TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som undersköterska/vårdbiträde inom hemtjänsten utför du vård- och omsorgsarbete i individens hem och du har även en del administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att jobba med exempelvis personlig omvårdnad, egenvård, serviceinsatser, sociala aktiviteter och enklare träning i hemmet. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. I arbetet ingår daglig dokumentation i Lifecare via både mobiltelefon och dator. Vi jobbar utifrån ett omsorgskontaktssystem som innebär att du kan komma att få ett speciellt ansvar för några brukare där du bland annat ansvarar för att upprätta och uppdatera genomförandeplan i samråd med brukaren. Du kommer att ha ansvar för informationsöverföring mellan brukare, biståndshandläggare, arbetsgruppen, HSL-personal och anhöriga. Du kommer också att samarbeta med de andra hemtjänstgrupperna och HSL-personal. Du kommer att jobba i någon av hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Du kommer att arbeta dag, kväll och helg. Du lägger upp önskemål om schema enligt gällande avtal om verksamhetsanpassad arbetstidsförläggning. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har annan omvårdnadsutbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är positivt om du har erfarenhet av liknande arbete. För det här jobbet krävs det att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, så att du kan kommunicera med brukare och utföra vårddokumentation. Eftersom ditt uppdrag handlar om att ge service till våra brukare är det viktigt att du är empatisk och kan lyssna in andra samt bemöta dem på ett bra sätt. Du behöver också kunna samarbeta väl med andra. För att trivas i rollen behöver du vara självgående. För oss betyder det att du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt. Du behöver även kunna ställa om och prioritera i arbetet när förutsättningarna förändras. Det är viktigt att du ser alla människors lika värde och har ett respektfullt bemötande till andra människor. Vi jobbar med brukaren i fokus och ställer stora krav på att du tar ansvar och jobbar för individens bästa. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Hemtjänsten är indelad i enheter som arbetar inom Vindelns tätort, Granö, Hällnäs och Åmsele. Just nu söker vi dig som ska jobba i någon utav hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Gemensamt för oss alla är att vi fokuserar på människan och på relationer. Vårt mål är att leverera en god och säker omvårdnad så att fler ska kunna bo kvar i sina hem allt längre. Fler ska ha möjlighet att kunna leva sina liv så självständigt som möjligt. Vill du vara med och skapa förutsättningar för andra så att de får denna möjlighet? Ansök då redan idag. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare och vikariat Omfattning: Heltid eller enligt önskemål Tillträde: Enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår det att arbeta på gruppboendet enligt SOL samt att arbeta som boendestödjare ute i samhället. På gruppboendet bor det 12 personer med olika psykiska funktionsnedsättningar, som behöver hjälp och stöd i vardagen. När du arbetar ute i boendestöd jobbar vi utifrån handläggarnas beslut. I boendestöd är det fokus på att öva, träna och lära, där målet är att brukaren ska bli så självständig som möjligt. För att klara av rollen som boendestödjare behöver du vara lugn och väldigt trygg i din arbetsroll. Du behöver ha god planeringsförmåga, vara flexibel, lösningsfokuserad, kunna ha många bollar i luften samtidigt och en god fysik. Har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet. KVALIFIKATIONER Du är undersköterska (skyddad yrkestitel). Men du kan även ha utbildning som mentalskötare, socionom, beteendevetare, vård- och stödsamordnare, behandlingspedagog eller annan likvärdig eller relevant utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiatriproblematik och kan hantera att arbeta med personer med självskadebeteenden. Du har förmåga att skapa förtroende, inge trygghet och är stabil. Du ser möjligheter och tror på människans förmåga att utvecklas, vilket bygger på att du har en stor portion tålamod. Du har en god förmåga att strukturera upp arbetet, är kreativ och visar eget ansvar. Arbetet bygger på att du kan arbeta lösningsfokuserat och med god samarbetsförmåga både mot brukare, kollegor och alla externa kontakter. För dokumentation använder kommunen datorbaserat stödsystem och ser därför att du har god datorvana och att du kan behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Giltigt körkort B krävs. Grundkunskaper i CM/RACT och ESL är meriterande. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Undersköterska i omsorgsförvaltningens bemanningsenhet/pool är ett lärorikt, utvecklande och roligt jobb. Du är en förlängd arm för de äldre och får möjlighet att hjälpa där det verkligen behövs, ingen dag är den andra lik! Genom ett processorienterat arbetssätt skapar vi tydliga strukturer och flöden i vår verksamhet med omsorgstagaren i fokus. Här bygger vi vår verksamhet på ett tvärprofessionellt förhållningssätt nerifrån och upp där vi vill att du ska vara med och påverka. Som undersköterska är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att uppmuntra, stödja och motivera. En ny utmaning som vår verksamhet står inför är arbetet med nära vård vilket innebär arbetsuppgifter delegerad av legitimerad personal så som medicinsk sjukvård och rehabiliterande insatser. Som undersköterska i poolen täcker du ordinarie personals frånvaro och tillfälliga arbetstoppar på vård- och omsorgsboenden. Du har ett schema där arbetstiden är låst till dag och kväll men din arbetsplats kan komma att variera från en dag till en annan. Under hösten påbörjar vi ett arbete med att schemalägga poolanställda på fasta helgpass på vissa boenden. På så sätt är dina arbetspass under helg förbestämda, medan arbetspass på veckodagarna är fortsatt rörliga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska med bevis från Socialstyrelsen. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen och utökad delegering. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, lätt för att samverka och kan snabbt bygga goda relationer med såväl kollegor som omsorgstagare. Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter nya förutsättningar. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Vi är i en digitaliseringsutveckling vilket kräver god datorvana. Att kunna arbeta i olika system är viktigt för att trivas i tjänsten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För att kunna komma i fråga för en anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det finns att hämta på polisens webbplats. Utdraget heter HVB-hem. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer och tillsättning av tjänster sker löpande. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna. Vill du arbeta extra eller letar du efter ditt framtida yrke? Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie inom våra verksamheter inom vård och omsorg.Dina arbetsuppgifterOmsorgsarbetet är ett viktigt, roligt och utvecklande jobb. Du ger stöd och hjälp till människor i deras vardag. Din arbetsdag kommer vara fylld med arbetsuppgifter som huvudsakligen består av att utifrån individuella behov och mål ge stöd och service samt omvårdnad till de vi finns till för.Det kan bland annat innebära att stödja i den personliga omvårdnaden med intimhygien, toalettbesök samt på och avklädning. Det kan också innefatta att stötta vid vardagssysslor såsom städ, tvätt, matlagning, måltider, lyft och förflyttningar, medicinhantering, rehabträning och annat som hör livet till.Det handlar även om att genom olika aktiviteter skapa livsglädje och motivation hos de individer vi finns till för genom till exempel promenader, utflykter, grillkvällar, fikastunder och härliga samtal.Att kunna balansera mål och behov med individens egna önskemål på ett värdigt sätt och med nöjda medborgare är vad vi kallar värdegrund.Du som sökerVi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med andra människor och service. Du har fyllt 18 år och vill arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Det är meriterande att ha genomfört en gymnasieutbildning inom vård och omsorg, barn och fritid, psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat eller haft praktik inom vård och omsorg, men andra erfarenheter och utbildningar är också välkomna. Då vi enligt lag är skyldiga att dokumentera vårt arbete är det av stor vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt har god datavana. Inom vissa verksamheter krävs även B-körkort.Som medarbetare hos oss är du engagerad, lyhörd, ansvarsfull och empatisk. Du agerar lugnt och tryggt tar initiativ samt har god kommunikationsförmåga. Du trivs i mötet med andra människor och kan både samarbeta och arbeta självständigt. För oss är det viktigt att ge dig rätt förutsättningar så du känner trygghet i din yrkesroll.Som ny vikarie får du en introduktionsplan som är anpassad efter dig och verksamhetens behov samt kunskap inom förflyttningsteknik, delegering och dokumentation. Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur och förhoppningsvis är vi ditt framtida arbetsliv.Din arbetsplatsVi har verksamhet i hela kommunen och inom flera verksamhetsområden. *Äldreomsorg - inom äldreomsorgen arbetar vi med att stötta och vårda äldre individer. Du arbetar på något av våra särskilda boenden, på korttidsenheten, inom hemtjänst eller vår dagverksamhet.*Funktionsstödsområdet - inom funktionsstöd stöttar vi personer med funktionsvariationer och som har beslut om insatser enligt LSS. Vi erbjuder arbete på bland annat gruppbostad, servicebostad, personlig assistans och korttidsverksamhet för barn och unga.AnställningenDu kommer att anställas på en intermittent anställning och erbjudas arbete när vakanser uppstår. Du kommer själv få lägga in din tillgängliga tid som du är bokningsbar på.I din ansökan kan du lämna önskemål var du vill arbeta. Har du frågor, kontakta: [email protected] rekryterar fortlöpande, under semesterperioden kan återkoppling dröja. Om arbetsplatsen Vi söker nya kollegor!Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.
Ängsgården är ett särskilt boende, i centrala Sjöbo, för personer med demenssjukdom. Boendet består av fyra avdelningar, och här arbetar ca 40 medarbetare under dag/kvällstid. Tillsammans skapar de en trygg, meningsfull och värdig vardag för våra kunder. Verksamheten präglas av god gemenskap mellan både personal och kunder, och stor vikt läggs vid ett personcentrerat bemötande och att varje individ ska få uppleva ett gott liv varje dag! Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss på Ängsgården är du en viktig del av våra kunders vardag. Oavsett om det handlar om att hjälpa till med morgonrutiner, dela ut medicin, sitta ner för en pratstund eller uppmuntra till aktivitet så gör du skillnad. Med din erfarenhet, lyhördhet och trygghet skapar du en meningsfull och värdig tillvaro, varje dag. Vi vet att du redan kan yrket, men hos oss handlar det om mer än arbetsuppgifter. Det handlar om gemenskap, omtanke och viljan att se människan bakom sjukdomen och att varje dag bidra till ett gott liv för någon annan. Är du den vi söker? • Vill du vara med och skapa trygghet och livskvalitet för personer med demenssjukdom? • Vill du arbeta på en arbetsplats där kollegor stöttar varandra och där skratt får ta plats? • Trivs du i ett team där kundens behov alltid står i centrum? • Gillar du när dagarna varierar och där du får använda både hjärta och hjärna? • Vill du ha ett jobb som betyder något på riktigt? Om det här låter som en plats där du känner igen dig och skulle trivas då hoppas vi att du hör av dig! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som gärna har erfarenhet av att arbeta inom demensomsorg. Hos oss på Ängsgården är det viktigt att du har en varm och lyhörd inställning, och att du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor från olika yrkesgrupper. Du har ett genuint engagemang för att skapa trygghet, delaktighet och ett gott liv för våra kunder varje dag. Du är prestigelös, flexibel och har lätt för att anpassa dig efter individens behov, även när vardagen bjuder på utmaningar. Välkommen med din ansökan! Tre vikariat på varierande tjänstgöringsgrad 85%-100% ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vi begär belastningsregister för alla nyanställda inom vård och omsorgsförvaltningen. Följande utdrag ska du begära från polisens hemsida; • Blankett för att kontrollera egna uppgifter (ska lämnas till oss i oöppnat kuvert) https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Vi söker en undersköterska till vår bemanningspool, för arbete dagar, kvällar samt helger. Poolen består av tio tjänster där arbete sker dagar, kvällar och helger. Utöver detta finns även tre tjänster för nattarbete (dit söker vi ingen idagsläget). Arbetsuppgifter Som undersköterska i poolen kommer din arbetsplats att variera från dag till dag. Uppdraget innebär att vikariera för personal som av olika orsaker är frånvarande exempelvis på grund av sjukdom, vård av barn. Du kan också komma att vara en extra resurs vid behov inom någon av enheterna. Du behöver tycka om variationen i olika arbetsplatser, du kan börja förmiddagen på en enhet för att vara någon annanstans på eftermiddagen. Att arbeta i vår USK-pool ställer höga krav på flexibilitet, lyhördhet, noggrannhet och professionalism. Du kommer att arbeta inom hemtjänst, äldreboende samt till viss mån inom stöd och omsorgsboende/LSS. Vi förväntar oss att du utför omvårdnads- och serviceinsatser både utifrån planerade besök och vid larm från den enskilde. Arbetsuppgifter består även i att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegering av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som distriktssjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut, enligt hälso- och sjukvårdslagen. Ditt arbete utgår från ett personcentrerat och rehabiliterande arbetssätt med den enskildes självbestämmande i fokus. Du kommer att arbeta i team med olika yrkesprofessioner, i syfte att ge brukaren bästa möjliga stöd utifrån egna behov och förutsättningar. Dokumentation är en viktig arbetsuppgift och du ansvarar för att dokumentera händelser kring brukaren i social dokumentation enligt gällande lagstiftning. Vilket innebär att du måste uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt ha datavana. Dokumentationen sker i LifeCare. Du kommer att gå på schema, poolen bokas av bemanningsenheten och i uppdraget ingår en flexibilitet vad gäller passbyte utifrån verksamhetens behov. Vid arbete i Poolen utgår ett lönetillägg på 3000 kr/mån, detta kompenserar ersättning för byte av arbetspass (tidsförskjutningstillägg). Idagsläget sker arbete 2 av 5 helger. Timrå har påbörjat ett arbete med bemanningsekonomi och där scheman kommer att förändras i större omfattning än tidigare, detta för att avspegla behoven i verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med av Socialstyrelsen utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som undersköterska inom äldreomsorgen. Vi förväntar oss att du kan få delegering samt utföra många olika delegerade arbetsuppgifter så som exempelvis läkemedelsöverlämnade, insulin, sond, track, såromläggningar, olika KAD-releaterade delegeringar, utföra träningar med mera. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull, är lättsamt att arbeta med. Du behöver ha ett professionellt förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är lugn och trygg och har förmåga att planera arbetspassets aktiviteter och kan snabbt ställa om och anpassa och förändra insatser utifrån förändrade omständigheter. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt likväl som i grupp. Körkort och bil är ett krav då du själv behöver ta dig till de enheter där du blir bokad. Resor i tjänsten ersätts via reseersättning. Vi vill att du bidrar till att vår verksamhets bedrivs och utvecklas på bästa sätt. Vi ser fram emot din ansökan! Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid. Villkor För att en anställning ska vara möjlig behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Beställ det gärna idag för att påskynda processen. Du beställer det via polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att vi endast accepterar kontroll av egna uppgifter, välj det och när du kommer till oss skall kuvertet vara oöppnat. Vi tar referenser inför eventuell anställning. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Vi söker en undersköterska till vår bemanningspool, för arbete dagar, kvällar samt helger. Poolen består av tio tjänster där arbete sker dagar, kvällar och helger. Utöver detta finns även tre tjänster för nattarbete (dit söker vi ingen idagsläget). Arbetsuppgifter Som undersköterska i poolen kommer din arbetsplats att variera från dag till dag. Uppdraget innebär att vikariera för personal som av olika orsaker är frånvarande exempelvis på grund av sjukdom, vård av barn. Du kan också komma att vara en extra resurs vid behov inom någon av enheterna. Du behöver tycka om variationen i olika arbetsplatser, du kan börja förmiddagen på en enhet för att vara någon annanstans på eftermiddagen. Att arbeta i vår USK-pool ställer höga krav på flexibilitet, lyhördhet, noggrannhet och professionalism. Du kommer att arbeta inom hemtjänst, äldreboende