Speditör

Sök bland 10 lediga jobb som Speditör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gerlach Sweden AB söker: Tullspecialist
Dhl Freight (Sweden) AB
Speditörer och transportmäklare

Vilka är vi? Gerlach är den ledande neutrala leverantören av tulltjänster i Europa. Med ett nätverk av 170 kontor i 27 europeiska länder och mer än 750 tullspecialister täcker vi hela behovet av tulltjänster; import, export och transit, men även komplexa tullösningar, värdering av logistikkedjor och olika konsultationstjänster – däribland utbildningar i samarbete med bl.a. olika högskolor.   Vill du veta mer? Titta gärna in på: https://gerlach-customs.com/se-se/om-oss/ eller följ oss på LinkedIN: https://www.linkedin.com/company/gerlach-customs/   Vad erbjuder vi dig?   På Gerlach har vi massor att vara stolta över, men det vi är mest stolta över är våra medarbetare! Som vår nya kollega har du stora möjligheter att upptäcka och vidareutveckla dina starka sidor. Du får chansen att vara en del av vårt skickliga globala team och del av världens ledande tullombudsföretag. Här får du möjlighet att utmana dig själv och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. En bransch som är både spännande och i ständig utveckling. Nya roliga utmaningar uppkommer hela tiden när länder, gränser och handel förändras och utvecklas.     Tjänsten är tillsvidare, heltid, med placering i Jönköping. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: * Upprätta tulldeklarationer  * Sammanställa tullunderlag och förmedla dessa till angivna utlämningsställen * Kommunicera med kunder och i vissa fall åkerier samt chaufförer * Verka för hög kvalitet och effektivitet * Arbeta för att uppnå fastställda produktions och kvalitetsmål * Utföra uppdrag i enlighet med processbeskrivningar/instruktioner/rutiner. * Iaktta gällande restriktioner/regleringar (myndighetskrav).     Vem är du? Vi söker dig som är kundorienterad och noggrann. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att planera och organisera. Du är en lagspelare men som inte tvekar inför att ta egna beslut och initiativ och har du dessutom erfarenhet av tullverksamhet är en förutsättning. Självklart är du engagerad, tror på dig själv och har vad som krävs för att utföra jobbet! Du ser dig själv som en tullspecialist med många år inom yrket.   Kvalifikationskrav och personliga egenskaper som krävs för rollen: * Gymnasiekompetens * Du bör ha någon form av tullutbildning * Minst fem års erfarenhet av att upprätta tulldeklarationer. Import och export * Starta och avsluta transiteringar * Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift * God datorvana (Officepaketet) * Noggrann * Förmåga att prioritera * Kunna arbeta självständigt  * Kundorienterad/Serviceminded   Intresserad? Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om rollen är du välkommen att kontakta: Per Öhrn, Supervisor, telefon: 040-628 66 95 eller 0709-579 007.     Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2024-09-20   Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på Gerlach måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat. #LI-Freight

4 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Gerlach Sweden AB söker: Tullspecialist
Dhl Freight (Sweden) AB
Speditörer och transportmäklare

Vilka är vi? Gerlach är den ledande neutrala leverantören av tulltjänster i Europa. Med ett nätverk av 170 kontor i 27 europeiska länder och mer än 750 tullspecialister täcker vi hela behovet av tulltjänster; import, export och transit, men även komplexa tullösningar, värdering av logistikkedjor och olika konsultationstjänster – däribland utbildningar i samarbete med bl.a. olika högskolor.   Vill du veta mer? Titta gärna in på: https://gerlach-customs.com/se-se/om-oss/ eller följ oss på LinkedIN: https://www.linkedin.com/company/gerlach-customs/   Vad erbjuder vi dig?   På Gerlach har vi massor att vara stolta över, men det vi är mest stolta över är våra medarbetare! Som vår nya kollega har du stora möjligheter att upptäcka och vidareutveckla dina starka sidor. Du får chansen att vara en del av vårt skickliga globala team och del av världens ledande tullombudsföretag. Här får du möjlighet att utmana dig själv och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. En bransch som är både spännande och i ständig utveckling. Nya roliga utmaningar uppkommer hela tiden när länder, gränser och handel förändras och utvecklas.   Tjänsten är tillsvidare, heltid, med placering i Malmö. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: * Upprätta tulldeklarationer  * Sammanställa tullunderlag och förmedla dessa till angivna utlämningsställen * Kommunicera med kunder och i vissa fall åkerier samt chaufförer * Verka för hög kvalitet och effektivitet * Arbeta för att uppnå fastställda produktions och kvalitetsmål * Utföra uppdrag i enlighet med processbeskrivningar/instruktioner/rutiner. * Iaktta gällande restriktioner/regleringar (myndighetskrav).   Vem är du? Vi söker dig som är kundorienterad och noggrann. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att planera och organisera. Du är en lagspelare men som inte tvekar inför att ta egna beslut och initiativ och har du dessutom erfarenhet av tullverksamhet är en förutsättning. Självklart är du engagerad, tror på dig själv och har vad som krävs för att utföra jobbet! Du ser dig själv som en tullspecialist med många år inom yrket. Kvalifikationskrav och personliga egenskaper som krävs för rollen: * Gymnasiekompetens * Du bör ha någon form av tullutbildning * Minst fem års erfarenhet av att upprätta tulldeklarationer. Import och export * Starta och avsluta transiteringar * Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift * God datorvana (Officepaketet) * Noggrann * Förmåga att prioritera * Kunna arbeta självständigt  * Kundorienterad/Serviceminded Intresserad? Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om rollen är du välkommen att kontakta: Per Öhrn, Supervisor, telefon: 040-628 66 95 eller 0709-579 007.    Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2024-09-20 Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på Gerlach måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat. #LI-Freight

4 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Sjöspeditör till välkänt logistikföretag
Bravura Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på nio månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget: Företaget är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster. De söker dig som vill bidra till effektivisering av deras sjölogistiska flöden och nöjda kunder. Tjänsten är placerad på deras kontor i Göteborg, Mölndal. Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du främst arbeta med olika administrativa ekonomiska uppgifter kopplat till företagets godsflöden inom sjölogistik. Du ansvarar för löpande registrering och manuell hantering av inkommande och utgående faktureringar. Du registrerar fakturor löpande och säkerställer att informationen stämmer. I ditt arbete kommer du ha en tät kontakt med övriga avdelningar inom sjölogistik. Samtidigt har du daglig kontakt med leverantörer och analyserar resultaten på varje skeppning. • Löpande fakturering och kostnadskontroll • Nära kontakt med andra avdelningar inom sjölogistik • Analysering av resultat på varje skeppning Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst ett års erfarenhet av sjöspedition • Erfarenhet av att analysera resultat och dra slutsatser baserat på data • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift • God dator- och systemvana inklusive Excel • Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom sjölogistik Vi söker dig som har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och drivs av att få saker gjorda. Att göra saker halvdant är inte din stil; du dubbelkollar alltid och ser till att de görs ordentligt. Din analytiska förmåga gör att du snabbt förstår vad som behöver göras, även när det blir knepigt, och du upptäcker fel innan de blir till problem. Att hantera siffror och ekonomiska termer ligger i din natur, precis som din förmåga att upptäcka logiska mönster. God kommunikationsförmåga är också avgörande då du kommer att ha regelbunden kontakt med både interna avdelningar och externa leverantörer. Att kunna arbeta självständigt samtidigt som du är en effektiv teamspelare är också. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

2 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Speditör / Transportplanerare
Embedded Skills United AB
Speditörer och transportmäklare

Är du en driven och erfaren speditör/transportplanerare som vill vara med och optimera logistiken för våra kunder? Som speditör hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga och kostnadseffektiva transporter för våra kunder, både nationellt och internationellt. Du kommer att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö med många internationella kontaktytor. Ditt arbete kommer att vara varierat, där du hanterar allt från att förhandla fraktpriser och koordinera transporter till att säkerställa livsmedels- och läkemedelssäkerhet genom ansvarsfulla uppdrag. Dessutom får du möjligheten att vara en del av ett starkt och stöttande team med god laganda. Om tjänsten Som Speditör/ transportplanerare hos oss kommer du att: Planera och arrangera transporter via väg, järnväg och sjö. Säkerställa att alla transporter uppfyller de strikta kraven för tullhantering och temperaturkontroll. Arbeta med en hög grad av precision för att garantera att leveranser sker i tid, oavsett destination. Hantera transporter som innefattar både nationella och internationella leveranser. Planera och koordinera transporter: Hantera hela logistikkedjan från start till mål, inklusive tullhantering och dokumentation. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta som speditör eller i en liknande roll. Har goda kunskaper om nationell och internationell frakt, inklusive tullregler och dokumentation. Är lösningsorienterad, noggrann och har en stark förmåga att arbeta under press. Har goda förhandlings- och kommunikationsfärdigheter. Är serviceinriktad och har en stark kundfokus. Är en naturlig lagspelare som trivs i en miljö där kommunikation och samarbete är nyckeln till framgång. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med omväxlande arbetsuppgifter och många internationella kontaktytor. Möjligheten att vara en del av ett starkt och stöttande team med god laganda. Chansen att arbeta med viktiga och ansvarsfulla uppdrag där du bidrar till att säkerställa livsmedels- och läkemedelssäkerhet. Global räckvidd: Arbeta med kunder och transporter över hela världen. Vi värdesätter både din yrkeserfarenhet och ditt engagemang för arbetsuppgifterna. Din vilja att utvecklas inom området är något vi lägger stor vikt vid. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Utbildning inom logistik eller ekonomi är meriterande.

30 augusti 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Sjöspeditör till DHL
Bravura Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader med start i oktober. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL. Om företaget: Dhl Global Forwarding (Sweden) AB är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. De har verksamhet och territorier i 220 länder och har cirka 470 000 medarbetare. I Sverige har de cirka 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer. Denna tjänst är belägen på kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter: I rollen som sjöspeditör har du en central roll i att hantera hela processen för sändningar, från att boka upp sändningen till att säkerställa korrekt leverans. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och boka transporter, hantera exportförtullning, övervaka sändningar och följa upp att allt går enligt plan. Du ser även till att alla kostnader är korrekt estimerade och att fakturering sker på ett korrekt sätt, inklusive kontroll av kundfakturor innan de skickas ut. Vidare har du kontakt med kund och leverantör vilket innebär att du är deras huvudsakliga kontaktperson och säkerställer att deras sändningar hanteras effektivt och enligt deras behov. Dessutom kommer du att hantera eventuella frågor från kund rörande debiterade uppdrag och vara ansvarig för uppdragets totala resultat. • Central roll för hela processen • Planera boka, leveransbevaka sändningar • Säkerställa korrekt exportförtullning • Fakturering och kontroll av kundfaktura Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad utbildning inom Spedition, Sjöfart eller Logistik • Arbetslivserfarenhet/praktik/sommarjobb av spedition, export/sjöexport är högst meriterande • Mycket god systemvana, erfarenhet i Cargo Wise är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i denna roll har du ett stort intresse för att samarbeta och tillsammans komma fram till ett bra resultat tillsammans med dina kollegor. Du en kommunikativ person som trivs med breda interna kontaktytor. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera goda lösningar. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är analytisk lagd och tycker om detaljer och siffror för att säkerställa att dina administrativa delar i arbetet håller högsta kvalitet. Övrig information: Start: oktober Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

30 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Speditörer till framtida uppdrag i Göteborg
Adecco Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Är du en utbildad speditör? Har du tidigare arbetat med supply chain inom transport? Eller brinner du helt enkelt för transportkoordination och vill fortsätta din utveckling inom logistik och spedition? Vi på Adecco söker nu kandidater till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg!  Om tjänsten Som Speditör hos våra kunder kommer du arbeta för marknadens stora aktörer inom dess industri. Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att variera, men sedvanligt är hantering av planering och bokning av transporter på väg och sjö, för ett specifikt logistikflöde inom Europa. På en internationell nivå kan du komma att ansvarar för ett eget flöde där du även får arbeta för att ta fram lösningar på de avvikelser som kan uppstå. Ditt huvuduppdrag är att se till att transporten är på rätt plats i rätt tid. I din roll som speditör/transportkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Ansvara för kommunikationen med transportörer och terminaler likväl som övriga interna och externa intressenter på internationell nivå. • Följa upp leverantörsprestanda med att agera på eventuella avvikelser. • Arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer. • Uppföljning av statistik, planering och utveckling av övriga rutiner. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik/spedition eller likvärdigt, och som har en god förståelse för logistikprocessen och flöden. Vidare har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bokning och planering av transporter. För att lyckas i tjänsten ser vi även att du behärskar svenska så väl som engelska då du kommer arbeta i en internationell miljö. Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande. Vi ser också att du har lätt för att lära dig nya system och har god erfarenhet av MS Office, framförallt Excel. För att lyckas i rollen tror vi även att du är en driven problemlösare som tycker om att lära sig nya saker. Du har ett analytiskt tankesätt och tycker om att arbeta såväl reaktivt som proaktivt samt är är en lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Din kommunikativa förmåga och prestigelöshet gör att du kommer nå stor framgång! Viktigt för tjänsten: • Eftergymnasial utbildning inom logistik eller transport. • Flytande svenska såväl som engelska i tal och skrift. • God problemlösande förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]  Välkommen med din ansökan!

28 augusti 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Erfaren speditör till Nobeli Business Support
AxÖ Consulting AB
Speditörer och transportmäklare

Är du en skicklig och erfaren transportorganisatör och vill bli en del av ett väletablerat företag i en stark tillväxtfas? Nobeli Business Support är inne i en stark tillväxtfas tillsammans med sina ägare och behöver därför förstärka sin speditionsavdelning med fler speditörer. Vill du ta nästa steg i karriären med utmanande kunder och processer – då kan detta vara rollen för dig! Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att anställas direkt hos Nobeli. Varför Nobeli Business Support? Hos Nobeli välkomnas du av ett dynamiskt, prestigelöst och härligt gäng om åtta personer som jobbar med ett stort kundfokus inom framför allt internationella transporter och tull. Med sina olika erfarenheter och positiva inställning är alla med och bidrar till att både Nobeli och kunderna lyckas i sina uppdrag. Som speditör på Nobeli jobbar du i ett nära samarbete med uppdragsgivarna som också är bolagets ägare. Det är ett högt tempo och stor efterfrågan på Nobelis tjänster. Därför erbjuds du ett utmanande och utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer där du blir en viktig del i en större helhet. Välkommen med din ansökan! Om rollen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att operativt arbeta med exportspedition där du tillsammans med uppdragsgivaren planerar och bokar frakter med lämplig transportör på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. Initialt kommer du i huvudsak att fokusera på vägtransporter, men med tiden kan rollen komma att innefatta även andra transportslag. I rollen ingår också att: - Samla in underlag för, och iordningställa, transport-och handelsdokument som tex exportdeklarationer, farligt gods-deklarationer, proformafakturor och transportinstruktioner. - Mycket kontakt med olika inhemska och utländska aktörer som tull- och transportagenter, myndigheter och godsmottagare. - Agera expert och bollplank åt våra ägare inom transportområdet. Vem är du? Vi tror att du som söker har erfarenhet från roll som speditör, gärna inom transportbokning. Vi ser gärna att du har relevant logistikutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig, men det är också viktigt att du har förståelse för vad det innebär att vara en samordnande funktion mellan kund och leverantör. Rollen kräver mycket goda kunskaper i tal och skrift på både svenska och engelska då såväl dokumentation som kommunikation på båda språken är vanligt förekommande. Nobelis grundsyn vilar på att upprätthålla en balans mellan kundens, affärens och medarbetares perspektiv. Detta är särskilt betydelsefullt i rollen som speditör eftersom du kommer att ha kontakter med kunder, leverantörer och dina kollegor. För att navigera framgångsrikt i detta landskap krävs att du har högt professionalitet i dialogen, att du kan organisera din arbetsdag på ett effektivt sätt samt har förmågan att självständigt ta initiativ och samarbeta med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du är prestigelös och generös med både din kunskap och kompetens gentemot både kollegor och kund. Du är kommunikativ och har såväl förmåga som intresse att bygga trygga och långsiktiga relationer med våra kunder och uppdragsgivare. Du är en stabil person som håller huvudet kallt och kan bibehålla din arbetskapacitet även i perioder då du har många parallella processer som pågår samtidigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av - liknande roll på större, producerande bolag. - internationella transporter.  - regelverk som ADR/IMDG och IATA. Nobeli har också möjlighet att erbjuda utbildningsmöjligheter för att komplettera din kompetens. Information och ansökan Känner du att detta är en roll som skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval men så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är den 22 september.   Rollen kräver att du uppfyller kraven för säkerhetsprövning. Det innebär att du före anställning behöver genomföra säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket kan medföra vissa krav på medborgarskap. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på 072 - 398 02 67 eller [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

28 augusti 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Speditörer till företag i centrala Göteborg
Boxflow Staffing Syd AB
Speditörer och transportmäklare

Om tjänsten Nu söker vi erfarna speditörer till vår kund i centrala Göteborg! Som speditör ansvarar du för transporter och trafikflödet från början till slut. Du tar hand om hela kedjan från inkommande order och kalkylering till återrapportering och resultatuppföljning. Därtill säkerställer du korrekthet och kvalité i arbetet som gör att det som överenskommits med kund levereras på utsatt tid. Du har daglig kontakt med kunder och leverantörer, främst via mail. Vid start får du en gedigen introduktion, både till företaget och rollen, samt vägledning av kollegor. Du blir en del av ett sammansvetsat team som tillsammans arbetar med att ta fram kundanpassade lösningar utifrån kundernas behov. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Boxflow och uthyrd till vår kund. Anställningen är på heltid, tillsvidare. Arbetstider 8.00-17.00 Profil & bakgrund Vi tror att du är en erfarenspeditör som trivs bra i yrket.Som person tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du alltid ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Som person är du öppen inför förändringar och trivs i en dynamisk roll och organisation. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat.För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning. Starkt meriterande med eftergymnasial utbildning inom spedition eller logistik Erfarenhet av spedition Talar och skriver flytande svenska och engelska Goda IT-kunskaper och erfarenhet att jobba med system som stödjer transporten Goda kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook) Rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden har avslutats, så skicka in din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

21 augusti 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Transportsäljare Sverige
Begoma Spedition AB
Speditörer och transportmäklare

Kort om tjänsten Söker du en plats där du får utlopp för ditt driv i en platt organisation med många kontaktytor? Begoma erbjuder dig möjligheten att arbeta ivårt försäljningsteam där dina erfarenheter och idéer uppskattas. Om företaget Begoma är ett familjeägt logistikföretag med anor från 1800-talet, som erbjuder internationella transport- och logistiktjänster till kunder i Europa. Vi är ett medelstort, privatägt logistikföretag med cirka 70 anställda och hanterar över 50 000 transportuppdrag per år. Vi har ett europeiskt fokus och finns idag på sammanlagt sju kontor i fem länder. Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största industriföretagen såväl som många små och mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens och engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på våra tjänster och vill växa med våra kunder. Framöver kommer vår utveckling att präglas av att erbjuda hållbara tjänster, internationalisering, ökad digitalisering och kundanpassade lösningar. Arbetsuppgifter Som säljarepå Begoma arbetar du självständigt och försäljningsarbetet består av både nyförsäljning och merförsäljning till befintliga kunder. Du driver en kontinuerlig dialog med befintliga kunder samtidigt som du löpande arbetar för att hitta nya kunder att samarbeta med. När affären är uppgjord lämnar du över den till ansvarig trafikgrupp som tar över kundansvaret. Tack vare dina tidigare erfarenheter inom branschen och din affärsförståelse sätter du dig snabbt in i kundernas behov för att presentera en lösning som passar dem. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från försäljning inom transport- och logistikbranschen Obehindrad tal/skrift i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande God datorvana med mycket kunskaper i Excel Vi ser att du som söker är en person som motiveras av att göra affärer och se lösningar. Du är trygg i kontakten med nya människor och tvekar inte inför att slå det där extra samtalet för att skapa nya kontakter och affärsmöjligheter. Dina kundkontakter präglas av din förmåga att förstå dina kunders behov och du tillför energi både mot kunder och kollegor. Vidare trivs du med att arbeta med andra och delar gärna med dig av dina tankar och erfarenheter för att tillsammans skapa en bra upplevelse för våra kunder. Övrigt Start: efter överrenskommelse Omfattning: 100% Plats: Sverige Lön: Enligt överenskommelse

8 augusti 2024
Sista ansökan:
25 januari 2025
Flygspeditör - Air Export
Randstad AB
Speditörer och transportmäklare

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en driven och noggrann flygspeditör för att stärka teamet inom flygexport hos vår kund i Jönköping, med tillsättning efter sommaren. Som flygspeditör koordinerar du flygsändningar och har dagligen kontakt med kunder, leverantörer och kollegor över hela världen. Företaget arbetar med ett brett spann av kunder, från små lokala företag till globala storbolag. Din roll består av övergripande kontroll över kunders godsflöden från bokning till slutfakturering. Teamet arbetar med olika fokus utifrån kundernas behov och önskemål. Rollen som speditör passar dig som har erfarenhet av spedition och logistik, och trivs med att vara spindeln i nätet för att hitta de bästa logistiklösningarna för varje tillfälle. Vi ser gärna att du även har relevant utbildning inom logistik eller transport, inom flygexport är meriterande. Du kommer att arbeta i ett team där man hjälper varandra att lösa kluriga bokningar, utbyter idéer och kunskaper och tillsammans förbättrar arbetssätten. Har du kunskap i tull- och exportregler, samt tycker om att arbeta med kundkontakter, kan detta vara rätt tjänst för dig. Skicka in din ansökan redan idag!   Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval kommer att ske löpande, men med tillsättning efter sommaren. Vid frågor eller funderingar kontakta rekryteringsansvarig Caroline Jevic på [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Planera och boka flygtransporter för exportvaror Hantera tullhandlingar och säkerställa efterlevnad av lagar och regler Kommunicera med leverantörer, tullmyndigheter och kunder Övergripande kontroll över kunders godsflöden från bokning till slutfakturering Leda och övervaka lastning och lossning av flygfrakt Kvalifikationer Relevant utbildning inom logistik, transport eller internationell handel Erfarenhet av spedition och logistik, inom flygfrakt är meriterande Kunskaper i tull- och exportregler Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Flytande svenska och engelska i tal och skrift   Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

18 juni 2024
Sista ansökan:
16 september 2024