Verksamhetskonsult

Sök bland 41 lediga jobb som Verksamhetskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Socialförvaltningens stab söker verksamhetsutvecklare
Falkenbergs kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd samt stöd och behandling. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stab med flera funktioner. Funktionerna utgör ett stöd gentemot allmänhet, verksamhet, nämnd och förvaltningsledning och tillser att förvaltningen följer de lagar, förordningar och föreskrifter som styr socialnämndens områden och genomdriver nämndens beslut.  Stabens funktioner arbetar stödjande, styrande och koordinerande inom områdena nämndprocess, kommunikation, lokalsamordning, kansli, kvalitet, upphandling, utveckling, digitalisering, säkerhet och ekonomi.   Uppdrag fördelas mellan personer i staben beroende på roll, ansvar och kompetens hos medarbetaren. Flera personer arbetar ofta tillsammans med olika uppdrag oavsett vilken funktion personen tillhör. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär till stor del att göra olika typer av utredningar, svara på remisser och motioner samt att föredra ärenden i den politiska processen och i andra sammanhang. Uppdraget är också att skapa förutsättningar att bedriva verksamhet med god kvalitet och att vara ett stöd i arbetet med att förändra och effektivisera verksamhetens processer och arbetssätt. Här ingår även att synliggöra verksamhetens utmaningar och behov för förvaltningsledning och socialnämnd och föreslå lämpliga åtgärder. Du kommer också att vara ett stöd i att utreda förutsättningar för och leda förändringsprocesser och verksamhetsutveckling på uppdrag av socialnämnd och förvaltningsledning. KVALIFIKATIONER För att arbeta som verksamhetsutvecklare ska du ha en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig samt vara intresserad av att arbeta med utvecklingsfrågor, förändrings - och förbättringsarbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat med utredningar, verksamhetsutveckling och har erfarenhet inom området barn och unga. För tjänsten krävs att du har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du är ansvarfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Du är strukturerad, noggrann, strategisk, analytisk tar initiativ och är kvalitetsmedveten. Du har en god pedagogisk förmåga och har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Projektsamordnare, Molecular Infection Medicine Sweden (MIMS)
Umeå Universitet
Lednings- och organisationsutvecklare

Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS (The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden) är den svenska noden för Nordic EMBL Partnership for Molecular Medicine. Vårt uppdrag är att främja forskningens spetskompetens inom infektionsmedicin och att utveckla karriärerna för nästa generations forskare inom detta område. Genom vårt partnerskap med European Molecular Biology Laboratory (EMBL) och ett starkt nätverk av nordiska partners kopplar vi svensk vetenskap till en expanderande familj av europeiska forskningscentra för molekylärmedicin.   Mer information om MIMS finns att läsa på vår websida: http://www.umu.se/mims/ Vi söker en projektsamordnare för tidsbegränsat anställning på 9 månader avseende heltid med tillträde i mitten av september 2025 eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad vid institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet. Arbetsuppgifter Som projektsamordnare kommer du att arbeta nära och rapportera direkt till MIMS ledningsgrupp och MIMS science manager för att effektivt hantera vetenskapliga projekt och program. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med en evenemangskoordinator, under ledningen av MIMS science manager.  I första hand kommer du att ha ansvar över koordination av MIMS-initiativ och fungera som kontaktperson. Arbetsuppgifterna inkluderar planering och genomförande av aktiviteter för t.ex. urvalspaneler, styrgrupper, stipendieprogram och rekryteringar. Du kommer även att samla in feedback och utvärderingar, förbereda rapporter samt stödja organisation av evenemang. Initiativ du ska hjälpa till att samordna kan innefatta Clinical Research Fellowship för kliniska forskare och en MIMS Investigator Programme, som syftar till att länka en nationell målgrupp till vårt nordiska partnerskap. Att bygga och upprätthålla starka nätverk och kommunikation med forskare, kliniker och forskningsstödjande personal är avgörande för den här rollen. Verksamheten måste också kopplas till avdelningens särskilda administrativa tjänster vid universitetet för att säkerställa smidig samordning och processer.  Andra arbetsuppgifter kan vara att ta en aktiv roll i eller att ge stöd till mentorskapsprogram för unga MIMS-gruppledare och att inrätta ett alumni-nätverk. Ytterligare dagliga uppgifter kan tilldelas efter behov. Kvalifikationer - Du behöver ha en god förståelse för arbetsprocesserna inom forskning och relaterat till administration. - Med tanke på arbetsuppgifternas karaktär bör du vara en serviceinriktad person med mycket god kommunikations- och organisationsförmåga, och vilja att resa. - Högskoleutbildning (minst magisterexamen) är ett krav. - Du har en god förmåga att se helheten och erfarenhet av att arbeta med planerings- och organisationsfrågor inom universitet. - Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift. - Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. - Som person är du öppensinnad, social, kreativ, flexibel och initiativtagande. Stor vikt kommer att läggas vid yrkeskunskaper och personlig lämplighet.  Meriterande - Kunskap om och dokumenterad erfarenhet av den dagliga driften av ett forskningsinstitut vid ett universitet. - Tidigare erfarenhet av projektsamordning vid ett universitet eller forskningsinstitut är meriterande men inget krav. - En vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet samt internationell erfarenhet är en fördel. - Erfarenhet av att planera och organisera aktiviteter som engagerar allmänheten är en tillgång. - Grundläggande förståelse för svenska. Som medarbetare hos oss bidrar du till att främja en inkluderande kultur och en positiv arbetsmiljö. Detta innebär att du kommunicerar effektivt över olikheter, visar samarbetsvilja och förmåga att samarbeta. Du upprätthåller öppenhet och en välkomnande attityd, samt visar respekt, medkänsla och empati. Du engagerar dig i och stöttar kollegor från olika bakgrunder och med olika perspektiv, samt främjar en hälsosam balans mellan arbete och privatliv för både dig själv och andra. Ansökan Du söker via vårt rekryteringssystem Varbi senast 11 Augusti 2025. Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla:    - Ett personligt omslagsbrev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor).  - CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar.   - Namn och e-postadresser med två till tre referenser.   - Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan.   Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected]    Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Science Manager, vikariat, Molecular Infection Medicine Sweden MIMS
Umeå Universitet
Lednings- och organisationsutvecklare

Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS (The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden) är den svenska noden för Nordic EMBL Partnership for Molecular Medicine. Vårt uppdrag är att främja forskningens spetskompetens inom infektionsmedicin och att utveckla karriärerna för nästa generations forskare inom detta område. Genom vårt partnerskap med European Molecular Biology Laboratory (EMBL) och ett starkt nätverk av nordiska partners kopplar vi svensk vetenskap till en expanderande familj av europeiska forskningscentra för molekylärmedicin.   Mer information om MIMS finns att läsa på vår websida: http://www.umu.se/mims/ Vi söker en forskningssamordnare i rollen som science manager på heltid för ett tidsbegränsat vikariat under 9 månader med tillträde i oktober eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad vid institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet.    Arbetsuppgifter Som science manager kommer du att tillhandahålla strategisk och operativ ledning för MIMS. Science managern kommer att ha ett nära samarbete med MIMS director och deputy director när det gäller att fastställa och genomföra den övergripande vetenskapliga strategin. Du ska förvalta MIMS externa vetenskapliga partnerskap och övervaka interna projekt. Du kommer att skapa en miljö som främjar nya forskningsidéer och samarbeten genom att planera och genomföra konferenser och workshops för våra forskare och deras växande nätverk av nationella och internationella partners. I denna verksamhet kommer du att få stöd av en projektsamordnare och en evenemangssamordnare. Du kommer att vägleda MIMS ledningsgrupp. Du kommer att ansvara för samordningen av institutets executive och vetenskapliga rådgivande nämnder och övervaka kommunikationen av vår forskning internt och externt. Du kommer att stödja forskningsinitiativ, bland annat ett gemensamt postdoktoralt program inom det nordiska EMBL-partnerskapet för molekylär medicin, driva kapitalanskaffning och hantera externa granskningar och återbetalningsprocesser. Du kommer att använda dina vetenskapliga och administrativa kunskaper för att tillhandahålla en första kontaktpunkt för vetenskapliga och administrativa partner i hela vårt nätverk.  Kvalifikationer - För att kunna främja samarbete på ett effektivt sätt måste du kunna kommunicera med intressenter, våra forskare och forskningsstödjande personal på lika villkor. Du kommer därför att behöva en grundlig förståelse för intressenternas beslutsprocesser, arbetsprocesserna inom forskning men också för relaterade administrativa frågor. - Doktorsexamen inom ett relevant område krävs. - Mycket goda resultat i din egen forskarkarriär (dokumenterade genom t.ex. publikationer med referentgranskning) och inom forskningsledning genom bidrag till genomförandet av samarbetsprojekt. - Minst tre års erfarenhet av vetenskaplig ledning, projektsamordning, kommunikation, internationella relationer och akademisk rekrytering.  - Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift.  - Förmåga att leda ett team och delegera uppgifter för att säkerställa högsta möjliga arbetseffektivitet i en god arbetsmiljö. Med tanke på arbetsuppgifternas art ska du vara en person med stark ledarskaps-, organisations- och social kompetens som ser strategiskt på helheten.   - Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. - Som person är du öppensinnad, kreativ, social, flexibel, initiativtagande och bestämd. Meriterande - Kunskaper i svenska, både tal och skrift.  - Kunskap om det europeiska och svenska life science-gemenskapet.  - Viss personlig erfarenhet av experimentell forskning och en vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet är en fördel. Som medarbetare hos oss bidrar du till att främja en inkluderande kultur och en positiv arbetsmiljö. Detta innebär att du kommunicerar effektivt över olikheter, visar samarbetsvilja och förmåga att samarbeta. Du upprätthåller öppenhet och en välkomnande attityd, samt visar respekt, medkänsla och empati. Du engagerar dig i och stöttar kollegor från olika bakgrunder och med olika perspektiv, samt främjar en hälsosam balans mellan arbete och privatliv för både dig själv och andra. Ansökan Ansökan ska göras i e-rekryteringssystemet Varbi och vara inkommen senast 16 Juli 2025.  Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla:    - Ett personligt omslagsbrev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor).  - En CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar.   - Namn och e-postadresser med två till tre referenser.   - Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan.   Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected]    Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Finance to Cash (F2C) Release Lead - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

I rollen som Finance to Cash (F2C) Release Lead kommer du att ha en central position i att leda och samordna alla datarelaterade insatser inom F2C-processen, särskilt kopplat till SAP-migrering. Du fungerar som en länk mellan globala processägare, tekniska experter och den operativa verksamheten, med målet att rätt data är tillgänglig där och när den behövs. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och samordna alla datamigreringsaktiviteter inom F2C-processen under SAP-implementeringen. Säkerställa korrekt datamappning, extraktion, testdatahantering och kvalitetsgranskning. Arbeta nära både globala processägare och tekniska team för att garantera lyckad dataintegration. Utveckla och förbättra arbetssätt kring masterdata inom ekonomiområdet. Bidra till datastyrning och långsiktigt arbete med att höja datakvalitet och struktur. Aktivt delta i planering och genomförande av cutover och migreringsmoment. Krav För att lyckas i rollen ser vi att du har: Djup kunskap inom SAP:s ekonomimoduler och relaterade affärsprocesser. Dokumenterad erfarenhet av att leda SAP-/ERP-implementeringsprojekt i komplexa miljöer. Vana att hantera omfattande projektbudgetar samt stark förståelse för ekonomisk uppföljning. Praktisk erfarenhet av cutover-planering och finansiell datamigrering. Förmåga att samarbeta effektivt i tvärfunktionella och internationella team. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller likvärdig bakgrund. Språkkunskaper Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter Tidigare arbete inom processindustri, särskilt inom massa- eller papperssektorn. Erfarenhet av verktyg som Jira, SAP Solution Manager och olika ETL-verktyg. Tillträde och ansökan: Startdatum: Så snart som möjligt Uppdragets längd: 10–12 månader med möjlighet till förlängning Placeringsort: Solna Sista ansökningsdagen: ASAP Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Verksamhetscontroller till utbildningsförvaltningen
VÄXJÖ KOMMUN
Lednings- och organisationsutvecklare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som verksamhetscontroller i utbildningsförvaltningen. Tjänsten är placerad vid enheten Analys & utveckling. Enhetens huvuduppdrag är att genom uppföljning, utveckling och stöd vara med och bidra till en effektiv styrning och ledning av verksamheten samt en ökad kvalitet och likvärdighet för barn och elever. Tjänstens huvudsakliga fokus är att arbeta med granskning, utredning och stöd på uppdrag av huvudmannen. Arbetet omfattar att göra utredningar inom huvudmannens klagomålshantering, relaterade till exempelvis rätt till stöd eller kränkande behandling, samt utredningar kopplat till elevens rätt till utbildning och skolplikt. Vidare ingår att sammanställa huvudmannens yttranden kopplat till exempelvis externa inspektioner i vår verksamhet, samt till domstol eller andra myndigheter. Arbetet omfattar även att genomföra tillsyn och insyn hos fristående förskolor och skolor. I arbetet ingår att ge rekommendationer och föreslå åtgärder som beslutas av huvudman. Arbetet innebär kontakter med olika funktioner, såväl internt som externt. Din roll kommer att växla mellan att vara stödjande, vägledande och granskande. Du kommer att verka i nära samarbete med kollegor inom enheten. Ni arbetar utifrån metoder som säkerställer likvärdiga och rättssäkra granskningar, utredningar och bedömningar, och utvecklar kontinuerligt ert arbete tillsammans. Du kan komma att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd, bidra med resultat utifrån ditt arbete samt ta fram beslutsunderlag och riktlinjer. Arbetsuppgifterna handlar i huvudsak om att: - utreda klagomål till huvudmannen - genomföra tillsyn och insyn i fristående verksamheter - sammanställa huvudmannens yttranden vid skolinspektion i våra verksamheter - ge stöd och vägledning utifrån skollagen i olika ärenden - sammanställa resultat och lärdomar för vidare utveckling och förebyggande arbete - författa yttranden till externa myndigheter - utreda elevs rätt till utbildning samt skolplikt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Högskole-/universitetsexamen med inriktning mot, eller en kombination av, sociologi, juridik, statsvetenskap, pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. - Erfarenhet av utredningsarbete, att ta fram beslutsunderlag utifrån lagstiftning eller liknande arbetsuppgifter Det är meriterande om du har: - God kännedom om skollagen - Erfarenhet av att ta fram underlag och/eller fatta beslut utifrån skollagen - Erfarenhet av arbete med klagomålshantering (utifrån skollagen) - Erfarenhet av arbete med avvikelsehantering i offentlig verksamhet För att passa i jobbet tror vi att du är en analytisk person som är noggrann och har sinne för struktur och ordning. Du har hög social förmåga, trivs med att samarbeta, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga samt kan självständigt driva ditt arbete. Vidare kan du snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I uppdraget ingår att kunna skapa en förtroendefull och respektfull dialog med olika intressenter, att ge stöd till verksamheten och att förklara olika bedömningar. Rättssäkerhet och likvärdighet är grundläggande principer för arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis vid intervju. För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi söker en förändringsledare till vår konsultorganisation
Orange Cyberdefense Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du en erfaren förändringsledare som vill utvecklas i ett team där kunskapsdelning och stöttning är en självklarhet? Vi söker dig som vill vara med och stärka vårt erbjudande inom cybersäkerhet och som gillar att arbeta i varierande projekt tillsammans med våra kunder. Som förändringsledare hos oss blir du en del av ett engagerat konsultteam som stöttar varandra i vardagen och driver projekt framåt tillsammans. Vi värdesätter din nyfikenhet och vilja att utvecklas — vi erbjuder möjligheter till utbildningar, certifieringar och chansen att bredda din kompetens till fler områden inom vårt produktsortiment. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Leda kunden sin förändringsresa inom IT-säkerhet Projektledning, planering och ledning av komplexa arbetsuppgifter i nära samarbete med kundernas operativa team Vad vi erbjuder: En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra. Möjlighet till certifieringar och vidareutbildning. Spännande och varierande kunduppdrag. Ett team med hög kompetens och bra sammanhållning. Orange Cyberdefense: Orange Cyberdefense är Sveriges ledande bolag inom cybersäkerhet. Vår vision är att bidra till ett säkrare digitalt samhälle genom att hjälpa stora svenska bolag och myndigheter att förhindra och bekämpa olika typer av cyberbrott. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom ”Anticipate”, ”Identity”, ”Protect”, ”Detect” and ”Respond”. Vi är 3000 kollegor globalt, varav 400 kollegor i Sverige. På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med delad passion för cybersäkerhet; och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Det är anledningen till att vi säkerställer att vi hanterar alla ansökningar likvärdigt. Vi söker dig som: Har erfarenhet av projektledning och förändringsledning. Trivs i konsultrollen och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Har förmågan att planera, kommunicera och driva tekniska projekt framåt. Vill utvecklas och gärna delar med dig av din kunskap till kollegor och kunder. Är flytande i engelska och svenska. Rekryteringsprocessen: Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Milan Brodsky ([email protected]).

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Business Transformation Analyst
Azets Insight AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision.  Vill du vara en nyckelspelare i ett företag i utveckling – där strategi möter verklighet och där ditt arbete får genomslag i hela organisationen? Nu söker vi på Azets en Business Transformation Analyst som vill vara med och driva vår förändringsresa, både i Sverige och inom Azets Group.  Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision.  Vill du vara en nyckelspelare i ett företag i utveckling – där strategi möter verklighet och där ditt arbete får genomslag i hela organisationen? Nu söker vi på Azets en Business Transformation Analyst som vill vara med och driva vår förändringsresa, både i Sverige och inom Azets Group.  Det här är en roll för dig som kombinerar stark analytisk förmåga med känsla för samarbete och struktur. Du gillar när det händer mycket, och trivs i skärningspunkten mellan strategi, projektledning och förändringsarbete. Som Business Transformation Analyst är du en central del av vårt transformationsteam. Du arbetar nära ledningsgrupp, affärsområden och olika stödfunktioner för att stötta organisationen i att förverkliga vår strategi. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt – med allt från analys och planering till facilitera workshops och uppföljning av transformationsinitiativ.  Tillsammans med kollegor i Business Transformation-funktionen är du med och skapar rätt förutsättningar för att vi som organisation ska lyckas – på riktigt.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  * Stötta strategiprocessen genom analys, förberedelse och samordning.  * Identifiera nuläge, framtida målbild och möjligheter till förbättring.  * Projektleda och driva förändringsinitiativ inom olika delar av verksamheten.  * Koordinera arbete mellan olika funktioner, team och externa intressenter.  * Ta fram underlag till workshops, möten och kommunikation.  * Samla in och analysera data som stöd för prioriteringar och beslutsfattande.  * Skapa uppföljnings- och rapporteringsmaterial för ledning och intressenter.  Erfarenhet och kvalifikationer  Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har ett öga för både detaljer och helhet. Du har tidigare arbetat med transformation, strategi eller förändringsledning – gärna i en roll som managementkonsult, affärsanalytiker eller projektledare.   Du är kommunikativ, trygg i samarbeten på olika nivåer, och får saker att hända även i komplexa sammanhang.  Vi tror att du har:  * Kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller liknande  * Minst 5 års erfarenhet av affärsanalys, strategiimplementering eller förändringsarbete  * Erfarenhet av transformation från t.ex. konsultbolag eller större organisation  * Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint  * Vana av att arbeta i högt tempo med flera parallella initiativ  * Meriterande med kunskap i Power BI, Jira eller certifieringar inom projektledning/förändringsledning  Bli en del av Amazing Azets   Hos Azets får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en kultur som präglas av självledarskap och engagemang. Vi värdesätter work-life balance och skapar gemenskap genom sociala aktiviteter, både på och utanför kontoret. Som ett värderingsdrivet företag vill vi att våra medarbetare ska trivas, utvecklas och känna stolthet över sitt arbete.  Placering är på Azets kontor i Linköping och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?   Kontakta:   Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding [email protected]  Sara Franklin, Head of Business Transformation, [email protected] #LI-Hybrid #LI-MK1

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Applikationskonsult till Insera
A Hub AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Har du jobbat som controller, ekonom eller med affärssystem och är nyfiken på att ta nästa steg i karriären? Håller du med oss om att teknik är roligt, men att värdet för verksamheten är det viktigaste? Då kan rollen som applikationskonsult hos Insera vara något för dig! OM ROLLEN Som applikationskonsult arbetar du med Inseras egenutvecklade BI-system – Insight. Systemet används av både privata och offentliga verksamheter för analys, budget, prognos och rapportering. I rollen arbetar du både i projekt och med förvaltning. Du kommer jobba med samtliga delar inom området för beslutsstöd, vilket bland annat är budget- och prognoser, rapporter och dashboards med mera. Rollen är omväxlande och du kommer ofta arbeta i flera spännande projekt parallellt. Det mesta av arbetet sker från kontoret, men en del möten sker ute hos kund eller digitalt. Din roll som applikationskonsult går ut på att förstå kundens behov genom att sätta dig in i deras arbetssätt och hjälpa till att översätta det till smarta lösningar i Insight. Du blir delaktig i hela kedjan, från kravinsamling till leverans. Du konfigurerar, bygger processer och rapporter, testar och ser till att kunden får ett system som verkligen möter deras specifika behov. Rollen som applikationskonsult är social med många kontakter, såväl internt med kollegor och externt med kunder och samarbetspartners. Du kommer även att jobba tillsammans med utvecklare, integrationsspecialister och andra konsulter. På kundsidan finns både ekonomichefer som vill köpa in den allra bästa lösningen till sin verksamhet eller användare av systemet. Tillsammans skapar ni lösningar som hjälper kunden att fatta rätt beslut baserade på rätt data! VEM ÄR DU? Vi söker dig som brinner för mötet med människor. Du trivs bra med att leda möten och ta ett stort ansvar för dina processer. Du är initiativtagande och van vid att jobba självständigt. Samtidigt är du en lagspelare som gillar att samarbeta och dela din kunskap med dina kollegor. Du känner en stor nyfikenhet för modern teknik och drivs av att förstå hur systemen fungerar på djupet. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från en roll som exempelvis controller, ekonom, applikationskonsult eller liknande En djup förståelse för ekonomi, budgetarbete och verksamhetsstyrning Ett stort intresse för kombinationen av detaljer och helhet och ser kopplingen däremellan Flytande kunskaper i svenska tal & skrift. Det är meriterande om du har: Jobbat med affärssystem som Visma, Xledger, Fortnox eller Unit4 Grundläggande kunskaper i SQL samt ett intresse av att lära dig mer Erfarenhet av att arbeta i projektform och med systeminförande DU ERBJUDS Hos Insera blir du en del av ett prestigelöst och hjälpsamt team där man lär av varandra och tar ansvar tillsammans. Du erbjuds en spännande roll där du får utvecklas i din egen takt, med möjlighet att fördjupa dig inom både teknik och verksamhetsutveckling. Hos Insera får du vara med och forma hur kunderna arbetar med data på riktigt – och hur produkten utvecklas framåt! OM BOLAGET Insera AB är en del av View Group med ca 1 100 anställda i Sverige, Norge Finland, England och Indien med en total omsättning av närmare 1,5 miljader SEK. Insera har sedan 1995 levererat lösningar för besluts- och ledningsstöd genom att erbjuda ett komplett BI-system med stöd för analys, rapportering, budget, prognos, planering och visualisering. Insera är specialister inom effektivisering av arbetsprocesser och skapar på så sätt mervärde för stora som små kunder. Du hittar Inseras kunder inom både den privata och offentliga sektorn. Från kontoren i Norrköping och Västerås arbetar idag ett väletablerat team av olika specialister inom BI och verksamhetsutveckling. Här tar du del av en organisation med högt i tak och en arbetskultur som präglas av en prestigelös och hjälpsam attityd. ÖVRIGT Start: Snarast eller enligt överenskommelse. Placering: Arbetet utförs från kontoret i Norrköping, med viss möjlighet till remote-arbete ca 2 dagar/vecka. Upplägg: Anställning direkt hos Insera. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Du är varmt välkommen att [email protected] vidfrågor kring tjänsten eller processen.

11 juni 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Projektledare för strategiskt strukturprojekt 
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Beskrivning Vi söker nu en erfaren projektledare till ett strategiskt strukturprojekt hos en av våra kunder inom företagsutveckling. Du kommer att rapportera direkt till koncernledningen och vara en central person i ett uppdrag som bidrar till långsiktig organisatorisk utveckling. Vår kund är en samhällsorienterad aktör med starkt engagemang för hållbart företagande. Miljön präglas av nytänkande, samarbete och högt engagemang – här får du chansen att arbeta i en roll som verkligen gör skillnad. Arbetsuppgifter Leda och samordna strukturprojektet från start till mål Ansvara för projektplanering, uppföljning och rapportering till ledning Driva förändringsarbete och säkerställa måluppfyllelse Kommunicera och samverka med olika interna och externa intressenter Kvalifikationer Skall-krav: Tidigare erfarenhet av liknande projektledaruppdrag Relevant nätverk inom näringsliv, offentlig sektor eller liknande Förmåga att arbeta självständigt och strategiskt i komplexa miljöer Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift Konsultmässig och lösningsorienterad med stark egen drivkraft Övriga krav: CV i Wordformat ska bifogas – det är en viktig del i utvärderingen och ska tydligt visa hur du uppfyller skall-kraven Vänligen kommentera hur du uppfyller varje krav direkt i ansökningsformuläret Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Uppdraget planeras starta i oktober och och pågå enligt överenskommelse. Vi arbetar löpande med att presentera kandidater – vänta därför inte med din ansökan. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

3 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Junior verksamhetsutvecklare
Procruitment AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om tjänsten Vi söker en junior verksamhetsutvecklare till ett produktbolag inom försvarsindustrin i Karlskoga. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet. Här får du möjlighet att ta dina första steg i karriären i en högteknologisk och internationell miljö där struktur, förbättringsarbete och samarbete står i fokus. Som junior verksamhetsutvecklare får du en viktig roll i att stötta organisationen i arbetet med att utveckla och effektivisera interna arbetssätt. Du kommer arbeta med att kartlägga processer, följa upp förbättringsområden, bidra till utvecklingen av verksamhetsledningssystem och vara med och ta fram nya rutiner. Du arbetar nära olika delar av organisationen och får möjlighet att lära dig både om verksamheten som helhet och hur struktur och kvalitet byggs upp i praktiken. Den här rollen passar dig som är i början av din karriär, har ett intresse för struktur och processer och vill utvecklas i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. Din kompetens Har erfarenhet av eller intresse för verksamhetsutveckling och förbättringsarbete, till exempel genom studier, examensarbete eller praktik God systemförståelse och nyfikenhet på att lära dig mer om hur olika verksamhetssystem fungerar Eftergymnasial utbildning inom industriell ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande Flytande i tal och skrift i svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, visstidsanställning på cirka ett år – med goda möjligheter till förlängning om samarbetet fungerar väl Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlskoga Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

3 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025