Extrajobb som transportplanerare i Västerås
Jobwise AB
Transportledare och transportsamordnare

Om rollen Vi söker en noggrann och ansvarstagande person som vill arbeta extra inom logistik och transportplanering. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett meriterande extrajobb inom industriell verksamhet. Som transportplanerare kommer du att planera och samordna transporter av material till och från anläggningen. Du har kontakt med chaufförer, ansvarar för att planera lastning och lossning samt uppdaterar transportplaner i system. Du arbetar i nära samarbete med både produktion och lager för att säkerställa effektiva flöden. Arbetspassen är förlagda till vardagar, med möjlighet till både dags- och kvällspass beroende på verksamhetens behov. Vi söker dig som Har god datorvana och lätt för att arbeta i system Är strukturerad och lösningsorienterad Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta måste kunna styrkas med intyg Tidigare erfarenhet från logistik, transport eller liknande arbetsuppgifter är meriterande, men inget krav. Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en strukturerad och driven person som trivs i ett högt tempo och motiveras av att få saker att hända? Nu söker vi en initiativtagande transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal – en roll för dig som gillar att ta ansvar, koordinera transporter och ha daglig kommunikation med speditörer, leverantörer och terminalpersonal! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Malmö Flygfraktterminal.  Om företaget Malmö Flygfraktterminal är inte bara en länk mellan Sverige och världen – dem är hjärtat i regionens logistik. Med över 50 års erfarenhet har dem byggt en stark grund som levererar pålitlig service till deras kunder. Deras fokus ligger på att säkerställa kvalitet, flexibilitet och punktlighet i varje leverans. Med deras strategiska läge vid Öresundsbron är Malmö Flygfraktterminal en självklar partner för import och export av alla typer av gods. Oavsett om det handlar om farligt gods, kyl- och frystransporter eller tillfälliga tullager, anpassar dem sig efter sina kunders behov. Deras terminal är på 7500 m³ och deras engagerade medarbetare säkerställer smidiga och effektiva lösningar varje dag. Arbetsuppgifter I rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal säkerställer du att gods transporteras effektivt och enligt tidplan. Du arbetar operativt med både import- och exportflöden där du tar emot bokningar från speditörer, fördelar uppdrag till rätt underleverantörer och följer upp att transporterna sker enligt överenskomna ledtider. Arbetet sker i affärssystemet där du registrerar uppdrag, följer upp sändningar och säkerställer att rätt information finns i systemet. Du har löpande kontakt med speditörer via mejl och arbetar nära terminalpersonalen för att driva ärenden framåt och lösa avvikelser, såsom missade hämtningar eller felmärkt gods. Utöver den dagliga planeringen ingår även administrativa arbetsuppgifter som prisberäkning, fakturering och hantering av ärende. Rollen är varierande, kräver struktur och ett lösningsorienterat arbetssätt, samt förmåga att hålla många bollar i luften i en fartfylld miljö. Planera och boka import- och exporttransporter Fördela uppdrag till underleverantörer och följa upp leveranser Arbeta i affärssystemet med registrering och uppföljning Ha kontakt med speditörer och terminalpersonal för att lösa avvikelser Utföra prisberäkning, fakturering och hantera ärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Godkänd gymnasieexamen  Tidigare erfarenhet inom logistik är meriterande, exempelvis arbete som budbilschaufför, lagerarbetare eller på terminal Förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, såväl tal som skrift För att trivas och lyckas i rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal behöver du vara en modig och självgående person som vågar ta initiativ och fatta snabba beslut när det krävs. Du är inte rädd för att ta ansvar och driva arbetet framåt, även när förutsättningarna förändras snabbt. Du har en naturlig nyfikenhet som gör att du hela tiden söker efter effektiva lösningar och bättre arbetssätt. Samtidigt är du noggrann och strukturerad – du håller koll på detaljerna utan att tappa överblicken. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar goda relationer och samarbeten, både internt och externt. Malmö Flygfraktterminal värdesätter personer som vill påverka, utvecklas och vara med och göra skillnad – varje dag. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid  Plats: Malmö  Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-02. #Nextgen

27 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en strukturerad och driven person som trivs i ett högt tempo och motiveras av att få saker att hända? Nu söker vi en initiativtagande transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal – en roll för dig som gillar att ta ansvar, koordinera transporter och ha daglig kommunikation med speditörer, leverantörer och terminalpersonal! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Malmö Flygfraktterminal.  Om företaget Malmö Flygfraktterminal är inte bara en länk mellan Sverige och världen – dem är hjärtat i regionens logistik. Med över 50 års erfarenhet har dem byggt en stark grund som levererar pålitlig service till deras kunder. Deras fokus ligger på att säkerställa kvalitet, flexibilitet och punktlighet i varje leverans. Med deras strategiska läge vid Öresundsbron är Malmö Flygfraktterminal en självklar partner för import och export av alla typer av gods. Oavsett om det handlar om farligt gods, kyl- och frystransporter eller tillfälliga tullager, anpassar dem sig efter sina kunders behov. Deras terminal är på 7500 m³ och deras engagerade medarbetare säkerställer smidiga och effektiva lösningar varje dag. Arbetsuppgifter I rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal säkerställer du att gods transporteras effektivt och enligt tidplan. Du arbetar operativt med både import- och exportflöden där du tar emot bokningar från speditörer, fördelar uppdrag till rätt underleverantörer och följer upp att transporterna sker enligt överenskomna ledtider. Arbetet sker i affärssystemet där du registrerar uppdrag, följer upp sändningar och säkerställer att rätt information finns i systemet. Du har löpande kontakt med speditörer via mejl och arbetar nära terminalpersonalen för att driva ärenden framåt och lösa avvikelser, såsom missade hämtningar eller felmärkt gods. Utöver den dagliga planeringen ingår även administrativa arbetsuppgifter som prisberäkning, fakturering och hantering av ärende. Rollen är varierande, kräver struktur och ett lösningsorienterat arbetssätt, samt förmåga att hålla många bollar i luften i en fartfylld miljö. Planera och boka import- och exporttransporter Fördela uppdrag till underleverantörer och följa upp leveranser Arbeta i affärssystemet med registrering och uppföljning Ha kontakt med speditörer och terminalpersonal för att lösa avvikelser Utföra prisberäkning, fakturering och hantera ärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Godkänd gymnasieexamen  Tidigare erfarenhet inom logistik är meriterande, exempelvis arbete som budbilschaufför, lagerarbetare eller på terminal Förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, såväl tal som skrift För att trivas och lyckas i rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal behöver du vara en modig och självgående person som vågar ta initiativ och fatta snabba beslut när det krävs. Du är inte rädd för att ta ansvar och driva arbetet framåt, även när förutsättningarna förändras snabbt. Du har en naturlig nyfikenhet som gör att du hela tiden söker efter effektiva lösningar och bättre arbetssätt. Samtidigt är du noggrann och strukturerad – du håller koll på detaljerna utan att tappa överblicken. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar goda relationer och samarbeten, både internt och externt. Malmö Flygfraktterminal värdesätter personer som vill påverka, utvecklas och vara med och göra skillnad – varje dag. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid  Plats: Malmö  Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-20. #Nextgen

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Transportkoordinator till logistikcenter
DFDS Professionals AB
Transportledare och transportsamordnare

Vi söker en engagerad och lösningsorienterad Transportkoordinator som vill vara med och driva våra transportflöden framåt! Har du ett skarpt öga för logistik, gillar kundkontakt och trivs i en roll med stort ansvar? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Transportkoordinator är du en central del av vårt logistikteam och har en viktig roll i att säkerställa att våra kunders leveranser sker smidigt, effektivt och enligt avtal. Du ansvarar för hela kedjan — från bokning till uppföljning och fakturering — och arbetar både operativt och proaktivt för att optimera våra transportlösningar. I ditt dagliga arbete samarbetar du nära dina kollegor inom tull, sjö- och flygspedition samt kundsupport. Tillsammans arbetar ni för att överträffa kundernas förväntningar och hantera de logistikutmaningar som kan uppstå längs vägen. Rollen innebär också analysarbete, stöd vid transportupphandlingar och inköp av pallar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, boka och följa upp transporter Säkerställa kvalitet, leveransprecision och kostnadseffektivitet i transportflödet Identifiera och optimera kundflöden Hantera och lösa transportrelaterade avvikelser Aktivt bidra till utveckling av transportlösningar och samarbeten Stödja transportupphandlingar och utföra fakturakontroller Vem är du? Vi söker dig som har en naturlig känsla för service och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo, prioriterar effektivt och ser till att hålla en hög nivå även när förutsättningarna snabbt förändras. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av transportplanering, logistik, spedition eller åkeriverksamhet Eftergymnasial utbildning inom logistik/transport eller motsvarande erfarenhet Systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift En strukturerad och noggrann arbetsstil med stark problemlösningsförmåga Meriterande är erfarenhet av sjö- och flygspedition samt tidigare arbete med transportupphandlingar och logistikanalys. Vi erbjuder En roll med stort eget ansvar i ett engagerat team där tempot är högt, beslutsvägarna korta och utvecklingsmöjligheterna stora. Du får arbeta i en viktig knutpunkt i företagets logistikkedja och vara en aktiv del i utvecklingen av våra transportlösningar. Tjänsten är på heltid, dagtid måndag–fredag. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik |Ulricehamn |

