Verksamhetskonsult

Sök bland 46 lediga jobb som Verksamhetskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare skolutveckling

Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Välkommen med din ansökan. Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Om jobbet Vi söker dig som vill vara med på en rolig och utvecklande resa i Vansbro Kommun! Du kommer att arbeta med att förbättra skolmiljö samt förbättra förutsättningarna för våra lärare och elever vilket ska leda till goda resultat i skolan. Rollen som Skolutvecklare innebär två parallella spår som ska lyfta våra skolor och förskolor till nästa nivå.? Uppdragets första spår innebär att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete samt att samordna och utveckla arbetet med skola-arbetsliv. Du kommer att samverka och stödja sektor Lärande* med att omsätta analys till praktik för att skapa relevanta och effektiva verksamhetsmodeller med målet att höja skolresultaten. Ditt uppdrag innebär även att rapportera till kommunchef och kommunstyrelsen/nämnden om processen, där analys och uppföljning är viktiga delar.  Uppdragets andra spår innebär att arbeta med med förstudier för nybyggnation mot skolan utifrån politiska beslut. Vansbro kommun är i tillväxt och ska bygga en ny förskola, skola och fritidshem centralt i Vansbro. Vem söker vi?  För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av projekt där du arbetat med lagar och förordningar inom förskola och skola. Du har en god samarbetsförmåga med dina uppdragsgivare, samtidigt som du är lyhörd för olika behov.? Du bör ha arbetat med funktionsprogram för att bedriva pedagogisk verksamhet och kunna arbeta både strategiskt och systematiskt med de olika processer som ingår i uppdraget.?? Du drivs av att arbeta för en hållbar skola som tillgodoser våra nuvarande och framtida elevers behov, och har god kännedom om läroplaner och skolans uppdrag. Du har god förmåga att hålla flera bollar i luften och vara flexibel i ditt arbete. Du har personlig mognad som ger dig ett tryggt förhållningssätt till ditt uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig! *Förskola, grundskola, gymnasium, komvux.

19 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Verksamhetsspecialist till utveckling och stöd – social omsorg

Är du intresserad av verksamhetssystem inom socialtjänsten? Nu väntar vi tillökning och söker därför en vikarie som under ett år kommer vara en del av en härlig grupp och ett förvaltingsteam som tillsammans med socialtjänsten lyfter verksamhetssystemen till nya höjder. Ditt uppdrag: Vi söker en verksamhetsspecialist som ska vara länken mellan verksamheten och de digitala tjänsterna. Ditt uppdrag kommer vara att fånga in verksamheten och kundens behov för att skapa ändamålsenliga digital lösningarna. Utveckling och stöd - social omsorg är sociala omsorgsprocessens nav för administrativa och ekonomiska stödprocesser samt digital utveckling och verksamhetsnära förvaltning. Gruppen präglas av serviceinriktade medarbetare som alltid uppvisar gott och hjälpsamt bemötande både mot varandra, mot enheterna vi stöttar och mot Nackaborna. Genom smart administration och effektiva system skapar vi maximalt värde för skattepengarna. Vi utgår från kunden och gör det så enkelt som möjligt. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp som består av cirka 20 medarbetare med olika befattningar såsom administratörer, ekonomiadministratörer, verksamhetsutvecklare och projektledare. I gruppen finns också verksamhetsspecialisterna för de system som medarbetarna i sociala omsorgsprocessen använder. Du kommer att ingå i ett förvaltningsteam bestående av fyra verksamhetsspecialister. Ni arbetar nära förvaltningsledare, jurist, support och kommunens digitaliseringsenhet. Rollen omfattar till exempel: - Säkerställa att verksamhetssystemen utvecklas i enligt med gällande lagar och förordningar som styr socialtjänstens arbete tillsammans med jurist. - Vara ett stöd och säkerställa att socialtjänstens enheter arbetar optimalt i vårt verksamhetssystem. - Ansvar att hålla ihop arbetet med verksamhetssystemen. - Stötta chefer och användare i verksamhetssystemen. - Kravhantering, uppsättning av systemen, testa, felsöka, underhåll, kvalitetssäkra releaser. - Utbildning av expertanvändare. Din erfarenhet: Vi söker dig som har en stark vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö och vill vara delaktig i att Nackas socialtjänst blir en socialtjänst i framkant. Som person är du pedagogisk och lyhörd. Vidare är du tydlig i din kommunikation och information samt har goda kunskaper i svenska språket. Vi söker dig som har: - Socionomexamen eller motsvarande. - Väl förtrogen med arbetet inom socialtjänsten. - Intresserad av system och digitalisering. - Arbetat med verksamhetssystemet Combine. - Förståelse för verksamheternas behov samt vad som skapar kvalitet för kunderna.   Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av handläggning inom SoL under 65, LSS, socialpsykiatri och/eller missbruk. - Arbetat med digitalisering och är van att arbeta i projekt. - Erfarenhet av särskild roll och ansvar i organisationen kopplat mot ett verksamhetssystem inom socialtjänsten - Förmåga att processleda grupper och bidra till implementering av arbetssätt. - Erfarenhet av Nacka kommun som organisation. Vi erbjuder: I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Läs mer om våra https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/ Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected]. Vi ser fram emot att få din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är 2024-03-10.       Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

19 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Projektledare Inom Life Science

Är du en engagerande ledare som drivs av utmanade och spännande projekt, som gillar problemlösning och utveckling? Söker du ett bolag som värdesätter dina kunskaper och erfarenheter, som ser det som en självklarhet att man ska ha roligt på jobbet och en bra balans mellan jobb och fritid? Det här blir din roll En projektledare behöver ofta snabbt kunna sätta sig in i nya frågeställningar, hitta kommunikationsvägar i nya organisationer och samarbeta med olika delar av verksamheten. Detta kräver att du som person är självgående, målfokuserad och kommunikativ. I din roll förväntas du ha en förståelse för regelverken och agera utifrån de riktlinjer och krav som styr branschen. Du behöver behärska konsten att planera och driva ditt eget, och andras, arbete framåt för att leverera enligt tidsplan och budget, det är A och O för den här projektledarrollen. Vill du få möjligheten till detta kan vi erbjuda dig: - Projektledning av olika typer och ansvarsnivåer, olika storlekar på projekt, och med varierande komplexitet i en bred kundportfölj - Du ingår i Enheten Management - Tillhörighet i ett kunskapsdrivet bolag - Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm/Kista, men uppdragen kan sträcka sig över hela Mälardalsregionen/Sverige - En individuell utvecklingsplan Så här kommer du att briljera Livet som konsult erbjuder en unik möjligt att få se och jobba för olika bolag - en möjlighet till nya spännande projekt utan att behöva byta arbetsgivare och kollegor. Vi arbetar i flera olika branscher och med kunder inom både de större bolagen, de medelstora och de mindre tillväxtbolagen i branschen jobbar vi gemensamt mot att hitta dina drömuppdrag och projekt. Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling. Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling. Som projektledare är det självklart att ta fram det bästa ur ditt projektteam och ditt ledarskap byggs genom att skapa förtroende både mot kund och mot ditt team, visa riktning och få teamet att leverera resultat enligt tidsplan och budget. En prestigelös attityd, vilja att samarbete och dela kunskap både med kund och internt ser vi som en självklarhet. Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss: - Du har en förmåga att kunna ta ett steg tillbaka och få ett helhetsgrepp om utmaningar. Du ser sammanhanget och trivs med komplexa strukturer - Du är lösningsorienterad - Team-medveten och entusiasmerande ledare utan att tappa fokus på målet - Du har tidigare haft rollen som projektledare inom regelstyrd verksamhet (Life Science eller likvärdig bransch) - Du är professionell i din kommunikation och har förmågan att hantera olika intressenter för att nå en gemensam väg framåt - Att bygga relationer är naturligt för dig och faller sig naturligt internt så väl som hos kund - Du kommunicerar på en hög nivå, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska Att vara en del av Team PV Vi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket innebär att vi kan räkna oss till de bästa arbetsgivarna i hela landet. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser kan vi bara se som ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med, att skapa en fantastiskt fin kultur. För vi tycker faktiskt att vi skiljer oss från traditionella konsultbolag. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har med åren blivit en arbetsplats som lockar de skarpaste hjärnorna och de finaste hjärtan. Man brukar prata om att en kultur liksom sitter i väggarna. Hos oss är det en värme. Delaktighet, gemenskap, arbetsglädje ger en välkomnande och inbjudande företagskultur som skapar engagemang. Vi lovar en spännande resa med många utmaningar och mycket roligt under vägen. Som vår kollega får du bland annat: - en trygg anställning med fast månadslön, flexbank och klämdagsbank - en stark kultur som präglas av personlig utveckling och kompetensutveckling - flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar - förmåner, friskvårdsbidrag och hälsoundersökningar - tjänstepension och 30 dagars semester (inkl. förskottssemester) - ersättning vid föräldraledighet Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Lisa Mejier på 072 159 20 45 eller [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Business Unit Manager

