Transportplanerare

Sök bland 35 lediga jobb som Transportplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Student sökes för sommarjobb som Transportplanerare i Solna!

Studerar du och söker ett sommarjobb inom logistik och vill du få meriterande kunskaper inom transportplanering? Är du en teamplayer med god struktur och engagemang. Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu sommarjobbare för tjänsten som transportplanerare till kund i Solna. Som Transportplanerare är din uppgift att i samarbete med kundens terminaler och varuflöde säkerställa att varor levereras till eller från butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt med fokus på miljö och kvalitet. Uppgiften innebär i huvudsak att genomföra planering och bokning av transporter från vår kunds leverantörsbas i Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta följande: • Planering av transporter från leverantör till huvudterminal samt i vissa fall via Omlastningsterminal (OT) på ett kostnadseffektivt, kvalitativt och optimalt sätt. • Arbeta nära interna funktioner för planering av fordonsresurser som behövs för att säkra intransport av kampanjvaror. • Att genom daglig styrning och nyckeltal agera på avvikelser i kvalitet och kostnad på dag- och veckobasis. • Optimering av fyllnadsgrad och leveranstider. • Ett mycket nära samarbete med kollegor inom planeringsavdelningen samt att främja ett utvecklande och lärande arbetssätt. • Daglig kontakt med avtalspartners (transportörer). • Samarbeta med transportör, terminal och leverantör. • Samarbeta med interna gränssnitt som t ex Varuflöde (operativt inköp). Uppdraget innebär att du är anställd av oss på StudentConsulting men arbetar som konsult hos vår kund på deras kontor i Solna. Tjänsten är på heltid och startar i slutet av maj/början av juni till mitten av augusti. Arbetstider och dagar skiftar beroende på tilltänkt plats, men är förlagda söndag-fredagar mellan 05.30 till 19 beroende på pass. Tjänsten kan eventuellt komma att övergå i deltid vid sidan av dina studier efter sommaren. Din profil Vi söker dig som läser en universitet/högskoleutbildning gärna inriktat ingenjör eller logistik. Vi ser gärna att du har kunskap i Excel, har du tidigare erfarenhet av SAP är detta meriterande. För tjänsten krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du dessutom känsla för ordning och reda, stor drivkraft, entusiasm och trivs med att arbeta i team är du precis den vi söker! Låter det här som en tjänst för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

29 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Sommarjobb som transportledare hos MaserFrakt i Borlänge!

Vill du ha ett utvecklande sommarjobb där du tillsammans med kollegor jobbar för att leverera så smidiga transportlösningar som möjligt till företagets kunder? Här har du chansen att vara spindeln i nätet och fortsätta utveckla dina kompetenser och erfarenheter inom service, logistik och planering! Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag. OM TJÄNSTEN Till MaserFrakt i Borlänge söker vi dig som vill sommarjobba som transportledare. Tillsammans med dina engagerade och hjälpsamma kollegor kommer ni att lösa kunders behov rörande transporter. Du kommer att introduceras genom att gå bredvid en kollega under din upplärning innan du sedan förväntas arbeta självgående med kollegor nära tillhands. Du välkomnas in i en familjär och öppen miljö där arbetet bygger på ett lagspel mellan medarbetarna på avdelningen. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos MaserFrakt. Du erbjuds - Ett varierande arbete där en dag inte är den andra lik - En plats i ett drivet team, där närhet, ansvar, förtroende och framtid står i fokus ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Agera spindeln i nätet mellan företagets kunder, chaufförer, åkeriägare och medarbetare * Hitta de bästa lösningarna för effektiva transporter vilket innebär planering och säkerställande av att leveranser och transporter skickas och når sin destination i tid * Svara på frågor och bistå med service och support via mail och telefon * Kontinuerligt arbeta med förbättringar och utveckling av rutiner och arbetssätt VI SÖKER DIG SOM - Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av dina studier, registreringsintyg behöver kunna uppvisas - Tidigare har arbetat med service, det är även meriterande om du har arbetat med- eller har studerat logistik eller transport - Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet - Har grundläggande kunskaper i Officepaketet, framför allt Word och Excel - Besitter goda kunskaper om den lokala geografin För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Serviceinriktad - Ansvarstagande - Samarbetsinriktad I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen. Övrigt - Arbetstid: Vardagar med arbetstider förlagda under dagtid - Omfattning: Deltid i maj för upplärning och heltid mellan juni och augusti - Placering: Borlänge, Gjutargatan 20 Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET MaserFrakt startades 1939 och är med sina 350 delägare, cirka 900 fordon och 700 maskiner, ett av Sveriges största maskin- och transportförmedlingsföretag. Verksamheten drivs via affärsområdena Anläggning och Distribution. MaserFrakts huvudkontor finns i Borlänge där även en av deras distributionsterminaler finns.

28 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Logistic Delivery Planner till Karlsborg

Logistics Delivery Planner Logistics är en del av Supply Chain inom Billerud och vi utmanar konventionella logistiklösningar för en hållbar framtid. Vår vision är att utforma och driva de mest proaktiva, pålitliga, hållbara och kostnadseffektiva logistiklösningarna i branschen. Vi erbjuder nu en varierande tjänst som ger chans till utveckling. Tycker du att detta låter intressant? Då har vi inom Billerud en möjlighet för dig! Just nu söker vi en Logistics Delivery Planner i Karlsborg. Om tjänsten Leveransplanering innebär planering av transporter från lokalt lager och externa terminaler, följa upp leveranser samt proaktivt agera på avvikelser. För olika transportsätt och till utsedda marknader optimerar man leveranserna. I rollen har du bland annat som uppgift att löpande skapa, uppdatera och korrigera leveransplanen. Arbetet sker med ansvar för att kontinuerligt upprätthålla korrekt data i vårt ERP-system. Inom teamet för leveransplanering utförs också kontroll av fraktfakturor och tullhantering. Rollen är till stor del operativ och innebär att vara kontaktperson för leveransrelaterade frågor, för både interna och externa samarbetsparter. Anställningsformen är tills vidare och placeringsort är Karlsborg, cirka 1 mil utanför Kalix. Som Logistics Delivery Planner ingår du i team om fyra kollegor i Karlsborg. Befattningen rapporterar till lokalt placerad Senior Manager Strategic Logistics. Vi erbjuder dig: • Att arbeta och utvecklas i ett kompetent team där man har en gemensam vilja att lösa leveranser till våra kunder på bästa sätt. • Ett brett och internationellt nätverk, både internt och med externa leverantörer. • En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid - läs mer här (Hållbarhet - Billerud (billerud.se) Kvalifikationer För att lyckas i tjänsten ser vi att du har: • Godkänd gymnasieutbildning. En eftergymnasial utbildning, en examen inom logistik, industriell ekonomi eller inom Supply Chain är meriterande. • Förmåga att flytande kunna kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. • En god datorvana och systemförståelse. • Besitter eller snabbt kan skapa en förståelse för logistikprocesser. Övrigt som är meriterande är om du: • Har Erfarenhet av att arbeta i ERP-system. • Har kunskap inom Supply Chain Management. • Har tidigare erfarenhet från logistikrelaterade arbetsuppgifter. Även tidigare erfarenhet från pappers- och massaindustrin, eller liknande processindustri är meriterande. Personliga egenskaper Som person är du analytiskt lagd vilket innebär att du arbetar strukturerat och noggrant för att nå bästa resultat. Du utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem och har en förmåga att se till helheten när du tar hänsyn till övergripande aspekter i prioriteringar. Då tjänsten innebär både interna och externa kontakter så är det av vikt att du kommunicerar tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Löfgren. Senior Manager Strategic Logistics, på telefonnummer 070-239 52 32 eller epost [email protected] Till denna roll kommer vi att hantera ansökningar löpande vilket kan innebära att rekryteringen avslutas innan ansökningstiden löpt ut. Sista dag för ansökan 2024-03-24

27 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Logistic Specialist

The Utility organization at Svea Solar is dedicated to revolutionizing the energy sector through building large-scale solar parks. As one of the leading providers in the industry, we are committed to sustainability and driving change. To continue our journey in ridding the planet of fossil fuels, we are looking for our first Logistic Specialist to handle our large projects. The Role As a Logistics Specialist at Utility, you will play a pivotal role in coordinating the movement of materials, equipment, machinery, and resources to ensure the seamless execution of our solar projects. You will be responsible for overseeing all logistics aspects of our larger solar park projects, from planning and procurement to efficient delivery to project sites. Collaboration with internal cross-functional teams and external partners such as 3PLs, subcontractors, and service providers will be key to your success. You will collaborate with your closest colleagues, the Project Managers and Site Managers, to forecast logistics needs and develop efficient supply chain solutions. Your direct leader will be our Head of Utility Construction Daniel Andrén (here is his LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/andrendaniel/)). To understand the role even better, here is a list of responsibilities you will also have: - Plan and execute logistics strategies for the transportation and distribution of materials, equipment, and machinery to construction sites and warehouses. - Manage inventory levels and track the movement of construction materials to prevent shortages or excesses. - Implement cost-effective transportation and warehousing solutions while maintaining high standards of quality and reliability. Negotiate contracts to reduce overall logistics costs. - Oversee documentation, including shipping manifests, customs documentation, and compliance records. - Monitor and analyze logistics performance metrics, identifying areas for improvement and implementing corrective actions. - Implement and maintain system support for above activities and financial reporting. Are we a match? Our values are the core in everything we do and to be a good match for the role and Svea Solar, your values should align with our values (https://sveasolar.com/en/about-us). Proven experience in logistics coordination, preferably in the renewable energy or construction industry is a must. You should also be fluent in Swedish and English because both are needed in this role. The last thing what we are looking for in a candidate to be a great match, is a strong knowledge of transportation regulations, customs procedures, and supply chain best practices. Does this sound like you would be a good or even great match? Be sure to send in you application as soon as possible as the selection is ongoing. Application Join us in the powershift towards a sustainable future! Easy apply with your Linkedin-profile as a soon as possible. We do not require a traditional CV or cover letter. Diversity & Inclusion Svea Solar believes that a diverse workplace leads to the creativity that’s necessary for the industry to keep on growing in a sustainable & innovative way. We welcome new co-workers from different backgrounds and experiences to represent the diversity of our community and customers. Background check We conduct background checks via Verifiera on all final candidates to ensure that all the candidates being considered for employment has a background that is compatible with Svea Solar’s core values. Read more about Svea Solar: https://sveasolar.com (https://sveasolar.com/se/)

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Semestervikarie till transportbokning Smurfit Kappa i Nybro

Smurfit Kappa är ett av världens största pappersbaserade förpackningsföretag med sina ca 48 000 anställda i 36 länder. Smurfit Kappa i Sverige täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp. På Smurfit Kappas fabrik LithoPac i Nybro sysselsätter vi cirka 110 personer och producerar förpackningar, skyltställ och displayförpackningar i wellpapp till marknadsledande varumärken. Vi söker nu en semestervikarie för planering och bokning av transporter vid vår enhet Smurfit Kappa LithoPac i Nybro. Dina arbetsuppgifter Planering och bokning av transporter är en viktig del för att se till att våra produkter når kunden i rätt tid och du ansvarar för den dagliga planeringen och bokningen. Arbetet innebär många interna och externa kontakter med såväl kunder och speditörer som med vår sälj-och produktionsorganisation. Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har fyllt 18 år och har minst en avslutad gymnasial utbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet av logistikplanering och vi ser gärna att du har en administrativ vana. Du bör ha god känsla för kvalité samt en god datavana. Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande, noggrann och tycker om att arbeta tillsammans med andra människor. Du har ett positivt och lösningsorienterat synsätt och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Dessutom bör du vara flexibel och ha god förmåga att ta till dig arbetsbeskrivningar och lära dig nya arbetsuppgifter. För att vara aktuell för tjänsten hanterar du svenska flytande i tal och skrift. Om tjänsten Omfattning: Heltid. Semestervikariat. Arbetstider: Dagtid Tjänstgöringsort: Nybro Sista ansökningsdatum är den 10 mars 2024. Du söker tjänsten genom att skicka in ditt personliga brev och CV via länken i vårt rekryteringsverktyg. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Alexander Persson på [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Karolin Nikolausson på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Transportplanerare till kund i Malmö

Brinner du lite extra för att hitta effektiva transporter och tycker om administration? Då kan denna spännande tjänst vara någonting för dig! Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och har B-körkort. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Som Transportplanerare kommer du planera och koordinera transporter så att de blir effektiva, ekonomiska och miljövänliga. I din roll har du kontakt med kunder och chaufförer, utöver det är det mycket administrativa arbetsuppgifter så det krävs att du är kommunikativ och noggrann. Du blir en del av ett positivt, energi- och glädjefyllt team på fyra personer som arbetar i en samhällsviktig bransch. Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, och du får även vara med och bidra till en hållbar värld. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos vår kund. Det är ett uppdrag på sex månader med start 11 mars. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Orderhantering i D365 * Containertransporter för uttransport * Bilansvar avseende besiktning och service * Registrera tider för chaufförer * Sköta polistillstånd * Hantering av transporter till Tyskland * Hantera beställningar via mejl * Andra administrativa sysslor tillkommer, så som statistik VI SÖKER DIG SOM - Har B-körkort - Flytande svenska i tal och skrift - Har god systemvana Det är meriterande om du har * Erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare eller arbetat som chaufför och känner till branschen * Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 För att lyckas i rollen är du noggrann, kommunikativ och ansvarstagande. Övrigt * Start: 11 mars * Omfattning: Heltid * Placering: Malmö * Arbetstider: 7-16 * Om uppdraget: Konsultuppdrag på sex månader Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Dispatcher / Transportplanerare till DHL

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett löpande konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL. På sikt är ambitionen att tjänsten ska leda till en överrekrytering. Om företaget: DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen DHL Group som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Arbetsuppgifter: I rollen som Dispatcher ansvarar du för att planera och genomföra effektivera transporter för DHLs kunder. Du ansvarar för att säkra lastkapacitet dagligen genom att aktivt söka och boka transportlösningar. Genom att skapa och upprätthålla nära relation till kunder och transportörer säkerställer du att alla intressenter i processen är informerade. Du hanterar även avvikelser och utmaningar som kan påverka kostnader och kvalitet. Med din proaktiva och engagerade inställning är du en viktig länk i att säkerställa att kundernas leveranser sker smidigt och effektivt. Kortfattat kommer dina arbetsuppgifter att innefatta: • Planering och genomföring av effektiva transport för att säkra lastkapacitet dagligen • Skapa och upprätthålla relationer med kunder och transportörer • Hantering av avvikelser relaterade till kostnader och kvalité • Optimera transportprocessen och kundupplevelsen Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Arbetslivserfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter alternativt avslutad eftergymnasial utbildning inom transport, logistik eller likvärdigt • God dator- och systemvana samt vana i Excel • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vi tror att du som söker är en kommunikativ person som har lätt för att skapa nya kontakter och bygga långsiktiga relationer. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och har en vilja att hjälpa andra. Du motiveras av att ge kunderna förstklassig service och sätter alltid kunden i fokus. I ditt arbete är du noggrann och uppmärksam på detaljer. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du trivs i nära samarbete med andra. Slutligen är du en person som trivs med högt tempo och kan arbeta med flera uppgifter parallellt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

22 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Trafikplanerare, import I Helsingborg

Ledigt jobb som transportplanerare i Helsingborg Gillar du att lösa logistikpussel och ta ansvar för smidiga importtransporter? Just nu letar vi efter en engagerad och strukturerad person som vill bli en nyckelspelare i teamet hos vår kund i Helsingborg! Är du tillgänglig för uppdrag och intresserad av ett varierande arbetsschema, helgarbete förekommer var fjärde helg, klockan 7-16. Vi ser fram emot din ansökan. Ort: Helsingborg Uppdragsstart: omgående Uppdragslängd: konsultuppdrag till den 24/1-2025 Som trafikplanerare för importen och då främst västeruropa arbetar du tillsammans med 3 kollegor i ett dynamiskt team. Din arbetsdag är varierande, det handlar om att planera importvolymer, lastplanering och mycket kundkontakt via telefon /mail. Arbetsuppgifter: * Planera importvolymer, lösa problem under transportens gång * Samarbeta nära med Gateway/FF och DTC. * Kommunicera med alla involverade i transportprocessen. * Se till att kvaliteten och prestandan håller hög standard. * Aktivt bidra till förbättringar inom ditt område. * Delta i Performance Dialog Board-möten. * Hålla dig uppdaterad om relevant information. Vi söker dig som har: * Några års erfarenhet inom transportplanering, supply chain, logistik, produktion. * Högskoleutbildning inom exempelvis logistik, ekonomi, Supply Chain eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning * Starka datorkunskaper, van att jobba i affärssystem och Outlook. * Affärsmässig och proaktiv inställning. * Goda språkkunskaper i svenska och engelska. * Bonus om du kan tyska eller annat centraleuropeiskt språk * Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Om dig För att trivas i rollen är du målmedveten, sätter upp mål för dig själv och arbetar för att uppnå dessa. Vidare har du ett högt personligt driv och förmåga att arbeta självständigt för att lösa kundens behov. Där till har du har ett öga för detaljer och eventuella avvikelser. Eftersom du i rollen har flera kontaktytor både internt och externt är du kommunikativ och trivs väl i samarbete med andra. Slutligen är du driven och initiativtagande gällande att genomföra förändringar och förbättra processer. Är du redo för en spännande utmaning? Välkommen med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef [email protected] Om Jefferson Wells Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

22 februari 2024
Sista ansökan:
13 mars 2024
Säljande ­Transportledare

GLC är i en spännande tillväxtfas och söker nu deras nästa Säljande Transportledare till deras nybyggda anläggning i Gårdsten. Sök tjänsten idag!    GLC-Göteborgs Lastbilcentral är ett av Västsveriges starkaste transportföretag med cirka 400 medarbetare och 350 fordon. GLC arbetar inom alla de mer kvalificerade delarna av transportsektorn; Thermo Distribution, Anläggning Renhållning, Tung- specialtransporter samt Flytt- magasineringstjänster. GLC är en ekonomisk förening med cirka 85 delägare. GLC-koncernen omsätter ca 1 miljard kronor. Inom affärsområdet Thermo Distribution utför vi tempererade transporter av livsmedel. Vi erbjuder även rikstäckande trafik med dagliga avgångar mot de flesta orter i Sverige både med egna fordon och via våra samarbetspartner. www.glc.se   GLC erbjuder En öppen arbetsplats i nya fräscha lokaler och ett team där vi arbetar nära varandra, där högt i tak och nära till skratt är en viktig del i vår arbetsdag. Arbetsdagarna blandas med högt tempo och många saker som skall utföras samtidigt, till lugna stunder med dialog och reflektion. Det vi gillar med vårt arbete är kombinationen mellan snabbt beslutsfattande på ett aktuellt problem, till att mer långsiktigt kunna fördjupa oss i kundens problematik och ge en mer varaktig lösning. Anställning sker direkt hos GLC.     Om rollen Som Säljande Transportledare ansvarar du för utveckling, planering och ledning av företagets transporter och chaufförer. Datorn och telefonen är våra främsta arbetsredskap, där vi bland annat planerar transporter, lägger order och kommunicerar med kunder, åkare och chaufförer. Som Säljande Transportledare kommunicerar, samarbetar och supportar vi även övriga kollegor och medarbetare inom försäljning/ inköp/ ekonomi/ produktion och lager för att hela leveranskedjan ska fungerar effektivt utan stopp.   Arbetsuppgifter bland annat:  Förberedelse och planering, samordning och dirigering av arbetsorder/ lastning/ lossning/ transporter/ trafikrutter Förbättringsarbete gällande fyllnadsgrad, optimering av rutter och synergieffekter vid transporter. Bevakning och uppföljning av utförda transporter/tjänster för kund Hantera administration och underlag för fakturering Dagligen kommunicera och samarbeta såväl internt som externt för att kunna prioritera inom ditt ansvarsområde.   Om dig! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en transportledarroll ,meriterande med erfarenhet av transporter av livsmedel. För att trivas i rollen som säljande transportledare behöver du vara en positiv, noggrann och kommunikativ person. Vidare är du utåtriktad, brinner för kundservice och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer både med kollegor och kunder. Ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter är något som ger dig extra energi. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar och trivs när det finns att göra.   Vi ser gärna att du har: God datorvana, Office paketet Ett par års erfarenhet från en liknande roll Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift B-körkort Utbildning eller erfarenhet inom transportledning, transportplanering, logistik eller liknande är meriterande. Erfarenhet av strategiskt arbete inom rollen är mycket meriterande    Övrigt Startdatum: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstider: mån-fre, varierande arbetstider mellan 06:00-19:00. Arbetsplats: Gårdstens Industriväg 6, Angered I denna rekrytering samarbetar GLC med OnePartnerGroup. Vid frågor kontakta Tania Benitez på tania.benitez@onepartnergroup eller Anel Bosnjo på [email protected] Välkommen med din ansökan!

21 februari 2024
Sista ansökan:
6 mars 2024
Transportplanerare

Är du intresserad av att arbeta med transportplanering i tillverkningsindustrin? Trivs du med att arbeta i en flexibel organisation, där bred kompetens värderas högt, då kan det vara dig vi söker! Just nu söker vi en transportplanerare till vårt lager- och transportteam. Om tjänsten I rollen som transportplanerare kommer du vara en del av en avdelning på 20 personer. Du är en av två transportplanerare som ansvarar för transportplanering i företaget. En arbetsdag innefattar bland annat kontakter med chaufförer, transportörer, kunder och kollegor. Du bevakar och boka transporter, utfärdar fakturor och krediteringar samt behövliga exportdokument inom ditt ansvarsområde. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så fort som möjligt. Placeringsort Lund. Din bakgrund Du som söker har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi, teknik eller logistik. Du har flera års erfarenhet av arbete av utgående leveranser och transportbokningar. Du behärskar engelska flytande både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper och tidigare erfarenheter av arbete i SAP är meriterande. Du som söker I tjänsten som transportplanerare är det viktigt med kundfokus, god samarbetsförmåga och flexibilitet då du har många kontaktytor såväl internt som externt. Du trivs med att arbeta administrativt, är analytisk och har lätt för att prioritera. Din problemlösningsförmåga är god och du tar gärna egna initiativ. Dessutom tror vi att du trivs med att arbeta i en dynamisk och innovativ organisation, med stundom snabba vändningar och stundtals högt tempo. Att jobba på GPI Graphic Packaging International är ett globalt ledande förpackningsföretag och våra 24,000 medarbetare på 130 platser världen över hjälper kunderna genom att skapa de bästa förpackningslösningarna för olika produkter och marknader. Vi ger mervärde för våra kunder genom ett brett miljöanpassat produktsortiment och specialiserad kunskap inom kartongbaserade och flexibla förpackningar. Som transportplanerare hos oss kommer du att arbeta i en internationell miljö där du verkar i en decentraliserad organisation med hög kompetens och stort engagemang. Öppenhet, trivsel och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare är något som vi värderar högt! För mer information Kontakta Bo Malmström, Warehouse and Shipping Manager, [email protected] Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

20 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024