Vill du arbeta i ett globalt företag som bidrar till att lösa världens vattenutmaningar? Xylem i Emmaboda söker nu en engagerad och systemvan redovisningsekonom som vill vara en del av vårt professionella ekonomiteam. Vi söker dig som är nyfiken och är intresserad av att fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Arbetsbeskrivning Som redovisningsekonom hos Xylem arbetar du brett med redovisning och ekonomisk rapportering. Du ansvarar för löpande bokföring, kontoavstämningar, moms- och skattedeklarationer samt medverkar vid månads- och årsbokslut. Du är delaktig i implementering av processer och är drivande i arbetet med ständiga förbättringar. Du är även involverad i olika projekt och utredningsarbete. Du tillhör gruppen för Redovisning och rapportering som idag består av 20 personer, där ni ansvarar för redovisning, rapportering och compliance för 8 bolag. Vi har en supportande kultur där vi hjälps åt inom gruppen, där du får ta mycket eget ansvar samt vara med och bidra till gruppens fortsatta utveckling. Du arbetar från vårt kontor i Emmaboda men det finns goda möjligheter att arbeta delvis hemifrån. Din Profil Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som mot andra grupper. Du har ett noggrant arbetssätt och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter samt finner det motiverande. Du är driven, gillar utveckling, ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Vidare ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med ekonomi där redovisning varit en del av dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi som grund. Du har god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i olika system. Du behärskar excel bra, och kan jobba med allt från Pivoter till att bygga formler. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Övrig information Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en stor finansorganisation med cirka 65 kollegor. Du arbetar i en internationell miljö och det finns möjligheten att utvecklas tillsammans med oss. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Långberg, Rekryterare, [email protected] alternativt Samuel Rehn, Accounting Manager, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Representant för Unionen är Anna Skansfors, för Akademikerna/Sveriges Ingenjörer Jenny Johansson 0471-24 70 00.
Är du erfaren inom redovisning och redo för ett nytt uppdrag över sommaren? Vi på Vindex är nu på jakt efter en interim redovisningsansvarig till ett interimsuppdrag hos vår kund. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår i tre månader, med möjlighet till förlängning. I rollen ansvarar du för redovisningen för bolag inom koncernen, samtidigt som du aktivt arbetar med att effektivisera processer och rutiner. Placering: Stockholmsområdet Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande bokföring Bokslutsarbete Momsredovisning Skattedeklarationer Årsredovisning Effektivisering av processer och rutiner Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av en liknande roll. Du engageras därtill av att anta en operativ och ansvarstagande roll där du ständigt imponerar med din analytiska ådra. Utöver det har du ett genuint intresse för redovisning samt en förmåga att identifiera detaljer och dess påverkan på helheten. Till sist kommunicerar du tydligt och effektivt på både svenska och engelska, i tal och skrift. Ansökan Är denna roll något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer MNRE2930. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Melina Nilsson ([email protected], 076-209 99 20). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Ta chansen att etablera och utveckla den norska redovisningen för Elons butiker i Norge! Det här är en unik möjlighet för dig som vill ta ägandeskap, påverka processer och på sikt bygga upp ett team. Bli en del av en dynamisk organisation och en spännande tillväxtresa! OM TJÄNSTEN Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island. I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen för Elons butiker i Norge. Detta är en ny och central position där du får möjlighet att etablera och utveckla redovisningsfunktionen för de norska butikerna – en funktion som idag hanteras externt. På sikt finns dessutom möjlighet att bygga upp ett team och successivt utöka redovisningsarbetet till fler Elon-butiker. Du blir en del av Elon Financial Services (EFS) och ingår i ett sammansvetsat, hjälpsamt team på 20 kollegor, där de flesta utgår från huvudkontoret i Örebro. Du erbjuds - En del av ett växande och börsnoterat bolag - Flexibilitet och möjlighet att delvis arbeta hemifrån - Förmånliga personalrabatter på Elons produktsortiment ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Etablera och utveckla den norska redovisningen inom organisationen * Löpande bokföring * In- och utbetalningar samt påminnelser * Hantering av leverantörsreskontra * Avstämningar i redovisningen * Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar * Kontakt med ägare, butikspersonal och revisorer * Rapportering till Skatteetaten och andra norska myndigheter VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har goda kunskaper i svenska alternativt norska, i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Löpande bokföring och årsbokslut - Norsk redovisning I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personlig egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och kommunikativ. Du motiveras av att ta dig an nya utmaningar, driva ditt arbete framåt och har förmågan att samarbeta och bemöta olika personer på ett professionellt sätt. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Örebro Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ta chansen att etablera och utveckla den norska redovisningen för Elons butiker i Norge! Det här är en unik möjlighet för dig som vill ta ägandeskap, påverka processer och på sikt bygga upp ett team. Bli en del av en dynamisk organisation och en spännande tillväxtresa! OM TJÄNSTEN Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island. I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen för Elons butiker i Norge. Detta är en ny och central position där du får möjlighet att etablera och utveckla redovisningsfunktionen för de norska butikerna – en funktion som idag hanteras externt. På sikt finns dessutom möjlighet att bygga upp ett team och successivt utöka redovisningsarbetet till fler Elon-butiker. Du blir en del av Elon Financial Services (EFS) och ingår i ett sammansvetsat, hjälpsamt team på 20 kollegor, där de flesta utgår från huvudkontoret i Örebro. Du erbjuds - En del av ett växande och börsnoterat bolag - Flexibilitet och möjlighet att delvis arbeta hemifrån - Förmånliga personalrabatter på Elons produktsortiment ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Etablera och utveckla den norska redovisningen inom organisationen * Löpande bokföring * In- och utbetalningar samt påminnelser * Hantering av leverantörsreskontra * Avstämningar i redovisningen * Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar * Kontakt med ägare, butikspersonal och revisorer * Rapportering till Skatteetaten och andra norska myndigheter VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet * Har goda kunskaper i svenska alternativt norska, i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Löpande bokföring och årsbokslut - Norsk redovisning I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personlig egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och kommunikativ. Du motiveras av att ta dig an nya utmaningar, driva ditt arbete framåt och har förmågan att samarbeta och bemöta olika personer på ett professionellt sätt. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Örebro Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vill du vara med och skapa förutsättningar för framgångsrik forskning? Hos Linköpings Universitet får du en central roll där du kombinerar ekonomisk expertis med rådgivning och stöd till forskare och ledning i en dynamisk och utvecklingsfokuserad miljö. Låter det som något för dig? Om tjänsten Vi på Perido söker nu en redovisningsekonom till vår kund Linköpings Universitet. I rollen arbetar du nära kollegor och fungerar som ett stöd och en rådgivande part till institutionens ledning, avdelnings- och enhetschefer, forskare samt projektansvariga. Fokus ligger på den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Du förväntas även: verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Dina egenskaper Som person är du ansvarstagande och trivs med att ta eget initiativ för att driva arbetet framåt. Du har ett professionellt förhållningssätt och är serviceinriktad, med en vilja att stötta och underlätta för andra i organisationen. Din goda samarbetsförmåga gör att du bygger förtroendefulla relationer och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete ELLER 3-årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi ELLER 2-årig YH utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbete i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos, månads- och årsbokslut Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i nio månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35305 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Företagspresentation Är du en noggrann och driven redovisningsekonom som vill ha en central roll i en dynamisk och framtidsinriktad organisation? Hos oss på Bil och Motor i Sydost AB får du möjlighet att utvecklas i en verksamhet där kvalitet, struktur och teamanda står i fokus. Välkommen till en spännande roll med många kontaktytor och stort ansvar! Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som redovisningsekonom hos oss arbetar du med hela flödet inom redovisning, från löpande bokföring till månadsbokslut. Du blir en nyckelperson i ekonomiavdelningen och bidrar med struktur, kompetens och god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter i urval: - Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra - Fakturering och kravhantering - Månadsbokslut inklusive avstämningar av balansposter (t.ex. lager, avskrivningar) - Momsredovisning och inrapportering till myndigheter (Skatteverket, SCB) - Utbildning av personal i ekonomisystem som Palette och Kobra - Internt stöd i redovisningsfrågor samt projektledning för utveckling inom redovisningsområdet - Backup-funktion för lönehantering - Kontakt med både kunder och leverantörer Din profil Vi söker dig som är självgående, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs i en roll där du får vara både specialist och samarbetspartner, och du har lätt för att kommunicera med kollegor från olika delar av organisationen. Du tycker om att dela med dig av din kunskap och att bidra till gemensam utveckling. Noggrannhet, flexibilitet och en positiv inställning är egenskaper vi värdesätter högt. Kvalifikationer för at lyckas i rollen: - Utbildning inom ekonomi/redovisning - Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete - God vana av bokslutsarbete och momsrapportering - Erfarenhet av att arbeta i ekonomi- eller affärssystem - Erfarenhet av löneadministration - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av Kobra och/eller Palette - Erfarenhet av redovisning inom bilbranschen - Vana att utbilda och stötta kollegor i ekonomisystem Placering:Karlshamn (med flexibilitet till hybridarbete) Om anställningen: Tjänsten är en hyrrekrytering med anställning på 6 månader hos Unik Resurs med stora möjligheter till vidare anställning hos Ahlberg Bil. På Johan Ahlberg Bil arbetar vi efter värdeorden Engagemang, Ansvarstagande och Omtanke. Dessa är genomgående i allt vi gör – i vår kontakt med kunder, hur vi agerar mot varandra och hur vi utför vårt arbete. Vi är mycket stolta över våra varumärken och sätter stort värde i att utföra service, reparationer, försäljning och övriga tjänster med högsta kvalitet. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.Hos oss på Johan Ahlberg Bil AB får du en trygg anställning. Vi är anslutna till kollektivavtal med tillhörande försäkringar. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatter och möjligheter att skapa ett stort nätverk inom de fem orterna vi arbetar på. Vår bransch är föränderlig och här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med oss. Inom Johan Ahlberg Bil AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Kring att jobba i båda bolagen:Du kommer vara anställd hos Johan Ahlberg Bil men arbeta mest fokuserat mot vårt systerbolag Bil och Motor i Sydost. Vi är precis i uppstarten av att sätta samman våra stödfunktioner som tillsammans kommer arbeta mot både Johan Ahlberg Bil och Bil och Motor i Sydost. Detta innebär att du kommer komma in i en roll som både kommer förändras och utvecklas över i tid tillsammans med bolagen. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Madeleine Sandberg, 0704 10 63 98 eller [email protected] - Daniel Stålbäck, 0730 42 31 22 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite,
Är du en systemintresserad och erfaren redovisningsekonom som tycker om att utveckla processer och rutiner? Vill du anta en roll där du arbetar proaktivt och driver projekt? Då kan denna roll vara något för dig! Vi på Vindex är just nu ute efter en Bolagsekonom till vår kund. I rollen tillhör du ett engagerat team där du bland annat hanterar löpande redovisning, genomför bokslutsarbete och årsredovisningar. Under de första sex månaderna går du som konsult via oss på Vindex, för att sedan övergå till en fast anställning hos kunden – givet ett fint samarbete. Placering: Centrala Stockholm Huvudsakliga ansvarsområden Löpande redovisning Månads- och årsbokslut Årsredovisning enligt K3 Inkomstdeklarationer Kontinuerlig dialog med revisorer Rapportering Driva utveckling av processer och rutiner inom redovisning Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har flerårig arbetslivserfarenhet i rollen som redovisningsekonom. Du är en självgående redovisare som har förståelse för finansiella flöden och är välbekant inom olika typer av ekonomisystem. Utöver det kommunicerar du tydligt och effektivt på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du trygg i din kompetens och stöttar gärna dina kollegor i frågor som rör redovisning eller systemrelaterade funderingar. Du är initiativrik och trivs i en roll där du får möjlighet att driva olika projekt och utveckla processer. Dessutom är du en sann lagspelare som bidrar med en positiv inställning! Ansökan Är detta en roll för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer LIRE2928. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Lisa Nyström ([email protected], 070-414 50 20). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Har du erfarenhet av redovisning och ett intresse för processutveckling, digitalisering och effektivisering? Trivs du i en analytisk roll med tekniskt fokus och nära samarbete med IT? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Vindex söker nu en processpecialist inom masterdata till ett uppdrag hos vår kund. I rollen ansvarar du för att utveckla och effektivisera redovisningsprocesser. Du blir en del av ett redovisningsteam och får en central funktion i att identifiera förbättringsområden, stötta teamet i det dagliga arbetet och fungera som länken mellan redovisning och IT. Placering: Gävle Huvudsakliga arbetsuppgifter Utvärdera och förbättra befintliga redovisningsprocesser för att öka kvaliteten och effektivisera arbetet Leda initiativ kopplade till automatisering och digitalisering inom ekonomiområdet Arbeta nära IT för att införa och vidareutveckla systemlösningar som stöttar redovisningsprocesserna Genomföra analys av nuvarande arbetssätt och föreslå konkreta åtgärder för optimering Stötta ekonomiavdelningen i frågor som rör IT, systemanvändning och processhantering Bidra med insikter från tidigare förändringsarbete och dela lärdomar som kan förbättra kommande projekt Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och har arbetat med redovisning, gärna i en större företagsmiljö. Du har tidigare erfarenhet av att driva processförbättring och digitalisering inom ekonomi eller redovisning, och har en god förståelse för system och IT-stöd kopplade till det finansiella området. För att lyckas i rollen är du analytisk, har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att identifiera förbättringsmöjligheter. Du är även kommunikativ och pedagogisk, vilket gör att du kan stötta och utbilda kollegor på ett tydligt och konstruktivt sätt. Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer ERPS2929. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Erica Röös ([email protected], 073-338 10 85). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Let us tell you a little more about us: We make space for the nextleap! Technology drives the world forward. Smoltek is ready to make space for the next technological leap in the semiconductor and hydrogen industries. Our purpose is to contribute to better performing applications and devices that makes communication faster and life more sustainable. Smolteks patent-protected technology radically increases the available surface for chemical and electrical processes, enabling more compact, energy-efficient, powerful and cost-efficient products. We are on amission to deliver disruptive solutions for the semiconductor and hydrogen industries, based on our nanotechnology platform. Do you want to work in a growth company where you play an important role in driving and developing an efficient business-oriented finance function? Do you thrive working in a broad role? Then you have come to the right place! Come join us! What will you be doing: Smoltek Group (Smoltek Nanotech Holding) comprises four legal entities and is listed on the Spotlight stock market. In our project-based organization with 20+ colleagues, we are seeking for an Accounting Manager with the capacity to oversee the company's financial planning, analysis, and reporting, in addition to managing day-to-day accounting activities. You will have the overall responsibility for accounting hence your duties will cover a broad range of tasks such as continuous accounting, financial statements, annual reports, tax returns and tax-related issues. All this with a parallel focus on continues improvement and development to ensure optimized processes and functions. You will report our CFO. What are your key responsibilities: • Financial statements, including Smoltek Group consolidated and consolidation statements • Current bookkeeping • Payouts, VAT and liquidity management • Project accounting • Liquidity planning • Monthly reconciliation and control of balance sheet and profit and loss accounts • Preparation of annual report, quarterly reports and monthly financial statements • Develop effective and qualitative routines and processes for reporting • Financial statement audit and management audit, production of material and contact with auditors Who are you: To be successful in this role we believe you are well structured, organised, unpretentious and self-driven and have strong social skills as you will work in close collaboration with colleagues a cross the organisation. For us this means you are a good listener, communicator and enjoy problem solving. We also believe that key competencies for this role is analytical skills in combination with a positive make it happen attitude. To thrive in this role, you are structured enough to manage a variety of tasks and at the same time flexible and like the variety that comes with joining a smaller growth company. Other important competencies for the position: We are looking for someone who has an academic degree in economics and has worked with qualified accounting. You are confident and knowledgeable in your skills and within the accounting field. We believe that you are proficient in both spoken and written Swedish and English and that you are an experienced user of Excel. It is meritorious if you have experience of K3/IFRS and consolidated financial statements. We see it as a big plus if you have worked in a smaller expansive growth company and understand the beauty that come with it. Does this sound like you? Then we look forward to hear from you. We will run interviews on an ongoing basis. So, don´t wait send your application today!
Välj ett jobb för att visa detaljer