Projektledare till Innovatum Science Center // Trollhättan
Oddwork Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och forma framtiden? Innovatum Science Center är en plats där experiment, innovation och lärande står i fokus. Med 4200 m² fyllda av interaktiva stationer och spännande utställningar är vi en plats för både nyfikenhet och kunskap. Nu är vi på jakt efter en projektansvarig/projektledare redo att inspirera och utveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Om rollen Som projektansvarig/projektledare hos oss är du motorn som driver projekt framåt – från idé till verklighet. Du ansvarar för att skapa struktur och se till att projekten når sina mål, samtidigt som du är öppen för att de ibland tar en ny och oväntad riktning. Rollen innebär bland annat att: Driva och koordinera flera parallella projekt, från upplevelsenäring till framtidstro för unga, samt interna projekt. Söka projektfinansiering, inklusive EU-ansökningar, och ansvara för rapportering. Bygga nätverk och samarbeta med partners för att dela kunskap och resurser. Vara en del av verksamhetsutvecklingen Vi söker dig som... … inte lämnar något åt slumpen och din fiende är "det löser sig nog". Du älskar att göra skillnad och ser glädje i att skapa något större än dig själv. Du är trygg, flexibel och har erfarenhet av att hantera förändringar utan att tappa fokus. Du har en förmåga att få andra att känna sig delaktiga och engagerade. Dessutom har du: Eftergymnasial utbildning, allt från ingenjör till besöksnäring. Erfarenhet av att leda projekt med flera parter, gärna från offentlig eller ideell sektor. Erfarenhet att leda individer och grupper. Förmåga att hålla projekt på rätt spår, även när riktningen ändras. Körkort. Varför Innovatum Science Center? Välkommen till en arbetsplats fylld av energi, kreativitet och glädje! På Innovatum Science Center i Trollhättan arbetar passionerade kollegor med att inspirera och utbilda människor i alla åldrar – från nyfikna barn till kluriga vuxna. Här förverkligas idéer, drömmar tar form och innovation möter lärande. Hos oss hjälps vi åt med allt – från att styra stora projekt till att plocka undan i vår klimatbutik, sortera legobitar eller till och med agera taxi för en kollega som behöver skjuts. Vi är som kuggar i ett maskineri – alltid redo att hålla varandra i rullning, oavsett om det gäller stora beslut eller små vardagsutmaningar. Vi värnar om våra medarbetare och en stark gemenskap där vi har kul tillsammans. Är du redo att hjälpa oss forma framtiden? Varmt välkommen till Innovatum Science Center! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trollhättan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

13 februari 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollen I denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av att driva IT-relaterade projekt, gärna i miljöer med komplexa förändringsbehov. Erfarenhet av förändringsledning och förmågan att navigera i organisationer på flera nivåer. Ett starkt intresse för verksamhetsutveckling och att skapa lösningar som används och gör skillnad. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis rörande kravställning och utredning. Förmågan att snabbt lösa problem, prioritera och agera när det behövs. Erfarenhet av projektbudgetering, planering och rapportering. Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt i projekt. Meriterande är om du har: Certifieringar eller utbildning inom projektledning, såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med verksamheter inom både privat och offentlig sektor. Kunskap om agil projektledning eller erfarenhet av ramverk som Scrum och SAFe. Tidigare erfarenhet av att leda tvärfunktionella team. Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Kompetens inom implementering och migrering av IT-system. Har du erfarenhet av IT-säkerhet är det ett extra plus. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Produktägare
Edge of Talent AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Din roll Vi söker en erfaren konsult för ett uppdrag inom komponent hantering i Program Anläggnings information. Rollen innefattar ansvar för programmets leverans koordinering och berednings utlåtanden avsedda för projekt, program och portfölj ledningar. Uppdraget sker i samarbete med projektledningar och andra resurser i programmet. Leverans koordineringen ska bidra till en effektiv framdrift, minskade konflikter och fungera som ett stöd för projektledningar. Ditt ansvar Genomföra leverans koordinerande aktiviteter och kartläggningar. Utveckla, ajourhålla och publicera verktyg för leverans koordineringen (visualisering, komponent register). Leda arbetet med framtagning och ajourhållning av berednings utlåtanden. Samla in och dokumentera komponentleveranser, framsteg, utmaningar och frågor samt vid behov eskalera dessa till programledningen. Regelbundet uppdatera och avrapportera programledningen/programkontoret om pågående aktiviteter och vidmakthålla en samlad bild. Fungera som koordinator inom programmet för att kvalitetssäkra interaktionen mot olika projekt. Agera Teamleader för proof of concept inom tilläggsinformation. Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha: Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med tillgångs förvaltning enligt ISO 55000 och 19650 i stora organisationer. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling och förvaltning enligt agila metoder. Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att analysera verksamhet och ta fram analysrapporter. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete i PMO eller programkontor. Flytande kunskaper i svenska. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av hantering av relationer till huvudprocesser och arkitekturer i stora organisationer. Erfarenhet av tvärfunktionellt förändringsarbete. Förmåga att skapa och leda processer för effektiv leverans koordinering. Placering Stationeringsort: Valfri Tidplan och omfattning Uppdraget förväntas pågå från 2025-03-01 till och med 2026-02-28, med option på förlängning om 6 + 6 månader till och med 2027-02-28. Välkommen med din ansökan!

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Managementkonsult - verksamhetsutveckling
Canea Partner Group AB
Lednings- och organisationsutvecklare

CANEA är ett av Sveriges ledande och mest erfarna managementkonsultföretag inom verksamhetsutveckling. Vi söker nu dig som har arbetat några år inom verksamhetsutveckling och vill fortsätta utvecklas vidare hos oss som managementkonsult! Rollen består av att arbeta med följande delar: - Managementkonsulting: Brett konsultarbete inom verksamhetsutveckling, förbättringsarbete, projekt- och förändringsledning. - Utbildning: Kursledare på våra utbildningar, primärt inom området verksamhetsutveckling. - Försäljning: Kontinuerligt bidra till att få in uppdrag, främst genom merförsäljning i egna uppdrag men också genom nyförsäljning och som stöd i offertprocesser, på events och kampanjer. - Utveckling: Medverka vid utveckling av CANEAs tjänster inom området. Våra kunder består av en mix av stora och medelstora företag inom både privat och offentlig sektor där du även kan få arbeta som kundens projektledare i olika förändringsarbeten. Vi erbjuder dig En arbetsplats som erbjuder professionella och personliga utvecklingsmöjligheter genom bl.a. egen kompetensutveckling. Exempelvis har du tillgång till CANEAs kursutbud. Vi ger dig även flexibilitet, frihet och stora möjligheter att påverka i ett positivt och öppet arbetsklimat med engagerade, ambitiösa medarbetare och nöjda kunder. Genom att arbeta med olika intressanta uppdrag, företag och branscher får du ständigt nya kunskaper och insikter. Att arbeta på CANEA innebär att du kommer till ett stabilt tillväxtföretag med kompetenta och trevliga kollegor, samt en unik tjänste- och produktportfölj. Vårt arbetsklimat präglas av ödmjukhet inför varandras förmågor, prestigelös inställning, hjälpsam attityd, platt organisation, högt i tak samt en stark drivkraft att uppnå resultat. Kort sagt vi har kul på jobbet och möter dagen med ett leende! Vi tror att du som är rätt för den här rollen gillar att arbeta tillsammans med andra, är driven, trygg i dig själv och har en stark analytisk förmåga. Du är intresserad av att utveckla verksamheter med verktyg såsom processutveckling, agilt, lean, six sigma, 5S, nu-läge/bör-läge/handlingsplan, workshops, organisationsgenomlysning och förändringsledning. Du har intresse för kompetensöverföring och trivs i att hålla utbildningar som en del av ditt arbete. Vi ser även att du har: - Akademisk examen inom relevant område, exempelvis civilingenjör, civilekonom eller liknande. - Ca 3-10 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Erfarenhet av att arbeta strategiskt och "hands on" med verksamhetsutveckling. - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande - Erfarenhet av att ha arbetat som konsult. - Erfarenhet av att arbeta med sälj. - Det är ett stort plus om du har ett kontaktnät i Göteborgsregionen som kan generera ytterligare affärer. - Vi ser det som en fördel om du på sikt även vill utvecklas inom våra övriga kompetensområden och bli en bred managementkonsult. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Plats: Placering på vårt kontor vid Stenpiren i Göteborg. Våra uppdrag och utbildningar utförs till viss del ute hos kund, därmed kan tjänsteresor runt om i Sverige bli aktuellt. CANEA levererar varaktiga resultat genom att kombinera konsulttjänster, IT-lösningar och utbildningar. Vi lever i en snabbt föränderlig värld där det ständigt ställs nya krav på en organisation. Vår filosofi är att ge företag och verksamheter de strategier, system, arbetssätt och den kompetens som skapar förutsättningar för framgång och säkerställer bästa resultat. Vi jobbar tillsammans för fortsatt utveckling – av våra kunder, företaget och dig som medarbetare. För om du är väl rustad och trivs i din roll, skapar du också de bästa förutsättningarna för oss och våra kunder. Med utveckling i fokus arbetar vi för att möjliggöra en kreativ miljö för innovation oavsett om det gäller arbetssätt, våra produkter eller tjänster. Vi är prestigelösa och du uppmuntras att komma med idéer och driva dem fram till att de blir förverkligade.

5 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollenI denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av att driva IT-relaterade projekt, gärna i miljöer med komplexa förändringsbehov. Erfarenhet av förändringsledning och förmågan att navigera i organisationer på flera nivåer. Ett starkt intresse för verksamhetsutveckling och att skapa lösningar som används och gör skillnad. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis rörande kravställning och utredning. Förmågan att snabbt lösa problem, prioritera och agera när det behövs. Erfarenhet av projektbudgetering, planering och rapportering. Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt i projekt. Meriterande är om du har: Certifieringar eller utbildning inom projektledning, såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med verksamheter inom både privat och offentlig sektor. Kunskap om agil projektledning eller erfarenhet av ramverk som Scrum och SAFe. Tidigare erfarenhet av att leda tvärfunktionella team. Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Kompetens inom implementering och migrering av IT-system. Har du erfarenhet av IT-säkerhet är det ett extra plus. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

3 februari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Executive Assistant HVDC Supply Chain
Hitachi Energy Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable​ energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation The opportunity We are looking for an Executive Assistant to the Global HVDC Supply Chain Manager. You will become the right hand of the manager and provide executive support to maintain a high level of leadership – a central and important part of our exciting growth at HVDC! You will have the joy of being the spider in the web, manage communication between upper management and employees, coordinating with internal and external executives on various projects & tasks and plan and orchestrate work to ensure the Supply Chain Manager’s priorities are met, organizational goals are achieved, and best practices are upheld. We offer you an exciting and dynamic role with close collaboration with customers, partners, other departments and teams at Hitachi Energy both locally and globally. How you´ll make an impact Main task is to manage professional and personal service support and scheduling for Global HVDC Supply Chain Manager, including agendas, mail, email, calls, travel arrangements, client management, and other company logistics Coordinate scheduling and extensive calendar management, as well as management of content and flow of information to senior executives Arranges internal/external events, including for example travel arrangements, itineraries, accommodation, conferences, visiting speakers etc. Organize team communications and plan events, both internally and offsite Perform administrative and management support, such as MoM, preparation of presentations, spreadsheet creation and maintenance of administration systems Administration and coordination of signatures of various documents while keeping professionalism and confidentiality Actively participate the HVDC Executive assistant forum Research, compiles verifies and analyses information and issues special reports, presentations, organization charts, process maps, correspondence, etc. Coordinate meetings, agendas, MoM, actions and follow up Your background Experience in administrative role reporting directly to upper management Flexible and service-minded team player willing to adapt to changes and enjoys a challenge Time-management skills and the ability to organize, prioritize and coordinate multiple projects at once Great written and verbal communication skills, in English and Swedish Proficiency in Microsoft Office and other office productivity tools, with aptitude to learn new software and systems It is a merit to have knowledge about and experience of working in our business systems, for example SAP, Fieldglass, MyIS, Teams events, Experience developing internal processes and filing systems is also a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us  Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Andreas Hansson, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner, Pär Lyckbring, [email protected]

28 januari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Projektledare till Innovatum Science Center // Trollhättan
Oddwork Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och forma framtiden? Innovatum Science Center är en plats där experiment, innovation och lärande står i fokus. Med 4200 m² fyllda av interaktiva stationer och spännande utställningar är vi en plats för både nyfikenhet och kunskap. Nu är vi på jakt efter en projektansvarig/projektledare redo att inspirera och utveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Om rollen Som projektansvarig/projektledare hos oss är du motorn som driver projekt framåt – från idé till verklighet. Du ansvarar för att skapa struktur och se till att projekten når sina mål, samtidigt som du är öppen för att de ibland tar en ny och oväntad riktning. Rollen innebär bland annat att: Driva och koordinera flera parallella projekt, från upplevelsenäring till framtidstro för unga, samt interna projekt. Söka projektfinansiering, inklusive EU-ansökningar, och ansvara för rapportering. Bygga nätverk och samarbeta med partners för att dela kunskap och resurser. Vara en del av verksamhetsutvecklingen Vi söker dig som... … inte lämnar något åt slumpen och din fiende är "det löser sig nog". Du älskar att göra skillnad och ser glädje i att skapa något större än dig själv. Du är trygg, flexibel och har erfarenhet av att hantera förändringar utan att tappa fokus. Du har en förmåga att få andra att känna sig delaktiga och engagerade. Dessutom har du: Eftergymnasial utbildning, allt från ingenjör till besöksnäring. Erfarenhet av att leda projekt med flera parter, gärna från offentlig eller ideell sektor. Erfarenhet att leda individer och grupper. Förmåga att hålla projekt på rätt spår, även när riktningen ändras. Körkort. Varför Innovatum Science Center? Välkommen till en arbetsplats fylld av energi, kreativitet och glädje! På Innovatum Science Center i Trollhättan arbetar passionerade kollegor med att inspirera och utbilda människor i alla åldrar – från nyfikna barn till kluriga vuxna. Här förverkligas idéer, drömmar tar form och innovation möter lärande. Hos oss hjälps vi åt med allt – från att styra stora projekt till att plocka undan i vår klimatbutik, sortera legobitar eller till och med agera taxi för en kollega som behöver skjuts. Vi är som kuggar i ett maskineri – alltid redo att hålla varandra i rullning, oavsett om det gäller stora beslut eller små vardagsutmaningar. Vi värnar om våra medarbetare och en stark gemenskap där vi har kul tillsammans.Är du redo att hjälpa oss forma framtiden? Varmt välkommen till Innovatum Science Center! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trollhättan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

27 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Senior Project Manager to Global Company
Digitalenta AB
Lednings- och organisationsutvecklare

We’re seeking a Senior Project Manager to drive the implementation of a groundbreaking Global Pay Transparency Approach for a leader in the fashion and retail industry. This role, based in Stockholm with 50% remote work flexibility, runs from February 7, 2025, to September 30, 2025. You'll take charge of a critical, high-impact project ensuring compliance with legislative requirements across Europe while setting global standards for pay transparency and internal communication. About the role:As the Senior Project Manager, you will lead a cross-functional, global initiative to deliver a unified pay transparency framework across a matrixed organization. Reporting to senior stakeholders, you’ll coordinate with teams worldwide to ensure seamless execution of project milestones, compliance with local legislation, and clear communication at all levels of the organization. This is a unique opportunity to tackle complex challenges, influence meaningful change, and leave a lasting impact on a global scale. Responsibilities: Project Planning & Execution: Develop and manage a detailed project scope, roadmap, milestones, and deliverables to ensure timely execution. Global Coordination: Act as the central point of contact across regions and countries to align activities, communications, and resolutions globally. Stakeholder Engagement: Build relationships with internal and external stakeholders, manage steering committees, and deliver consistent project updates. Compliance & Risk Management: Ensure all deliverables meet local legislative requirements, proactively identify risks, and develop mitigation strategies. Team Leadership: Build and lead a multidisciplinary project team, assigning responsibilities and fostering collaboration across organizational levels. Communication Management: Develop and execute a clear communication plan to engage employees, managers, HR teams, and unions while driving alignment. Budget Oversight: Create, monitor, and manage the project budget, ensuring cost efficiency and effective use of internal and external resources. Delivery Management: Ensure all project deliverables meet quality expectations, actively monitoring progress and resolving roadblocks. Progress Monitoring & Reporting: Track performance, report on milestones, and document lessons learned for continuous improvement. About you: You are a strategic and detail-oriented leader with a proven track record of managing large, global projects within complex, matrixed organizations. Your exceptional organizational skills, ability to manage competing priorities, and knack for stakeholder communication make you the ideal candidate for this high-impact role. You thrive in dynamic environments and can adapt to shifting circumstances while maintaining focus on project goals. Experience and skills: Extensive experience in project management, preferably within global or cross-regional organizations. Proven ability to develop and execute detailed project plans with clear milestones and deliverables. Expertise in stakeholder management, steering group coordination, and team leadership. Strong skills in compliance-driven projects and navigating legislative requirements. Demonstrated ability to communicate effectively across diverse stakeholder groups and organizational levels. Proficiency in risk and issue management, with a structured problem-solving approach. Solid experience with budgeting, resource management, and financial oversight. Fluent in English, with exceptional verbal and written communication skills. About the assignment: For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Energy Consultant - Sustainability & Technology Transformation
Hitachi Energy Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

The opportunity As part of the Sustainability & Technology Transformation team you’ll be part of a renowned global team of power system and energy consultants, in which you will develop advisory projects for the energy sector helping them to deal with sustainability, regulatory, economic and technology challenges. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! How you’ll make an impact Work in an environment of international collaboration within the different Power Consulting units, working on consulting assignments, using established standards, methods and technologies, to develop solutions and resolve issues. Propose technical and engineering solutions to meet the client needs and actively seek feedback for improvement for solutions related to sustainability. Conduct work (e.g., research, market studies, qualitative and quantitative analysis and policy support, report writing and presentation development) across a range of international climate and energy projects. Help drive project proposals including proposed approaches, timelines, staffing plans, and budgets Cooperation and work in teams with leading specialists together with Hitachi Energy well-defined career path ensures exciting and motivating career with fast development along own interests and personality traits. You will be living Hitachi Energy´s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your Background Master’s degree in electrical engineering, electrical power systems, sustainability or similar, and experience in the energy sector is required. Proven work experience from similar roles within strategic consulting or analytics consulting Strong knowledge in power systems products, sustainability studies, cost-benefit analysis, energy economics and documentation. This includes areas such as LCAs, Energy auditing and Decarbonization. Extensive software knowledge such as: C++, MATLAB, Simulink, GaBi Dfx, Homer, Python, Microsoft office pack, esspecially Excel, PowerBI, PowerApps and VBA. Extensive and verifiable experience in additional sectors such as: electric transport, battery storage, wind offshore, hydrogen, virtual power plants, etc. You have an analytic and solution-oriented working style. You are customer focused and quality oriented. Fluency in English and Swedish, both written and spoken. Additional language skills like Spanish, French, German are considered a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Anton ter Vehn, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson [email protected]

24 januari 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Projektansvarig till Innovatum Science Center // Trollhättan
Oddwork Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och forma framtiden? Innovatum Science Center är en plats där experiment, innovation och lärande står i fokus. Med 4200 m² fyllda av interaktiva stationer och spännande utställningar är vi en plats för både nyfikenhet och kunskap. Nu är vi på jakt efter en projektansvarig/projektledare redo att inspirera och utveckla vår verksamhet. Är du den vi söker? Om rollen Som projektansvarig/projektledare hos oss är du motorn som driver projekt framåt – från idé till verklighet. Du ansvarar för att skapa struktur och se till att projekten når sina mål, samtidigt som du är öppen för att de ibland tar en ny och oväntad riktning. Rollen innebär bland annat att: Driva och koordinera flera parallella projekt, från upplevelsenäring till framtidstro för unga, samt interna projekt. Söka projektfinansiering, inklusive EU-ansökningar, och ansvara för rapportering. Bygga nätverk och samarbeta med partners för att dela kunskap och resurser. Vara en del av verksamhetsutvecklingen Vi söker dig som... … inte lämnar något åt slumpen och din fiende är "det löser sig nog". Du älskar att göra skillnad och ser glädje i att skapa något större än dig själv. Du är trygg, flexibel och har erfarenhet av att hantera förändringar utan att tappa fokus. Du har en förmåga att få andra att känna sig delaktiga och engagerade. Dessutom har du: Eftergymnasial utbildning, allt från ingenjör till besöksnäring. Erfarenhet av att leda projekt med flera parter, gärna från offentlig eller ideell sektor. Erfarenhet att leda individer och grupper. Förmåga att hålla projekt på rätt spår, även när riktningen ändras. Körkort. Varför Innovatum Science Center? Välkommen till en arbetsplats fylld av energi, kreativitet och glädje! På Innovatum Science Center i Trollhättan arbetar passionerade kollegor med att inspirera och utbilda människor i alla åldrar – från nyfikna barn till kluriga vuxna. Här förverkligas idéer, drömmar tar form och innovation möter lärande. Hos oss hjälps vi åt med allt – från att styra stora projekt till att plocka undan i vår klimatbutik, sortera legobitar eller till och med agera taxi för en kollega som behöver skjuts. Vi är som kuggar i ett maskineri – alltid redo att hålla varandra i rullning, oavsett om det gäller stora beslut eller små vardagsutmaningar. Vi värnar om våra medarbetare och en stark gemenskap där vi har kul tillsammans.Är du redo att hjälpa oss forma framtiden? Varmt välkommen till Innovatum Science Center! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trollhättan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025