Transportplanerare inom farligt avfall och tank

Vill du göra skillnad i samhället genom ditt dagliga arbete, då är detta tjänsten för dig! Vi söker nu efter en driven och kommunikativ transportplanerare till södra Stockholm inom farligt avfall. Här får du möjligheten att arbeta i en bransch som är på tapeten där ditt arbete bidrar och skapar en bättre vardag för många människor. Vi går igenom urvalet löpande, sök redan idag OM TJÄNSTEN Vår kund är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Deras vision är att vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och affärer går hand i hand. Hos vår kund är avfall inte slutet utan snarare början på något nytt. Varje person i bolaget har en nyckelroll att spela i omvandlingen till ett mer hållbart samhälle. De söker nu dig som vill vara en del av den här resan i rollen som transportplanerare. Du kommer ingå i ett team med öppen atmosfär där man kombinerar god arbetsmiljö med ett högt tempo. Uppdraget är ett vikariat på sex månader till och börja med. Arbetstiderna är mellan kl. 7-16. För att passa i rollen är det viktigt att du är stresstålig då du kommer arbete i en komplex verksamhet med avancerad utrustning och regelverk att ta hänsyn till. Du erbjuds - En gedigen onboarding av erfarna kollegor - Arbete inom logistik i en av Sveriges viktigaste branscher - Möjlighet till utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * De huvudsakliga uppgifterna är att sköta den dagliga driften, planering och schemaläggning av personal, kundkontakter dimensionering av distrikt och uppdatering av körlistor. * Du kommer vara en del av den dagliga driften där du kommer ha mycket kontakt med de chaufförer som är ute och arbetar. * Du kommer att administrera och lösa eventuella situationer som uppstår för chaufförerna. * Vara spindeln i nätet gentemot interna medarbetare och externa kunder, stora som små VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig gymnasieutbildning - Har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom logistik eller serviceyrken - Är flytande i svenska och engelska både tal och skrift - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Har utbildning inom området logistik eller transport - Har erfarenhet av FA VA Tank - Tidigare har arbetat med större kunder eller bostadsföreningar I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga mycket vikt på dina personliga egenskaper. Vi ser att du har följande egenskaper: - Flexibel - Stresstålig - Empatisk - Initiativtagare Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Transportplanerare till Ragn-Sells i Borlänge!

Nu finns chansen att arbeta hos ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö. Om ditt hjärta klappar lite extra för hållbarhet, service och logistik kan detta vara helt rätt för dig. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Som transportplanerare på Ragn-Sells Recycling AB i Borlänge välkomnas du till ett sammansvetsat team med familjär stämning. Till en start kommer du erbjudas en utbildning och introduktion tillsammans med kollegor för att lära dig grunderna i arbetet och vad din roll innebär. I introduktion skuggar du dina erfarna kollegor för att sedan successivt ta dig an egna ärenden som ökar i svårighetsgrad. Som transportplanerare är det interna samarbetet med andra transportplanerare, miljöarbetare, kundservice och säljare är av största vikt för att koordinera arbetsflödet. Du utför transportplaneringen gällande hela Ragn-Sells tjänsteutbud samt genomför översyn av planeringen och ruttoptimeringen. Kika gärna på filmen nedan där du får veta mer om Ragn-Sells och deras arbete mot en hållbar framtid. Du erbjuds - Arbete på ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö, som värnar om hållbarhet och en grönare planet - Kontinuerlig kompetensutveckling genom Ragn-Sells egna akademi - En engagerad konsultchef på Academic Work som stöttar dig under uppdraget ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera den operativa driften av transporterna för uppdrag inom regionen  * Hantera och planera ut arbetsorder på rätt resurs utifrån uppdragets krav * Skapar nya synergieffekter då du planerar fordon i en större geografi * Uppföljning av utförda arbetsordrar VI SÖKER DIG SOM - Har en avklarad gymnasieutbildning - Innehar B-körkort - Har god dator - och telefonvana - Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska, då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av farligt avfall och återvinningsbranschen - Tidigare erfarenhet av logistikarbete Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös lagspelare med ett ambitiöst förhållningssätt till ditt arbete. Du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter och tar hjälp när det behövs av dina hjälpsamma kollegor. Vidare kan det dyka upp oförutsedda uppgifter där din anpassningsbarhet och prioriteringsförmåga sätts på prov. Här är det även viktigt med god struktur för ett lyckat resultat. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Tjänsten är ett konsultuppdrag som initialt löper under 6 månader, med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Ragn-Sells och hur de representerar sig som arbetsgivare HÄR!

19 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Utlastningsplanerare för kund i Hässleholm

Uniflex söker nu en Utlastningsplanerare till kund i Hässleholm! Om tjänsten Vi letar efter en engagerad utlastningsplanerare som kommer att arbeta med en av våra kunder i Hässleholm på heltid under veckorna 22 till 34. Som utlastningsplanerare kommer du att vara ansvarig för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser för att möta kundens behov och krav. Arbetsuppgifter som kan komma att utföras: * Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportering av utlastningsaktiviteter. * Granska så att produktionen taktar mot avgångarna * Utföra alla godsuttag och säkerhetsställa att allt gods lastas enligt plan * Uppföljning och analys * Arbeta med kontinuerliga förbättringar avseende processer och rutiner Vem är du? Vi söker en självgående och ansvarstagande utlastningsplanerare med förmåga att hantera olika situationer och personligheter med lugn och professionalitet. Du bör vara noggrann och punktlig samt ha förmågan att analysera och prioritera för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser. Att vara flexibel och förändringsbenägen är avgörande, liksom en stark inriktning mot att tillgodose kundens behov och lösa problem proaktivt. Om du är en kommunikativ och kundfokuserad person med viljan att bidra till företagets verksamhet, är du precis den vi letar efter. Som utlastningsplanerare är det meriterande om du har: * Några års erfarenhet av Logistikverksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift. * Goda kunskaper i Office-paketet tex Outlook, Teams & Excel * Goda kunskaper i SAP * God allmän datorvana, då mycket kommunikation sker via mail & chattar Tjänsten är med start omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Teamledare transportplanering

Är du redo för en spännande utmaning i en fartfylld miljö? Trivs du en i en roll där du skapar struktur och effektivitet i transportflöden? Är du nyfiken på, eller har erfarenhet av, en roll som teamledare? Då kan det vara just dig vi söker till rollen som vår nya Teamledare Transportplanering! Det här kommer du att göra Som Teamledare Transportplanering kommer du att ingå i ett team tillsammans med tre personer. I rollen ansvarar för du för att optimera transporter och säkra leveransprecision. Dina huvudsakliga uppgifter innebär att arbeta med upphandling inom lastbil, boka och följa upp transporter inom flödet för import/export och arbeta med avräkning av utförda transporter. Du arbetsleder teamet i det dagliga och tillsammans driver ni det operativa arbetet. Teamet ansvarar också för att säkerställa rätt betalning för utförda transporter genom priskontroll på fakturor. Du fungerar som navet i kommunikationen både internt och externt och har kontakt med transportörer, leverantörer, produktionsanläggningar och kollegor inom inköp och planering. Du kommer att vara delaktig i att identifiera och genomföra förbättringar av befintliga processer för att minska manuellt arbete och öka effektiviteten. Tjänsten är placerad i Malmö och du rapporterar till Transportchefen. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: - Relevant eftergymnasial examen eller motsvarande erfarenhet inom logistik/transport management. - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med transportupphandling, boka och följa upp transporter, tullhantering, import/export. - Intresse för en roll som teamledare. - God administrativ förmåga. - Goda IT kunskaper, har du arbetat i M3 är det meriterande. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du är: - En god kommunikatör som är relationsskapande. Du etablerar och utvecklar med enkelhet positiva arbetsrelationer både internt och externt. - Självständig och tar eget ansvar för att leverera enligt överenskomna mål och förväntningar. - Drivande och utför ditt arbete med stor uthållighet och arbetar lösningsorienterat vid motgångar. - Tydlig och ger klara instruktioner till andra och har ett situationsanpassat ledarskap. - Van vid att effektivt organisera och prioritera ditt arbete. Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, helhetssyn, handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vi erbjuder dig En spännande roll där du får möjligheten att både utveckla och utvecklas. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 12/5. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acqusition Specialist, Johanna Leijon på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Customer Service Specialist till Flint Group i sommar!

