Revisor
Sök bland 43 lediga jobb som Revisor och börja ditt nya yrkesliv idag!
Länsstyrelsen Blekinge är en myndighet med brett ansvarsområde och spännande uppdrag. I vår roll som regeringens företrädare i länet ingår att arbeta med allt från miljöskydd, naturvård, planering och bostadsbyggande, djurskydd, energi och klimat till civilt försvar, krishantering, kulturmiljö, fiske och landsbygdsutveckling. Länet är en del av en expansiv Östersjöregion där det är nära till allt. Det gör det enkelt att kombinera ett intressant arbete med bra boende och aktiv fritid. Vårt kontor ligger vackert vid vattnet i världsarvsstaden Karlskrona. Vi arbetar för att nästa generation ska kunna leva i ett Blekinge där naturen, människorna och företagen mår bra. De beslut vi fattar i dag ska hålla även i framtiden. Vi finns här för Blekinge. Läs mer: www.lansstyrelsen.se/blekinge Är du erfaren inom revision och vill bidra till samhällsnytta? Arbetsbeskrivning Vill du vara med och säkerställa att statliga stöd används korrekt och effektivt? Vi söker en engagerad ekonom med erfarenhet från revision för tillsynsarbete inom energi- och bostadsstöd vid Länsstyrelsen i Blekinge län. Länsstyrelsen ansvarar för tillsyn i 15 resp 8 år efter utbetalning enligt förordningarna (2016:881) om statligt investeringsstöd för hyresbostäder och bostäder för studerande (HYS), (2016:848) om statligt stöd för att anordna och tillhandahålla bostäder för äldre personer (ÄBO), (2021:664) om stöd till energieffektivisering i flerbostadshus (ENE). I rollen kommer du att - genomföra revisioner och uppföljningar av utbetalda stöd inom energi- och bostadsområdet - analysera och granska ekonomiska rapporter och underlag - samverka med andra myndigheter, länsstyrelser och externa aktörer för att säkerställa att statliga stöd används enligt regelverket - bidra till utvecklingen av uppföljnings- och tillsynsmetoder i det nationella nätverk som finns kring detta arbete Kvalifikationer Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har: - akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - aktuell erfarenhet av att självständigt genomföra revisioner eller tillsyn, både skrivbordsgranskningar och revisioner på plats - erfarenhet av att tolka regelverk - god analytisk förmåga - god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har - flerårig erfarenhet av finansiell revision - erfarenhet av tillsyn och uppföljning av statliga stöd - erfarenhet av arbete inom fastighets- och/eller byggbranschen - erfarenhet från privat sektor Som person är du strukturerad och noggrann. Du motiveras av att ta ett stort ansvar och har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt i ditt sätt att samarbeta med andra. Vi fäster mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du har ett gott omdöme och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Villkor För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Länsstyrelsen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Tillsvidareanställning vid Länsstyrelsen innebär att du kommer att krigsplaceras vid myndigheten. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Innan rekrytering har vi tagit ställning till annonseringskanaler, därför undanbeds alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen med din ansökan!
Revisionsmedarbetare till a2 revision i centrala Göteborg! Söker du ett omväxlande arbete i ett positivt gäng med framåtanda? Vill du arbeta på en mindre revisionsbyrå med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan denna tjänst vara det du letar efter. Vårt erbjudande Att arbeta med moderna revisioner för små- och medelstora företag inom olika branscher. Möjlighet att arbeta nära kunder och kollegor för att utveckla en bred kompetens. Vi på a2 drivs ständigt av att utveckla vår verksamhet och att bli bättre i vår leverans till kund och ser gärna att du bidrar inom detta område utöver kundarbete. Du får tillgång till erfarna kollegor som du kan nyttja för att utveckla både dig själv, våra kunder och vår verksamhet. Du får arbeta med intressanta uppdrag i team som alltid värderar dig. Genom praktisk erfarenhet, coachning, utbildning och kontinuerlig feedback kommer du kunna utvecklas som medarbetare och som person. Vem vi söker Vi söker dig som har en examen i ekonomi och erfarenhet av revisionsarbete. Du har en stark drivkraft, är prestigelös, resultatorienterad och har ett starkt kundengagemang. För att trivas och lyckas i denna roll behöver du vara skicklig på att samarbeta samt kommunicera. Du brinner för service och har en god analytisk förmåga, ett affärsmässigt tänkande samt förmåga att etablera förtroendefulla kontakter. Du är även öppen för förändring och att hitta nya innovativa lösningar. Om a2 revision: a2 revision i Göteborg AB startades i juli 2001 och har sina lokaler på Södra vägen 12 i centrala Göteborg. Vi hjälper främst små- och medelstora ägarledda bolag med revision och rådgivning. Vi har lång erfarenhet och hjälper allt ifrån nystartade bolag till bolag som omsätter ca en miljard kronor. Läs mer på www.a2revision.se Urval sker löpande, välkommen med din ansökan snarast! Snabbfakta Företag: a2 revision i Göteborg AB Tjänst: Revisionsmedarbetare Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse
Nu söker vi dig som har några års erfarenhet av revision och som vill fortsätta utvecklas och växa inom revisionsbranschen! Var? Stockholm City När? Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid Anställningsform? Direktanställning hos vår kund Om tjänsten Som revisorsassistent får du arbeta brett inom revision och rådgivning för företag i olika branscher och storlekar. Du kommer att ha ansvar för både löpande arbete och mer strategiska inslag som att administrera uppdrag och säkerställa att deadlines hålls. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med auktoriserade revisorer och andra assistenter. I rollen som revisorsassistent deltar du i alla faser av revisionsprocessen, från insamling och granskning av bokföringsdata till genomförande av revisionstester och dokumentation Dina arbetsuppgifter inkluderar Samla in och kontrollera finansiella underlag för att säkerställa att redovisningen följer gällande regelverk och standarder. Genomföra revisionstester och bidra med stöd vid planering och genomförande av revisioner. Dokumentera och sammanställa material som ligger till grund för revisionsrapporter. Vara en viktig länk mellan revisionsgruppen och kunderna samt hantera frågor och kompletterande information löpande. Du kommer att ha möjlighet att ta ett stort eget ansvar för flera kunduppdrag och får chans att utvecklas i din roll succesivt. Vi ser gärna att du har en vilja att ta steget mot att bli auktoriserad revisor, men det är inget krav för tjänsten. Vem söker vi? Vi söker en ödmjuk, jordnära och prestigelös person som trivs i en arbetsmiljö präglad av samarbete. För att vara aktuell för tjänsten söker vi dig som även uppfyller följande: Har en akademisk examen (meriterande med specialisering eller certifieringar inom revision). Har mellan 1-3 års erfarenhet från revision och är van att administrera uppdrag och hålla deadlines. Är strukturerad, administrativt lagd och har en hög grad av noggrannhet och ordningssinne. Har goda kunskaper i svenska och gärna engelska. Har ett starkt driv, är initiativrik och vill utvecklas både professionellt och personligt. Meriterande: Erfarenhet av arbete med ägarledda företag och förståelse för de specifika frågeställningarna. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete. Ett genuint intresse för system då vår kund överväger att byta system framöver. Du har en ambition att ta steget mot att bli auktoriserad revisor framöver. Mer om vår kund och vad de erbjuder Hos vår kund får du vara en del av en arbetsplats med en stark gemenskap och en företagskultur som präglas av öppenhet, ärlighet och nyfikenhet. Här värdesätts medarbetarnas välmående och balans mellan arbete och privatliv. Du erbjuds möjlighet att påverka din karriärutveckling, både genom att utvecklas teoretiskt och praktiskt genom utbildning och en tydlig utvecklingsplan. Trevligt kontor på fin adress i centrala Stockholm. Flexibel arbetsplats med möjlighet till hybrid och flextid. God arbetsmiljö med fokus på hälsa och trivsel. Konkurrenskraftiga löne- och pensionsvillkor samt andra fina förmåner. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss - [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Har du erfarenhet som revisor och söker ny möjlighet att utvecklas inom en prestigelös organisation som prioriterar sina kunder och anställda. Vi letar efter en driven och självständig revisor med erfarenhet inom revisionsyrket. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande roll som revisor där du får arbeta med många olika kunder, i olika branscher. Vi arbetar utifrån våra ledord; kvalitet, engagemang och trivsel. Detta innebär att vi lägger stor vikt på det personliga engagemanget och proaktiviteten mot våra kunder. Vi erbjuder en personlig utbildningsplanering kombinerat med en individuell karriärsutvecklingsplan där balans mellan arbetsliv och privatliv är viktigt. Du får också möjligheter att vara delaktig i byråns framtida utveckling. Där du är en del av att möjliggöra att vi fortsätter att erbjuda en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vilka är vi Baker Tilly Umeå är en revisions-, redovisnings- och rådgivningsbyrå med kontor i Umeå och Nordmaling. Vi är i dagsläget 22 anställda och expanderar löpande. Vi söker därför medarbetare som vill bli en del av vårat gäng. Om rollen Som revisor arbetar du i kunduppdrag med att granska företags redovisning och förvaltning. Du har direktkontakt med kund och har därmed ett stort utrymme till eget ansvar och bestämmande över ditt arbete. För att lyckas i rollen har du Minst en kandidatexamen om 180hp inom ekonomi. Åtminstone 2-3 års arbetslivserfarenhet av revisionsarbete. Ett stort intresse av att vilja utvecklas inom revision och rådgivning. Personliga egenskaper Våra medarbetare ska vara ansvarsfulla och ha en egen drivkraft att utvecklas i sin yrkesroll och tillsammans med våra kunder. Vi vill att du ska ha en analytisk förmåga och att du tycker om att arbeta och kommunicera med olika människor. Därför ser vi att du har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du har ett affärsmässigt tänkande med intresset och viljan att leverera lösningar och hjälpa våra kunder att bli lönsamma. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
Job Description WHAT YOU’LL DO As a Senior Accountant, you will play a key role in ensuring accurate, compliant, and efficient financial operations within the company. You will be responsible for maintaining financial transparency, managing reporting processes, and ensuring compliance with H&M Group rules and local regulations cross several markets in our regional hub. Your expertise will help drive efficiency and support overall business success. Ensure compliance with local statutory accounting requirements and H&M Group policies. Perform month-end closing procedures and maintain accurate financial records. Manage intercompany transactions, reconciliations, and fixed asset bookings. Oversee VAT, Corporate Tax, and Withholding Tax processes. Prepare statutory reporting and financial statements. Support liquidity planning and travel claims management. Conduct general ledger reconciliations and resolve financial discrepancies. Assist with internal and external audits, ensuring financial accuracy and transparency. WHO YOU’LL WORK WITH As part of the Finance & Accounting team, you will collaborate with internal and external stakeholders to ensure seamless financial operations. Accounting Departments across the regional hub to maintain financial consistency. Shared Service Centre in Bangalore India to ensure process efficiency and compliance. Auditors (internal & external) to support audits and ensure financial integrity. Tax & Compliance Teams to ensure adherence to VAT and corporate tax regulations. Cross-functional teams to improve financial reporting and business insights. WHO YOU ARE You are a detail-oriented and analytical professional with a deep understanding of accounting principles and financial compliance. Your ability to lead, support, and collaborate makes you a valuable part of the finance team. We are looking for people with… Bachelor’s degree in accounting, Finance, or Business Administration (CPA certification preferred). 5+ years of experience in accounting or finance, preferably in retail or FMCG. Strong knowledge of local accounting principles, financial reporting, and compliance standards. Hands-on experience with accounting software (preferably SAP, Cadency, Blackline). Advanced Excel skills (VLOOKUPs, pivot tables). And people who are… Analytical problem-solvers, able to assess and improve accounting processes. Detail-oriented and accurate, ensuring compliance and financial integrity. Strong communicators, able to collaborate across teams and influence stakeholders. Proactive and solution-driven, always looking for ways to optimize processes. Team-oriented leaders, capable of coaching and supporting colleagues. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. If you feel your experience, skills and ambitions are right for this role, apply by sending your application in English through our career site as soon as possible but no later than April 30, 2025. This is a permanent position on a local contract based at our Stockholm Office, Sweden. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.
Med kunskap som grund, gemenskap som styrka! Är du redo att ta klivet in i en värld där siffror möter gemenskap, och där revision blir både spännande och meningsfullt? På BoRevision letar vi efter dig som vill skapa trygghet och långsiktig hållbarhet för bostadsrättsföreningar – samtidigt som du blir en del av ett härligt gäng som alltid har nära till skratt. Din nya roll – en resa mot expertis! Oavsett om du är nyexaminerad eller redan har erfarenhet inom redovisning och revision, så har vi plats för dig! Vi är sex kollegor i Örebro som från september sitter centralt i nya härliga lokaler på Drottninggatan 22-24 förgyllt med sällskapet av våra två trogna kontorshundar. Nu vill vi utöka vårt team med fler skarpa hjärnor och härliga personligheter. Hos oss blir du en specialist inom revision med fokus på vår nisch inom bostadsrättsföreningar vilket gör oss unika. Men framför allt blir du en del av ett team där vi lyfter varandra och vågar utmana oss själva. Vi börjar din resa med en gedigen introduktion där du får jobba nära våra erfarna kollegor. På sikt utvecklas du till en kundansvarig revisor – och får vara den som guidar och ger trygghet till våra kunder. Älskar du att förklara ekonomi så att alla förstår? Perfekt! Här behöver du vara en kommunikativ stjärna som kan göra komplexa siffror enkla och tydliga för våra kunder – och samtidigt sprida engagemang och förtroende. Är det dig vi söker? Du har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot revision. Har du några års erfarenhet inom ekonomi, redovisning eller revision? Då blir vi extra nyfikna! Du är social, prestigelös och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du är flexibel, lösningsorienterad och har en vass analytisk förmåga. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Kunskap om fastigheter? Det är ett plus! Kanske har du redan erfarenhet från en bostadsrättsförening som ekonom eller revisor? Du gillar både självständigt arbete och att vara en del av ett tight team. Vilka är vi? BoRevision har funnits i 90 år och vi har under tiden byggt upp en unik expertis inom revision och rådgivning för bostadsrättsföreningar. Vi är cirka 40 medarbetare utspridda över Göteborg, Malmö, Sundsvall, Uppsala och Örebro – men trots avstånden är vi ett tajt team som alltid stöttar varandra över hela bolaget under parollen @borevision. Hos oss får du växa i en bransch som är både aktuell och viktig där vi tillsammans genom mod, innovation och kunskapstörst driver branschen framåt. Vi tror på kontinuerlig utveckling och arrangerar regelbundet träffar där vi inspireras, lär oss av varandra och har riktigt kul tillsammans. För vi vet att med gemenskap och entusiasm finns inga gränser för vad vi kan uppnå! Start: September Plats: Örebro Omfattning: Heltid Lön: Fast månadslön + rörlig ersättning enligt företagets resultatersättningsmodell samt förmånlig uppräkning av tid under vårsäsongen. Kontakt: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Är du redo att kombinera expertis med gemenskap och ha riktigt kul på vägen? Sök idag – vi ser fram emot att lära känna dig! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
I region Jämtland Härjedalen arbetar vi för en god hälsa och en bra livsmiljö. Region Jämtland Härjedalen arbetar för utveckling och tillväxt i länet och att erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vi söker en revisor/utredare till regionens revisionskontor för tillsvidareanställning. Vid regionens revisionskontor arbetar idag fyra personer med olika erfarenheter och utbildningsbakgrunder och utgör stöd till regionens förtroendevalda revisorer som har en oberoende granskningsroll. Inom revisionskontoret arbetar vi både självständigt och i grupp och externa konsulter anlitas vid behov av speciell kompetens. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som revisor/utredare består av omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter inom olika områden. Arbetet innebär till största delen att planera, genomföra och rapportera kvalificerade granskningar/utredningar av regionens olika verksamheter som främst bedrivs i nämnder och i bolagsform. Resultatet av utredningarna presenteras därefter för uppdragsgivaren. En viktig del i arbetet är dialogen med de granskade nämndernas förvaltningar och bolag samt kommunikationen med uppdragsgivaren. Den offentliga revisionen är ett utvecklande och lärande uppdrag där man som revisor/utredare ständigt utvecklar sin erfarenhet och kompetens. Det kommer att finnas goda möjligheter till vidareutbildning och att bli certifierad kommunal revisor via vår yrkesförening (www.skyrev.se). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet från revision och/eller utredningsarbete och har universitets- eller högskoleexamen gärna med inriktning mot ekonomi eller samhällsvetenskap. Arbetet spänner över många kontaktytor och för att lyckas i rollen söker vi dig som trivs i en utåtriktad roll och har lätt att skapa och bibehålla goda relationer. Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, noggrann, självgående samt har social kompetens och personlig integritet. Du trivs att arbeta såväl i team som självständigt och har god förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet från revision/utredningsarbete inom offentlig verksamhet är meriterande, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Är du erfaren inom revision och vill bidra till samhällsnytta? Vill du vara med och säkerställa att statliga stöd används korrekt och effektivt? Vi söker en engagerad ekonom med erfarenhet från revision till Länsstyrelsen i Stockholms län. Här blir du en viktig del av den nationella samordningen för energi- och bostadsstöd och bistår 21 länsstyrelser i deras tillsynsarbete. Vad ingår i rollen? I rollen kommer du att - tillsammans med handläggande länsstyrelse genomföra revisioner och uppföljningar av utbetalda stöd inom energi- och bostadsområdet - vara knuten till den nationella samordningen för energi- och bostadsstöd, där du bidrar till utvecklingen av uppföljnings- och tillsynsmetoder - bistå 21 länsstyrelser i deras tillsynsarbete, genom att ge stöd, vägledning och bidra till samordning av arbetet - analysera och granska ekonomiska rapporter och underlag - samverka med andra myndigheter, länsstyrelser och externa aktörer för att säkerställa att statliga stöd används enligt regelverket. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - aktuell erfarenhet av att självständigt genomföra revisioner eller tillsyn, både skrivbordsgranskningar och revisioner på plats - erfarenhet av att tolka regelverk - god analytisk förmåga - god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Som person är du strukturerad och noggrann. Du motiveras av att ta ett stort ansvar och har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt i ditt sätt att samarbeta med andra. Vi fäster mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du har ett gott omdöme och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - flerårig erfarenhet av finansiell revision - erfarenhet av tillsyn och uppföljning av statliga stöd - erfarenhet av arbete inom fastighets- och/eller byggbranschen - erfarenhet från privat sektor. Mer om oss och rollen Anställningen är tills vidare på heltid. Vi tillämpar i regel provanställning. Du blir en del av en engagerad arbetsgrupp där vi tillsammans driver utvecklingen av tillsynsverksamheten framåt. I din roll kommer du ha en central funktion i den nationella samordningen för energi- och bostadsstöd och spela en viktig roll i att bistå 21 länsstyrelser i deras tillsynsarbete. Tjänsten är placerad i Stockholm på enheten för investeringsstöd och kulturmiljö. Enheten hanterar även kulturmiljöfrågor. Så rekryterar vi Vi ber dig att bifoga ditt CV och ett personligt brev där du kortfattat och tydligt bemöter kravprofilen. Sista ansökningsdag: 4 maj 2025 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringsannonser. Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av nationell samordnare Monica Linghede eller rekryterande chef Cecilia Lindqvist, tfn 010- 223 10 00. Fackliga kontaktpersoner är Susann Sass Jonsson för SACO, [email protected] Ulrika Holmström ST, [email protected] Välkommen med din ansökan! Referensnummer 112-14267-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom revision? Vi söker passionerade revisionskonsulter med minst två års arbetslivserfarenhet till vårt team inom Assurance i Västerås. Oavsett din nuvarande erfarenhetsnivå, erbjuder vi en möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss. Möjligheten: Som revisionskonsult på EY i Västerås får du arbeta med meningsfulla projekt som ger stort inflytande över din arbetsdag. Här får du möjligheten att växa med oss och arbeta med små ägarledda bolag till stora noterade bolag. Du blir en del av vårt globala nätverk av specialister och får arbeta med utmanande arbetsuppgifter från dag ett. EY värdesätter laganda, respekt och integritet vilket bygger grunden för vår gemensamma framgång. Ansvarsområden: Ansvara för att genomföra revisionsuppdrag tillsammans med ditt team. Upprätta god kontakt gentemot uppdragets nyckelpersoner och informera löpande om det pågående revisionsarbetet. Avsluta revisionsprocesser på ett effektivt sätt. Ständigt fördjupa din förståelse för aktuella regelverk och processer, samt dela med dig av din kunskap för att stödja och utveckla mer juniora kollegor. Förstå våra kunders unika ambitioner och behov samt dela dina insikter med kollegor för att förbättra vårt arbete. Färdigheter och egenskaper för framgång: Vi söker nyfikna personer som är redo att samarbeta och bygga relationer med kollegor och kunder. Du bör ha en stark målorientering och ambition att utvecklas, samt en passion för att ge professionell service. I gengäld erbjuder vi stöd, coachning och utbildning för att hjälpa dig växa i din karriär. Kvalifikationer för tjänsten: Relevant universitets-/högskoleutbildning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av revision. Erfarenhet av att ha arbetat med revision för både stora och små företag. Flytande i svenska och engelska (tal och skrift). Vad vi erbjuder: Kontinuerligt lärande: Utveckla färdigheter för framtiden. Framgång på ditt sätt: Verktyg och flexibilitet för att göra skillnad. Transformativt ledarskap: Insikter och coachning för att bli en ledare. Inkluderande kultur: Accepterande av den du är och möjlighet att hjälpa andra. Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag. Välkommen att söka tjänsten! Vänligen skicka in din ansökan senast den 11 maj 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Annelie Finnberg Skoog på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Adrian Lyng på [email protected]. Tillträde sker enligt överenskommelse. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen. På EY främjar vi en inkluderande miljö och värdesätter olikheter. Vi uppmuntrar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder och strävar efter en rättvis rekryteringsprocess. Vid behov av stöd eller anpassningar, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]. EY | Building a better working world EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets. Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow. EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom revision? Vi söker passionerade revisionskonsulter med minst två års arbetslivserfarenhet till vårt team inom Assurance, antingen till Helsingborg eller Ängelholm. Oavsett din nuvarande erfarenhetsnivå, erbjuder vi en möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss. Möjligheten: Som revisionskonsult på EY får du arbeta med meningsfulla projekt som ger stort inflytande över din arbetsdag. Du blir en del av vårt globala nätverk av specialister och får arbeta med utmanande arbetsuppgifter från dag ett. EY värdesätter laganda, respekt och integritet vilket bygger grunden för vår gemensamma framgång. Ansvarsområden: Ansvara för att genomföra revisionsuppdrag tillsammans med ditt team. Upprätta god kontakt gentemot uppdragets nyckelpersoner och informera löpande om det pågående revisionsarbetet. Avsluta revisionsprocesser på ett effektivt sätt. Ständigt fördjupa din förståelse för aktuella regelverk och processer, samt dela med dig av din kunskap för att stödja och utveckla mer juniora kollegor. Förstå våra kunders unika ambitioner och behov samt dela dina insikter med kollegor för att förbättra vårt arbete. Färdigheter och egenskaper för framgång: Vi söker nyfikna personer som är redo att samarbeta och bygga relationer med kollegor och kunder. Du bör ha en stark målorientering och ambition att utvecklas, samt en passion för att ge professionell service. I gengäld erbjuder vi stöd, coachning och utbildning för att hjälpa dig växa i din karriär. Kvalifikationer för tjänsten: Relevant universitets-/högskoleutbildning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av revision. Erfarenhet av att ha arbetat med revision för både stora och små företag. Flytande i svenska och engelska (tal och skrift). Vad vi erbjuder: Kontinuerligt lärande: Utveckla färdigheter för framtiden. Framgång på ditt sätt: Verktyg och flexibilitet för att göra skillnad. Transformativt ledarskap: Insikter och coachning för att bli en ledare. Inkluderande kultur: Accepterande av den du är och möjlighet att hjälpa andra. Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag. Välkommen att söka tjänsten! Vänligen skicka in din ansökan senast den 11 maj 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Danielle Jönsson på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Adrian Lyng på [email protected]. Tillträde sker enligt överenskommelse. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen. På EY främjar vi en inkluderande miljö och värdesätter olikheter. Vi uppmuntrar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder och strävar efter en rättvis rekryteringsprocess. Vid behov av stöd eller anpassningar, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]. EY | Building a better working world EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets. Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow. EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 43 jobb