Speditör

Sök bland 16 lediga jobb som Speditör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säljinriktad Sjöspeditör till expansiv kund i Göteborg
DFDS Professionals AB
Speditörer och transportmäklare

Säljinriktad sjöspeditör till expansiv kund i Göteborg Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i rollen som Sjöspeditör? Tycker du om problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Sök då rollen redan idag! Dina arbetsuppgifter DFDS Professionals söker nu en engagerad och säljinriktad Sjöspeditör till vår kund i Göteborg. Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder. Som Sjöspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med vår kunds nätverk runt om i världen och nära samarbete med kollegor, leverantörer och kundrepresentanter. Du blir del av ett team med kunniga kollegor som är måna om den nära kundrelationen. I dina arbetsuppgifter ingår: - Aktivt arbete med kundrelation och att ge vår kund riktigt god service - Planering och bokning av transport - Leveransbevakning/avvikelserapportering - Utfärdande av transportdokument - Fakturering samt kostnadskontroll - Delta i kund- och leverantörsmöten - Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema. Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs av att arbeta i team. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Du har en förmåga att handla och agera snabbt. Därtill trivs du i en dynamisk roll inom fartygsbranschen där det ofta sker förändringar. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. I botten har du ett uttalat affärsmannaskap. Företaget erbjuder dig: Ett varierande arbete hos vår kund i en internationell miljö med goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tjänsten omfattas av kollektivavtal, försäkringar samt generöst friskvårdsbidrag. Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Projektspeditör
Randstad AB
Speditörer och transportmäklare

Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och organiserad Projektspeditör till vår kund i Finspång, där du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa framgångsrika leveranser för deras kundprojekt. Som Projektspeditör kommer du att vara dedikerad till specifika projekt inom nyproduktion och agera som delprojektledare från orderstart till kundleverans. Du ansvarar för alla transportrelaterade frågor och säkerställer att varje projekt levereras enligt specifika förutsättningar gällande leveransvillkor, destination, tullhantering och logistik. I din roll kommer du att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter, där du ansvarar för både externa och interna kontakter, bland annat med leverantörer, transportagenter och kundrepresentanter. Du kommer att vara en nyckelperson i att styra och följa upp transportstrategin för att säkerställa att leveransen sker i tid och enligt kundens krav. Vidare innebär rollen att du har ett ekonomiskt ansvar för alla kostnader kopplade till leveranserna. Du kommer att genomföra upphandling, inköp och löpande uppföljning av kostnader som uppstår under projektens gång. Om du vill vara en del av ett företag där affärsmässighet, flexibilitet och långsiktighet är i fokus, och du känner att denna roll passar dig, ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start den 1/4-2025 och pågår till den 31/3-2027, med möjlighet till förlängning. Du ansöker på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Sophia Malaki, [email protected].  För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. att vara konsult  Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Leder delprojekt inom spedition och säkerställer att alla transportrelaterade aspekter hanteras effektivt och enligt plan. Utformar och implementerar en transportstrategi för varje projekt, vilket garanterar punktliga leveranser och att kundens förväntningar uppfylls i varje steg. Ansvarar för transportupphandlingar, kontraktsskrivning och löpande budgetuppföljning för att säkerställa god ekonomisk kontroll och kostnadseffektivitet i projekten. Samordnar och upprätthåller täta kontakter med kunder, leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa en tydlig och gemensam förståelse för hur leveransen ska genomföras. Planerar och utför korrekta transporthandlingar för att säkerställa efterlevnad av alla regler och dokumentationskrav, samtidigt som kundens specifika krav på dokumentation uppfylls. Använder din problemlösningsförmåga för att hantera och lösa leveransproblem under projektets gång, vilket bidrar till hög kundnöjdhet och minimerad ekonomisk påverkan. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning eller flera års kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export. Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning, vilket är starkt meriterande. Erfarenhet av projektledning och samordning av resurser, vilket även det är en fördel. Goda språkkunskaper i engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper i t.ex. spanska, tyska eller ryska är meriterande. En god förmåga att hantera Microsoft Office och SAP, vilket är ett plus. En personlighet som drivs av att arbeta i en dynamisk och omväxlande projektmiljö med högt tempo. Du är strukturerad, kan hantera pressade situationer och är flexibel i att organisera och prioritera effektivt. En naturlig förståelse för kundrelationer och samarbete med externa och interna partners. Du behåller lugnet i stressade situationer och kan hantera hastiga förändringar med stabilitet. Du är en lyhörd lagspelare och kommunicerar tydligt och rakryggat. En självgående och ansvarstagande inställning där du driver dina processer framåt och har en stark vilja och drivkraft att utvecklas. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 februari 2025
Sista ansökan:
27 februari 2025
Transport -& Logistik administratör
Academic Work Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Har du erfarenhet av transport- och logistikflöden och trivs i en roll där du får ha många kontaktytor? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får koordinera transporter och säkerställa effektiva logistiklösningar? Då kan det här vara möjligheten för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som transport -& Logistik administratör kommer du att spela en central roll i att planera, boka och följa upp transporter, både nationellt och internationellt. Du arbetar i nära samarbete med kunder, leverantörer och transportörer för att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva lösningar. Rollen kräver en analytisk förmåga, god kommunikation och ett proaktivt arbetssätt för att hantera dagliga utmaningar och se till att leveranser når sina destinationer i rätt tid. Du erbjuds - Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens - Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Orderhantering * Koordinera och optimera transporter av gods * Ha kontakt med leverantörer, transportörer och interna team för att hantera logistikverksamheten effektivt * Samarbeta med projektteam och produktionsanläggning * Lös transportproblem och åtgärda avvikelser för att upprätthålla smidiga logistikprocesser VI SÖKER DIG SOM - Har relevant utbildning inom logistik, transport eller spedition alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Relevant erfarenhet från en liknande roll - Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

3 februari 2025
Sista ansökan:
4 mars 2025
Gerlach Sweden AB söker: Customs Clearance Agent (Tullagent)
Dhl Freight (Sweden) AB
Speditörer och transportmäklare

Vilka är vi? Gerlach är den ledande neutrala leverantören av tulltjänster i Europa. Med ett nätverk av 170 kontor i 27 europeiska länder och mer än 750 tullspecialister täcker vi hela behovet av tulltjänster; import, export och transit, men även komplexa tullösningar, värdering av logistikkedjor och olika konsultationstjänster – däribland utbildningar i samarbete med bl.a. olika högskolor. Vill du veta mer? Titta gärna in på vår hemsida eller följ oss på LinkedIn.   Vad erbjuder vi dig?   På Gerlach har vi massor att vara stolta över, men det vi är mest stolta över är våra medarbetare! Som vår nya kollega har du stora möjligheter att upptäcka och vidareutveckla dina starka sidor. Du får chansen att vara en del av vårt skickliga globala team och del av världens ledande tullombudsföretag. Här får du möjlighet att utmana dig själv och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. En bransch som är både spännande och i ständig utveckling. Nya roliga utmaningar uppkommer hela tiden när länder, gränser och handel förändras och utvecklas.   Tjänsten är tillsvidare, heltid, med placering i Malmö. Vi tillämpar provanställning.   Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: * Upprätta tulldeklarationer  * Sammanställa tullunderlag och förmedla dessa till angivna utlämningsställen * Kommunicera med kunder och i vissa fall åkerier samt chaufförer * Verka för hög kvalitet och effektivitet * Arbeta för att uppnå fastställda produktions och kvalitetsmål * Utföra uppdrag i enlighet med processbeskrivningar/instruktioner/rutiner. * Iaktta gällande restriktioner/regleringar (myndighetskrav).   Vem är du? Vi söker dig som är kundorienterad och noggrann. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att planera och organisera. Du är en lagspelare men som inte tvekar inför att ta egna beslut och initiativ och har du dessutom erfarenhet av tullverksamhet är en förutsättning. Självklart är du engagerad, tror på dig själv och har vad som krävs för att utföra jobbet! Du ser dig själv som en tullspecialist med många år inom yrket.   Kvalifikationskrav och personliga egenskaper som krävs för rollen: * Gymnasiekompetens * Du bör ha någon form av tullutbildning * Minst fem års erfarenhet av att upprätta tulldeklarationer. Import och export * Starta och avsluta transiteringar * Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift * God datorvana (Officepaketet) * Noggrann * Förmåga att prioritera * Kunna arbeta självständigt  * Kundorienterad/Serviceminded   Intresserad? Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om rollen är du välkommen att kontakta [email protected] Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2024-02-14.   Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på Gerlach måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat.

31 januari 2025
Sista ansökan:
14 februari 2025
Projektspeditör till Finspång
Poolia Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Om tjänsten Som Projektspeditör är du dedikerad till specifika kundprojekt i vår nyproduktion där du arbetar som delprojektledare från orderstart till kundleverans. Du ansvarar för transportrelaterade frågor där varje projekt är unikt och har särskilda förutsättningar vad det gäller leveransvillkor, destination, tullhantering och generellt logistikkoncept. Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start 2025-04-01 to 2027-03-31 , men chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Skapa transportdokument • Transportupphandling • Transportbokning • Leverantörskontakter • Leveransbevakning • Utfärda anmodan för sändningar • Utfärda export/tullhandlingar • Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor • Transportreklamationer • Utveckla och digitalisera våra transport- och tullprocesser Vem är du? • Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export. • Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är starkt meriterande. • Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska är en fördel. • Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP är också ett plus. • Som person drivs du av att ha ett omväxlande arbete i en speditionsverksamhet med högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. • Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. • Du har en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. I stressade situationer är du lugn, uppvisar stabilitet och kan hantera hastiga förändringar. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. • Du är intresserad av hållbarhetsfrågor inom transport och gör detta till en del av ditt dagliga arbete. • Som person är du drivande och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar ett starkt intresse att vara med och utveckla verksamheten. • Du är kostnadsmedveten men samtidigt serviceinriktat vilket gör att du kan hitta rätt service till rätt pris. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

31 januari 2025
Sista ansökan:
27 februari 2025
Projektspeditör
Poolia Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Om tjänsten Som Projektspeditör är du dedikerad till specifika kundprojekt i vår nyproduktion där du arbetar som delprojektledare från orderstart till kundleverans. Du ansvarar för transportrelaterade frågor där varje projekt är unikt och har särskilda förutsättningar vad det gäller leveransvillkor, destination, tullhantering och generellt logistikkoncept. Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start 2025-04-01 to 2027-03-31 , men chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Skapa transportdokument • Transportupphandling • Transportbokning • Leverantörskontakter • Leveransbevakning • Utfärda anmodan för sändningar • Utfärda export/tullhandlingar • Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor • Transportreklamationer • Utveckla och digitalisera våra transport- och tullprocesser Vem är du? • Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export. • Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är starkt meriterande. • Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska är en fördel. • Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP är också ett plus. • Som person drivs du av att ha ett omväxlande arbete i en speditionsverksamhet med högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. • Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. • Du har en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. I stressade situationer är du lugn, uppvisar stabilitet och kan hantera hastiga förändringar. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. • Du är intresserad av hållbarhetsfrågor inom transport och gör detta till en del av ditt dagliga arbete. • Som person är du drivande och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar ett starkt intresse att vara med och utveckla verksamheten. • Du är kostnadsmedveten men samtidigt serviceinriktat vilket gör att du kan hitta rätt service till rätt pris. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

31 januari 2025
Sista ansökan:
27 februari 2025
DACHSER söker en Transportplanerare till exportavdelningen
Dachser Sweden AB
Speditörer och transportmäklare

Är du som person driven, organiserad och målinriktad i ditt arbetssätt? Är du duktig på att samarbeta och fungerar väl i team? Vill du ha en roll som kombinerar transportplanering, logistik och administration? Om du känner igen dig i beskrivningen kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt, och vi söker just nu en Transportplanerare till vår exportgrupp i Landskrona. Jobbet I jobbet som Transportplanerare hanterar du planering av inrikes- och internationella transporter, administrativa uppgifter och har dagligen kontakt med kunder, åkerier, myndigheter och chaufförer. En god känsla för service och kvalité är viktigt då du har ett nära samarbete med både interna och externa kunder, samt arbetar för korrekta leveranser och hämtningar. Arbetet innebär att vara behjälplig i samtliga av gruppens uppgifter, där du flexibelt tar ansvar och hjälper till där det behovs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Planering och administration av export-, import bilar och sändningar Tullhantering med bland annat framtagande av export deklarationer Prissättning av charter-,special- och adhoc transporter Daglig kontakt med kunder, åkerier, myndigheter och chaufförer Tjänsten är tillsvidare på 100% med arbetstider belagda på vardagar. Vem är du? Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst inom branschen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är välstrukturerad, självgående, initiativrik och har en stark känsla för service. Är du även en flexibel person med god samarbetsförmåga tror vi att du kommer trivas. För att lyckas i rollen har du har en god kommunikativförmåga i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Erfarenhet av transport och logistikbranschen, kundservice och förtullningsprocesser är meriterande. Vi erbjuder? Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal. Lön efter kvalifikation. Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Thomas Billgren på telefon 040-388586   Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 20/2.  DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.

30 januari 2025
Sista ansökan:
20 februari 2025
Projektspeditör
Valueone AB
Speditörer och transportmäklare

ValueOne söker en Projektspeditör med erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor för ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande industri i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas i april och löper på två år. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka. Tjänstepension. Sjuk- och vårdförsäkring. Friskvårdsbidrag. Personlig coachning och karriärrådgivning. Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar. Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org). Om rollen Som Projektspeditör kommer du att arbeta som delprojektledare med ansvar för transportrelaterade frågor i nyproduktionsprojekt. Du följer projektet från orderstart till kundleverans och säkerställer att alla transportlösningar uppfyller kundens behov och projektets krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva för transport- och leveransfrågor, inklusive tullhantering och logistiklösningar. Ha frekventa kontakter med leverantörer, transportagenter och kundrepresentanter. Hantera interna gränssnitt och samarbeta med olika avdelningar. Genomföra upphandling, inköp och kostnadsuppföljning kopplade till projektets leveranser. Säkerställa att projektets leveranskostnader följs upp och hålls inom budget. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och/eller flerårig erfarenhet inom logistik, import/export. Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är mycket meriterande, liksom erfarenhet av att projektleda och koordinera resurser. Du behärskar engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper, exempelvis spanska, tyska eller ryska, är en fördel. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och SAP. Vi värdesätter personliga egenskaper såsom förmåga att strukturera och organisera arbete under tidspress. Du trivs i en projektorienterad miljö och drivs av att hantera varierande arbetsuppgifter. Du är en lagspelare med god förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. Du har ett lugnt och stabilt förhållningssätt i stressade situationer och är tydlig i din kommunikation. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010-332 29 20.

29 januari 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Logistiker till Finspång
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Speditörer och transportmäklare

Om företaget Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du tillsammans med projektledningen i varje gasturbinprojekt att skapa scheman och genomföra materialflödesanalyser under projektets genomförande. Du får stöd av Senior Project Scheduler (SPS) för att upprätta projektplaner. Ditt ansvar blir att kontinuerligt uppdatera schemat, hantera avvikelser och genomföra progressuppdateringar. När det gäller materialflödesarbetet är din huvudsakliga uppgift att ha kontroll över och visualisera materialflödet för varje gränssnitt. Vidare arbetar du tillsammans med projektteamet påhitta lösningar på de utmaningar som uppstår under projektets genomförande. Din profilDu som sökande har förmodligen: En master- eller kandidatexamen inom logistik eller många års erfarenhet. Besitter särskild kompetens inom planering. Har förmåga att arbeta med flera projekt parallellt. Kan prioritera och skapa förutsättningar för att nå dina mål. Är analytisk, strukturerad, initiativrik och drivande. Är noggrann och har förmågan att se helheten. Kan balansera kundfokus med projektens interna mål. Har god kommunikationsförmåga och kan kommunicera pedagogiskt med personer på olika nivåer, både internt och externt. Har god kunskap i SAP, Qlik Sense och/eller Primavera. Talar och skriver svenska ochengelska flytande. Vad du erbjuds: En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med spännande projekt. Möjlighet att påverka och utveckla processer inom projektplanering. Stöttande kollegor och en kultur som värdesätter engagemang och professionalism. Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.

28 januari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
DSV Air&Sea söker Traineer till vårt tvååriga program Young DSV!
Dsv Road AB
Speditörer och transportmäklare

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Vi söker dig som: * Är motiverad och tidigt i din yrkeskarriär och vill arbeta på vårt huvudkontor Göteborg * Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * Förstår siffror och gillar att hitta kreativa lösningar på problem  * Drivs av resultat och är ambitiös är proaktiv och självsäker * Är intresserad av att ge excellent service till våra kunder  Är en god lagspelare Känner du igen dig i ovan, tveka inte, sök till vårt traineeprogram! Detta kan vi erbjuda dig: * Ett starkt nätverk med kollegor över hela världen * Stor möjlighet för personlig- och karriärutveckling, även internationellt * Ett intressant jobb med egna och självständiga ansvarsområden

23 januari 2025
Sista ansökan:
22 februari 2025