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Junior transportkoordinator till logistikföretag i Göteborg
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Har du tidigare erfarenhet eller en utbildning inom logistik och vill utvecklas i en roll med breda kontaktytor? Vi söker dig som trivs i en administrativ roll inom logistik och transport. Här får du en möjlighet att få in en fot på ett välkänt och stort bolag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som sträcker sig till mitten av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Vi kan per idag inte gå ut med företagsnamnet för den här tjänsten. Du kommer självklart få veta vilket företag vi rekryterar till under processens gång, som senast när vi ses på en intervju hos oss. Arbetsuppgifter I rollen som Transportkoordinator har du en bred roll med många kontaktytor. Rent konkret hanterar du partigodsförsändelser och således har du mycket kontakt över telefon och mejl med återkommande interna och externa intressenter samt följer upp sändningar och hanterar eventuella förändringar. Du ingår i ett team och tillsammans hjälps ni åt med att koordinera transporterna mellan chaufförerna fram till kunden. Här erbjuds du en gedigen introduktion på en arbetsplats som satsar på sin personal och arbetsmiljö. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom logistik är meriterande • Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom logistik, trafikflöde eller tullhantering • God dator- och systemvana, Officepaket och Excel är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du har ett flexibelt arbetssätt och håller god struktur i ditt arbete. Som person är du lösningsorienterad och kundfokuserad med förmåga att hela tiden tänka ett steg längre. Därtill har du god kommunikativ förmåga, en positiv inställning till ditt arbete och lätt för att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående/enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-30. #Nextgen

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Junior Area Manager
Foodora AB
Transportledare och transportsamordnare

Junior Area Manager - Stockholm Are you an administrative superstar who wants to showcase those skills and help lead our riders to do their amazing work in the best way possible? We are looking for a Junior Area Manager who will be part of our rider organization at foodora. Besides being part of our fast and cool journey, you will also be an important part of our rider success and make sure everything runs smoothly on a daily basis. Are you in for a ride? Apply today! WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO Be responsible for the administration of Stockholm’s Rider Hub Perform Rider compliance and performance follow-ups Rider recruitment, onboarding, training, and staffing Be responsible for foodora’s e-vehicle service and maintenance Generate utilization reports and analyzing dashboards by performing data exports WHO YOU ARE Structured - We are moving fast which is synonymous with change, therefore finding a good structure is key Self- propelled- This is a position where we expect you take your own decisions and initiatives Communicative - You are a solid communicator, who thrives when helping your colleagues out Leadership skills- Do you have a natural leader inside of you? In that case we definitely want to take part in that! QUALIFICATIONS University degree from a relevant area (such as HR, management, economics or engineering) Good knowledge in Google Suite (Google Sheets, Google Slides) and Microsoft Office (especially Excel and PowerPoint) You communicate fluently in English and Swedish Previous experience from positions within team management, operations and planning Start date: As soon as possible. Our selection process is continuous and the ad may close before the recruitment process is completed, if we’ve moved forward to the screening or interview phase. Our recruitment process will include the following: Psychometric tests via Alva Labs - We use science-based methodology. Digital HR interview - Let’s get to know each other a bit better! Case interview - Do your magic and meet us face to face. Reference check - Almost there! Background check - Final step before we’ll become colleagues. BENEFITS Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora Employee discount at foodora (woho!) and awesome Friday breakfasts! Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance. Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audio books, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more! Central office locations Awesome AW’s and (pink) parties! WHO WE ARE We’re foodorians, a driven and happy gang of food lovers eager to create the LMD* service of the future! Our core values help concretize what we’re aiming for: We dare, We get it done & We’re equally pink. We’re people from all backgrounds, with different experiences, opinions and ideas. This is something we value highly, since we fully believe that diversity is what builds our culture and success. Success is fun, but let’s be clear: it cannot happen at the expense of sustainability. Since January 2020 we’re a carbon neutral business and we hope to lead the way for sustainability within our industry - from supplying 100% electrical transportation to promoting more environmentally friendly food choices. Please check out our Instagram, foodorapeople.se, to see what’s going on right now. *LMD = Last Mile Delivery. That, and many other nerdy abbreviations, is something you’ll learn when you start. ;)

26 mars 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Transportplanerare
Fordonsleverans Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Fordonsleverans Sverige AB söker just nu en duktig medarbetare till kontoret i Luleå att ingå i vårt gäng. Om oss Vi är ett ungt företag som hjälper bilhandlare, företag och bilägare med logistiken kring bilägande. Vi transporterar bilar till kunder i hela landet, vi tar hand om bilbesiktningen, vi lämnar bilen på servicen eller däckbytet som några exempel. Din roll Planera rutter och lösa logistiska utmaningar, hålla en tydlig dialog med chaufförer och kunder. Hämta och lämna bilar till våra kunder i hela Sverige. Goda kommunikationsegenskaper, produktkunskaper, flexibilitet och personkännedom är extremt viktigt i denna roll. Du kommer även säkerställa kostnadskontroll och kalkylera transporterna. Medverka till att utveckla tjänsterna och höja kvalitén på våra tjänster. Din arbetsplats kommer vara i Luleå på huvudkontoret. Din profil Vi söker dig som är social, flexibel, strukturerad och noggrann samt älskar att köra bilar. Du älskar att ha många bollar i luften och jobba i ett högt tempo. Du måste kunna behärska det svenska och engelska språket i både tal och skrift obehindrat. Finska i tal och skrift är meriterande. Vi ser gärna att du haft körkort i minst några år. Vill du bli en del av vårt team och vår resa tveka inte att ansöka hos oss! Lön & anställningsform: Individuell lön, Heltid 100% Provanställning 6 månader Startdatum: Enligt överenskommelse, flexibelt. Sista ansökningsdag: Vi intervjuar kandidater löpande. Försäkring: Ansvarsförsäkring, tjänstereseförsäkring, Gruppliv & Gruppsjukförsäkring Kontaktpersoner: VD Magnus Blomqvist, Transportchef Fredrik Bergström 010-333 18 00 Varmt välkommen att höra av dig med frågor för att få veta mer om rollen. Ansökan skickas i form av CV samt personligt brev via vår karriärssida på www.fordonsleverans.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Fleet Associate - Rider Management
Foodora AB
Transportledare och transportsamordnare

We're looking for a skilled, motivated, and flexible Fleet Associate to join our Logistics team in Stockholm. Are you a hands-on person who strives for excellence, development opportunities and wants to make a significant impact on our company’s success? Then this job is for you! WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO Rider admin cases Staffing Supporting team leaders Supporting daily operations Recruitment YOU ARE Flexible Natural communicator (you will make many phone calls) Team worker Hands-on (you get things done!) Analytical and data driven Result oriented REQUIRED QUALIFICATIONS Fluent in English both in speaking and writing (Swedish and any other language in addition is a plus) Experience in similar work considered as a plus Good computer skills (Google Suits and more) Start date: As soon as possible. Working times: flexible working hours/days (can include weekends, working hours can be between 07:00-23:30) Our selection process is continuous and the ad may close before the recruitment process is completed if we’ve moved forward to the screening or interview phase. Our recruitment process will include the following: Interview - Let’s get to know each other a bit better! Case interview - Do your magic and meet us face to face. Reference check - Almost there! WHO WE ARE We’re foodorians, a driven and happy gang of food lovers eager to create the LMD* service of the future! Our core values help concretize what we’re aiming for: We dare, We get it done & We’re equally pink. We’re people from all backgrounds, with different experiences, opinions, and ideas. This is something we value highly since we fully believe that diversity is what builds our culture and success. Success is fun, but let’s be clear: it cannot happen at the expense of sustainability. Since January 2020 we’re a carbon neutral business and hope to lead the way for sustainability within our industry - from supplying 100% electrical transportation to promoting more environmentally friendly food choices. Please check out our Instagram, lifeatfoodora_se, to see what’s going on right now. *LMD = Last Mile Delivery. That, and many other nerdy abbreviations, is something you’ll learn when you start. ;) BENEFITS Central office locations Awesome AWs and (pink) parties Opportunity to grow within the company Opportunity to work in a dynamic and fun environment

17 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
DFDS Professionals söker Fartygsagent till kund i Göteborg
DFDS Professionals AB
Transportledare och transportsamordnare

DFDS Professionals söker nu en engagerad fartygsagent till vår kund i Göteborg. Företaget tillhör en ledande koncern som levererar shippingservice till rederier och operatörer över hela världen. Om tjänsten I rollen som Fartygsagent får du en unik möjlighet till ett spännande och omväxlande arbete. Du kommer tillsammans med dina kollegor sköta kontakterna med rederier, fartyg och terminaler. Arbetet omfattar kontorsarbete, rapportering till myndigheter, dokumenthantering och besök ombord på inneliggande fartyg, tullklarering av fartyg och dess last. Tjänsten är på heltid med arbetstider kl 8.00-16.30. Arbetet innefattar också jourtjänstgöring kvällar och helger efter schema. Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är meriterande men är inget krav. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs av att arbeta i team. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Du har en förmåga att handla och agera snabbt. Därtill trivs du i en dynamisk roll inom fartygsbranschen där det ofta sker förändringar.Det förväntas att du är flexibel med att arbeta obekväma arbetstider några dagar i månaden för att vara behjälplig vid fartygsanlöp. Krav för tjänsten B-körkort Svenska och engelska språket i tal och skrift Tidigare erfarenhet inom sjöfartsbranschen/spedition/logistik/fartygsklarering Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar kunden med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik |Sjöfart | Fartygsagent | Skeppsmäklare

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Forwarder till InterEast AB i Göteborg
Intereast Transport AB
Transportledare och transportsamordnare

InterEast är ett internationellt logistikföretag som specialiserar sig på hållbara och effektiva transportlösningar. Med över 30 års erfarenhet och kontor i fyra länder, arbetar vi dagligen med att minska klimatpåverkan genom digitalisering och innovativa lösningar. Vår vision är att revolutionera logistikbranschen genom att skapa framtidens hållbara transporter. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa som Forwarder! Din roll Som Forwarder hos oss på InterEast spelar du en nyckelroll i vårt operationsteam. Du kommer att vara en länk mellan våra kunder, leverantörer och interna team för att säkerställa att varje transportlösning planeras, bokas och följs upp på bästa sätt. Med fokus på problemlösning och kundservice levererar du inte bara transportlösningar – du skapar också långsiktiga relationer och bidrar till våra partners framgång! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Planering, koordinering och uppföljning av transporter Bygga starka relationer genom kund- och leverantörskontakter Säkerställa kostnadseffektiva och hållbara lösningar Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har en stark förmåga att bygga och vårda relationer samtidigt som du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där förändringar och förbättringar är en del av vardagen. Du är snabb och noggrann, men har också förmågan att se helheten och ta initiativ till förbättringar. Rollen erbjuder stora möjligheter till utveckling, där du successivt ges möjlighet att växa och allteftersom ges mer uppgifter och ansvar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: En eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande Minst 2-3 års erfarenhet av logistik och transportprocesser Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet från en internationell miljö är meriterande Varför ska du jobba med oss på InterEast?InterEast är inte bara ett företag – vi är ett team. Vi värdesätter vår företagskultur högt och tror att vi kommer längst tillsammans. Vi arbetar aktivt med vår företagskultur och utveckling av kompensationer och förmåner så att det ska passa dig. Vi lyssnar för att anpassa med ambitionen om att du ska vara vi med oss en lång tid. Pingisbord är inte företagskultur, men det är ett givet inslag i vår vardag tillsammans med kick-off:er, utbildningsinsatser, AW:s och höga skratt. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kan påverka både din egen roll och företagets utveckling. Vi uppmuntrar till initiativ och innovation, och vi ser till att din kompetens och dina idéer får utrymme att växa. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Tillvidareanställning – vi applicerar 6 månaders provanställning Lön: Fast lön Kontakt: Branch Manager, Simona Urbikaite, [email protected] (för frågor gällande tjänsten, ej ansökningar) För att läsa mer om InterEast – klicka in här! Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025