Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Vår verksamhet På Djuröhemmet får du möjlighet att påverka och bidra till en verksamhet där omtanke, respekt och kvalitet är ledord. Du blir en viktig del av ett engagerat team och har nära stöd från enhetschef, HR och moderna verksamhetssystem. Vi erbjuder en meningsfull roll i en liten och välfungerande organisation – i en miljö som präglas av närhet till både natur och människor. Ditt uppdrag Som en av två gruppchefer på Djuröhemmet har du ett särskilt ansvar för demensavdelningarna. Du leder det dagliga arbetet på avdelningarna och är närmaste chef för omvårdnadspersonalen. Du planerar bemanning, handleder personal och ansvarar för en strukturerad introduktion av nya medarbetare. Du arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor, följer upp sjukfrånvaro och säkerställer att dokumentation och genomförandeplaner håller en hög kvalitet. Du har också en viktig roll i kontakten med anhöriga, där du ansvarar för information, vårdplanering och uppföljning. Din erfarenhet Vi söker dig som vill göra skillnad – i en ledande roll som undersköterska. Du är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel och har ett starkt engagemang för äldreomsorg. Du har erfarenhet av att arbeta i vårdnära miljöer och är trygg i din professionella roll. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har: – utbildning inom ledarskap – erfarenhet av demensvård – tidigare arbete i en samordnande eller vägledande roll Din kompetens Personlig mognad Samarbetsförmåga Ledarskap Strukturerad Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Värmdö kommun erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen avser heltid. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Hanna Orre [email protected] Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Den kommunala hemtjänsten i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning har under våren 2025 startat nattpatrull för fasta nattinsatser samt svara på trygghetslarm under natten. Återtagandet kommer ske i två steg. 1 juni 2025 startade Östermalms område med nattpatrull och efter sommaren sker uppstarten för Norrmalm. Vi kommer också efter sommaren utföra nattinsatser och nattlarm åt Kungsholmens stadsdelsförvaltning. Då verksamheten är ny har du stora möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner. Nu söker vi medarbetare till andra skedet, start 1 september. Vi erbjuder Vi erbjuder ett antal tillsvidaretjänster natt på 75-100 %. Tillträde i mitten av augusti då vi vill ha möjlighet att introducera på dagtid. Som anställd har man rätt till friskvårdsbidrag och möjlighet att köpa ett mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Din roll Som undersköterska på natten arbetar du främst med omvårdnadsinsatser samt svarar och åtgärdar trygghetslarm. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp som ansvarar för detta. Detta kräver ett flexibelt arbetssätt och ett gott samarbete med kollegorna. Du behöver även vara självgående och serviceinriktad. Din kompetens och erfarenhet Du behöver ha: Undersköterskeutbildning samt bevis gällande skyddad yrkestitel från socialstyrelsen Körkort Erfarenhet av hemtjänst, helst natt God vana av dokumentation och informationsöverföring God kunskap i det svenska språket i tal och skrift Det är meriterande: Om du arbetat i larmpatrull för hemtjänsten Van vid nattarbete God lokalkännedom Östermalm, Norrmalm och Kungsholmen Gått utbildning i ergonomi och första hjälpen. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper För att få arbeta med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, hos Stockholms stad måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum. Innan du påbörjar din anställning som undersköterska i nattpatrullen kommer du även genomgå en hälsoundersökning. Här kan du ansöka om utdrag från belastningsregistret och då väljer du "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter": Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten Intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration, samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie inom hemtjänsten! Som timvikarie inom hemtjänsten kan arbetstiden vara förlagd till dag, kväll, natt och helg. Du kan välja om du helst arbetar dag, kväll och/eller natt. Hemtjänstens arbetsområde är i Fjugestas tätort och ute på landsbygden. Det dagliga arbetet planeras digitalt och insatserna hos brukarna registreras med mobiltelefon. Hemma hos de flesta brukarna finns digitala lås som öppnas med mobiltelefonen. Vi kör elbilar och dieselbilar i tjänsten. Vi har elcyklar som används vid besök i tätorten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • ge omvårdnad, stöd och service till brukarna utifrån deras individuella behov • besvara och åtgärda trygghetslarm • delegerade och instruerade arbetsuppgifter från arbetsterapeut och sjuksköterska • dokumentation. För att kunna utföra arbetsuppgifterna i hemtjänsten behöver du: • ta emot delegering för att ge läkemedel. Innan du kan få en delegering får du först genomgå en webbutbildning med kunskapstest för att bedömas av ansvarig sjuksköterska om dina kunskaper är tillräckliga • genomgå en utbildning i förflyttningskunskap för att kunna genomföra säkra förflyttningar av brukarna • göra en webbutbildning i dokumentationssystemet • introduceras i arbetet av personal i hemtjänsten, minst 3 arbetspass. Självklart genomförs utbildningarna på betald arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har fyllt 18 år • kan tala och skriva på svenska • har körkort för personbil och körvana samt att det inte finns några hinder för dig att köra bil • kan cykla. Det är meriterande om du har omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård, samt om du har erfarenhet av arbete med människor i olika åldersgrupper. Den här rollen kräver att du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är lyhörd och har respekt för att vi arbetar i andra människors hem. Du behöver också ha en god förmåga att planera ditt arbete och att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och ser vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om jobbet Är du en flexibel och ansvarstagande undersköterska som brinner för att göra skillnad? Då har vi den perfekta möjligheten för dig på vår växelvårdsavdelning på Skogslyckans Vård - och omsorgsboende. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att växa. Växelvård innebär att brukare bor växelvis i sin ordinarie bostad och på Skogslyckan. På växelvården kommer du som Undersköterska bidra till att ge våra brukare högkvalitativ vård och omsorg. Arbeta i ett nära samarbete med ett dedikerat team av kollegor och andra professioner. Vara delaktig och ha möjlighet att påverka och utveckla arbetsprocesser för att förbättra vården. Du som undersköterska har en viktig och avgörande roll för att möjliggöra att brukaren kan bo kvar längre hemma. Arbetsuppgifter Som undersköterska på vår växelvårdsavdelning kommer du att spela en viktig roll i att stödja och vårda våra brukare. Ditt arbete kommer att vara dynamiskt och varierande, där du aktivt bidrar till att skapa en trygg och välkomnande miljö för våra brukare. - Utföra omvårdnadsinsatser och stödja brukare i deras dagliga liv. - Arbeta i nära samarbete med anhöriga, sjuksköterskor och övrig vårdpersonal för att säkerställa att våra brukare får bästa möjliga vård och omsorg. - Delta i planering och genomförande av brukarnas vårdplaner. - Hantera administrativa uppgifter kopplade till vårdprocessen. Vi söker dig som Vi söker dig som är en flexibel och ansvarstagande undersköterska med en stark känsla för personlig mognad och en passion för att göra skillnad i människors liv. Du har förmågan att anpassa dig efter olika situationer och att arbeta effektivt i team såväl som självständigt. Växelvården innebär en föränderlig vardag där det krävs att du är flexibel och anpassningsbar. I tjänsten ingår vissa längre arbetspass för att säkerställa kontinuiteten för våra brukare. - Du har en genuin omtanke för andra och vill bidra till en trygg och positiv miljö för våra brukare. - Du är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende, vilket är centralt i vårt arbete på växelvården. - Du besitter en god förmåga att ta egna initiativ och kan hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt. - Erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och demens är meriterande. Kvalifikationer - Du är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel. - God förmåga att kommunicera och skapa relationer med brukare och deras anhöriga. Som en del av vårt team på växelvårdsavdelningen ser vi att du är en person som värdesätter etiska principer och alltid strävar efter att sätta brukarens behov i centrum. Du trivs i en dynamisk miljö och är redo att möta utmaningar med ett leende. Tillsammans vill vi skapa en trygg och utvecklande arbetsplats där alla medarbetare uppskattas och respekteras. __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna. Vi söker nya kollegor!Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.Dina arbetsuppgifterHos oss är ingen dag sig lik och vi utgår från arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC). Dina arbetsuppgifter kan innefatta bland annat att stödja i den personliga omvårdnaden med intimhygien, toalettbesök och på och avklädning. Det kan också innebära att stötta vid vardagssysslor såsom städ, tvätt, måltider, lyft och förflyttningar, medicinhantering, rehab-träning och andra insatser utifrån genomförandeplanen.Mötet med människan står i fokus och du bidrar till att skapa goda relationer genom ett professionellt bemötande som bjuder in till delaktighet och trygghet hos både brukare och anhöriga/närstående.Det här förväntar vi oss av dig:Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Eftergymnasial utbildning är meriterande ex specialistutbildning med inriktning demens eller äldrepsykiatri. Meriterande är också tidigare arbete inom äldreomsorg, framför allt hemtjänst.Vi förväntar oss att du har en personlig och yrkesmässig mognad med god självkännedom. Du har en positiv inställning och ser ditt självklara ansvar att bidra till ett gott arbetsklimat. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen och villig att ta del av andras. Du är lyhörd och öppen för att se våra brukares behov och känner en stor respekt för dina medmänniskor. Då rollen kräver stor flexibilitet är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och hantera förändringar under arbetsdagen på ett positivt sätt.Det är viktigt att du har god datorvana och dokumentationsförmåga samt kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är engagerad, lyhörd, ansvarsfull och empatisk. Du agerar lugnt och tryggt tar initiativ samt har god kommunikationsförmåga. Du trivs i mötet med andra människor och kan både samarbeta och arbeta självständigt. För oss är det viktigt att ge dig rätt förutsättningar så du känner trygghet i din yrkesroll.Om ossVi erbjuder ett utmanande och stimulerande arbete med stor mångsidighet och möjlighet att påverka. Här finns möjligheter för den som vill utvecklas och vill ta mer ansvar för verksamhetens utveckling. Hos oss kommer du in i ett härligt team som stöttar och hjälper varandra samt har den äldres bästa i fokus där det lilla extra erbjuds.Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.Mer information och ansökan:Anställningsform: TillsvidareOmfattning: 75%-100% med möjlighet till önskad tjänstgöringsgradTillträde enligt överenskommelse.Rekrytering sker fortlöpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Nu söker vi timvikarier för kvällar Skicka in ett personligt brev och CV. Vi behandlar inte robotansökningar eller mail utan bilagor. Arbetstid är mellan 1530-22 kvällar. Det gäller även helger och andra röda dagar. Vi har en stor, mysig hörnlokal på Magnus Ladulåsgatan 25. All personal utgår från lokalen. Det är ett KRAV på att cykla. Vi använder oss av arbetscyklar Vi söker dig som kan ta egna initiativ och har en hög arbetsmoral. Du ska kunna samarbeta med både kollegor och kunder. Du ska tåla stress och kunna planera om ditt schema vid behov. Du ska behärska det svenska språket mycket bra i både tal och skrift. Vi är en lokal hemtjänst här på Södermalm. Vi är en arbetsgrupp på ca 20st. Vårat största fokus är att ha en hög personalkontinuitet. Detta för att kunna säkra tryggheten för kunderna, men även för personalen. Nu söker vi dig som tycker om att jobba med människor och är initiativrik och ansvarsfull med ett "helikopterseende". I hemtjänsten jobbar man oftast helt ensam ute hos kunderna, som har olika vårdbehov. Det innebär allt från förflyttning med lift, Turner och glidbräda till att laga mat och städa, tvätta och sköta inköp. Som kvällspersonal har du larmansvar 15:30-2200.
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. För att tillsammans med gruppen kunna klara den utvecklingsprocess vi har framför oss behöver du ha ett undrande och reflekterande förhållningssätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Vård- och omsorgsprogrammet eller annan undersköterskeutbildning och körkort för bil är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Högalidshemmet är ett äldreboende med totalt 26 lägenheter, fördelat på två avdelningar med somatisk inriktning. På de övriga tre avdelningarna befinner sig korttiden och växelvården. Högalidshemmet ligger i Hässleholm med ca 10 min gångavstånd från stationen, men det finns även goda bussförbindelser. Boendet är Stjärnmärkt, vilket innebär att vi arbetar personcentrerat för att ge en god vård och omsorg. Det här erbjuder vi dig! Att arbeta som undersköterska på ett boende innebär att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att ge omsorgstagarna en meningsfull vardag. Personlig omvårdnad och social aktivering är några av dina viktiga arbetsuppgifter. Vi jobbar efter att varje person efter egen förmåga ska klara så mycket som möjligt själv. Du kommer att vara kontaktperson och tillsammans med den enskilde planera hur insatserna ska utföras. I rollen ingår att ge läkemedel vilket innebär att du behöver ta emot delegering från legitimerad personal. En annan viktig arbetsuppgift är dokumentation, för att säkerställa god kvalité och säker vård. Jobben vi erbjuder är två tillsvidareanställningar på 75 % med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd med arbete dag, kväll och helg. Hässleholms kommun vill tillvarata hela din kompetens och erbjuder dig heltidsanställning. Önskar man arbeta mer än 75 %, utgörs dessa av resurspass, vilket innebär att man har en schemalagd arbetstid och täcker upp där behovet av personal finns. Man kan också behöva samarbeta med andra verksamheter i vår närhet, så arbete på mer än en arbetsplats kan förekomma. Har du inte möjlighet att arbeta heltid är du välkommen att söka ändå. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som tillexempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Du som söker är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du ha erfarenhet från omvårdnadsarbete, men det är inget krav. Du har ett stort intresse och vill vara med och utveckla äldreomsorgen. Du visar respekt för individen med ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor. Eftersom du arbetar nära människor i behov av våra insatser, är det viktigt att du är lugn och trygg. Du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel och initiativrik samt har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Eftersom läkemedelsdelegering samt dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha god kunskap i svenska, både i tal och skrift, samt god datorvana. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Från och med 1 juli 2023 krävs ett bevis från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska, alternativt intyg från tidigare/nuvarande arbetsgivare som styrker uppgifter om tillsvidareanställning per 1 juli. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö samt stimulera de boende till olika aktiviteter som bevarar deras självkänsla. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. All mat som serveras på Solrosen lagas från grunden i våra tre olika avdelningskök. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal med lyhördhet inför varje individs behov, personcentrerad omvårdnad. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Boende Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Gläntan. Det finns personal dygnet runt och vår egen sjuksköterska finns på plats varje vardag. Läkare från VC Visby Söder besöker oss varje vecka. Rehabiliteringspersonal en dag/vecka. Bemanningssjuksköterska kväll, helg och natt. Vi använder oss av tydliggörande hjälpmedel och ett lugnt och tryggt bemötande. Vi lyckas när våra boenden upplever självständighet och ett bra liv utifrån sina förutsättningar. Vi söker i första hand dig med erfarenhet inom vård och omsorg. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta med och för människor med vårdbehov. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, även via Teams om möjlighet finns. Delegering i läkemedel är ett krav samt dokumentation i journal, utbildning sker under/innan introduktion sedan obligatoriskt delegeringsprov och utbildning med ansvarig sjuksköterska. Introduktionsdagar enligt överenskommelse Lön på timme enligt överenskommelse God arbetsmoral är en mycket viktig faktor samt krav på god svenska i tal och skrift. Visstidsanställning över sommaren med goda chanser att få arbeta kvar under hösten. Arbetstid dagtid, kväll och helg. Söker även medarbetare till nattarbete med tjänstgöring varannan helg. Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal... Kontaktperson och ytterligare information om verksamheten: Verksamhetschef Marianne Riarbäck 0498-28 49 00 [email protected] -
Jelia Care är ett privat hemtjänstföretag i Halmstads kommun som arbetar med omtanke och kvalitet. Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande undersköterska som vill vara med och göra skillnad i människors vardag. Vi söker dig som: -Är utbildad undersköterska -Har ett genuint intresse för omsorg och service -Är flexibel, lyhörd och samarbetsvillig -Har god svenska i tal och skrift -B-körkort är krav. Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete Trevligt arbetsklimat med engagerade kollegor Möjlighet till utveckling inom företaget Välkommen att bli en del av vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer