Utbildningsledare

Sök bland 39 lediga jobb som Utbildningsledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teknisk utbildare till Volkswagen Group Sverige

Nu söker vi en engagerad teknisk utbildare till Volkswagen Group i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Är du engagerad och resultatinriktad person som brinner för attleverera högkvalitativa utbildningar och vill vara med ochutveckla vårt utbildningskoncept? Om du har en bakgrund inomteknik, gärna inom fordonsindustrin och är utåtriktad ochstrukturerad, då kan detta vara den perfekta rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd hos VolkswagenGroupOm tjänstenI rollen som Utbildare på VGS Training Academy arbetar du medatt utveckla våra auktoriserade återförsäljare och servicepartnerstill att bli framgångsrika i olika befattningar och roller inomområdet Servicemarknad. Hos oss genomför duutbildningsaktiviteter utifrån fabrikskrav men har också en aktivroll i att skapa och utveckla pedagogiskt material.Huvudfokus är att utbilda och certifiera våra återförsäljares tekniker och mekaniker inom allt från grundläggande teknisk introduktion till avancerad högvoltsutbildning Kvalifikationer För att anses kvalificerad för tjänsten ser vi att du har enbakgrund inom teknik gärna inom fordonsindustrin och gärna erfarenhet av arbete med pedagogiska färdigheter från en rollsom utbildare. I rollen krävs även att du talar flytande svenska och känner dig bekväm i att prata och skriva på engelska. Goda kunskaper inomOffice 365. Du har även körkort för manuell växellåda. Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är: Positivt inställd till arbetet och problemlösning. Driven och motiverad. Ansvarsfull och pålitlig. Lagspelare. För att du ska trivas i rollen ser vi att du både vill och kan arbeta deltagarcentrerat genom att varva teori med praktiska övningar som ger effekt direkt i utbildningen. Detta ställer krav på att man är flexibel och anpassningsbar. Vi genomför läraktiviteter på plats hos oss men även utbildningar via Teams. Du har ett gott självledarskap, mycket god kommunikationsförmåga och trivs med blandade lärmiljöer - blended learning. Tillsammans med kollegor i teamet, bidrar du i förbättringsarbete och strävar efter att nå uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla relationer, lever vår värdegrund driv, integritet och hållbarhet och skapar god gemenskap. Vi erbjuder en arbetsplats där engagemanget är högt och som vår kollega får du dela dina dagar med riktigt duktiga och härliga kollegor i en fantastisk miljö. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Volkswagen Group Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör. Vi marknadsför Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA, Porsche och Volkswagen Transportbilar – samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden. I företagsgruppen ingår även dotterbolaget Europeisk Biluthyrning AB

12 juli 2024
Sista ansökan:
15 december 2024
Projektledare för omställningen till ny socialtjänstlag

ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen söker en Projektledare för omställningen till ny socialtjänstlag. Nästa år beräknas en ny socialtjänstlag träda i kraft. Ambitionen är en förebyggande och lättillgänglig socialtjänst. Bland annat ska socialtjänsten arbeta mer förebyggande, insatser ges tidigare och på ett enklare sätt än idag. Socialtjänsten ska också bli ännu mer kunskapsbaserad, där bästa tillgängliga kunskap används och där ny kunskap kontinuerligt utvecklas, sprids och omsätts av professionen. Vi förbereder nu arbetet med omställning till ny socialtjänstlag i projektform och söker därför en duktig projektledare som kan leda arbetet i hela förvaltningen. Projektledaren ingår i förvaltningsledning men arbetar tillsammans med alla verksamheter. Arbetsuppgifter: Som projektledare för omställningen till nya socialtjänstlagen kommer du att samordna och leda förvaltningens arbete genom att: • Kartlägga behov och förutsättningar för omsorgsförvaltningens omställning mot en ny socialtjänstlag. • Planera, leda och implementera de förändringar som ska genomföras lokalt kopplat till omställningen. • Kommunicera pågående arbete internt inom förvaltningen. Som projektledare kommer du att bidra i framtagandet av en gemensam strategi för omsorgsförvaltningen och aktivitetsplan för arbetet framåt. KVALIFIKATIONER För denna tjänst krävs att du har: • socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. • erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete • flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom ett eller flera av socialtjänstens verksamhetsområden • vara väl bekant med socialtjänstens uppdrag och nuvarande socialtjänstlag. Det är meriterande om du har erfarenhet av chefs- eller ledarrollen eller av arbete på strategisk nivå. Vi ser gärna att du arbetat inom verksamhetsområdet barn och unga då detta område är av särskild vikt vid omställningen till nya socialtjänstlagen. Vi söker dig som kan arbeta självständigt, strukturerat och lösningsfokuserat med uppdraget. Du skapar engagemang och motivation i utvecklingsarbetet och har en god förmåga att stötta och vägleda chefer och medarbetare i omställningen. Du arbetar processinriktat och innovativt när du leder arbetet med omställningen till en ny socialtjänstlag och en sammanhållen socialtjänst. För att lyckas i rollen behöver du kunna samverka internt så väl som externt och vara bekväm att prata inför större grupper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med din ansökan!

