Transportplanerare
Sök bland 37 lediga jobb som Transportplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Jinert AB är ett privatägt familjeföretag som erbjuder helhetslösningar inom lyft, specialtransporter och tunggodshantering. Idag är vi 430 anställda från Ystad i söder till Kiruna i norr med huvudkontor i Hässleholm, där allting en gång startade. Vi söker nu en strategisk och digital transportplanerare till Tunga Divisionen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är ordermottagning och planering av ekipagen med fokus på effektivitet och personal. Utöver planeringen och arbetsledningen ingår kundkontakt, söka tillstånd/dispenser, boka besiktningar, ta fram faktureringsunderlag och systemhantering. Som person bör du ha en positiv grundinställning, vara engagerad, ha lätt för att samarbeta och besitta en mycket god planeringsförmåga. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav och erfarenhet av specialtransporter är meriterande. Tjänsten är på heltid med placering på Jinerts huvudkontor i Hässleholm. Vill du vara med på vår expansionsresa och arbeta inom ett familjeägt företag som satsar för de kommande 30 åren? Vi tillämpar löpande rekrytering så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 4/5! Tester och bakgrundskontroll är standard i rekryteringsprocessen. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt all kontakt med externa säljare, rekryteringstjänster eller annonseringslösningar.
Vi söker en Transportkoordinator till vårt servicekontor i Skänninge som vill arbeta både operativt med planering och utveckling men även med analys och uppföljning av speditörer/åkerier, avtal samt transportkostnader. Som Transportkoordinator kommer du arbeta i en verksamhetsnära och kommunikativ roll, där du samarbetar med stora delar av organisationen där du bland annat kommer att driva och ansvara för transportplaneringen samt analys och uppföljning av speditörer/åkerier med fokus på kostnad, kvalitet och effektivitet för bolagets inkommande och utgående transportflöden. Rollen kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde. Som Transportkoordinator får du möjligheten att kombinera din verksamhetsförståelse med ditt resultatintresse och att arbeta med högt prioriterade projekt. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: Outbound • Transportplanering och minimera kostnader och avvikelser • Analysera och följa upp kostnader samt prognosavvikelser mot åkerier • Sammanställa och följa upp fraktkostnader • Planering av årliga leveransscheman för ökad effektivisering och optimering av flöden till närmare 100 varuhus • Planera och samordna utökade transportbehov vid nyetableringar • Fakturahantering & FTI redovisning • Identifiera förbättringsområden samt driva projekt för att implementera dessa • Hantera returflödet av pallar och butiksburar Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: Inbound • Sammanställa och följa upp fraktkostnader för sjö- och landtransporter in till Centrallagret • Jobba aktivt i speditörens order management system • Klassificering av varor och tullfrågor • Utrikes ex-works transporter • Inleveransbevakning mot lager • Landed cost beräkning • Fakturahantering • Intrastat redovisning • Projektdrivande arbete Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för utveckling och effektivisering men även analys och uppföljning i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för en kostnadseffektiv transport. Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet. Du är en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta samt hugger gärna i och är inte rädd för att kavla upp skjortärmarna. Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut. Att du förmedlar budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt och att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga är en förutsättning. Dina egenskaper och erfarenheter: Du är en person med sinne för struktur och detaljer och trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera effektiva lösningar ser du som motiverande och du trivs i en utvecklande roll i en miljö med högt tempo. Eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller flerårig erfarenhet av distribution/spedition och logistik. Goda kunskaper i svenska och engelska samt van datoranvändare. Som person är du driven, kommunikativ, utvecklingsorienterad och prestigelös. Du är bra på att se helheten, utan att för den skull missa viktiga detaljer. Du är starkt resultat- och affärsinriktad, du har god förståelse av affärskritiska processer tvärs genom hela organisationen. Tjänsten är tillsvidare på heltid och placerad vid vårt servicekontor i Skänninge. Som Transportkoordinator rapporterar du till vår varuförsörjningschef, men arbetar även tätt med medarbetare både inom SCM, lager och inköp. Välkommen med din digitala ansökan senast 2025-05-18. (Urval kan komma att ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt.) Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
Vi på Svensk Plaståtervinning söker nu en produktions- och transportplanerare till vår anläggning i Motala. Hos oss blir du en nyckelperson i ett engagerat team som arbetar för ett mer hållbart samhälle – där alla plastförpackningar i Sverige återvinns och blir till nya produkter. Just nu befinner vi oss i en spännande fas av tillväxt och utveckling. Det innebär att du får möjlighet att påverka, skapa strukturer, utveckla arbetssätt och bidra till ständiga förbättringar i vår verksamhet. Vi är stolta över vår laganda, där samarbete, engagemang och nytänkande står i centrum. Nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra med din kompetens inom logistik och planering. Ditt uppdrag Som produktions- och transportplanerare kommer du ha en viktig roll i vårt dagliga arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Produktions- och transportplanering Planera och följa upp leveranser i dialog med våra kunder Koordinera och boka transporter med våra transportpartners Skapa och hantera transportdokumentation Vara ett stöd till kollegor i internlogistiken vid behov Fakturahantering och löpande administration Möjlighet till andra uppgifter beroende på verksamhetens behov Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid. Kvalifikationer och erfarenhet Vi tror att du har erfarenhet från transport- och logistikbranschen och har god förståelse för logistiska flöden. Du har troligen arbetat i något affärssystem tidigare, gärna Monitor eller liknande MPS/MRP-system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska – och har du dessutom fler språk i bagaget är det ett stort plus. Har du erfarenhet från internationella transporter eller logistik i industriell miljö? Ännu bättre! Personliga egenskaper För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar ordning och reda, och som ser möjligheter snarare än hinder – en strukturerad och lösningsorienterad ”doer”. Du är flexibel och självgående, tar gärna initiativ och får saker att hända. Du samarbetar lätt med andra och bygger goda relationer både inom teamet och externt, tack vare din kommunikativa och samarbetsvilliga natur. Du har ett lugnt och professionellt förhållningssätt, är stresstålig och serviceinriktad. Hos oss får du chansen att vara med och skapa en mer hållbar framtid. Vi är ett värderingsstyrt företag där engagemang, trovärdighet och hållbarhet genomsyrar allt vi gör – och vi är stolta över att ha en arbetsmiljö där vi bryr oss om varandra och firar våra framgångar tillsammans. Om Svensk Plaståtervinning Svensk Plaståtervinning i Motala driver världens största och modernaste anläggning för plaståtervinning. Med banbrytande teknologi och fördubblad kapacitet skapar vi förutsättningar att återvinna alla våra producentkunders plastförpackningar och möjliggör cirkulära plastflöden - utan negativ klimatpåverkan. Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt via vår hemsida, dock senast 30 april. Vill du ha mer information om tjänsten kan du kontakta logistikchef Andreas Sandgren på telefonnummer 076-799 9972 Välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad Transportkoordinator som vill vara med och driva våra transportflöden framåt! Har du ett skarpt öga för logistik, gillar kundkontakt och trivs i en roll med stort ansvar? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Transportkoordinator är du en central del av vårt logistikteam och har en viktig roll i att säkerställa att våra kunders leveranser sker smidigt, effektivt och enligt avtal. Du ansvarar för hela kedjan — från bokning till uppföljning och fakturering — och arbetar både operativt och proaktivt för att optimera våra transportlösningar. I ditt dagliga arbete samarbetar du nära dina kollegor inom tull, sjö- och flygspedition samt kundsupport. Tillsammans arbetar ni för att överträffa kundernas förväntningar och hantera de logistikutmaningar som kan uppstå längs vägen. Rollen innebär också analysarbete, stöd vid transportupphandlingar och inköp av pallar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, boka och följa upp transporter Säkerställa kvalitet, leveransprecision och kostnadseffektivitet i transportflödet Identifiera och optimera kundflöden Hantera och lösa transportrelaterade avvikelser Aktivt bidra till utveckling av transportlösningar och samarbeten Stödja transportupphandlingar och utföra fakturakontroller Vem är du? Vi söker dig som har en naturlig känsla för service och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo, prioriterar effektivt och ser till att hålla en hög nivå även när förutsättningarna snabbt förändras. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av transportplanering, logistik, spedition eller åkeriverksamhet Eftergymnasial utbildning inom logistik/transport eller motsvarande erfarenhet Systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift En strukturerad och noggrann arbetsstil med stark problemlösningsförmåga Meriterande är erfarenhet av sjö- och flygspedition samt tidigare arbete med transportupphandlingar och logistikanalys. Vi erbjuder En roll med stort eget ansvar i ett engagerat team där tempot är högt, beslutsvägarna korta och utvecklingsmöjligheterna stora. Du får arbeta i en viktig knutpunkt i företagets logistikkedja och vara en aktiv del i utvecklingen av våra transportlösningar. Tjänsten är på heltid, dagtid måndag–fredag. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik |Ulricehamn |
Vill du ha ett jobb där varje dag är olik den andra, med stor frihet under ansvar, och där du får kombinera service, struktur och problemlösning? Då kanske du är vår nästa Trafikplanerare till Procab/NMÅ! Hos oss på Procab/NMÅ arbetar vi nära tillsammans i ett mindre team där vi löser saker tillsammans och där din roll är viktig – men du står aldrig ensam. Vi söker nu en Transportplanerare som vill vara med och utveckla både vardagen och affären tillsammans med oss. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Som Transportplanerare har du ansvar för att planera, leda och följa upp transporter inom vår verksamhet. Rollen är bred och innefattar allt från att planera transportbokningar, trafikleda våra resurser samt att arbeta med merförsäljning. Rollen innebär att Hantera inkommande transportbokningar och orderhantering Trafikleda våra egna resurser och uppdrag – både planerade och akuta transporter Planera körningar i nära kontakt med chaufförer, kunder och verkstad Ha daglig kontakt med våra kunder Arbeta med prissättning och offerering enligt riktlinjer Bidra till merförsäljning och utveckling av befintliga affärer Vara behjälplig vid invägning när kunder kommer till NMÅ Vem är du? Vi söker dig som gillar att ha många bollar i luften och som trivs när det händer mycket. Du har erfarenhet från transport- eller återvinningsbranschen och vet hur viktigt det är med både struktur och flexibilitet i en föränderlig vardag. Du är en lagspelare som gärna samarbetar – men är också trygg med att ta egna initiativ och fatta beslut när det behövs. Du har en naturlig känsla för service, tycker om att ha kontakt med kunder, chafförer och kollegor, och har förmågan att hålla ett öga på både detaljerna och helheten. Dessutom är du lösningsorienterad, ansvarstagande och nyfiken på att utveckla både dig själv och verksamheten. Vi tror att du har: Erfarenhet från transport- eller återvinningsbranschen God vana vid att arbeta i affärs- eller bokningssystem Förståelse för transportplanering och prissättning Intresse för kundrelationer och en vilja att bidra till affärsutveckling Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team där vi hjälps åt och jobbar nära tillsammans – ofta även med vårt moderbolag Transab. Du får en varierad roll med stor frihet under ansvar och möjlighet att påverka din egen arbetsdag. Vi arbetar med fokus på hållbarhet, där miljö och cirkulära flöden är en naturlig del av verksamheten. Tjänsten utgår från Blockgatan i Nässjö. Arbetstider är 07–16 på plats. Om Procab och NMÅ Procab är ett transportföretag i Nässjö med ca 50 anställda och 42 egna fordon. Vi erbjuder flexibla bud- och specialtransporter, inklusive krankörning, kyltransporter och terminaltjänster. NMÅ (Nässjö Miljö & Återvinning) är specialister på återvinning och avfallshantering. Sedan 1999 har vi haft vår bas på Blockgatan i Nässjö. Vi erbjuder allt från helhetslösningar för företag till containeruthyrning för privatpersoner – och vi återvinner det mesta, med fokus på miljö och flexibilitet. Procab och NMÅ är helägda dotterbolag till Transab som omsätter ca 600 mkr och har idag drygt 120 anställda. Transab startades för ca 50 år sedan och är idag en komplett partner inom transport och entreprenadtjänster. Kontor finns i Jönköping, Nässjö, Eksjö och Vetlanda men vi verkar över hela Sverige.
Om tjänsten Genom Södras investering i produktion av korslimmat trä siktar vi på att ta en ledande position på den växande marknaden för massivträbyggande. Södra Building Systems är det segment inom Södra som fokuserar på storskalig byggnation i trä. Våren 2023 invigdes vår nya fabrik för korslimmat trä, en av Sveriges största, i Väröbacka. Med den nya fabriken breddar vi marknaden för byggmaterial samtidigt som vi främjar hållbar byggnation och mer hållbara samhällen. Vill du vara med och utveckla logistikflöden för framtidens byggmaterial? Vi söker just nu en Logistikplanerare till vårt team! Det här får du jobba med på SödraSom Logistikplanerare arbetar du med att säkerställa att våra logistikflöden hanteras på ett kostnadsmedvetet och effektivt sätt. Du kommer bland annat hantera transportbokningar, leveransplanering, kundleveranser och planering av vårt färdigvarulager. Arbetet sker idag i stor utsträckning i Excel, men under året hoppas vi kunna implementera nya digitala verktyg för att effektivisera våra processer. Du kommer att vara del av ett engagerat team, bestående av logistik- och inköpschef, logistikplanerare och fordonsförare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Värö. Vem söker vi?Vi söker dig som har förmågan att arbeta strukturerat och hantera parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är flexibel och prioriterar om vid behov. Du är nyfiken på att prova nya arbetssätt och idéer för att förbättra och effektivisera arbetet. Som person är du en lagspelare som ser till teamets bästa och delar gärna med dig av din kunskap. Vi ser också att du har: - Utbildning inom logistik eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbete - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - God vana i MS Office inklusive Excel - Erfarenhet av affärssystem är ett plus och om du har arbetat i Dynamics F&O är det särskilt meriterande Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer?Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef [email protected]. Fackliga frågor hänvisas till Mirelle Gradén, Sveriges Ingenjörer [email protected] Andreas Dedorsson, Unionen [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!Skicka din ansökan via länken senast den 27/4. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.
Vill du ha ett utvecklande jobb där du jobbar för att leverera så smidiga transportlösningar som möjligt. Har du också erfarenhet inom logistik och transportplanering samt att du är noggrann och lösningsorienterad så är detta jobb för dig. Kopparbergs Bryggeri söker nu en sommarvikarierande transportplanerare med placeringsort Örebro för att ta hand om våra inrikestransporter. Om Tjänsten I rollen som transportledare kommer du att ansvara för Kopparbergs Bryggeri inrikes transporter. Du ser till att våra lager har rätt mängd och är påfyllda efter kunders behov. Du har också daglig kontakt med våra chaufförer och ser till att även tom gods och emballages förflyttas till rätt lager. Tjänsten är på heltid, och förväntas att starta i slutet av april och pågå till början av augusti. Arbetsuppgifter Arbetar operativt med att planera och utföra transporter och utlastning av inrikes från externlager Bevaka godsmängd i våra system för att säkerställa at kapacitet finns så att leverans sker smidigt till våra kunder Hjälpa kunder som vid kris behöver få våra produkter snabbt transporterat Bevaka och beställa förflyttningar mellan våra olika lager Förse våra lager med emballage och tom gods vid behov Vad vi söker Vi söker dig som är noggrann, engagerad och hängiven din roll. Du har lätt för att lära dig nya system och har ett naturligt logistiskt tänkande. Du förväntas att kunna hålla goda relationer både med beställare och chaufförer och att du säkerställer at du finner de bästa lösningarna för effektiva transporter och säkerställa att leveranser når sin destination i tid. Vem är du? Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt och team. Du har lätt för att kommunicera med interna och externa parter och du är en god problemlösare. Har du arbetet i systemet M3 tidigare är det meriterande då det är det vi arbetar med här. Du behöver vara stresståligt och känna dig bekväm med och vara naturligt för dig att leva efter ledord; engagerad, ärlig, engagerad och ansvarstagande. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Ska du ha minst ha utbildning på gymnasienivå eller motsvarande Kunna svenska och engelska flytande Kunna hantera Officepaketet obehindrat och i övrigt god datorvana Meriterande är om du har arbetat eller studerat inom logistik Intervjuer kommer att ske löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tillträde är omgående och arbetstiderna är förlagda måndag till fredag 7-15:30. För frågor om tjänsten var god kontakta Peter Enegarn Lindkvist på mail: [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar på mail.
