Revisor

Sök bland 67 lediga jobb som Revisor och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonomistudenter för revisionsarbete, Växjö & Älmhult

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker ekonomistudenter som är intresserade av att arbeta deltid inom vår revisionsgrupp under perioden september 2024 till juni 2025. Du kommer att vara del av våra revisionsteam och arbeta med enklare revisionsarbete. Möjligheten EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Vill du ha ett utvecklande och självständigt arbete som kräver engagemang, ansvarstagande och initiativförmåga kan du vara rätt person för oss. Vi erbjuder dig den utbildning och handledning som behövs för att kunna utföra arbetet. Schema för dig lägger vi tillsammans för att det ska passa med din skolgång och vårt behov baserat på period. För rätt person finns stor möjlighet till fast anställning. Din bakgrund Vi söker dig som läser ekonomi på högskola/universitet som har ca 1 år kvar av dina studier. Som person är du social och utåtriktad. Du tycker om att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. Du har en stark drivkraft med ambition att utvecklas och du tycker om att ge service. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och ett intresse för redovisning/revision. Vad EY erbjuder dig Som revisionsmedarbetare hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansökan Sök senast den 19 april 2024. Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Jonasson på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Julia Frejd på [email protected] EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, gender identity and expression, sexual orientation and disability. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this ad.

21 februari 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Juniora revisorer

Vill du starta din karriär på ett av världens ledande revisions- och rådgivningsföretag? Oavsett om du intresserar dig för hållbarhet, AI eller siffror vill vi erbjuda dig en utvecklande arbetsplats där du kan nå din fulla potential. Vår gemensamma målsättning är att vi vill vara med och påverka något större än oss själva, till vår hjälp har vi den senaste tekniken och god samverkan mellan kollegor. Alltid med samma mål: att skapa förtroende, positiv förändring och långsiktigt hållbara värden. Vi arbetar med en bredd av frågor, och vi använder våra olika perspektiv för att tillsammans utveckla morgondagens företag och organisationer. Är du med oss? Bli en del av PwC:s revisionsteam Som junior medarbetare inom revision bidrar du med att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor, analysera data och dra slutsatser om den information som våra kunder presenterar. Som revisor bidrar du till att skapa förtroende för våra kunder och samhället i stort, där vi i samverkan skapar långsiktigt hållbara resultat. Arbetet är omväxlande, du jobbar i team och en stor del av din tid är du ute hos kund. Rollen som revisor ser ut på flera olika sätt, vilket innebär att du kan skapa din egen karriärväg. Vi vill ge dig bästa möjliga förutsättningar för din personliga utveckling. Vare sig du vill fördjupa dig inom hållbarhetsrapportering, dataanalys, internkontroll eller om du vill utveckla dina ledaregenskaper, välkomnar vi just dina individuella kunskaper, intressen och karriärmål. Är du vår nya kollega inom revision? För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta och du gillar att bygga relationer med både kollegor och kunder. Du är nyfiken, har lätt för att anpassa dig och trivs med att lösa problem, gärna tillsammans i ett team. Vidare motiveras du av att ta ett eget ansvar och nå resultat, där möjligheterna till utveckling är stora, både genom våra gedigna utbildningsprogram samt genom samverkan i de team som du är en del av. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i skiftande miljöer då en stor del av det dagliga arbetet bedrivs ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som junior revisor Säkerställa att den finansiella rapporteringen är korrekt Granska och analysera data, bokföring, transaktioner och ekonomiska rapporter Dra relevanta slutsatser från den information våra kunder presenterar Bemöta och hantera våra kunders revisionsfrågor Agera rådgivare till våra kunder Kvalifikationer för tjänsten Universitets-/högskoleexamen som ekonom, systemvetare, ingenjör eller motsvarande Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande En utbildningsinriktning inom redovisning eller revision och ett intresse av att utveckla dig inom rådgivning och revision Läst kurser inom data, programmering och hållbarhet Relevant arbetslivserfarenhet från exempelvis service eller annat ideellt engagemang utanför studierna Vad kan du förvänta dig av oss på PwC? Syftesdrivet och innovativt arbete: Vi är proaktiva rådgivare som jobbar för att göra skillnad i samhället Inkluderande ledarskap och lagarbete: Vi arbetar för en trygg arbetsplats där vi tar vara på olika perspektiv för att tillsammans skapa tillit och leverera oväntade insikter En arbetsplats där medarbetarna står i fokus: Vi är ett företag som leder med hjärtat och du är vår viktigaste tillgång. För att du ska utvecklas till din fulla potential är det viktigt med ett hållbart och balanserat arbetssätt Oändligt med utvecklingsmöjligheter: Vi strävar efter att du ska nå din fulla potential genom att hjälpa dig utveckla nya kunskaper, förmågor och karriärvägar Flexibelt arbete: Vi vet att alla är olika därför utforskar vi fler sätt att jobba Ansökan Vi hanterar ansökningarna löpande. Vi välkomnar din ansökan snarast. Vi söker till följande orter: Borås, Gävle, Halmstad, Jönköping, Linköping, Norrköping, Stockholm, Sundsvall, Trollhättan, Uppsala, Västerås och Växjö. Tillträde Augusti 2024 Vi ber dig bifoga följande handlingar med din ansökan CV Personligt brev Betyg från universitet/högskola Ange i din ansökan till vilken ort du söker Rekryteringsprocessen Vi tror på att ha en rekryteringsprocess som gäller för alla. Som en del av urvalet använder vi oss därför av arbetspsykologiska tester med syfte att säkerställa ett fördomsfritt och rättvist urval. Testerna är ett första steg i vår urvalsprocess. Du får en länk till dessa när vi har tagit emot din ansökan. Vi värdesätter det personliga mötet för att se vilket värde just du kan tillföra PwC. Intervjuprocessen består vanligtvis av flera steg och olika typer av intervjuer. När du träffar HR, har du en kompetensbaserad intervju där vi tittar på personlighetstestet som du genomfört innan intervjun. Vid intervjun med verksamheten får du möjlighet att träffa det aktuella teamet för att gå igenom rollen. Vi kallar till intervju löpande. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sarah Acar på: [email protected].

21 februari 2024
Sista ansökan:
2 mars 2024
Ekonomistudenter för revisionsarbete - Jönköping / Gislaved / Värnamo

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker ekonomistudenter som är intresserade av att arbeta deltid inom vår revisionsgrupp under perioden augusti 2024 till juni 2025. Du kommer att vara del av våra revisionsteam och arbeta med enklare revisionsarbete. Möjligheten EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Vill du ha ett utvecklande och självständigt arbete som kräver engagemang, ansvarstagande och initiativförmåga kan du vara rätt person för oss. Vi erbjuder dig den utbildning och handledning som behövs för att du ska kunna utföra arbetet på bästa sätt. Schemat lägger vi tillsammans för att det ska passa med din skolgång och vårt behov baserat på period. För rätt person finns stor möjlighet till fortsatt fast anställning. Din bakgrund Vi söker dig som läser ekonomi på högskola/universitet och har ca 1 år kvar av dina studier. Som person är du social och utåtriktad. Du tycker om att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. Du har en stark drivkraft med ambition att utvecklas och du tycker om att ge service. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och ett intresse för redovisning/revision. Vad EY erbjuder dig Som revisionsmedarbetare hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansökan Ansök senast 31 mars 2024. Med din ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev och betyg från högskola/universitet. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Ün på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Julia Frejd på julia.frejd @se.ey.com. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, gender identity and expression, sexual orientation and disability. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this ad.

20 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Revisorsassistent till Nexia Revision

Nexia Revision i Stockholm tillhör Nexia International som är ett internationellt nätverk av lokala revisions- och konsultbyråer. Nexia Revision Stockholm grundades 1997 och idag är vi topp 15 på listan av de största revisionsorganisationerna i världen. Förutom gedigen kompetens erbjuder vi våra kunder hög kvalitet, tillgänglighet, bästa möjliga service och ett stort personligt engagemang. I Stockholm är vi ca trettio medarbetare och nu ska vi bli fler. Revisorsassistent till Nexia Revision i Stockholm Vill du påbörja din karriär som revisor i en växande affärsbyrå med ett personligt engagemang för sina kunder och en hög trivsel bland sina medarbetare? Nexia söker dig som tar din ekonomexamen till sommaren och som vill satsa på en karriär hos oss med början hösten 2024! Vi är en kvalitetstänkande byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder främst inom små och medelstora ägarledda företag. De flesta av våra anställda arbetar med revision men vi utför även konsulttjänster inom närliggande områden. Nu har vi en stor efterfrågan på revisionstjänster och behöver därför förstärka vårt team med duktiga medarbetare, som precis som vi vill göra sitt bästa för att ge våra kunder riktigt bra kompetens, service och bemötande. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort kundansvar. Du kommer att arbeta i uppdrag för kunder inom olika branscher, till en början under handledning av någon av våra erfarna revisorer och när du är redo med eget ansvar för uppdragen. Längs vägen får du kontinuerlig utbildning och coachning och vi är stolta över att en mycket hög andel av våra revisionsassistenter blir auktoriserade revisorer. Vi söker dig som läser en kandidat- eller masterutbildning med inriktning redovisning eller revision och tar din examen till våren 2024. Vi ser gärna att du uppfyller revisorsinspektionens utbildningskrav för auktorisation. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete är meriterande. Vi värdesätter att du är affärsmässig, har initiativkraft och förmåga att prioritera och att du vill utvecklas med oss och växa inom vår organisation. Du stimuleras av att arbeta nära kunderna och av att få ta eget ansvar för planering och genomförande av uppdrag - och av att arbeta med kompetenta trevliga kollegor i en digital, drivande, positiv och vänlig miljö. Vi finns i ljusa moderna lokaler mitt i Stockholms city. Läs mer om oss på www.nexia.se/stockholm (http://www.nexia.se/stockholm) Välkommen med din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. Vi samarbetar med ProAstri i rekryteringen och du registrerar din ansökan på www.proastri.se. För ytterligare information kontakta vår konsult Karolina Öberg på tel 070 - 7456766.

20 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Tullverket söker tullrevisor

Tullverket har fyra operativa avdelningar; uppbördsavdelningen, kontrollavdelningen, underrättelseavdelningen och tullkriminalavdelningen. Uppbördsavdelningen ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontroll av att in- och utförselregler följs. Inom avdelningen finns en mängd olika arbetsuppgifter, däribland efterkontroller som de flesta tullrevisorer arbetar med. Om tjänsten Du kommer att kontrollera att företag följer de villkor som krävs för en korrekt tullhantering, att företag har redovisat korrekt tull och andra avgifter samt att varor inte importeras/exporteras i strid mot import- och exportrestriktioner. Kontrollen sker genom att du som revisor granskar tullhandlingar och företagets bokföring. Kontrollen genomförs i huvudsak på Tullverkets kontor, men besök görs också ofta på företaget. Tullrevisorer är organiserade i team som gemensamt tar ansvar för planering och genomförande av arbetsuppgifterna. Arbetet innebär kontakter inom och utanför Tullverket med såväl företag som andra myndigheter. Tullrevisorer får en omfattande internutbildning, vilket gör att din tullkompetens blir bred. Du kan därför komma att bistå andra verksamheter och arbeta i projekt. Vi söker dig som har: • Akademisk examen om minst 120 p eller 180 hp enligt Bolognamodellen inom områdena ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap. Utländsk akademisk examen ska motsvara svensk standard (Intyg utfärdat av Universitets- och högskolerådet). • Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. • God förmåga att uttrycka sig på engelska i tal och skrift. • Svenskt körkort, klass B för personbil. Det är meriterande om du har: • Akademiska meriter inom redovisning, bokföring, logistik, juridik, företagsekonomi eller statistik. • Erfarenhet av kontroll-/granskningsarbete på myndighet eller revisionsbyrå. • Erfarenhet av arbete med bokföring/redovisning. • Erfarenhet av arbete i verksamhet som arbetar med tullhantering. • Erfarenhet av arbete med efterkontroller inom tullhantering. • Goda kunskaper i Excel och/eller andra analysverktyg. • Erfarenhet av att leda/aktivt delta i förändringsarbete. • Erfarenhet av arbete med kundbemötande och service. Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att umgås med andra människor, är hänsynsfull och samarbetsvillig. Att ha ett öppet sinnelag är naturligt för dig och du är nytänkande och vill utveckla dig själv och verksamheten. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och du ser positivt på utmaningar. Du är även resultatinriktad och drivs av tydliga mål. Vidare fäster du stor vikt vid att ha god ämneskompetens och vill hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde. Du är driven och initiativrik. Du tar ansvar och litar på din egen förmåga. Som medarbetare i Tullverket lever du vår värdegrund som präglas av helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Anställning och utbildning När anställningen börjar kommer du att genomgå en grundutbildning som ger dig en grundläggande kunskap om begrepp och principer inom hanteringen av import- och exportvaruflödena. Beroende på upplägg varvas grundutbildningen med avdelningsspecifik arbetsplatsförlagd utbildning främst på din anställningsort. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas från anställningens början. Tillträdesdag: Tidigast i början av mars. Övrigt Referensnummer: TV-2024-04366. Placeringsort: Norrköping. För en godkänd ansökan måste du bifoga betyg som styrker dina studier. Resor i tjänsten kan förekomma. Innan beslut om anställning fattas kommer du att få genomgå drogtest och vi kommer göra en bakgrundskontroll. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Ingrid Olsson, tel. 011-15 85 22. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Lana Buco, tel. 011-15 85 44 och för Saco-S Lena Edehag, tel. 08-456 58 68. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast 3 mars. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi granskar ansökningar löpande under ansökningstiden. Ansök därför gärna i god tid. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av generaltulldirektör Charlotte Svensson.

19 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Auktoriserad Revisor till en familjär byrå

Vi på Delta Consulting har fått förtroende att rekrytera en Auktoriserad Revisor till en redovisnings- & revisionsbyrå i centrala Malmö. Start: När rätt person kan börja Vart: Centrala Malmö Vår kund Du blir en del av ett trevligt team på cirka 20 personer med både redovisnings- och revisionsbakgrund. Vår kund erbjuder en god balans mellan arbetliv och privatlivet med arbetsuppgifter som är stimulerande. Deras kunder är verksamma inom olika branscher och består av olika typer av företag alltifrån enmanskonsulter, byggföretag, utvecklingsföretag till bostadsrättsföreningar. En förutsättning till att utföra en bra revision är att ha en bra relation till kunden. Bra relationer skapar de genom att tydliggöra revisionsprocessen så att kunden förstår vad, hur och när det ska göras. Vår kund har revisorer som arbetar dynamiskt från kontoret och även kundnära på kundens arbetsplats. Som anställd hos vår kund blir du en del av ett personligt kontor med god sammanhållning och bra förmåner. Förmåner - Pension - Generösa löner - Partnerskapsprogram - Kick-off utomlands - Friskvård - m.m. Din profil Till den här rollen söker vi en Auktoriserad Revisor som har god kunskap inom yrket och hög känsla för service. Rollen innebär direktkontakt med kund och du arbetar proaktivt för att underlätta för kunden. Du är självgående i din roll och kommer att vara granskningsansvarig på uppdrag och utveckla kunduppdrag och kundrelationen. Vi ser att du ger enastående service genom professionell rådgivning och konsultation. Du är van att leda och stötta revisionsteamet och tidigare belagt assistenter med arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du jobbat med medelstora och ägarledda företag. Viktiga egenskaper - Lyhörd - Kommunikativ - Prestigelös - Social Skallkrav: - Auktoriserad Revisor Meriterande - Erfarenhet av affärsrådgivning - Tidigare arbetat på en stor redovisnings- & revisionsbyrå - Arbetat med medelstora och ägarledda företag Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/) Vid frågor, kontakta Mattias Nordström på [email protected] eller 076-104 34 29. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning. www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)

19 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Vi rekryterar en revisor till revisionsbyrån Famrev

Vårt uppdrag: Famrev är mer än bara en revisionsbyrå - det är en plats där professionalism möter en hållbar arbetsmiljö. Famrev sitter i nyrenoverade lokaler och strävar efter att skapa en balans mellan arbete och fritid samtidigt som de erbjuder sina medarbetare möjligheten att växa och utvecklas. På Famrev tror man på ett öppet och inkluderande arbetsklimat där varje individ är uppmuntrad att bidra till deras gemensamma mål. Vi på Avazera har fått förtroendet att hjälpa Famrev med denna tillsättning som är på heltid. Tillträde är önskvärt augusti 2024 men startdatum är flexibelt och går att diskuteras. Arbetsuppgifter: Som revisor på Famrev kommer du att självständigt revidera och ha ansvar för ett antal små och medelstora kunder i olika branscher. Hålla i planering, genomförande och avrapportering gentemot påskrivande revisor samt kund. Med din självgående inställning och gedigna erfarenhet kommer du att vara en viktig del av teamet, där du arbetar nära kunderna för att säkerställa deras ekonomiska välmående. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas i din roll och eventuellt bli en påskrivande revisor på sikt. Ditt arbete kommer inte bara att vara viktigt för kundernas framgång, utan också för att bidra till Famrevs fortsatta tillväxt och framgång. Din bakgrund: Vi söker dig med minst tre års erfarenhet inom revision och en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du är en kommunikativ lagspelare med god analytisk förmåga och strukturerad arbetsmetodik. Att vara representativ och ha en god kundkontakt är viktiga egenskaper för denna roll. På Famrev värdesätter man samarbete och ömsesidig support, där varje medarbetares unika bidrag är av avgörande betydelse. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan! Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

15 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Vendor Supportspecialist till välkänt elektronikföretag!

Är du en driven person som har en ekonomibakgrund och vill utvecklas inom en internationell arbetsmiljö? Vi letar just nu efter en Vendor Supportspecialist till vår spännande kund som är ett välkänt elektonikföretag! Detta är ett konsultuppdrag på 1 år med start i början av april. Kontoret ligger i centrala Umeå.  Om rollen: Som Vendor supportspecialist ingår du i ett team om totalt 5 personer med ansvar för verksamheterna i Sverige, Norge och Finland. I rollen som Vendor supportspecialist ansvarar du för att skapa rapporter och underlag i Excel till SFS säljare och leverantörspartners för olika sorters bonus och splitutbetalningar. Detta kräver att du arbetar strukturerat med noggrannhet och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. Du ansvarar också för fakturaregistrering, verifiering och matchning av fakturor för utbetalning samt för analys, avstämning och bokföring av bonusrelaterade avsättningar. Rollen innefattar även support och administration för de nordiska länderna tillsammans med vår sälj och finansavdelning och mot partners. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla Vendor supports arbetssätt och kvalitetssäkring av detta. Rollen innebär vidare löpande interaktion med interna kontakter med avdelningschefer och övriga supportavdelningar i Norden. Du rapporterar till Team Lead Vendor Support och Financial Reporting Manager på SFS AB. Utmaningen i rollen är att det är en ständigt föränderlig verksamhet, dels med förändringar hur SFS internt bedriver sin verksamhet där vi strävar mot en uppdelning på landsansvar, dels förändringar av omvärldens krav på Finansbolag. Operativt ligger utmaningen att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas. Kompetenskrav: • Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning på universitetsnivå eller yrkeshögskola • Vara trygg i arbetsuppgifter kopplade till avtalshantering, redovisning • 1-4 års erfarenhet från liknande roll eller i en roll som redovisningsekonom • Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift (arbetsspråk engelska) • Mycket goda kunskaper i Excel Meriterande: • Erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet • Erfarenhet från Tillverkningsindustri • Erfarenhet från internationell verksamhet • Finsktalande Personliga egenskaper: • Numerisk analysförmåga: Förstår numeriska underlag. Löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt • Kommunikativ: Kunna kommunicera tydligt till ledningen inom en matrisorganisation • Serviceinriktad: Mycket god känsla för detaljer och noggrannhet. • Driven: Sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Är motiverad och jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter • Strukturerad: Planerar arbetet i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines • Strategisk: Tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar sina handlingar till detta • Specialistkunskap: Förstår de fackmässiga aspekter av arbetet särskilt bra. Underhåller kontinuerligt sin specialistkunskap. Är en kunskapsresurs för andra Låter det intressant? Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Erfarna revisorer till PwC:s riskhanteringsteam

