Transportchef

Sök bland 9 lediga jobb som Transportchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till Mälartåg - Stockholm

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Stockholm.Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp av lokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetare samt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut.Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har:•Minst en gymnasial utbildning•Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar•Vana av att ha hanterat budget•Goda kunskaper i Officepaketet• Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Enhetschef till Mälartåg - Eskilstuna

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Eskilstuna.Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp av lokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetare samt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut.Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har:•Minst en gymnasial utbildning•Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar•Vana av att ha hanterat budget•Goda kunskaper i Officepaketet• Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Enhetschef till Mälartåg - Uppsala

Om tjänsten: Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Uppsala. Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara och följa upp leveransen din grupp avlokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetaresamt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk. Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer: Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut. Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt. Vidare ser vi att du har: •Minst en gymnasial utbildning •Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar •Vana av att ha hanterat budget •Goda kunskaper i Officepaketet • Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected] & [email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Chef till Lotstransportområde Sydost

Sveriges vackraste arbetsplats söker  Chef till Lotstransportområde Sydost med ansvar för lotsstationerna i Kalmar, Oskarshamn och på Gotland Affärsområdets huvuduppgift är att utföra transporter med lotsbåt Affärsområde Transport- och farledsservice ingår i Sjöfartsverkets Affärsavdelning och ansvarar för transporter med lotsbåt, den främsta uppgiften är att säkert och effektivt transportera lots till och från fartyg. Vår verksamhet är igång dygnet runt, året om och vi bidrar med vår kompetens till den totala sjösäkerheten i Sverige.  Sverige är indelat i nio lotstransportområden runt vår långa kust. Chefen för ett lotstransportområde ansvarar för operativ och strategisk ledning, personalfrågor och verksamhetsutveckling inom området. Lotstransportområdescheferna jobbar i tät samverkan tillsammans, och med Nationell Koordinator som nationellt säkerställer frågor kring lotsbåtar, underhållssystem och som sköter samverkan med Sjöfartsverkets Rederi. Som Lotstransportområdeschef ansvarar du för ledning och utveckling Som chef över lotstransportområde Sydost har du medarbetare som är fördelade på lotsstationerna i Kalmar, Oskarshamn och på Gotland. Du arbetar med många samverkansfrågor och samarbetsytor, bland annat med Lotsområdeschefer för ditt område och även med lotsplaneringsfunktionen.  Du rapporterar till chefen för affärsområde Transport- och farledsservice och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. I ledningsgruppsarbetet arbetar du tillsammans med de andra ledningsgruppsmedlemmarna med proaktiv styrning för nationell utveckling av Transport- och farledsservice och utformar strategier, verksamhetsplan, målkarta, KPI:er och budget samt skapar förutsättningar för implementering av dessa. Vem är du? Vi söker dig med en högskoleutbildning inom sjöfart eller logistik eller annan akademisk utbildning vi bedömer relevant för tjänsten. Du har aktuell och flerårig erfarenhet av chefs- och ledarbefattningar inom större organisationer från näringslivet eller offentlig sektor. Du har aktuell erfarenhet av långsiktigt och strategiskt förändringsarbete i komplexa organisationer.  För att ta dig mellan våra lotsstationer krävs att du har körkort för bil. Vidare är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av operativa verksamheter inom sjöfart och logistik, och med fördel i dygnet runt verksamhet. Vi ser det även som meriterande om du har aktuell erfarenhet av att arbeta med totalförsvarsplanering. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är stabil och trygg i din ledarroll med en god självinsikt och som är lyhörd. Du är bekväm med att fatta även svåra beslut, samt att ta ansvar för att fattade beslut verkställs effektivt i organisationen. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara självgående och ha god förmåga att prioritera och planera din egen arbetstid och vara självständig i ditt arbete.   Du leder genom ett kommunikativt, coachande och tillitsbaserat ledarskap som ger medarbetarna möjlighet till delaktighet, engagemang och ansvarstagande. Vidare arbetar du långsiktigt och strategiskt med komplexa frågor, kulturförflyttningar och kundorienterad verksamhetsutveckling. Du har ett kundorienterat förhållningssätt och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer såväl internt som externt. Vidare ser vi att du är lojal och en god representant för Sjöfartsverket. Varför ska du välja Sjöfartsverket Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete några dagar i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som ska tillsättas snarast. Sjöfartsverket kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare.  Intervjuer kommer att hållas via Skype v. 21-22  I rekryteringsprocessen ingår tester via Pliktverket och prövningsverket.  Stationeringsort är Kalmar eller enligt överenskommelse. Upplysningar: Affärsområdeschef Tobias Chronéer, 010-478 51 55 eller [email protected] Fackliga företrädare:  Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.  Registrera din ansökan senast den 12 maj 2024 Diarienummer: 24-01832 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sundsvalls Expressbyrå söker Transportchef

Sundsvalls Expressbyrå är ett drygt 100-årigt familjeföretag som är verksamt inom transportsektorn, i huvudsak mot offentliga organisationer, privata företag samt privatpersoner inom flytt och lagerhantering. Företaget omsätter idag ca 220 miljoner och har 180 anställda spridda över Sverige. Företaget präglas av en positiv och familjär stämning i entreprenöriell miljö. Har du erfarenhet av logistik och transportbranschen? Trivs du du och har erfarenhet av att leda, coacha och utveckla verksamheter? Då kanske det är du som är vår nya Transportchef! Om tjänsten Som vår Transportchef kommer du att spela en central roll i vår organisation med ansvar för att leda och utveckla vår transportverksamhet. Du kommer att ha personalansvar över våra tre platschefer som finns på orterna Sundsvall, Stockholm och Alingsås. Tillsammans kommer ni att säkerställa att vår verksamhet alltid möter de högsta kvalitetsstandarderna och effektivt uppfyller våra kunders behov. Som Transportchef är du ansvarig för ledning och utveckling av vår transportavdelning, vilket inkluderar att direkt leda och coacha dessa platschefer. Ditt uppdrag innebär att kontinuerligt arbeta med strategisk planering och implementering för att förbättra kvaliteten och effektiviteten i våra transporter. Du kommer att ha resultatansvar och övervaka kostnadskontrollen inom avdelningen att vi följer våra mål. Dessutom är det viktigt att du följer upp och analyserar vår transportverksamhets prestanda mot de uppsatta målen och säkerställer att all vår verksamhet följer gällande lagar och regleringar. En viktig del av rollen är att främja och bibehålla samarbetet mellan orterna så vi kan nyttja våra resurser på bästa sätt. Som Transportchef rapporterar du till VD och sitter med i ledningsgruppen. Placeringsort Sundsvall och resor förekommer i tjänsten. Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från transport och logistik. Du är analytisk och drivs av att förbättra verksamheten med ett fokus på kvalitet och effektivitet. Vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap, att du har förmågan att motivera, coacha och utveckla ditt team mot gemensamma mål. Du är kommunikativ och strategisk och för att trivas i rollen är du flexibel och anpassningsbar i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö. För oss är det viktigt med öppenhet, prestigelöshet och att ha roligt på jobbet. Det är en viktig tjänst som kräver ett stort engagemang och ett tydligt ledarskap. Ansökan och kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Kontaktperson för rekryteringsprocessen är Rosmari Hagström, [email protected] eller via 073-028 70 40. Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV och personliga brev. Sista ansökningsdag är 5 maj. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Operativ Chef till Mälartåg

Om tjänsten: Som Operativ chef på Trandev har du en central roll i affären för att säkerställa att tågen framförs på ett korrekt och säkert sätt, att kundmötet alltid upprätthålls på bästa sätt samt att kundens resa alltid är affärens fokus. Befattningen innebär att vara enhetschefernas närmsta chef samt bistå och stötta i ledarskap så att verksamhetens mål och att Transdevs policys och riktlinjer följs. Ansvarsområden: Ansvarar för att enhetscheferna har rätt förutsättningar och information för att leda och coacha all åkande personal inom Mälartåg. Ansvarar för att affären har rätt antal anställda utifrån fastställt behov Ansvarar för att bistå med material till utbildningsansvarig för att säkerställa utbildningsnivå vid grundutbildning samt fortbildning. Ansvarar för att Transdevs uppdrag Mälartåg bedriver säkerhets- och arbetsmiljöarbetet enligt gällande lagstiftning och enligt Transdevs policys och riktlinjer Som anställd inom Transdev ingår att befattningsinnehavaren alltid ska följa gällande lagar och förordningar samt ha kunskap om och följa företagets vid var tid gällande regler och policys samt att vår värdegrund är styrande för vårt agerande inom företaget och gentemot våra kunder/huvudmän och andra aktörer på marknaden. Arbetsuppgifter: Strategiskt och operativt förbättringsarbete med fokus att utveckla affären Delaktighet i affärens budgetarbete Löpande följa verksamheten och driva långsiktig förändring/förbättring Framtagande och implementering av rutiner, riktlinjer och policys för lokförare och tågvärdar Aktivt arbete i kundrelationer med kollektivtrafikmyndigheter, leverantörer och andra intressenter Bedriva ett aktivt, kommunikativt och tillgängligt ledarskap i enlighet med Transdevs värderingar, riktlinjer och policys Aktivt deltagande i ledningsgruppen för Transdevs uppdrag Mälartåg Beredning av beslutsunderlag till ledningsgruppen för affären Leda avdelning Service ledningsgrupp med enhetschefer och utbildningsansvarig och säkerställa att möten planeras in med övriga funktioner Boka in månatliga möten med säkerhetsinspektör/TSS i affären tillsammans med enhetschefer som har säkerhetsansvar Kvalifikationer: Erfarenhet från kollektivtrafik i ledande befattning Mer än 5 års erfarenhet i att arbeta med kollektivtrafik eller annan tågtrafik Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med att vara chef över chefer God social förmåga, resultatinriktad och coachande samt utvecklings och förändringsbenägen Stor erfarenhet av att leda verksamhet och personal Goda kunskaper inom förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö Tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi MS Office, van använder av Excel Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Trafikansvarig till Smålands Logistik i Värnamo

Om företaget Börjes Koncernen är ett familjeföretag som består av sex bolag. Flera av bolagen ingår i DB Schenkers globala nätverk, ett samarbete som pågått över 75 år. Börje Johansson startade företaget redan 1947, då var det han och en lastbil. Sedan dess har de vuxit och idag är de drygt 600 anställda med en vagnpark på 300 bil och släp och en omsättning på ca 900 MSEK. De har en större bredd än de flesta, allt från fjärrtransporter och distribution i egna bilar till flistransporter och lagerhantering. Utmaningen I rollen som trafikansvarig kommer du bland annat att ansvara för att leda och vidareutveckla trafikledningen på Värnamokontoret. Kontoret i Värnamo startades 2019 och idag är de ett team om tre trafikledare som sköter det dagliga flödet samt ca70st chaufförer som transporterar gods till orter från södra till norra Sverige. I din roll som trafikansvarig ansvarar du för att utveckla och leda dina medarbetare, arbeta aktivt med resursplanering och kompetensutveckling genom nyanställningar och -utbildningar för att på bästa sätt effektivisera och optimera flödet samt beläggningsgraden i Värnamo. Att leda personal är en stor del i ditt arbete och genom att vara lyhörd, kommunikativ och informativ arbetar du integrerat med ledningen och teamet för att nå gemensam måluppfyllnad. Du håller dig aktivt ajour och uppdaterad om läget genom att granska och övervaka transporter, hålla dig informerad om aktuella förändringar och avvikelser, ser till att avtal och villkor efterlevs och har ett helhetsansvar för att transporterna fungerar enligt plan. Du arbetar effektivt och strategiskt för att hitta långsiktiga och hållbara lösningar, du är väl insatt i hur produktionen fungerar och med ett ständigt förbättrings tänk räds du inte att ifrågasätta och hitta nya lösningar och upplägg som du sedan på ett prestigelöst och granskande sätt utvärderar och optimerar tillsammans med dina kollegor. Kommunikation och god samarbetsförmåga är nyckeln för att lyckas i rollen, du kommer att ha daglig kontakt med dina trafikledare men även trafikansvariga på närliggande orter. Du arbetar i ett högt tempo med många kontaktytor och besitter förmågan att ta snabba beslut, prioritera rätt och agera på oförutsedda situationer och hinder som uppstår på vägen. Vidare kommer du även att behandla inkomna förfrågningar från både befintliga och nya kunder som du tillsammans med ditt team och ledningen planerar och implementerar för att fortsatt erbjuda era kunder hög service och det bästa upplägget. Vem är du? För att lyckas i rollen är du en engagerad ledare med förmåga att etablera trovärdighet samt skapa samarbete och motivation hos dina medarbetare. Du skapar förutsättningar för dig och din grupp att utvecklas och fortsätta växa. Du coachar aktivt dina medarbetare mot kontorets och företagets mål och letar alltid möjligheter för er att bli bättre. Du kan snabbt och effektivt hitta nya vägar för att uppnå mål, hantera svårigheter och lösa problem. Rollen kräver att du kan fatta beslut och förmedla information på ett tydligt sätt. Du är affärsmässig med förmåga att se till helheten och fokuserar därför på såväl kundens som den interna verksamheten. Som trafikansvarig på Smålands Logistik blir du en del av ett familjeföretag med framåtanda och hög kompetens. Du kommer att arbeta i en platt familjär organisation präglad av korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar nära och i samråd med kollegor lokalt i Värnamo men även med andra kontor och din närmaste chef. Allt med mycket frihet under eget ansvar. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: - Erfarenhet av arbete inom logistik, transport eller åkerinäringen - Erfarenhet av att arbetat med trafikflöde/transport planering eller godshantering - God datavana - Svenska och engelska i tal och skrift - Körkort B Meriterande om... - Du har dokumenterade erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Du har erfarenhet av att leda personal Placeringsort: Värnamo Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Enhetschef Eskilstuna

Om oss Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen. På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför. Du erbjuds: Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.transdev.se%2Flar-kanna-oss%2Fvara-varderingar&data=05%7C01%7CHelene.Marsi%40transdev.se%7C5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5%7Cb4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446%7C0%7C0%7C638137103792826232%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA%3D&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: - Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer - Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget - Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman - Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete. - Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen. - Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna. - Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor. - Säkerställa fortbildning av förare. - Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål. - Delaktigt i lokal ledningsgrupp - Delaktig i fackliga förhandlingar Din bakgrund: Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat. Mer information och ansökan: Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 8:e april 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13. Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Interimchef inom trafik

Public People söker nu en erfaren och ansvarsfull interimchef för ett spännande uppdrag inom trafikförvaltning. Om tjänsten I rollen som interimchef kommer du ansvar för 5 grupper (fördelat på ca 60 medarbetare) inom berg-konstruktion, spårsystem, elsystem, signalsystem och telesystem. Sektionen du arbetar med ansvarar för all spårbunden infrastruktur. Uppdraget består av att leda sektionen med fullt resultatansvar. Sektionen genomgår en stor förändringsresa då de byter underhållsleverantörer för merparten av deras anläggningar och också tar hem ansvarsuppgifter från nuvarande leverantör. Det innebär verksamhetsutveckling och mycket förändringsledning. Som sektionschef leder du arbetet med sektionens ledningsgrupp och säkerställer i nära samarbete med ledningsgruppens chefer sektionens leveransförmåga och vidareutveckling. Du ingår i Teknikavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. Uppdragsplats är både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande. Uppdragsstart är i början av mars och uppdraget löper till slutet av året. Uppdraget är på 100% Vem är du? För att lyckas i rollen som interimschef för detta uppdrag tror vi att du har följande kompetenser: - Minst 10 års erfarenhet som chef för minst 50 personer inom ett tekniskt område - Erfarenhet av att leda och driva drift och underhållsverksamhet för spårbunden infrastrukturstillgångar som beställare, minst 5 år - Ansvarig för förändringsledning av verksamhet i en komplex organisation. Framtagande av nya arbetssätt, kompetensutveckling, samverkan och förhandling med samverkansorganisationer samt införande av dessa med framgång. - Erfarenhet av upphandling av drift- och underhållskontrakt inom inom spårbunden transportinfrastruktur En hälsning från gänget på Public People Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsultföretag byggt med hjärta och kvalitet från första byggstenen. Vi har hjälp närmare 100 kommuner över hela Sverige, ett stort antal offentliga myndigheter samt privata bolag som vill ta del av vår kompetens med konsult- och bemanningslösningar. För att passa hos oss behöver man ha ett driv och en vilja att leverera men även vara prestigelös och flexibel för att kunna funka med alla typer av kunder. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! OBS, detta är en väldigt snabb process så vi önskar få in ditt svar om intresse så fort det går. Låter det intressant? Kontakta oss så får du veta mer!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024