Som Shipping Coordinator kommer du att representera Tarkett Ronneby ut mot våra säljbolag och kunder. Ronneby är ett centrallager för den nordiska marknaden samt global leverantör av produkterna som producerade i Ronneby. Det är ett spännande och varierat arbete med utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder ett fritt arbete i en snabbt föränderlig miljö, jobbet ger dig frihet under ansvar med möjligheter att växa och utvecklas. Tjänsten innebär: · Daglig kontakt med våra speditörer och interna intressenter. · Dagligen hantera problemlösning för att möta våra kunders önskemål. · Framtagning av alla skeppningsrelaterade dokument, exportklarering, bokning och skeppning av samtliga transportslag. · Supporta säljbolagen med information. Vem söker vi? Vi söker dig med, för tjänsten relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tullkompetens och reklamationshantering inom logistik eller liknande område är meriterande. Du är social och självgående, stresstålig och har ett arbetssätt som genomsyras av noggrannhet, struktur, samt hantera många uppgifter samtidigt. Vi värdesätter dina analytiska förmågor högt och för att lyckas tror vi att du är nytänkande, har intresse av att växa och gillar att lösa problem. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. All kommunikation i koncernen sker på engelska. Övriga språk en fördel. Meriterande är Personlig lämplighet värderas högt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen kontakta: Jonas Karlsson Bucht, Transport & shipping Manager
Transportkoordinator – Junior profil till uppdrag i Boden Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för logistik och transport? Vi söker nu en Transportkoordinator för ett spännande konsultuppdrag hos vår industrikund i Boden. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du koordinerar transporter, säkerställer smidiga leveranser och har en viktig roll i logistikflödet. Om uppdraget I rollen som Transportkoordinator kommer du att arbeta med att boka och koordinera transporter, följa upp leveranser och hantera dokumentation kopplad till logistikflödet. Du blir en central kontaktpunkt mellan transportleverantörer, lager och interna intressenter för att säkerställa effektiva transporter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Koordinera och boka transporter av gods. Kommunicera transportbehov till logistikpartners. Följa upp leveranser och hantera eventuella avvikelser. Granska transportofferter och säkerställa kostnadseffektiva lösningar. Sköta transportrelaterad dokumentation, såsom frakthandlingar och tullpapper. Samarbeta med lagerpersonal för att optimera logistikflödet. Kvalifikationer Vi söker en junior profil där rätt person är viktigare än specifik erfarenhet. Vi tror att du har ett intresse för logistik och transport och trivs i en koordinerande roll. Erfarenhet från branschen är ett plus, men inget krav. Vi ser gärna att du har: God organisatorisk förmåga och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt. Kommunikativa färdigheter och förmåga att samarbeta med olika parter. Noggrannhet och struktur i hantering av dokumentation. Svenskkunskaper i tal och skrift. Övrig information Plats: Boden Start: Omgående Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Uppdragslängd: 6–12 månader med möjlighet till förlängning Rekryteringen hanteras av Adecco. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsultchef: Ida Sundqvist, tel. 073-684 7150 [email protected] Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Transportkoordinator – Junior profil till uppdrag i Boden Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för logistik och transport? Vi söker nu en Transportkoordinator för ett spännande konsultuppdrag hos vår industrikund i Boden. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du koordinerar transporter, säkerställer smidiga leveranser och har en viktig roll i logistikflödet. Om uppdraget I rollen som Transportkoordinator kommer du att arbeta med att boka och koordinera transporter, följa upp leveranser och hantera dokumentation kopplad till logistikflödet. Du blir en central kontaktpunkt mellan transportleverantörer, lager och interna intressenter för att säkerställa effektiva transporter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Koordinera och boka transporter av gods. Kommunicera transportbehov till logistikpartners. Följa upp leveranser och hantera eventuella avvikelser. Granska transportofferter och säkerställa kostnadseffektiva lösningar. Sköta transportrelaterad dokumentation, såsom frakthandlingar och tullpapper. Samarbeta med lagerpersonal för att optimera logistikflödet. Kvalifikationer Vi söker en junior profil där rätt person är viktigare än specifik erfarenhet. Vi tror att du har ett intresse för logistik och transport och trivs i en koordinerande roll. Erfarenhet från branschen är ett plus, men inget krav. Vi ser gärna att du har: God organisatorisk förmåga och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt. Kommunikativa färdigheter och förmåga att samarbeta med olika parter. Noggrannhet och struktur i hantering av dokumentation. Svenskkunskaper i tal och skrift. Övrig information Plats: Boden Start: Omgående Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Uppdragslängd: 6–12 månader med möjlighet till förlängning Rekryteringen hanteras av Adecco. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsultchef: Ida Sundqvist, tel. 073-684 7150 [email protected] Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 37 jobb