och ansvarar för det löpande arbetet. Du deltar som sekreterare i festivalens styrgrupp och i planeringen av festivalen och andra aktiviteter. Du ansvarar bland annat för samordning av festivalprogrammet, kontakt med biografen och andra samarbetsparter, ansökning och redovisning av bidrag, hemsidan, sociala medier, statistik och andra administrativa uppgifter. Du har ett nära samarbete med förvaltningens ekonom, kommunikatör, kulturpedagog, vaktmästare och Gummifabrikens organisation. Eftersom arbetet som festivalkoordinator är ojämnt fördelat över året, kommer du även att arbeta med andra delar av kulturförvaltningens verksamhet. Främst handlar det om att tjänstgöra som biblioteksassistent i bibliotekets lånedisk, men även andra arbetsuppgifter inom film, konst och kulturarv. Du har din arbetsplats i Gummifabriken – en mötesplats för kultur, akademi och näringsliv på nästan 20 000 kvadratmeter i centrala Värnamo. Arbetet är delvis förlagt till kvällar och helger, och du behöver vara flexibel i hur arbetet schemaläggs utifrån verksamhetens behov. Du arbetar nära kulturchefen, som också är din närmsta chef. Kvalifikationer För att trivas i rollen behöver du ha ett stort filmintresse och brinna för kultur. Då du även kommer att arbeta inom kulturförvaltningens övriga verksamhet, är kunskap och intresse för bibliotek/litteratur, konst och kulturarv meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom kulturområdet eller annat som bedöms vara relevant för tjänsten. Erfarenhet av festivalarbete och andra kulturarrangemang är meriterande, liksom kunskaper inom administration. Festivalen arbetar tätt ihop med lokalsamhället. Därför är god kännedom om Värnamo med omnejd en stor merit och vi ser helst att du är bosatt eller har för avsikt att bosätta dig i bygden. Samverkan sker även med regionen och andra kommuner i Jönköpings län, varför god kännedom om länet också är en merit. Som person är du ordningsam, noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar långsiktigt och strukturerat, även under arbetstoppar, men har samtidigt förmågan att tänka flexibelt och att snabbt hantera uppkomna problem. Du kan även hantera att såväl arbetsbelastning som arbetsuppgifter varierar över året. Då du möter många besökare (både i festivalarbetet och i rollen som biblioteksassistent) och ansvarar för kontakter med olika samarbetsparter, är ett gott bemötande mycket viktigt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Villkor Körkort krävs. Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Tillträdesdag 1 september eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-07-28 Kulturförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för biblioteken och kulturverksamheten i kommunen. Vi har vår arbetsplats i Gummifabriken – en kreativ mötesplats för kultur, akademi och näringsliv i centrala Värnamo. 2024 utsågs Värnamo till Årets kulturkommun i Sverige. Och så står vi dessutom bakom landets enda filmhistoriska festival. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Vill du bidra till att fler unga och vuxna med migrationsbakgrund får tillgång till kunskap om sexualitet, kropp, samtycke och relationer? Nu söker RFSU Umeå en projektledare som vill utveckla och samordna språkligt tillgänglig sexualupplysning i Västerbotten! Om rollen Som projektledare för språkligt tillgänglig sexualupplysning spelar du en nyckelroll i RFSU Umeås arbete med att göra sexualupplysning tillgänglig för personer som inte har svenska som modersmål. Du kommer att samarbeta med oss andra på kansliet i centrala Umeå. Vi är en liten arbetsgrupp där alla hjälps åt och hoppar in där det behövs utifrån behov och kompetens, och arbetsuppgifterna varierar över tid och justeras utifrån aktuell projektfinansiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: • utbilda och handleda volontärer som ska hålla sexualupplysningspass på lättare svenska • själv hålla i sexualupplysningspass på lättare svenska • samverka med och marknadsföra våra utbildningar till externa aktörer, som SFI, grund- och gymnasieskolor och ideella organisationer • utveckla, kvalitetssäkra och utvärdera RFSU Umeås sexualupplysning på lättare svenska och andra språk, delvis i samverkan med RFSU:s andra lokalföreningar • ansvara för budget, planering och uppföljning av RFSU Umeås sexualupplysning på lättare svenska. Arbetsuppgifter som kan tillkomma inom tjänsten: • rekrytering av och arrangemang för medlemmar i RFSU Umeå • kommunikation och marknadsföring i sociala medier. Om dig Vi söker dig som: • har intresse för och/eller kunskaper om SRHR, antirasism, normkritik och tillgänglig kommunikation • är trygg med att tala inför grupp • har lätt för att skapa goda relationer med människor • är flexibel, självgående och delar RFSU:s värderingar. Det är meriterande om du även har: • migrationsbakgrund eller är flerspråkig (behärskar ett eller flera språk utöver svenska och engelska) • erfarenhet av pedagogiskt arbete eller projektledning • vana av föreningsarbete eller engagemang i civilsamhället • erfarenhet av folkbildning eller rättighetsbaserat arbete • erfarenhet av att producera kommunikationsmaterial. Vi erbjuder Tjänsten är en visstidsanställning på deltid, 50 procent, till och med den 28 februari 2026. Det finns eventuellt möjlighet till förlängning och/eller utökning av tjänstens omfattning. Tillträde sker den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. RFSU Umeå har kollektivavtal med Fremia, Unionen och Akademikerförbundet. I det ingår bland annat tjänstepension och 30 semesterdagar per år, samt förmåner såsom 37,5 timmars arbetsvecka, målstyrd arbetstid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Om ansökan och rekryteringsprocessen För att motverka diskriminering tillämpar vi en kompetensbaserad och anonymiserad rekryteringsprocess. Vi tar därför inte emot CV eller personliga brev i första steget av rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten besvarar du i stället frågor i vårt ansökningsformulär. Ansök genom att klicka på knappen Ansök nedan. Du kommer att få fylla i dina kontaktuppgifter samt svara på några urvalsfrågor. Sista ansökningsdag är onsdagen den 30 juli. Vi meddelar dig som går vidare i början av vecka 32 och intervjuer planeras till vecka 33. Du kan få kompletterande frågor inför en eventuell intervju. Frågor och kontakt Har du frågor? Välkommen att kontakta verksamhetschef Veronica Ahlqvist (kontaktuppgifter nedan), eller någon av medarbetarna vid kansliet genom att ringa till vårt gruppnummer: 090-343 83 95. Observera att svarstiden kan dröja under juli månad, så var gärna ute i god tid med eventuella frågor. Välkommen med din ansökan! Om oss Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, är en ideell organisation för sexualupplysning och sexualpolitik som har funnits sedan 1933. Genom kunskap, engagemang och påverkan bidrar RFSU till en värld där alla människor är fria att bestämma över och njuta av sin kropp och sin sexualitet. RFSU är partipolitiskt och religiöst obundet. RFSU verkar både både lokalt, nationellt och internationellt. RFSU Umeå är en lokalförening med en styrelse, ett kansli, ca 15 aktiva volontärer och över 500 medlemmar. Vi bedriver verksamhet lokalt och regionalt i Västerbotten. Läs vidare om oss på rfsu.se/umea. RFSU har ett aktivt antirasistiskt arbete. Vi arbetar systematiskt för en jämlik och inkluderande organisation där fler människor med olika perspektiv och erfarenheter vill och kan engagera sig. Målet är att intersektionella feministiska och antirasistiska perspektiv ska genomsyra all vår verksamhet, samt att motarbeta diskriminering som begränsar gruppers tillgång till sexuella och reproduktiva rättigheter. Därför är det viktigt att alla våra medarbetare har en grundläggande förståelse för intersektionella feministiska och antirasistiska perspektiv. Vi ser även egen levd erfarenhet som kompetens.
Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av att driva projekt? Är du nyfiken på nya utmaningar och vill arbeta i en dynamisk och utvecklande roll? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi på StudentConsulting en Byggprojektledare till Ragn-Sells i Vänersborg! Ragn-Sells är Sveriges största bolag inom återvinning och miljö. De är en del av Ragn-Sellskoncernen och finns även i Norge, Danmark och Estland. Att hantera de giftiga ämnen som inte ska återinföras i samhället igen är ett av deras viktigaste uppdrag. Med säkerhet och innovation som ledord, arbetar de både med säker förvaring i form av deponier och med nya behandlingsmetoder för att minimera farliga ämnen och till och med omvandla dem till framtida resurser. Som Byggprojektledare erbjuds du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer du att arbeta i flera olika typer av projekt, snarare än att fokusera på ett enskilt område. I rollen kommer du att vara delaktig i exempelvis vattenreningsprojekt, PFAS-rening och andra vattenrelaterade initiativ. Arbetet innebär att du behöver kunna växla mellan olika uppgifter och projekt beroende på behov och prioriteringar. Du kommer att ha en viktig roll i att driva de olika projekten framåt vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya frågeställningar och teknikområden. Rollen innebär en kombination av operativt och samordnande arbete. Du kommer dels att ha en sammanhållande funktion i teamet, där du arbetar med att koordinera och stötta kollegor med olika bakgrunder och kompetenser, och dels vara ute i verksamheten för att få en god förståelse för det praktiska arbetet. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö och som uppskattar omväxling. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Ragn-Sells. Tjänsten är på heltid och planerar att starta i augusti eller enligt överenskommelse och pågå till 2026-06-30. För rätt person finns möjlighet till förlängning därefter. Arbetstiderna är förlagda mellan 07-16 och du kommer vara placerad på Ragn-Sells site i Vänersborg. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: • En teknisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta i projektmiljö • Vana vid att driva projekt framåt • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från avfallsbranschen, petrokemisk industri eller motsvarande verksamheter med tekniskt och processinriktat fokus Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper! I den här rollen får du friheten att själv planera din arbetsdag och fatta beslut som driver projekten framåt. Vi söker dig som gillar att ta eget ansvar och har ett starkt driv att hela tiden utvecklas och hitta nya vägar framåt. Du är nyfiken och tycker om att ta initiativ i en dynamisk arbetsmiljö där varje projekt är unikt. Din kreativitet och tekniska kompetens hjälper dig att hitta smarta och nya lösningar, ofta i spännande och varierande situationer. Med många parallella arbetsuppgifter är det viktigt att du kan prioritera effektivt och behålla lugnet även när tempot är högt. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av att driva projekt? Är du nyfiken på nya utmaningar och vill arbeta i en dynamisk och utvecklande roll? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi på StudentConsulting en Byggprojektledare till Ragn-Sells i Vänersborg! Ragn-Sells är Sveriges största bolag inom återvinning och miljö. De är en del av Ragn-Sellskoncernen och finns även i Norge, Danmark och Estland. Att hantera de giftiga ämnen som inte ska återinföras i samhället igen är ett av deras viktigaste uppdrag. Med säkerhet och innovation som ledord, arbetar de både med säker förvaring i form av deponier och med nya behandlingsmetoder för att minimera farliga ämnen och till och med omvandla dem till framtida resurser. Som Byggprojektledare erbjuds du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer du att arbeta i flera olika typer av projekt, snarare än att fokusera på ett enskilt område. I rollen kommer du att vara delaktig i exempelvis vattenreningsprojekt, PFAS-rening och andra vattenrelaterade initiativ. Arbetet innebär att du behöver kunna växla mellan olika uppgifter och projekt beroende på behov och prioriteringar. Du kommer att ha en viktig roll i att driva de olika projekten framåt vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya frågeställningar och teknikområden. Rollen innebär en kombination av operativt och samordnande arbete. Du kommer dels att ha en sammanhållande funktion i teamet, där du arbetar med att koordinera och stötta kollegor med olika bakgrunder och kompetenser, och dels vara ute i verksamheten för att få en god förståelse för det praktiska arbetet. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö och som uppskattar omväxling. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Ragn-Sells. Tjänsten är på heltid och planerar att starta i augusti eller enligt överenskommelse och pågå till 2026-06-30. För rätt person finns möjlighet till förlängning därefter. Arbetstiderna är förlagda mellan 07-16 och du kommer vara placerad på Ragn-Sells site i Vänersborg. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: • En teknisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta i projektmiljö • Vana vid att driva projekt framåt • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från avfallsbranschen, petrokemisk industri eller motsvarande verksamheter med tekniskt och processinriktat fokus Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper! I den här rollen får du friheten att själv planera din arbetsdag och fatta beslut som driver projekten framåt. Vi söker dig som gillar att ta eget ansvar och har ett starkt driv att hela tiden utvecklas och hitta nya vägar framåt. Du är nyfiken och tycker om att ta initiativ i en dynamisk arbetsmiljö där varje projekt är unikt. Din kreativitet och tekniska kompetens hjälper dig att hitta smarta och nya lösningar, ofta i spännande och varierande situationer. Med många parallella arbetsuppgifter är det viktigt att du kan prioritera effektivt och behålla lugnet även när tempot är högt. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 16 jobb