Transportchef
Sök bland 8 lediga jobb som Transportchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vafabmiljö söker Enhetschef till Transport och Logistik Är du en engagerad och strukturerad ledare som brinner för utveckling och förbättringsarbete? Vill du vara med och stärka vår verksamhet och våra skickliga chaufförer? Vi söker nu en enhetschef till vår avdelning Transport och Logistik som fokuserar på arbetet med insamling av mat- och restavfall och förpackningar. Bli en av oss och jobba i en organisation som räddar världen lite varje dag. På avdelningen Transport och Logistik arbetar idag omkring 80 medarbetare fördelade på fyra enheter, och vi står inför en spännande tillväxtresa. Under de kommande åren kommer vi att bli ännu fler för att möta regionens behov. Vårt ansvar sträcker sig över både interna transporter och insamlingstjänster, samt avfallstransporter för invånare och företag. Transporterna utförs både i egen regi och i samarbete med entreprenörer. Nu satsar vi på att utföra ännu fler transporter i egen regi, och som enhetschef kommer du att vara en nyckelperson i denna utveckling. Placeringsorten kommer att vara inom vårt insamlingsområde, som täcker Västerås, Köping och Fagersta. Vi planerar även att etablera oss i Enköping och Sala, vilket kan öppna upp möjligheter för fler placeringar i närtid. Om rollen Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften, där du leder ett team på cirka 25 medarbetare och en arbetsledare. Du ansvarar för arbetsmiljön och ekonomin inom enheten, och rapporterar direkt till avdelningschefen för Transport och Logistik. En central del av ditt uppdrag är att driva förändringsarbete, införa nya arbetssätt och skapa en stark kultur med fokus på medarbetare, verksamhet och kundnöjdhet. I din roll stärker du samarbetet både inom avdelningen och med andra funktioner och avdelningar inom Vafabmiljö. Genom ett strukturerat arbetssätt driver du utveckling och förbereder enheten för framtida utmaningar, med fokus på ökad insamling av avfall och förpackningar. Du ser till att kommunikationen fungerar bra mellan chaufförer, arbetsledning och övriga enheter och avdelningar inom Vafabmiljö för att effektivt använda våra resurser. Vi är i en spännande utvecklingsfas med många möjligheter. Som enhetschef leder du ett kompetent team mot gemensamma mål och bidrar till en hållbar verksamhet. Vi vill skapa en arbetsmiljö där alla trivs, utvecklas och har roligt – för vi vet att en positiv kultur är nyckeln till framgång. Vem är du? Vi söker dig som är motiverad att bidra till miljön och ett hållbart samhälle och som lever och omsätter våra värdeord Trovärdig, Omtanke och Nytänkande till kulturen på enheten och i dina relationer. Som en närvarande, trygg och engagerad ledare har du förmågan att se enhetens roll i det större sammanhanget. För att trivas och lyckas som enhetschef krävs ett förändringsinriktat ledarskap där du motiveras av utveckling och har uthålligheten att driva förändringar tills resultat uppnås. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta både inom teamet och med andra avdelningar. Med modet att fatta beslut och förändra det som inte fungerar, bidrar du till att skapa ett gott arbetsklimat. Rollen kräver att du är initiativrik och ansvarstagande, samtidigt som du kontinuerligt förbättrar arbetssätt och samarbeten för att möta framtidens utmaningar. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo med många uppgifter samtidigt, samt har förmågan att prioritera och hantera komplexa arbetsuppgifter. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga förmågor. Vi ser att du har: - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt motsvarande erfarenhet som Vafabmiljö bedömer likvärdig. - Flerårig erfarenhet av en chefsroll med ansvar för både personal och budget, gärna med stora personalgrupper. - Erfarenhet av förändringsledning, med dokumenterad förmåga att leda och implementera förändringsprocesser. - Erfarenhet av att leda andra ledare i en organisation. - Erfarenhet av branscher som har ett starkt fokus på effektivitet och processoptimering. - Erfarenhet av att arbeta i kundnära miljöer med fokus på service och kvalitet. - Erfarenhet av att aktivt arbeta med arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor inom en organisation, med fokus på att skapa en trygg och säker arbetsmiljö för alla medarbetare - B-körkort Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet från transport- och logistikbranschen eller annan transportintensiv verksamhet. - Ledarskapsutbildning, gärna UGL (Utveckling av Grupp och Ledare) eller UL (Utvecklande Ledarskap). - Erfarenhet av att leda projekt. Vad får du? Hos oss får du ett varierande arbete på en arbetsplats som sätter miljön först. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Vi erbjuder flera förmåner, bland annat ger träning ledig tid. Läser mer om våra förmåner här Vafabmiljö karriärsida (cruitive.com). Vi vill spegla våra kunder och samhället i stort och vill därför anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och den erfarenhet det ger. Annat bra att veta: Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Så här ansöker du: Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten redan idag. Intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer dock att hålla annonsen öppen till sista ansökningsdag 27 oktober 2024 och gå igenom samtliga ansökningar. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Om Vafabmiljö Vafabmiljö är ett kommunalförbund bildat av Heby, Enköping och alla kommuner i Västmanland. Vi arbetar med avfallshantering på ett sätt som är långsiktigt och hållbart. Våra mål är att avfallsmängderna ska minska och att avfallet ska ses som en resurs. Allt ska återanvändas eller återvinnas så långt det bara är möjligt. Genom att dela med oss av vår kunskap och erbjuda bra lösningar vill vi ge dig förutsättningar att vara med och skapa en hållbar framtid. Tillsammans kan vi rädda världen lite grann varje dag, brukar vi säga. Nyfiken på att veta mer om Vafabmiljö? Kika in Vafabmiljö karriärsida (cruitive.com) Emelie Olsson [email protected] 0737028554 Cathrine Mellgren Avdelningschef Transport och Logistik [email protected] 021 39 92 78 Anna Helsing Facklig representant Vision [email protected]
Fordonsleverans söker en erfaren kollega till vårt växande team på huvudkontoret i Luleå Om Oss Fordonsleverans Sverige AB är ett snabbväxande företag med inställningen att drivkraft, flexibilitet och viljan att ta snabba beslut leder till hållbar framgång. Med detta som utgångspunkt hjälper vi bilhandlare, företag och bilägare över hela landet att lösa sina logistiska utmaningar. Vi tar bilen till kunden, oavsett var kunden bor och oavsett om bilen först ska besiktas, på service, eller på däckskifte innan leverans. Med stark tillväxt i ryggen söker vi nu en erfaren Transportchef som vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt. Om rollen Som Transportchef hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa effektiv och högkvalitativ fordonslogistik. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Planering och optimering av rutter för att maximera effektiviteten i våra transporter. Leda och coacha ett engagerat team av logistikplanerare och logistikmedarbetare. Bibehålla en tydlig och löpande dialog med våra chaufförer och kunder för att säkerställa smidiga leveranser och hög kundnöjdhet. Ansvara för kostnadskontroll och ständigt söka möjligheter till förbättring och utveckling av våra tjänster. Vara en viktig del i att upprätthålla och höja vår höga kvalitetsstandard. Din primära arbetsplats kommer att vara vårt moderna och nyrenoverade huvudkontor i Luleå. Vem söker vi? Vi söker dig som har en stark kommunikativ förmåga, är strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där snabba beslut är en del av vardagen. Dessutom har du förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljer och kvalitet. Vi tror att du har: God erfarenhet av att leda team, gärna inom logistik- eller transportsektorn. Stark problemlösningsförmåga och är van vid att hantera komplexa logistiska utmaningar. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Erfarenhet inom transport och logistik (meriterande men ej ett krav). Varför Fordonsleverans? Hos oss blir du en del av en dynamisk och framåtriktad arbetsmiljö där kundnöjdhet och teamarbete står i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och ser fram emot att välkomna dig till en arbetsplats där din insats gör skillnad varje dag. Känner du igen dig i beskrivningen? Vänta inte – skicka in din ansökan och bli en del av vår spännande tillväxtresa! Ansökan Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Skicka in din ansökan idag! Övrig info Lön & anställningsform: Individuell lön, Provanställning 6 månader Startdatum: Snarast Sista ansökningsdag: Tjänsten tillsätts löpande. Försäkringar: Ansvarsförsäkring, Tjänstereseförsäkring, Gruppliv & Gruppsjukförsäkring Har du fler frågor? Du är alltid välkommen att höra av dig! Kontaktperson: VD Magnus Blomqvist, 010-333 18 00 Ansökan skickas i form av CV samt personligt brev via vår karriärssida på www.fordonsleverans.se
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace. Your Role The business unit Aviation Services within Saab is in a growth period which will require challenges in in order to meet our mission to deliver top products and support to our customers. The present head of CAMO and Logistic Services department has decided to move forward in her career and therefore we are looking for a successor. The department has approx. 110 employees and is operating from various places in Sweden, though the main sites are in Linköping and Arboga. Therefore travel occurs in duty; partly for the purpose of visiting Saab at the other locations and partly for the purpose of visiting customers and suppliers. You will have full managerial responsibility and report to the head of the Business Unit as well as different projects. As your field of work spans over several areas of our business, you will work closely with both our customers as well as your employees, line managers, project managers and the Business Unit management team. You will lead a team and take responsibility for delivery and profitability within following main areas: * Support and training to military operators within airworthiness support * Support and training within safety equipment for pilots and crew * Develop, maintain and support of fleet management systems for operators Your Profile To succeed in this role, it is important that you share and embrace our values and enjoy leading according to our leadership framework - know your business, know your people, and know yourself. We are looking for someone who can be a role model through their leadership and who feels comfortable leading both as a line manager and in a functional role. You are motivated by finding efficient ways of working while ensuring that we comply with regulations and guidelines. You have the ability to connect the overall business plan objectives and operational goals to challenges in the own organization and from a customer operational point of view. You believe that our behaviors are key to our success, so you use your communicative and coaching leadership style to inspire and support your team in reaching shared goals. We believe that you have: * Knowledge of aviation authority requirements from EASA, SE-EMAR or equivalent related to continued airworthiness * Previous leadership experience, where you have developed both teams and individuals * Experience in commercial contracts and the ability to interpret customer requirements * Experience in change and improvement management * Knowledge of improvement and analytical tools and methodologies, such as root cause analysis * Fluency in Swedish and English language This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 23,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker en chef för sektionen Export Control inom Dynamics Trade Compliance. Sektionen Export Control ingår i Saab Dynamics Trade Compliance som är en del av Business Support. Även sektionen Customs & Transportation ingår i Trade Compliance. Arbetet inom sektionen består av att stödja verksamheten inom affärsområdet genom bland annat rådgivning samt handläggning av ärenden till olika myndigheter inom exportkontrollområdet men också övervaka densamma så att tillämpliga lagar och regler inom exportkontrollområdet efterlevs. Nedan ser du några av de arbetsuppgifter rollen besitter: * Ledning av den dagliga exportkontrollverksamheten * Utveckling av exportkontrollverksamheten i linje med hur lagar, regler och praxis förändras och utvecklas. * Ansvar för personal och arbetsmiljö. * Exportkontrollklassning av hårdvara, mjukvara och information i enlighet med tillämpliga lagar och förordningar. * Handläggning av ansökningar mot svenska och utländska myndigheter. * Uppföljning och rapporteringar till svenska och utländska myndigheter av licenser och leveranser. * Implementation av direktiv och processer för exportkontroll. * Utbildning och rådgivning i exportkontroll till anställda inom Dynamics. * Uppföljning och bevakning av utländska exportkontrollbestämmelser, i synnerhet för EU och USA. Det dagliga arbetet är omväxlande och ofta händelsestyrt. Du samarbetar med kollegor inom hela Saabkoncernen. Verksamheten inom sektionen Export Control är ortsövergripande och din placeringsort är främst Karlskoga, men resor till Linköping kommer vara återkommande då delar av personalen även sitter där. Den du är idag Du är en strukturerad person som tycker om att leda och utveckla människor och verksamhet. Du behöver vara noggrann i ditt arbete och ha lätt att bygga goda relationer, såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då ledning och rådgivning är en viktig del av dina arbetsuppgifter. Du har: * Vi tror att du som passar för tjänsten har en högskoleutbildning inom teknik och/eller juridik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift * Vi ser även att du har någon form av ledarskapserfarenhet. Meriterande: * Erfarenhet från exportkontrollområdet * Produktkännedom om Dynamics produkter * Erfarenhet från verksamhetsutveckling och processutveckling, främst inom teknikområdet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Vi söker dig som är en erfaren transport- eller produktionschef från åkeriverksamhet som tillsammans med oss lyfter vårt åkeri till en ytterligare nivå som innebär att vårt varumärke ska vara det naturliga valet när det gäller kyl-och frystransporter och där vi är den givna arbetsgivaren och samarbetspartnern i branschen. Om tjänsten: Som Produktionschef syd ansvarar du för åkeriets enheter i Helsingborg, Jönköping och Linköping, där du fungerar som nyckelperson i åkeriets operativa och strategiska arbete. Du har stort ekonomiskt och miljömässigt fokus och jobbar bland annat med linjenalyser, budget, kostnadskontroll, kvalité, livsmedelssäkerhet och vårt ISO arbete. Du följer upp att rutiner och processer efterlevs och att chaufförer får rätt förutsättningar för att utföra ett säkert och professionellt arbete. Med ett verksamhetsnära ledarskap bygger du företagskultur, coachar din personal och säkerställer en god arbetsmiljö och intern samverkan. Du är även en god representant för vår verksamhet gentemot externa kontakter men även i din kontakt med övriga koncernbolag. Du kommer att jobba tätt tillsammans med övriga bolag i koncernen för att hitta synergier och gemensamma lösningar. Tjänsten är placerad i Helsingborg och du rapporterar till VD på Frigoscandia Åkeri AB. Exempel på ansvarsområden: - Resultatansvar, budget, prognos, linjenalyser och uppföljning av KPI er - Personalansvar. - Arbetsmiljöansvar. - Ledningsgruppsarbete. - Leda, coacha och skapa rätt förutsättningar för de anställda. - Utveckla rutiner och strategier för transportuppdragen i samverkan med dina medarbetare och transportledarna i Frigoscandia AB. - Schemaläggning av chaufförer i samverkan med dina medarbetare. - Utföra målsamtal och rehabsamtal med stöd av HR. - Vidta åtgärder vid olyckor, tillbud och övriga avvikelser som avser produktion, arbetsmiljö och miljö. - ISO arbete/revisoner. Om dig: Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av, och därmed har goda kunskaper om, åkeriverksamhet. För att du ska trivas i rollen behöver du vara positiv, flexibel, handlingskraftig och strukturerad. Du ska kunna arbeta självständigt, ha lätt för att samarbeta med andra och ha en utvecklad kommunikativ förmåga. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och ha stort engagemang, där du tar tag i det som behöver göras. Du är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål. Kompetenskrav: - Högskoleutbildning inom ekonomi eller logistik, alternativt kunskaper inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. - Utbildad inom Ledarskap och tidigare haft personalansvar. - Goda kunskaper i att utföra linjenalyser, budget- och strategiarbete samt kostnadsuppföljning inom åkeri. - Goda kunskaper inom åkeri och Transportavtalet. - Svenska och engelska i tal och skrift. - Goda datakunskaper i Excel, SÅ calk, SÅ index och TransPA. Om oss: Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastningscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast 6 september 2024. Om du har frågor gällande tjänsten hör du av dig till ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24 eller på [email protected]. Om Frigoscandia Att göra mat tillgänglig för alla är vi experter på ända sedan starten 1948. Frigoscandia AB ska vara den föredragna samarbetspartnern för logistik- och supply chain lösningar på den nordiska marknaden. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur – den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer i Norden och Nederländerna. Vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com.
Om ossTransdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför. Du erbjuds:Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet, där du i ditt dagliga arbete tillsammans med dina medarbetare utvecklar enheten. Vem är du? Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat. Du instämmer i påståendet – det är viktigt att kunna ha kul på jobbet. I din roll som Enhetschef: Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhet och hälso- och arbetsmiljöarbete. Ansvar för driften Ekonomiskt resultatansvar Du ingår i den lokala ledningsgruppen Skyddsronder, riskbedömningar, samt delta i fackliga förhandlingar Rekrytering och introduktion Säkerställa fortbildning av förare Du bidrar i utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman Din bakgrund: Vi söker dig med tidigare dokumenterad erfarenhet av personalansvar och ledarskap. Meriterande är om du har erfarenhet av att ha arbetat med större personalgrupper. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Mer information och ansökan: Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 31:e maj 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Vill du anta utmaningen att vara med och bidra till att utveckla Transdevs busstrafik inom Gästrikland? Vår affär är under ständig utveckling, och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att vår el bussflotta blir servad på bästa sätt. Som servicechef rapporterar du till affärschefen och ingår i ledningsgruppen. Placeringsort är Sandviken. Vi har 2 verkstadsdepåer, där servicechefen har personalansvar för ca 6 medarbetare. Gruppen består av fordonstekniker, produktionsledare. Arbetsuppgifter Du har till huvuduppgift att aktivt leda, planera och säkerställa att allt underhåll på Transdevs fordon utförs med hög kostnadseffektivitet, enligt gällande instruktioner samt att de håller god kvalitet, levereras i tid och är rätt utrustade till driften. Uppföljning, kontroll och återkoppling till medarbetare och leverantörer är också en viktig del av ditt dagliga arbete. Vidare är du ansvarig för att kontinuerligt utveckla verksamheten och bygga varaktiga relationer med leverantörer och medarbetare. Servicechefen har budget- och resultatansvar samt ansvar för arbetsmiljö, reklamationer, säkerhet, anläggning och inköp av reservdelar och verktyg till verkstaden. Detta förutsätter bra samarbete med trafikledning, enhetschefer samt avdelningarna på vårt huvudkontor. Ditt ledarskap och din personliga profil: Du har ett aktivt, direkt och kommunikativt ledarskap som stödjer och motiverar andra att göra sitt bästa. Du har hög förmåga att skapa engagemang och delaktighet och arbetar mål- och resultatinriktat och med utveckling och förbättring i fokus. Du är uthållig och effektiv även under arbetstoppar och under tidspress och motiveras av att vara synlig och närvarande i verksamheten. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera arbetet och dina resurser och tänker kostnadseffektivt. Stor förmåga att leda på en strategisknivå, samt se utvecklingsmöjlighet är även viktiga egenskaper som kommer behövas. Din bakgrund För att lyckas i rollen som servicechef bör du ha en fordonsteknisk utbildning och erfarenhet från arbete i ledande position, gärna från en liknande roll. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av fordons- eller verkstadsbranschen och att du är van att arbeta i underhållssystem. Du har förmodligen kunskap om miljö- och arbetsmiljöfrågor inom fordonsverkstad och har erfarenhet från förändringsarbete samt av LEAN och/eller 5S. Utbildning inom El och Elsäkerhet samt erfarenhet av Elfordon är meriterande. Du känner dig hemma i persontrafikbranschen eller andra personalintensiva och serviceorienterade branscher. Du behärskar Office 365 och är med fördel en van användare av Excel. För att kunna läsa våra tekniska manualer bör du även ha goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder Som servicechef på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. God serviceanda med kunden - vår resenär - i fokus är ledord som vägleder dig och styr vår vardag tillsammans med våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel och du blir en viktig resurs i det arbetet. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och personligt brev, ansök direkt på vår hemsida. Sök gärna snarast då vår rekrytering pågår löpande. Sista ansökningsdatum är den 2024-08-31. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning tillämpasPlaceringsort: GästriklandAnställningsform: Tillsvidare, 6 mån provanställning tillämpasStartdatum: Enligt överenskommelseLön: Enligt överenskommelse, kollektivavtal tillämpas Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-08-31 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:Fredrik Beckius, Affärschef 08 629 5124 Mail: [email protected] Andreas Elebring, Operativ chef 010 179 0125 Mail: [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Om ossTransdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför. Du erbjuds:Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag.Arbetsuppgifter: Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete. Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen. Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna. Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor. Säkerställa fortbildning av förare. Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål. Delaktigt i lokal ledningsgrupp Delaktig i fackliga förhandlingar Din bakgrund:Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat. Mer information och ansökan:Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 31:e maj 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Visar 1 till 8 av 8 jobb