Speditör

Sök bland 8 lediga jobb som Speditör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobb som Sjöspeditör

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i tre månader med start i juni. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget: Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. De har verksamhet och territorier i 220 länder och har cirka 470 000 medarbetare. I Sverige har de cirka 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer. Denna tjänst är belägen på kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter: I rollen som speditör arbetar du självständigt med sjöspedition i en arbetsgrupp som består av totalt 13 medarbetare. Du ansvarar för att boka sändningar och säkerställa att dessa hämtas samt skeppas i rätt tid och till rätt pris, enligt överenskommelse med kund. Vidare arbetar du med offerter och fakturahantering där du är behjälplig i frågor från företagets kunder. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad eller pågående utbildning inom Spedition, Sjöfart eller Logistik • Arbetslivserfarenhet av administration och kundservice • Mycket god systemvana, erfarenhet i Cargo Wise är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Som person är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar samt är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Övrig information: Start: 1 juni Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Speditör till kommande uppdrag i Göteborg!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder dig: Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar. Arbetsuppgifter Just nu söker vi speditörer till kommande uppdrag i Göteborg! Har du tidigare erfarenhet av spedition och redo för nästa utmaning? Skicka då in din ansökan redan idag! Som speditör kommer dina främsta arbetsuppgifter att bestå av att planera och koordinera transporter världen över. I rollen innebär det daglig kontakt med leverantörer, kunder och samarbetspartners. Du ansvarar för hela processen från bokning till levererat gods. Du kommer du vara kundernas närmaste kontakt och hålla dem uppdaterade vid eventuella avvikelser. I arbetet kan även tullhantering och fakturering förekomma. Vid en eventuell anställning kan du till en början bli anställd av Aditro Logistics och uthyrd till kund med målet om att på sikt bli direktanställd hos kunden. Det finns även möjlighet till en direktrekrytering. Din profil För att du ska lyckas i rollen ser du snabba förändringar som en positiv utmaning samt är flexibel i ditt arbetssätt. Vidare ser vi även att du är kommunikativ och på ett naturligt sätt kan kommunicera med transportörer, samarbetspartners och kunder. Vi ser gärna att du har: - Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området - Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal - Har goda datorkunskaper (Office-paketet och affärssystem) - Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av både import och export Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
DSV söker Speditör med erfarenhet av Healthcare!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Exempel på arbetsuppgifter: * Hantera bokningar från interna och externa kunder * Registrering av sändningar i produktionssystemet * Kundserviceärenden som avisering, godssökning och bevakning av leveranser * Kontering och fakturering * Implementering och support i förberedelse utav passiva system (t.ex. kvalificerade förpackningar) på DSVs Pharma lager och operativa arbetsinstruktioner. * Eskalera eventuella operativa svagheter eller nödvändiga förbättringar till våra produktägare * Stödja Healthcareavdelningen genom att ställa frågor och hitta förbättringsmöjligheter som identifieras * Tjänsten kräver att du stundtals kan hantera ett högt tempo, har förmåga att följa upp ärenden, är noggrann och prioriterar inkommande arbetsuppgifter på ett metodiskt sätt. Du säkerställer snabb problemlösning och rådgivning. Du ser till att alla försändelser inom ditt område tillmötesgår hälso- och sjukvårdspolicy, samt DSV’s interna policies inom området. Vad har du med dig?  * Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av GDP transporter. * Du ska ha god kännedom kopplat till förberedelser av passiva transportsystem (kyllådor, kylpallar och aktiva system så som Envirotainer). * Du har minst 3 års erfarenhet inom logistik.  * Du ska kunna navigera dig kring de olika transportslagen så som Kurir-, Flyg-, och vägtransport i enlighet med GDP.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bli Speditionstrainee hos DACHSER Sweden

Upptäck möjligheten att ta del av en spännande utbildning inom ett internationellt företag som ger dig en fot in på arbetsmarknaden direkt efter avslutade studier. Som en Speditionstrainee hos DACHSER får du inte bara en lön under hela studieperioden, utan även chansen att utvecklas både personligt och professionellt.  Just nu söker vi två stycken Speditionstraineer till vårt platskontor oss på Dachser. Placeringsort är för närvarande Malmö, men vi kommer inom en snar framtid flytta vår verksamhet till Landskrona då vi expanderar och utökar våra verksamhet. Ta chansen att skapa en framtid tillsammans med oss och ansök redan idag. Vad gör en Speditionstrainee? Som Speditionstrainee innebär det att du deltar i en lärlingsutbildning där du växlar mellan studier och arbete. Under denna utbildning får du en bred introduktion till företaget och dess olika avdelningar. Du kommer bland få möjlighet att lära dig om  olika aspekter inom spedition, inklusive logistik, transportplanering, tullhantering, dokumentation och kundservice. Din kunskap kommer att växa kontinuerligt och med tiden kommer du att tilldelas ökade ansvarsområden allteftersom du utvecklas. Den största delen av din utbildning kommer att äga rum på vårt platskontor i Malmö. 11 veckor av den totala utbildningstiden på 2 år och 3 månader genomföras på Roskilde Handelshögskola strax utanför Köpenhamn. Vem är du? Vi söker dig som har tagit studenten från ett högskoleförberedande gymnasieprogram, samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska. För oss är det viktigt att du är seriös och inställd på en utbildning som kräver engagemang och lust till utveckling. Som person trivs du i en omväxlande vardag med många olika arbetsuppgifter. Du har en stark laganda och är nyfiken på att lära dig nytt, men förstår också att rutinuppgifter är en del av vardagen. Du tar ansvar och initiativ och har fokus på din utbildning där vi ställer ömsesidiga krav. Enligt det danska utbildningsystemet får du inte vara över 25 år vid kursstart.     Bra att veta Under hela utbildningen får du lön från DACHSER, lönen är satt enligt danskt kollektivavtal. Vi står för alla resor till och från Köpenhamn inklusive övernattningar och du får 25 dagars betald semester.  Utbildningen påbörjas i september 2024 och sträcker sig över totalt 2 år och 3 månader. All undervisning sker på Engelska men utbildningsmaterial är på Danska. Vårt mål är att du under utbildningen ska växa både på ett personligt och professionellt plan och att du trivs så pass bra hos oss att du efter avslutad utbildning vill fortsätta din resa inom företaget. Vi är DACHSER På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar  i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalité i förarsätet. DACHSERs filial i Malmö är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 250 kollegor nationellt och runt 33 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap. Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på Är du intresserad? Vi har flera kollegor som börjat sin karriär hos DACHSER just som Speditionstrainee, träffa Herman som just nu går utbildningen i Malmö eller läs om Nelly som 2013 var en av de första att gå utbildningen och sedan dess utvecklats inom företaget. Klicka dig vidare här för att få mer information om upplägget. Ytterligare information lämnas av Julia Andersson, HR Business Partner. Kontakta henne via mejl [email protected] eller på telefon +46 729 62 96 04  Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Ansökan är öppen fram till 11 maj.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Speditör till kommande uppdrag i Göteborg!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder dig: Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar. Arbetsuppgifter Just nu söker vi speditörer till kommande uppdrag i Göteborg! Har du tidigare erfarenhet av spedition och redo för nästa utmaning? Skicka då in din ansökan redan idag! Som speditör kommer dina främsta arbetsuppgifter att bestå av att planera och koordinera transporter världen över. I rollen innebär det daglig kontakt med leverantörer, kunder och samarbetspartners. Du ansvarar för hela processen från bokning till levererat gods. Du kommer du vara kundernas närmaste kontakt och hålla dem uppdaterade vid eventuella avvikelser. I arbetet kan även tullhantering och fakturering förekomma. Vid en eventuell anställning kan du till en början bli anställd av Aditro Logistics och uthyrd till kund med målet om att på sikt bli direktanställd hos kunden. Det finns även möjlighet till en direktrekrytering. Din profil För att du ska lyckas i rollen ser du snabba förändringar som en positiv utmaning samt är flexibel i ditt arbetssätt. Vidare ser vi även att du är kommunikativ och på ett naturligt sätt kan kommunicera med transportörer, samarbetspartners och kunder. Vi ser gärna att du har: - Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området - Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal - Har goda datorkunskaper (Office-paketet och affärssystem) - Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av både import och export Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Speditör med fokus på sjöimport till företag i Göteborg!

Är du redo för nästa steg i din karriär inom logistik och transport? Vill du vara en del av ett motiverat team där din expertis får komma till sin rätt och där du får chansen att göra skillnad. Då har du kommit rätt! Vi söker en engagerad och driven speditör till vår kund i centrala Göteborg. OM TJÄNSTEN Vår kund är i stor tillväxtfas och behöver nu dig för att nå nya höjder. De levererar hela transportkedjan och är stolta över att även kunna erbjuda kunderna tredjepartslogistik och lagerhållning. I rollen som speditör kommer du att ha en nyckelroll där du hanterar sjöimport och bilhantering, med inslag av flygimport/export inom Europa. Dina dagliga uppgifter inkluderar inköpshantering från rederier, flygbolag, co-loaders och åkerier. Dessutom förväntas du bidra till att säkerställa en hög kundnöjdhet samt vara en del av ett samspelt team som driver logistikkedjan framåt. Du erbjuds - En dynamisk arbetsmiljö i centrala Göteborg - Möjlighet att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter - En stöttande och inkluderande arbetskultur med härliga kollegor - Utvecklingsmöjligheter och möjlighet att växa i rollen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Inköpshantering från rederier, flygbolag, co-loaders & åkerier * Hantering av sjöimport med inslag av bilimport/export inom Europa * Säkerställa en hög kundnöjdhet & driva logistikkedjan framåt * Arbeta med samtliga transportsätt, inklusive sjötransport, flygtransport och vägtransport * Stödja vid flygimport/export VI SÖKER DIG SOM * Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet * Har erfarenhet av liknande roll & arbetsuppgifter sedan tidigare Det är meriterande om du - Har erfarenhet av sjöimport - Innehar en högskole/universitetsexamen inom området alternativt YH Erfarenhet är av vikt, men vi anser att dina personliga egenskaper är ännu viktigare och kommer därför lägga stor vikt vid personlig matchning. För att lyckas i rollen ser vi att du är proaktiv och brinner för att skapa kundnöjdhet. Som person är du engagerad och en lagspelare för ditt team samt kollegor världen över. Du är noggrann, strukturerad och en problemlösare som ser till helheten. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Speditör sökes till sommaruppdrag

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder dig: Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar. Arbetsuppgifter Just nu söker vi en speditör till uppdrag i sommar hos en av våra kunder i Borås. Har du precis tagit examen inom spedition/logistik och vill få en fot in i branschen? Eller dig som har tidigare erfarenhet av vägspedition/transportplanering och letar efter nya utmaningar. Då är detta rätt tjänst för dig! Som speditör kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att planera och koordinera transporter. Avvisa kunder och samarbetspartners via telefon och mail med uppdateringar kring transporterna. Hantering av dokument så som tull och frakthandlingar. Detta uppdrag innebär till större delen vägspedition. Omfattning: Heltid, sommarperioden maj-augusti. Placering: Borås Din profil För att du ska lyckas i rollen ser du snabba förändringar som en positiv utmaning samt är flexibel i ditt arbetssätt. Vidare ser vi även att du är kommunikativ och på ett naturligt sätt kan kommunicera med transportörer, samarbetspartners och kunder. Vi ser gärna att du har: - Utbildning inom logistik/spedition/transport. - Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal - Har goda datorkunskaper (Office-paketet och affärssystem) Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Speditör till Elof Hansson

Tillsammans med Elof Hansson söker vi nu en speditör för start under våren. Här ges du möjlighet att arbeta i en koordinerande roll i en internationell miljö. Rollen lämpar sig för dig som har utbildning inom logistik, spedition eller liknande samt önskvärt någon form av erfarenhet inom området. Behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader. Om Elof Hansson Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Koncernen är global med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden: Trade – internationell handel med skogsprodukter International – globala projekt för en hållbar framtid Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg Elof Hansson skapar mervärde för kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Koncernen har ca 200 anställda runt om i världen, varav ca 100 arbetar på kontoret i Göteborg, och omsätter drygt 8 miljarder SEK. Läs mer på Elof Hanssons hemsida. Om tjänsten Som speditör kommer dina huvudsakliga ansvar vara att: Stötta de olika divisionerna i deras behov av frakt, primärt sjöfrakt Samordna bokningen av transporter med nyckelintressenter både internt och externt Kommunicera med försäljningsavdelningen, kundtjänst, leverantörer av varor (t.ex. pappers- och massa­fabriker), rederier, speditörer, terminaler, åkeriföretag, osv. i syfte att hitta de bästa fraktlösningarna Arbetet utförs primärt i affärssystemet Navision. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition Har någon form av erfarenhet inom logistik eller spedition, gärna med inriktning mot sjöfrakt Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i en internationell miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du behöver vara en flexibel person som drivs av att möta kundernas förväntningar samt erbjuda utmärkt service. Du kommunicerar med tydlighet, professionalism och är lyhörd för andras åsikter och behov. Du är van vid och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo, laganda och hög personlig ansvarsnivå. Du besitter en can-do-attityd, är resultatorienterad och en naturlig problemlösare. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO där behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader. Omfattning: Heltid, kontorstider Önskat startdatum: Snarast möjligt (under våren) Lön: Fast månadslön Placering: Centrala Göteborg Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024