Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst, och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi på Aleo fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmåga att hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker och Vaxholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Nu söker vi på Villa Soldalen, Halmstad sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, ge god omvårdnad till våra boende, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltider och matlagning, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa soldalen Under september 2023 öppnade Vardaga det nybyggda äldreboendet Villa Soldalen som ligger i Eketånga nära Söndrum i Halmstad. Villa Soldalen erbjuder permanent boende med inriktning inom både somatisk omvårdnad och demens. Här finns 6o lägenheter totalt. Verksamheten har gemensamma ytor såsom festsal och en liten takterrass, en stor trädgård med odlingsmöjligheter och möjlighet till både avkoppling och aktivitet. Genom vårt helhetskoncept för äldreomsorg, Den goda dagen ger vi våra boende en individanpassad omsorg som bygger på omtanke, integritet och valfrihet. Läs gärna mer om oss på Villa Soldalen på vår enhetssida på www.vardaga.se Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: snarast Sista ansökningsdag: 20250630 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Nu söker vi på äldreboendet Solstickan en undersköterska för tillsvidare tjänster med inledande provanställning. Arbetstiden är dag, kväll och helg. Tjänsten har sysselsättningsgrad på 70 %. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: • Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. • En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. • Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. • Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. • Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Om Solstickan Solstickan är ett litet boende med 7 lägenheter. Här arbetar vi aktivt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att personer som drabbats av demenssjukdom ska få en god vård och omsorg, utifrån sina egna behov. Ekholmens centrum ligger i närheten och det finns bra kommunikationer till enheten. Här kan du läsa mer om enheten: Solstickans vårdboende Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har uppdraget som kontaktman och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Det är ett krav att du har utbildning till undersköterska och har minst två års erfarenhet av att arbeta med demensvård. Meriterande om du har socialstyrelsens bevis om yrkestitel till undersköterska. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också ett krav. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Sysselsättningsgrad: Tjänsterna har varierande sysselsättningsgrad 70% Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Pia Öhrling Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Nu söker vi dig som är utbildad undersköterska och vill arbeta hos oss på Njurunda hemtjänst! Njurunda hemtjänst har sin bas i rymliga och trivsamma lokaler i centrala Kvissleby. Vi som arbetar här är ett härligt gäng med god sammanhållning – undersköterskor, vårdbiträden, chefer, administratör och sjuksköterskor. Vårt arbetsområde sträcker sig från Bredsand ända ner mot Hälsingegränsen. Till våra vård- och omsorgstagare tar vi oss främst med bil, men också till fots eller med cykel. Hos oss arbetar både män och kvinnor med olika bakgrund. En god arbetsmiljö är viktig för oss! Inom Njurunda hemtjänst samarbetar chefer och medarbetare för att skapa ett arbetsklimat där alla trivs. Vi tror på arbetsglädje, samarbete och kollegialt stöd – något vi alla bidrar till och tar ansvar för. Hos oss finns många olika ansvarsområden, vilket ger möjlighet att fördjupa sin kompetens samt att utvecklas och ta ansvar – både individuellt och tillsammans med kollegor. Vi erbjuder ett meningsfullt och varierande arbete med vård- och omsorgstagaren i fokus. Med ett professionellt förhållningssätt utför du omvårdnads- och serviceinsatser av hög kvalitet i vård- och omsorgstagarens hem, utifrån deras individuella behov. Dessa behov kan variera – från enklare praktiska sysslor till avancerad omvårdnad och hälso- och sjukvårdsinsatser. Det är viktigt för oss att våra vård- och omsorgstagare känner sig trygga och blir bemötta på ett respektfullt och värdigt sätt. Vi samarbetar med andra professioner såsom sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut för att säkerställa en god och trygg vård, anpassad efter varje individs behov. ARBETSUPPGIFTER I rollen som undersköterska bidrar du till att målen för verksamheten uppfylls samt ansvarar för att arbetsuppgifterna fullföljs. Du ger service och god omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut, etiskt förhållningssätt samt utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete på ett professionellt sätt och bemöter vård- och omsorgstagaren med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår: • att ge omvårdnad och service till vård- och omsorgstagaren med en god kvalité • att vara fast vård- och omsorgskontakt, vilket innebär att ha ett samordnande ansvar runt vård- och omsorgstagaren • att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • städ, tvätt och matlagning • dokumentation enligt SoL och HSL • riskbedömningar gentemot vård och omsorgstagaren och arbetsmiljön • handledning av nyanställda och elever • utveckling av verksamheten och det egna arbetssättet • att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. Arbetet kräver ett stort engagemang och att du deltar aktivt för att utveckla och förbättra verksamheten. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska med intresse av att arbeta med människor. Genom lyhördhet för den enskildes behov och ett gott bemötande skapar du en god och säker vård och omsorg. För att lyckas i rollen är du ansvarstagande och engagerad med förmåga att sätta dig in i andra människors situation. Du har förmåga att samarbeta, skapa och bibehålla goda relationer med så väl brukare, anhöriga och kollegor. Arbetet kräver att du kan tala och skriva på svenska samt kan förstå och ta del av skriftlig information. Våra verksamhets- och dokumentationssystem är en förutsättning för att vi ska kunna fullgöra vårt uppdrag, därför behöver du ha grundläggande digital kompetens. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil är ett krav då bussförbindelserna är dåliga vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Schemat kan variera. Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett yrkesbevis från Socialstyrelsen för att få ha titeln undersköterska. Du ansöker om beviset på Socialstyrelsens hemsida. Om du har vård- och omsorgsutbildning enligt Socialstyrelsens föreskrifter men ännu inte fått yrkesbeviset kan du istället bli anställd med titeln utbildat omsorgsbiträde. Läs mer här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du utbildat Vårdbiträde eller Undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar och vill jobba i ett av Nackas mest engagerade och professionella hemtjänstteam? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från våra kontor i Ektorp Centrum i Nacka eller vårt kontor på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande grundkrav: Du är utbildad Vårdbiträde enligt skolverkets nationella yrkespaket på 800 poäng. Du har en giltig legitimation från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel Undersköterska. Du har erfarenhet från att ha jobbat i hemtjänsten. Du har B-körkort alternativt kan du cykla/köra el-moped (klass 2 om du inte har körkort). Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du behöver ha ett mobil bank ID eller Freja eID. Andra viktiga egenskaper: Du bor helst i Nacka kommun eller i en grannkommun. Du är van att arbeta självständigt. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du är stresstålig och van att ta ansvar. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om hjälp med: Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Socialt stöd Måltider Städning och tvätt Inköp Tillsyn Följeslagning till läkare Ledsagning till aktiviteter utanför hemmet Avlösning anhörigstöd där vi tillfälligt avlastar anhörig Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder antingen dag- eller kvällsschema med tjänstgöring varannan helg i ett rullande tvåveckors schema. Det finns även möjlighet att arbeta på behov. Arbetstider dagschema: 07:15-ca 16:15 eller kvällsschema: kl 15:45- ca 22:45. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Vi har två kontor i Nacka Kommun för att vara nära våra kunder. Ett kontor i Ektorp centrum i Nacka och ett kontor i Saltsjöbaden. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Ange om du föredrar att arbeta utifrån kontoret Nacka eller Saltsjöbaden eller om det inte spelar någon roll. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger om du är intresserad av att arbeta dag eller kväll. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi ca 120 medarbetare. Vi har två kontor som vi utgår ifrån, ett i Ektorp Centrum i Nacka och ett på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoren har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i olika geografiska team/områden i hela Nacka Kommun. Vi är Stjärnmärkta inom demenssjukdomar via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, el- mopeder och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag, moderna massagestolar på kontoren där du kan få individuellt anpassad massage före eller efter ditt arbetspass. Vi arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda över 25 år.
Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker vårdbiträde till semestervikariat på Södra Vi hemtjänst över sommaren 2025. I den här anställningen kommer du att gå på en tidsbegränsad anställning (vikariat) i detta fall vecka 23-35, vilket innebär att din anställning har ett startdatum och ett slutdatum. Som vårdbiträde ger du stöttning till personer med olika behov för att underlätta och ge dem en god omvårdnad och trygg vardag. I rollen är ett gott bemötande en självklarhet. I tjänsten planerar du både enskilt och i grupp för ett utforma arbetsuppgifterna efter individens behov och förmåga enligt genomförandeplanen. Vi tar tillvara det friska hos varje individ och du arbetar för att främja delaktighet och självbestämmande som ska bidra till god livskvalitet för den enskilde. Arbetsuppgifterna inom äldreomsorgen innebär att underlätta det dagliga livet för personer som på grund av ålder eller sjukdom/funktionsnedsättning behöver stöd för att klara sig i vardagen. Huvudprincipen är att utifrån brukarens beviljade insatser, självbestämmande och delaktighet ge stöd och hjälp. Arbetet består av stöttning och hjälp med personlig omvårdnad och serviceinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation i vårt dokumentationssystem, LifeCare, samt utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation av ansvarig sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är utbildad undersköterska alt. vårdbiträde (examen från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande). • Har B-körkort, vilket är ett krav. Vi ser gärna att du erfarenhet av liknande arbete. Vi värdesätter att du som person är ansvarstagande samt att du agerar tryggt och stabilt. Andra värdefulla egenskaper i yrket är kreativitet, lyhördhet och en positiv inställning. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lugn och har förmåga att anpassa ditt arbetssätt utifrån brukarens behov. Det är också viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta självständigt, då en stor del av arbetet sker på egen hand. Arbetet kräver muntlig och skriftlig kommunikation och även dokumentation, därför måste du ha datorvana samt att du måste behärska det svenska språket i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk är det positivt. ÖVRIGT Tjänsten omfattas av id-kontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis innan anställning sker. Du måste också uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Beställ belastningsregister genom att kopiera denna länk och klistra in den i webben: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker dig som är utbildad undersköterska och vill arbeta hos oss i Stöde Hemtjänst och Trygghetsboendet Knutsgården. Vi är ett engagerat team som arbetar både ute och inne med fokus på trygghet och god omvårdnad. Vi finns i trevliga lokaler i Knutshemmet/Knutsgården och arbetar i centrala Stöde samt landsbygdsområden, där vi transporterar oss med bil. Hos oss samarbetar undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor och chefer för bästa möjliga vård. Knutsgården är ett trygghetsboende med aktiviteter som främjar trygghet och gemenskap. Vi värnar om en god arbetsmiljö med samarbete, arbetsglädje och stöd. I rollen erbjuder du professionell omvårdnad och service utifrån individens behov, från praktiska uppgifter till avancerad vård, i nära samarbete med andra yrkesgrupper för att säkerställa trygg och säker vård. ARBETSUPPGIFTER I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppfylls och ansvarar för att arbetsuppgifterna fullföljs. Du ger service och god omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut och etiska förhållningssätt samt utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete professionellt och bemöter vård- och omsorgstagaren med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår: • Att ge omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med god kvalitet • Att vara fast vård- och omsorgskontakt med samordnande ansvar kring vård- och omsorgstagaren • Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • Städning, tvätt och matlagning • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar avseende vård- och omsorgstagaren samt arbetsmiljön • Handledning av nyanställda och elever • Verksamhetsutveckling och förbättring av det egna arbetssättet • Att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. Det kräver stort engagemang och att du aktivt deltar i verksamhetens utveckling och förbättring. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska med intresse för att arbeta med människor. Genom lyhördhet och ett gott bemötande skapar du trygg och säker vård och omsorg. Du är ansvarstagande, engagerad och har förmåga att sätta dig in i andras situationer. Du samarbetar väl och bygger goda relationer med brukare, anhöriga och kollegor. Du kan tala och skriva svenska samt hantera skriftlig information. Grundläggande digital kompetens är nödvändig då vi använder verksamhets- och dokumentationssystem. Sedan 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel som kräver yrkesbevis från Socialstyrelsen. Har du vård- och omsorgsutbildning men saknar yrkesbevis kan du anställas som utbildat omsorgsbiträde. Läs mer här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Körkort och tillgång till bil är ett krav, då bussförbindelser är begränsade vissa tider. Arbetstiden följer schema med dag-, kvälls- och helgtjänstgöring. Vi inför även snart Hållbar bemanning, vilket ger möjlighet till kvälls- och helgarbete. Schemat kan variera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Vi söker både dag och natt personal, dubbelassistans dygnet runt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Vill du sätta guldkant på människors vardag? Välkommen till 1:a Omtanken! Vi på 1:a Omtanken är hemtjänsten som sätter individen i fokus. Vår vision är tydlig – vi ska bli Sveriges bästa hemtjänst. Genom att arbeta utifrån våra kärnvärden omtanke, trygghet, noggrannhet och tydlighet skapar vi en arbetsmiljö där både kunder och medarbetare känner sig sedda, hörda och uppskattade. Just nu söker vi vikarier till vårt team i Ronneby kommun. Vi söker dig som: Är ansvarsfull och pålitlig Har ett öga för detaljer och arbetar noggrant Trivs med att ge omsorg och sprida trygghet till andra människor Har du rätt inställning och hjärtat på rätt ställe? Då vill vi gärna att du blir en del av vårt engagerade team! Vad vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag En noggrann introduktion och relevanta utbildningar – tidigare erfarenhet av hemtjänst är meriterande men inget krav Varierande arbetstider: dag, kväll och helg En varm arbetskultur med fokus på samarbete och respekt Vi söker dig som: Behärskar svenska språket i tal och skrift, då dokumentation ingår i arbetet Har B-körkort – ett krav för att kunna ta dig till våra kunder Låter det här som något för dig? Tveka inte att höra av dig – vi ser fram emot att lära känna dig och välkomna dig till vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer