Om jobbet Vid AIDA Data Hub bygger och driver vi tjänster för att underlätta forskning som syftar till att rädda liv och minska lidande. Vi försöker erbjuda tjänster som är enkla att använda, säkra, och pålitliga, och möjliggör sådan forskning, ofta med känsliga data. Vi försöker också dela med oss av vad vi gör för att hjälpa andra att göra detsamma. Vi bygger vanligtvis med öppna standarder och lösningar med fri och öppen källkod, men ibland också med icke-fria produkter som slutanvändaren är mer bekant med för att underlätta vid forskning. Vi deltar i nationella och internationella projekt och våra kollegor kan vara strax intill, i Helsinki, eller i Lissabon, och mycket av vårt arbete sköts asynkront över chat eller e-mail, men videomöten är också vanligt förekommande. Vi är ett litet team och alla förväntas bidra där det behövs efter förmåga. Det är mycket möjligt att du kan få "äga" ett område, och bli den primära beslutsfattaren/ansvariga för det, men du måste också kunna dokumentera och förklara för dina kollegor. Vi arbetar enligt en standardmässig utvecklingscykel och kodgransking är en viktig del i arbetet. Vi arbetar mycket med skriptning och kodbaserad infrastruktur, och du måste kunna tänka som en programmerare och ta saker som algoritmkomplexitet i beaktande. Det är också vanligt att behöva borra ner i källkoden för olika verktyg för att lista ut vad som går fel, så att kunna läsa och förstå kod är viktigt. När vi behöver bygga tjänster, väljer vi moderna, underhållsbara språk som hjälper oss undvika misstag. Vi utvecklar inte ny mjukvara primärt, utan föredrar att klistra ihop existerande saker så långt det går. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du att få utföra ett arbetsprov med kod. Du bör även vara förberedd att diskutera kod i någon form på en eventuell intervju. En del av de tekniker vi arbetar med är virtualisering, containerisering och orkestrering, block-, objekt-, och fillagring, reläer, konfigurationshantering, skriptning, kontinuerlig integration, och infrastruktur-som-kod. Vi förväntar oss inte att du har arbetat med alla dessa, men du bör ha en solid grund i Unix/Linux och viss kunskap om olika former av nätverk och säkerhet. Administrativt kommer du vara anställd vid institutionen för Teknik och Naturvetenskap, och liknande uppgifter vid andra delar av institutionen kan komma att bli aktuella. Du kommer att arbeta med systemutveckling men du kommer formellt att anställas som forskningsingenjör. Om dig Vi söker dig som har en masterexamen i ett datavetenskapligt ämne eller jämförbara kunskaper. Tjänsten kräver att du har en solid grund i Unix/Linux och viss kunskap om olika former av nätverk och säkerhet. Du ska visa på skicklighet i teknisk administration och förvaltning av IT-tjänster och applikationer. Yrkeserfarenhet från IT-området inom akademi, industri och/eller sjukvård är en mycket stark merit i bedömningen av kandidater, helst tre år eller mer. Har du även erfarenhet av att driva infrastrukturtjänster i säkra eller isolerade (luftgapssepararade) miljöer är även detta en stark merit. Erfarenhet från tvärfunktionellt och distribuerat utvecklingsarbete i internationella teams är också meriterande. Arbetserfarenhet från offentlig verksamhet eller andra starkt reglerade områden (såsom bankväsendet) är också meriterande. Tjänsten kräver utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på engelska. Detsamma på svenska är en mycket stark merit. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra Institutionen för teknik och naturvetenskap och enheten Medie- och informationsteknik som är en del av Linköpings universitet men din anställning kommer att ha placering i Linköping vid CMIV. För fullskalig annons och information om tjänstens sammanhang vänligen läs mer på Lediga jobb - Linköpings universitet. Om anställningen Tillsvidareanställning heltid, anställningen kan inledas med provanställning 6 månader. Du kommer att arbeta med systemutveckling men din formella befattning kommer att vara forskningsingenjör. Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Om så är fallet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Vi erbjuder möjligheten att arbeta på distans delar av din arbetstid, när organisationens behov så tillåter. Linjechef kan godkänna upp till 40% distansarbete. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 24 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Din ansökan bör innehålla arbetsprov med lösningar på följande uppgifter: ● Givet en ström av heltal i text, ett per rad på stdin, beräkna medelvärdet ● Givet en ström av heltal i text, ett per rad på stdin, returnera det högsta talet Implementera i det språk du tycker är lämpligast i den troligaste situationen du tror att behovet av ovanstående uppkommer. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett genuint intresse för informationsteknologi och vara med att bygga upp hållbara beroende i vårt omfattande systemlandskap? Motiveras du av att göra verksamheten mer datadriven i ett samhällsviktigt uppdrag? Då kanske du är vår nästa systemintegratör! Region Skåne har en omfattande regional tjänsteplattform som håller på att transformeras med hjälp av moderna verktyg i ett större projekt för att kunna stödja en alltmer datadriven verksamhet. Vi bygger många olika typer av tjänster som integrationer, generella tjänster, webservices, API gränssnitt med SOAP och REST, meddelandeköer och anslutningar till nationella tjänster, bland annat Inera. Som systemintegratör kommer du att tillhöra en enhet med regionalt ansvar för integration och information. Du kommer att arbeta med att implementera systemintegrationer mellan våra interna system och externa anslutningar för att utöka vår plattform. I din roll kommer du delta aktivt med att modernisera vår plattform med nya verktyg för att erbjuda ett bredare tjänsteutbud. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. ARBETSUPPGIFTER I rollen som systemintegratör kommer dina arbetsuppgifter omfatta: • Designa och implementera systemintegrationer mellan våra system • Utveckling av .NET applikationer • Samverka med systemansvariga, systemutvecklare, arkitekter, leverantörer och andra relevanta roller • Dokumentation av integrationer • Optimera dataflöden och transformationer Vi är inne i en förändringsresa och dina arbetsuppgifter kommer att förändras över tid. Det finns med andra ord stora möjligheter att vara delaktig och påverka ditt eget arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark kombination av specialistkompetens och personliga egenskaper som gör dig till en erfaren systemintegratör. Därför ser vi följande kvalifikationer som krav: • Cirka 5 års erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer • En relevant eftergymnasial utbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Goda kunskaper i svenska • Erfarenhet av BizTalk och Windows servermiljöer • Goda färdigheter med utveckling i .NET och C# samt webservices • God förmåga att beskriva och dokumentera lösningar • Erfarenhet av RabbitMQ Följande kvalifikationer ser vi som meriterande: • Erfarenhet av HL7 för BizTalk/HL7 Accelerator for BizTalk (BTHLA7) • Erfarenhet av SQL Server och T-SQL programmering • Erfarenhet av att ha arbetat med agila metoder • God förståelse för prestandafrågor och möjligheter till prestandaoptimering • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsverksamhet • Relevanta certifieringar Du har ett stort intresse för systemintegration och vill ständigt utvecklas. Som person är du en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt, med ett fokus på både teamets och verksamhetens bästa. Därtill är du duktig på att lyssna in behovet hos dina intressenter, vilket gör att du har lätt att sätta dig in i och förstå regionens verksamhet och behov. Ditt arbetssätt är flexibelt och lösningsfokuserat. Du utgår från befintliga förutsättningar, har ett tydligt fokus på leverans samt en förmåga att driva och hantera flera aktiviteter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Vill du arbeta med den senaste tekniken och vara med och forma framtidens finansiella tjänster? Vi söker nu erfarna systemutvecklare till Nordiska - Fintech företaget med sann entreprenörsanda! Varmt välkommen med din ansökan. OM TJÄNSTEN Nordiska är en bank som tillhandahåller innovativa finansiella produkter för både företag och konsumenter. Nordiska Embedded är en plattform för inbyggda finansiella tjänster där Nordiska erbjuder sparande, lån eller betalningstjänster, antingen under eget varumärke eller genom partners. Nordiska tillhandahåller även företags- och fastighetsfinansiering samt hållbart sparande med statlig insättningsgaranti. I rollen som systemutvecklare arbetar du med den senaste tekniken och har ett ledande ansvar för systemarkitektur, utveckling och kodkvalitet. Tillsammans med ditt team sätter du tekniska riktlinjer och skapar lösningar som är stabila, skalbara och säkra. Du erbjuds - Att arbeta på ett expansivt företag med en bred produktportfölj inom den starkt växande fintech-sektorn - Arbeta i en internationell miljö med moderna arkitekturer och den senaste tekniken - Arbeta i ett kompetent och sammansvetsat team där utveckling, kvalitet och innovation står i centrum Läs mer om hur det är att arbeta på Nordiska här! VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig - Har flerårig arbetslivserfarenhet av utveckling inom C#.NET - Har erfarenhet av att arbeta med molnlösningar - Har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av Azure - Erfarenhet av eventdrivna system - Erfarenhet av CI/CD-pipelines - Kunskaper i React, Typescript, Node.js, Next.js, GraphQL - Kunskap om AI-ramverk och MLOps - Tidigare erfarenhet från finanssektorn För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare Arbetstider: Kontorstider Placeringsort: Sundsvall Sista ansökningsdag: 8/8 Övrigt: Innan anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Nordiska här.
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder. Idag är vi ca 90 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås (Viared), och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag som i vår vardag arbetar efter våra värdeord Mod, Driv och Tillsammans. Välkommen till ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang! Bubbleroom är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Beskrivning Som System Manager har du ett helhetsansvar för drift, utveckling och optimering av ett eller flera av våra affärssystem. Du fungerar som länken mellan verksamhet, IT och externa systemleverantörer – och ser till att systemen är effektiva, användarvänliga och stödjer affärens behov. Beroende på din profil och vårt behov kommer du att ansvara för ett område som till exempel: • E-handelssystem • Buying Office-system (t.ex. PLM, PIM, sortimentsverktyg) • Logistik- och kundsystem (t.ex. WMS, TMS, CRM, returportaler) Dina huvudsakliga arbetsområden • Äga och förvalta ett eller flera IT system inom ditt område • Säkerställa att systemen stödjer affärsprocesser och användarnas behov •Koordinera förbättringar, kravställning och releasehantering • Arbeta tätt med verksamheten för att identifiera behov och omvandla dem till lösningar • Ha dialog med externa leverantörer och IT kring drift, support och vidareutveckling • Driva projekt kopplat till systemförändringar eller nya implementationer • Säkerställa datakvalitet, användarstöd och dokumentation Vi söker dig som • Har utbildning inom Systemvetenskap eller liknande •Har erfarenhet av systemförvaltning och digitala verktyg • Har god förståelse för verksamhetsprocesser inom exempelvis inköp, e-handel, logistik eller kundtjänst •Är van att samarbeta både med externa och interna kontaktytor •Är lösningsorienterad, strukturerad och kommunikativ •Det är en fördel om du har arbetat i projektform •Har ett intresse för teknik, affärsnytta och effektivisering Vi är en snabbrörlig organisation, och för att trivas hos oss har du snabbt till beslut, är självgående och driven. Villkor Vi erbjuder en tillsvidare anställning, och tillämpar 6 månaders provanställning. Vi kommer att intervjua löpande, så sök tjänsten redan idag! Eventuella frågor mailas till Joel Sandberg [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Ansökan gör du via länken https://bubbleroom.varbi.com/se/what:job/jobID:841310/
Big fan of tech and developing cool solutions? are you looking for your next step within tech - in an environment where everyone strives to grow and have fun doing it. Want to specialize yourself or broaden your skills? Then the role as IT-Consultant, with us at byBrick Development might be just the right thing for you.. Are we looking for you? You are a person that keeps track of the latest tech-trends, tech is part of your passion just like our colleagues here at byBrick Development. You are comfortable with learning new things and spreading that knowledge. A team-player, through and through. Humble, and always striving to improve yourself, and the people around you, with an ability to challenge and implement practices from earlier experience to create the best possible solution for your client. Technical skills we look for At least 10 years of experience in IT and 5 years of experience in modern versions 2 or more of the following skills: IT-Architecture C#/.NET Java Go-lang Python We offer you - The opportunity to improve yourself within tech together with other people with the same passion. - Helpful colleagues and a strong supportive culture, many AW:s and fun activities together. - A chance to try out new solutions with clients working with modern tech stacks. - The possibility to make a difference in your workplace and influence both your colleagues and the future of byBrick Development. - Nice benefits and a good working climate. We aim to combine the pros of consulting that comes with new learning opportunities in new exciting assignments, with the security of a strong culture and having great colleagues around you to turn to that often defines a good product company. byBrick Development is made by Consultants, for Consultants. This is an on site position, you will be working from our office, or on site for one of our clients in the Stockholm area. If you have any questions, contact our Recruiter, Tobias Carlsson at: [email protected] Looking forward to hearing from you!
