Vi söker timvikarier till våra verksamheter på Furan. Tycker du att det vore intressant och givande att få chansen att jobba på våra LSS boenden så är du varmt välkommen med din ansökan! Verksamhetsbeskrivning Furan är en ideell förening naturskönt belägen i Bullmark och Bodbyn, utanför Umeå. Vi erbjuder daglig verksamhet och bostäder med särskild service till personer som omfattas av personkrets 1 i LSS, Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi erbjuder våra hyresgäster bra bostäder där frihet och integritet råder. Servicen är individuellt anpassad för att alla ska kunna leva ett liv som andra, oavsett funktionshinder. Boendena har bemanning dygnet runt. På den dagliga verksamheten handleder, stödjer och hjälper man som personal arbetstagarna utifrån deras behov i deras arbetsuppgifter. Personalens bemötande gentemot hyresgästerna präglas av glädje och respekt. Som personal på Furan stöder man hyresgästerna vid klädinköp, tandläkarbesök, när tider ska passas, etc. men fungerar också som en länk ut i samhället, vid tidsbeställningar, bankärenden, mm. En meningsfull fritid är viktig för alla, vilket vi noga integrerar i vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som boendehandledare på Furan är man en kreativ medarbetare som arbetar för våra gemensamma mål samt har ett fint bemötande och förhållningssätt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att man stödjer, motiverar och hjälper våra hyresgäster på gruppbostaden utifrån deras individuella behov i det dagliga livet. Dag, kväll, helg och jourtjänstgöring. Utbildning/Erfarenhet Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och tycker det är viktigt med ett bra bemötande och förhållningssätt. Vi söker dig som är trygg, stabil, flexibel, positiv, ser möjligheter och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga villkor I verksamheten finns pälsdjur av olika slag. Bil och körkort krävs då våra verksamheter är belägna ca 2,5 - 3 mil utanför Umeå.
Vi söker: En medarbetare på en tillsvidare tjänst 100% Med start 1 September Körkort och tillgång till bil är ett krav! Mariagården är en socialterapeutisk LSS-verksamhet med impuls från Antroposofin beläget ca två mil utanför Umeå. Vi har fem gruppbostäder och en omfattande daglig verksamhet. Mariagården drivs sedan 1964 av en medarbetarförening utan vinstintresse. Om boendet: Som boendehandledare ger du våra boende det stöd de behöver i vardagen med personlig omvårdnad och omsorg, samt gestaltar deras fritid och helger. Du ger stöd och hjälp så att de boende kan sköta alla de sysslor som förekommer i ett hem. Du stödjer och möjliggör de boendes val att delta i sociala aktiviteter utifrån deras önskemål och möjligheter. Du ger kontinuitet och trygghet i den sociala miljön. I arbetsuppgifterna ingår bland annat skriftlig dokumentation samt att sköta de sysslor som finns i gemenskapsutrymmen och medarbetarutrymmen. Är du den vi söker: Du ska vara trygg, lugn och kunna arbeta låg affektivt. Du behöver ha ett sinne för ordning och struktur. Du kommer ingå i ett arbetslag och behöver därför kunna samarbeta och att arbeta efter gällande rutiner och kommunicera med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete samt att du har en omvårdnadsutbildning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Som anställd på Mariagården: Mariagården värnar om en utvecklande miljö för såväl medarbetare som boende/arbetstagare. För allas välbefinnande lägger vi stor vikt vid estetik i ute och innemiljöer samt ekologisk/biodynamisk mat så långt det är möjligt. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning efter ditt och verksamhetens behov. Mariagården har en självförvaltande hållning och våra medarbetare har stort inflytande över det egna arbetet. Tillsammans bidrar vi till en miljö med utrymme för självbestämmande, delaktighet och trygghet. Mariagården erbjuder ett levande och fritt kulturliv för både boende och medarbetare. Som tillsvidareanställd på Mariagården får du bidrag till förebyggande hälsovård, ett kort på IKSU Sport/Spa och andra trevliga förmåner. Om tjänsten: Tillsvidare 100% . Anställningen inleds med 6 mån provanställning. Arbetet sker dagtid, kvällstid, jourtid och helg Intervjuer sker i Juli och vi har ej möjlighet till återkoppling under veckorna 25-27 pga semester. Körkort och egen bil är ett krav. Begäran om utdrag ur misstanke- och belastningsregistret sker innan anställning.
Consolida Ajacis förvärvades av koncernen Indomi år 2022. Vi bedriver stöd och behandling (med hjälp av externa aktörer) i två verksamheter i Laxå kommun och erbjuder boende och förstärkt stöd för individer med missbruksproblematik eller andra beroendeframkallande beteenden, kriminalitet och psykisk ohälsa. Vårt koncept grundar sig på en strukturerad vardag med dagliga rutiner, fokus på sysselsättning, aktiviteter och psykiskt hälsa - Allt för en skälig levnadsnivå. Kvalifikationer Vi söker dig som är som har eftergymnasialutbildning inom social/vårdomsorg såsom USK inriktning psykiatri, behandlings – och socialpedagog. Du har datavana samt kunskaper i svenska där du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet av beroendeproblematik, psykiatri. Som person är du strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor som är i behov av stöd. Vi vill också att du bidrar med engagemang och delaktighet. Arbetsuppgifter Som boendestödjaren utför du både sociala och praktiska stödinsatser för att stärka och stödja individer i deras förmåga att hantera vardagen, såväl inom som utanför bostaden. Det primära syftet är att stödja människor med varierande problematik att så långt möjligt själva möta och hantera vardagslivet i olika situationer. Målsättningen är att bidra till en återhämtningsprocess som på sikt kan göra boendestödet överflödigt. Det kan handla om att ge stöd och handledning i att utföra olika sysslor i hemmet t.ex. städ, tvätt och matlagning samt stödja i ekonomi och kontakt med andra myndigheter, men också om att vidga vardagslivet utanför hemmet genom att stödja till kontakter för socialt umgänge. Boendestödet ska vara utformat med hänsyn till individens skiftande behov med utgångspunkt i genomförandeplan. Genomförandeplanen upprättas i samråd med den enskilde och har sin utgångspunkt i de insatser som den enskilde blivit beviljad i sitt beslut om boendestöd. Förmåga att sköta dokumentation är ett måste. Du samarbetar med kollegor, upprättar och följer upp genomförandeplan, har kontakt med anhöriga, förvaltare/god man samt medverkar vid vårdplanering och andra sammankomster. CV samt personligt brev bifogas i ansökan
Frälsningsarmén söker Boendestödjare till Sagahemmet i Uppsala! Frälsningsarméns stödboende Sagahemmet i Uppsala söker nu en engagerad och trygg boendestödjare för timanställning – med möjlighet att vid behov även stötta upp inom lokalvård. Sagahemmet är ett stödboende för missbrukare i hemlöshet. Verksamheten drivs av Frälsningsarmén på uppdrag av Uppsala kommun och har funnits på samma plats i över 60 år. Vi är en stabil personalgrupp på 25 personer – boendestödjare, sjuksköterska, kock, lokalvårdare och vikarier – där många arbetat länge och trivs i sitt uppdrag. Vi har ett viktigt uppdrag - därför behöver vi dig! Vi tänker att de som arbetar hos oss vill göra skillnad. I Frälsningsarmén arbetar vi utifrån våra tre värdeord ”Välkomnande, troende och hjälpande”. ARBETSUPPGIFTER Som boendestödjare arbetar du med att ge praktiskt och psykosocialt stöd till våra boende. Du möter människor i utsatthet och bidrar till att skapa trygghet, struktur och motivation i vardagen. Vid behov kan du även komma att täcka upp för vår lokalvårdare detta sker i så fall utanför dina ordinarie arbetspass som boendestödjare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har utbildning som boendestödjare, behandlingsassistent eller liknande • Har erfarenhet av arbete med målgruppen och känner dig trygg i din yrkesroll • Är orädd, tydlig och har ett genuint engagemang för människor • Delar Frälsningsarméns värdegrund och vill bidra till vårt uppdrag att stärka individens egna resurser ÖVRIGT Tjänsten är en timanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för tjänsten innan tillträde. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Generell information Frälsningsarmén är en internationell kristen kyrka med ett omfattande socialt arbete och engagemang. Vår tro leder till praktisk handling. Vi hjälper den som har det svårt. Vi delar med oss av vår tro till alla människor. Vi erbjuder en öppen gemenskap utifrån människors intressen och dagliga behov. Frälsningsarméns verksamheter finns på flera platser runt om i Sverige och det finns flera olika verksamheter. Du kan läsa mer om Frälsningsarméns arbete på vår webbsida www.fralsningsarmen.se. Där hittar du även vår hållbarhetsrapport. Se även https://www.facebook.com/fralsningsarmen/ ; https://www.instagram.com/fralsningsarmen/ ; https://se.linkedin.com/company/fr-lsningsarm-n Kollektivavtal: Hos oss omfattas alla av kollektivavtal. Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Arbetsgivaralliansen och tillämpar kollektivavtal Vård & Omsorg.
Vi växer och söker nu ytterligare en handledare till vårt stödboende. Madab Vård och Omsorg erbjuder stödboende för ungdomar/unga vuxna och vuxna med behov av psykosocialt stöd. De boende kan ha en historia av komplicerat uppväxtförhållande, frånvarande föräldrar, eget tidigare missbruk, kriminalitet, våld i nära relationer och i behov av skydd. Placering inom Madab Vård & Omsorgs stödboende innebär att ungdomen/den vuxna bor i en egen lägenhet. De boende får praktiskt och känslomässigt stöd inom olika livsområden där stödet anpassas utifrån den enskildes behov. I rollen arbetar du med att Stödja de boende i deras allmändagliga livsföring utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Det kan innebära att hjälpa till med planering/handling/städning/tvätt samt matlagning. Medverka vid fritidsaktiviteter, stödja och hjälpa till i kontakt med myndigheter eller sjukvård. Du arbetar med att stimulera och motivera den boende till ökad självständighet. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera i journal, samt skriva månadsrapporter till socialtjänsten och planera utifrån genomförandeplaner. Det innebär att man behöver kunna behärska svenska väl i tal och skrift. Du har även kontakt med socialtjänsten och har uppföljningar gällande den boende. Du kommer även att ha kontaktmannaskap vilket innebär att du har ett särskilt ansvar för ett antal ungdomar/vuxna i kontaktpersonsrollen. I arbetsuppgifterna ingår även att ha beredskap/jour var fjärde vecka. Vi söker dig som Är driven, engagerad och har en positiv grundsyn. Du tycker om att arbeta med människor och har en lugn och stödjande framtoning samt är ansvarstagande. Det är viktigt att du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta samt har en förmåga att kunna stimulera och motivera. Du är en teamplayer men har inga problem med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har lätt för att ställa om skifta fokus när så behövs. Du ska ha som minst tvåårig eftergymnasial utbildning som socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom stöd och omsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort krävs för tjänsten. Om oss Vi som arbetar på Madab Vård & Omsorg AB har bred vård- och omsorgskompetens och lång erfarenhet av att möta människor som på olika sätt är i behov av socialtjänstens stöd och insatser. Utgångspunkten i vårt arbetssätt och förhållningssätt är att alltid utgå från människors förutsättningar, förmågor och önskemål. Erbjuda ett förutsägbart sammanhang som är tryggt, inkluderande och utvecklande. Vi erbjuder Ett stimulerande och givande arbete där du får möjlighet att bidra till och stödja människor mot ett självständigt och meningsfullt liv. Vi erbjuder friskvårdsbidrag Privat sjukförsäkring ingår Vid frågor om tjänsten kontakta Verksamhetschef Markus Dannelöv på telefon 0739163367. Ansökningar hanteras när ansökningstiden har gått ut. I samband med anställning krävs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vill du vara med och skapa goda levnadsvillkor för personer med funktionshinder? Funktionsstöd i Härjedalens kommun söker engagerade medarbetare till våra verksamheter inom personlig assistans, LSS-boende och boendestöd i Sveg, Funäsdalen och Hede. I din ansökan anger du själv vilket område (personlig assistans, gruppbostad eller boendestöd) samt vilken ort (Sveg, Funäsdalen eller Hede) du önskar arbeta i, du kan också välja samtliga. Bifoga ditt CV, referens och ett kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringen ber vi dig skicka in ansökan digitalt. Rekrytering sker löpande. Vi använder systemet TimeCare Pool där du genom att styra din tillgänglighet bestämmer när och hur mycket du vill jobba. Arbetsuppgifter Ditt arbete utgår från LSS värdegrund med fokus på självbestämmande, delaktighet och goda levnadsvillkor. Utformningen utgår från varje individs behov och önskemål, och styrs av en genomförandeplan som upprättats tillsammans med den enskilde. Som medarbetare hos oss arbetar du nära individen och stöttar i både vardagliga sysslor som omsorg och hemliv, samt i sociala aktiviteter som förgyller vardagen – allt ifrån en trevlig gemensam middag eller filmkväll till att följa med på en tur i naturen, gå på fika i byn eller besöka ett evenemang. Arbetstiden är förlagd till både vardagar och helger samt att vissa verksamheter tillämpar sovande jour. Kvalifikationer Krav: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du behöver kunna dokumentera, ta del av information och ge muntligt stöd. Meriterande: - B-körkort. - Undersköterskeutbildning eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet från arbete inom funktionsstödområdet, vård och omsorg eller socialpsykiatri Personliga egenskaper - Du är positiv, ansvarstagande och har god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder - Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov. - Att arbeta som timvikarie är ett utvecklande och flexibelt arbete där du själv kan styra när och hur mycket du vill arbeta. Kontaktinformation Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680 - 163 02 Bemanning- och rekryteringsplanerare, Rekryterare, [email protected] Arbetsplats Sveg
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Arbetet innebär Vuxen Resurs ligger organisatoriskt under avdelningen för stöd och behandling. Enheten består av enhetschef, samordnare och behandlare. Hälften av arbetsgruppen arbetar dagtid och hälften av gruppen arbetar på schema dag, kväll och helg, där även HSL- uppdrag ingår. Denna tjänst innebär arbete dagtid. Vuxen resurs är en verksamhet som erbjuder öppenvårdsinsatser individuellt eller i grupp utifrån bistånd enligt SoL. Enhetens målgrupp är vuxna individer som har behov av stöd och behandling utifrån skadligt bruk och beroende, socialpsykiatri och våld i nära relationer. Arbetet utgår från individens behov och verkställs både genom individuell behandling och behandling i grupp. Arbetet innebär nära samarbete med olika samverkanspartners, både inom och utanför kommunen. Arbetet bedrivs både i verksamhetens lokaler och i individens hemmiljö. Vem är du? Som person är det viktigt att du har förmågan att bygga relationer på ett positivt sätt och inta ett förtroendeingivande förhållningssätt. Vi ser det som en förutsättning att du är flexibel, lyhörd och lösningsfokuserad i ditt arbete, samt att du har ett särskilt intresse för förändringsarbete. Genom samarbete, lösningsfokus och nytänkande vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom områdena skadligt bruk och beroende, socialpsykiatri, våld i nära relation och hedersvåld är meriterande. Då enheten är i ett förändringsarbete inför ny SoL ses det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med öppen mottagning, förebyggande arbete och gruppverksamhet. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Övrig information och förmåner Arbetstiden är förlagd under dagtid på vardagar. Urvalsprocessen påbörjas under vecka 30. Ansökningar via mail undanbedes. Vi erbjuder dig en nära organisation där du har möjlighet till utveckling. Vi är professionella med stort servicefokus. Vi vågar genom att ta för oss och vill hela tiden bli bättre. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara! Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi söker sommarvikarier med möjlighet till fortsatt anställning. Vi på Attendo söker nu Vårdbiträden/undersköterska till Vårdbo i Åkersberga. Attendo Vårdbo Åkersberga är ett vård- och omsorgsboende med 24 platser fördelat på två avdelningar, en demensavdelning och en somatisk avdelning. Vi har även en social dagverksamhet med 10 platser. Attendo Vårdbo är beläget vid Åkers kanal, centralt i Åkersberga. Om rollen Som vårdbiträde/undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser. Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift). God datorkunskap/datorvana. Meriterande: Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-28 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Vårdbiträde/Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning och/eller timanställning. Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra klienter möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren gruppledare som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra klienter. Hos oss på Humana Vaskesta LSS får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll som boendestödjare och gruppledare. Tjänsten innebär att du är anställd som boendestödjare med ett förordnande som gruppledare. Du kommer tillsammans med verksamhetschef att driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov. Ge stöd och vägledning till boendestödjarna i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs. Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen. Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ett vikariat om 6 månader med eventuell förlängning på 100% och arbete sker dagtid under vardagar. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de som bor på Vaskesta LSS, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ. En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom rollen som gruppledare. En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka om utvecklingsarbete samt vilja delta aktivt i vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet. Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. För denna tjänst krävs det att du: Är utbildad undersköterska/socialpedagog eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamhet. Kan arbeta med omvårdnad. Kan åta sig en delegering. Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism, självskadebeteende, EIPS samt utåtagerande beteende. Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har B-körkort för manuell bil. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av Medvind. Erfarenhet av Idok. Erfarenhet av Safekeep. Kan skriva genomförandeplaner. Övrigt: Stor vikt läggs på personlig lämplighet för tjänsten. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Ester Alphonce [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra klienter möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren gruppledare som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra klienter. Hos oss på Humana Vaskesta LSS får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll som boendestödjare och gruppledare. Tjänsten innebär att du är anställd som boendestödjare med ett förordnande som gruppledare. Du kommer tillsammans med verksamhetschef att driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov. Ge stöd och vägledning till boendestödjarna i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs. Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen. Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ett vikariat om 6 månader med eventuell förlängning på 100% och arbete sker dagtid under vardagar. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de som bor på Vaskesta LSS, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ. En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom rollen som gruppledare. En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka om utvecklingsarbete samt vilja delta aktivt i vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet. Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. För denna tjänst krävs det att du: Är utbildad undersköterska/socialpedagog eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamhet. Kan arbeta med omvårdnad. Kan åta sig en delegering. Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism, självskadebeteende, EIPS samt utåtagerande beteende. Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har B-körkort för manuell bil. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av Medvind. Erfarenhet av Idok. Erfarenhet av Safekeep. Kan skriva genomförandeplaner. Övrigt: Stor vikt läggs på personlig lämplighet för tjänsten. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Ester Alphonce [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer