Data Scientist till välkänt bolag

Om tjänsten: Som Data Scientist arbetar du med utveckling av analytiska modeller och produkter. Du arbetar nära koncernens olika verksamheter och kommunicerar med dem regelbundet men får samtidigt möjlighet att arbeta mer självständigt med att exempelvis skriva kod. Du ingår i ett team på drygt 10 personer med blandad erfarenhetsgrad och god sammanhållning. Tjänsten är placerad i Solna med möjlighet att arbeta hemifrån ett par gånger i veckan. Vi söker dig som: Vi söker dig med civilingenjörsexamen inom relevant tekniskt område, exempelvis teknisk fysik eller ML/data science. Du har kunskaper i både Python och SQL. Kunskaper i DevOps och APIer är meriterande. Som person är du kommunikativ, driven och självgående med bra självledarskap. Språkkunskaper i både svenska och engelska är ett krav. Om företaget: Koncernen är ledande inom detaljhandel med verksamhet över hela Sverige. Med över 5 miljoner kunder i kunddatabasen finns här spännande möjligheter för dig inom data science. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum efter sommaren. Kontaktperson: [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Junior Business Intelligence Consultant till Data Distillery!

Brinner du för att skapa smarta och framgångsrika verksamheter med hjälp av Business Intelligence? Söker du en konsultroll där du får chansen att utvecklas och växa? Hos Data Distillery erbjuds du en fantastisk kickstart på din karriär i en roll med mycket ansvar samt roliga och utvecklande projekt. Här blir du del av ett varmt och öppet team där man har ett nära samarbete och har riktigt roligt på vägen! OM BOLAGET Data Distillery grundades 2020 av Fredrik Oskarsson och Claes Kallström, två kollegor med en stark ambition att starta ett eget konsultbolag präglat av frihet, öppenhet, samarbete och gemenskap. Kulturen kombineras med ett modernt arbetssätt och användning av den senaste tekniken inom Business Intelligence samt moderna och kvalitativa verktyg för att säkerställa ett förstklassigt och proffsigt erbjudande till kund. Data Distillery erbjuder en härlig arbetsplats med en familjär, inspirerande och öppen miljö där innovation, kreativitet och kunskapsspridning flödar samtidigt som man har roligt tillsammans! Här erbjuds du en varierad roll där du får chansen att utvecklas inom områden som intresserar och motiverar dig. Du får även ta del av fina förmåner så som generösa friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och roliga aktiviteter tillsammans med teamet. Här får du chansen att trivas och växa på lång sikt! OM ROLLEN I rollen som Business Intelligence Consultant kommer du skapa och underhålla datalösningar som gör det möjligt för Data Distillerys kunder att fatta datadrivna beslut och optimera sina verksamheter. Du kommer samarbeta med kunder för att förstå deras affärsbehov, designa effektiva datalösningar samt implementera och underhålla dessa lösningar med fokus på kvalitet och prestanda. Du kommer få lära dig att arbeta med marknadsledande verktyg för datadriven utveckling såsom Power BI, Qlik Sense, Azure, Snowflake och Databricks. Som Business Intelligence Consultant kommer du jobba från ax till limpa i en bred och spännande roll. Arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: - Dataanalys och lösningsdesign - i samspel med kund förstå affärsbehov, samla in krav och designa datalösningar som uppfyller deras mål - Dataintegration - utveckla, underhålla och optimera data pipelines, ETL-processer och data warehouses för att säkerställa datans noggrannhet, beständighet och tillgänglighet - Datamodellering - designa och implementera datamodeller för att stödja rapporterings- och analyskrav samt säkerställa att data struktureras för optimal prestanda - Datavisualisering - skapa användarvänliga dashboards och rapporter för att hjälpa kunder att visualisera och tolka data effektivt - Kundkonsultationer - arbeta nära kunder för att ge vägledning och stöd i effektivt användande av datalösningar VEM ÄR DU? Vi söker dig som tar din universitetsexamen till våren. Vi tror att du har studerat inom områden så som Industriell Ekonomi, Datavetenskap, Systemvetenskap, Logistik eller liknande, samt att du har ett stort intresse för problemlösning och teknik. Du brinner särskilt för bryggan mellan verksamhet och IT och strävar efter att förstå dess behov på djupet, både tekniskt och organisatoriskt. Då du ofta kommer jobba med olika typer av data från verksamhets- och affärssystem är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom något/några sådana system. Vi tror att du lockas av konsultrollen där relationsbyggande och ett framstående kundbemötande ständigt står i fokus. För att trivas i rollen som Business Intelligence Consultant tror vi att du känner igen dig i följande kompetenser: - Kommunikativ och social - du räds inte för att ta kontakt med nya människor och utvecklas och växer i samarbetet med andra - Flexibel - du ser värdet i att anpassa arbetet utefter kundens önskemål och krav, och ser positivt på att arbeta med varierande och föränderliga projekt - Nyfiken och driven - du är öppen för att lära dig nya saker och har en stark drivkraft att utmanas och utvecklas - Självständig - du har en vana av att driva ditt arbete framåt och har ett gott självledarskap Låter rollen som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Data Distillery. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected] Placering: På Data Distillerys kontor på Dospace Stora Torget i centrala Linköping. Start: Enligt överenskommelse.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Engagerad BI Analyst till AcadeMedia

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag med våra ca 19 000 anställda. Trots vår storlek råder en familjär stämning av både lagkänsla och ambitioner. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning. Vi vill åstadkomma nödvändiga och positiva förändringar, både för enskilda individer och för samhället som helhet. Vi kallar det “Change through education”. Vill du vara med och se till att alla barn, elever och vuxenstuderande når sina mål och fulla potential? Då vill vi ha med dig på resan som Senior BI Analyst! Vad kommer du göra hos oss? Som Senior BI Analyst hos oss på AcadeMedia jobbar du tillsammans med vårt dedikerade BI & Analytics team. Tillsammans kommer du och teamet leda och inspirera vår organisation utifrån ett Business Intelligence-perspektiv. Du kommer jobba datadrivet, tätt ihop med verksamheten i allt från behovsanalys och kravställning, monitorering och kvalitetssäkring av data till rapportskapande och presentation i Power BI. Du kommer jobba mot flera avdelningar inom organisationen, såsom marknad, kvalitet och finans. För att passa i rollen ser vi gärna att du har - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller annat område vi bedömer som relevant - Minst 3 års erfarenhet av arbete inom BI Analytics eller liknande - Arbetat operativt i något BI verktyg - Kunskap och erfarenhet av SQL - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är ett extra plus om du också har erfarenhet av - Power BI - Python-färdigheter - Moderna dataplattformar, som exempelvis DataBricks För att trivas i rollen tro vi att du trivs i en föränderlig organisation där du får ta stort ansvar och initiativ över ditt arbete och vara med och driva arbetet framåt med stor nogrannhet, för verksamhetens bästa. Mer om AcadeMedia Utbildningsföretaget AcadeMedia är stationerade mitt i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata och börsnoterades 2016. Vi expanderar och växer hela tiden där det sker både nya förvärv och ännu mer utveckling. AcadeMedia finns både i Sverige, Norge, Tyskland och Nederländerna med inriktning mot allt från förskolan upp till vuxenutbildningar. Läs gärna mer om oss på vår hemsida, www.academedia.se (http://www.academedia.se/)!

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Junior systemingenjör med intresse för elkraft till Unipower

Junior systemingenjör med intresse för elkraft till Unipower Har du nyligen tagit examen/eller tar en examen inom elkraft/data eller industriell ekonomi och letar efter en tjänst där du får jobba både nära tekniken men också nära kund? Vill du jobba i en global miljö och få både hjälpa kunder, resa samt få jobba som teamledare? Då är detta din chans! Om rollen Som systemingenjör hos Unipower har du en otroligt bred roll och får jobba med många olika kunder men får också utlopp för ditt tekniska intresse. I rollen kommer du att få testa mjukvara, utforma och driva igenom utbildningar för kunderna, lösa olika problem som dyker upp och jobba som teamledare för resterande supportingenjörer. I rollen kommer du även att få åka till företagets kunder som finns både i hela Sverige och över hela världen och bör därför tycka att det är en fördel att få resa i tjänsten. Det blir cirka en resa per månad som är runt 1-3 nätter. Du förväntas inte kunna allt om kraftnät och om elkvalité när du börjar utan detta får du många utbildningar inom och har många kompetenta kollegor som gärna hjälper till. Om företaget Unipower AB är ett företag som specialiserar sig på elkvalitet. De utvecklar mätinstrument för att övervaka och bedöma elkvaliteten i elnätet. De bedömer parametrar som spänningsdippar, spänningshöjningar, övertoner, frekvensavvikelser, transienter, obalans, flimmer och spänningssprång. Unipower tillhandahåller både portabla och fast installerade mätinstrument för elkvalitet. Deras system, PQ Secure, är marknadens ledande lösning för övervakning av elkvalitet och störningar i elnätet. De sitter i Alingsås och är ca 18 personer totalt men med kunder i hela Sverige och över hela världen. Skallkrav: Eftergymnasial utbildning inom antingen el/elkraft/data eller industriell ekonomi Arbetslivserfarenhet inom service eller likvärdigt Körkort Svenska och Engelska flytande i tal och skrift Meriterande Arbetslivserfarenhet som elektriker eller ingenjör Som person söker vi dig som trivs i en social roll där du får många kontaktytor och gillar att vara där det händer. Du är ansvarstagande och ödmjuk samt är hungrig på att lära dig nya saker! Villkor Placeringsort: Alingsås Arbetstider: Kontorstider (8-17) Anställningsform: Heltid Start: Flexibelt för rätt person Om Framtiden Framtiden är ett rekryterings-och bemaninngsföretag som grundades 2004 och är inriktade mot juniora talanger inom IT/Teknik. För denna roll kommer vi att sköte rekryteringsprocessen men anställningen kommer att ske direkt till Unipower. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Obs: för frågor gällande tjänsten kan du höra av dig till Lina som rekryterar. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan alla ansökningar skall gå via ansökningsformuläret på vår hemsida.

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Data Analyst inom Finance

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Data Analyst inom Finance | Skandia | Stockholm För tjänsten söker vi dig som är produktiv, har ett sinne för detaljer och är strukturerad. I rollen kommer ditt arbete vara fokuserat på att vara länken mellan avdelningarna Group Planning & Control och Data & Analytics för säkerställandet av korrekt data och effektiva processer/dataflöden som nyttjas vid analys och rapportering. Rollen rapporterar till chef för Business Control, en del av Group Planning & Control, som består av ca 20 kollegor. Som Data Analyst inom Finance kommer du att granska och utforska data från olika källor, identifiera trender och mönster samt skapa modeller för att förstå och förutsäga finansiella resultat. Tillsammans med dina kollegor, både inom Finance och i övriga verksamheten, kommer du att utveckla, implementera och förvalta skalbara och robusta datalösningar. Här ingår bland annat att bygga och optimera databaser, ETL-processer och rapporteringsverktyg. Självklart ingår det i rollen att hela tiden jobba för att effektivisera och automatisa. Du kommer att ansvara för att säkerställa att våra olika dataflöden och system är korrekta och samstämmiga. Genom regelbundna avstämningar och kontroller kommer du att bidra till att upprätthålla hög datakvalitet. I enlighet med vår långsiktiga målbildsarkitektur kommer du även att arbeta med att förbättra befintliga processer och flöden. Du kommer även stötta i arbetet med att visualisera data och analyser och genom att skapa användarvänliga dashboards och rapporter (via self service i t.ex. Tableau). För att lyckas i rollen som Data Analyst ser vi att du är en flexibel och produktiv person som trivs i en dynamisk och händelserik miljö. Du är driven och ambitiös samt motiveras av ansvar, alltid med teamets och Skandias bästa som utgångspunkt. Skandia genomgår stora förändringar och nu söker vi en person som är bra på att hålla en god kvalitet och struktur i en föränderlig miljö. Då rollen innebär många kontaktytor inom organisationen ser vi att du är en god kommunikatör men framför allt en lagspelare som trivs med att samarbeta tätt med dina kollegor. Det här önskar vi av dig - En relevant akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, datavetenskap eller liknande - Några års arbetslivserfarenhet inom Finance eller ekonomiområdet av att arbeta som Data Analyst, BI-specialist, Controller eller liknande roll - Erfarenhet av att använda visualiseringsverktyg som Tableau och Power BI. Även SQL, Snowflake eller andra databashanteringsverktyg. Gärna ETL-verktyg som Alteryx, SSIS, Power Query eller liknande - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Tjänsten är placerad på Skandias huvudkontor i Stockholm, Kungsholmen. I samband med din ansökan kommer du att få svara på några frågor. Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

28 februari 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Analytics & Data Engineer

Clean-energy tech leads to a positive global transformation. Heating homes contribute to 15% of Europe's CO2 emissions. Switching to sustainable solutions offers households a way to achieve net-zero emissions. Aira's mission is to advance the next generation of home energy solutions, creating intelligent, sustainable homes for a meaningful impact. Starting with innovative heat pumps, it will evolve into a comprehensive, intelligent clean energy-tech system and include dynamic electrical tariffs, cutting-edge home solar systems, and advanced battery storage solutions. Founded in 2022 with already 700 employees and growing, Aira aims to drive the clean energy revolution. We are headquartered in Stockholm, Sweden, and our factory in Poland brings these innovations to life, with operating markets in the UK, Italy, and Germany. About the role As an Analytics Engineer, your primary focus will be on developing analytics data models, bridging the gap between business analytics and data engineering. You will have a broad role and act as an analytics and data engineer. You will have a global role and collaborate tightly with stakeholders within Aira to develop data-centric analytic capabilities. Your responsibilities will include defining the key metrics essential for guiding our business strategies and partnering closely with the data engineering team to transform these metrics into valuable data assets. Additionally, you will play a pivotal role in the ongoing development of best practices, tools, and frameworks within the engineering domain, contributing to the continuous improvement of our data and analytics platform. What you will be doing - Continuously develop your skills and expertise within the data ecosystem, with a specific focus on analytics. - Leverage a range of tools and technologies, including DBT models, cloud platforms, GitHub, SQL, Python, and IaC (Infrastructure as Code), to structure and optimize data solutions. - Comfortably use GitHub/GitLab practices, including code testing, deployment, and collaboration through pull requests. - Collaborate with data engineer colleagues in using data movement using tools like Airbyte, and streaming data technologies such as Kafka or PubSub (with support from data engineers). - Assist in orchestrating data jobs and workloads using tools like Dagster or Airflow (with support from data engineers). - Leverage cloud platforms like Google Cloud and AWS for data storage, processing, and analysis. - Utilize visualization tools like PowerBI or similar to transform data into actionable insights. What you will bring to the team - Strong business acumen and the ability to autonomously engage with business stakeholders to understand and address analytics needs. - Proven experience in interpreting and solving both vague and specific business problems using data-driven approaches. - Ability to translate business requirements into data models and design data solutions accordingly. - Experience collaborating with source system teams to interpret raw data and identify opportunities for data ingestion. - Proficiency in collaborating with data engineers to ensure smooth data ingestion processes. What is in it for you? - Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with career advancement opportunities. - Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. - Develop leadership skills and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. - Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions. - Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. - Enjoy the flexibility of our hybrid work model and discover our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan subway station just a few minutes walk away. Aira leads in the next generation the Energy as a Service, driven by our belief in the power of diversity to fuel innovation. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team, united in our mission to create a better future for the society and planet.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Automationsspecialist till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: - Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans - En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer - Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap - Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål - Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov Vem söker vi? Vi söker efter dig som vill effektivisera kundernas verksamhet med hjälp av intelligent automation. I rollen som konsult kan uppdragen variera beroende på vilka erfarenheter du har med dig och vilka ambitioner du har för framtiden, men våra grundkrav för rollen är: - Minst fyra års relevant arbetslivserfarenhet varav minst 2 års inom Automation (ex. RPA/BPA/IA/AI/ML) - Obehindrad kunskap inom svenska och engelska. Det är även meriterande om du besitter kunskaper inom exempelvis: - Power Automate, UiPath, Blueprism eller liknande - Kravspecifikationer, processanalys och dokumentation - Programmering i exempelvis Visual Basic, C#, Python eller Java - APIer och integrationer - Projektledning, förändringsledning och verksamhetsutveckling Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://app.teamtailor.com/companies/kjQ--eQcOXc/jobs/3371839/edit/Connecta)med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

22 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
CAE - Structural Analyst

Company Description AFRY provides engineering, design, digital and advisory services. We are devoted experts in industry, energy and infrastructure sectors, creating impact for generations to come. AFRY has Nordic roots with a global reach. Join us in accelerating the transition towards a sustainable society. Job Description AFRY Technical Analysis is the largest consulting CAE-department in Sweden, with extensive experience within structural and fluid mechanics from a wide range of clients in many industries. We are deeply involved in many projects, both national and international, and provide our clients with market leading CAE-competence. The position is a role as a structural analyst, and the main task is to perform finite element analysis with respect to strength, fatigue and crash/impact. Your assignments will vary in length and complexity, depending on industry and the project at hand, and you will work independently but with great support from your collogues and managers. CAE are often an important part of the product development process and can provide vital input that improve the product quality, safety, and cost. To improve our clients’ products will be your focus and main target. You will use commercial software like Abaqus, LS-Dyna and ANSYS as your main tools, and for example MATLAB and Phyton as a complement for post-processing and automatization. Analytical calculations are performed mainly to verify the analysis models and results. Qualifications We are looking for a CAE-Engineer with and M.Sc. or a Ph.D. in applied mechanics or similar and have a good theoretical knowledge of solid mechanics in general. You have a clear grasp of the basics with respect to strength, fatigue and dynamic analysis, and have performed some finite element analysis during your education. You have used Abaqus, LS-Dyna or ANSYS before and are familiar with the basic FEA-approach, with respect to pre-processing, analysis, and post-processing. As a person you are meticulous, ambitious, curios and eager to learn. Collaboration comes naturally to you and you are a true team player, and appreciate the value added by working together with your collogues to find the best solution. Lastly, you also have good communicative skills, both oral and in writing, and can explain complex issues in a comprehensible manner. Additional Information At AFRY you will work for an inclusive and brave employer! In addition to this, we offer the below stated and more: *28 days holiday + 23rd of December *Work life balance *Access to many activities through our social club: Club AFRY *Competitive benefits regarding pension, wellness, and parental leave *Company discounts with external partners through our benefits portal Benify Does this sound like your next challenge? Apply already today - we are looking forward to it! Last day of application is 2024-04-31. This is an ongoing recruitment process, which means that the role might be filled before last day of application. We do not accept applications via email. We kindly request to refrain from direct contact from staffing and recruitment agencies as well as providers of additional job ads. Contact information for questions about the job: Emil Olofsson - Section Manager, [email protected], 010-505 45 34 At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

14 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Master Data-ansvarig till Preem

Var med och led omvandlingen mot ett hållbart samhälle där målet är tydligt - att vara klimatneutrala i hela värdekedjan senast 2035. Vi söker nu en Master Data-ansvarig till Sveriges ledande drivmedelsbolag - Preem. Hos dem pågår en omfattande digital transformation med stort fokus på datadrivna arbetssätt och strategier. Som Master Data-ansvarig kommer du spela en central roll i etableringen och utvecklingen av hela Preems masterdataorganisation, med målet att skapa maximal nytta för verksamheten. Gör avtryck på framtiden redan idag. Om rollen Som Master Data-ansvarig kommer du bidra till Preems satsning att höja datakvaliteten och bli mer datadrivna. Det är en strategisk och ledande nyckelroll med stort mandat, där du kommer vara med och bygga upp en helt ny organisation för masterdata och data i stort. Du erbjuds här alla möjligheter att påverka, utmana och utvecklas. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Vara med och bygga upp och förvalta masterdataorganisationen, inklusive att introducera och stötta medlemmar in i de roller som utformats Leda och utveckla masterdataorganisationen genom att säkerställa kontinuerlig förbättring och anpassning till verksamhetens behov Lösa operationella frågor och utmaningar kring datakvalitet Maximera nytta och utnyttjande av Preems dataplattform för att driva datadrivna arbetssätt och strategier Stötta och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att datahantering och informationsarkitektur är i linje med företagets övergripande mål Du kommer vara en del av Team Information Management och rapportera till chefen för Digital, BI & Governance. Önskvärd placeringsort för tjänsten är Stockholm men det finns möjlighet att utgå ifrån eller Lysekil också. Preem har en hybrid work-model där du kan arbeta på distans hälften av din arbetstid. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla masterdataorganisationer eller liknande funktioner. Du har även erfarenhet av både strategiska och operationella frågor inom masterdatahantering och datakvalitet och kan stötta i arbetet kring detta. Du är meriterande med erfarenhet från en projektledande roll likaså erfarenhet av att arbeta i en komplex och global organisation. Vi ser att du har en universitetsutbildning inom relevant område samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. För att trivas i rollen bör du tycka om att jobba både självständigt och tillsammans med andra. Då du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten är det viktigt att du är både kommunikativ och pedagogisk. Du är pragmatisk, analytisk och har en hög förmåga till självledarskap och att driva förändring. Är du intresserad av att få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Preem med IDG Recruitment. Om du vill veta mer eller har frågor kring rollen, vänligen kontakta Maria Widegren, Rekryteringskonsult, på 073-423 15 50, [email protected] eller Alexandra Tihinen, Rekryteringskonsult, på 070-447 92 24, [email protected]. Vänligen ansök med ditt CV eller LinkedIn-profil. Vi behandlar ansökningar löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Våra raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har cirka1 500 anställda varav 1 100 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2022 var Preems omsättning 160,5 miljarder SEK. På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här (https://www.preem.se/om-preem/karriar/).

28 januari 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
Systemsäkerhetsingenjör

Om tjänsten: Avdelningen Styrsystem på Saab Aeronautics, som denna roll befinner sig på, ansvarar för all hårdvara och mjukvara när det kommer till att realisera styrsystemet i flygplanen. I denna specifika roll arbetar du med att säkerställa att all hårdvara (t ex spakar och pedaler) och mjukvara är designad och verifierad så att flygsäkerhetskritiska funktioner (t ex höjdhållning, farthållning, autonavigering mm) kan användas på ett flygsäkert sätt. Du kommer att få möjligheten att jobba i en varierande roll med många spännande interna möten samt få chansen att vara delaktig i hela utvecklingskedjan. Detta eftersom du kommer att få jobba med arbetsuppgifter som framtagning av koncept, design, verifiering, flygprov och driftuppföljning. Arbetet har många stimulerande arbetsuppgifter och du kommer exempelvis jobba med att deklarera säkra system för Gripen flygplanen. Du kommer även få vara med och utveckla nästa plattform (FCAS) som med tiden kommer att komplettera eller ersätta Gripen E/F. Detta är en unik möjlighet som kommer innefatta många spännande och nytänkande arbetsuppgifter. Vi söker dig som: Vi söker dig som har någon form av ingenjörsutbildning. Som person ska du vara kommunikativ, detaljorienterad och systematiskt. Rollen innefattar en hel del dokumentation och därav är det av vikt att du trivs med arbetsuppgifter som innefattar detta moment. Du bör dessutom uppskatta att göra analyser samt tycka det är intressant med riskbedömningar. Om Saab: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

16 januari 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024