Är du en Dynamicsutvecklare som gillar att jobba i verksamhetsnära projekt, uppskattar korta beslutsvägar och stort inflytande samt brinner för att se konkreta resultat av ditt arbete hos kunden? Då vill vi gärna träffas och berätta om varför Fellowmind är den bästa arbetsgivaren för dig. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler utvecklare till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framför allt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. I den här rollen som utvecklare hos oss kommer ditt fokus vara att hjälpa våra befintliga kunder att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Du kommer bland annat att bygga integrationer mellan olika system, funktionella anpassningar eller kundunika lösningar. Så här beskriver Alice, din framtida kollega, vad hon tycker är roligast med rollen: ”För mig är det allra roligaste med det här arbetet att i dialog med kollegor och kunder få sätta sig in i deras problem och utmaningar för att sedan klura ut bra sätt att lösa dem på. Detta ger mig utlopp för min kreativitet och mitt logiska tänkande i en rolig kombination.” Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet varav drygt 20 är dedikerade systemutvecklare. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörandeför att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare givetvis att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Idag arbetar med utveckling inom Dynamics 365 och gjort det i minst något år, alternativt som utvecklare inom något annat affärssystem där du har vana av att programmera affärslogik Har vana av att arbeta med integrationsutveckling och kompetens inom Azure Har ett intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden Har en teknisk utbildning från universitet, kanske inom Datateknik, Informations- och kommunikationsteknik, Teknisk fysik eller motsvarande Är analytisk och lätt för att omsätta problem i konkreta lösningar Har ett stort engagemang och drivkraft för det du tar dig an Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Då du kommer jobba både nationellt och internationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Det praktiska: Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm eller Halmstad. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
Är du en Dynamicsutvecklare som gillar att jobba i verksamhetsnära projekt, uppskattar korta beslutsvägar och stort inflytande samt brinner för att se konkreta resultat av ditt arbete hos kunden? Då vill vi gärna träffas och berätta om varför Fellowmind är den bästa arbetsgivaren för dig. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler utvecklare till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framför allt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. I den här rollen som utvecklare hos oss kommer ditt fokus vara att hjälpa våra befintliga kunder att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Du kommer bland annat att bygga integrationer mellan olika system, funktionella anpassningar eller kundunika lösningar. Så här beskriver Alice, din framtida kollega, vad hon tycker är roligast med rollen: ”För mig är det allra roligaste med det här arbetet att i dialog med kollegor och kunder få sätta sig in i deras problem och utmaningar för att sedan klura ut bra sätt att lösa dem på. Detta ger mig utlopp för min kreativitet och mitt logiska tänkande i en rolig kombination.” Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet varav drygt 20 är dedikerade systemutvecklare. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörandeför att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare givetvis att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Idag arbetar med utveckling inom Dynamics 365 och gjort det i minst något år, alternativt som utvecklare inom något annat affärssystem där du har vana av att programmera affärslogik Har vana av att arbeta med integrationsutveckling och kompetens inom Azure Har ett intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden Har en teknisk utbildning från universitet, kanske inom Datateknik, Informations- och kommunikationsteknik, Teknisk fysik eller motsvarande Är analytisk och lätt för att omsätta problem i konkreta lösningar Har ett stort engagemang och drivkraft för det du tar dig an Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Då du kommer jobba både nationellt och internationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Det praktiska: Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm eller Halmstad. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
Är du en Dynamicsutvecklare som gillar att jobba i verksamhetsnära projekt, uppskattar korta beslutsvägar och stort inflytande samt brinner för att se konkreta resultat av ditt arbete hos kunden? Då vill vi gärna träffas och berätta om varför Fellowmind är den bästa arbetsgivaren för dig. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler utvecklare till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framför allt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. I den här rollen som utvecklare hos oss kommer ditt fokus vara att hjälpa våra befintliga kunder att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Du kommer bland annat att bygga integrationer mellan olika system, funktionella anpassningar eller kundunika lösningar. Så här beskriver Alice, din framtida kollega, vad hon tycker är roligast med rollen: ”För mig är det allra roligaste med det här arbetet att i dialog med kollegor och kunder få sätta sig in i deras problem och utmaningar för att sedan klura ut bra sätt att lösa dem på. Detta ger mig utlopp för min kreativitet och mitt logiska tänkande i en rolig kombination.” Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet varav drygt 20 är dedikerade systemutvecklare. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörandeför att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare givetvis att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Idag arbetar med utveckling inom Dynamics 365 och gjort det i minst något år, alternativt som utvecklare inom något annat affärssystem där du har vana av att programmera affärslogik Har vana av att arbeta med integrationsutveckling och kompetens inom Azure Har ett intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden Har en teknisk utbildning från universitet, kanske inom Datateknik, Informations- och kommunikationsteknik, Teknisk fysik eller motsvarande Är analytisk och lätt för att omsätta problem i konkreta lösningar Har ett stort engagemang och drivkraft för det du tar dig an Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Då du kommer jobba både nationellt och internationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Det praktiska: Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm eller Halmstad. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
Är du en Dynamicsutvecklare som gillar att jobba i verksamhetsnära projekt, uppskattar korta beslutsvägar och stort inflytande samt brinner för att se konkreta resultat av ditt arbete hos kunden? Då vill vi gärna träffas och berätta om varför Fellowmind är den bästa arbetsgivaren för dig. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler utvecklare till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framför allt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. I den här rollen som utvecklare hos oss kommer ditt fokus vara att hjälpa våra befintliga kunder att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Du kommer bland annat att bygga integrationer mellan olika system, funktionella anpassningar eller kundunika lösningar. Så här beskriver Alice, din framtida kollega, vad hon tycker är roligast med rollen: ”För mig är det allra roligaste med det här arbetet att i dialog med kollegor och kunder få sätta sig in i deras problem och utmaningar för att sedan klura ut bra sätt att lösa dem på. Detta ger mig utlopp för min kreativitet och mitt logiska tänkande i en rolig kombination.” Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet varav drygt 20 är dedikerade systemutvecklare. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörandeför att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare givetvis att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Idag arbetar med utveckling inom Dynamics 365 och gjort det i minst något år, alternativt som utvecklare inom något annat affärssystem där du har vana av att programmera affärslogik Har vana av att arbeta med integrationsutveckling och kompetens inom Azure Har ett intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden Har en teknisk utbildning från universitet, kanske inom Datateknik, Informations- och kommunikationsteknik, Teknisk fysik eller motsvarande Är analytisk och lätt för att omsätta problem i konkreta lösningar Har ett stort engagemang och drivkraft för det du tar dig an Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Då du kommer jobba både nationellt och internationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Det praktiska: Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm eller Halmstad. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
Är du en Dynamicsutvecklare som gillar att jobba i verksamhetsnära projekt, uppskattar korta beslutsvägar och stort inflytande samt brinner för att se konkreta resultat av ditt arbete hos kunden? Då vill vi gärna träffas och berätta om varför Fellowmind är den bästa arbetsgivaren för dig. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler utvecklare till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framför allt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. I den här rollen som utvecklare hos oss kommer ditt fokus vara att hjälpa våra befintliga kunder att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Du kommer bland annat att bygga integrationer mellan olika system, funktionella anpassningar eller kundunika lösningar. Så här beskriver Alice, din framtida kollega, vad hon tycker är roligast med rollen: ”För mig är det allra roligaste med det här arbetet att i dialog med kollegor och kunder få sätta sig in i deras problem och utmaningar för att sedan klura ut bra sätt att lösa dem på. Detta ger mig utlopp för min kreativitet och mitt logiska tänkande i en rolig kombination.” Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet varav drygt 20 är dedikerade systemutvecklare. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörandeför att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare givetvis att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Idag arbetar med utveckling inom Dynamics 365 och gjort det i minst något år, alternativt som utvecklare inom något annat affärssystem där du har vana av att programmera affärslogik Har vana av att arbeta med integrationsutveckling och kompetens inom Azure Har ett intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden Har en teknisk utbildning från universitet, kanske inom Datateknik, Informations- och kommunikationsteknik, Teknisk fysik eller motsvarande Är analytisk och lätt för att omsätta problem i konkreta lösningar Har ett stort engagemang och drivkraft för det du tar dig an Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Det praktiska: Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm eller Halmstad. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
Välj ett jobb för att visa detaljer