Restaurangchef
Sök bland 148 lediga jobb som Restaurangchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Tillsvidare, heltid 100% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en drivande, passioneraad, närvarande och affärssmart restaurangchef/unit manger som vill vara med och forma framtidens restaurangupplevelse – från två olika utgångspunkter. Hos oss får du ett dubbelt uppdrag: Bygg upp en ny restaurang från grunden – en spännande plats med stor potential, men som ännu inte hittat sin publik. Lyft en befintlig restaurang med nya idéer – skapa ny energi, nytänk och utveckling i en verksamhet som behöver en ny riktning. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad på riktigt. Du brinner för mat, människor och service – men också för affär, försäljning och att skapa synliga resultat. Du är en ledare, och en doer som är med i driften, ser detaljerna och bygger team med både hjärta och tydlighet. Du ansvarar för personal, budget, drift och kvalitet – men också för att skapa en arbetsplats där människor trivs och växer. Du ser varje möte som en möjlighet, både med gäst och kund, och är skicklig på att bygga relationer och hitta lösningar. Vi på Compass Group ger dig frihet, förtroende och stöd – men framför allt möjligheten att göra något eget. Tillsammans skapar vi restauranger som gästerna pratar om – och gärna återvänder till. Redo att ta nästa steg? Vi ser fram emot att höra från dig. Vi erbjuder dig en roll med stor frihet, stort ansvar och alla möjligheter att påverka och göra skillnad – både för medarbetarna, gästerna och affären. Är du redo att sätta en ny restaurang på kartan tillsammans med oss? I tjänsten ingår bland annat ansvar för rapportering till närmsta chef och huvudkontorets olika funktioner. Du fördelar och strukturerar den dagliga driften och säkerställer en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du kommer även utveckla och följa upp kontraktet genom att definiera och presentera nya lösningar utifrån kundens behov och önskemål. Vår nyöppnade restaurang ligger i Boländerna Uppsala. Här får du vara med från grunden och bygga upp gästupplevelsen, rutinerna och teamet. Potentialen är stor – och du är nyckeln. En etablerad restaurang i Uppsala Buisness park, där det nu finns utrymme för nya idéer, energi och utveckling. Här kan du ta något bra och göra det ännu bättre. Båda restaurangerna har öppet vardagar men kan vara event kvällstid. Vem är du? • Du har minst 2 års erfarenhet av personal- och resultatansvar • Du har minst 3 års erfarenhet av arbete i restaurangbranschen • Du talar och skriver svenska obehindrat och kan tala engelska bra • Du har god datavana • Du har en analytisk förmåga och är resultatinriktad • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du har ett tydligt ledarskap och kan fördela arbetet samt omsätta genomtänkta beslut i handling • Du är uppmärksam och lyhörd och har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö • Du är kreativ och lösningsorienterad • Du ser din betydelse i nöjda kunder, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekrytering sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Vill du jobba i ett nära team som präglas av gemenskap och glädje i en vacker skärgårdsmiljö? Fågelbrohus är en pärla som är belägen på Värmdö i en lantlig idyll. Här njuter gästerna av relaxavdelning med uppvärmd pool och härliga matupplevelser i vår restaurang. I närheten av hotellet finns en golfklubb, stall och inte minst vackra Stockholms skärgård. Om rollen Som restaurangchef på Fågelbrohus har du det övergripande ansvaret för vår restaurangs dagliga drift, kvalitet och försäljning. Du leder och utvecklar ett team på cirka sex personer bestående av hovmästare och servispersonal. I rollen är du både närvarande och operativ – du är med ute i matsalen, coachar teamet i stunden och säkerställer att gästen alltid står i fokus. Du arbetar aktivt med merförsäljning, serviceflöden och att skapa ett positivt arbetsklimat där både gäster och medarbetare känner sig sedda och välkomna. Du ansvarar för bemanning, schemaläggning, kvalitetssäkring och gästnöjdhet. Arbetstiderna är varierande och innefattar både dag-, kvälls- och helgpass beroende på verksamhetens behov. Vi arbetar enligt Sabis värderingar: Alltid nöjd kund, ansvar och respekt. På Fågelbrohus innebär det att vi håller vad vi lovar, bidrar med glädje och skapar en miljö där både gäster och kollegor känner sig trygga och uppskattade. Din profil Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda team inom restaurang och som brinner för att skapa upplevelser i toppklass. Du är en tydlig och inspirerande ledare som motiveras av att få andra att växa. Du är säljfokuserad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer – samtidigt som du ser till helheten och skapar struktur. Att arbeta operativt i service ligger dig varmt om hjärtat, och du trivs i en miljö där du får bidra med glädje varje dag. Du har god erfarenhet av schemaläggning och förståelse för nyckeltal. Som person är du prestigelös, ansvarstagande och trygg i att fatta beslut – du är någon som både gäster och kollegor kan lita på. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Hotelldirektör Tim Back på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Nu söker vi en restaurangansvarig till Boxen på Luleå Tekniska Universitet! Vi letar någon som brinner för mat, dryck och kundupplevelser. På Boxen kommer du att leda och utveckla ett litet och passionerat lag. Du kommer att få jobba med fina råvaror och fina människor. Jobbet är till den största del dagtid, mån-fre men andra dagar och tider kan förekomma. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ We are looking for a Restaurant Manager for Boxen at the Luleå University of Technology! We are looking for someone who is passionate about food, drink and customer experiences. At Boxen you will lead and develop a small and passionate team. You will get to work with beautiful ingredients and great people. The job is mostly daytime, Mon-Fri, but other days and times may occur.
Linnéstadens självklara Public House med galen puls från tidig morgon till sen kväll. Känslan präglas av en Italian Espressobar med influenser från en Jewish-deli i NYC såväl som en PUB i Shoreditch. Om dig I rollen som restaurangchef visar du vägen för dina ambitiösa medarbetare och är en förebild i ditt kunnande såväl som med din positiva energi. Vi söker dig som växer med utmaningar, är positiv och lösningsorienterad. Du har ett coachande ledarskap och tillsammans med ditt team jobbar ni med tydlig kommunikation och är lyhörda mot varandra samt era gäster. Du har tidigare arbetat i restaurangbranschen i minst ett par år, varav minst ett år i en ledande roll, och har med dig god erfarenhet av både service och bararbete. Har du dessutom baristakunskaper ser vi det som en extra bonus. I ditt ledarskap är du ödmjuk, tillitsfull och du är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är den naturliga ledaren som brinner för service och med din flexibilitet så tar du dig an utmaningar med ett leende på läpparna. Omfattning: Heltid Lön: Efter överenskommelse Startdatum: Uppstart i augusti Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Anställningsform: Inleds med en provanställning följt av en tillsvidareanställning. www.Kafemagasinet.se
I Värtahamnen skapar Scandic ett nytt hotell med vidsträckta vyer över Stockholms hamninlopp. Mitt i hjärtat av en spirande ny stadsdel ligger Scandic Södra Kajen - en spännande och busig destination för äventyrare i alla åldrar där fantasin får flyga fritt. Från skönt hotellhäng är det lika nära till storstadspulsen som till skärgård och grönområden. Vi erbjuder våra anställda en rolig arbetsplats där varje dag aldrig är den andra lik med lekfullhet som står i fokus. Vill du arbeta på en unik arbetsplats med stor variation? Då är du den vi söker! Vi söker en till Scandic Södra Kajen. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som ansvarar du för - vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov. - vår Restaurang där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Arbetet är förlagt kvällstid. Helgarbete förekommer. Vi bemannar även Wellness avdelningen. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Vi söker en Rekrytering- och Bemanningskoordinator till Carotte Staff! Vill du arbeta i ett företag där service och kvalitet står i fokus – och där vi tillsammans skapar magi för våra kunder och konsulter? Hos oss på Carotte Staff får du en mångsidig roll där ingen dag är den andra lik, i en miljö som präglas av engagemang, värme och lagkänsla. Om Carotte Carotte har varit ledande inom service sedan 1982 och är idag uppdelat i tre affärsområden: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans erbjuder vi helhetslösningar inom mat, möten och service. Hos Carotte Staff brinner vi för att matcha de bästa konsulterna med våra kunders behov – allt från kortare bemanningsuppdrag till långsiktig rekrytering. Genom vår egen Carotte Academy utbildar vi servicepersonalen som gör skillnad – med engagemang, glöd och känsla för detaljer. Om rollen Som Rekrytering- och Bemanningskoordinator får du kombinera din passion för service med din känsla för struktur och planering. Rollen erbjuder en perfekt mix av socialt och administrativt arbete – från rekrytering och schemaläggning till att skapa relationer med både kunder och konsulter. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Rekrytering och onboarding – Driv hela processen från kravprofil och annonsering till avtal och introduktion av nya stjärnor. Säkerställ att både kund och konsult är matchade för framgång. Koordinering och schemaläggning – Håll i trådarna för att konsulterna är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att allt flyter smidigt för både kunder och medarbetare. Kund- och konsultvård – Bygg och vårda starka relationer genom kontinuerlig dialog, uppföljningar och närvaro. Din insats gör skillnad för både trivsel och kvalitet. Utbildning via Carotte Academy – Delta vid och samordna våra utbildningar för att säkerställa att våra konsulter är bäst i branschen. Se till att våra program håller högsta nivå! Operativ drift hos kunder – Hoppa in på plats hos våra kunder för att stötta och säkerställa att allt fungerar perfekt, samtidigt som du bygger relationer med både kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal och uppföljningar är en naturlig del av din roll. Du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka står du redo att hantera akuta ärenden och stötta verksamheten – självklart med tillhörande ersättning. Vem är du? Vi söker dig som är en riktig lagspelare och som trivs med ett högt tempo i en dynamisk miljö. Du har en positiv attityd och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från servicebranschen, gärna inom restaurang, hotell eller konferens. Administrativ erfarenhet (meriterande). Förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Flexibilitet när det gäller arbetstider – hos oss är ingen dag den andra lik! Varför Carotte Staff? Hos oss blir du en del av ett växande företag med stora ambitioner, där varje medarbetare gör skillnad. Vi erbjuder: Ett härligt team som stöttar och inspirerar varandra. Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär. Ett jobb där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Praktisk information Omfattning: Tillsvidareanställning, 100% (med 6 månaders provanställning). Placering: Göteborg. Start: Hösten 2025 Lön: Månadslön. Ansök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev via länken. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att höra från dig! Sökord: Rekrytering, bemanning, koordinator, team, restaurang, hotell, konferens, reception, konsultchef, konsultansvarig
Vi söker en Rekrytering- och Bemanningskoordinator till Carotte Staff! Vill du arbeta i ett företag där service och kvalitet står i fokus – och där vi tillsammans skapar magi för våra kunder och konsulter? Hos oss på Carotte Staff får du en mångsidig roll där ingen dag är den andra lik, i en miljö som präglas av engagemang, värme och lagkänsla. Om Carotte Carotte har varit ledande inom service sedan 1982 och är idag uppdelat i tre affärsområden: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans erbjuder vi helhetslösningar inom mat, möten och service. Carotte Staff är koncernens rekryterings- och bemanningsbolag – specialiserat på att leverera servicepersonal till företag som vill ta sin gäst- och kundupplevelse till nästa nivå. Oavsett om det handlar om kontor, hotell, restauranger eller fastigheter, står vi för kvalitet, professionalism och rätt person på rätt plats. Vi är stolta över att ha blivit finalister i både Årets bemanningsaktör och Årets raket vid Recruitment Awards 2022 – ett kvitto på vårt engagemang och vår fingertoppskänsla. För att höja ribban ytterligare har vi skapat vår egen Carotte Academy – där vi utbildar servicepersonal som gör verklig skillnad. Hos oss är det inte bara erfarenhet som räknas, utan också driv, engagemang och viljan att leverera med kvalitet i varje möte. Om rollen Som Rekrytering- och Bemanningskoordinator får du kombinera din passion för service med din känsla för struktur och planering. Rollen erbjuder en perfekt mix av socialt och administrativt arbete – från rekrytering och schemaläggning till att skapa relationer med både kunder och konsulter. Här ges du möjlighet att bli en del av ett dynamiskt och kreativt företag med starkt kundfokus. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Rekrytering och onboarding – Driv hela processen från kravprofil och annonsering till avtal och introduktion av nya stjärnor. Säkerställ att både kund och konsult är matchade för framgång. Koordinering och schemaläggning – Håll i trådarna för att konsulterna är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att allt flyter smidigt för både kunder och medarbetare. Kund- och konsultvård – Bygg och vårda starka relationer genom kontinuerlig dialog, uppföljningar och närvaro. Din insats gör skillnad för både trivsel och kvalitet. Utbildning via Carotte Academy – Delta vid och samordna våra utbildningar för att säkerställa att våra konsulter är bäst i branschen. Se till att våra program håller högsta nivå! Operativ drift hos kunder – Hoppa in på plats hos våra kunder för att stötta och säkerställa att allt fungerar perfekt, samtidigt som du bygger relationer med både kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal och uppföljningar är en naturlig del av din roll. Du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka står du redo att hantera akuta ärenden och stötta verksamheten – självklart med tillhörande ersättning. Vem är du? Vi söker dig som är en riktig lagspelare och som trivs med ett högt tempo i en dynamisk miljö. Du har en positiv attityd och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från servicebranschen, gärna inom restaurang, hotell eller konferens. Administrativ erfarenhet. Förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Flexibilitet när det gäller arbetstider – hos oss är ingen dag den andra lik! Varför Carotte Staff? Hos oss blir du en del av ett växande företag med stora ambitioner, där varje medarbetare gör skillnad. Vi erbjuder: Ett härligt team som stöttar och inspirerar varandra. Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär. Ett jobb där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Praktisk information Omfattning: Tillsvidareanställning, 100% (med 6 månaders provanställning). Placering: Stockholm Start: Mitten av augusti Lön: Månadslön. Ansök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev via länken. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att höra från dig!
Högst upp i Stockholms nya landmärke, skyskrapan Sthlm 01, ligger Sjöstaden Skybar på 102 meters höjd med milsvid utsikt över Årstaviken och Stockholm. Restaurangen bjuder in till lunch, scenisk middag samt skönt häng i baren eller på terrassen. Maträtterna på menyn utgår från kolgrillen samt rökeriet och bjuder på smaker med inspiration från södra Europa, Syd- och Nordamerika samt Mellanöstern. Restaurangens generösa ytor, inte minst den härliga terrassen i västerläge, gör det möjligt för umgänge och mingel från lunch till sen kväll. Restaurangen är öppen varje dag i veckan från lunch till kväll och består av matsal, bar, chambre separée och festvåning med totalt drygt 150 sittplatser. Utöver det finns en stor terrass under bar himmel med mer än 100 sittplatser. Välkommen till Stockholms högsta takbar! Läs mer om oss på https://www.sjostadenskybar.se/ Tycker du som vi att service är det roligaste som finns? Brinner du för ledarskap och vill dela alla dina kunskaper med dina medarbetare? Då kan du vara en toppkandidat till tjänsten Servischef på Sjöstaden Skybar! Vi söker Vi söker dig som älskar restaurangbranschen och som är en driven ledare på jakt efter en ny utmaning. Som Servischef blir du delansvarig för driften och personalen på alla stationer "front of house" så som servis, hovmästare och nissar. Du kommer att jobba främst sena kvällar men lunchpass förekommer . Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang där du haft en ansvarsposition som till exempel hovmästare under en tid. Du har öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbete och kan ta i där det behövs. Vi ser att du har lätt för att jobba enligt givna mallar och direktiv men räds inte förändringar på vägens gång som följer arbetet i en restaurang. Du älskar att vara mitt i händelsernas centrum bland kollegor och gäster där du är den naturliga ledaren som styr alla mot samma håll. Du är tydlig och rak mot dina medarbetare och tar dig an svåra situationer och arbetsuppgifter på ett positivt sätt. Arbetsuppgifter Som Servischef kommer du delvis ansvara för dagliga driften av restaurangen med tillhörande personalansvar, främst då huvudansvarig är frånvarande. Rollen inkluderar: • Förberedelsearbete, arbetsledning, delegering och sedvanliga serviceuppgifter. • Leda och fördela arbetet i matsalen före, under och efter service. • Säkerställa att matsalen håller ett bra flöde och att tidsschemat följs. • Schemaansvar med hantering utav sjukskrivningar. • Beställning och inventering utav varor till servisen. Vi tror att du • Har flera års erfarenhet från á la carte servering. • Har arbetat och trivs i en arbetsledande roll samt har ett modernt och inspirerande ledarskap. • Har goda kunskaper om både mat och dryck. • Har förmågan att arbeta efter givna processer samt själv lösa de problem du ställs inför. • Har ett strukturerat arbetssätt. • Kan kommunicera väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Om oss Högst upp i Stockholms nya landmärke, skyskrapan Sthlm 01, ligger Sjöstaden Skybar på 102 meters höjd med milsvid utsikt över Årstaviken och Stockholm. Restaurangen bjuder in till lunch, scenisk middag samt skönt häng i baren eller på terrassen. Maträtterna på menyn utgår från kolgrillen samt rökeriet och bjuder på smaker med inspiration från södra Europa, Syd- och Nordamerika samt Mellanöstern. Restaurangens generösa ytor, inte minst den härliga terrassen i västerläge, gör det möjligt för umgänge och mingel från lunch till sen kväll. Restaurangen är öppen varje dag i veckan från lunch till kväll och består av matsal, bar, chambre separée och festvåning med totalt drygt 150 sittplatser. Utöver det finns en stor terrass under bar himmel med mer än 100 sittplatser. Välkommen till Stockholms högsta takbar! Läs mer om oss på https://www.sjostadenskybar.se/ I koncernen Sjöstadsgruppen ingår också Restaurang Himlen, högst upp i Skrapan mitt på Södermalm.
Om tjänsten Som COO på MattiasMat har du det övergripande ansvaret för den operativa helheten i verksamheten. Det innebär att du leder och utvecklar arbetet inom verksamhetens restauranger, catering, event och konferens. Dina huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Operativ verksamhet Du kommer ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften i samtliga enheter och säkerställer att enheterna når uppsatta mål gällande kvalitet, service, personal och ekonomi.I nära samarbete med Business Controller/HR ansvarar du för att skapa och följa upp rutiner och standarder samt ansvarar för arbetsmiljön. Personal och ledarskap Som ledare är du närvarande och stöttande, och arbetar aktivt med att utveckla nyckelpersoner och säkerställa en god arbetsmiljö, trivsel och samarbete mellan enheterna. Ekonomi & Uppföljning Du kommer arbeta nära business controller/HR för att ta fram månadsrapporteringar, följa upp nyckeltal och analysera resultat.I rollen kommer du delta i budgetarbete och affärsplanering samt identifiera förbättringsområden inom konstadseffektivitet, bemanning och inköp. Kvalitet & Gästupplevelse Du arbetar aktivt med att säkerställa och utveckla kvaliteten i alla delar av verksamheten. Det inkluderar att följa upp kundnöjdhet, införa förbättringsåtgärder och skapa rutiner för en stark gästupplevelse, samt ser till att varumärket MattiasMat genomsyrar alla enheter, både i känsla och utförande. Utveckling & Tillväxt Rollen innebär även att du bidrar till företagets strategiska tillväxt, driver operativa projekt som nyöppningar och investeringar, samt leder hållbarhetsinitiativ som stärker både verksamheten och varumärket. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Övrigt Du kommer att utgå från kontoret i Skövde, men ha en stark närvaro ute på verksamhetens enheter. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta dagtid. Vi ser även att du vid tillfällen intresseras av att närvara vid större evenemang som kan infalla på kvällar/helger. Du kommer bli erbjuden en tillsvidareanställning hos MattiasMat, med start enligt överenskommelse. Observera: På grund av sommarsemester kommer vi inte återkoppla till kandidater under veckorna 28–32. Vi återupptar urvals- och kontaktprocessen från och med vecka 33. Tack för ditt tålamod och förståelse – vi ser fram emot din ansökan! Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, hotell- och restaurang, ledarskap eller motsvarande erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har minst 5 års erfarenhet av att leda personal och driva verksamhet inom restaurang, hotell, catering eller liknande, gärna med fleranläggningsdrift. För att lyckas i rollen har du tidigare haft ansvar för budget, resultat och arbetsmiljö, samt är van vid att arbeta strukturerat med uppföljning, nyckeltal och KPI:er. Som ledare är du coachande, tydlig och trygg i din kommunikation. Du är en närvarande och positiv person som drivs av att utveckla både människor och verksamhet. Du ser möjligheter snarare än problem samt har en helhetssyn och förmåga att skapa struktur och tydlighet i en växande organisation. I övrigt har du en god digital kompetens och är van att arbeta med planeringssystem, bemanning och uppföljning. Med en stark affärsmässig förståelse kan du koppla gästupplevelsen till lönsamhet och du har både förmågan att verkställa beslut och driva utveckling framåt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten samt god datavana. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Om MattiasMat MattiasMat är den självklara platsen för smakfulla möten! Inom vårt varumärke MattiasMat ingår fem restauranger - Restaurang Orangeriet belägen i Science Park i Skövde, Skövde Golfrestaurang vid Skövde Golfbana, Restaurang Mode i Regionens hus Skövde, Restaurang Tradition på Skaraborgs Sjukhus och den senaste satsningen Restaurang Tranan på Aurobay Skövde. På alla våra restauranger kan du äta välkomponerade luncher med något för alla smaker. Vi tillhandahåller även serveringen av mat och dryck på Axevalla Travbana och i Arena Skövde i samband med event och den dagliga driften i Relaxen och badcafét. Inom vårt varumärke ingår även en hel del cateringverksamhet. Ansökan I denna rekrytering samarbetar MattiasMat med OnePartnerGroup och du är välkommen att söka tjänsten via onepartnergroup.se.På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar till vår hemsida. Du visar ditt intresse genom att enkelt ansöka via vår hemsida. Som ett första steg kommer du kort efter du ansökt få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare Kiku) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten, därefter kontaktar vi dig via mail eller telefon för återkoppling. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.För frågor är du välkommen att ta kontakt med Jennifer Lindvall på 073-425 56 41 alternativ [email protected] Välkommen med din ansökan!
Redo att ta ledarskapet till nästa nivå? ChopChop kommer till Skövde i höst och vi söker nu vår nya stjärna En passionerad och driven Restaurangchef som vill vara med på denna fantastiska och spännande resa från start. Att tillsammans med oss på ChopChop vara med och starta upp en ny restaurang med allt vad det innebär. Att leda ett helt nytt team, och tillsammans skapa fantastiska gästupplevelser och vara med och utveckla ett av Sveriges mest expansiva snabbmatskoncept – ChopChop! För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet från en liknande ledarroll, gärna som restaurangchef, butikschef eller motsvarande. Du har jobbat inom restaurang eller detaljhandel och är van vid ett högt tempo, kundfokus och att arbeta mot tydliga mål. Den här erfarenheten har gett dig trygghet i att fatta snabba beslut, motivera teamet och samtidigt leverera på hög nivå – varje dag. Om rollen Som Restaurangchef har du det övergripande ansvaret för hela restaurangens drift. Du leder och inspirerar ditt team i vardagen, skapar en positiv arbetsmiljö och säkerställer att både gäster och medarbetare möts av energi, kvalitet och professionalism. Med hjälp av tydliga mål, struktur och ett starkt ledarskap driver du restaurangen framåt – både operativt och strategiskt. Du har det fulla ansvaret för personal, resultat, arbetsmiljö, service och försäljning – med stöd från ett engagerat supportteam. Hos oss kommer du att: Leda och utveckla ditt team till att prestera på topp – varje dag Sätta och följa upp mål kopplat till försäljning, service och kvalitet Ansvara för schemaläggning, bemanning och personalutveckling Säkerställa att gäster får en upplevelse som lever upp till våra ledord: Gott. Snabbt. Enkelt. Jobba aktivt med rutiner, hygien, underhåll och regelefterlevnad Bidra till lokal marknadsföring och vara ett starkt ansikte utåt för ChopChop Om dig Du är en trygg och inspirerande ledare som gillar att se människor växa. Du har erfarenhet av att leda team – gärna inom restaurang eller service – och trivs i en roll där du får ta ansvar, fatta beslut och driva resultat. Du är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av tydliga mål. Service ligger i ditt DNA och du har ett skarpt öga för detaljer utan att tappa helheten. Vad vi erbjuder En spännande och utvecklande roll med stort eget ansvar Ett starkt varumärke i ryggen och en stabil, trygg arbetsplats Goda möjligheter att växa vidare i takt med att vi expanderar Ett team med värme, energi och höga ambitioner – där vi har roligt på vägen! Om ChopChop ChopChop är Europas första asiatiska drive-thru, grundat 2011. Med 43 restauranger runt om i Sverige och fler på gång, är vi ett snabbväxande företag där innovation, kvalitet och service står i centrum. Vi erbjuder mat lagad på råvaror av hög kvalitet och vill omdefiniera snabbmatsupplevelsen – både för våra gäster och medarbetare. Redo att ta klivet som Restaurangchef? Skicka in din ansökan och bli en del av ChopChop-familjen. Tillsammans skapar vi framtidens snabbmat – och en riktigt rolig arbetsplats! Tjänsten räknar vi att tillsätta från mitten av Augusti - eller enligt överenskommelse. Välkommen!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 148 jobb