Transportchef
Sök bland 11 lediga jobb som Transportchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en engagerad ledare som brinner för att utveckla team och medarbetare? Vill du vara med och forma en grönare framtid hos en av Europas ledande tillverkare av komponentstål? Då kan rollen som sektionschef för råvaror och transport på Ovako i Smedjebacken vara rätt för dig! En ledarroll med brett ansvar och stor påverkan Det primära uppdraget för Sektionschefen för råvaror och transport innebär att leda och utveckla team, optimera arbetsprocesser och flöden samt säkerställa att interna transporter och processen kring råvaruhantering fungerar så säkert och smidigt som möjligt. Du har ett personalansvar om 27 medarbetare varav två samordnare, en för råvaruhantering och en för intern transport. I gruppen finns medarbetare som arbetar både dagtid och i 3-skift. Vi söker efter en ledare som har erfarenhet från förändringsarbete och som kan engagera medarbetarna med en tydlig riktning framåt. Arbetet omfattar: - Leda, engagera och utveckla teamet för att skapa en effektiv och välfungerande organisation. - Säkerställa att alla arbeten utförs på ett säkert och ansvarsfullt sätt enligt gällande säkerhets- och miljökrav. - Kontinuerligt samarbete med avdelningar för att stärka verksamhetens stabilitet och effektivitet. För att lyckas i rollen har du: - Relevant utbildning - Tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet från att leda genom förändring och utveckla processer och arbetssätt - Förmåga att entusiasmera och engagera personal - God förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut - Ett starkt skydd och säkerhetsfokus med god förståelse för säkerhets- och miljökrav inom industrin. Ovako erbjuder Ovako i Smedjebacken präglas av en kombination av teknisk spetskompetens och en stark gemenskap. Här finns en stolthet över det som produceras och en vilja att ständigt utvecklas. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och resurseffektivitet ligger anläggningen i framkant när det gäller klimatsmart stålproduktion. Här blir du en del av en dedikerad organisation som bidrar till en grönare framtid. Som anställd på Ovako blir du med fördel en del av den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du: - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande. - Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter. - Frihet att utmana Ovakos arbetssätt och presentera förslag på effektiviseringar. - Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor. En jämställd arbetsplats Ovako är känt för att vara en arbetsplats med stark gemenskap och en inkluderande företagskultur. I Smedjebacken arbetar företaget aktivt för jämställdhet och mångfald. Information och ansökan I denna rekrytering har Ovako valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Fiddelie Nyvall eller Linda Axäng: - [email protected] - 070 844 61 12 - [email protected] - 079-340 54 42 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Om oss - Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård är det största affärsområdet inom Aleris och omfattar ASIH och Basal hemsjukvård, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Uppsala Närakut och Rehab Station. Inom Aleris Rehab Station pågår vid sidan av rehabilitering och personlig assistans, en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet. Samtliga verksamhetsområden finns representerade i ledningsgruppen för Aleris Närsjukvård, som samverkar för patienternas, medarbetarnas och verksamheternas bästa. Rollen Leda viktigt strategiarbete kopplat till fordonsflottan, exempelvis inom områden som fordonsmix, avtal, logistik, utbildningsfrämjande åtgärder mm. Arbeta proaktivt för att identifiera och genomföra förbättringar inom fordonsflottan och relaterade arbetsprocesser. Ta fram och arbeta utifrån en förvaltningsplan för vår fordonsflotta. Samverka med relevanta aktörer för att kravställa, utveckla och följa upp underhåll och prestanda för fordonsflottan. Bevaka fordonsrelaterade indikatorer och sätta in åtgärder vid behov. Förhandla leverantörsavtal Leda Fordonsteamet för att säkerställa en hög servicenivå och god arbetsmiljö. Arbeta med ständig förbättring och optimering av fordonsteamets veckoplanering Arbeta operativt tillsammans med fordonssamordnare vid behov. Vara synlig i organisationen genom ett nära samarbete och kontinuerlig kommunikation med chefer och medarbetare. Ekonomi- och personalansvar för Fordonssamordnare. Kompetenskrav B-körkort Högskole- eller universitetsutbildning inom Inköp, Logistik eller Ekonomi med några års relaterad arbetslivserfarenhet Erfarenhet av förändringsledning samt att leda genom andra, med en hög grad av organisatorisk och administrativ förmåga God datorvana, särskilt i Excel. En analytisk ådra och intresse för att hitta nya lösningar och effektiviseringar. God förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. En god kommunikatör, både i tal och skrift. Vana av att kravställa och följa upp leverantörer Grundläggande förståelse för bilunderhåll och fordonsrelaterade frågor. Meriterande Erfarenhet av att koordinera bilflottor eller liknande verksamhet Erfarenhet av att arbeta i fleet management-system eller annat affärssystem. Erfarenhet från vård- och omsorg Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten Anställningsvillkor Placering i Stockholm Resor inom Stor-Stockholm vanligen förekommande, vid behov i övriga Sverige Tillträde enligt överenskommelse Individuell lönesättning Bakgrundskontroll ingår som en del i rekryteringsprocessen Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet kommer att ske löpande. Vid frågor vänd dig till Utvecklingschef Närsjukvård, Johanna Nerell, epost: [email protected].
Vill du leda ett engagerat team där du har möjlighet till utveckling samtidigt som du bidrar till en organisation i stark tillväxt? Då ska du läsa vidare! Om Oss Försvarsmaktens Transportenhet (TPE) är en Försvarsmaktsgemensam enhet inom Försvarsmaktens Logistik (FMLOG). Enheten är Försvarsmaktens nationella transportkoordineringscentra och innefattar central transportledning inom samtliga transportsätt. Planeringsavdelningen har funktionsledningsansvar för transporttjänstens genomförande inom alla transportsätt (flyg, sjö, landsväg och järnväg). Avdelningen understödjer och följer upp Försvarsmaktens transporter som genomförs nationellt och internationellt. Utländsk transporter och transiteringar genom Sverige planeras och följs upp vid avdelningens tre sektioner. Hos oss finner du ett arbetslag som driver engagerat verksamheten mot uppsatta mål i en kollegial arbetsmiljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som sektionschef förväntas du företräda, leda, följa upp och utveckla sektionens medarbetare och verksamhet. Du kommer att leda flera aktiviteter parallellt inklusive operativ planering. Planering kopplat till försvarsplanering är naturlig del i arbetet. Du kommer att vara en aktiv del i internationella transportsamarbeten. Tjänsten innebär personal- och arbetsmiljöansvar. KRAV • Yrkesofficersexamen OF2/ OR8 • Tjänsten är även öppen för reservofficerare med krav på minst 18 månaders tjänstgöring • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper För att trivas i denna tjänst ser vi att du är en naturlig ledare, har en god förmåga till samarbete, att du är självgående och har en god förmåga att kommunicera internt och externt. Du förväntas vara prestigelös i ditt förhållningssätt och ha en god pedagogisk framtoning. Din förmåga att planera både kort- och långsiktigt parallellt är en framgångsfaktor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av stabsarbete med planeringsinriktning • Erfarenhet av Försvarsmaktens transporter • Erfarenhet av PRIO (MSS), SWECCIS och ISUS För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare (6 månaders provanställning kan komma tillämpas) Reservofficerare minst 18 månader tjänstgöring Anställningskategori: Yrkesofficer OF2/ OR8 Alternativt reservofficerare i samma nivå Sysselsättningsgrad heltid Arbetsort: Stockholm Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring (ca 4 veckor om året). För att uppfylla Försvarsmaktens krav på fysisk förmåga är en av dina arbetsuppgifter fysisk träning. Tillträdesdatum snarast men enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen, nås via växel: 08-788 75 00 Välkommen att kontakta, Kristoffer Wallin om du har frågor Fackliga företrädare SEKO Eva-Britt Steen OFR/O Peter Andersson OFR/S Håkan Antonsson SACO Charlotta Billström Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. We are seeking a dynamic and business-driven leader to join us as Head of Transports Parts Management within the newly created Service Development function within GTO Service Market Logistics. This critical role will oversee the Transport Parts Process, driving operational excellence and ensuring best-in-class processes that deliver quality and efficiency for our customers. You will play a key role in unlocking our service's full potential and supporting its growth. As your initial task you will establish a cross-regional Lead Transport Parts Team who together with you will define the process vision, develop strategic roadmaps, and ensure seamless implementation of Global Transport Parts processes and solutions. Additionally, you'll be instrumental in shaping the demands of our supporting Digital Landscape to keep us at the forefront of innovation and closely together with the Digital and IT team secure execution of the roadmap. The ideal candidate will bring a strategic mindset, with a deep understanding of how to optimize logistics processes to align with both business and Service Market Logistics targets, driving continuous value and growth across the organization. Key Responsibilities * Define the strategic vision and development roadmap for Transport Parts, including requirements for a future-proof digital landscape. * Together with a team of appointed cross-regional resources lead the design and implementation of best-in-class Transport Parts processes that deliver exceptional quality and efficiency, supporting service growth and unlocking its full potential for our customers. * Champion the automation of both physical and virtual processes, driving efficiency and innovation to deliver scalable solutions that address key business challenges. * Take a "one problem – one solution" approach, ensuring impactful, tailored solutions that drive measurable business results. Build and maintain strong stakeholder relationships, translating business needs into scalable solutions What We Are Looking For With extensive experience in Transport, Digitalization, Automation, and Operational excellence, you bring a strong foundation in driving efficiency and innovation. Your leadership skills enable you to challenge the status quo, foster process improvements, and inspire the global process community to embrace excellence. Collaboration comes naturally to you, making you a key player in engaging teams toward shared goals. Your deep understanding of Lean principles and Continuous Improvement methodologies, including experience with Volvo Performance System (VPS), positions you as a valuable asset in optimizing operations. You have a proven track record in change management, successfully navigating complex transformations. Additionally, your expertise in digitalization and data-driven decision-making within logistics, supply chain operations, and services allows you to drive informed strategies and efficiencies. With the ability to engage senior stakeholders, influence decision-making, and deliver results in a fast-paced, ever-changing environment, you thrive in dynamic settings. Proficiency in English ensures effective communication across global teams. If you are a dynamic leader eager to drive transformation and unlock the full potential of services within the Volvo Group, we would love to hear from you. A master’s degree or equivalent in a related field is required for this role.
Samtrans Omsorgsresor söker en Enhetschef till Sundsvall och vår nya verksamhet inom särskild kollektivtrafik i Västernorrland, där DinTur är uppdragsgivare. Vill du vara med och bygga upp en viktig samhällsservice från grunden? Är du administrativt lagd, har god datorvana och en skicklig kommunikatör? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om rollen Som Enhetschef har du det operativa ansvaret för driften av vårt avtal med vår uppdragsgivare vilket omfattar cirka 42 fordon med tillhörande förare. Du säkerställer en effektiv och kvalitativ transportverksamhet och arbetar nära både förare och samarbetspartners. Din närmaste chef är affärschef och du ingår i affärsenhetens ledningsgrupp. Tjänsten är på 100% och placerad i Sundsvall. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Personaladministration • Kontakt med våra uppdragsgivare angående daglig drift • Schemaläggning • Avtalsuppföljning • Utredning av reklamationer • Delaktig i daglig drift och hantering av situationer som uppkommer • Personalledning Om dig Vi söker dig som vill vara med och bygga upp en ny verksamhet i Sundsvall! Din erfarenhet från administrativa roller och din vana att hantera en miljö i ständig förändring är något vi värdesätter högt. Det är även en fördel om du tidigare har haft stöttande och ledande roller, då tjänsten som Enhetschef innebär att du fungerar som ett viktigt stöd för teamet. Som person är du självgående och strukturerad i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och har ett öga för vad som behöver göras i ett nästa steg för ett proaktivt arbetssätt. Meriterande för tjänsten är • Administrativ erfarenhet • Självgående och lösningsorienterad • Erfarenhet av trafikplanering och logistik • God kunskap i Microsoft Office-paketet • Erfarenhet av att leda personal Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten och har du även taxiförarlegitimation är det ett plus. Det här är Samtrans Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina Care och Nobina-koncernen. Nobina är förutom Nordens största kollektivtrafikföretag också Sveriges ledande aktör inom särskild kollektivtrafik. Inom Nobina Care utför vi resor som av olika anledningar inte kan göras i den ordinarie kollektivtrafiken, så som skolskjuts, sjukresor, färdtjänst och omsorgsresor. Till skillnad från traditionella taxiföretag utför vi endast upphandlad trafik. Vi gör skillnad för våra resenärer! Inom Nobina Care finns varumärkena Samtrans Omsorgsresor, Göteborgs Buss och Telepass representerade i bland annat Stockholm, Västernorrland, Västra Götaland och Skåne. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Beatrice Hübinette på [email protected]. På grund av dataskyddsförordningen GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan endast via vårt rekryteringssystem. Vi ser fram emot din ansökan!
Till CEVA Logistics söker vi nu en Transport Manager som ska leda teamet inom transportplanering på Zalandos lager i Kungsängen. Har du erfarenhet av att skapa struktur och skapa en effektiv och hög kvalitet för transporter och bokningar så är detta en roll för dig! Som Transport Manager har du personal och budgetansvar, ditt team består av 9st direktrapporterande fördelade på 3 skift (dag, kväll, natt). Du leder och planerar i det dagliga för ditt team samt är med och sätter en standard för hur transportbokning och planering ska fungera för att säkerställa ett kostnadseffektivt och strukturerat arbetssätt på avdelningen. Tillsammans med ditt team jobbar du kontinuerligt med ständiga förbättringar för att transporter kommer och går i rätt tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Personal, budgetansvar samt arbetsmiljöansvar. Skapa struktur på avdelningen. Leda skiftet mot uppsatta mål och övergripande strategi. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål för avdelningen Ansvarig för förbättringsarbete inom avdelningen. Leda förändringsarbeten kopplade till sitens övergripande plan. Säkerställa kvalitet på lasting/lossning. På/avbokning av transporter. Mottagning samt lastning av tom pall. Uppföljning av transporter samt de avvikelser som uppstår. Samarbeta med produktion då det krävs för att kunna boka eller avboka bilar. Vi söker dig med erfarenhet av Transportplanering, meriterande är att ha arbetat i ett bolag med stort varuflöde. Som ledare är du trygg och kommunikativ, du trivs att jobba verksamhetsnära och är duktig på att bygga relationer både internt och externt. Vidare behöver du ha en hög servicenivå och vara van vid att hantera många stakeholders både nationellt och internationellt. För denna roll är svenska och engelska flytande och i skrift ett krav. I rollen rapporterar du till Operations Manager och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
XR Logistik söker en engagerad och erfaren Operativ Chef som vill vara med och leda deras team av transportledare mot nya framgångar. Om du brinner för att skapa en god arbetsmiljö och har erfarenhet av transportledning, då är detta jobbet för dig! Placeringsort Lidköping. Din vardag Leda och fördela det dagliga arbetet i enlighet med företagets värderingar och säkerställa en god arbetsmiljö. Delta i transportledningen. Ansvara för kontakt med transportörer inom ditt ansvarsområde samt uppföljningen av dessa. Säkerställa att transportörsresurserna är optimerade över tid. Driva transportörsgruppen för feedback och utveckling. Andra arbetsuppgifter inkluderar att taxera transportuppdrag, säkerställa att avräkningar hanteras enligt tidsplan, kontrollera och fakturera vidare leverantörsfakturor. Vem är du Har minst 3 års ledarerfarenhet. Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning samt miljö- och produktlagstiftning. Har erfarenhet av transportledning. Det är önskvärt att du även har erfarenhet av försäljning. Du är en person som tar ansvar för att hålla dig informerad om lagstiftning, kundkrav och företagets policys och rutiner. Du är också delaktig i företagets utvecklingsarbete genom att rapportera förbättringsförslag och arbeta enligt företagets värderingar och Code of Conduct. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar XR Logistik med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av XR Logistik. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-04. Om XR Logistik XR Logistik hjälper dig och ditt företag med heltäckande transport- och logistiklösningar över hela Norden. Vi har bredden, kunskapen och viljan att skapa den perfekta kombinationen just för er. XR transporterar och levererar åt några av Skaraborgs största produktionsföretag, men hjälper också många andra aktörer både i och utanför Sverige. Vi ser alla våra kunder som samarbetspartners och jobbar snabbt och flexibelt för att forma rätt produkt till rätt pris.
Sommaren 2025 tar Transdev över driften av Östgötapendeln, och vi söker nu en engagerad Enhetschef för ombordspersonalen! Om tjänstenSom Enhetschef ansvarar du för ett team av lokförare och kundvärdar, där du leder, motiverar och stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tillsammans arbetar ni för att ge resenärerna en förstklassig upplevelse och bidra till ett mer hållbart samhälle. Rollen innebär ett operativt ledarskap där du har direkt ansvar för personalens utveckling, arbetsmiljö och prestationer.Du kommer att utgå från vårt kontor i Mjölby där bland annataffärschef, planering och driftledning också är placerade. Men då din personal förflyttar sig så kommer du att besöka medarbetarna ute i verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter. Ansvara för och följa upp leveransen från ditt team av lokförare och kundvärdar Stötta och motivera medarbetare i deras dagliga arbetsuppgifter Delegerat arbetsmiljöansvar inklusive rehabiliteringsansvar Säkerställa att medarbetarna har rätt behörigheter enligt regelverk Följa upp nyckeltal, hantera avvikelser och driva förbättringsarbete Vem är du? Minst gymnasial utbildning (eftergymnasial utbildning är meriterande) Minst tre års erfarenhet av en liknande roll med fullt personalansvar Erfarenhet av att hantera budget Goda kunskaper i Officepaketet Du är en trygg, motiverande ledare med ett tydligt mål- och resultatfokus Vi söker dig som är en duktig kommunikatör och har ett starkt engagemang för att utveckla människor. Du är bekväm med att hantera svåra samtal och ser utmaningar som möjligheter att förbättra arbetssätt. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på 3000kr, kollektivavtalad tjänstepension och mycket mer. Omfattning:Heltid Placeringsort:Mjölby, resor i tjänstenförekommer Anställningsform:6 månaders provanställning, tillsvidareanställning Startdatum: enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal Mer om ansökan Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 31 januari 2025 Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Caroline Gimmerborn HR, [email protected] Välkommen att söka!Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
Shift Manager till dagskiftet inom Container & Special på DFDS Logistics Services AB i Göteborg sökes! DFDS Logistics Services AB är ett åkeri inom fordonsindustrin beläget i Arendal, nära Göteborgs hamn. Åkeriet är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och sysselsätter omkring 300 personer på heltid i Göteborg och Karlshamn. Vår fordonsflotta består totalt av 450 fordon, varav ca 90 är lastbilar, 60 är el-lastbilar samt 300 är trailers. Om rollen Ditt huvudansvar som Shift Manager innebär att leda och fördela arbetet för dina chaufförer i den dagliga driften. Rollen har även fokus på arbetsmiljö enligt fördelning av arbetsmiljöuppgifter och visst ekonomiskt ansvar. Vidare handlar rollen om att säkerställa utveckling av verksamheten i samverkan med ledningsgruppen. Förutom ledningen samverkar Shift Manager med Traffic Planner inom skiftet. Tjänsten är på heltid dagtid, måndag-fredag. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, leda och fördela arbete för att säkerställa optimal drift. Stötta och coacha medarbetare Föra ett aktivt och synligt ledarskap samt kommunicera företagets och verksamhetens mål och strategier. Delta aktivt i företagets kvalitets-, säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöarbete Genomföra och följa upp medarbetardialoger Arbeta för att främja en god samarbetsanda samt öppen och effektiv kommunikation inom hela företaget Kvalifikationer: 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna inom Logistik och Transport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska God datorvana B-körkort Meriterande Du har tidigare erfarenhet från liknande roll i branschen Din profil För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av ledande befattning inom Logistik och/eller Transport. Du är van att ha medarbetardialog och ser vikten i att bygga långsiktiga relationer. Som ledare är du synlig och tydlig och har en stark kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du är en driven och mogen ledare som har förmågan att situationsanpassa ditt ledarskap. Du sätter laget före jaget och är duktig på att samarbeta och kommunicera med kollegor på alla nivåer. Som person är du drivande och analytisk med förmågan att se både helhet och detaljer. Vidare är du positiv, lyhörd och prestigelös samt har en vilja att förbättra och utveckla företaget både på kort- och lång sikt. Vi erbjuder Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS goda karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession. Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i Arendal, på Hamneviksvägen 24 i Göteborg. Intresserad? Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Operations Manager, Niklas Toft på mail: [email protected] Om du vill bli vår nya kollega ansök via www.dfds.com/group/jobs senast 2024-11-15 och gärna tidigare eftersom vi arbetar med löpande urval. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Vänta inte med din ansökan!
Shift Manager till nattskiftet inom sekvenserad trafik på DFDS Logistics Services AB i Göteborg sökes! DFDS Logistics Services AB är ett åkeri inom fordonsindustrin beläget i Arendal, nära Göteborgs hamn. Åkeriet är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och sysselsätter omkring 300 personer på heltid i Göteborg och Karlshamn. Vår fordonsflotta består totalt av 450 fordon, varav ca 90 är lastbilar, 60 är el-lastbilar samt 300 är trailers. Om rollen Ditt huvudansvar som Shift Manager innebär att leda och fördela arbetet för dina chaufförer i den dagliga driften. Rollen har även fokus på arbetsmiljö enligt fördelning av arbetsmiljöuppgifter och visst ekonomiskt ansvar. Vidare handlar rollen om att säkerställa utveckling av verksamheten i samverkan med ledningsgruppen. Förutom ledningen samverkar Shift Manager med Traffic Planner inom skiftet. Tjänsten är på heltid nattetid, arbetstiden startar söndag kväll och avslutas fredag morgon. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, leda och fördela arbete för att säkerställa optimal drift. Stötta och coacha medarbetare Föra ett aktivt och synligt ledarskap samt kommunicera företagets och verksamhetens mål och strategier. Delta aktivt i företagets kvalitets-, säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöarbete Genomföra och följa upp medarbetardialoger Arbeta för att främja en god samarbetsanda samt öppen och effektiv kommunikation inom hela företaget Kvalifikationer: 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna inom Logistik och Transport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska God datorvana B-körkort Meriterande Du har tidigare erfarenhet från liknande roll i branschen Din profil För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av ledande befattning inom Logistik och/eller Transport. Du är van att ha medarbetardialog och ser vikten i att bygga långsiktiga relationer. Som ledare är du synlig och tydlig och har en stark kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du är en driven och mogen ledare som har förmågan att situationsanpassa ditt ledarskap. Du sätter laget före jaget och är duktig på att samarbeta och kommunicera med kollegor på alla nivåer. Som person är du drivande och analytisk med förmågan att se både helhet och detaljer. Vidare är du positiv, lyhörd och prestigelös samt har en vilja att förbättra och utveckla företaget både på kort- och lång sikt. Vi erbjuder Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS goda karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession. Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i Arendal, på Hamneviksvägen 24 i Göteborg. Intresserad? Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Operations Manager, Andrius Romankevicius på mail: [email protected] Om du vill bli vår nya kollega ansök via www.dfds.com/group/jobs senast 2024-11-09 och gärna tidigare eftersom vi arbetar med löpande urval. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Vänta inte med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 11 jobb