Transportplanerare

Sök bland 20 lediga jobb som Transportplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Är du Studsviks nästa transportprojektledare?
Studsvik Nuclear AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du vara med på en spännande förändringsresa, inneha en hög påverkansmöjlighet och arbeta brett, kommunikativt och med projektledning i framtidsbransch? Då kan det vara dig vi söker! Studsvik söker efter dig med engagemang, struktur och ett högt initiativ- och ansvarstagande till vår tjänst som Transportprojektledare för radioaktiva material. Du kommer att ingå i ett team av transportprojektledare och du kommer vara en självklar kontakt med leverantörer i transportkedjan och behöriga myndigheter, mellan intern säljorganisationen, projektledare, operativa medarbetare, Då vår verksamhet erbjuder tjänster inom kärnteknik och i radiologisk miljö innebär det att såväl bestrålat material som kärnbränsle transporteras till och från site, och som transportprojektledare är du en nyckelperson för att vi ska kunna genomföra våra kunduppdrag. Vår verksamhet erbjuder tjänster inom kärnteknik och i radiologisk miljö innebär det att såväl bestrålat material som kärnbränsle transporteras till och från site. Transportprojektledaren är en nyckelperson för att vi ska kunna genomföra våra kunduppdrag. Ditt arbete är att driva transportprojekt från ax till limpa, från planering till genomförande med omhändertagande av allt. Från att hitta en möjlig lösning till att ordna nödvändiga tillstånd, sköta dokumentation och koordinera aktiviteter ända fram till att materialet nått sin slutdestination, våra lab. Varje transport, av vilka många är multimodala och internationella, är i princip unik och kräver därmed sina unika logistiska och tekniska lösningar och vi hoppas att du är nyfiken på den utmaningen. Låter det spännande och som din nästa karriärmöjlighet? Tveka inte på att skicka in din ansökan! Vem söker vi? Vi söker dig som är en engagerad, kommunikativ och lösningsorienterad medarbetare som har en yrkesmässig passion för projektledning, gärna inom logistik eller transport och trivs med arbete i välreglerad miljö. Vi tror att din arbetslivserfarenhet av projektledning i kombination med teknisk kunskap och kompetens kommer att vara nyckeln till din framgång i denna roll. Vi sätter stort värde på din förmåga att navigera och leda projekt i en internationell miljö, och du förväntas hantera kommunikation på både svenska och engelska med kollegor, leverantörer, kunder och myndigheter. Särskilt meriterande är en befintlig säkerhetskultur och erfarenhet inom områden såsom farligt gods, särskilt klass 7 och strålskydd eller relaterade beräkningar. Meriterande om kandidaten har en civilingenjörsexamen. Saknar du någon av de önskade erfarenheterna men tror att detta är jobbet för dig? Sök jobbet ändå, vi är övertygade om att med rätt grundförmåga så kan den formella kompetensen utvecklas på plats eller med externa partnerns. Som nyanställd kommer du att gå med i ett mentorskapsprogram som kommer att underlätta din integration och säkerställa att du skaffar dig de färdigheter och kvalifikationer som krävs för att börja din roll som ansvarig avsändare för klass 7-transporter. Om Studsvik Studsvik har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Vi är noterade på NASDAQ Stockholm och är över 500 anställda i 7 länder med kunder världen över. Studsvik bidrag till samhället är att vi, i samråd med våra kunder, uppmuntrar dom till att tänka annorlunda och vi vill stödja dom på vägen mot det långsiktiga målet: att leverera tillförlitlig och mer hållbar energi till världens växande befolkning! Hos oss bidrar varje medarbetares insats till företagets mål och leverans. Vi vill därför erbjuda dig en arbetsplats med hög flexibilitet, goda utvecklingsmöjligheter och mantrat att det ska vara roligt att komma till jobbet! För mer information om Studsvik – besök vår hemsida www.studsvik.com. Vill du veta mer om jobbet kan du kontakta Avdelningschef Matthias Bock, tfn +46155-22 11 28 eller [email protected]. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-partner Sofie Ryd, tfn +46155-22 10 39 eller [email protected]. Ansökan till tjänsten görs via www.studsvik.com. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2025 men rekryteringen pågår löpande under perioden så ansök gärna snarast möjligen. Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Transportplanerare
Adecco Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av planering med fokus på logistik och transport? Då är tjänsten som transportplanerare något för dig! Om tjänsten I din roll som transportplanerare kommer du att ingå i en arbetsgrupp tillsammans med andra planerare där ni arbetar nära varandra i mindre team. Du har fokus på logistik och transporter och ingår i ett regionalt team och jobba i Region Europe North (REN) Deliver Sweden. De transporter som du planerar består av tankbilstransporter med flytande gas samt leveranser av gas i lastväxlarflak. Leveranserna sker huvudsakligen till kunder i Sverige, Norge och Danmark men det förekommer även andra gränsöverskridande transporter. Dina arbetsverktyg kommer att vara planeringssystemet Liquid Control System, LCS, samt till viss del SAP och du arbetar med: -Planering och koordinering av transporter -Bevakning och orderhantering -0ptimering av transportekonomi och rätt servicenivå till kunderna Tjänsten som transportplanerare är ett konsultuppdrag med tillsättning snarast. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget 12 månader och för rätt person finns möjligheter att uppdraget förlängs. Om dig Vi söker dig som har gymnasial grundutbildning och gärna eftergymnasiala studier med inriktning mot logistik, transportekonomi och transportplanering. Din tidigare erfarenhet av arbete med transport och logistik ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor. Viktigt för tjänsten är: - tidigare erfarenhet och förståelse av logistiska flöden - flytande engelska och svenska i både tal och skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hans Hedback via mail [email protected]. Alt. Linnéa Strandh via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Transportplanerare
Adecco Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Lindab Profil söker Transportplanerare Är du lösningsorienterad och strukturerad? Har du erfarenhet inom lager och logistik, eller har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan tjänsten som transportplanerare vara något för dig! Om företaget Lindab Byggpartner AB är ett bolag inom Lindabkoncernen med ca 300 anställda och med en omsättning på drygt 1,2 miljarder SEK (2023). Lindab Profil erbjuder ett brett urval av byggkomponenter och systemlösningar inom byggbranschen. Företaget tillverkar, lagerhåller och säljer bland annat takavvattningsprodukter, tak- och väggplåtar, stålreglar, lättbalkar och takskyddsprodukter. Vår produktionsenhet i Piteå tillverkar högprofil och sandwichpaneler för hallbyggnader, och vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa där vi nyligt flyttat fabriken till Piteå. Ditt nya jobb Som transportplanerare kommer du att vara en central del av vårt team, där du arbetar med hela vår leveranskedja. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Effektiv transportplanering • Skicka transportbokningar till transportörer • Hantering av transportreklamationer och avvikelser • Fakturahantering och tullfrågor • Kommunikation med transportörer, speditörer och kunder gällande transportfrågor Kvalifikationer Krav: • Några års arbetslivserfarenhet från transport- eller logistikbranschen med liknande arbetsuppgifter eller relevant utbildning inom området. • God IT-vana. • Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande: • Erfarenhet av fakturahantering och tullfrågor. • Erfarenhet av att arbeta i en föränderlig miljö och bidra till utveckling av processer och rutiner. Personliga egenskaper Vi söker dig som är: • Serviceinriktad och kommunikativ. • Strukturerad och noggrann. • Lösningsorienterad och van att hantera flera kontaktytor. Lindab erbjuder dig • Stabilitet och utveckling: Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett starkt och väletablerat företag. • Förmåner: Friskvårdsbidrag, flextid, kaffe och frukt varje dag m.m. • Arbetsmiljö: En positiv och värdedriven arbetsmiljö där vi värdesätter ordning och reda, kundens framgång, engagemang och jordnära attityder. Ansökan • Sista ansökningsdag: 31 aug 2025. • Observera att under sommaren möter vi mycket ledighet med varierande tillgänglighet och processen kan stå stilla under längre perioder. Detta är en direktrekrytering till Lindab Profil AB, och du blir anställd direkt av dem. Rekryteringsprocessen hanteras av Adecco. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Tommy Norberg på email [email protected]. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen central i Göteborg på vårt kontor på kruthusgatan. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen på vårt kontor i Landskrona och det förekommer resor till våra trafikområden i Malmö och Lund. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Vi söker en Transportplanerare till Martin & Servera i Norrköping!
Martin & Servera AB
Transportledare och transportsamordnare

Martin & Servera Logistik är logistiknavet för det mesta av Martin & Servera-gruppens volymer. Från fyra lager i Umeå, Enköping, Norrköping och Halmstad flödar tusentals leveranser varje dag till kunder över hela Sverige. Energieffektiv verksamhet, hållbara transporter, minskat svinn, smart ruttplanering, teknikens nya möjligheter och att sträva mot ett så litet klimatavtryck som möjligt är vardag för Martin & Servera Logistik. Dina arbetsuppgifter   Tjänsten innebär att du tillsammans med övriga inom transportfunktionen arbetar för att optimera våra transporter i Norrköpings arbetsområde. Du söker kostnadseffektiva lösningar genom effektiv ruttplanering. Du arbetar med att lägga upp turer för hur våra lastbilar ska gå på både kort och lång sikt, med hänsyn till förändringar i vår kundstruktur. För att lyckas med detta har du frekvent kontakt med andra funktioner, såväl internt som externt. En central del i arbetet är också att koordinera chaufförerna inför lastning, och då framför allt när kapaciteten på vissa turer inte räcker till. Arbetet är till stor del operativt, i nära samarbete med dina kollegor. Du har en daglig dialog med säljare, kunder och transportörer där det ofta gäller att kunna agera snabbt.  Vad söker vi hos dig? Din viktigaste personliga egenskap är ett starkt driv att hela tiden utveckla, optimera och ifrågasätta nuvarande lösningar för att vi hela tiden ska bli lite bättre. Vi ser att du trivs med att arbeta processorienterat och har både fallenhet och vana av att arbeta med olika program och systemstöd. Du är analytisk och har ett öga för detaljer, vilket hjälper dig att identifiera förbättringsmöjligheter. Du är en noggrann person som tycker om ordning och reda. Att kunna ta egna initiativ, förmågan att fatta snabba beslut och vara lösningsorienterad är viktigt i rollen som transportplanerare. Samarbete är viktigt för dig och du har en mycket god kommunikativ förmåga.  För att lyckas i rollen tror vi att du har: • En logistik-eller transportutbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet.   • God datorvana där tidigare arbete i transportledningssystem (TMS) och Excel är starkt meriterande  • Möjlighet att kunna läsa och förstå skriftlig information och instruktioner på svenska.  Har du har erfarenhet inom transportplanering eller motsvarande samt är geografisk kunnig ser vi även det som starkt meriterande.   Din arbetsplats Du blir en del av transportavdelningen i Norrköping där både transportplanerare och orderstyrare sitter tillsammans. På lagret i Norrköping är vi omkring 400 lagermedarbetare samt ca 40 chaufförer.   Du får ta del av uppskattade personalförmåner som exempelvis ett generöst friskvårdsbidrag, frukost/lunchsubvention och rabatt i våra butiker. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att våra alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.   Vår rekryteringsprocess Vi använder oss av personlighetstester i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar. Du kan läsa mer om testerna och vår urvalsprocess här. Vi gör bakgrundkontroller på alla kandidater som vi väljer att träffa på intervju.       Sista ansökningsdag: 10 augusti 2025. Urval kommer att påbörjas v 33.  Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning   Sysselsättningsgrad: Heltid (lördagsarbete förekommer)  Tillträde: Enligt överenskommelse   Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta transportledare Anna Bergman - [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsansvarig Josefine Andersson - [email protected] Facklig företrädare Unionen: Roger Lönn - [email protected] Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjöspeditör
Valueone AB
Transportledare och transportsamordnare

ValueOne söker en erfaren och lösningsorienterad Sjöspeditör för ett uppdrag på cirka sex månader hos en av våra kunder i Göteborg. Har du tidigare arbetat med sjötransporter och vill ta nästa steg i din karriär inom logistik? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I rollen som sjöspeditör ansvarar du för att boka, koordinera och följa upp sjötransporter (FCL/LCL) för kundens räkning. Du arbetar i nära samarbete med rederier, kunder och interna funktioner för att säkerställa effektiva och punktliga leveranser. Rollen innebär även hantering av transportdokumentation, tullfrågor och avvikelsehantering. Erfarenhet och kompetens  Vi söker dig som har: Erfarenhet av sjöspedition, gärna från speditions- eller logistikföretag God förståelse för Incoterms och internationella transportflöden Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Erfarenhet av affärssystem och speditörsverktyg är meriterande Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon 073-152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Arbetande förman - Kallhäll
Svebol Logistics AB
Transportledare och transportsamordnare

⭐ Ta nästa steg i karriären i rollen som arbetande förman ⭐ Har du några års erfarenhet inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen och vill ta nästa steg i karriären till en arbetsledande roll? Då har du hamnat helt rätt. Nu erbjuder vi på Svebol Logistics en social och varierande roll i ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter! Din nya roll hos oss I rollen som arbetande förman kan vi garantera dig en sak, och det är att dina dagar inte är den andra lik! Här får du varierande arbetsuppgifter - där du bland annat leder och fördelar det dagliga arbetet för vår personal och fordon, samt ansvarar för kvalitet och kundnöjdhet vid leverans till kund. Kort och gott, så får du en roll med högt tempo (och allt därtill!) i enlighet med företagets rutiner, policys och värderingar. Affärsmässig och kundorienterad - den vi söker Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega, gärna med några års erfarenhet, inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen. Kanske är du intresserad av att ta dina första steg inom ledarskap? Då har du den perfekta möjligheten hos oss! Med din goda sociala förmåga och samarbetsförmåga tror vi även att du är en fena på att coacha dina kollegor. Utöver det ser vi att du kan bocka av följande: ✓ Tidigare erfarenhet inom logistik ✓ B-körkort (C eller CE är meriterande) ✓ Gymnasieutbildning ✓ Behärskar svenska och engelska i tal och skrift ✓ God kommunikationsförmåga Skulle du även ha erfarenhet av arbetsledande ansvar, administrativt arbete, kunskap om arbetsmiljöansvar, relevant arbetsrätt och kollektivavtal samt förbättringsarbete (t.ex Lean) så är det en stjärna i kanten, men absolut inget krav! Välkommen till oss! Våra anställda är nyckeln till vår framgång och därför är det viktigt för oss att vara en arbetsplats att trivas på. Vi arbetar målmedvetet med att attrahera, utveckla och behålla kompetent personal. Här blir du en del av ett bolag som bryr sig om sina medarbetare; vi lyssnar, vi delar och vi lär oss! ✔️ Mångfald & inkludering Vi tror på mångfald och inkludering. Därför strävar vi efter att vara en organisation av medarbetare med olika erfarenheter och bakgrunder, där alla medarbetare alltid kan vara sig själva och kan ta lärdom av varandras olikheter. ✔️ Utvecklingsmöjligheter Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas både på ett personligt och professionellt plan! ✔️ Karriärmöjligheter Här ges du alla förutsättningar för att påbörja en långsiktig karriär hos oss. Många av dina framtida kollegor har jobbat inom bolaget i många år och klättrat uppåt. Svebol Logistics är helt enkelt en arbetsplats där du kan stanna länge och bygga en karriär!** ** Vi erbjuder dig Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Svebol Logistics AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter. Som anställd hos Svebol Logistics AB erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Är den här rollen som skapt för dig? Vad kul! Om det är du som är vår nya kollega så välkomnar vi dig med öppna armar och ser gärna att du börjar omgående. Hör av dig till oss redan idag! Med fokus på kvalitet, säkerhet och hållbarhet Välkommen till Svebol Logistics - ett dotterbolag till Frigoscandia med bas i Stockholm och Mälardalsregionen. Tillsammans med ett 100-tal moderna ekipage, cirka 200 chaufförer och ett engagerat arbetslag arbetar vi aktivt för att utveckla trafik- och arbetsmiljön för fler nöjda och trygga kunder inom livsmedelstransport. Svebol Logistics AB är ett dotterbolag till Frigoscandia som driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en strukturerad och driven person som trivs i ett högt tempo och motiveras av att få saker att hända? Nu söker vi en initiativtagande transportplanerare till Malmö Flygfraktterminal – en roll för dig som gillar att ta ansvar, koordinera transporter och ha daglig kommunikation med speditörer, leverantörer och terminalpersonal! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Malmö Flygfraktterminal.  Om företaget Malmö Flygfraktterminal är inte bara en länk mellan Sverige och världen – dem är hjärtat i regionens logistik. Med över 50 års erfarenhet har dem byggt en stark grund som levererar pålitlig service till deras kunder. Deras fokus ligger på att säkerställa kvalitet, flexibilitet och punktlighet i varje leverans. Med deras strategiska läge vid Öresundsbron är Malmö Flygfraktterminal en självklar partner för import och export av alla typer av gods. Oavsett om det handlar om farligt gods, kyl- och frystransporter eller tillfälliga tullager, anpassar dem sig efter sina kunders behov. Deras terminal är på 7500 m³ och deras engagerade medarbetare säkerställer smidiga och effektiva lösningar varje dag. Arbetsuppgifter I rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal säkerställer du att gods transporteras effektivt och enligt tidplan. Du arbetar operativt med både import- och exportflöden där du tar emot bokningar från speditörer, fördelar uppdrag till rätt underleverantörer och följer upp att transporterna sker enligt överenskomna ledtider. Arbetet sker i affärssystemet där du registrerar uppdrag, följer upp sändningar och säkerställer att rätt information finns i systemet. Du har löpande kontakt med speditörer via mejl och arbetar nära terminalpersonalen för att driva ärenden framåt och lösa avvikelser, såsom missade hämtningar eller felmärkt gods. Utöver den dagliga planeringen ingår även administrativa arbetsuppgifter som prisberäkning, fakturering och hantering av ärende. Rollen är varierande, kräver struktur och ett lösningsorienterat arbetssätt, samt förmåga att hålla många bollar i luften i en fartfylld miljö. Planera och boka import- och exporttransporter Fördela uppdrag till underleverantörer och följa upp leveranser Arbeta i affärssystemet med registrering och uppföljning Ha kontakt med speditörer och terminalpersonal för att lösa avvikelser Utföra prisberäkning, fakturering och hantera ärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Godkänd gymnasieexamen  Tidigare erfarenhet inom logistik är meriterande, exempelvis arbete som budbilschaufför, lagerarbetare eller på terminal Förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, såväl tal som skrift För att trivas och lyckas i rollen som transportplanerare hos Malmö Flygfraktterminal behöver du vara en modig och självgående person som vågar ta initiativ och fatta snabba beslut när det krävs. Du är inte rädd för att ta ansvar och driva arbetet framåt, även när förutsättningarna förändras snabbt. Du har en naturlig nyfikenhet som gör att du hela tiden söker efter effektiva lösningar och bättre arbetssätt. Samtidigt är du noggrann och strukturerad – du håller koll på detaljerna utan att tappa överblicken. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar goda relationer och samarbeten, både internt och externt. Malmö Flygfraktterminal värdesätter personer som vill påverka, utvecklas och vara med och göra skillnad – varje dag. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid  Plats: Malmö  Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-02. #Nextgen

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Extrajobb som transportplanerare i Västerås
Jobwise AB
Transportledare och transportsamordnare

Om rollen Vi söker en noggrann och ansvarstagande person som vill arbeta extra inom logistik och transportplanering. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett meriterande extrajobb inom industriell verksamhet. Som transportplanerare kommer du att planera och samordna transporter av material till och från anläggningen. Du har kontakt med chaufförer, ansvarar för att planera lastning och lossning samt uppdaterar transportplaner i system. Du arbetar i nära samarbete med både produktion och lager för att säkerställa effektiva flöden. Arbetspassen är förlagda till vardagar, med möjlighet till både dags- och kvällspass beroende på verksamhetens behov. Vi söker dig som Har god datorvana och lätt för att arbeta i system Är strukturerad och lösningsorienterad Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta måste kunna styrkas med intyg Tidigare erfarenhet från logistik, transport eller liknande arbetsuppgifter är meriterande, men inget krav. Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025