Vill du dela med dig av din svetskunskap och samtidigt vara med och utveckla en växande kursverksamhet? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som svetskursledare hos oss på svetskurser.se får du en varierad och utvecklande roll. Du kommer att: Hålla svetskurser inom MIG/MAG, MMA och TIG för både nybörjare och mer erfarna deltagare. Utbilda olika målgrupper – privatpersoner, företag och skolor. Driva och samordna kursverksamheten, t.ex.: Planera kurser och marknadsföra dessa. Besvara kundfrågor och lämna offerter. Ta fram skräddarsydda kursupplägg efter behov. Sammanställa kursplaner och administrera bokningar. Bidra till utvecklingen av kursverksamheten och våra erbjudanden. Vem är du? Vi söker dig som: Har erfarenhet av svetsning inom MIG/MAG, MMA och TIG. Har pedagogisk förmåga och tycker om att lära ut. Är självständig, strukturerad och har god administrativ förmåga. Har lätt för att kommunicera och skapa goda kundrelationer. Behärskar svenska i tal och skrift. Engelska är meriterande. Tidigare erfarenhet av utbildning/handledning och administrativt arbete är starkt meriterande. Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Arbetstider främst dagtid, men kurser kan även hållas på kvällar och helger. Du utgår från vår utbildningslokal i Bromma, men viss undervisning kan ske på plats hos kund. Så här söker du Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev till [email protected] så snart som möjligt. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Johanna Lundgren, [email protected] eller 08-684 118 27. Vilka är vi? svetskurser.se erbjuder svetskurser både för nybörjare och för de som vill utveckla sina svetskunskaper. Våra kurser är praktiskt inriktade med fokus på svetsning. Vår kursverksamhet startade 2015 och sedan dess har vi anordnat svetskurser till privatpersoner, företag och skolor m.m. Vi ordnar även workshops, svetsevent och uppdragsanpassade kurser. Svetskurser.se annordnar även svetsarprövningar . Vi håller till i A Lundgren Smides lokaler i Bromma
Vetenskapens Hus är ett samarbete mellan KTH och Stockholms universitet som jobbar för att öka STEM-intresset hos barn och ungdomar. Vi söker dig som vill ha ett pedagogiskt meriterande jobb parallellt med studierna. Arbetsuppgifter Du kommer att ta emot skolklasser för laborativa skolprogram hos oss inom något av ämnena kemi, fysik, biologi, teknik och matematik. Du kommer, efter upplärning, att självständigt undervisa elevgrupper i både grundskola och gymnasium. Alla aktiviteter sker i våra lokaler vid AlbaNova och i Bergianska trädgården. Du kommer att agera som en ambassadör för universiteten och ditt ämne samt vara en förebild för elever som kan tänkas söka sig till högre studier i framtiden. Arbetet sker under skoltid och vi söker därför främst dig som studerar deltid eller har ett flexibelt schema för dina studier. Du kommer själv ha stort inflytande över vilka tider du kan vara tillgänglig för arbete. Visst arbete helg och sommar kan vara aktuellt efter överenskommelse. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.vetenskapenshus.se Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Ett extrajobb parallellt med och i anknytning till dina studier - En meriterande anställning med stora möjligheter att utvecklas pedagogiskt - Möjlighet att sprida inspiration och glädje inom STEM-ämnen https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Du ska vara antagen till och vara aktiv student på en utbildning på KTH eller Stockholms universitet - Goda språkkunskaper i svenska, eftersom vår verksamhet bedrivs på svenska Meriterande - Du får gärna ha intresse för eller tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete - Du får gärna vilja förmedla spännande naturvetenskap, matematik och teknik till nästa generation Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Vid ansökan anger du vilket eller vilka ämnen du skulle vilja jobba med samt hur mycket du skulle vilja jobba. Ett jobbtillfälle är normalt 2-4 timmar och förlagt antingen till för- eller eftermiddag Om anställningen Som besöksledare på Vetenskapens Hus har du en s.k. intermittent anställning. Det innebär att du anställs vid varje enskilt tillfälle och får ekonomisk ersättning per timme. Hur många arbetstillfällen som erbjuds är varierande och utefter behov. Det innebär alltså att du vid behov blir erbjuden enstaka, kortvariga anställningstillfällen. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sveriges Lås- och Säkerhetsleverantörers Riksförbund (SLR). Om företaget Sveriges Lås- och Säkerhetsleverantörers Riksförbund (SLR) är branschorganisationen för lås- och säkerhetsföretag i Sverige. Organisationen verkar för att höja kompetensen inom branschen och utvecklar utbildningar som formar framtidens låstekniker och säkerhetsexperter. SLR grundades 1955 och representerar i dag cirka 200 lås- och säkerhetsföretag över hela landet – genom 155 medlemsföretag och ytterligare 50 filialer. I samarbete med bland andra Svenska Stöldskyddsföreningen och Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering har SLR tagit fram regelverk och krav för auktorisation samt tredjepartscertifiering, med målet att säkerställa hög kunskapsnivå och kvalitet inom branschens verksamheter. Nu söker SLR en huvudinstruktör som vill vara med och utveckla utbildningsverksamheten vid Låsteknikcentrum i Stockholm – ett centrum för kompetensutveckling inom lås- och säkerhetsområdet. Arbetsuppgifter Som huvudinstruktör hos SLR har du en nyckelroll i att forma nästa generation av yrkesverksamma inom lås- och säkerhetsbranschen. Du ansvarar för Yrkestrainee-programmet och arbetar nära eleverna genom att coacha dem i både praktiska och teoretiska moment. Samtidigt utvecklar du innehåll och upplägg för att säkerställa att utbildningarna möter branschens aktuella behov och framtida krav. Rollen innebär även att du skapar och uppdaterar kursmaterial inom låsteknik och säkerhet för att hålla innehållet relevant och kvalitativt. Du bidrar också till utvecklingen av digitala läromedel för att anpassa utbildningarna till moderna lärandemetoder och branschens förändringar. Arbetet omfattar både fysiska och digitala kurser, där resor och cirka 10–20 dagars övernattningar per år ingår. Utöver ditt utbildningsansvar representerar du SLR vid branschträffar och externa event, vilket ger dig en aktiv roll i att stärka organisationens ställning i branschen. Du är även ett stöd för medlemmar och kollegor inom organisationen och bidrar vid behov till utvecklingen av andra verksamhetsområden. För att säkerställa att utbildningarna håller hög kvalitet och fortsatt relevans ingår ett kontinuerligt arbete med självstudier och vidareutbildning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst 3 års erfarenhet inom lås- och/eller säkerhetsbranschen Har erfarenhet av undervisning, handledning eller pedagogiskt arbete Meriterande med mästarbrev eller gesällbrev inom låssmedsyrket B-körkort För att lyckas i rollen har du pedagogisk erfarenhet, ett genuint teknikintresse och en nyfikenhet på digitalt lärande. Du är noggrann och strukturerad, med förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Din ansvarskänsla och kommunikativa förmåga gör att du bidrar till en positiv och lösningsorienterad arbetsmiljö, samtidigt som du tar egna initiativ och driver arbetet framåt. Med ett öppet sinne för utveckling vågar du tänka nytt och delar gärna med dig av din kunskap. Du bidrar till en kultur där både affären och arbetsglädjen står i centrum. Övrig information Start: Omgående / med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hägersten, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Interim Education Manager (föräldravikariat) Har du en passion för språk, pedagogik och ledarskap? Då kan detta vara rollen för dig. SpeakCharlie söker nu en Interim Education Manager för ett sex månader långt vikariat. Du får en nyckelroll i att forma och driva utvecklingen av språk- och kulturprogram för yrkesverksamma från hela världen – i ett företag där innovation, kvalitet och lärande står i centrum. Är det här du? Du är självgående, strukturerad och har ett genuint engagemang för språkutveckling och pedagogik. Du har gärna en akademisk bakgrund med språkinriktning, och trivs i en varierad arbetsmiljö där du får växla mellan strategi, operativt arbete och ledarskap. Du inspirerar andra och gillar att driva förbättring. Vi tror att du har: - Erfarenhet av en ledande roll inom utbildning eller språk - Stark bakgrund inom språk och/eller pedagogik - Vana vid att koordinera utbildningar eller projekt - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - God digital kompetens – t.ex. Excel, Google Drive, Office Dina arbetsuppgifter: - Leda och utveckla utbildningsverksamheten tillsammans med vårt team - Koordinera kurser och språkprogram - Stötta våra 70+ språkcoacher genom utbildning och coachning - Utveckla och anpassa kursmaterial - Säkerställa pedagogisk kvalitet - Undervisa vid behov - Samordna och följa upp utbildningsinsatser - Vara en nyckelperson i vidareutvecklingen av våra tjänster Vi erbjuder: En varm, nytänkande och utvecklingsinriktad arbetsplats i tillväxt. Du får ett stort ansvar, stor påverkan – och dessutom härliga kollegor. Välkommen till ett team där idéer får ta plats och där vi bygger framtidens språkutbildning tillsammans! Omfattning: Heltid föräldravikariat, 6 månaders vikariat (Juli-Februari) Start: Mitten på juni. Plats: Stockholm. Ansökan: Vi intervjuar löpande – sök så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!
Interim Education Manager (föräldravikariat) Har du en passion för språk, pedagogik och ledarskap? Då kan detta vara rollen för dig. SpeakCharlie söker nu en Interim Education Manager för ett sex månader långt vikariat. Du får en nyckelroll i att forma och driva utvecklingen av språk- och kulturprogram för yrkesverksamma från hela världen – i ett företag där innovation, kvalitet och lärande står i centrum. Är det här du? Du är självgående, strukturerad och har ett genuint engagemang för språkutveckling och pedagogik. Du har gärna en akademisk bakgrund med språkinriktning, och trivs i en varierad arbetsmiljö där du får växla mellan strategi, operativt arbete och ledarskap. Du inspirerar andra och gillar att driva förbättring. Vi tror att du har: - Erfarenhet av en ledande roll inom utbildning eller språk - Stark bakgrund inom språk och/eller pedagogik - Vana vid att koordinera utbildningar eller projekt - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - God digital kompetens – t.ex. Excel, Google Drive, Office Dina arbetsuppgifter: - Leda och utveckla utbildningsverksamheten tillsammans med vårt team - Koordinera kurser och språkprogram - Stötta våra 70+ språkcoacher genom utbildning och coachning - Utveckla och anpassa kursmaterial - Säkerställa pedagogisk kvalitet - Undervisa vid behov - Samordna och följa upp utbildningsinsatser - Vara en nyckelperson i vidareutvecklingen av våra tjänster Vi erbjuder: En varm, nytänkande och utvecklingsinriktad arbetsplats i tillväxt. Du får ett stort ansvar, stor påverkan – och dessutom härliga kollegor. Välkommen till ett team där idéer får ta plats och där vi bygger framtidens språkutbildning tillsammans! Omfattning: Heltid föräldravikariat, 6 månaders vikariat (Juli-Februari) Start: Mitten på juni. Plats: Stockholm. Ansökan: Vi intervjuar löpande – sök så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!
Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för drygt två år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 2.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat över 1000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som handledare är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa handledare. För att få jobba som handledare inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som Handledare Ett närvarande ledarskap; du kommer att ha veckovisa 1-to-1 möten med närmsta chef och även upprätta en individuell utvecklingsplan som verktyg för att utvecklas i rollen och nå uppsatta mål. Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som Handledare verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
The opportunity The Global Mobility (“GM”) function manages the relocation, assignment, and immigration processes for our growing population of internationally mobile employees, ensuring compliance with all relevant laws and regulations and a positive employee experience. We are searching for a Global Mobility Knowledge & Training Manager who will be responsible for ensuring that the team works with up-to-date standard operating procedures, has the correct knowledge base available to tap into and for providing on-boarding and training materials. The Global Mobility Knowledge & Training Manager provides support to the whole team but also to other internal stakeholders, covering all aspects of the International Assignment and Project Worker process and policy as well as compliance matters. How you’ll make an impact Provide support to the whole team but also to other internal stakeholders, covering all aspects of Global Mobility Responsible for all training and communication materials within Global Mobility Developing and implementing an assignee satisfaction survey Ensuring a standard on-boarding plan is available for all new joiners Preparation and facilitation of regular training of the IA and PW teams on various technical aspects related to international assignments and project worker assignments. Working closely with Internal Communication on any required communications related to Global Mobility within the organization. Your background Team player with excellent organizational and planning skills, who can interact with people of different cultures and nationalities. Enjoys work that is complex and detailed in nature and that involves coaching and training others A bachelor’s or master’s degree in a relevant field, which includes business administration, tax or law as the basis and at least 5 years of relevant work experience in the field of international mobility or global rewards Strong (technical) knowledge of international assignment management, immigration, tax, and employment laws Ability to work in a fast-paced, dynamic environment with multiple tasks at the same time and able to adapt to changing business needs, while maintaining focus on delivering the results within tight deadlines Able to maintain confidentiality and handle sensitive information Fluent in English. Other European languages are a positive. More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Jai Patel [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson [email protected]
Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
Nu söker vi en engagerad teknisk utbildare till Volkswagen Group i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Är du en engagerad och resultatinriktad person som brinner för att leverera högkvalitativa utbildningar och vill vara med och utveckla vårt utbildningskoncept? Om du har en bakgrund inom teknik, gärna inom fordonsindustrin och är utåtriktad och strukturerad, då kan detta vara den perfekta rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd hos Volkswagen Group Om tjänsten I rollen som Utbildare på VGS Training Academy arbetar du med att utveckla våra auktoriserade återförsäljare och servicepartners till att bli framgångsrika i olika befattningar och roller inom området Servicemarknad. Hos oss genomför du utbildningsaktiviteter utifrån fabrikskrav men har också en aktiv roll i att skapa och utveckla pedagogiskt material. Huvudfokus är att utbilda och certifiera våra återförsäljares tekniker och mekaniker inom allt från grundläggande teknisk introduktion till avancerad högvoltsutbildning Kvalifikationer För att anses kvalificerad för tjänsten ser vi att du har en bakgrund inom teknik gärna inom fordonsindustrin och gärna erfarenhet av arbete med pedagogiska färdigheter från en roll som utbildare. I rollen krävs även att du talar flytande svenska och känner dig bekväm i att prata och skriva på engelska. Goda kunskaper inom Office 365. Du har även körkort för manuell växellåda. Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är: Engagerad och motiveras av att utveckla andra. Driven och motiverad. Ansvarsfull och pålitlig. Lagspelare. För att du ska trivas i rollen ser vi att du både vill och kan arbeta deltagarcentrerat genom att varva teori med praktiska övningar som ger effekt direkt i utbildningen. Detta ställer krav på att man är flexibel och anpassningsbar. Vi genomför läraktiviteter på plats hos oss men även utbildningar via Teams. Du har ett gott självledarskap, mycket god kommunikationsförmåga och trivs med blandade lärmiljöer - blended learning. Tillsammans med kollegor i teamet, bidrar du i förbättringsarbete och strävar efter att nå uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla relationer, lever vår värdegrund driv, integritet och hållbarhet och skapar god gemenskap. Vi erbjuder en arbetsplats där engagemanget är högt och som vår kollega får du dela dina dagar med riktigt duktiga och härliga kollegor i en fantastisk miljö. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Volkswagen Group Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör. Vi marknadsför Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT, CUPRA, koda, Porsche och Volkswagen Transportbilar – samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden. I företagsgruppen ingår även dotterbolaget Europcar.
Välj ett jobb för att visa detaljer