8 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Technical Training Instructor – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som Technical Training Instructor ingår du i ett kunnigt utbildningsteam som utbildar, utvecklar och levererar Kongsberg Maritimes produktutbildning för både interna och externa kunder. Tillsammans med utbildningsteamet kommer du arbeta kreativt för att kontinuerligt utbilda våra kunder och utveckla vårt utbildningscenter, utbildningsmaterial och våra metoder. Utbildningar som du är med och håller i sker på plats i Kristinehamn, runt om i regionerna och digitalt – vilket innebär att du ibland får resa och uppleva nya plaster. Utbildningar täcker KM:s Kamewa/Kristinehamns produkter, inklusive vattenjet, propellrar, PODS och Canman styrsystem. Hand i hand med utbildning på plats är du tillsammans med teamet ansvarig för planering och förberedelser av utbildningscentret samt för diverse logistik- och värdaktiviteter för deltagarna under underbildningsbesöken. Det kan innebära att skicka ut kursdetaljer, inbjudningar, agera värd under besöken, löpande utveckling av material och utrustning samt allmänt underhåll. Våra utbildningsgrupper består vanligtvis av mellan 8–12 deltagare från hela världen, så du får chansen att träffa och nätverka med människor från olika kulturer och bakgrunder. Vi erbjuder dig en innovativ arbetsplats med goda förmåner och härlig gemenskap. Tjänsten är placerad i Kristinehamn och tillåter hemarbete om möjligt företagets policy. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av framdrivningsprodukter samt av mekanik och hydraulik. Exempelvis skulle dina tidigare roller kunna vara inom fältservice, teknisk support, som flygplanstekniker eller mekaniker inom skogsmaskiner. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper och vi söker dig som har intresse av att kombinera det tekniska med det mänskliga. Du är en kommunikativ, relationsskapande och självgående person som gillar att lära nytt och utmanas. Du har ett intresse av att förstå hur saker fungerar på djupet, samtidigt som du är bekväm med att nätverka och stå inför andra människor och utbilda. Goda kunskaper i engelska, skriftligt och munligt, är ett krav för denna tjänst då majoriteten av våra utbildningar hålls på engelska. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap, alternativt att du bott i Sverige i minst 5 år. Om oss Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder. På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar ca 300 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Johanna Högeryd på 072–310 29 72. Välkommen med din ansökan senast 20 augusti.

8 juli 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024
Utbildningsledare Påhlmans Handelsinstitut

