Ekonom med HR-funktion

Holmebo Torv AB söker Ekonom med HR-funktion Om oss Sedan 1948 har Holmebo Torv verkat i hjärtat av Småland med en tydlig filosofi: kvalitet, hållbarhet och gemenskap. Vi är ett familjeägt företag inom torvproduktion med en stark lokal förankring, där relationer, ansvarstagande och långsiktighet står i centrum. Om rollen Nu söker vi en engagerad och erfaren Ekonom som även har intresse för HR-frågor. En nyckelperson som vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt. Som Ekonom hos oss har du en bred och självständig roll där du bland annat ansvarar för allt från löpande bokföring, bokslut, moms och deklarationer till lönehantering, fakturering och inventering. Du arbetar i systemet Visma och har en tät dialog med ledning och verksamhet. Utöver det ekonomiska arbetet har du också ett naturligt ansvar för administrativa HR-frågor och personalstöd, en viktig roll i vår fortsatta utveckling som arbetsgivare. Arbetsplatsen är belägen i Rydaholm, nära både natur och produktion, där Holmebo Torvs historia en gång började. Vem vi söker Vi söker dig som kan ta ett helhetsgrepp och bidra med struktur, rutiner och ett långsiktigt arbetssätt för vår ekonomi- och HR-funktion. Du är noggrann, ansvarstagande och van vid att arbeta strukturerat. Du har utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och trivs i en miljö där du får vara både operativ och rådgivande. Du är inte bara trygg i siffror, du är också en person som gillar att bidra till ett gott arbetsklimat och som uppskattar den familjära känslan i ett mindre företag. För att trivas i rollen behöver du också uppskatta att arbeta självständigt och ta egna initiativ i vardagen. Ansökan Vill du bli en del av Holmebo-teamet och bidra till vår fortsatta framgång? Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar och intervjuer löpande och rekommenderar att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Denna rekrytering sker i samarbete med Purple Rekrytering & Interim där Jennie Holmberg är ansvarig rekryterare. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Jennie. Jennie Holmberg, 076 307 01 23, e-post: [email protected]

30 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Financial Controller till Foxway
SEVR Finance AB
Redovisningsekonomer

Bli en del av Foxway som Financial Controller – och driv hållbar tech framåt! Om du vill vara med och göra skillnad, på riktigt, är Foxway bolaget för dig. På Foxway skapar vi hållbara tekniska lösningar som gynnar både människor, företag och planeten. Vi växer snabbt och söker nu en Financial Controller som vill kombinera finansiellt ansvar med ett syfte som känns i hjärtat. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med engagerade kollegor som drivs av innovation, hållbarhet och samarbete. Placering på Lindholmen i Göteborg. Vi ser fram emot din ansökan! Om rollen Som Financial Controller blir du en viktig del av vårt Accounting Team där du arbetar med både analys, redovisning och rapportering kopplat till några av våra nordiska bolag inom koncernen. Du kommer att få en bred och utvecklande roll där du arbetar nära såväl verksamhet som ledning. Vi erbjuder mycket frihet, men också ett stort gemensamt ansvar – för våra kunder, varandra och framtiden. Tjänsten passar dig som trivs med ansvar, en social tillvaro och som gillar att förbättra processer – och framför allt dig som vill vara med och bygga något större än bara siffror. Du får möjlighet att bidra med både analys och insikt – i en vardag som präglas av samarbete över affärsområden, team och landsgränser. Du kommer in i ett bolag i tillväxt, där det finns stort utrymme att påverka, utveckla processer och växa i takt med verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i korthet: Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut Ansvara för årsredovisningar, deklarationer och rapportering Ta fram analyser och rapporter Prognostisera kassaflöde och stötta verksamheten i likviditetsplanering Säkerställa intern kontroll och följsamhet mot regelverk och interna processer Implementera och utveckla rutiner och arbetssätt inom redovisning och rapportering Arbeta nära Business Controller med budget, prognoser och affärsnära uppföljning Arbeta avdelningsövergripande för att driva processförbättringar Förbättra och utveckla arbetet med rapport- och ERP-system såsom Power BI och Jeeves/Visma Ad hoc analyser Power BI Som Financial Controller rapporterar du till Head of Finance & Accounting, som du också kommer att ha ett tätt samarbete med. Placering på Lindholmen i Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och flera års erfarenhet av att arbeta som Financial Controller eller i en liknande roll inom revision, redovisning och/eller controlling. Du har en god förståelse för finansiella rapporter, prognoser och budgetarbete, och är van att arbeta i ERP-system. Har du dessutom erfarenhet av BI-verktyg är det mycket meriterande. Vidare tror vi att du trivs i en internationell miljö samt har goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i tal och skrift. Som person är du nyfiken, strukturerad och analytisk och trivs med att ta ansvar samt är bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. Befattningen har många olika kontaktytor, så det är avgörande att du är kommunikativ och lyhörd för att förstå och tillgodose olika perspektiv och behov. Du är flexibel, nyfiken och lösningsorienterad med en god förmåga att prioritera ditt arbete i en föränderlig miljö. Om Foxway We are pioneers in the tech industry, enabling a more circular way of using tech. With our vision of becoming the world's best as-a-service company enabling circular tech, Foxway has seamlessly empowered its customers to integrate environmental responsibility into their business operations. As a dynamic leader, we serve large organizations, the public sector, and consumer electronics resellers. Headquartered in Sweden, we operate in eight European countries and serve customers worldwide. Founded in 2009, Foxway's rapid growth continues through strategic acquisitions, with an annual turnover ca SEK 7.4 billion in 2023. Driven by a dedicated team of ca 1,300 professionals we are enabling circular tech for everyone. In 2023, Nordic Capital became a majority owner to further support Foxway’s strong growth journey. Our strategic plan includes securing the right leadership to scale operations globally, both organically and through acquisitions. Discover how Foxway can transform your organization with circular IT solutions at www.foxway.com. Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Foxway med SEVR Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Då vi arbetar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan.

30 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

30 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Senior Redovisningsekonom till känt bolag
Hero AB
Redovisningsekonomer

Är du en senior redovisningsekonom som söker en ny utmaning i en snabbväxande och dynamisk organisation?  Vi söker nu för vår kunds räkning en person som vill vara en del av ett innovativt företag med stora tillväxtambitioner! Rollen i stort Som redovisningsekonom kommer du att spela en central roll i företagets ekonomifunktion, där du bland annat ansvarar för att hantera den löpande redovisningen samt bokslut. Du kommer också att arbeta med momsrapportering inom EU, förbereda löner för flera enheter och säkerställa korrekt ekonomisk rapportering. Rollen innebär också att du samarbetar med andra avdelningar, kontor runt om i världen samt externa partners för att förbättra och effektivisera processer inom redovisning och ekonomistyrning. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Månadsslutstämning av balanskonton för att säkerställa korrekt redovisning. Förberedelse av momsrapportering i samarbete med avdelningen och externa partners. Hantering av valutatransaktioner och säkerställande av korrekt åtkomst inom företaget. Förberedelse av löner för olika enheter, med hjälp av externa partners. Ansvar för processer inom redovisningen och löpande förbättringar. Löpande rapportering till externa myndigheter och myndigheter (SKV, BV, SCB). Vi söker dig som har: Minst 3-5 års erfarenhet av redovisning, gärna från en liknande roll och miljö. Goda kunskaper i svenska redovisningsprinciper (K3). Ett analytiskt och systemintresserat sätt att arbeta, samt en stark förmåga att hantera detaljer i en snabb och förändringsdriven arbetsmiljö. Grundläggande kunskaper i Excel eller Google Sheets. Erfarenhet av årsredovisningar och årsbokslut. Kännedom om momsrapportering och internationell handel (OSS, VOEC, EC Sales List). Erfarenhet från redovisning för detaljhandelsföretag, t.ex. lagerhantering och frakt. Erfarenhet av Microsoft Business Central är meriterande. Grundläggande erfarenhet av löneadministration. Flytande i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

29 april 2025
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Erfaren Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Koncernredovisningsekonom med systemintresse👩🏽‍💻
Wrknest AB
Redovisningsekonomer

Om tjänsten Är du en koncernredovisningsekonom med tech-intresse och goda kunskaper i Cognos? Då kan den här rollen vara rätt för dig! Du kommer att arbeta i PE-backade industrikoncerner där du hanterar redovisning och konsolidering för flera bolag. Här erbjuds du en självständig roll i ett mindre team med breda arbetsuppgifter och möjlighet att påverka hur rollen utformas. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för koncernredovisning och rapportering, där du arbetar både operativt och strategiskt för att säkerställa hög kvalitet i redovisningen. Du använder Cognos som ett centralt verktyg i arbetet och jobbar aktivt för att effektivisera och kvalitetssäkra rapporteringen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Konsolidering och upprättande av redovisning för flera bolag inom koncernen Hantering av löpande bokföring, avstämningar, momsrapportering samt fördelning och budgetering av fasta kostnader, inklusive bokslutsarbete och upprättande av årsredovisningar. Kvalitetsgranskning av finansiella rapporter och proaktiva analyser av bolagens ekonomi Vi söker dig som För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av koncernredovisning Goda kunskaper i Cognos och Excel Förståelse för regelverk, särskilt K3 Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet från byrå eller konsultbranschen Erfarenhet från industri- eller fastighetssektorn För att trivas i denna roll är du prestigelös, självgående och orädd. Du tycker att det är roligt att arbeta med system och har ett intresse för digitalisering. Eftersom koncernen är familjeägd är det viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta högt och lågt. Du är trygg i din kompetens, tycker om att vara hands-on i ditt arbete och har en positiv inställning. Samtidigt är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till ett gott teamklimat där man hjälps åt och delar med sig av sina kunskaper. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Kunden är en PE-ägd koncern med verksamhet inom industri och fastighet. De befinner sig i en tillväxtfas och satsar på att utveckla sina ekonomiprocesser. Här får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där samarbete, ansvarstagande och utveckling står i fokus. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Copy of Ekonomiansvarig för anställning direkt hos kund
Seemly Finance & Search AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en trygg och självgående ekonomiansvarig med helhetsansvar för ekonomifunktionen. I rollen rapporterar du till VD. Som ekonomiansvarig hos oss kommer du bland annat arbeta med: Månads- och årsbokslut. Löpande bokföring och avstämningar. Reskontra. Moms. Budget, prognoser och resultatrapporter. Granskning, uppföljning och viss analys. Stöd och rådgivning till ansvariga i ekonomifrågor och tillhörande system. Utveckling och förbättring av processer och rutiner. Mer om tjänsten Hos kunden agerar de efter ett tillåtande klimat där du får möjlighet att växa. Du möts av engagerade och positiva kollegor. De har nära till beslut och värderar gemenskap högt. Rollen är bred och du kommer kunna påverka innehållet och utformningen. Om digDu har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, är digitalt kunnig, noggrann och arbetar strukturerat. Du har en problemlösande analysförmåga och är social med en positiv attityd. ÖvrigtDu börjar enligt överenskommelse och det är en heltidstjänst. Du utgår från vårt trevliga kontor vid Sockerbruket, Göteborg. AnsökanVi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande och naturligtvis behandlar vi alla ansökningar konfidentiellt. Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Interim redovisningsekonom till centrala Stockholm
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en interim redovisningsekonom för ett interimsuppdrag på 3-6 månader med start omgående. Du kommer att arbeta med redovisning inom hela flödet på ett bolag med verksamhet i flera nordiska länder.  Om rollen: Som redovisningsekonom kommer du att vara en del av redovisningsteamet och arbeta med bland annat månads- och årsbokslut, koncernkonsolideringar, skatte- och momsfrågor samt förbättringsarbete inom redovisningsprocesser. Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete inom hela redovisningsflödet. Kunden har kontor i centrala Stockholm och möjlighet till hybridarbete finns.  Välkommen med ansökan och att höra av dig vid frågor på: [email protected]

25 april 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Collection Accounts Receivables Accountant - Gothenburg
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

We are currently seeking a Collection AR Accountant on behalf of our client. The Collection Accounts Receivable Accountant plays a vital role in managing overdue receivables. The key responsibility is to ensure that payments from B2B clients are collected accurately and on time. Additionally, the role supports the Floor plan financing process by supplying partner banks with essential invoicing details. Department: Treasury & Accounts Receivable Reports to: AR Team Lead Key Responsibilities: • Reach out to B2B customers with overdue payments via phone and email • Monitor and manage receivables ageing reports • Address and resolve customer concerns and payment disputes • Enhance and optimize the collection and dunning processes • Provide invoice-related data to partner banks • Track and follow up on collections within the Floor plan financing workflow • Work closely with business units and AR colleagues on relevant matters • Contribute to ongoing process improvements and change initiatives within AR • Assist with maintaining up-to-date documentation of AR activities Requirements: • Bachelor's degree, equivalent qualification, or relevant work experience • Professional proficiency in English (written and spoken) • Experience working with SAP systems Personal Qualities: • Strong communication abilities • Solution-oriented mindset with a proactive approach • Skilled in customer relations and handling sensitive matters • Ability to perform well under pressure Application & Start Date: Start Date: As soon as possible End Date: December 31, 2025 Workload: Full-time, 100% Location: Gothenburg Remote/Onsite: Fully onsite Application Deadline: April 29, 2025 Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company – quickly and efficiently. Our core focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment.

25 april 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Redovisningsansvarig/Ekonomiansvarig till STS Sydhamnens Trailer Service AB
Bravura Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en strukturerad och erfaren ekonom med bred erfarenhet av redovisning? Trivs du med frihet under ansvar och vill bli en del av en dynamisk arbetsplats? STS Sydhamnens Trailer Service AB söker nu en redovisnings-/ekonomiansvarig som vill vara en del av ett kunnigt team med nära samarbete och högt engagemang. Välkommen med din ansökan redan i dag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att STS Sydhamnens Trailer Service AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och STS Sydhamnens Trailer Service AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget STS Sydhamnens Trailer Service AB är ett heltäckande serviceföretag för reparation, underhåll och service av bland annat lastbilar, trailers, släp, bussar, efterfordon och annan tung transportutrustning. I dagsläget har de 16 verkstäder med placering från Malmö till Luleå. De arbetar aktivt med att utveckla och anpassa deras tjänster och arbetssätt genom ständiga förbättringar. Med fokus på kvalitet arbetar de aktivt för en hållbar utveckling. Huvudkontoret ligger i Helsingborg. Ekonomifunktionen består i dagsläget av ett team på sju personer som samarbetar nära varandra. Arbetsuppgifter Som redovisnings/ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för att samordna bokslutsprocessen vid såväl månads-, kvartals- och årsbokslut och se till att teamet levererar sina delar i tid. I rollen arbetar du med att granska underlagen inför rapportering, säkerställa att allt är korrekt och göra nödvändiga korrigeringar vid behov. Du ansvarar för att ta fram finansiella rapporter och ser till att de distribueras på ett korrekt och strukturerat sätt till såväl organisationen som till ägarna. Rollen innefattar även rapportering till Skatteverket, inklusive arbetsgivardeklarationer och momsdeklarationer, samt att säkerställa att skattekontot är i balans. Under månaden utför du även löpande kontroller för att minska risken för fel vid bokslut. Du rapporterar till företagets CFO. Samordna bokslutsprocessen och se till att tidsplaner följs Finansiell rapportering Rapportering till Skatteverket, inklusive arbetsgivardeklarationer och momsdeklarationer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning Flerårig erfarenhet av brett redovisningsarbete, gärna i en liknande roll God dator- och systemvana, samt goda kunskaper i Excel Svenska och engelska, i tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som redovisnings-/ekonomiansvarig ser vi att du är en person som är lyhörd och samarbetsinriktad. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, delar gärna med dig av din kunskap samt anpassar ditt arbetssätt efter både kollegor och organisationens behov. Du har en god social förmåga och skapar förtroende i dina kontakter. Vi ser att du trivs med att agera på eget initiativ och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare utför du ditt arbete noggrant på ett strukturerat sätt med ett öga för detaljer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-23. #Nextgen

25 april 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025