Vill du vara med och bygga något nytt? Välkommen till Stadga! Vi startar upp en ny, digital och modern redovisningsbyrå i Boden och söker vår första redovisningskonsult på plats. I början kommer du vara ensam i rollen, men med nära stöd och samarbete från en etablerad redovisningsbyrå. Det här är en unik chans för dig som gillar att ta ägandeskap, driva utveckling och sätta struktur från start. Du kommer ha stort utrymme att påverka hur byrån formas – och på sikt vara med och bygga teamet. Det här passar dig som är nyfiken, modig och vill växa. Du får frihet att forma din roll och vara med från början i en framtidsinriktad byrå. Vi tror att du: Har minst 2–3 års erfarenhet av redovisning Är självgående i löpande bokföring, lön och bokslut Trivs med kundansvar och att skapa relationer Gillar att jobba digitalt – vi använder Fortnox och smarta verktyg Har ett öga för processer och tycker det är kul att förbättra och automatisera Du kommer att: Ha eget ansvar för dina kunder – från bokföring till bokslut Arbeta nära kunder i deras digitala utveckling Sätta strukturer, rutiner och bidra till att bygga en modern byrå Ha tät kontakt med grundarna och samarbetspartnern i bakgrunden Din arbetsplats är vårt kontor i Boden, men ibland kan uppdrag kräva att du sitter ute hos kund.
This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience. Are you ready to take the lead in optimizing and managing debt collection processes on a global scale? We are looking for an experienced and driven Service Owner for our Accounts Receivable (AR) function, with a strong focus on debt collection and collaboration with both internal stakeholders and external partners. In this key role, you will ensure the accuracy, efficiency, and compliance of our AR debt collection operations. Role Description As Service Owner – Debt Collection AR, you will be responsible for overseeing the debt collection operations within our Accounts Receivable function. This includes managing internal processes and coordinating the work performed by external partners. Your role is vital in ensuring that debt collection activities are timely, accurate, and in compliance with internal policies and external regulations. Key Responsibilities Oversee the work performed in the debt collection AR area, providing guidance, support, and process improvements Lead team of collection specialists Foster a positive and collaborative team culture to enhance productivity and collaboration between HQ team and external team Workflow Management: Oversee the debt collection operation and create reporting structure to be able to track the work performed in HQ and by external partners Develop and implement efficient and standardized debt collection processes to optimize workflow Training and Development: Provide training for members of external partner on debt collection processes, systems, and relevant policies Facilitate ongoing professional development to enhance team skills and knowledge Customer Relationship Management: ensure an adequate contact with customers and keep the topics relevant to them Collaborate with the sales and customer service teams to address customer concerns and debt collection disputes Ensure a positive and professional interaction with customers during the debt collection process Identify opportunities for process improvements and automation within the debt collection AR function Implement best practices to enhance the efficiency and effectiveness of the debt collection process Ensure compliance with internal policies and external regulations related to debt collection Stay up to date with changes in debt collection standards and industry best practices Qualifications & Skills Knowledge: SAP Experience / Education: Bachelor’s degree or equivalent qualification or sufficient work experience Extensive knowledge of AR operation and collection management Professional-level language skills in English Competencies Analytical Stress tolerance People leadership Problem-solving Communication Working for Lynk & Co Want to learn more about working for Lynk & Co and what we offer? Read more via this link: Why Lynk & Co - Lynk & Co (lynkco.com).
Är du en noggrann och analytisk ekonom med ett intresse för momsfrågor och fastighetsbranschen? Vi söker nu en momsekonom som vill ta nästa steg i karriären och bli en nyckelperson i vårt redovisningsteam. Hos oss får du en varierad roll med både ansvar och utvecklingsmöjligheter i en organisation där samarbete och kvalitet står i fokus. Om rollen I rollen som momsekonom rapporterar du till vår Redovisningschef. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Huvudsakliga ansvarsområden: Administrera, utreda, beräkna schablonmomssats och uppdatera bolagets system för frivillig skattskyldighet i fastigheter och bolag Administrera e-postgrupp och bistå organisationen i frågor avseende frivillig skattskyldighet Kvartalsvis avstämning och justering av moms avseende IMD (Individuell Mätning och Debitering) för hyresgästernas förbrukning Månads- och kvartalsvis stämma av och upprätta momsdeklarationer för en eller flera koncerner Kvartalsvis avstämning av vissa balanskonton Inhämta underlag och beräkningar i momsrelaterade frågor samt bistå organisationen i samband med transaktioner Delta i interna utbildningsarbetet avseende momsfrågor Delta i arbetet med att utveckla organisationens momsrelaterade processer Din profil Vi tror att du har en akademisk examen eller liknande med goda bokföringskunskaper. Du har minst två års erfarenhet från liknande ansvarsområde inom hyresadministration eller ekonomiavdelningen på ett fastighetsbolag. Du är en strukturerad och noggrann person som är bra på att skapa goda relationer. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som levererar med kvalitet. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar och egna initiativ samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Bra teamwork och ett gott företagsklimat är något du värdesätter högt. Med ditt driv och engagemang får du saker att hända! Hur gör jag nu? I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.
MM Sports är ett av Nordens största bolag inom kosttillskott, träningskläder, träningsredskap och tillbehör. Med ett komplett produktsortiment vill vi erbjuda marknadens mest kvalitativa och genomtänkta produkter för att ta träningen till nästa nivå. Vi älskar träning och vi vill göra våra kunder starkare - vill du hänga med? Vad innebär tjänsten? Som redovisningsekonom så kommer du att ansvara för att hantera och underhålla företagets finansiella poster och transaktioner. Du arbetar dagligen med att bokföra finansiella transaktioner i företagets redovisningssystem. Vid månadsboksluten så är du delaktig genom att arbeta med periodiseringar, avstämningar och förberedelser till finansiella rapporter. Du kommer både stötta i interna projekt och självständigt arbeta för förbättrings- och effektiviseringsprojekt. Exempelvis genom att identifiera, genomföra och dokumentera förbättringar i redovisningsprocessen för att öka effektiviteten och minska kostnaderna. Du har även en viktig roll i att säkerställa full överensstämmelse med exempelvis skattelagar, redovisningsstandarder och lagkrav. Exempel på övriga arbetsuppgifter: Genomför och kvalitetssäkrar rätt kontering inklusive försäljningsställe och kostnadsställe av hela kostnadsflödet inklusive varuinköp Ansvarig för arkivering av leverantörsavtal Systemansvarig för leverantörsfakturaskanning i Exflow Ansvarig för rapportering av moms inkl. OSS för Finland och Danmark, Intrastat, omsättningsrapportering till hyresvärd (butik) osv Ta fram relevanta underlag och dokumentation till revisorerna. Bistå i processgenomgångar och andra frågeställningar. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha en akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser att du har arbetat ca 2–3 år med redovisning där även delaktighet i månadsbokslut ingått och där du har erfarenhet av att ta ett helhetsansvar inom ditt område. Du är systemvan, gärna med erfarenhet från Business Central. Vi behöver väl nästan inte trycka på vikten av att vara noggrann och ha en stark analytisk förmåga i en roll som denna. Du är van att ta ansvar för ditt arbete och har självständigt drivit utvecklingsarbete inom ditt område. Du är nyfiken och har ett engagemang i att driva ditt ansvarsområde framåt. Att vara flytande i svenska och engelska är en förutsättning för att vara aktuell för tjänsten. Vi tror på engagemang och potential! Vi kan självklart ha en lista på allt som vi vill att du ska kunna men förstår också att alla kandidater inte kan ha alla erfarenheter med sig. Att hitta rätt kandidat är att hitta en kandidat som vi kan växa med tillsammans och som vill utvecklas med oss. Är det dig som vi letar efter? Övrigt Tjänsten är ett vikariat på heltid, 40h/vecka, initialt tom sista december 2025 med chans till förlängning. Start enligt överenskommelse. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Låt oss veta i din ansökan varför du skulle passa för den här tjänsten. Alla ansökningar görs via vår hemsida. Har du någon fråga eller fundering så är du välkommen att kontakta Fredrik Jakobsson (CFO), [email protected] Commit to Quality På MM Sports är det alltid nära till beslut och till nästa nivå, där du blir en del av ett företag som präglas av gemenskap, ansvar och glädje. Under de senaste åren har vi tagit starka kliv framåt och vi befinner oss på en otroligt kul resa. Vi vill kunna arbeta enkelt och effektivt med snabba beslutsvägar för att snabbt komma framåt. Hos oss får man ett omväxlande arbete och ett starkt ägandeskap i en verksamhet som är under en spännande tillväxt och utveckling. På MM Sports står vi alltid för Kvalité, Kunskap och Passion!
Vi söker en självgående interim senior redovisningsekonom med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt. Arbetsuppgifter: Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut Periodiseringar Moms- och inkomstdeklarationer Årsredovisningsarbete Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering Vi söker dig som: Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3. Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning. Är strukturerad och ordningssam Meriterande: Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns. Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: [email protected]
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Vi söker en självgående interim redovisningsansvarig med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt. Arbetsuppgifter: Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut Periodiseringar Moms- och inkomstdeklarationer Årsredovisningsarbete Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering Vi söker dig som: Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3. Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning. Är strukturerad och ordningssam Meriterande: Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns. Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: [email protected]
Vi söker omgående en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande interimsuppdrag hos ett internationellt bolag inom finansbranschen. Här får du arbeta på en arbetsplats med högt tempo och ta stort ansvar för redovisning, rapportering och klientkontakt. Var? Stockholm När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen Vi söker dig som har en stark redovisningsbakgrund och erfarenhet av klientkontakt, samt är bekväm med att arbeta i en komplex och snabbrörlig miljö. I denna roll kommer du att hantera redovisning och rapportering samt arbeta nära kunder och investerare. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande redovisning och bokslut Upprättande av årsredovisningar och deklarationer Hantering av klient- och investerarrapportering Analys och avstämning av finansiella rapporter Vi söker dig som: Har erfarenhet som Client Accountant, Fund Accountant eller Senior Redovisningskonsult med kunder inom finans eller liknande Har mycket god förståelse för redovisning Är självgående, lösningsorienterad och trygg i kundkontakt Behärskar svenska och engelska flytande Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett utbud av tjänster där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta verksamhetsprocesser och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en stark tillväxtresa med ett ökat intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla anställda trygga anställningsvillkor och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika platser, i olika delar av vårt företag. Vi har cirka 3 000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien och Nederländerna 2024. Om tjänsten: Är du redovisningsekonom och drömmer om att få arbeta med redovisning i ett spännande internationellt bolag med teamkänsla och framåtanda? Vill du ha en roll med stort ansvar där du får arbeta med hela redovisningsflödet för ett eller flera bolag och samtidigt vara delaktig i att utveckla de ekonomiska processerna? Då kan rollen som bolagsekonom hos oss på Logent vara rätt utmaning för dig! Din nya tjänst: Som bolagsekonom hos Logent ingår du i ett redovisningsteam på 6 personer och ansvarar för hela flödet i redovisningsarbetet för ett antal bolag. På avdelningen arbetar vi kontinuerligt med utveckling och effektivisering av våra processer, du kommer att få möjlighet att ansvara och driva egna projekt samt vara delaktig i arbetet med att uppdatera redovisningsregler m.m. Ditt arbete innebär också en hel del kontakt med verksamheten i de olika bolagen i olika länder och med externa leverantörer. Du rapporterar direkt till groupp CFO. Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att : Hålla gruppdeadlines vid varje månadsbokslut för flera företag Utföra kontoavstämning på månadsbasis i grupprapporteringsverktyget Adra Deklarera moms för flera företag och hålla tidsfrister och se till att betalning sker Deklarera skatter och sociala avgifter på utsatt datum och se till att betalning sker Lämna in periodisk obligatorisk rapportering i tid för relevanta företag Se till att momskoder är korrekt inställda i bokföringsprogram Säkerställa att den interna faktureringen sker effektivt för att underlätta avstämningsprocessen Bidra till förbättrings-/automatiseringsprojekt för redovisningsprocesser Vara primär kontaktperson för den årliga revisionen Vara primär kontaktperson för den lokala förvaltningen (Skatteverket, Bolagsverket...) Vara delaktig i budget- och prognosarbete Vara med i framtagandet av en ekonomihandbok Unit4 kunskaper är meriterande Svenska eller Norska eller Danska samt Engelska är ett krav Din profil: Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonom, relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete är meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel då det används för analysarbete och avstämning. Vi ser gärna att du har god systemvana och ett intresse av att utveckla processer mer effektivt. Du gillar att ta ansvar och drivs av utmaningar och att utveckla de egna kunskaperna och erfarenheterna inom redovisning. Som person är du öppen, jordnära och trivs i en miljö där man hjälps åt och tar ett gemensamt ansvar. Tjänsten i sig kräver en noggrann person med problemlösande förmåga som levererar kvalitet och upprätthåller god kommunikation med sin omgivning. Vad erbjuder vi? Hos oss på Logent får du en rolig, utmanande och samtidigt utvecklande roll i ett framgångsrikt team som gillar att jobba tillsammans. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Välj ett jobb för att visa detaljer