Påhlmans Handelsinstitut (PHI) söker en Utbildningsledare som vill växa tillsammans med organisationen.  VI ERBJUDER   Påhlmans Handelsinstitut erbjuder en roll som Utbildningsledare för både leveransen av YH-utbildningar samt för våra betalkurser- och utbildningar.  Vi söker dig som har erfarenhet av utbildningsledarrollen inom YH men samtidigt vill prova på något nytt och få möjligheten att växa i en mindre organisation. Du ska bidra med energi och framåtanda där du både utvecklar utbildningsutbudet och är navet i vår gemensamma resa med relevanta utbildningar som ligger nära branschens behov.   Vi önskar att du är med och bidrar till att vi som verksamhet växer och att du i en sådan resa har möjlighet att ta ett större ansvar för vår gemensamma utveckling.  Tillväxt och utveckling tillsammans är ledord som vi arbetar utifrån inom samtliga våra verksamheter. Du erbjuds en roll med stort ansvar och frihet att mot bakgrund av dessa ledord bidra till fortsatt utveckling av vårt utbud av utbildningar och kurser.  OM TJÄNSTEN   Det övergripande ansvaret i rollen som utbildningsledare för YH-verksamheten anges i förordningen (2009:130) om Yrkeshögskolan.  I rollen som utbildningsledare ansvarar du för att uppsatta ekonomiska mål nås för både utbildningar och kurser. I budget och prognosarbetet ansvarar du för relevanta underlag till processen.   Du ansvarar även för kvalitetsarbete och kvalitetsredovisning avseende genomförda utbildningar samt sammanställning av kursutvärderingar, rapportering och statistik.  Mot bakgrund av vårt behov med att ständigt förbättra och utveckla befintliga utbildningar och kurser ansvarar du för utveckling av leveransmodeller till befintliga utbildningar och kurser. Vidare är du en del i arbetet med vidareutveckling av nya utbildningar och kurser i områden relevanta för PHI.  Du har ett övergripande ansvar för den administrativa driften och att säkerställa dess processer. Du ansvarar även för arbetet med kundvård, aktivt säljarbete och merförsäljning samt samarbetar med marknadsavdelningen för annonser och publikationer på sociala medier.   I organisation finns bland annat stödfunktioner som; administratör, affärsutvecklare hos Påhlmans handelsinstitut och även marknad, It, och ekonomi som vi delar med vår moderorganisation Medborgarskolan. Som Utbildningsledare rapporterar du direkt till verksamhetschef för Påhlmans Handelsinstitut.   KVALIFIKATIONER   Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av att vara Utbildningsledare inom ramen för Yrkeshögskoleutbildningar.  Du har med fördel Universitet- eller högskoleexamen eller liknande gärna med inriktning mot pedagogik, administration eller ekonomi samt erfarenhet av att arbeta systematisk med både utveckling och kvalitet.  Rollen kräver att man arbetar mål- och resultatinriktat, har affärsmässigt tänk och förståelse för lönsamma utbildningsmodeller. De många mötena med människor ställer krav på att man är lösningsfokuserad, positiv och har ett stort engagemang för människor och utbildning.  ANSÖKAN  Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med inledande provanställning om sex månader.  Tillträde sker snarast eller utifrån överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 18 augusti, men du är välkommen med din ansökan redan idag då vi arbetar löpande med urval och intervjuer. Tjänsten kan även komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Daniel Lindsjöö, skolchef vuxenutbildning för Medborgarskolan Region Stockholm, via 010-157 50 44 eller [email protected]  Facklig kontakt för Unionen nås via [email protected].  OBS!  På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail. Vi undanber oss kontakt från säljare av rekryteringstjänster.  Påhlmans Handelsinstitut (PHI) startade 1881 och har alltid haft en stark inriktning på utbildningar i nära samverkan med näringslivet. Våra kurser och utbildningar är främst inom ekonomi, juridik och HR. Påhlmans Handelsinstitut består av ca 5 medarbetare som svarar för administration, utveckling och förvaltning samt ett stort antal undervisare på konsultbasis. Idag består PHI av två affärsben, Yrkeshögskola samt vårt öppna kursutbud. Påhlmans Handelsinstitut är en del av Medborgarskolan i Stockholm.  Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KK-utbildning) samt företagsutbildningar. Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm

5 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Vi söker en agil utveckligsledare som brinner för gymnasieutbildning!

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på www.praktiska.se. Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. AMBITION handlar om att vi har höga förväntningar på varandra och våra elever, men också att vi ska ge våra elever den bästa undervisningen och agera professionellt och tydligt. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev. Vårt mål är att ge den nya generationens arbetskraft, våra elever, möjlighet att vara med och förändra sina branscher i frågor om inkludering, mångfald, jämställdhet och hållbarhet. GLÖD symboliserar det engagemang som vi har för varje elev men också för arbetsgivarens situation. Det symboliserar även vår stolthet över vår verksamhet och vårt viktiga uppdrag som del av yrkesutbildare i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Ditt uppdrag Om du brinner för skolutveckling, är snabbtänkt, snäll med elevens bästa i konstant fokus så har vi ett roligt och viktigt jobb till dig! Vi söker en engagerad och erfaren specialist för att stötta skolor i deras utvecklingsarbete. I denna dynamiska och agila roll kommer du att ha en viktig uppgift i att stödja rektorer och skolledningar med att förbättra och utveckla deras verksamhet. Arbetet innebär både stöd på distans och på plats på någon av våra 36 skolor, vilket betyder att arbetet innebär mycket resande. Det är därför av vikt att du både uppskattar och har möjlighet att resa under veckodagarna. Då tjänsten är ny hos oss kommer vi att, tillsammans med dig, utveckla den men arbetsuppgifter som kan komma att ingå är: Strategisk planering • Utveckla och implementera långsiktiga strategier för skolutveckling • Analysera styrkor, svagheter och möjligheter Kvalitetsarbete • Analysera resultat • Utvärdera och förbättra undervisningsmetoder och skolmiljö • Säkerställa att regelverk och interna riktlinjer efterlevs Personalutveckling • Planera och genomföra fortbildning och kompetensutveckling för personal • Stödja rektorer och lärare i pedagogiskt ledarskap och undervisningsmetoder Resursförvaltning • Vara ett stöd i att hantera resurser effektivt utifrån identifierat behov Kommunikation och samverkan • Kommunicera skolutvecklingsinitiativ och resultat till huvudman Projektledning • Planera, genomföra och följa upp utvecklingsprojekt • Hantera förändringsprocesser och implementera system och rutiner Din profil Vi söker dig som brinner för skolutveckling! Du har relevant högskoleutbildning inom pedagogik och har tidigare arbetat med uppföljning och analys av skolans verksamhet på skol- och/eller huvudmannanivå, och är väl förtrogen med gymnasieskolans författningar och styrdokument. Du har erfarenhet av förändringsarbete och av att utarbeta och förankra processer som bidrar till utveckling av verksamheten. Du är drivande och självgående i ditt uppdrag, samtidigt som du aktivt bidrar med kompetens och erfarenhetsutbyte för teamets övergripande utveckling. Kommunikativt har du lätt att anpassa dig efter situation och person för att nå fram med ditt budskap, och har en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Vi erbjuder På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i din roll. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Vid sidan av detta erbjuder vi dig en inflytelserik arbetsmiljö, en karriär full av möjligheter och en härlig gemenskap i entreprenöriell anda. Du kommer att få jobba i en digitaliserad vardag med internationellt kunskapsutbyte. Läs mer på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Övrigt Tjänsten är heltid och är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning . Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Då våra skolor finns över hela landet är resor, såväl över dagen som med övernattning, en naturlig del av arbetet (cirka 8-10 resdagar i månaden) Sista ansökningsdag är den 2 augusti. Initialt kommer kontakt tas och intervjuer att hållas först v.32-33 varför svar på din ansökan kan dröja. Varmt välkommen med din ansökan och var med och forma framtidens yrkesutbildning! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