samt till viss mån inom stöd och omsorgsboende/LSS. Vi förväntar oss att du utför omvårdnads- och serviceinsatser både utifrån planerade besök och vid larm från den enskilde. Arbetsuppgifter består även i att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegering av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som distriktssjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut, enligt hälso- och sjukvårdslagen. Ditt arbete utgår från ett personcentrerat och rehabiliterande arbetssätt med den enskildes självbestämmande i fokus. Du kommer att arbeta i team med olika yrkesprofessioner, i syfte att ge brukaren bästa möjliga stöd utifrån egna behov och förutsättningar. Dokumentation är en viktig arbetsuppgift och du ansvarar för att dokumentera händelser kring brukaren i social dokumentation enligt gällande lagstiftning. Vilket innebär att du måste uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt ha datavana. Dokumentationen sker i LifeCare. Du kommer att gå på schema, poolen bokas av bemanningsenheten och i uppdraget ingår en flexibilitet vad gäller passbyte utifrån verksamhetens behov. Vid arbete i Poolen utgår ett lönetillägg på 3000 kr/mån, detta kompenserar ersättning för byte av arbetspass (tidsförskjutningstillägg). Idagsläget sker arbete 2 av 5 helger. Timrå har påbörjat ett arbete med bemanningsekonomi och där scheman kommer att förändras i större omfattning än tidigare, detta för att avspegla behoven i verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med av Socialstyrelsen utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som undersköterska inom äldreomsorgen. Vi förväntar oss att du kan få delegering samt utföra många olika delegerade arbetsuppgifter så som exempelvis läkemedelsöverlämnade, insulin, sond, track, såromläggningar, olika KAD-releaterade delegeringar, utföra träningar med mera. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull, är lättsamt att arbeta med. Du behöver ha ett professionellt förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är lugn och trygg och har förmåga att planera arbetspassets aktiviteter och kan snabbt ställa om och anpassa och förändra insatser utifrån förändrade omständigheter. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt likväl som i grupp. Körkort och bil är ett krav då du själv behöver ta dig till de enheter där du blir bokad. Resor i tjänsten ersätts via reseersättning. Vi vill att du bidrar till att vår verksamhets bedrivs och utvecklas på bästa sätt. Vi ser fram emot din ansökan! Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid. Provanställning kan förekomma. Villkor För att en anställning ska vara möjlig behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Beställ det gärna idag för att påskynda processen. Du beställer det via polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att vi endast accepterar kontroll av egna uppgifter, välj det och när du kommer till oss skall kuvertet vara oöppnat. Vi tar referenser inför eventuell anställning. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Bäckbacka Röbäck är ett privat vårdföretag som utför hemtjänst och även driver ett vårdboende. Vi söker dig som vill jobba med oss, vi är en härlig personalgrupp som alltid vill göra det bästa för våra kunder. Du bör ha B körkort och gärna erfarenhet av hemtjänst. Du ska också ha goda Svenska kunskaper i både tal och skrift.
En dag på jobbet Vad sägs om ett mångsidigt och kreativt jobb? Inom vård och omsorg i Södertälje får du möta intressanta människor och utvecklas som person. Samtidigt bidrar du till att andra har det bra. Du som blir del av vårt team kommer att utveckla egenskaper som kreativitet, flexibilitet, mod, empati och samarbetsförmåga. Oavsett vad du väljer att göra i din framtida karriär är detta en unik möjlighet. Trivs du så finns goda möjligheter att fortsätta jobba hos oss. Vi är en trygg arbetsgivare och tar ansvar för att du har det bra. Vilken verksamhet passar dig? Hemtjänst: - Din roll blir att stötta och hjälpa mottagare av hemtjänst att leva ett självständigt liv som möjligt. - Arbetet sker i medborgarens egna hem. Det är en coachande roll och jobbet är fritt och omväxlande med stort ansvar. - Du rör dig runt i olika områden gående, med cykel eller bil. Vård och omsorgsboende: - På våra boenden bor personer som behöver stöd och