Om du är nyfiken på att sommarjobba med transportplanering hos en av de största leverantörerna till tryck- och förpackningsindustrin världen över, titta hit! Flint Group letar efter en medarbetare som ska stötta Customer Service-teamet i Malmö under perioden juni till augusti. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande. OM TJÄNSTEN Flint Group förvärvar färger från sina moderbolag i flera olika länder och håller dem sedan i lager för att tillhandahålla åt sina kunder, som är verksamma inom tryck- och förpackningsbranschen. I rollen som Customer Service Specialist kommer du att ansvara för transportplaneringen med huvudfokus på Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du kommer att samarbeta nära dina två kollegor som har samma roll. Det är en heltidsanställning med start den 3 juni och arbetstiderna är måndag till fredag mellan kl. 08:00 och 16:30, med möjlighet till viss flex. Vid behov finns möjlighet till distansarbete, men huvudfokus är att arbeta från kontoret i Malmö. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, ha förmågan att lösa problem och vara kommunikativ. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig. Du erbjuds - En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Boka transporter * Registrera inleveranser i bl.a. SAP * Behandla och registrera inköps- och kundordrar * Kommunikation via e-post och telefon med Customer Servicet-teamet i Polen VI SÖKER DIG SOM * Har genomfört eller studerar för närvarande en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område, alternativt har relevant arbetslivserfarenhet * Har flytande kunskaper i både svenska och engelska * Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker * Är tillgänglig för arbete under hela perioden, från 3 juni t.o.m. 31 augusti Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta med SAP eller liknande affärssystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Serviceinriktad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET As a global leader in the production of print consumables for the print and packaging industries, Flint Group is dedicated to surpassing the needs of printers and converters worldwide. Flint Group is committed to serving the needs of the global Flexible Packaging, Paper & Board, Narrow Web, Folding Carton, Publication and Offset printing industries – both conventional and digitally printed. Our teams diligently develop, manufacture and market a vast portfolio of printing consumables and equipment. We prioritise customer support through an unwavering commitment to developing innovative and sustainably focused products, ensuring exceptional service, and maintaining a secure supply chain. Läs mer om Flint Group på deras hemsida: https://www.flintgrp.com

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Personalplanerare Växjö

Om jobbet På Connect Bus spelar vi en avgörande roll i att främja hållbarhet och tillväxt samtidigt som vi ger värdefulla samhällstjänster. Genom att erbjuda kollektivtrafik möjliggör vi daglig pendling, skolskjutsar och färdtjänstresor för tusentals människor varje dag. Som en del av vårt team får du möjlighet att vara med och forma framtidens hållbara samhälle samtidigt som du deltar i vår spännande tillväxtresa. Som personalplanerare hos oss på Connect Bus i Växjö spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår personalresurs används effektivt och att vi kan erbjuda en pålitlig och högkvalitativ kollektivtrafikservice till våra passagerare. Om dig Du är en engagerad och ansvarstagande person som brinner för att skapa en smidig och effektiv kollektivtrafikupplevelse för våra resenärer. Som vår framtida Personalplanerare är du en självgående person med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och fatta snabba beslut i en ibland pressad miljö. Du är en kommunikativ person som trivs med att samarbeta med olika intressenter, inklusive förare, andra teammedlemmar och externa parter, för att säkerställa att vår kollektivtrafik lever upp till högsta standard. Du har även förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt för att planera och optimera vår personalresurs. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du har förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden och prioritera dina uppgifter efter behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Personalplanerare på Connect Bus, är din roll central för att säkerställa en smidig och effektiv drift av vår trafik. Du kommer att leda, fördela och övervaka personalbemanningen för att säkerställa att vi har rätt personer på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det innebär att du arbetar aktivt med schemaläggning, bemanningsplanering samt semester- och ledighetsplanering för våra anställda. Att hålla koll på lönerapporteringen är också en viktig del av din roll. Dessutom är du ansvarig för att upprätthålla en öppen och effektiv kommunikation med vår trafikpersonal, vilket innebär att du erbjuder stöd och vägledning vid behov. När det uppstår personalavvikelser är du den som agerar snabbt och proaktivt för att lösa situationen. Du arbetar med att hantera akut personaltillsättning för att säkerställa minimal inverkan på våra resenärer. Din passion för att skapa en smidig och hållbar kollektivtrafikupplevelse, tillsammans med din förmåga att hantera komplexa situationer och samarbeta med olika intressenter, gör dig till en viktig del av vårt team här på Connect Bus. Ditt team På Connect Bus är vi stolta över vårt engagerade och dynamiska team som arbetar tillsammans för att säkerställa en smidig och pålitlig kollektivtrafik för våra resenärer. Som en del av vårt team kommer du att vara placerad på vår depå i Växjö, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att den dagliga driften fungerar som den ska. Vi värnar om alla våra medarbetare och tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvarstagande. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö där varje medlem i teamet känner sig sedd, uppskattad och respekterad. Kvalifikationer och färdigheter Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande, samt 1–2 års erfarenhet av kollektivtrafikbranschen. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet samt goda kunskaper i planeringssystem. Erfarenhet av schemaläggning och personalhantering är meriterande. Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift. Du har stark organisatorisk förmåga och förmåga att arbeta i högt tempo samt goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Du har förmåga att fatta snabba och korrekta beslut under pressade situationer. Dessutom erhåller du kunskap om relevant lagstiftning och avtal inom kollektivtrafiksektorn. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning. Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse. Ansökningsperiod Skicka in din ansökan senast den 2024-05-17, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag. Ansökan via mail/kontaktperson [email protected] bifoga CV och personligt brev. Om oss Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken! Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Med över 3 700 medarbetare och en imponerande flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi stolta över att vara den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vårt team består av högt kvalificerade och erfarna individer, som arbetar tillsammans för att säkerställa högsta kvalitet och tillförlitlighet i alla våra tjänster. På Connect Bus är det viktigt att varje anställd delar vår vision och våra värderingar. Med visionen att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare, strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ känner sig delaktig och engagerad i att uppnå våra gemensamma mål. Vår värdegrund: Ansvarstagande: Vi tar hand om människor och miljö genom säkra och hållbara prioriteringar Engagerade: Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar Inkluderande: Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Utlastningsplanerare för kund i Hässleholm

Uniflex söker nu en Utlastningsplanerare till kund i Hässleholm! Om tjänsten Vi letar efter en engagerad utlastningsplanerare som kommer att arbeta med en av våra kunder i Hässleholm på heltid under veckorna 22 till 34. Som utlastningsplanerare kommer du att vara ansvarig för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser för att möta kundens behov och krav. Arbetsuppgifter som kan komma att utföras: * Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportering av utlastningsaktiviteter. * Granska så att produktionen taktar mot avgångarna * Utföra alla godsuttag och säkerhetsställa att allt gods lastas enligt plan * Uppföljning och analys * Arbeta med kontinuerliga förbättringar avseende processer och rutiner Vem är du? Vi söker en självgående och ansvarstagande utlastningsplanerare med förmåga att hantera olika situationer och personligheter med lugn och professionalitet. Du bör vara noggrann och punktlig samt ha förmågan att analysera och prioritera för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser. Att vara flexibel och förändringsbenägen är avgörande, liksom en stark inriktning mot att tillgodose kundens behov och lösa problem proaktivt. Om du är en kommunikativ och kundfokuserad person med viljan att bidra till företagets verksamhet, är du precis den vi letar efter. Som utlastningsplanerare är det meriterande om du har: * Några års erfarenhet av Logistikverksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift. * Goda kunskaper i Office-paketet tex Outlook, Teams & Excel * Goda kunskaper i SAP * God allmän datorvana, då mycket kommunikation sker via mail & chattar Tjänsten är med start omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Transportplanerare för BSH Home Appliances AB i Nykvarn

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. Är du drivande och tar egna initiativ? Anslut till vårt team som transportplanerare på vårt lager i Nykvarn! Dina Uppgifter: •Kontakta kunder, säljare och speditörer • Orderhantering inom SAP och/eller andra transportsystem • Inmatning och hantering av reservationer och lastutnyttjande • Hantera fakturor och fraktdokument • Andra administrativa uppgifter inom din roll Din Profil: • Minst 3 års gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet som transportplanerare • Erfarenhet inom logistik • Erfarenhet av MS Office och SAP • Tydlig kommunikation • Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter • Flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  Din Personlighet: • Positiv lagspelare • Självgående och motiverad av nya utmaningar • Problemlösare och snabblärd • Välorganiserad med utmärkta analytiska färdigheter • Uppmärksam på detaljer med en stark vilja att leverera högkvalitativa resultat Vi erbjuder: Ett jobb i ett internationellt företag som är marknadsledande och framstående med några av de mest välkända varumärkena. Möjlighet till personlig och teknisk utveckling i ett företag där kundfokus, kvalitet och utbildning är av högsta prioritet. Vi erbjuder en attraktiv lön och bonusprogram, pensionsplan med hälsoförsäkring och andra personalförmåner. INTRESSERAD? För ytterligare frågor om jobbet, kontakta [email protected] Vi ser fram emot att ta emot din ansökan - klicka på knappen nedanför så blir du omdirigerad till vårt rekryteringssystem. Urvalet kommer att göras löpande och senast den 1 Maj 2024.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Sommarjobb för student som Speditör hos Åhléns - Rosersberg

Om tjänsten Arbetsuppgifter Som speditör kommer duplanera ochorganisera transport- och logistikverksamheten hos Åhléns i Rosersberg. Detta genom att hantera transportbehov, schemalägga leveranser, koordinera resurser och säkerställa att leveranser görs i tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Transportplanering,du planerar, schemalägger transportrutter och kommunicerar med externa speditörer. Tidshantering,du övervaka leveranser och säkerställ att de görs enligt tidsplanen. Kvalitetskontroll,du säkerställer att produkter transporteras och levereras i enlighet med företagets kvalitetsstandarder. Transportörshantering,du samverkar speditöreroch jobbar för bästa möjliga samarbete. Vidare så samarbetar du med andra avdelningar och teamför att säkerställa att samtliga transporter genomförs med bästa möjliga förutsättningar och på bästa möjliga sätt. Arbetstider: Måndag - Fredag, 08:00 - 17:00. Anställningsform: Sommarvikariat under Juni, Juli och Augusti. Kan finnas möjlighet till förlängning efter sommaren. Start för tjänsten: I början av juni. Adress till arbetsplats: Kromgatan 5, 195 72 Rosersberg Krav och egenskaperKrav Studerar en för tjänsten relevant utbildning (till Speditör, Logistiker eller liknande) God svenska & engelska i tal och skrift Erfarenhet av logistikbranschen Meriterande Erfarenhet av att arbeta som Speditör Tidigare erfarenhet av administrativt arbete Tidigare erfarenhet av att arbeta med import från Asien Egenskaper I denna roll som Speditör är det viktigt att du är lyhörd, vill lära dig och utvecklas. Detta föratt snabbt utvecklaförmågan att ta egna beslut och vara självgående så att verksamheten fungerar på bästa sätt även under sommaren. Vidare såärdulösningsorienterad och har förmåganatt hantera komplexa arbetsuppgifter. Du är duktig på att prioritera och organisera dettaför att säkerställa en smidig och effektiv transportverksamhet. Förmågan att bygga starka och pålitliga relationer både inom organisationen och externt med samarbetspartners är avgörande för att nå framgång i rollen. Dessutom spelar din administrativa kompetens en central roll i att säkerställa korrekt dokumentation av transporter. I en bransch som ibland kräver snabba beslut och kan vara pressad, är din förmåga att hantera stress och behålla en strukturerad och organiserad approach ovärderlig. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön:Individuell lönesättning RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail från [email protected]. Hubert är vår AI chattbot som kommer att genomföra en intervju med dig. Det kommer att ta ca 10-15 minuter, genomför gärna denna så fort som möjligt för att komma vidare i processen.De kandidater som tar sig vidare från AI-intervjun med Hubert kommer få genomföra referenstagningen. Referenstagning sker digitalt med hjälp av Refensa (refensa.se). Du kommer få ett mail från [email protected] där du ombeds lägga till dina referenser. När/om du får detta mail ber vi dig även en så fort som möjligt ange dina referenser. Slutkandidaterna efter referenstagning kommer det att genomföras en juridisk bakgrundskontroll på via Bakgrundskollen (bakgrundskollen.se) som du godkänner genom din ansökan. Efter att ha klarat detta steg presenteras du för Åhléns som fortsätter arbetet med rekryteringsprocessen. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest kostnadseffektiva, moderna & fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se

16 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Lageradministratör till vår Site i Östra Ljungby

Vi söker dig som vill arbeta som lageradministratör på vår Site i Östra Ljungby. Vid perioder av låga volymer kommer de även finnas möjlighet att arbeta ute på lagret med traditionella arbetsuppgifter så som orderplock ochtruckörning. Om tjänsten Som lageradministratör kommer du att vara stationerad på lagerkontoret, där du är behjälplig med diverse administrativa uppgifter till personalen på lagret. Du kommer även att ha kontakt med transportörer, chaufförer och kunder via mail och telefon. Arbetet är förlagt måndag-fredag och kommer utföras 08.00-17.00. Krav: - Tidigare arbetslivserfarenhet av administration- Baskunskaper i Officepaketet- God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift- Körkort Meriterande: Tidigare erfarenhet av WMS OnGoing. Kundkontakt. Transportbokning Orderhantering Profil & bakgrund För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är organiserad, noggrann, flexibel. Du ser snabbt vad som behöver göras och är van vid att ha många bollar i luften. Då tjänsten även innebär mycket kundkontakt tror vi dessutom att du har god social och kommunikativ förmåga och känner dig trygg i att tala och skriva på såväl svenska som engelska. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024