Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Sök bland 244 lediga jobb som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget till Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Vi söker en ny kollega till vår gruppbostad för äldre brukare i centrala Vännäs. Här bor sex brukare som på grund av sitt funktionshinder är i behov av stöd och hjälp i sin vardag. Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med människor i behöv av stöd. Personlig lämplighet är viktigt i arbetet, vi vill att du som söker är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd. Ditt bemötande ska präglas av respekt för den enskildes behov och önskemål. Som kollega är du även duktig på struktur, planering, kommunikation och har ett driv mot utveckling så att vi följer vårt mål mot att vara en lärande organisation. För oss som arbetsgivare är medarbetarna vår viktigaste resurs. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med varierande arbetsinnehåll. Positiv stämning med trevliga arbetskamrater. Inom vår organisation tror vi på allas lika värde och egna ansvar. Vi tror på att vi tillsammans kan skapa trivsel både för medarbetarna och brukarna, ett led i detta är att i en rekryteringsprocess matcha arbetsplats och personal så långt det är möjligt. Tjänsten är på ca 80 % och ett vikariat på upp till 3 år. Arbetstiderna varierar mellan dag och kvällspass och är fördelat över både vardag och helg. Arbetsuppgifter Vanligt förekommande arbetsuppgifter i våra verksamheter kan vara; stöd/hjälp med att ta av och på sig kläder, personlig hygien, måltider och aktiviteter i form av vardagsrehabiliterande insatser likväl som att göra något utanför gruppbostaden. Kvalifikationer För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att utföra vårddokumentation, erhålla medicindelegering samt kommunicera med brukare. Du har god vana att arbeta i olika IT-system. Vi söker dig som har studerat eller studerar på vård och omsorgsprogrammet, alternativt att du har en annan utbildning med inriktning omsorg eller socialt arbete såsom exempelvis barnskötarutbildning med inriktning mot boendehandledare. Erfarenhet av omsorgsarbete är meriterande, Vi vill att du har B körkort. Villkor Du ska ha fyllt 18 år. Tillsättning sker efter att annonstiden har löpt ut. Välkommen med din ansökan! Anställningsform: Vikariat för studieledig Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/vart-erbjudande-som-arbetsgivare
Nu finns chansen att vara med om något unikt och spännande! Agaton Omsorg kommer till Täby och öppnar helt nyrenoverat och modernt LSS-boende för personkrets 1, LSS. Preliminär invigning under november 2024! Är du vår nästa timvikarie?! Om Oss Agaton Omsorg är det lilla genuina omsorgsföretaget som med gemenskap och glädje förändrar vardagen tillsammans. Entreprenörsdrivna med lång erfarenhet och hög kunskap kring att bygga upp och driva högklassig vård- och omsorgsverksamhet. Vi erbjuder moderna boendelösningar i framkant för vuxna inom ramen för LSS och SoL. Agaton är det enkla och pålitliga alternativet som med engagemang, omtanke och glädje ger trygghet och stöd på vägen mot ett självständigare liv. Vår vision är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen. Vill du bidra i det nya hängivna Team som byggs och ingå i ett snabbfotat, nytänkande och växande företag? Sök då till oss på Agaton Omsorg och Villa Blom Gruppbostad. En helt unik möjlighet att få vara med i starten av det som kommer att bli ett fantastiskt boende för målgruppen. Om Villa Blom Gruppbostad Vi på Agaton Omsorg är stolta över att till hösten kunna erbjuda toppmodernt och nyrenoverat LSS-boende i Täby. Villa Blom ligger lugnt beläget i villaområde med naturens lugn in på knuten och ändå med samhällsservice på nära håll i Täby och Arninge Centrum. Boendet innehar 5 platser där varje boende har sin egen lägenhet med fullvärdigt kök och badrum. Därtill finns gemensamhetsutrymmen såsom kök/matplats och gemensamhetsytor och uteplatser. I boendet utformas stöd för dem som bor i syfte att kunna leva så självständigt som möjligt med ett varierat innehåll vad gäller sysselsättning, aktiviteter och gemenskap. Till varje boende utses en kontaktperson vilken ansvarar för planering, genomförande och uppföljning kring den boende. Om Rollen Som timvikarie är du en viktig del i de människors liv vilka är boendes på Villa Blom Gruppbostad. Du är en viktig tillgång för att stötta vid behov hos oss under semesterledigheter, sjukfrånvaro eller när vi behöver göra det lilla extra för dem som bor hos oss. Vårt mål är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen för de personer som vi får förmånen att ta hand om. För att uppnå det behöver vi dig! Vi söker dig som kanske redan har vård och omsorgsutbildning eller likvärdigt eller är under pågående utbildning och vill bidra meningsfullt i extraarbete hos oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker: - Vi söker nu timvikarier vid vakanser och extra behov. - Arbetstid dag, kväll, natt och helg. - Tillträde mer eller mindre omedelbart under november 2024. - Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. - Meriterande är relevant utbildning eller pågående relevant utbildning (ex. undersköterska med eller utan inriktning psykiatri, vårdbiträde, skötare, behandlingspedagog, socialpedagog, stödpedagog) - Meriterande är erfarenhet från vård- och omsorgsarbete enligt LSS. - Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. - B-Körkort är meriterande. Är du: - prestigelös och ansvarstagande i ditt ledarskap? - driven, engagerad och hängiven uppgiften att stödja andra människor i deras utveckling? - initiativrik och har en god förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt? - har förmåga att få förtroende hos andra och är lösningsfokuserad? Då är du rätt person för oss! Läs mer om oss och vår verksamhet på www.agatonomsorg.se Vad händer nu? Ansök gärna så snart som möjligt då vi intervjuar och tillsätter löpande utifrån behov. Intervju kommer att ske både genom fysiskt möte och/eller Teams. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2024-11-30 Kontaktuppgifter vid frågor: Sara Rosen, Teamledare, [email protected] , 079-143 85 24 Agaton Omsorg har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Hallonvägen Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är timvikariat under ordinarie personals frånvaro.Om HallonvägenHallonvägen är en gruppbostad enligt LSS som vänder sig till personer med diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning.Boendet har 6 platser. Gruppbostaden ligger belägen i ett villaområde i utkanten av Surahammar. I närområdet finns flera affärer och viss service, samt busshållplats med avgångar in till centrum där finns det mesta såsom tågstation, tandvård, mataffärer, restauranger, caféer, frisör och vårdcentral. Det tar drygt 20 minuter med tåg och 30 minuter med buss från centrum till Västerås. Om rollenI rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en samordnare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtidakarriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskapDu som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning.Du har godakunskaper i svenska i både tal och skrift, goddatorvana och erfarenhet av dokumentation.Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen.I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du haren positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Dutrivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timanställning efter behov men kan leda till visstidsanställning på sikt.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-11-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställningFör mer information kontakta: Taina Larsson, Samordnare 070-820 57 84 Facklig kontakt: Kommunal,www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se
Nu söker vi dig som vill ha ett viktigt arbete där du gör stor skillnad för våra brukare på Utsikten. Utsikten är en gruppbostad inom socialpsykiatrin som är trivsamt belägen i utkanten av centrum med 14 boendeplatser och en gemensamhetsdel. Vi söker vi nu två vikarierande boendestödjare fram till 31dec 2025 där en av tjänsterna är på heltid och den andra på halvtid. Utsiktens verksamhet är organiserad inom Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltningen vars kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta på gruppbostaden Utsikten består i stora delar av att motivera och stödja personer med psykiska funktionsnedsättningar och samsjuklighet i deras vardagsliv. Vi sätter individens behov i fokus med kontaktmannaskap samt MI och lågaffektivt bemötande som arbetssätt. Stödinsatserna ska syfta till att ge möjligheter för de boende att behålla och utnyttja sina egna resurser att leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar. Arbetet innebär både praktiskt omvårdnadsarbete och att ge olika former av kognitivt stöd. Det ställer även krav på samarbete med närliggande instanser som behövs för att de boende ska få sina behov tillgodosedda. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker är utbildad undersköterska med inriktning psykiatri eller har annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du är även van vid dokumentation och genomförandeplaner enligt SOL. Då resor inom kommunens gränser kan förekomma krävs det att du har B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med beroendeproblematik, psykiatri och/eller samsjuklighet. Har du erfarenhet av motiverande samtal, lågaffektivt bemötande eller andra pedagogiska arbetssätt ser vi även det som meriterande. I den här tjänsten är det viktigt att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Dagarna hos oss kan snabbt förändras och därför är det även viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet innebära en stor del kommunikation och därför behöver du ha en god kommunikationsförmåga och kan anpassa dig till olika situationer som kan uppstå. Att du arbetar bra med andra människor och löser konflikter på ett konstruktivt sätt är för oss A och O. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
För kunds räkning söker Sympati AB efter kvinnlig timavlönad Ledsagare som talar Persiska och dari. Erfarenhet av socialt arbete / vård efterfrågas. Utöver utbildning med inriktning socialt arbete eller vård ser vi gärna att du har förmåga att jobba självständigt, är inkännande och kommunikativ samt har ett pedagogiskt förhållningssätt med förmågan att motivera andra.
Om AttendoRinggatan Attendo Ringgatan är en gruppbostad som ligger i ett villaområde i Tierp, Uppsala. Vår verksamhet erbjuder fem välutrustade lägenheter för våra boende,med trevliga gemensamma utrymmen för umgänge och gemenskap. Vi strävar efter att ge individuellt stöd, service och omvårdnad för att varje boende ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett rehabiliterande och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. B-körkort Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 1 Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, undersköterska, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete Meriterande om du även har utbildning inom psykiatri eller behandling Anställningsvillkor Omfattning av tjänst: Tidsbegränsad anställning i minst 6 månader, kring70%- 85% Arbetstid:Dagtid, kvällar, helger och sovande jour förekommer på ett rullande schema. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Attendo! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Du beställer det via polisen hemsida, tryck HÄR. Om AttendoPå Attendo arbetar vi med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen, med fokus på omtanke, engagemang och kompetens. Vi erbjuder möjligheter till personlig utveckling och karriärvägar inom en bred verksamhet. Genom delaktighet och tydlig kommunikation skapar vi trivsel och arbetsglädje. Vi är en lärande organisation som välkomnar nya idéer för att utveckla omsorgen framåt. Som anställd får du förmåner som kollektivavtal, tjänstepension,friskvårdsbidrag och tillgång till attraktiva erbjudanden via förmånsportalen Benify.Om du kallas till intervju måste du kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Söker du ett meningsfullt och omväxlande arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa? Välkommen att söka tjänsten till boendestödjare! SIROB står för Samverkan i resurs och boende och innebär boendestöd i brukarens eget boende samt boendestöd på stödboende. SIROB vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Verksamheten finns inom arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen i Kristinehamns kommun. I vår arbetsgrupp sätter vi individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med missbruks- och beroendeenheten, processen egen försörjning samt psykiatrin. Vi arbetar aktivt med stegförflyttning och målet är att individen efter vistelsen på stödboendet ska, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna är varierande med bland annat boendestöd, samtal, provtagningar, hantering av medicin och journalföring riktade till de som bor på boendet eller som på annat sätt ingår i verksamheten. Då SIROB består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du kommer ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor. Tillsammans vill ni bidra till livskvalitet för våra brukare och stärka deras förmåga att leva ett självständigt liv. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad behandlingsassistent, undersköterska eller har annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har även arbetslivserfarenhet av att arbeta inom psykiatri eller missbruk. Vidare är du van vid social dokumentation och arbete med genomförandeplaner (gärna enligt SOL). Då arbetet innebär stöttning i brukarnas eget boende ställer tjänsten krav på B-körkort för att du snabbt ska kunna förflytta dig. Har du erfarenhet av ESL, MI, IBIC samt lågaffektivt bemötande ser vi det som meriterande. Som boendestödjare på SIROB planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du är trygg, stabil och arbetar bra med andra människor. Du har förmågan att sätta dig in i brukarnas perspektiv eller situation utan att ta över brukarens känslor samt arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Som handledare i daglig verksamhet kommer du att ha en roll i verksamhetens kvalitetsutveckling, bl.a. med ansvar för kontaktmannaskap, genomförandeplaner och social dokumentation. Arbetet innebär att aktivt, tillsammans med kollegor, utveckla innehållet i verksamheten för att skapa en meningsfull och utvecklande sysselsättning för den enskilde deltagaren. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av insatserna i verksamheten. Du kommer att arbeta både i grupp och individuellt. Verksamheten fokuserar på ett förebyggande arbete, vi använder oss av skapande samt sinnesstimulerande uppgifter och aktiviteter, så du behöver vara kreativ! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning med inriktning funktionsnedsättning/stöd, pedagogik och/eller beteendevetenskap, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort B är ett krav. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med vår målgrupp och är väl insatt i LSS-lagstiftningen och dess intention. Du använder ett lågaffektivt bemötande samt har kunskap och erfarenhet av att arbeta med tydliga arbetsbeskrivningar och schema för våra omsorgstagare/deltagare. Meriterande är formell kompetens inom taktil stimulering, alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), samt tydliggörande pedagogik enligt TEACCH Du är trygg och säker i din roll som handledare inom LSS-verksamhet och kan samarbeta väl med kollegor och chef. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker därför en kollega som kan komplettera teamet. Vi tillämpar löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Anställningsform: Vikariat 1 år för föräldraledig kollega. Vikariatet kan eventuellt komma att förlängas. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Omfattning: Heltid, 100%. ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Har du erfarenhet av att arbeta inom LSS eller socialpsykiatrin? Gillar du att jobba med människor och kan snabbt sätt dig in i nya för arbetssätt? Då kan du vara vår nya kollega. Vi söker tre boendestödjare till vår funkpoolsverksamhet. Funkpoolen är en verksamhet som stöttar ordinarie verksamheter med personal vid sjukdom, frånvaro eller andra behov. Eftersom vi arbetar inom alla verksamheter inom området funktionshinder jobbar vi med både med barn och vuxna och är ett 50-tal medarbetare som arbetar inom personlig assistans, socialpsykiatrin, LSS samt arbete och aktivitet. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som boendestödjare i vår poolverksamhet är ett oerhört flexibelt och rörlighet arbete. Arbetstiderna varierar från dag till dag och du blir bokad via bemanningsenheten. Du jobbar dag, kväll och helg. Ett grundschema finns men kan ändras med mycket kort varsel, både arbetstider och arbetsplats. Typiska arbetsuppgifter du utför är personlig omvårdnad, sjukvårdande uppgifter, uppgifter i hemmet och sociala aktiviteter. Arbetet utförs i form av stöd och insatser utifrån brukarens individuella behov, vilket kan ske i bostaden, på korttidsboende, i fritidsverksamhet eller andra aktiviteter. Som boendestödjare hos oss jobbar du med både barn och vuxna. Den här rollen kan vara både fysiskt och psykiskt krävande och du kan möta utmanande beteenden hos dem du hjälper och stöttar. För dig som trivs med ett omväxlande arbete både vad gäller individer och arbetsplats är den här rollen både utvecklande och stimulerande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som ser glädjen i att få vara med och påverka andra människors livssituation. Du har minst två års erfarenhet av arbete med personer som har autism, psykisk sjukdom, fysisk nedsättning, förvärvade hjärnskador och/eller utvecklingsstörning och en avslutad gymnasieutbildning. För att klara ditt uppdrag behöver du ha erfarenhet av omvårdnadsarbete och medicindelegering. Du behöver även ha B-körkort för manuell växellåda då bilkörning i tjänsten förekommer. Det är positivt om du är utbildad undersköterska eller barnskötare och har jobbat i journalsystem som till exempel Viva. Personliga egenskaper väger tungt för tjänsten. Du trivs i en arbetsmiljö där ändrade förutsättningar kan ske snabbt. Till exempel ändras arbetstiderna och arbetsplats med mycket kort varsel. Du behöver därför vara anpassningsbar och ha förmåga att snabbt sätt dig in i nya arbetsuppgifter och miljöer. I rollen möter du många olika individer varje vecka och nya kollegor på de olika enheterna du placeras på. Du behöver därför vara van att arbeta självständigt och kunna ta till dig instruktioner, både skriftligt och muntligt. Som person är du är trygg, stabil och lugn med en förmåga att se vad som behöver göras. Registerutdrag krävs för arbete i våra verksamheter. ÖVRIGT På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Gruppbostaden Finn Malmgrens väg ligger i Hammarbyhöjden och välkomnar personer med funktionsnedsättning. Det är nära till natur och vackra grönområden samt nära till tunnelbana och buss till Stockholm city.Här finns sex lägenheter med vardagsrum, sovalkov/sovrum, kök, badrumoch balkong. Det finns även gemensamma utrymmen att träffas och umgås i och en gemensam uteplats för samtliga i fastigheten. Gruppbostaden ligger i ett flerfamiljshus. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring.Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Tjänsten är en deltidstjänst på 70%. I rollen arbetar du med att: - Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser - Planerar och genomför aktiviteter med klienten - Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: - Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare - Erfarenhet från liknande verksamhet - Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet - B-körkort Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Om Humana Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjeverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter: Yasmin Khodr [email protected]
Visar 1 till 10 av 244 jobb