vård. - Det kan handla om fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Du ingår i ett team med vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter och får arbetsuppgifter utifrån din kompetensnivå. - Det är en fin gemenskap på boendena och aktiviteter i vardagen. Nattpatrullen: - Nattpatrullen finns för att hjälpa dem som behöver stöd nattetid. - I denna roll svarar du på larm och även fasta besök som ska genomföras. - Krav körkort Personlig assistans: - Personer som har stora och varaktiga funktionsnedsättningar och behöver hjälp att klara av vardagen, kan få hjälp av personlig assistans. - Din roll är att ge stöd utifrån behovet hos personen du jobbar med. Grupp/-serviceboende inom LSS: - Arbetet sker i brukarens egna hem, antingen på ett gruppboende eller serviceboende. Din roll är att stötta och hjälpa brukarna att leva ett så självständigt liv som möjligt. - Det är en coachande roll och jobbet är fritt och omväxlande med stort ansvar. Mobila teamet: - Din roll är att stötta och hjälpa brukarna att leva ett så självständigt liv som möjligt. - Det är en coachande roll och jobbet är fritt och omväxlande med stort ansvar. - Du kommer att röra dig inom olika områden i Södertälje. - Du kommer att jobba praktiskt kompenserande utifrån behov. - Körkort ett krav. Oavsett vilken verksamhet du kommer att arbeta inom så får du en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. Vi arbetar med utbildade kompetenshandledare och använder ett uppskattat introduktionsmaterial för nya medarbetare. Var tydlig i ansökan om vilken verksamhet du önskar att arbeta vid. Dina arbetstider: Hos oss arbetar vi varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg Vem är du? Krav: - Du ska ha fyllt 18 år - Du ska goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. - Du ska ha grundläggande datorkunskaper. Meriterande: - B-körkort - Utbildad undersköterska eller annan utbildning som vi bedömer vara aktuell så som barn och fritidsprogrammet med inriktning psykiatri. - Slutförd YH-utbildning specialistundersköterska, psykiatri eller pågående utbildning. - Erfarenhet från verksamheter inom äldreomsorg och funktionshinder. - Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, arbete med problemskapande utåtagerande beteende. - Erfarenhet och kunskap i att använda alternativ kompletterande kommunikation. Då främst kommunikation med bilder och teckenkommunikation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du: - Har intresse och engagemang för målgruppen. - Empatisk och tålmodig. - Har förmåga att inspirera och motivera. - Har lått att knyta kontakter och skapa förtroende. - Lyhörd, flexibel, kreativ och orädd. - Är strukturerad och lösningsorienterad. - Har lätt för att samarbeta med andra. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidragr. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. För mer information om tjänsten: Vård- och omsorgsboende: [email protected] 08 5230-4189 Funktionshinderområdet: [email protected] 08 5230-3962 eller 08 5230-4191 Hemtjänsten: [email protected] 08 5230-3957
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad! På Attendo Nissastrand har vi 72 boendeplatser fördelade på 30 demensplatser samt 42 med somatisk inriktning. Just nu söker vi utbildade undersköterskor till både demens- samt till somatiskavdelningarna. Du kommer att arbeta dag/kväll samt helg. vi erbjuder tjänster i varierande sysselsättningsgrader (mellan 59 och 75%). Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten Sedvanliga arbetsuppgifter som undersköterska. Dagligt omvårdnadsarbete samt att du förväntas arbeta utifrån Attendos värderingar, Omtanke, Engagemang & Kompetens. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Det är ett krav att du kan vara full delegerad (insulin, sond, dialys m.fl). Attendos uppdrag är Att stärka individen vilket innebär att se, stödja och stärka varje person. Att stärka individen betyder att varje person är trygg och kan vara den de är är delaktig och blir lyssnad på blir bemött med värme och respekt trivs och är en del av en gemenskap upplever ökad mening och självständighet Vi söker dig med undersköterskeutbildning och som har erfarenhet av omvårdnadsarbete Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-07 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välj ett jobb för att visa detaljer