Yrkeslärare Bygg- och anläggningsprogrammet, Anderstorpsgymnasiet

Vi söker dig som vill utbilda elever inför framtidens arbeten i byggbranschen! Få möjligheten att förbereda eleverna inför deras kliv ut i arbetslivet. Dina insatser kommer att betyda något varje dag för både elever och för branschen i stort. Här jobbar vi mest av allt för andra och varandra. Det gemensamma målet med vårt arbete är att skolan ska fungera så bra som möjligt för alla elever. Anderstorpsgymnasiet finns i centrala Skellefteå och har 1000 elever och 150 medarbetare. Läs mer om Anderstorpsgymnasiet här: http://www.skelleftea.se/anderstorpsgymnasiet Intervjuer kan komma att ske löpande, vänta inte med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som yrkeslärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i karaktärsämnen inom byggprogrammet. I undervisningen ingår både teoretiska och praktiska moment. Du ansvarar för att bidra med kunskap och engagemang i ämnet. Du kommer att ingå i ett arbetslag där det är naturligt att samarbeta och stötta varandra. Även samarbete med elever och föräldrar är en viktig del av uppdraget, liksom kontakt och samverkan med branschen. Tillsammans med kollegor arbetar du aktivt med verksamhetens utvecklingsarbete och värdegrund. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från byggbranschen. Erfarenhet av anläggningsarbete såsom utsättning och arbete med laser är meriterande. Genomförd yrkeslärarutbildning med inriktning mot byggprogrammets karaktärsämnen är önskvärt, men inget krav. Vi ser det som meriterande om du är legitimerad yrkeslärare, men ser gärna att du som ännu inte fått din legitimation eller som inte läst yrkeslärarutbildningen också söker jobbet. Du har god förmåga att leda undervisningen i såväl praktiska som teoretiska delar av utbildningen. Du är inte främmande för att använda ny teknik som ett naturligt verktyg i undervisningen. Som lärare har du förmåga att leda, motivera och planera arbetet så att eleverna når sina mål. B-körkort är ett krav för denna tjänst. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Lärare till undersköterskeutbildning för vuxna

Vilhelmina kommun söker en lärare till vår undersköterskeutbildning heltid, visstidsanställning. Möjlighet till förlängning. Lärcentrum utökar och har ansökt om en yrkeshögskola inom välfärdsteknik, och behöver därför en ersättare för ordinarie personal. Tjänsten tillsätts när erfordeliga beslut tas i maj 2024. Vår undersköterskeutbildning för vuxna är av strategisk betydelse för att möta behovet av undersköterskor i kommunen och i regionen. Vi söker en person som arbetar/arbetat inom området och med goda kunskaper i ingående kurser, god pedagogisk förmåga och ett vuxenpedagogiskt perspektiv. Läs mer om utbildningen på https://vilhelminalarcentrum.se/utbildningar/vard/ Vilhelmina Lärcentrum är en enhet för vuxnas lärande. I enheten ingår grundläggande vuxenutbildning, anpassad utbildning, svenska för invandrare, gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskola, högskoleservice samt uppdragsutbildning till företag.  Bor du inte i Vilhelmina idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/kommun-och-politik/lediga-jobb/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Arbetsuppgifter Tjänsten består i att vara lärare för vår undersköterskeutbildning, att planera och genomföra kurser inom utbildningen. Du kommer att jobba självständigt, men du kommer att ha mycket kontakter med utbildningsledaren för utbildningen, med enhetschefer inom vård och omsorg och med kollegor inom andra vård och omsorgsutbildningar på Lärcentrum och Malgomajskolan.  Kvalifikationer Du bör vara utbildad sjuksköterska alternativt undersköterska, gärna med en pedagogisk examen inom området. Du har god pedagogisk förmåga, ett vuxenutbildningsperspektiv samt är bekväm med både teori och praktik . Du har också en utpräglad social förmåga och samarbetsförmåga samt god digital kompetens då vi eftersträvar en utbildning som är distansanpassad men med praktiska delar på plats. Kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetsmarknads- och vuxenutbildningschef Lars Gavelin gärna via mejl, [email protected] eller per telefon 073-062 13 29.   Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Lärare till barnskötarutbildning för vuxna

Vilhelmina kommun söker en lärare till vår barnskötarutbildning heltid, tills vidare-tjänst. Vår barnskötarutbildning för vuxna är av strategisk betydelse för att möta behovet av barnskötare i kommunen och i regionen. Vi söker en person som arbetar/arbetat inom området och med goda kunskaper i ingående kurser, god pedagogisk förmåga och ett vuxenpedagogiskt perspektiv. Läs mer om utbildningen på https://vilhelminalarcentrum.se/utbildningar/barnskotare Vilhelmina Lärcentrum är en enhet för vuxnas lärande. I enheten ingår grundläggande vuxenutbildning, anpassad utbildning, svenska för invandrare, gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskola, högskoleservice samt uppdragsutbildning till företag. Lärcentrum och Arbetsmarknadsenheten ingår i en verksamhet och leds av en arbetsmarknads- och vuxenutbildningschef. Bor du inte i Vilhelmina idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/kommun-och-politik/lediga-jobb/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Arbetsuppgifter Tjänsten består i att vara lärare för vår barnskötarutbildning, att planera och genomföra kurser inom utbildningen. Du kommer att jobba självständigt, men Du kommer att ha mycket kontakter med utbildningsledaren för utbildningen, med handledare på förskolor i regionen och med arbetskamrater inom andra områden på Lärcentrum.  Kvalifikationer Du bör vara utbildad förskollärare, gärna med en pedagogisk examen inom området. Du har god pedagogisk förmåga, ett vuxenutbildningsperspektiv samt är bekväm med både teori och praktik . Du har också en utpräglad social förmåga och samarbetsförmåga samt god digital kompetens då vi eftersträvar en utbildning som är distansanpassad men med praktiska delar på plats. Kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetsmarknads- och vuxenutbildningschef Lars Gavelin gärna via mejl, [email protected] eller per telefon 073-062 13 29.   Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Utbildningsledare till Elevera Education Group

Utbildningsledare till Elevera Education Group (EEG) EEG driver fyra yrkeshögskolor med fyra olika inriktningar, och vi söker nu efter flera härliga kollegor till vårt kontor i Malmö. Kan du självständigt driva projekt och gillar ansvar? Har du lätt för att knyta kontakter och känner dig trygg i att kommunicera på svenska i tal och skrift? Söker du en bred roll där ledning av individer och grupper varvas med administration? Då är det dig vi söker som utbildningsledare till Elevera! Ovan är bara ett axplock av förekommande arbetsuppgifter och känns det spännande med att den ena veckan inte är den andra lik kan detta vara rollen för dig, i att kompetensförsörja Sverige. Vem är du och vem söker vi? Rollen kallas hos oss Utbildningsledare, men motsvarar en projektledarroll. Vi söker en person med ett stort eget driv som är självgående, lösningsfokuserad, flexibel och som tycker om att driva många kontaktytor samtidigt, där både studerande, föreläsare och företag ingår. Du ska också tycka om att ha en roll med ansvar för de studerandes och utbildningens resultat i nära samarbete med övriga medarbetare. Du bidrar med en härlig energi och positivitet och förstår begreppet att man ingår i och är varandras arbetsmiljö, då teamarbete på daglig basis är en viktig del. För att klara rollen behöver du ha erfarenhet av att självständigt kunna planera din arbetstid och är van vid att arbeta mot deadlines, jobba i system och med admin och gärna mot uppsatt budget. Det är viktigt att du känner dig trygg med att kunna tala inför både mindre och större grupper. Själva yrkesrollen som utbildningsledare lär vi dig, om du inte är utbildningsledare idag. Arbetsuppgifter i huvudsak Som utbildningsledare har du en central roll och kommer till exempel att jobba med: • Ansvara för utbildningsplanering • Rekrytera och kvalitetssäkra utbildare och ibland ledamöter till den ledningsgrupp som arbetar med utbildningen • Följa processbeskrivningar och sköta all dokumentation kring utbildningen • Ha kontakt med myndighet, branschföretag och hjälpa de studerande i mål med sin LIA/praktikanskaffning och deras studier. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som lätt kan sätta dig in i en ny roll och som inte ser några hinder i att arbeta digitalt och i system. Placering i Malmö. Tjänsten är en heltidstjänst och provanställning tillämpas. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan tillsättas innan platsannonsen lyfts bort. Startdatum senast 1/8 2024, gärna startdatum i juni (i juli är man ledig). Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] I ämnesraden skriver du UL Malmö. I Elevera Education Group ingår Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen!

16 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Utbildningsledare med uppdrag som biträdande enhetschef

Gemensamma verksamhetsstödet Är du intresserad av att arbeta med att leda och utveckla utbildningsstödet vid SLU i Alnarp? Då är detta jobbet för dig.  Om jobbet Som utbildningsledare är du ett stöd till fakultetsledningen i frågor som rör högskoleutbildning på grundläggande och avancerad nivå. Du jobbar med fakultetens övergripande utbildningsadministrativa frågor på uppdrag av och i samarbete med prodekan för grundutbildning, programstudierektorer och fakultetens institutioner, och du är vid vissa tillfällen föredragande i fakultetens beredande och beslutande organ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som utbildningsledare är att ansvara för att på ett effektivt sätt leda och utveckla fakultetens utbildningsstöd samt att ta fram beslutsunderlag och liknande. Vidare representerar du kansliet i olika sammanhang och ingår i och samarbetar med arbetande forum på en gemensam och övergripande SLU-nivå. Eftersom anställningen är placerad på SLU:s campus i Alnarp kan du också bli involverad i lokala utvecklingsprojekt som berör universitetets utbildningar, exempelvis utveckling av undervisningsfaciliteter, pedagogiska aktiviteter, marknadsföring och liknande frågor med anknytning till grundutbildningen. Du kommer att ha verksamhets- och personalansvar för utbildningsgruppen, som ingår i enheten för utbildnings- och ledningsstöd på fakultetskansliet. Gruppen har för närvarande nio medarbetare: utbildningsledaren, tre utbildningshandläggare samt fem utbildningsadministratörer. Enheten består också av ledningsstödsgruppen, som leds av enhetschefen (forskningssekreteraren). Enhetschefen har även budgetansvar för hela enheten. Tillsammans kommer du och enhetschefen att samarbeta kring enhetens utveckling och ni ingår båda i kansliets ledningsgrupp. Din bakgrund  Vi söker dig som har relevant högskoleexamen och erfarenhet av att arbeta med utbildningsverksamhet inom högskolesektorn. Du förutsätts ha god kunskap om de lagar, förordningar och regler som styr högre utbildning i landet samt de administrativa stödsystem som används av lärosätena. Erfarenhet av den typen av verksamhetsstödjande arbete är starkt meriterande. Egen undervisningserfarenhet vid högskola eller universitet är också meriterande liksom ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat utrednings- och planeringsarbete och/eller projektledning. Ditt arbete ställer höga krav på självständighet och på analytisk förmåga. Du måste vidare kunna samarbeta med olika typer av personalgrupper på ett smidigt och effektivt sätt. Du ska ha en högt uppdriven servicekänsla och en mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska såväl som på engelska. Du ska vidare ha förmåga att inta ett övergripande perspektiv på utbildningsadministrativa frågor. Som biträdande enhetschef ska du dessutom kunna skapa engagemang och delaktighet, vara lyhörd för personalens och verksamhetens behov, vara beredd att utveckla dig själv och den verksamhet du leder samt mål- och resultatinriktad. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Om oss Fakultetskansliet vid SLU:s fakultet för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap (LTV) utgör en del av universitetsadministrationen och har sitt säte i Alnarp. Kansliets främsta uppgift är att bistå fakultetens ledning och dess institutioner med beslutsunderlag och administrativt stöd inom fakultetens olika verksamhetsområden. Vid kansliet arbetar vi med planering, ärendeberedning, ekonomistyrning, uppföljning, expertstöd, löpande administration, utredningar och liknande uppgifter. Kansliets medarbetare är också sekreterare och föredragande i fakultetens olika nämnder, kommittéer och utskott. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 100% Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-05-12. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Utbildare/Examinator för Krav- och Säkerhetsutbildningar, VBU

Västerbergslagens utbildningsförbund (VBU) är ett kommunalförbund som har två medlemskommuner; Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, anpassad utbildning ungdom och vux, yrkeshögskoleutbildning, uppdragsutbildning, kommunala aktivitetsansvaret (KAA) samt kulturskola. VBU har ca 250 anställda, ca 3 000 elever och omsätter ca 260 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra skolenheter hittar du på vår hemsida. Dina arbetsuppgifter Inom Uppdragsutbildningen tillhandahåller vi krav- och säkerhetsutbildningar till våra kunder, som är företag och förvaltningar i vårt närområde. Våra utbildningar ska hålla god kvalitet och uppfylla de lagkrav som ställs på denna typ av utbildning. Som godkänd examinator inom truck, travers, lift och fallskydd håller du i både teoretisk och praktisk utbildning för våra kunder. Planering och administration gör du tillsammans med ett team som, förutom dig, består av övriga utbildare enhetens rektor samt administratör för enheten. Som utbildare kommer du att ha mycket kommunikation med de chefer som beställer utbildningar och ibland kan olika anpassningar behöva göras i dialog med företagen. En förutsättning för att kunna trivas i rollen är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har behörighet att köra/använda truck, travers, skylift och fallskydd. Ett stort plus är om du dessutom är godkänd examinator för dessa krav- och säkerhetsutbildningar. Vi kommer dock att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och om du är rätt person för uppdraget, så får du även de utbildningar som krävs. Du ska kunna hålla i både teoretisk och praktisk undervisning inom dessa områden, varför någon form av pedagogisk utbildning eller motsvarande erfarenhet är meriterande. Ett stort plus är om du även kan hålla dessa utbildningar på engelska. Som person är du flexibel, har god planeringsförmåga och har förmågan att skapa goda relationer med såväl kunder och kollegor. Om anställningsvillkoren Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Heltid. Start så snart som möjligt. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning.   Om ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev, ett utdrag ur belastningsregistret och ett CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 30 juni 2024. Tillsättning av tjänsten kan ske tidigare än sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.    Kontaktperson Kristina Beyerl-Karlsson Rektor 0240-565987 [email protected] Mikael Hellsing Examinator Uppdragsutbildningen 0240-86248 [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Utbildningsledare Yrkeshögskolan - För dig som gillar högre utbildning.

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.Om tjänsten Arbetslivsförvaltningen arbetar för att hjälpa invånare till sysselsättning. Heta Utbildningar Yrkeshögskolan i Härnösand bidrar för att tillgängliggöra högre utbildning i Kommunen och Regionen. Arbetsuppgifter Som utbildningsledare ansvarar du för planering, organisation och genomförande av olika yrkeshögskoleutbildningar och i förekommande fall även andra utbildningsformer. Arbetet sker i ett nära samarbete med näringsliv och branschorganisationer. I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår bland annat kursutveckling, myndighetskontakter, antagning, kvalitetsarbete, studerandekontakter samt ledningsgruppsarbete. Utbildningsledaren håller ihop kurserna till en helhet för de studerande. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom relevant yrkeshögskoleutbildning eller högre nivå. Du har god datavana. Meriterande är att ha arbetat som utbildningsledare inom yrkeshögskolan eller liknande samt om du har kunskaper inom områdena industri eller energi. Du har gärna vana av systemet itslearning. Vi ser också gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning med någon form av tekniskt inslag samt att du jobbat med pedagogiskt arbete. Som person är det viktigt att du är strukturerad, administrativ och kreativ, har en problemlösande förmåga samt är flexibel vid förändringar. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid samarbetsförmåga och din personliga lämplighet för uppdraget. Det är viktigt att vara planerande och se komplexa mönster samt ha förmåga att följa upp verksamheten löpande. Övrig information Anställning tillsvidare. Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Startdatum: 1 september eller enligt överenskommelse. Detta om erfordliga beslut tas om start av utbildningar till hösten. Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Academic Manager

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the company and its schools can be found at www.engelska.se Role of Academic Manager (7-9) IES Täby The purpose of the Academic Manager is to support the Principal and Assistant Principals with coordination of academic and remedial education efforts in Years 7-9, as well as all matters related to the social and emotional success of students at IEST. The Academic Manager is authorized to: 1. Coordinate meetings with guardians, logopeds and school personnel to discuss matters relating to the academic, social and emotional success of students. 2. Decide on extra adjustments and classroom strategies to be used for students in need 3. Initiate and document remedial program investigations, and follow up on those programs4. Be in contact with outside agencies i.e BUP, Social Services. 5. Assist the student care team in the resolution of student care cases when necessary. Duties and responsibilities Deliver “Command of English” 1. Work to ensure that we use English as the staff language and to communicate in the corridors, classrooms and meetings. Deliver “A safe and orderly school environment where teachers can teach and students learn” 1. Support the student care team in working with students with academic and behavioral issues, ex “hemmasittare”. 2. Establish a shared vision for the development of the academic awareness of the students and promoting the ethos and values of the school whilst working with the academic coordinators (4-6). 3. To promote high pedagogical standards and a shared vision of how to improve the academic habits of the students in the school whilst working with the academic coordinators (4-6). 4. Evaluate / develop a working knowledge and understanding of best practices for the IES Täby work environment procedures whilst working with the academic coordinators (4-6). 5. Co-Lead and report the progress of IES Täby Years 7- 9 academic meeting. Deliver “High academic expectations and aspirations”1. To support the Assistant Principals and teachers and follow up on the implementation of remedial programs and extra adjustments whilst working with the academic coordinators (4-6). 2. To support the Assistant Principals in the development and evaluation of the school assistants in their delivery of a safe working environment and the effective delivery of the remedial education programs whilst working with the academic coordinators (4-6). 3. To coach teachers and help them develop into effective educators in the Swedish school system whilst working with the academic coordinators (4-6). .4. To ensure that all members of staff follow processes and procedures in relation to a safe working environment, remedial education and specialized support whilst working with the academic coordinators (4-6). 5. Assist the Principal and Assistant Principals in academic matters such as coordinating the national tests whilst working with the academic coordinators (4-6). 6. Contact with BUP, Social Services, and all other outside agencies. Who are you? / Vem är du? - You are a visible role model with a strong presence in the academic life of the school. - You have a good structural ability to plan, execute and deliver results in the academic quality work processes that IES Täby is currently embarking on. - You are a safe and stable person and leader for others, an excellent teacher and a role model for instructional innovation - You have a good ability to communicate to be able to build: professional relationships, understanding and to make employees, parents and students feel safe. - You think ahead, plan for the long term and base your decisions with a holistic perspective which encompasses academic routines on both of our campuses. - You are flexible and adaptable to change, whilst following through on outcomes. - You enjoy working with young people and thrive in the school environment. - You have the instinct to put students in the centre of every decision and action. Requirements/ Kravprofil - Prior experience in leading others in a similar school environment - Relevant pedagogic degree/education that you may be able to draw from - Experience of working in an International School or bilingual school is an advantage and you should be fluent in English and ideally Swedish and possess relevant education and experience in leadership. - Preferred experience as a HoD and LGR22 experience is desired.   Application The recruitment process will be taking place with interviews and more during the afternoon of 12/4, of 18/4 and of 19/4 at IES Täby or digitally. Interviews are conducted continuously during the application period, and the position may be filled before the application period ends. For more detailed information on the role, please reach out to Ibrahim Amdaouech (HR) at [email protected].

1 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Engagerad Utbildare med ansvar till Fordonsakademin

Om du har erfarenhet från arbete med bilskador, är van vid att hantera Cabas och har en stark drivkraft för utveckling, då är detta möjligheten för dig! Vi är på jakt efter dig som är redo att omfamna en omfattande roll inom vår utbildningsavdelning. Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra. Vi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten. Om tjänsten Vi utökar nu vår utbildningsavdelning och söker därför en utbildare med en ansvarsroll. Denna position innebär en bred uppgiftsportfölj med fokus på att utbilda, främst riktat mot bilskadebranschen men även inom den övriga servicemarknaden. Rollen inkluderar även en rad varierande arbetsuppgifter inom kompetensförsörjning där du kommer arbeta direkt med våra kunder för att marknadsföra våra utbildningar, delta i utvecklingen av nya utbildningar, leda samarbetsprojekt med partnerföretag och mycket annat som bidrar till en givande utveckling. Kvalifikationer Med anledning av att majoriteten av våra utbildningar är inriktade mot skadebranschen och bilskaderådgivning, är det viktigt att du har erfarenhet från att ha arbetat som bilskaderådgivare eller i en liknande position under minst två år. Därför ser vi att du har goda kunskaper i affärssystemet Cabas, och även hanterar något av de övriga affärsystemen Kobra, Tacdis, Automaster eller liknande. Dessutom behöver du vara duktig på att skriva, samt hanterar Officepaketet. Körkort är ett krav då det förekommer resor. Meriterande: - Genomfört Cab Groups utbildning CVDA - Tidigare arbetat som utbildare eller liknande inom ovan område Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en person som älskar variation, har en passion för att coacha och lära ut, och trivs i en roll där du kan göra skillnad. Dina egenskaper ser vi som följande: - Du har en stor social förmåga - Du är mycket villig för utveckling - Du är driven och självgående - Du är initiativtagare - Du är ansvarsfull För att ansöka till denna spännande möjlighet, skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din relevanta erfarenhet och varför du är den rätta personen för denna roll. Vi ser fram emot att läsa om hur din bakgrund, dina färdigheter och dina ambitioner matchar med det vi söker.

6 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Pedagogiskt ansvarig till Yrkessvenska

Pedagogiskt ansvarig Merit AB söker pedagogiskt ansvariga till Yrkessvenska till områdena - Kalmar med leveransorterna Västervik och Kalmar, - Kronoberg med leveransorten Växjö Merit bedriver Yrkessvenska på uppdrag av Arbetsförmedlingen med olika inriktningar i samarbete med yrkesutbildningar, hos olika utbildningsanordnare och på plats på Merit. Undervisningen knyts nära deltagarna och det yrkesspråk de behöver för sin pågående yrkesutbildning och för kommunikationen i sitt framtida yrke. Vi söker dig som är - behörig lärare i svenska som andraspråk - ha minst två års erfarenhet av undervisning i svenska som andraspråk Är du också intresserad av att driva utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som pedagogiskt ansvarig på Merit! Den pedagogiskt ansvariga säkerställer och ansvarar för - metoder för språkinlärning - pedagogik, studiematerial och utbildningssituation - stöd och handledning till övriga pedagoger Den pedagogiskt ansvariga kommer även att vara undervisande pedagog i Yrkessvenska. Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024