Som medarbetare inom Controls Assurance arbetar du med att identifiera och hjälpa våra kunder att hantera risker inom såväl affärsprocesser som IT- och cybersäkerhet. Oavsett om du intresserar dig för hållbarhet, AI eller siffror vill vi erbjuda dig en utvecklande arbetsplats där du kan nå din fulla potential. Vår gemensamma målsättning är att vi vill vara med och påverka något större än oss själva, till vår hjälp har vi den senaste tekniken och god samverkan mellan kollegor. Alltid med samma mål: att skapa förtroende, positiv förändring och långsiktigt hållbara värden. Vi arbetar med en bredd av frågor, och vi använder våra olika perspektiv för att tillsammans utveckla morgondagens företag och organisationer. Är du med oss? Arbetsbeskrivning Controls Assurance fungerar som en specialistfunktion där vi dels är en viktig del i de finansiella revisionsteamen för att identifiera och utvärdera hur kundernas risker påverkar den finansiella revisionen men vi även jobbar konsultativ mot våra kunder i rådgivningsprojekt. Du blir en viktig del av vårt arbete med att stötta företag och organisationer med att säkerställa att styrning, ledning, riskhantering och övergripande interna kontrollsystem fungerar. Projekten du arbetar med varierar och kan omfatta allt från kartläggning av it- och affärsprocesser till granskning och testning av interna kontroller eller informationssäkerhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Projektledning • Riskhantering, styrning och ledning • Kartläggning och förståelse för verksamhetskritiska processer • Intern kontroll inom IT- och affärsprocesser • Cybersäkerhet och informationssäkerhet Beroende på kundens behov, projektets karaktär och komplexitet kommer du exempelvis arbeta med: • Granskning, genomgång och testning av kritiska IT- och affärsprocesser för finansiell rapportering som exempelvis intäkter och försäljning, inköp, löner och lager. • Granskning av Generella IT-kontroller (ITGC) • Granskning av informations- och cybersäkerhet • Ansvar för kundrelationer • Ansvar för projekt, projektledning och projektteam • Offertarbete Din arbetsvardag är mångsidig och beroende på vilket projekt du är en del av. Du väljer vilka områden du vill specialisera dig inom och vi stödjer dig hela vägen i din personliga utveckling. Oavsett vad du väljer så arbetar du alltid nära engagerade kollegor för att lösa komplexa utmaningar och identifiera långsiktiga lösningar för våra kunder. Vem är du? Vi söker dig med 3 – 5 års erfarenhet av att ha arbetat med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete. Du ha en akademisk examen inom exempelvis ekonomi, systemvetenskap eller som civilingenjör Du har en god systemvana och framför allt Excel och även en mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga inom både svenska och engelska. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har ett starkt intresse och en välutvecklad förståelse för affärer och att du trivs i en flexibel och konsultativ roll med stor omväxling. Det är också viktigt att du har en vilja att göra skillnad och ett driv att hitta och skapa lösningar och möjligheter. Du är kommunikativ, gillar social interaktion och trivs med att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Du uppskattar även teamarbete och god laganda. Du erbjuds Du kan förvänta dig ett arbete fullt av utmaningar samt goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Du tränas i grundläggande färdigheter som är viktiga för en konsult och får kontinuerlig feedback för att du snabbt ska utvecklas som konsult. Allt för att säkerställa att du möter de höga förväntningar som ställs på konsulter inom Controls Assurance och för att skapa en stabil grund för din framtida karriär hos PwC. Det omväxlande arbetet sker i team och en stor del av din tid spenderar du ute hos kund eller på kontoret, utifrån det som passar uppgiften bäst. Som företag värdesätter vi inte bara våra medarbetare och kunder – utan vi arbetar även ständigt för att bidra till ett mer hållbart samhälle. I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig! Om PwC PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 3 000 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör. Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 24 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen! PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 364 000 medarbetare i 152 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

13 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Revisorer med erfarenhet till PwC

Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa? PwC söker nu revisorer på flera av våra kontor i hela landet. Arbetsuppgifter Som medarbetare inom Assurance skapar vi förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information. Vi erbjuder tjänster inom till exempel finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Dessutom identifierar vi områden som är risker och förbättringsmöjligheter samt jobbar nära kunderna för att antingen lösa eller implementera dessa. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare. Där vårt mål är att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov. Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete. • Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. • Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du: • Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar. • Är anpassningsbar, kan läsa situationer och anpassa både beteenden och kommunikation i byggandet av kvalitativa och diversifierade relationer. • Verkar med integritet genom att vara rak och ärlig i kommunikation och har lätt att få med sig andra • Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov. • Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team. • Är strukturerad, effektiv och organiserad. Du erbjuds Inom PwC handlar det mycket om medarbetaren! Vi vill att du ska ha den bästa möjligheten till att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Som hjälpmedel till detta är vårt mål att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionstjänster. Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och tillsammans hjälps ni åt för att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande. Vårt allra främsta fokus kommer att ligga på Talang & Kultur - på våra medarbetare - för att vara en attraktiv arbetsplats. Vi vill att du som medarbetare ska känna att du får uppskattning för ditt bidrag till oss och våra kunders framgång. Bli en del av vårt Community of Solvers. I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör. Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen! PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 295 000 medarbetare i 156 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

13 februari 2024
Sista ansökan:
28 februari 2024