Speditör

Sök bland 12 lediga jobb som Speditör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikplanerare till DACHSER Jönköping
Dachser Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Transportplanerare till DACHSER Jönköping Är du en driven och målinriktad person som trivs med att arbeta både självständigt och i team? Har du ett intresse för transportplanering, logistik och administration? Då kan du vara den vi söker! DACHSER Sweden AB fortsätter att växa och letar nu efter en transportplanerare till vår filial i Jönköping – Södra Stigamo Jobbet Som Transportplanerare är du en nyckelspelare som tillsammans med övriga avdelningar säkerställer att leveranser och upphämtningar uppfyller DACHSER-standarden för kvalitet och pålitlighet. Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor och andra avdelningar för att säkerställa att våra kunder får högsta kvalitet på våra tjänster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Daglig planering av leveranser och upphämtningar inom distributionsområdet Arbetar med bokningar från kunder och övriga Dachser kontor Daglig kontakt med chaufförer, kunder, leverantörer och kollegor Administrativa uppgifter som logiskt tillhör arbetet Tjänsten är tillsvidare på 100% med arbetstider belagda på vardagar mellan 08.00-17.00 Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll inom branschen. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och tror att du är ansvarsfull, flexibel och lösningsorienterad, med förmåga att driva och bidra till förändringsarbete inom spedition och logistik. Du har dessutom lätt för att samarbeta och har god lokalkännedom om området. För att lyckas i rollen har du har en god kommunikativförmåga i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Vi erbjuder? Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal. Lön efter kvalifikation.  Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Freddie Niva på telefon 072-3863734 och mail [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-05-22 DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.

16 maj 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025
Global Sea & Air Operator för BHS Sverige
First Cargo Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

BHS Logistics i Sverige söker en passionerad Global Sea & Air Operator till en växande avdelning. Vår Sea & Air-avdelning växer så om du vill vara en del av teamet och följa med på en spännande resa inom sjö- och flygfrakt så finns här möjligheten. När du jobbar på BHS Logistics kommer du att gå med i ett familjeägt företag som har högt i tak. Vi strävar efter att ha en informell arbetskultur och du får möjlighet att ha ett brett ansvarsområde. Du kommer att arbeta med alla områden inom sjö- och flygtransport, och bli en del av ett starkt team med fokus på tillväxt. Du kommer att arbeta med alla områden inom sjö och flygtransport. Du blir en del av ett team med fokus på tillväxt då du har stor möjlighet att påverka tillsammans med kompetenta kollegor. Duktiga och kompetenta kollegor. Ansvar för egen kundportfölj och frihet att utveckla den. En avdelning som är i stor tillväxt, och där du kan vara med och sätta din prägel på den. Arbetsbeskrivning: Som Global Sea & Air Operator hos oss kommer du att få en spännande roll i utbyggnaden av avdelningen. Du kommer att få möjlighet att arbeta med alla uppgifter inom sjö- och flygtransport, där du kommer att ansvara för att säkerställa en effektiv och flexibel logistik för våra kunder. Dina primära arbetsuppgifter kommer att omfatta: Koordinering av försändelser och transporter Kommunikation med kunder och leverantörer Dokumenthantering Optimering av transportprocesser och kostnader Förhandla med rederier och flygbolag Utveckling av nya kundrelationer och affärspartners Tjänsteresor förekommer Kvalifikationer som vi gärna ser: Erfarenhet av sjö- och flygtransporter Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat med ansvar för egna uppgifter och kunder Motiverad att sätta en egen prägel på arbetsuppgifter och avdelning God kommunikationsförmåga på engelska, både skriftligt och muntligt Kunskaper om relevanta IT-system och verktyg inom branschen Om du tycker att ovanstående låter spännande, skicka in ditt CV så snart som möjligt. Det är inte nödvändigt att bifoga en skriftlig ansökan, men skriv gärna några rader i ditt CV om varför du är rätt person för jobbet och lite om din motivation för att söka. Jobbet kan skötas från vårt kontor i antingen Malmö eller Göteborg Vi ser fram emot att få ditt CV via länken nedan. Om du har några frågor - eller vill höra mer om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lars Kjær Olsen, Managing Director BHS Sverige på [email protected] Application deadline: 25. May 2025

6 maj 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025
Speditör för BHS Malmö
First Cargo Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Om du har ett intresse och kompetens inom transport och är resultatdriven - då är det här drömjobbet för dig! Du kommer att vara en mycket viktig aktör i att serva våra kunder, och vara delaktig i speditionsarbetet från A-Ö. Tjänsten som speditör på vår avdelning i Malmö innebär att du ingår i vårt duktiga team av trafikplanerare och speditörer som alla är målinriktade och vill göra skillnad i en spännande och rolig vardag. Om oss: BHS Logistics är ett medelstort, familjeägt transportföretag beläget i Danmark, Sverige och Spanien som är specialiserat på logistik och transportlösningar för våra kunder. Vi har ett dedikerat team som arbetar tillsammans för att säkerställa effektiva och pålitliga transportlösningar i hela Europa. Arbetsuppgifter Som speditör på BHS Logistics kommer du att vara en central del av vårt team och arbeta med en lång rad spännande arbetsuppgifter. Dina primära arbetsuppgifter kommer att omfatta: Planering och samordning av transporter i nära samarbete med våra kunder och leverantörer Optimera transportvägar och kostnader för att säkerställa effektiva lösningar Kommunikation med kunder och affärspartners, och lösa eventuella utmaningar Övervaka framstegen i transporten och säkerställa snabb leverans Möjlighet att hantera både styckegods, läkemedel och temperaturkontrollerat gods Kvalifikationer Vi söker en engagerad och erfaren speditör med följande kvalifikationer: Utbildning som speditör eller motsvarande relevant utbildning Du kanske har erfarenhet från transporter till och från kontinenten Du har sinne för affärer är resultatorienterad och kostnadsmedveten Du arbetar strukturerat och självständigt och har god överblick Du är bra på att ta kontakt och kommunicera med affärspartners, kunder och BHS-anställda Du talar och skriver både svenska och engelska Erfarenhet av Italien, Österrike och/eller Schweiz är en stor fördel - men inget krav. På BHS får du arbeta med kollegor som brinner för sitt arbete liksom du. Du är en lagspelare och välkomnas till en spännande och lärorik vardag. Vi erbjuder pension enligt ITP-planen, sjukvårdsförsäkring och maximalt friskvårdsbidrag. VI SER FRAM ATT HÖRA FRÅN DIG Om du har några frågor - eller vill höra mer om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lars Kjær Olsen, Managing Director BHS Sverige på [email protected] Application deadline: 25. May 2025

6 maj 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025
Flygspeditör sökes för konsultuppdrag i Göteborg
Adecco Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Om tjänsten Vi söker en erfaren flygspeditör för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. I rollen som flygspeditör kommer du att ansvara för att samordna och hantera flygtransporter. Du kommer att ha en central roll i logistikkedjan och arbeta med: - Bokning och planering av flygfrakt - Kommunikation med flygbolag, kunder och leverantörer - Dokumenthantering och tulladministration - Optimering av transportflöden Om dig - Minst 3 års erfarenhet av flygspedition - God administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt - Erfarenhet av transport- och tullhantering  Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår fram 31/8 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och följer kontorstider. Uppdraget är placerat på Mölndalsvägen i Göteborg, där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk och internationell miljö. För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! OBS. Inga ansökningar och/eller CV tas emot via mailen.  Varmt välkommen med din ansökan!

28 april 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025
Speditör inom vägtransporter sökes för framtida uppdrag
Daily Connect AB
Speditörer och transportmäklare

Vi söker nu åt kunds räkning, en driven speditör till ett framtida uppdrag inom vägtransporter. Rollen passar dig som är van vid ett högt tempo, gillar att ha många bollar i luften och trivs i en både operativ, administrativ men framförallt, problemlösande roll. I din vardag kommer du att arbeta med att planera och boka transporter på väg, samt koordinera mellan kunder och transportörer för att säkerställa effektiva och punktliga leveranser. Arbetet innebär också dokumenthantering, avvikelsehantering och att aktivt följa upp transportflöden för att snabbt och smidigt kunna lösa eventuella utmaningar. Vi söker dig som har: Erfarenhet av spedition och/eller logistik, gärna med fokus på vägtransporter (Road) Mycket god datorvana och är van att arbeta i olika affärs- och transportsystem God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du dessutom behärskar andra språk som tyska, ryska, turkiska, finska eller något av de baltiska språken. Om företaget: Daily Connect AB Välkommen till Daily Connect – en aktör med en solid grund av erfarenhet och ett tydligt mål: att främja en positiv och givande arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Vi finns i Västra Götaland (Borås/Göteborg) med fokus på rekrytering och bemanning inom logistiksektorn.

28 april 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
DHL Freight söker: Freight Forwarding Agent
Dhl Freight (Sweden) AB
Speditörer och transportmäklare

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Arbetsuppgifter och ansvar Som Freight Forwarding Agent hos oss får du möjlighet att arbeta i en varierande miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du kommer att vara en del av ett team på 5 personer där ni tillsammans ansvarar för hanteringen av våra internationella vägtransporter som avgår och ankommer till våra utrikesterminaler. I rollen kommer du även att ha daglig kontakt med kunder och kollegor både i Sverige och i utlandet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: * Kundkontakt: Du kommer att svara på frågor om transporter via telefon, e-post och vårt kundservicesystem * Transportbokningar: Registrera transportbokningar och se till att allt fungerar smidigt. * Bilaviseringar: Ta emot och hantera aviseringar av bilar * Transportlösningar: Söka och boka godstransporter inom vårt nätverk, så att vi hittar de bästa lösningarna för våra kunder. * Tullhantering: Hantera tullsändningar till och från länder utanför EU enligt reglerna   Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har: * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * Kundserviceorienterad (van vid kundkontakt via mail och telefon) * God förståelse för processer och instruktioner * Datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook) * Erfarenhet av transport och logistikbranshen (meriterande) * Tullkunskaper (meriterande)   Nedan kännetecknar dig som person:   * Är entusiastisk och positiv över att möta utmaningar * Lösningsfokuserad och initiativrik  * Har förmåga att kommunicera tydligt och effektivt * Visar engagemang och uthållighet * Strukturerad, noggrann och resultatinriktad * Team spelare och god samarbetsförmåga   Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Malmö    Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 23 maj, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Cecilia Andersson på email: [email protected] eller telefonnummer 0709-345134.   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram.  Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige    Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.#LI-Freight

24 april 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
Speditör med kundfokus och operativt ansvar!
DFDS Professionals AB
Speditörer och transportmäklare

Om kundföretaget Företaget grundades 2002 med målet att göra logistik enklare och mer effektiv. Under 2010-talet expanderade verksamheten internationellt med kontor i Sverige och USA. Idag har företaget 17 kontor i fyra länder och erbjuder skräddarsydda logistiklösningar med fokus på innovation och hållbarhet. Om tjänsten Vi söker en strukturerad och kundfokuserad speditör med operativt ansvar för transportlösningar för tilldelade kunder, från prisförfrågan till fakturering och uppföljning. Rollen innebär daglig hantering av importbokningar, tullrelaterade uppgifter, fakturering och kundkommunikation. Du samordnar arbetsuppgifter inom teamet, deltar i interna möten och bidrar till utveckling av interna processer. Vidare ingår planering samt samarbete med ekonomi- och logistikavdelningar för att säkerställa leveranser enligt kundavtal. Om dig Du är ansvarstagande, serviceinriktad och trivs med frihet under ansvar. Du arbetar strukturerat, har en analytisk förmåga och behåller lugnet i pressade situationer. Samarbetsförmåga och god kommunikation är också viktiga egenskaper, och du lyssnar aktivt på kundernas behov. Vidare har du ett öga för detaljer, är målinriktad och levererar enligt överenskomna tidsramar. Du är flexibel, anpassningsbar och trivs i en dynamisk miljö där processer ständigt utvecklas. Krav för tjänsten Svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av speditionsarbete. Meriterande med tidigare erfarenhet i systemet Cargowise Meriterande med erfarenhet av tullhantering Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

26 mars 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Sjöspeditör inriktning ekonomi till välkänt logistikföretag
Bravura Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Har du erfarenhet av sjöspedition och ett intresse för ekonomi? Trivs du med att arbeta strukturerat och se tydliga resultat av ditt arbete? Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har lätt för att identifiera mönster och samband. Här får du en central roll inom sjöspedition, där du hanterar ekonomiska uppgifter kopplade till företagets godsflöden och bidrar till en effektiv transportkedja. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster. De söker dig som vill bidra till effektivisering av deras sjölogistiska flöden och nöjda kunder. Tjänsten är placerad på deras kontor i Göteborg Arbetsuppgifter I denna roll kommer du främst arbeta med olika administrativa ekonomiska uppgifter kopplat till företagets godsflöden inom sjölogistik. Du ansvarar för löpande registrering och manuell hantering av inkommande och utgående faktureringar. Du registrerar fakturor löpande och säkerställer att informationen stämmer. I ditt arbete kommer du ha en tät kontakt med övriga avdelningar inom sjölogistik. Samtidigt har du daglig kontakt med leverantörer och analyserar resultaten på varje skeppning. • Löpande fakturering och kostnadskontroll • Nära kontakt med andra avdelningar inom sjölogistik • Analysering av resultat på varje skeppning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst ett års erfarenhet av sjöspedition • Erfarenhet av att analysera resultat och dra slutsatser baserat på data • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift • God dator- och systemvana inklusive Excel • Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom sjölogistik Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som drivs av att få saker gjorda. För dig är noggrannhet en självklarhet – du dubbelkollar alltid ditt arbete och ser till att allt blir rätt från början. Med din analytiska förmåga identifierar du snabbt vad som behöver göras, även i mer komplexa situationer, och du upptäcker fel innan de hinner bli problem. Att arbeta med siffror och ekonomiska termer känns naturligt för dig, liksom att se logiska mönster och samband. Du har även en god kommunikativ förmåga, vilket är viktigt då du kommer att ha löpande kontakt med både interna avdelningar och externa leverantörer. Slutligen trivs du med att arbeta självständigt, samtidigt som du är en engagerad lagspelare som bidrar till ett effektivt samarbete. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-11. #Nextgen

11 mars 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Tulldeklarant - Tullsam
Arlanda Invest Consulting AB
Speditörer och transportmäklare

Tullsam AB utökar ytterligare och vi söker nu efter en tulldeklarant till teamet i Arlandastad! Om Tullsam AB Tullsam AB är familjeägt och är helt oberoende samt transportneutrala. Vår styrka ligger i vår kunskap och nära samarbete med kunden. Med lång erfarenhet av tullfrågor, både nationellt och internationellt, skapar vi rutiner och processer som säkerställer att er tullhantering uppfyller alla regler och krav. Vi tror på ett långsiktigt samarbete, då våra kunder är det viktigaste vi har i vår verksamhet. Vår företagsfilosofi går främst ut på att kunna erbjuda våra kunder en hög servicenivå och stor kunskapsbank. Vi på Tullsam fokuserar på hög kvalitet i vårt arbete och kundservice, där vår högsta prioritet alltid är kundens bästa. Om rollen Vi söker nu efter nya kollegor till vårt team och vi letar efter dig som vill vara en del av ett framgångsrikt team. Vi ser gärna att du är en person som är nyfiken på att lära dig mer och som vill utvecklas. Vi ser med fördel att du har en avslutad utbildning som tullspecialist eller liknande. I rollen som customs agent behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du behöver vara van att arbeta i olika Microsoft-program, särskilt Excel. Om du har tidigare erfarenhet inom tull eller logistik är det meriterande, men det viktigaste är att du är en strukturerad, nyfiken och stresstålig individ. Vi lägger stor vikt vid att ditt arbete håller hög kvalitet och att du trivs med att samarbeta i team. Som customs agent kommer du att få intern utbildning för att komma igång i rollen. Därefter ges du kontinuerligt möjlighet att delta i olika utbildningar inom alla områden av tullverksamheten, både online och vid Tullverket i Stockholm. I rollen som customs agent kommer du vara en del av ett härligt team som stöttar varandra för att nå sina mål. Med dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg kommer arbetsuppgifterna i huvudsak att bestå av: Kontinuerlig kommunikation med myndigheter, kunder och transportföretag. Skapande av tulldeklarationer för våra kunder. Klassificering av produkter. Övriga administrativa uppgifter. Ansökan Din arbetsplats är belägen på kontoret i Arlandastad, Sigtuna kommun och dina arbetstider är 08:00-17:00 (flextid finns) Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av vårt framgångsrika team så tveka inte på att skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-03-25. Har du frågor kring tjänsten så hör av dig till [email protected]. Din ansökan sker via knappen "ansök" här nedan, ansökningar via mail hanteras ej.

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Transport, Trade & Logistics Specialist
Jobbusters AB
Speditörer och transportmäklare

Job Description Are you an organized and detail-oriented logistics professional with a proactive mindset? Do you thrive in a dynamic environment where problem-solving and collaboration are key? We are now looking for a Transport, Trade & Logistics Specialist to join our client’s team in Västerås. As a Transport, Trade & Logistics Specialist, you will play a crucial role in ensuring that shipments are efficiently planned, consolidated, and delivered on time. You will work closely with internal and external stakeholders, including the order management team, customers, and the chamber of commerce, to manage transportation planning, export/import documentation, and continuous process improvements. In this role, you will play a critical role in ensuring that their products reach their customers in time. You will work alongside several other Transport, Trade & Logistics Specialists. Main responsibilities Daily contact with internal and external stakeholders; predominantly their order management team and their internal/external customers. Interfacing with the chamber of commerce and creating of documentation such as EUR1 and/or other certificates. Proactive planning to consolidate shipments both within the EU and to the rest of the world to ensure that they are dispatched in time and booked in our TMS accordingly Work with continuous improvement processes. Qualifications You have several years’ experience with transportation planning and consolidating multiple shipments. You have experience with importation/exportation. You have experience in SAP or other equivalent ERP-system. You are fluent in English, both oral and written. Meritorious: Additional WMS experience is a plus. Personal Qualities We are looking for a highly organized and structured individual who can efficiently manage multiple shipments and deadlines. You are proactive and solution-oriented, quickly identifying and resolving challenges as they arise. With strong communication skills, you are comfortable interacting with both internal and external stakeholders. Attention to detail and accuracy come naturally to you, ensuring compliance with transport and trade regulations. You thrive in a fast-paced logistics environment, demonstrating flexibility and adaptability. As an independent and accountable professional, you take ownership of your tasks and drive results. Additionally, your analytical mindset allows you to optimize transport processes and improve overall efficiency. Company DescriptionOur client is developing the world's energy system to become more sustainable and flexible. They help clients in the energy and industrial sectors with innovative solutions and services worldwide. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2026-03-02 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Västerås. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025