5 juli 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Skolchef till LBS

LBS Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i 30 år. Vi är en skola i framkant med nära kontakt med näringslivet. Vårt jobb är att lotsa eleverna genom gymnasietiden och under den resan förbereda dem inför framtidens kreativa branscher. Vår idé är "dagens utbildning för morgondagens jobb". Läs mer om oss på www.lbs.se. LBS Kreativa Gymnasiet utbildar elever för att lyckas i framtidens kreativa branscher. Vill du vara med och driva utvecklingen av våra spännande utbildningar? Vi söker en skolchef till LBS! Om tjänsten Som skolchef arbetar du i en varierande roll som innefattar både strategiskt och operativt arbete. Ekonomiskt ansvar är en central del av tjänsten och inkluderar hantering av budget, prognoser och uppföljning för våra skolenheter. Du kommer även arbeta aktivt med LBS attraktionskraft och hållbarhet på ett långsiktigt plan. Vi har som mål att få LBS som varumärke att växa och vill gärna höra dina tankar på hur vi kan göra det på bästa sätt. Våga gärna utmana oss! I din roll som skolchef har du personalansvar för rektorer. En viktig del av ditt arbete blir därför att handleda aktivt och följa upp rektorernas arbete genom mål- och resultatsamtal. Du har ett kvalitetsansvar och stödjer rektorer i att driva den pedagogiska utvecklingen på sina respektive skolor. Rollen innefattar även att du bevakar och arbetar för att regler i skollagen och andra statliga styrdokument uppfylls samt att bidrar till utveckling av skolområdesövergripande processer. Du kommer rapportera till utbildningsdirektör och ingå i ledningsgruppen inom det Kreativa Gymnasieområdet. Om dig Vi söker dig som är skicklig på att leda chefer och som kan kombinera affärsmässighet med kvalitetsutveckling. Tillsammans med kollegor leder du verksamheten framåt mot gemensamma mål. Du har ett tydligt affärsmässigt fokus, levererar resultat och tänker långsiktigt. Du är bra på att systematisera, strukturera och ta tillvara på nytänkande inom ditt område. Vi tror att du har några års erfarenhet av att leda inom skolans värld. Du behöver, både som person och som ledare, vara trygg och ha en stark kommunikativ förmåga. Du lyssnar också aktivt på andra och ger feedback på ett konstruktivt sätt som driver engagemang. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av exempelvis spelgrafik, webbutveckling, grafisk design eller annat område som LBS bedriver sin utbildning inom. Ansökan Är detta rätt tjänst för dig? Härligt! Sista ansökningsdag är den 4 augusti, men då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in ditt CV redan idag. I denna rekrytering väljer vi att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta utbildningsdirektör Joakim Molander på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

5 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Utbildningsledare till Yh-utbildning inom Psykiatri, Campus Kramfors

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Yrkeshögskolan Höga Kusten är kommunal utbildningsanordnare och har bedrivit eftergymnasiala utbildningar sedan 1996. Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens är en 1-årig distansutbildning på halvfart som startade 2018 och har utvecklats tillsammans med branschen inom psykiatri- och beroendevården. Till denna utbildning söker vi nu en utbildningsledare. Efter Myndigheten för yrkeshögskolans kvalitetsgranskning, har utbildningen belönats med betyget - Mycket hög kvalité ARBETSUPPGIFTER Som utbildningsledare för yrkeshögskoleutbildningen Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens ansvarar du för utbildningens dagliga drift kvalitetssäkring och utveckling gentemot lärare, studenter och bransch. Arbetet sker i nära dialog med lärarlaget, ledningsgruppen och enhetschefen för Yrkeshögskolan Höga kusten. I utbildningsledaruppdraget ingår bl.a. planering, schemaläggning, studeranderekrytering, omvärldsbevakning, LIA-anskaffning, betygsrapportering, administration av studerandeplattform, ledningsgruppsmöten samt kontakter med myndigheter. I uppdraget ingår även att tillsammans med de övriga i lärarlaget undervisa i specifika kurser som du har kompetenser i. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller socionom med goda kunskaper och erfarenheter inom psykiatri, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper och kompetenser väger tungt. Du har ett stort engagemang och intresse för att leda och utveckla utbildning inom psykiatri/beroendevård. Pedagogisk erfarenhet/kunskaper är meriterande. Du har god förmåga att planera och prioritera för att hålla tidsramar och nå uppställda mål. Du är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

4 juli 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Utbildningsledare till vår Folkbildning i Östersund

Intresserad av kultur och demokrati? Jobba med folkbildning hos Folkuniversitet!   Vi söker dig som är intresserad av kultur, demokrati, föreningsliv och folkbildning, och vill bli en del av vårt team på Folkuniversitetet i Östersund/Jämtland. Vi jobbar för att främja delaktighet, folkhälsa och demokrati genom föreningssamarbeten och ett brett utbud av kurser, studiecirklar och kulturella aktiviteter i Östersund och Jämtland. Om tjänsten: Som utbildningsledare inom folkbildning jobbar du med att stödja föreningar och grupper som med hjälp av studiecirkeln vill lära sig mer, stödja fria kulturgrupper i sina uttryck och initierar och jobbar med arrangemang och samverkansprojekt. Du utvecklar också vår kursverksamhet och utbildar och introducerar cirkelledare och stöttar dem i sitt arbete. Du finns du med från idé och planering till uppföljning och rapportering. Visst ekonomiskt ansvar ingår. Du jobbar i ett team med andra utbildningsledare och rapporterar direkt till verksamhetschef. På arbetsplatsen finns också kollegor knutna till andra verksamheter inom Folkuniversitetet, både i Jämtland och i hela Region norr. Du som söker: Vi vill att du som söker har intresse och engagemang i samhällsfrågor och i människors livslånga lärande. Du har tidigare arbetat med folkbildning och/eller med föreningar i civilsamhället. Du är van att tänka och arbeta flexibelt, vilket i det här sammanhanget innebär att vara öppen för nya initiativ och samarbeten, vara lyhörd för behov och efterfrågan i samhället och kunna konkretisera och pröva idéer. Du har god samarbetsförmåga och har vana av administration och kommunikation. Du känner dig hemma med Folkuniversitetets kärnvärden som bygger på universitetsanknytning, oberoende, förnyelse och internationalisering.   Kompetenskrav: -Akademisk utbildning, eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig och relevant -Minst 3-års arbetslivserfarenhet inom civilsamhället med folkbildning, föreningsverksamhet eller kulturverksamhet, eller andra relevanta uppdrag för tjänsten Meriterande: - Erfarenhet av arbete med mänskliga rättigheter och demokrati - Erfarenhet av arbete inom musik- och kultsektorn - Erfarenhet av pedagogiskt arbete - Körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Om anställningen:  Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till fast anställning. Sysselsättningsgrad på minst 50% och enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse   Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2024-08-05 via vårt rekryteringsverktyg. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Under semesterperioden läser mailen sporadiskt, så svar kan dröja.   Välkommen med din ansökan!

3 juli 2024
Sista ansökan:
5 augusti 2024
Instruktör Militära typutbildningar

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Är du flygtekniker, är flygplan det roligaste du vet, eller har du kunskap om Gripen-systemet och vill dela med dig av dina kunskaper? Då kan rollen som instruktör inom våra militära utbildningar vara något för dig! Din roll Inom sektionen Maintenance Training kommer du bli en del av ett team med duktiga instruktörer som tar fram och genomför bland annat familiseringskurser, teoretiska och praktiska typkurser och tekniska pilotkurser mot Gripen E och Gripen C/D. Utöver att stå framför klass, arbetar vi mycket med: * Framtagning och utveckling av utbildningsmaterial * Framtagning av e-learning utbildningar * Att bistå i utvecklingen av träningshjälpmedel som VMT (Virtual maintenance Trainer) och AST (Aircraft System Trainer) * Integration av VMT och AST i våra typkurser * Framtagning av examinationsfrågor * Projektledning/koordinering av sektionens delar i större projekt * Koordinering och planering av utbildningar Våra kunder är civila och militära operatörer både nationellt som internationellt, vilket innebär att vårt utbildningsmaterial i huvudsak är på engelska och kurserna levereras antingen på svenska eller på engelska. Våra utbildningar genomförs i huvudsak i Saabs lokaler i Linköping (Tannefors), men resor inom Sverige och internationellt förekommer. Sektionen tillhör avdelningen Aviation Training där vi bland annat utbildar flygtekniker, flygingenjörer, piloter, produktionspersonal och övrig underhållspersonal. Inom avdelningen är vi även i uppstarten av ett nytt trainee-program för både flygtekniker och flygmekaniker. Din profil För att lyckas och trivas i rollen som instruktör hos oss är behöver du: * Ha stor social kompetens och förmåga ta olika typer av människor * Vara ansvarstagande, tydlig och ha lätt för att samarbeta * Vara en god kommunikatör och trivas med att prata inför andra * Ha viljan och förmågan att lära ut till andra och att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter * Vara lättlärd och ha viljan att fortsätta utvecklas, lära dig nya saker och ta till dig ny teknik * Har datorvana och en administrativ förmåga * Tala och skriva flytande svenska och engelska Det är meriterande om du: * Innehar ett B1.1 och/eller B2 SE-EMAR 66 MAML för minst en flygplanstyp * Innehar typcert för Gripen C/D eller Gripen E * Har kunskap om Gripen C/D eller Gripen E * Har erfarenhet av att utbilda Placeringsort Linköping (Tannefors), Nyköping eller Arboga Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut, så vänta inte med din ansökan!

3 juli 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Biträdande Rektor

Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla vårt Högstadium Gränsskolan. Gränsskolan har idag ungefär 360 elever i år 7-9 och ungefär 35 personal. Haparanda är en gränsstad med vårt unika läge där vi har förmånen att ha närheten till Finland ett stenkast bort. Vi har även elever från både Haparanda och Torneå. Som rektor med ansvar för högstadiet är du en del av Gränsskolans ledningsgrupp vilket innebär att du förväntas bidra till skolans fortsatta utveckling utifrån högt satta mål för hela skolan. Som biträdande rektor samarbetar du med skolans rektor samt elevhälsan för elevernas bästa.  Arbetet som biträdande rektor innebär personalansvar för olika yrkeskategorier. Du leder och coachar dina medarbetare i ett nära ledarskap. I gott samarbete verkar du för att skolan uppfyller gemensamt framtagna mål och att den utbildning vi ger eleverna håller högsta kvalitet. Mer specifikt kommer du i rollen bland annat att ansvara för: Måluppfyllelse och kvalitet inklusive det systematiska kvalitetsarbetet för de årskurser du har ansvar för. Du har Personalansvar, att leda, samordna och utveckla det pedagogiska arbetet i arbetslagen. Genom ett inkluderande förhållningssätt skapar du, tillsammans med lärare och arbetslaget, en undervisning som är anpassad till alla våra elever. Som pedagogisk ledare för skolan och som chef för lärare, har rektorn enligt skollagen och läroplanerna det övergripande ansvaret för verksamheten. Rektorn har en viktig roll i att organisera och driva det pedagogiska arbetet på skolan. I din roll är det viktigt att samverka med personal, elever och föräldrar. Som rektor har du även budget- och personalansvar för verksamheten. Du kommer i samråd med rektor ha arbetsuppgifter inom systematiskt arbetsmiljöarbete. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med förvaltningschef, skolutvecklare och elevhälsochef där du förväntas arbeta utifrån ett kommunperspektiv. Din profil  Du har ett professionellt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du skapar engagemang och inspiration och är bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Du ska vara trygg och tydlig i din roll som ledare och i dig själv. Du har mycket god kommunikationsförmåga och din digitala kompetens är god, både i egen hantering och som pedagogiskt verktyg. Vi ser att du är resultat- och målinriktad, har ett analytiskt och strategiskt synsätt och ett prestigelöst sätt att kommunicera. Som rektor är du tydlig, synlig och en aktiv pedagogisk ledare och genom din förmåga att utmana och entusiasmera medarbetarna på ett positivt sätt, skapar du engagemang att driva pedagogiska frågor. Vidare har du god organisationsförmåga, har lätt för att ta initiativ och beslut. Arbetet som ledare kräver att du har en god social kompetens och skapar goda relationer och gott samarbetsklimat med och mellan såväl medarbetare som elever och vårdnadshavare Lärarutbildning med lärarlegitimation och erfarenhet åk 7-9. Lärar- och skolledarerfarenhet från grundskolan.  Meriterande om du har erfarenhet av att administrera i olika verksamhetssystem och goda kunskaper i schemaläggning samt tjänsteplaneringar.  Anställningen Du bör ha en pedagogisk högskoleutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet från högstadium och skola. Du är förtrogen med läroplan och relevanta regelverk. Det är önskvärt att du har gått eller går den statliga rektorsutbildningen. Har du inte den med dig förväntas du påbörja utbildningen inom ett år efter påbörjad tjänst. För att få arbeta inom en pedagogisk verksamhet måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du via polisen.se. Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.   Mer information om vår organisation hittar du på haparanda.se (https://www.haparanda.se/). Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

3 juli 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024