Ekonomi är ett av Jureks största affärsområden och vi ser idag en ökad efterfrågan på redovisningsekonomer från våra kunder. Jurek är specialiserade på ekonomiroller och har kunder vars verksamhet opererar både nationellt och internationellt. Vi får löpande in nya uppdrag inom ekonomi och ser en ökad efterfrågan på redovisningsekonomer för uthyrningsverksamhet. Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med löpande redovisning, månads- och årsbokslut, deklarationer, skatt- och momsredovisning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Löpande bokföring Månads-och årsbokslut Årsredovisning Deklarationer Momsredovisning Delaktighet vid effektiviseringsprojekt Ad hoc Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete som redovisningsekonom och vill ta större ansvar för mer kvalificerad redovisning. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller en KY-utbildning med inriktning mot ekonomi och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i olika typer av affärssystem. Som konsult på Jurek ser vi att du är positiv, prestigelös och en god teamplayer som tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Ute hos kund representerar du Jurek och delar våra värderingar kring att vara en god kollega och konsult. Du erbjuds Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund. Utifrån kundens behov kan du erbjudas hybridlösning och en anställning på heltid alternativt deltid. Som konsult via Jurek får du marknadsmässiga förmåner som fast månadslön, friskvård och en engagerad konsultchef. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Sophie Hersvall på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi intervjuar löpande, du är välkommen med din ansökan redan idag! Om Jurek rekrytering och bemanning Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster. Sökord: redovisningsekonom, redovisningskonsult, bolagsekonom, accountant.
Vi växer! Vill du vara en del av ett dynamiskt, spännande och expansivt företag? Här får du chansen att vara del av en arbetsplats där människor trivs och utveckling står i fokus. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som individ och tillsammans med andra i en inspirerande och stöttande miljö. Som medarbetare på vår ekonomiavdelning får du en central och viktig roll i organisationen. Välkommen med din ansökan! Vi på Exact erbjuder dig en välkomnande, prestigelös och öppen arbetsplats med korta beslutsvägar. Du kommer vara direkt underställd vår Redovisningschef men samarbeta tätt tillsammans med kollegorna inom ekonomi- och HR-funktionen. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring samt många andra fina förmåner för våra anställda. Din placering kommer vara på huvudkontoret i Örebro. Om rollen I rollen som redovisningsekonom på Exact blir du en viktig del av vår ekonomifunktion då vi är ett team om 5 medarbetare som stöttar varandra och arbetar nära tillsammans. Vi uppskattar ordning och reda och vill ständigt förbättra vårt sätt att arbeta. Ekonomiavdelningen tar hand om redovisningen och löneadministrationen i flera av koncernens nordiska bolag. Hos oss får du arbeta med löpande bokföring, fakturering, påminnelse- & inkassohantering, avstämningar, och löneadministration. Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred och varierande roll där du ansvarar för redovisningen i flera av koncernens bolag. Du kommer ha kontakt med och rapportera till myndigheter samt daglig kontakt med chefer och anställda i frågor som är viktiga för dem i sina roller. För oss är det viktigt med samarbete och att vi ställer upp, hjälper och utvecklar varandra inom avdelningen. Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom redovisning och löneadministration. Du känner dig trygg med och trivs med det löpande ekonomiarbetet men gillar även och drivs av varierande arbetsuppgifter och lära nytt efter vägen. Som person är du positiv, öppen, flexibel och har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i ett periodvis högt tempo och med varierande arbetsuppgifter. Då rollen både kräver ansvar för det egna arbetet och samarbete i teamet tror vi att du är en person som trivs i och känner dig bekväm i båda världarna. Du har utbildning inom ekonomiområdet, gärna eftergymnasial men det är inget krav, och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap från ekonomisystemet Pyramid Business Studio och erfarenhet av arbete med norska bolag. Du har goda kunskaper i Office 365 och framför allt Excel samt erfarenhet att arbeta i affärssystem. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt att du hanterar engelska då det är vårt koncernspråk. Är du dessutom bekväm med norska språket ser vi det som meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Att jobba på Exact Exact är en internationell koncern med stark position och tillväxt inom mätteknik. Koncernen utvecklas ständigt i takt med våra kunders behov av högkvalitativa mättjänster. Våra skickliga konsulter jobbar på projekt inom främst bygg, anläggning och infrastruktur i hela Europa. Vi har kontor i Sverige, Norge, Finland, Estland, Polen och Tjeckien. Du läser mer på: Om EXACT. Kontakt och information I denna rekrytering samarbetar Exact med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07 eller Jennifer Jonsson, HR-konsult, på telefon 073-059 31 91. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 augusti.
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Är du Redovisningsekonom och drivs av att arbeta i en föränderlig miljö där du bidrar till fortsatt tillväxt? Då kan denna roll vara något för dig! Vi på Vindex är ute efter en Redovisningsekonom för rekrytering hos vår kund. I rollen tillhör du ett mindre team där du hanterar den löpande redovisningen. Placering: Stockholmsområdet Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning Kund- och leverantörsreskontra Bidragande arbete vid bokslut Momsdeklarationer Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet inom redovisning, gärna på ett SaaS-bolag. Därtill har du god kompetens inom Excel och inom olika ekonomisystem. Utöver det talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska. Som person är du ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad. Du är flexibel och trivs med att jobba både självständigt och tillsammans med andra. Dessutom är du lösningsorienterad med ett strukturerat arbetssätt. Till sist drivs du av att arbeta i en föränderlig miljö där du erbjuds stora möjligheter att bidra till bolagets tillväxt. Ansökan Är det här en roll för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer JGRE2925. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Jozephine-Pilgrim Linge Gimling ([email protected], 070-985 39 63). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Vill du vara med och bidra till en väl fungerande kundreskontra? Vi söker just nu efter en ansvars- och initiativtagande stjärna som vill bli en del av oss på Kiwa! Om rollen: Som ekonomiassistent på Kiwa kommer du att tillhöra ekonomi-och redovisningsteamet i Solna. Du kommer att ansvara för kundreskontran för några av de större bolagen samt ha en central roll i att säkerställa effektiva och korrekta processer för hantering av kundreskontra. Till din hjälp kommer du att ha två studenter. Vi söker därför dig som har erfarenhet av kundreskontra, gärna inom en liknande roll och som är van vid att arbeta strukturerat och analytiskt. Dina arbetsuppgifter inkluderar även följande ansvar: Förbättra befintliga processer samt upprätthålla aktuell dokumentation. Bokslut med ansvar för kontoavstämningar och uppföljning Stötta och hjälpa organisationen Ta fram nyckeltal och månadsrapporter Hantera och ansvara för inkassoprocessen Kontakt med revisorer Hantera och ansvara för inbetalningar samt återbetalningar Tjänsten avser en tillsvidareanställning med placeringsort Solna. Vi tillämpar hybridarbete. Har du vad som krävs? Vi söker dig som är noggrann, initiativtagande och flexibel i ditt arbete. Du trivs i en ansvarstagande roll där du kan arbeta proaktivt och med en förmåga att tänka ur ett helhetsperspektiv. Rollen förutsätter att du är serviceinriktad och kommunikativ, där du både kan arbeta självständigt och i team. Krav: Civilekonomexamen eller motsvarande examen inom ekonomi Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet Har ett tekniskt intresse och en förståelse för ERP-system God svenska och engelska i både tal och skrift Van användare av Excel samt Office-paketet Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft D365 och/eller Agresso. Vi ser det som fördelaktigt ifall du har erfarenhet inom leverantörsreskontra. Vad kan du förvänta dig av oss i gengäld? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation vilket är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen! Trygg och stabil anställning- Kiwa har kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys En timbank så du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor Så här söker du Ansök via vår hemsida och registrera ditt CV. Urval och intervjuer sker löpande. För frågor gällande rollen kontakta enhetschef Catarina Molander på tfn. 0104793040 eller maila rekryteringsansvarig Sofia Kjellström på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför undanbe oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa We ARE Kiwa- Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare och är samhällets och individens säkerhet i samhället viktigt för dig? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 12 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen
Redovisningsekonom till Ystad Energi Ystad Energi befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Energibranschen förändras snabbt, och som ett lokalt, kommunägt bolag har vi både möjligheten och viljan att vara med och driva den förändringen – med stabilitet, hållbarhet och långsiktighet som grund. Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning med en redovisningsekonom som vill ta ett brett ansvar, bidra med sin erfarenhet och samtidigt vara med och forma framtidens arbetssätt. Om rollen Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i bokslutsprocessen, men som också trivs i en roll där inte allt är helt färdigpaketerat. Hos oss finns möjlighet att påverka både innehåll och arbetssätt utifrån din kompetens, dina förslag och de behov som uppstår längs vägen. Rollen är bred och innebär ansvar för flera delar av den löpande redovisningen i våra fyra bolag Ystad Energi AB, Ystad Energi Elnät AB, Ystad Energihandel AB och Ystad Energi Service AB. Du kommer arbeta nära dina kollegor inom ekonomiavdelningen och tillsammans driver ni både det dagliga arbetet och utvecklingsfrågor framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut Löpande avstämningar, periodiseringar Arbete med anläggningstillgångar och pågående arbeten (t.ex. projektredovisning eller investeringar) är ett skallkrav Hantering av anläggningstillgångar, internfakturering och lager inklusive masterdata Myndighetsrapportering Deltagande i förbättringsprojekt och utveckling av interna processer Intern kontroll Vi förstår om tekniska begrepp som kWh, kW och pellets inte är en självklar del av din vokabulär idag. Det är inget hinder utan snarare en del av det du kommer att få lära dig i rollen. Du behöver inte vara energikunnig, men du är nyfiken och ser det som stimulerande att förstå den bransch du arbetar i. Vem vi söker Vi tror att du har arbetat med redovisning under flera år och att du har god förståelse för både helhet och detaljer. Du behöver inte ha erfarenhet från energibranschen, men du har ett intresse för samhällsnyttiga verksamheter och förstår vikten av struktur, transparens och kvalitet. Du är självgående, ansvarstagande och samarbetsinriktad samt trivs i ett arbetsklimat där man hjälps åt och gör varandra bättre. I dina personliga egenskaper hittar vi även förmågan handlingskraft där du såväl hittar som löser uppkomna problem. Meriterande: Erfarenhet av självständigt månads- och årsbokslutsarbete, gärna i bolag med flera enheter eller koncernstruktur God förståelse för hantering av lager i redovisningen – särskilt i bolag med teknisk eller tjänsteinriktad verksamhet Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem med möjlighet att påverka systeminställningar och struktur (t.ex. kontoplan, masterdata, parametrar) God förmåga att analysera siffror och presentera ekonomisk information för verksamhetsansvariga Erfarenhet från liknande roll i bolag med flera juridiska enheter Kunskap i Unit4 ERP (Business World) Erfarenhet från energibranschen eller kommunal verksamhet Om Ystad Energi Ystad Energi ägs av Ystads kommun och består av fyra bolag med tillsammans ca 35 medarbetare. Vi omsätter cirka 310 miljoner kronor per år och har en stark lokal förankring. Vi erbjuder våra kunder elnät, elhandel, fjärrvärme, gatubelysning och fiber med fokus på trygghet, miljö och service. Vi erbjuder ett trevligt arbetsklimat, bra villkor enligt kollektivavtal Energi, 25 semesterdagar, ATF (72 timmar/år), friskvård två gånger i veckan samt tillgång till kaffe, frukt och engagerade kollegor. Vi uppmuntrar kandidater som har intresse av framtidens teknik och utveckling.
Är du en erfaren ekonom med ett öga för detaljer, strategisk förståelse och förmågan att driva förbättring? För vår kunds räkning söker vi nu en Country Controller till deras team i Sverige. Du blir den lokala experten inom ekonomi och redovisning, med en viktig roll i att stödja affärsutveckling, följa upp projekt och säkerställa korrekt och effektiv finansiell styrning. Om rollen Som Country Controller ansvarar du för alla finansrelaterade frågor i Sverige. Du har en aktiv och drivande roll i att stödja affärens optimering och tillväxt – både genom analys, uppföljning och kontroll. Rollen rapporterar till Director Finance Europe samt har ett nära samarbete med Country Manager. Du fungerar också som länk mellan det lokala teamet i Norden och våra centrala funktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för månadsbokslut och rapportering till Director Finance Europe och Country Manager Leda budget- och prognosprocessen för alla nordiska enheter, i samarbete med centrala team Upprätta månatliga rapporter, KPI:er och 12-månaders rullande prognoser i rätt tid inför planerade rapportmöten Koordinera och övervaka CapEx-begäran (exkl. lagerprojekt) tillsammans med Country Manager Delta i budgetering och kassaflödesanalyser kopplat till investeringsprojekt tillsammans med Project Controller och Project Director Rapportera projektrelaterade resultat i nära samarbete med Project Controller till Project Director och CEO Koordinera finansiering med bank Ansvara för moms, lön, sociala avgifter, pensioner och finansiella rapporter enligt svensk lag Koordinera och förbereda revisioner Samarbeta med vårt Financial Shared Services Center kring rapportering, balans- och resultatanalys Kontrollera att kostnader bokförts korrekt och konsultera relevanta beslutsfattare vid behov Förbereda CIT-deklarationer, fastighetsskatt och andra skatter i samarbete med vår centrala skatteenhet Säkerställa stabil struktur och korrekt dataunderlag för kundfakturering enligt kontrakt Följa upp att betalningar från kunder och till leverantörer sker korrekt Vi söker dig som har: Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning Flera års erfarenhet som controller eller ekonomiansvarig, gärna i internationell miljö Gedigen erfarenhet av bokslut, rapportering, budget och prognos Förståelse för skatte- och redovisningsfrågor enligt svensk lagstiftning Van att arbeta proaktivt och driva förbättringar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift God analytisk förmåga, noggrannhet och struktur Meriterande: Erfarenhet från logistik, supply chain eller liknande bransch Tidigare arbete i internationella och/eller matrisorganisationer Kunskaper i rapporterings- och analysverktyg (t.ex. Power BI, SAP, etc.)
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Vi söker en strukturerad, noggrann och effektiv ekonom/administratör till vårt team! Vill du vara med och göra skillnad i en organisation som arbetar för inkludering, hållbarhet och ungas delaktighet – både lokalt och internationellt? Har du koll på ekonomi, gillar struktur och är trygg i kontakt med siffror, system och projektstöd? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Vi söker dig som vill ansvara för den ekonomiska redovisningen av våra projekt, sköta den dagliga ekonomihanteringen och stötta teamet i administration kopplad till våra pågående satsningar – från EU-projekt till lokala ungdomsinitiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomi och redovisning Löpande bokföring och kontering i Fortnox Upprättande och uppföljning av projektbudgetar Ekonomisk redovisning för svenska och internationella projekt (ex. Erasmus+, MUCF) In- och utbetalningar, fakturor, kvitton och avstämningar Ekonomiska rapporter till finansiärer Samarbete med revisor inför bokslut och revisioner Projektadministration Stöd till projektledare med administration, deadlines och dokumentation Hantering av avtal, kontrakt, deltagarlistor, reseunderlag och andra projektbilagor Strukturell arkivering (digitalt och fysiskt) Förberedelser inför rapportering och möten Interna rutiner och stöd Ansvar för organisationens ekonomiadministration och rutiner Kontakter med bank, myndigheter och redovisningsbyrå Utveckling av checklistor och strukturer för kvalitetssäkring Vi söker dig som: Har erfarenhet av ekonomiarbete, bokföring och projektredovisning Är trygg med budgetarbete och ekonomisystem Har god administrativ förmåga och är van att arbeta strukturerat Är självgående, lösningsfokuserad och kommunikativ Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Har förståelse för civilsamhällets och projektfinansiärers krav (meriterande) Om oss Vi är en idéburen organisation som driver projekt för att stärka unga, bygga inkluderande samhällen och sprida metoder som gör skillnad. Med över 100 genomförda projekt – från lärande escape rum till europeiska samarbeten – kombinerar vi kreativitet med struktur. Du blir en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Praktiskt Omfattning: 25% Placering: Örebro Start: 18 augusti 2025 Lön: Enligt överenskommelse
Brinner du för ekonomi? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter en strukturerad och ansvarstagande person som kan ta hand om den löpande bokföringen för våra företag. Tjänsten omfattar heltid, 100 %. Placering Malmö, Västra hamnen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Löpande bokföring · Månads-, kvartals samt årsbokslut · Årsredovisningar samt deklarationer · Budgetarbete · Projektredovisning · Kontaktperson revisorer · Effektiviserings – och förbättringsarbeten gällande redovisningsprocesserna Din profil: Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller tidigare erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna från en redovisnings- eller revisionsbyrå. Du är strukturerad, analytisk och noggrann samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du trivs i en dynamisk miljö och har en flexibel inställning. Ansök: Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Välj ett jobb för att visa detaljer