Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som omsorgshandledare i hemtjänsten Frölunda/Högsbo! Som omsorgshandledare i hemtjänsten kommer du bidra till ökad kvalitet inom stadens hemtjänst. Ditt huvuduppdrag är att stödja och stärka omsorgspersonal genom pedagogisk handledning i deras arbete. Vi arbetar enligt den nationella värdegrunden och har ett salutogent synsätt som är grunden i personcentrerad vård och omsorg. Omsorgstagarna ska ha ett meningsfullt liv, med delaktighet och inflytande. Utifrån din specialistkompetens inom exempelvis vård av äldre, demens och/eller psykiatri ska du handleda omsorgspersonal och stödja dina kollegor för att utveckla kvalitén i vardagsarbetet kring personen. Omsorgshandledarrollen innebär ett nära metodhandledarskap och merparten av arbetstiden ska därför utföras i det verksamhetsnära arbetet. Som omsorgshandledaren hos oss ger du stöd vid två hemtjänstenheter. Vi vill främst att du skall handleda kollegor i det dagliga arbetet med målet att våra brukare ska få leva värdigt och gott liv. Vi har en tydlig plan för kontinuitet i personalgrupper som gör att vi har goda förutsättningar för en fortsatt utveckling i kvalitetsarbetet. I uppdraget ingår att: • Handleda i behovsinriktat och systematiskt arbetssätt (IBIC), att genom samtal med omsorgstagaren planera, genomföra och följa upp genomförandet. • Handleda i social dokumentation. • Vid komplexa ärenden/situationer ge praktiskt samt metodstöd till såväl individ, anhöriga, omsorgspersonal och enhetschef. • Kvalitetssäkra och utveckla arbetssätt och samverkan kring uppdrag, behov och mål mellan kontaktpersonal och biståndsbedömare/socialsekreterare. • Pedagogiskt stödja och utveckla verksamheten i nya arbetssätt. • Vara delaktig i introduktion av ny omsorgspersonal. • Stödja och utveckla samarbetet mellan berörda professioner och funktioner. KVALIFIKATIONER Krav: • Vi söker dig som är utbildad undersköterska, kan visa socialstyrelsens intyg om skyddad yrkestitel alternativt kan visa att du var anställd som undersköterska vid införandet av de nya reglerna • Erfarenhet av arbete som undersköterska • Yrkeshögskoleutbildning på minst 200 YH-poäng, utbildning som silviasyster eller likvärdig högskoleutbildning inom området • Vara väl förankrad i Socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift • Datorvana • Kan cykla och kan tänka dig att använda cykel som arbetsfordon Meriterande: • Erfarenhet av handledning av individ och grupp För att passa i rollen ser vi att du är en person som får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. I rollen behöver du ha förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till att nå målet. I din yrkesroll visar du respekt och hänsyn för dem du möter. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Som omsorgshandledare tar du dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en roll där du kan göra stor skillnad. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är du utbildad undersköterska med demenserfarenhet? Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du gör nytta för andra? Bra, då har vi jobbet för dig. Ditt nya jobb Större delen av ditt arbete som undersköterska innebär direkt arbete med omsorg och omvårdnad om de boende. Detta arbete omfattar individanpassad hjälp i alla de delar som krävs för att den boende ska få ett så rikt och normalt liv som möjligt. Exempelvis hygien, påklädning, beställa mat, dela ut mat, duka, diska tvätta, stryka, rekvirera förbrukningsmaterial, givande av medicin, gå på promenader, ledsaga till ex. tandläkare eller att samtala med de boende m.m. I alla dessa delar ska de boende aktiveras så långt som möjligt i syfte att de ska höjas eller bibehålla sin funktionsförmåga. I befattningen ingår även att ge vård och omsorg i livets slutskede samt palliativ vård. I arbetet ingår också olika former av rapportering, dokumentation samt kontaktmannaskap. Detta innebär att man har ett särskilt tillsynsansvar för den/de boende som man är kontaktman för. Du ger medicin på delegation från sjuksköterska, genomför vissa rehabiliteringsinsatser på delegation från arbetsterapeut/sjukgymnast samt rapporterar verksamhet löpande muntligt och skriftligt till enhetschef/sjuksköterska och kollegor. Vi vill kunna erbjuda våra medborgare i Jönköpings kommun den bästa möjliga vård- och omsorgen och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen. Din kompetens Vi söker i första hand dig som är utbildad undersköterska med demenserfarenhet samt erfarenhet från äldreomsorgen. Du får gärna har erfarenhet om BPSD. I andra hand söker vi vårdbiträden med demenserfarenhet och vi ser gärna att du arbetat ett par år inom äldreomsorgen. Du förstår att se till individens och verksamhetens bästa och du är bekväm med att ha mycket kontakt med hyresgäster, anhöriga och kollegor. Du behärskar svenska och du ska kunna uttrycka dig i både tal och skrift för att ta till dig och förmedla information, läsa och ta till dig skrivna instruktioner. Du behöver kunna använda datorn som ditt arbetsredskap. För att lyckas i rollen som undersköterska hos oss tror vi att du är positiv, flexibel och bra på att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du är stabil och har förmågan att hantera en händelserik vardag och behålla lugnet även vid oförutsedda eller akuta händelser. Du har vidare även en god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga. Arbetet ställer krav på fysisk rörlighet då situationer uppstår som inte kan förutsägas och måste lösas på ett för situationen anpassat sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Havsörnens äldreboende har 36 lägenheter fördelat på fyra enheter. Boendet är bemannat under dygnets alla timmar och är ett boende med helinackordering. Under 2023 fattades beslut om att samtliga enheter ska ha inriktning demens. Vi arbetar efter den nationella värdegrunden där god omvårdnad, självbestämmande och trivsel står i fokus. Våra hyresgäster med demenssjukdom har möjlighet att delta i BPSD-registret där symptom utvärderas och följs upp regelbundet. Det som framkommer i registreringarna genomsyrar genomförandeplanen och lägger grunden för god omvårdnad och bemötande. Vi samverkar med sjuksköterska, läkare, arbetsterapeut och fysioterapeut och har teamträffar regelbundet för att kunna arbeta tvärprofessionellt och tillvara ta all kunskap som finns utifrån olika professioner. Havsörnens äldreboende ligger beläget i Råslätts centrum med gångavstånd till service som frisör, välsorterad livsmedelsaffär och postombud, restaurang och konditori. Det finns också närhet till lummig natur och härliga promenadstråk. Tillgängligheten för besökare är god då det finns stor parkering i nära anslutning till boendet samt mycket goda bussförbindelser. Välkommen till oss Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg och myndighetsenhet. Bra att veta Rekryteringen avser: 1 tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse- 1 föräldravikariat, 75 %, under ett års tid. Tillträde och avslut enligt överenskommelse. 2 vikariat, 75 %, 6 månader vardera. Tillträde och avslut enligt överenskommelse. I nattjänst, 100 % under 6 månader. Tillträde och avslut enligt överenskommelse. Ange tydligt i din ansökan vilken av tjänsterna du söker. Arbetstiderna är förlagda till dag- och kvällstid både vardag och helg samt varannan helg. Vi arbetar med samplanering så arbete på annan enhet kan vara aktuellt. Jönköpings kommun stävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad. Från och med den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det kommer att krävas ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. I din ansökan vill vi att du bifogar personligt brev, CV samt godkänt examensbevis som undersköterska om du har tagit examen. Intervjuer kommer hållas löpande under rekryteringens gång. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska hos Havsörnens äldreboende! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen (ÄO) är ett av fyra områden inom Socialförvaltningen. Det är vår största verksamhet med ca 700 anställda och omfattar boende, hemtjänst, aktivering samt biståndshandläggning. Äldreomsorgen samverkar i olika frågor med diverse områden, förvaltningar, region och myndigheter. Hos oss är värdegrunden viktig – den präglar allt vi gör och fungerar som vår ledstjärna. Nu söker vi en undersköterska till särskilda boendet Kastanjegården i Bockara och Bockara hemtjänst. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans bedrivs ett nära samarbete med sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du arbetar brukarfokuserat och utför insatser gällande vård och omsorg till våra brukare som är bosatta på det särskilda boendet. Det kan även förekomma sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Kastanjegården är ett särskilt boende med åtta platser fördelat på både somatik- och demensinriktning. Personalgruppen ansvarar även för att enligt planering utföra hemtjänstinsatser i ett geografiskt område runt Bockara. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se helheten men också varje enskild individs förutsättningar. För oss är det självklart att du gillar att arbeta i en verksamhet med högt tempo där arbetsglädje står i fokus. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten med god problemlösningsförmåga. Vi vill att du är stresstålig, lyhörd och trygg i dig själv med en professionell framtoning. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. ÖVRIGT Eftersom vi har löpande rekrytering så vill vi gärna ha in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Är du utbildad undersköterska och vill underlätta vardagen för andra människor i deras egna hem? Trivs du med ett rörligt arbete och varierande arbetsuppgifter? Då kan ett arbete inom hemvården vara rätt för dig! Vi söker just nu en ny medarbetare till Cura hemvård. Enheten är en enhet som riktar sig mot personer med demenssjukdom. Vi hjälper brukare i hela Lidköpings kommun. Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd, service och omvårdnad anpassat utifrån brukarens behov. Det kan exempelvis handla om socialt stöd, sysslor i hemmet, hjälp med hygien, promenader, ge mediciner eller andra delegerade arbetsuppgifter. Hur din arbetsdag ser ut styrs av brukarnas behov och du arbetar utifrån ett aktiverande förhållningssätt. I din roll som fast omsorgskontakt för en eller flera brukare är du den som bygger upp en trygg och hållbar relation mellan kollegor, dina brukare och anhöriga. I fast omsorgskontakt ansvarar du för att genomförandeplaner upprättas, följs upp och revideras. I ditt arbete ingår löpande dokumentation. Det är naturligt för dig att arbeta självständigt men även att samarbeta aktivt i team. Alla i teamet samverkar utifrån sin kompetens och helhetssyn runt brukaren. Kvalifikationer För tjänsten söker vi dig som har slutförd och godkänd vård- och omsorgsutbildning. För anställning krävs att du bifogar betyg i din ansökan som styrker din behörighet som undersköterska tillsammans med betyg i Svenska 1 eller motsvarande på gymnasial nivå. Att tidigare arbetat och/eller har fördjupad kunskap och utbildning inom demensområdet tex YH demens är meriterande. Du har en förmåga att skapa trygghet samt att bemöta och förstå brukarens behov. För dig är det självklart att ha ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete och du bör känna dig trygg i din yrkesroll och vara lyhörd. Du har en positiv inställning och tar ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat och till din egen utveckling. Eftersom social dokumentation och kommunikation är viktiga i ditt arbete, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt god datavana. Du ska ha B-körkort och kunna cykla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Vi söker en undersköterska till tillsvidareanställning med tillträde snarast. Arbetsgivaren erbjuder heltid men möjlighet finns till önskad sysselsättningsgrad. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll och helg. Vi arbetar 50 % av helgerna. Din anställning blir inom Social Välfärd, Lidköpings kommun, med placering Cura hemvård, vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta inom andra enheter. Urval, intervjuer och referenstagning sker löpande under rekryteringsperioden. Välkommen med din ansökan redan idag! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. Vi tillhandahåller och kör både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är vidare till en fördel om du är van vid system som Intraphone, Life Care och Appva. Digitala hjälpmedel används dagligen och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Du bör kunna ta dig fram med cykel och har ett B-körkort. För att kunna ta dig till arbetsplatsen behöver du ha tillgång till bil. Vi arbetar under alla veckans dagar och du förväntas kunna jobba varannan helg. Arbetstiderna är dag- och kvällstid. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du behöver vara engagerad och flexibel i arbetsrollen för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på svenska och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Gullspångs kommun är en naturskön och sjörik kommun med cirka 5000 invånare. Här når du snabbt naturen i form av skog, sjö och landsbygd samtidigt som kommunens samhällen erbjuder handel, utbildning, vård och omsorg. Här finns ett aktivt näringsliv och ett rikt föreningsliv som erbjuder något för alla. Var du än befinner dig i Gullspångs kommun har du närhet till större städer, så som Kristinehamn, Mariestad, Skövde och Örebro. I organisationen Gullspångs kommun är vi cirka 400 medarbetare som tillsammans förvaltar och utvecklar några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling. Gullspångs kommun har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Kommunen präglas av en välbemannad och välmående vård som är i ständig utveckling. Det innebär bland annat att vi arbetar för att erbjuda kortare köer och en mer personlig hjälp vid behov till äldreomsorgen, LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) och sjukvården. Vi söker en engagerad undersköterska till en tillsvidareanställning på Fällholmens demensavdelning på Amnegården i Gullspång. På särskilt boende i Gullspångs kommun arbetar vi 2 helger på 5 veckors schema. ARBETSUPPGIFTER Undersköterska för dag- och kvällsarbete med placering på Fällholmen, Amnegården, Gullspång. Målet med vårt arbete är att våra vårdtagare skall få ett så tryggt, självständigt och meningsfullt liv som möjligt efter sina förutsättningar och förmågor. Att utföra delegerade insatser från sjuksköterska är självklart för dig i ditt arbete. I demensvården arbetar vi med personcentrerad omvårdnad utifrån levnadsberättelse och genomförandeplan. I arbetet kring brukare med demenssjukdom används BPSD-registret som hjälp i den individuella omvårdnaden. I arbetsuppgifterna ingår att tillgodose den enskildes behov av socialt innehåll, omvårdnad och service i sitt hem. Som anställd på särskilt boende samverkar du med de boende, medarbetare, sjuksköterska, rehabiliteringspersonal, anhöriga, godemän och chef. KVALIFIKATIONER Vi söker en utbildad undersköterska där utbildning inom demens och erfarenheter av att arbeta med BPSD-registret är meriterande, likaså om du har erfarenhet av verktyget Lifecare för dokumentation. Som person är du lösningsinriktad och kan hantera utmaningar. Du är en flexibel person, som har lätt att anpassa dig till olika eller förändrade omständigheter. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser inga problem med att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du är noggrann, lugn och stabil, med en positiv attityd til arbetet, medarbetare (där du arbetar mot sammanhållning i arbetsgruppen) och vårdtagare. Krav ställs på god samarbets- och initiativförmåga. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt god datorvana är ett krav. Viktigt är att du har en positiv människosyn, ett stort engagemang, ansvarskänsla och sätter de äldres individuella behov i fokus. Vi söker dig som tror på alla människors lika värde och rättigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där bemötande, förhållningssätt och samarbetsförmåga är viktiga ingredienser. ÖVRIGT Gullspångs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och arbetar aktivt för att erbjuda friskvård och olika förmåner. Ett medarbetarskap hos oss ger möjlighet till friskvård på arbetstid eller friskvårdsavtal, flextidsavtal, semesterväxling och möjlighet till förmånscykel. Vi erbjuder rökfri arbetstid. Vi arbetar utifrån vår värdegrund de tre G:na: Gemenskap, Glädje och Garantier. Att bo i Gullspångs kommun Vi är drygt 5000 människor som lever vår vardag här i Gullspångs kommun och vi kan tänka oss att bli fler! Ett boende i Gullspångs kommun ger ett lättsamt och lantligt boende med närhet till större städer. Här finns flera bostadsmöjligheter inne i samhällena, lantliga gårdar och nyproducerade tomter vid vattnet. Kommunen präglas av ett aktivt föreningsliv där det finns något som passar alla! Här finns bland annat padelhallar, föreningar inom fotboll, innebandy, skytte, ridning, trädgård och konst och kultur. Vill du veta mer? Ta del av mer information och invånarnas berättelser på www.gullspangnasta.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gullspångs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! OBSERVERA! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Gullspångs kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker personal för omgående start då vår verksamhet växer. Du kommer att arbeta i Hagsätra med omnejd, just nu söker vi undersköterskor med körkort. Våra trevliga kontor ligger centralt belägna och vi startar alltid dagen med ett morgon respektive eftermiddagsmöte för uppdatering och information. Våra kunder bor i respektive närområde så det är inga långa avstånd till kunderna under ett arbetspass. Du träffar dina medarbetare och din Samordnare många gånger under ett arbetspass och vi finns alltid på plats för stöd och hjälp i ditt arbete. Vi söker dig som är utbildad Undersköterska och som är beredd att ta ett stort ansvar för våra kunders omsorg och för att bidra till företagets utveckling. Du har alltid stöd från Samordnare och Enhetschef på kontoret så du är aldrig ensam. Vi har en fantastisk arbetsgrupp så det är viktigt att du är beredd att bidra till en god stämning där vi hjälper och stödjer varandra för kundernas bästa. Det är en fördel om du har körkort, men inget krav. Du måste behärska svenska språket väl i både tal och skrift för att kunna skapa en trygg situation för våra pensionärer. Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med oss i vår fina hemtjänst i Hagsätra. Omsorgsfamiljen har i dag 170 pensionärer som har valt oss som sin utförare och vi växer stadigt. Vi trivs tillsammans och våra medarbetare har alla en lång erfarenhet med gedigen kompetens. Vi söker fler undersköterskor för omsorgsuppdrag med dag eller kvällstjänst i hemtjänsten. Vårt mål är att alltid kunna erbjuda en hög kvalitet där vi vet att kontinuiteten är det viktigaste för våra kunders hälsa och trygghet. Vi har öppet hus varje vecka för alla våra kunder och vi har startat ett demensteam med aktiviteter varje vecka.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv. Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har. Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Vårdboenden/ Trygghetsboenden Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. Hemtjänst Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem. Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika. Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb. Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Städ- och serviceenheten Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare. Funktionsstöd Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn. Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer