Transportchef

Sök bland 6 lediga jobb som Transportchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppledare till Vy Buss, Uddevalla

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med ca 12 500 anställda och en årlig omsättning på ca 16 miljarder SEK. Vy bidrar till samhällsnytta genom att erbjuda attraktiva kollektivtrafiklösningar på ett hållbart sätt med visionen "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Vi uppnår det genom att ge våra kunder goda upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör genom våra engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, bussar, gods, spårvagn, mobilitetslösningar och turism i Norge och Sverige. Läs mer på www.vy.se Rollen Vi söker en strukturerad och engagerad Gruppledare med medarbetarfokus för att ta sig an en spännande roll med operativt ansvar. Vår verksamhet i Fyrbodal består i dagsläget av en huvuddepå i Uddevalla med 4 tillhörande satellitdepåer inom avtalsområdet. Organisationen består av ca 100 medarbetare där de flesta arbetar som bussförare. Som Gruppledare är du närmaste chef för en stor grupp förare och har fullt personalansvar. Rollen innebär samverkan med andra funktioner på depån som exempelvis trafik- och fordonsservice (TFS), Platschef för depån samt flera av service- och stödfunktionerna på Vy Buss Du kommer ingå i depåns lokala ledningsgrupp där även TFS och Platschef ingår. Rollen rapporterar till Platschef. Vad kommer du som Gruppledare att göra? Säkerställa att den operativa driften fungerar genom ett tätt och gott samarbete med förarna i den egna verksamheten, stödfunktioner, kollegor och vår huvudman. Operativt ansvar: Du kommer att ha det övergripande ansvaret att säkerställa att förarna trivs och har en väl fungerande arbetsmiljö. Detta innebär att du kommer att ha en hands-on roll och vara involverad i verksamhetens dagliga drift. Strukturerad ledare: Vi letar efter en ledare som verkligen brinner för att arbeta med personal. Du bör vara en strukturerad och organiserad ledare och ha förmågan att hantera komplexa arbetsflöden och säkerställa att resurser och processer optimeras för att uppnå effektivitet och kundnöjdhet. Du behöver ha förmågan att planera, prioritera och delegera uppgifter inom teamet. Du brinner för ledarrollen och personalansvar. Det är viktigt att du kan bygga starka relationer och upprätthålla en hög nivå av kommunikation för att säkerställa att vi levererar enastående service och resultat. Ansvar och arbetsuppgifter Personalansvar för ett stort antal förare Coacha, leda och utveckla personal på ett pedagogiskt sätt genom exempelvis medarbetarsamtal, skadesamtal, uppföljning av körsätt, arbetsplatsträff, mm Rekrytering av personal Delaktig i riskanalyser, skyddsronder och upprätta handlingsplaner i syfte att säkerställa en god arbetsmiljö Arbeta med ständiga förbättringar Säkerställa trafiksäkerheten i daglig verksamhet Förberedande löneadministration samt delaktig i budgetarbete medarbetare/lön Fordonsplanering, kontakter med verkstad  För att lyckas i rollen Tidigare arbetat i en ledande roll med personalansvar, rekrytering, arbetsmiljöansvar osv. Flexibel problemlösare med riktigt god initiativförmåga Noggrann och ansvarstagande Förmåga och vilja att arbeta i team och coacha team mot gemensamma mål och satta deadlines God datorvana, däribland hantering av office paketet Erfarenhet från branschen är meriterande dock ej ett krav  Vi söker dig som Serviceinriktad, kommunikativ, proaktiv och med ett starkt fokus på människor. Du är positiv och har en förmåga att arbeta väl med andra. Du är ledaren, kollegan och vännen som ”får med dig folk”. Som ledare är du coachande, tydlig och trygg. Du har också förmåga att motivera teamet på ett pedagogiskt sätt för att nå de mål som verksamheten har. Om du är redo att ta dig an denna utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik Gruppledare, tveka inte att ansöka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Varför Vy? Vi är ett större företag som fortfarande har kvar känslan av vi är ett litet familjeföretag. Efter en väl anpassad introduktion och mentorskap erbjuder Vy Buss utvecklande arbetsuppgifter i stimulerande miljö. Du deltar i Vy ledarprogram. Våra värderingar är vägledande och syftar till att skapa kundglädje genom ansvar och samspel. Vi drivs av att göra det enkelt att resa hållbart med oss. ”Rollen är otroligt givande och rolig som Gruppledare hos Vy Buss!” ”Det är ”ett gott gäng” man skall leda” ”Du kommer att bli en del av ett engagerat och härligt team!” Ansökan Du får gärna höra av dig till Igor Glavan om du vill veta mer om din framtida tjänst, [email protected], 0701–765828. Välkommen med din ansökan, annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

28 februari 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Platschef

Kort och gott levererar vi på VTD paket, tidningar och post under nattens alla timmar. Vi drivs av att ge suverän service och är just nu i en förändrings- och utvecklingsfas där vi testar nya sätt att organisera oss för att möta en annan typ av leverans- och kundbehov. Nu har du möjlighet att med ditt ledarskap vara med och bidra till transformationen från morgonstidningsdistribution till paket. Läs vidare och ansök! Om jobbet Som Platschef inom vår organisation är du hjärtat i vår verksamhet, där ditt mål är att effektivisera och leverera hög kvalitet och lönsamhet på ett sätt som känns både personligt och inkluderande. Din roll är avgörande för att bygga en varm och välkomnande arbetsmiljö, där varje medarbetare känner sig värderad och har de rätta förutsättningarna för att nå sin fulla potential. Vi tror starkt på att kvalitet inte bara handlar om slutresultatet, utan om resan dit. Vi är mitt i ett stort kultur- och värderingsarbete där ditt engagemang i dessa frågor och ledarskapsbeteende är avgörande för att vi ska kunna göra de förändringar vi vill. Allt börjar i ledarskapet! I ditt ansvar för filialens dagliga drift är det därför viktigt att du leder med ett öga för detaljer och ett hjärta för människor. Att identifiera utmaningar är en del av jobbet, men att göra det med ett konstruktivt och stöttande förhållningssätt är det som verkligen gör skillnaden. Förutsättningar Vi söker nu 10 Platschefer för att leda våra filialer av olika storlekar. Verksamheten pågår nattetid och det är där fokus kommer ligga, men du har i rollen möjlighet att påverka dina egna arbetstider utifrån din filials behov. Våra arbetsledare och HR-avdelning kommer att ge dig det stöd du behöver för att kunna göra skillnad för dina medarbetare och vår verksamhet. Du rapporterar till Distributionschefen som utgår från Landvetter. Vi söker dig som... - ...av naturen är mycket ansvarstagande. - ...har ett genuint intresse för ledarskap, att öka din självkännedom samt insikt i hur kultur och trivsel påverkar prestation och engagemang. - ...kan planera och säkerställa att tillräckliga resurser finns, på rätt plats. - ...är förändringsbenägen, kan motivera och leda personalen i alla delar av förändringskurvan. - ...har stark kommunikativ förmåga. Du lär känna din personal och anpassar kommunikation och information till individens behov med fokus på att skapa delaktighet och inkludering. - ...har hög professionalitet. Inger förtroende och lugn, även i pressade situationer. Krav Du har över ett års erfarenhet av att vara ledare, du har motiverat, stöttat och hanterat personal i olika situationer. Vi ser det som meriterande om du tidigare haft en chefstjänst med personal- och resultatansvar. Om du inte haft det så tror vi att du har skaffat dig erfarenhet av företagsekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö på annat sätt. Har du erfarenhet eller insyn i distribution och logistik underlättar det din förståelse för vår verksamhet men vi välkomnar nya ögon och perspektiv. Kunskapsmässigt ska du ha: - God kunskap i svenska & engelska, tal och skrift - Goda kunskaper i grundläggande företagsekonomi - Grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering. - God systemvana och kunskap i officeprogrammen - B-körkort Vad vi erbjuder En arbetsplats med stark vilja och driv. En varierad vardag, stor mångfald och samlad kompetens. Vi tar Ansvar, vi är Hjälpsamma och Öppna. Detta ser vi som extra viktigt i en ny kollega också. Vi står inför en spännande framtid där vi behöver gå från att vara en tidningsdistributör till paketdistributör, något som innebär stora möjligheter att påverka. Vi är stolta över att vara en del av Early Bird. Vi söker Platschefer till följande filialer: - Filial Hisingen - Filial Göteborg Centrum - Filial Sävedalen & Mölnlycke - Filial Mölndal - Filial Kungsbacka - Filial Alingsås, Trollhättan & Herrestad (2 platschefer) - Filial Halmstad - Filial Falkenberg/Varberg - Filial Stenungsund Övrig information Vi kommer ha ansökan öppen under hela annonstiden. Första steget i processen kommer vara arbetspsykologiska tester via Alva labs. Vi är övertygade om att egenskaper, förmåga och potential är viktigast för att lyckas som ledare. Arbetsuppgifter, arbetssätt och rutiner kan du lära dig. Därför lägger vi stor vikt vid vem du är som person. Namn och kontaktuppgifter: - Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Alexander Bogojevic på 031-62 55 57, [email protected]. - Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma på HR på 031-62 55 08, [email protected]. - Fackliga frågor besvaras av Helena Johansson, Unionen: [email protected]. alt. 031-62 55 20. Kika gärna in oss på sociala medier: @vtd.se

23 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Interimchef inom trafik

Public People söker nu en erfaren och ansvarsfull interimchef för ett spännande uppdrag inom trafikförvaltning. Om tjänsten I rollen som interimchef kommer du ansvar för 5 grupper (fördelat på ca 60 medarbetare) inom berg-konstruktion, spårsystem, elsystem, signalsystem och telesystem. Sektionen du arbetar med ansvarar för all spårbunden infrastruktur. Uppdraget består av att leda sektionen med fullt resultatansvar. Sektionen genomgår en stor förändringsresa då de byter underhållsleverantörer för merparten av deras anläggningar och också tar hem ansvarsuppgifter från nuvarande leverantör. Det innebär verksamhetsutveckling och mycket förändringsledning. Som sektionschef leder du arbetet med sektionens ledningsgrupp och säkerställer i nära samarbete med ledningsgruppens chefer sektionens leveransförmåga och vidareutveckling. Du ingår i Teknikavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. Uppdragsplats är både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande. Uppdragsstart är i början av mars och uppdraget löper till slutet av året. Uppdraget är på 100% Vem är du? För att lyckas i rollen som interimschef för detta uppdrag tror vi att du har följande kompetenser: - Minst 10 års erfarenhet som chef för minst 50 personer inom ett tekniskt område - Erfarenhet av att leda och driva drift och underhållsverksamhet för spårbunden infrastrukturstillgångar som beställare, minst 5 år - Ansvarig för förändringsledning av verksamhet i en komplex organisation. Framtagande av nya arbetssätt, kompetensutveckling, samverkan och förhandling med samverkansorganisationer samt införande av dessa med framgång. - Erfarenhet av upphandling av drift- och underhållskontrakt inom inom spårbunden transportinfrastruktur En hälsning från gänget på Public People Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsultföretag byggt med hjärta och kvalitet från första byggstenen. Vi har hjälp närmare 100 kommuner över hela Sverige, ett stort antal offentliga myndigheter samt privata bolag som vill ta del av vår kompetens med konsult- och bemanningslösningar. För att passa hos oss behöver man ha ett driv och en vilja att leverera men även vara prestigelös och flexibel för att kunna funka med alla typer av kunder. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! OBS, detta är en väldigt snabb process så vi önskar få in ditt svar om intresse så fort det går. Låter det intressant? Kontakta oss så får du veta mer!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Driftchef Helg, Logistik - Morgongåva

Välkommen till Apotea - Sveriges största nätapotek! Vi är i en spännande tillväxtfas och söker en driftchef till vårt logistikcenter i Morgongåva med ansvar för helgskiftet. Bli en del av vår framgångssaga och var med att forma framtidens Apotea. Vårt uppdrag är att alltid göra vårt yttersta för att vi ska hålla våra kundlöften. Som driftchef ser du till att våra anställda alltid levererar med hög kvalitet gentemot våra kunder. Tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Som driftchef för vår logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till logistikchef som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå våra långsiktiga mål. Du är bra på att fatta beslut och få andra med dig att genomföra det. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan effektivt växla mellan arbetsuppgifter. Vi ser även att du har en stor förmåga att kunna förstå flöden och helheter. Du tar alltid initiativ och aktivt utveckla befintliga arbetsprocesser för att effektivisera och optimera arbetet. Vi strävar alltid för att hålla en hög, jämn kvalitetsnivå i vårt arbete. Du har två direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. Du arbetar även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration. Arbetsuppgifter Som Driftchef kommer du att ha ett övergripande ansvar för den operativa driften på vår logistikavdelning för helgskiftet, där dina huvudsakliga uppgifter innefattar: Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider. Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet. Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet. Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk. Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler. Leverera på kundlöften och bemanna utifrån kundefterfrågan på kort och lång sikt. Strategiskt arbeta med ständiga förbättringar på kort och lång sikt. Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och agilt arbetssätt. Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen. Kommunicera mål, utfall och avvikelser till chefer och medarbetare. Säkerställa att all personal har optimala förutsättningar genom information, utbildning, coachning och tillgång till rätt arbetsredskap. Vi söker dig som har Flera års erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper och andra chefer. Samt erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete. Rollen som driftchef kräver en förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta effektivt med andra. Vi värdesätter även en hög teknisk förståelse och systemvana. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska. Om tjänsten Heltid, tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader Arbetet är förlagd på dagtid och innefattar arbete varje helg och varierar i övrigt. Placeringsort: Morgongåva Vad vi kan erbjuda dig Vi är en arbetsplats fylld med fantastiska kollegor! Vi har kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag och personalrabatter på flertalet e-handelsföretag. Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 21 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har ca 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se apotea.se Bli en av oss Ansök med CV och personligt brev. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående.Tillträde enligt överenskommelse.

15 februari 2024
Sista ansökan:
16 mars 2024
Vafabmiljö söker Transport- och logistikchef

På Vafabmiljö arbetar vi ständigt för en ökad resurshållning och för att utföra vårt uppdrag på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt. På avdelningen för Transport & Logistik arbetar idag 80 personer fördelade på fyra enheter och vi kommer de närmsta åren att bli många fler. Vi ansvarar för såväl interna transporter som insamlingsmöjligheter och avfallstransporttjänster för regionens invånare och företag. Transporterna utförs både i egen regi och med hjälp av entreprenörer. Med införandet av fastighetsnära förpackningsinsamling väntar spännande utmaningar och möjligheter under många år framåt. Vi söker dig som vill vara med och bygga ett framgångsrikt åkeri med engagerade medarbetare och nöjda kunder. Välkommen till en organisation i kraftig expansion och till en roll där du får stort mandat och möjlighet att påverka! Nu söker vi dig som vill leda en av Västmanlands största transport- och åkeriverksamhet! Gillar du utveckling, att motivera dina medarbetare och att skapa en effektiv verksamhet? Ta chansen att bli en av oss - tillsammans räddar vi världen lite varje dag! Hur ser din arbetsdag ut? Som Transport- och logistikchef rapporterar du till förbundsdirektören och ingår i ledningsgruppen. Du driver förändringar på strategisk och taktisk nivå, bidrar till ständig förbättring och har ansvar för personal, arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi. Vem är du? Vi söker dig som har ett tillitsbaserat och närvarande ledarskap. Med coachning, målstyrning och en lyhördhet för verksamheten, stöttar och utvecklar du avdelningens enhetschefer i arbetet med vårt utökade uppdrag. Du är en person som skapar förtroende, som är drivande och som trivs och behåller lugnet även när tempot är högt och uppgifterna många. Det är viktigt att du kan relatera till våra värdeord professionell, trovärdig, omtanke, nytänkande och att du arbetar utifrån och bidrar till förståelsen och användandet av dessa så de blir en naturlig del av organisationen. Dina kvalifikationer Du har: * Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, gärna inom ekonomi, logistik eller ledarskap, alternativt motsvarande erfarenhet * Flerårig erfarenhet av högre chefsroll i en organisation med stora personalgrupper * Erfarenhet från transport- och logistikbranschen eller annan transportintensiv verksamhet * Arbetat med entreprenörsavtal inom transporttjänster * Lett genom ledare och chefer * Ingått i styr- eller ledningsgrupp * Erfarenhet av förändringsledning * Haft ansvar för budget, prognoser och ekonomisk uppföljning * Arbetat projektbaserat * Ett stort intresse för miljöfrågor * Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska * B-körkort Det är meriterande om du har: * Ledarskapsutbildning i UGL eller UL * Kunskaper i transportekonomi * Erfarenhet av arbete i värderingsstyrd verksamhet Vad får du? Hos oss får du ett varierande arbete på en arbetsplats som sätter miljön först. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Vi erbjuder flera förmåner, bland annat ger träning ledig tid. Vi vill spegla våra kunder och samhället i stort och vill därför anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det ger. Om du vill veta mer om tjänsten, hör gärna av dig till oss! Rekryterande chef Sabine Dahlstedt, Förbundsdirektör VafabMiljö Kommunalförbund, [email protected] eller 021 39 35 01. Rekryteringskonsult Jefferson Wells, Ulrika Matsson, [email protected] eller 070-699 74 95. Facklig representant Vision, Anna Helsing, [email protected] eller 021-39 35 17. Övriga upplysningar Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från Driftkontoret på Gryta, Returvägen 20 i Västerås. Tillträde efter överenskommelse. Om du vill veta mer om hur det är att arbeta på Vafabmiljö. läs mer här: Vafabmiljö karriärsida (cruitive.com) Så här ansöker du Vi samarbetar med Jefferson Wells i den här rekryteringen. Klicka på knappen "Ansök nu" i annonsen på Jefferson Wells karriärsida. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt och senast den 10 mars 2024. Óm VafabMiljö VafabMiljö är ett kommunalförbund bildat av Heby, Enköping och alla kommuner i Västmanland. Vi arbetar med avfallshantering på ett sätt som är långsiktigt och hållbart. Våra mål är att avfallsmängderna ska minska och att avfallet ska ses som en resurs. Allt ska återanvändas eller återvinnas så långt det bara är möjligt. Genom att dela med oss av vår kunskap och erbjuda bra lösningar vill vi ge dig förutsättningar att vara med och skapa en hållbar framtid. Tillsammans kan vi rädda världen lite grann varje dag, brukar vi säga. Läs gärna mer på vafabmiljo.se

12 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Transportchef till Göteborg

Chefs Culinar söker en serviceinriktad, ansvarstagande och kommunikativ transportchef med C-behörighet till verksamheten i Göteborg. Om Chefs Culinar Chefs Culinar är en restaurang- och storköksgrossist med verksamhet i sex länder i Europa och är etablerat i Sverige sedan 2014 med en lagerenhet i Malmö. Vi har med framgång levererat till kunder i Göteborg i över ett år och nu tar vi nästa steg i vår utveckling. Detta är en chans för dig som vill göra stort avtryck i arbetslivet och vill vara med och bygga upp en verksamhet från grunden. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Som transportchef är du en nyckelperson i den dagliga operativa verksamheten. Du ansvarar för att omlastningen av varor genomförs på terminalen och att distributionsbilarna kommer i väg som planerat. Du ansvarar för den operativa och deltar i den strategiska planeringen av personal och lastbilar. Du ansvarar för att lastbilsflottan hålls i utmärkt skick inklusive service och reparationer, däck, kylsystem och besiktning m.m. Du ansvarar för upplägg och optimering av distributionsrutterna i samarbete med säljorganisationen och transportledningen i Malmö. Du har personalansvar för de lokala chaufförerna. Arbetsuppgifterna innebär både rutinuppgifter och dagliga utmaningar och ställer stora krav på din uthållighet, engagemang och initiativförmåga. Vi är stolta över vår höga kvalitet, livsmedelssäkerhet och servicenivå till våra kunder och det är viktigt att du delar detta synsätt. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är; Rekrytera personal och hyra in personal från bemanningsföretag vid behov. Introducera och vidareutbilda personalen. Planera och optimera distributionsrutterna för bästa kundservice och ekonomi. Stötta och coacha chaufförerna och hjälpa dem att lösa problem som uppstår. Driva utvecklingsprojekt och förbättringsinitiativ. Vid behov täcka upp som distributionschaufför med tung lastbil (C-behörighet och YKB). Du kommer att ha många kontaktytor i tjänsten och dagligen hantera frågor och samtal från säljorganisationen, kundtjänst och lagret i Malmö. Många arbetsuppgifter kommer att utföras i samarbete med transportledningen i Malmö vilket ställer stora krav på din förmåga till kommunikation och samarbete på distans. Kompetenser, erfarenhet och personliga egenskaper Du är en ansvarstagande, trygg, social och stabil person med dokumenterat goda ledaregenskaper. Du är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad i ditt arbete. Det är viktigt att du är stresstålig och kan klara av att hålla många bollar i luften under en arbetsdag. Du har erfarenhet av transportplanering och personalledning. Du har god lokalkännedom i Göteborg med omnejd och med fördel ett kontaktnät i transportbranschen då vi kommer att växa med fler chaufförer under kommande år. Du har erfarenhet av distribution, gärna av livsmedel inklusive kylda/frysta varor. Körkort med C-behörighet är ett krav. Vi förutsätter att du har goda allmänna datorkunskaper (PC och Office). Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystem och kunskaper i Excel. Arbetet kan kräva att du är flexibel gällande arbetstider. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Observera att utbildning och introduktion till tjänsten kommer att ske i Malmö under dina första veckor. Utdrag ur belastningsregister kommer att begäras under rekryteringsprocessen. Chefs Culinar erbjuder dig Du kommer att arbeta i en kreativ, utvecklingsorienterad och dynamisk miljö med engagerade kollegor. Chefs Culinar är inne i en expansiv fas med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som medarbetarna. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Ansökan Är du personen vi söker? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Ansökan sker genom att skicka CV och personligt brev till [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Nathorst-Westfelt, [email protected], 073-252 54 42. Vi ser fram emot din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
6 mars 2024