Har du stark erfarenhet inom redovisning och vill arbeta i en central roll med ansvar för finansiell rapportering och förbättringsarbete? Just nu söker vi en redovisningsansvarig till ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget pågår från den 21 april 2025 till 21 maj 2026. Om rollenSom redovisningsansvarig kommer du ha en nyckelroll inom ekonomiavdelningen. Ditt fokus ligger på att säkerställa hög kvalitet i redovisning och rapportering, samt att driva processförbättringar i samarbete med teamet och olika affärsintressenter. Arbetet sker i nära dialog med både lokala kollegor och andra funktioner inom organisationen. Arbetsuppgifter Hantera och genomföra redovisningsaktiviteter med hög kvalitet Kommunicera effektivt med kollegor och intressenter Leda och övervaka det dagliga finansiella rapporteringsarbetet Förbereda finansiella rapporter Driva förbättringar och kunna prioritera uppgifter effektivt Kvalifikationer Universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning Bred erfarenhet inom redovisning och ekonomi Goda kunskaper i IFRS Van vid att arbeta med ERP-system och processinriktad inom ekonomi Mycket god datorvana, särskilt i MS Excel Aktuell kunskap om både lokala och internationella redovisningsprinciper Uppdraget i korthet Plats: Göteborg (Götaholm) Uppdragsperiod: 21 april 2025 – 21 maj 2026 Omfattning: Heltid Hybrid: Du förväntas vara på kontoret minst 50% av tiden Språkkrav: Svenska och engelska Vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du en proaktiv redovisningsekonom med skarp analytisk förmåga och ett öga för effektivisering? Vi på Sway Sourcing söker just nu en engagerad redovisningsekonom för ett uppdrag hos en av kund i Västerås. Uppdraget är på heltid och sträcker sig från 14 april 2025 till 30 juni 2025. Om uppdragetFokus ligger på redovisning och förbättringsarbete inom ekonomiprocesser. Uppdraget erbjuder variation, ansvar och möjligheten att påverka och effektivisera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Löpande redovisning och bokslutsarbete Effektivisering av processer, framförallt leverantörsbetalningar i M3 Bankavstämningar Leverantörsreskontra och kundreskontra Fakturering och filhantering Fördjupade utredningar inom filhantering Din profil Vi söker dig som är självgående, kommunikativ och trivs i en miljö där förbättringsarbeten står i centrum. Kriterier för rollen är: Masterexamen inom redovisningsekonomi Erfarenhet av att förbättra arbetsflöden och effektivisera ekonomiprocesser, särskilt i Infor M3 Erfarenhet av Agresso (Unit4), MS Office och gärna Power BI Tidigare arbete inom kundreskontra, inklusive ansvar för kundfordringar och löpande bokföring Uppdraget i korthet Roll: Redovisningsekonom Startdatum: 14 april 2025 Slutdatum: 30 juni 2025 Omfattning: 100% Plats: Västerås Låter detta som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Senior Redovisningsekonom till servicebolag inom detaljhandelnOm uppdraget Vill du arbeta med kvalificerad redovisning och finansiell rapportering i en dynamisk miljö? Trivs du med att ta ansvar, säkerställa hög kvalitet i bokslut och bidra till utveckling av redovisningsprocesser? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänstenVi söker nu en senior redovisningsekonom till vår kund – ett strategiskt servicebolag som stöttar små och medelstora verksamheter inom detaljhandeln. Företaget erbjuder expertstöd inom företagsledning, ekonomi, HR, IT och produktion – med syftet att effektivisera, skapa hållbara lösningar och hjälpa sina kunder att växa. Du kommer att utgå från kontoret i centrala Stockholm och arbeta med redovisningen för ett välkänt klädesföretag. ArbetsuppgifterI rollen som senior redovisningsekonom kommer du att ansvara för: - Löpande redovisning, månads- och årsbokslut - Balansavstämningar och finansiell rapportering - Momsredovisning och skattedeklarationer - Kontakter med myndigheter, banker och revisorer - Delta i revision och analysera finansiella data - Bidra till utveckling och effektivisering av redovisningsprocesser Din profil Vi söker dig som är självgående, noggrann och analytisk med ett proaktivt arbetssätt. Du har ett öga för detaljer, levererar med kvalitet och trivs i samarbete med andra. Du är prestigelös och lösningsorienterad, även under tidspress. KvalifikationerKrav: - Flera års erfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande - Gedigen erfarenhet av bokslut, moms och skattedeklarationer - God systemvana - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet från detaljhandeln - Erfarenhet av lagerredovisning - Erfarenhet av Microsoft Dynamics Business Central Plats: Stockholm Omfattning: 100% Uppdragstid: Start omgående – 6 månader Intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – uppdraget startar omgående! Vi ser fram emot att höra från dig.
Redovisningsekonom till Hemfint Group Om oss Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum med en omsättning på ca 750 mkr och försäljning på 4 marknader. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. För att ta nästa steg i vår utveckling söker vi en redovisningsekonom för att stödda upp på ekonomiavdelningen. I denna nyckelroll får du helhetsansvar för den löpande redovisningen i ett av koncernens bolag, samtidigt som du arbetar med enklare analys av bolagets resultat och driver löpande processförbättringar. Är du en driven och kommunikativ redovisningsekonom med erfarenhet av e-handel, och trivs du i en snabbföränderlig miljö där du får stort eget ansvar? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vad erbjuder vi dig? Som redovisningsekonom hos oss blir du en viktig pusselbit till vårt ekonomiteam på 8 personer och kommer att spela en viktig och central roll i att forma ekonomiavdelningen. Här får du stort eget ansvar och frihet att ta dig an redovisningen, driva förbättringar, effektivisera processer och bidra till verksamhetens utveckling. Du får möjlighet att kliva in i en snäll men samtidigt resultatinriktad kultur, där vi stöttar varandra och samtidigt strävar efter att utvecklas. Du rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring: Ansvara för bolagets löpande redovisning och avstämningar. Bokslut: Självständigt ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut i ditt bolag. Deklarationer: Hantera skatte-, moms och inkomstdeklarationer. Delaktighet i effektiviserings- och utvecklingsprojekt: Löpande se över rutiner, processer och systemstöd och aktivt bidra till utvecklingen av dessa. Rapportering till myndigheter: Ansvara för rapportering till olika myndigheter såsom ex SCB. Årsredovisning: Vara delaktig i arbete kring årsredovisning och revision. Intern och extern kontakt: Ha löpande kontakt med övriga avdelningar så som inköp, logistik, marknad och sälj. Vem är du? Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi och minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av e-handel. Du har en god förståelse för affärssystem och är van vid att hantera finansiell data i Excel. Har du arbetar i NAV Microsoft Dynamics tidigare så är detta ett plus. Vidare är du trygg i att arbeta med olika kontaktytor internt såsom externt och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. För att trivas i rollen är du en kommunikativ, trygg och prestigelös person. Du tar initiativ, gillar att samarbeta och har en varm och professionell framtoning. Du har erfarenhet av att sätta upp rutiner och processer samt en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Placering Du kommer att vara fysiskt placerad på huvudkontoret i centrala Stockholm. I dagsläget finns möjligheten att arbeta hemifrån en dag i veckan. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning som ska tillsättas så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, därför ber vi dig att inte vänta med din ansökan!
Vi söker nu en erfaren Redovisningsekonom för ett konsultuppdrag (med möjlighet till anställning) hos ett snabbväxande företag inom retail. Har du bred erfarenhet inom redovisning och lön, trivs i entreprenöriella miljöer och gillar att arbeta nära verksamheten? Då kan det här vara uppdraget för dig! Var? Borås Omfattning? 50–80 % När? Senast i början av maj och initialt 6–12 månader, med möjlighet till anställning Anställningsform? Konsultuppdrag eller Hyrrekrytering via Delta Consulting Arbetsuppgifterna inkluderar: Löpande bokföring och kontoavstämningar Månads- och årsbokslut för flera bolag inom koncernen Koncernkonsolidering (om erfarenhet finns) Moms- och skatteredovisning Lönehantering för samtliga anställda Rapportering av balans- och resultatrapporter Administration kopplad till ekonomi och personal Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av redovisning och lönehantering Kunskap inom momsredovisning, skattedeklarationer och bokslut Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av system Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet från retail och/eller lagerredovisning. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och flexibel – du trivs med att ha många kontaktytor och gillar att ta initiativ. Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Vi på Hero söker nu redovisningsekonomer för kommande uppdrag till våra kunder i Stockholmsområdet. Är du öppen för att bli kontaktad när roller inom redovisning som matchar din profil dyker upp - sök denna proaktiva annons idag! Dina arbetsuppgifter som redovisningsekonom kan variera beroende på vilken kund du arbetar hos men här följer exempel på arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter Löpande bokföring Momsdeklarationer Fakturering Månads- och årsbokslut Kontoavstämningar Om dig Vi söker dig som erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, tex från revisionsbyrå, eller så har du kanske arbetat som redovisningsekonom tidigare. Du är van vid att självständigt arbeta med den löpande bokföringen och har varit delaktig i bokslutsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av momshantering samt har ett intresse av och förmåga att hitta och genomföra strukturella förbättringar i momsrapporteringen. Som person är du analytisk, driven, lösningsorienterad och prestigelös. Vi ser att du är en effektiv och initiativtagande person som arbetar proaktivt och strukturerat. Kvalifikationer Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har gud systemvana Har goda kunskaper i Excel och Officepaketet Är strukturerad och noggrann Arbetstider, tillträde och omfattning Arbetstiderna är under måndag till fredag, kontorstider. Vi tillsätter denna typ av roll regelbundet och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan vara både ett konsultuppdrag eller en direktrekrytering till kund. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsregistrering ditt cv och personliga brev innehållande och beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! "Vi jobbar med hjärtat" Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till lyckat samarbete.
Är du intresserad av att arbeta med kvalificerad redovisning och finansiell rapportering i en utvecklande arbetsmiljö? Trivs du med att ta ansvar och säkerställa hög kvalitet i bokslut och analyser? Är du en noggrann och självgående person som vill bidra till att förbättra och utveckla redovisningsprocesser? Då kan denna roll vara rätt för dig! Om tjänsten Vi söker nu en senior redovisningsekonom till en av våra kunder, ett företag som är en strategisk partner och servicebolag för verksamheter inom detaljhandeln. Företaget erbjuder skräddarsydd hjälp till små och medelstora företag inom områden som företagsledning, ekonomi, IT, HR och produktion. Genom att effektivisera processerna och skapa hållbara lösningar stödjer de sina kunder i deras tillväxt och affärsutveckling. Med en kombination av expertkunskap och ett resultatorienterat arbetssätt hjälper de kunderna att stärka sin konkurrenskraft och utveckla sina verksamheter. Kontoret är beläget i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som senior redovisningsekonom kommer du att ta ansvar för den löpande redovisningen, bokslut på månads- och årsbasis samt balansavstämningar för en av bolagets kunder, ett välkänt klädföretag. Du kommer att självständigt hantera redovisning och rapportering enligt gällande lagar och redovisningsprinciper. I din roll ingår också att ha löpande kontakt med banker, myndigheter och revisorer samt hantera skattedeklarationer och momsredovisning. Du kommer även att delta i revisionsarbetet, analysera finansiella data och bidra till att förbättra och utveckla redovisningsprocesserna. Rollen kräver noggrannhet, stark analysförmåga och en proaktiv inställning för att säkerställa effektivitet och hög kvalitet i arbetet. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som senior redovisningsekonom behöver du vara noggrann, analytisk och ha ett starkt driv. Du är självgående och ansvarstagande, och ser till att leverera redovisning och rapportering av hög kvalitet. Du har också en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt ha kontakt med olika externa aktörer, som revisorer och myndigheter. För att passa i rollen är det också viktigt att du är lösningsorienterad, har en strukturerad arbetsmetod och kan hantera stressiga situationer på ett effektivt sätt. Kvalifikationer: - Flera års erfarenhet av en liknande roll - God systemvana - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet inom detaljhandeln Erfarenhet av lagerredovisning Kunskap i Microsoft Dynamics Business Central Omfattning och tillträde: Tjänsten är på heltid, med ett konsultuppdrag på sex månader. Start så snart som möjligt.
På Adway är vårt mål tydligt: vi hjälper rekryterare världen över att höja kvaliteten på sina rekryteringar. Vi revolutionerar talanganskaffning genom att automatisera jobbannonsering på sociala medier, vilket gör att rekryterare kan fokusera på att engagera kandidater istället för att leta efter dem. Med vår banbrytande mjukvara sätter vi nya standarder inom rekryteringsmarknadsföring. Låter spännande! Vad innebär rollen? Du kommer ha en nyckelroll i att sköta våra dagliga finansiella rutiner, säkerställa korrekthet, effektivitet och efterlevnad av regelverk. Dina ansvarsområden inkluderar: Löpande bokföring: Hantering av kund- och leverantörsreskontra. Daglig redovisning för att säkerställa korrekta siffror i huvudboken. Hantering av in- och utgående betalningar. Månadsvis rapportering: Skatterapportering (moms, arbetsgivaravgifter och bolagsskatt). Månadsbokslut och avstämningar. Kontoavstämningar. Med ditt noggranna arbetssätt och din proaktiva inställning kommer du att samarbeta nära med vår CFO och interna team, och bidra till smidiga ekonomiska processer. Vad behöver jag för erfarenhet? Vi söker dig som: Har examen inom ekonomi eller redovisning. Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller redovisning (erfarenhet från revision är meriterande). Är bekväm med ekonomisystem som Fortnox samt utläggshanteringsverktyg som Pleo, Juni eller Mynt. Har erfarenhet av banksystem, framför allt Nordea. Har god kunskap om redovisningsprinciper enligt K2/K3. Erfarenhet från SaaS eller prenumerationsbaserade affärsmodeller är mycket meriterande. Varför ska jag välja Adway? På Adway drivs vi av stora ambitioner och viljan att förändra rekryteringsbranschen. Vi utmanar det traditionella och ligger alltid i framkant för att skapa exceptionellt värde och mätbara resultat för våra kunder. Hos oss blir du del av ett dynamiskt team som präglas av samarbete, nytänkande och en stark vilja att göra skillnad. Vår resa har precis börjat, och vår vision är tydlig: att bli global ledare inom HR-techlösningar för stora företag och rekryteringsbyråer. För att nå dit behöver vi drivna och ambitiösa personer som dig. Vad erbjuder vi dig? Unik produkt: Du arbetar med en innovativ lösning som gör konkret skillnad inom HR-tech. Stöttande kultur: Ett positivt arbetsklimat präglat av gemenskap, utveckling och samarbete. Gemenskap och glädje: Regelbundna sociala aktiviteter, teamevent, after works och resor med teamet. Redo för nästa utmaning? Ansök nu och var med och forma framtidens rekrytering!
Allgon Group är en ledande aktör inom industriell radiostyrning med dotterbolag verksamma i över 20 länder på fem kontinenter. Med en internationell närvaro och en stark tillväxtagenda söker vi nu en Group Accounting Manager som vill vara med och utveckla koncernens finansiella styrning. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du bidrar till koncernens ekonomiska strategi och blir en viktig del av bolagets financeteam. Varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Som Group Accounting Manager kommer du att ha ett övergripande ansvar för koncernredovisning, finansiell rapportering, intern kontroll, transfer pricing och arbetet kring management fee. Du säkerställer att koncernens redovisning följer IFRS och externa regelverk samt driver utvecklingen av interna riktlinjer och processer. Du arbetar nära CFO och andra nyckelpersoner inom organisationen för att säkerställa att koncernens finansiella rapportering är korrekt och effektiv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Supportera våra dotterbolag i redovisningsfrågor och säkerställa korrekt rapportering. Ansvara för koncernredovisning, inklusive konsolidering och efterlevnad av externa krav (IFRS), policys och interna regelverk. Utveckling och implementering av Group Accounting and Reporting Guidelines. Framtagning av koncernens årsredovisning. Ansvara för Allgons konsolideringsverktyg Ocra och andra finansiella system för analys och presentation av koncernresultat. Uppföljning och analys av koncernens siffror samt framställning av managementrapportering. Finansiellt stöd och analys av resultaträkning, rörelsekapital och kassaflöde. Aktivt stödja och delta i integration av förvärv (M&A) inom koncernen. Ansvar för transfer pricing och modeller för management fees inom koncernen. Stödja affärsanalyser och lönsamhetsinitiativ inom koncernen. Financeteamet är en liten organisation med stora ambitioner, det innebär att vi som arbetar här är prestigelösa och måna om att vi lyckas tillsammans. Det är viktigt att du trivs i detta sammanhang samt att du vill bygga en bra kultur och skapa motivation och engagemang inom organisationen. Vem är du? Vi söker dig som har en civilekonomexamen och några års erfarenhet av koncernredovisning, konsolidering och rapportering på moderbolagsnivå – alternativt flerårig erfarenhet från revision. Du har en vana av nära dialog med dotterbolag och tar gärna en stödjande roll inom redovisningsfrågor, vilket också kräver en bred kunskapsnivå inom redovisning och företrädesvis IFRS-regelverket. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av industribolag och av att ha verkat i en internationell miljö. Vidare är du systemvan och har arbetat i konsolideringssystem, gärna Ocra, samt Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du nyfiken, strukturerad och analytisk och trivs med att ta stort ansvar samt är bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. Som Group Accounting Manager har du många olika kontaktytor, och vi ser därför vikten av att du besitter en god kommunikativ förmåga och är duktig på att bygga externa och interna relationer. Slutligen vill du vara en del av ett team och värdesätter högt att bidra till helheten. Om Allgon Group Allgon is a Swedish company specializing in industrial radio control with an impressive history of developing advanced wireless technology. Our customers know us through the brands Tele Radio and Åkerströms. Through an ever-growing network of subsidiaries, Allgon now employs more than 400 individuals in over 19 countries. Allgon offers challenging work in a profitable, dynamic, and growing technically oriented organisation. You will work in a pleasant environment and have the opportunity for career development. We are a global company, but with the familiar feeling of a smaller company, where you can be seen and heard and have an opportunity to influence the projects you work on. At Allgon, we prioritise sustainability on all levels – ecologically, socially, and financially. We strive to attract passionate individuals who share our values and want to be part of our journey towards a sustainable future through what we produce and generate for our customers worldwide. Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Allgon Group med SEVR Recruitment. Låter detta som en spännande utmaning så tveka inte att skicka in din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du arbeta i ett företag präglat av kreativitet, entreprenörsanda och ständig utveckling? Scandinavian Photo, Nordens ledande aktör inom foto, video och ljud, söker nu en Group Accountant till vårt huvudkontor i Borås. Hos oss blir du en del av ett team där din förmåga att driva nya projekt och anpassa dig till förändringar värdesätts högt. Vi erbjuder en arbetsplats där kvalitet, kunskap och medarbetarnas utveckling står i fokus. Vi ser fram emot din ansökan! Om rollen I denna roll kommer du att bli en viktig del av vårt ekonomiteam bestående av dig och ytterligare tre kollegor inom redovisning varav en redovisningsekonom och två redovisningsassistenter samt en controller manager. Du jobbar nära och tillsammans med CFO, som du också rapporterar till. Här finns stora möjligheter till karriärsutveckling för dig som i framtiden har ambitionen att axla rollen som ekonomichef eller CFO. Som Group Accountant har du inom redovisningen ett övergripande kvalitets- och koordineringsansvar för moderbolag och koncernens dotterbolag. Scandinavian Photo bedriver verksamhet med bolag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Det innebär blanda annat att du kommer att ansvara för: Att upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt framtagande av årsredovisning, Att upprätta koncernkonsolidering, Utföra risk- och resultatanalys av bolagets bokslut, Gruppens skatter och avgifter, Processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt utveckling av systemstöd, Att stödja koncernens bolag samt affärsområden i redovisningsfrågor, Att ombesörja att likviditetsplanering i bolagen fungerar väl, Kontakt med revisorer, bank och andra externa intressenter, Ad hoc analyser till CFO och övrig organisation. Är det dig vi söker? Framför allt söker vi dig som vill vara en självklar del av vårt varma och genuina team! Vi arbetar tillsammans, stöttar varandra och strävar gemensamt efter framgång. Samtidigt har vi några tankar kring bakgrund och erfarenheter som vi tror är viktiga för att du ska komplettera oss – och vi dig – på bästa sätt. Är det dig vi söker? Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och minst några års relevant arbetslivserfarenhet, gärna med en bakgrund inom revision och/eller arbete på koncernnivå i ett ägarlett bolag. Erfarenhet av nordisk verksamhet och retail är meriterande. Vidare har du goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler, rapportering samt en förståelse för affärssystem. Du behärskar såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Att arbeta hos Scandinavian Photo innebär att bli en del av ett företag i ständig rörelse, som präglas av en stark vilja till utveckling och en kultur fylld av entreprenörsanda. Därför tror vi att du som person är du lugn, stabil och noggrann. Du trivs i en miljö av utveckling och förändring, är prestigelös och positiv, och har en naturlig analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Vidare är du duktig på att kommunicera och tar gärna på dig en rådgivande roll och bygger förtroende inom ditt ansvarsområde. Har du ledarambitioner är det positivt då rollen som Group Accountant på sikt kan utvecklas till en chefsroll. Om Scandinavian Photo – din framtida arbetsgivare På Scandinavian Photo har vi i över 40 år hjälpt kreativa människor att förverkliga sina visioner inom fotografi, ljud, video, film, musik, konst och teknologi. Vi brinner för både tekniken och människorna som använder den. SP genomsyras av vår värdegrund med stark laganda, hög kvalitet, tydligt kundfokus och mycket passion. Scandinavian Photo har vuxit till att vara Nordens ledande aktör inom foto, video och ljud. Det som började med ett huvudfokus på kameror och fotografering har breddats till ett stort utbud av teknikprodukter kombinerat med inspiration och utbildning i form av olika event. Bland våra kunder finns allt från nya kreatörer, entusiaster och influencers till proffs, företag och produktionsbolag. Det vi har gemensamt med våra kunder är ett brinnande intresse för kreativt skapande och teknik. Har SP har webbförsäljning i Sverige, Norge, Finland och Danmark, och butiker i Stockholm, Olso, Köpenhamn, Helsingfors, Malmö och Borås. Huvudkontor och centrallager ligger i Borås. Vi är 120 anställda och omsätter cirka en miljard kronor. Besök oss gärna på www.scandinavianphoto.se Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Scandinavian Photo med SEVR Finance Recruitment. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Linden på [email protected] eller telefon 0721-74 66 75. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Ansök via www.sevr.se
Välj ett jobb för att visa detaljer