Är du redo att spela en avgörande roll i utvecklingen av Life Science-konsultation hos Plantvision? Besitter du fingertoppskänslan att inte bara identifiera, utan även möta och matcha kompetensbehoven hos läkemedels- och medicinteknikbranschen? Här är ditt tillfälle att bli en nyckelspelare och påverka tillväxten genom att dela med dig av din erfarenhet och passion! Känns detta lockande då kanske det är dags att ta nästa steg med oss - din nästa utmaning väntar! Det här blir din roll Plantvision förenklar och effektiviserar verksamheten för kunder inom reglerad verksamhet, med fokus på läkemedel och medicinteknik. Vår specialisering och erfarenhet gör oss till en pålitlig partner för att möta branschkrav och skapa smidiga processer. Vi strävar efter att erbjuda skräddarsydda lösningar som hjälper våra kunder att växa och upprätthålla höga standarder. Som Business Unit Manager kommer du inte bara att bli en integrerad del av ledningsgruppen för affärsområdet Compliance, utan du kommer också att inneha en central roll med personal- och budgetansvar för din enhet. Din uppgift är att äga hela processen, från rekrytering till leverans, och bli en nyckelperson för att forma och främja framtidens framgång tillsammans med oss på Plantvision. Denna roll erbjuder en unik ledarskapsmöjlighet där du kommer att vara avgörande för att främja stark och hållbar tillväxt. Din huvuduppgift kommer vara att utveckla våra konsultchefer till självständiga och kompetenta ledare. Vi söker inte bara en inspirerande ledare utan en ledare med en unik kombination av coachande, strategisk och affärsdriven inställning. Så här kommer du att briljera Välkommen till en unik möjlighet att forma framtiden inom Life Science hos Plantvision! Vi söker dig med en längre erfarenhet inom medicinteknik eller läkemedelsområdet, där du har haft ledande roller inom leverantörsledet - som enhetschef, områdeschef, KAM eller inom affärsutveckling. Vad vi letar efter går bortom enbart erfarenhet. Det är din passion och förmåga att förstå och hantera kundens utmaningar som vi värdesätter mest. För att trivas i denna roll ser vi att du: - Har en djup förståelse för läkemedelsindustrin och tar initiativ för att driva utvecklingen av erbjudanden, organisation och kunders verksamhet. - Älskar att kasta dig in i utmanande mål och brinner för att bidra till verksamhetsutveckling. - Äger dina uppgifter. - Hanterar otydlighet med en proaktiv inställning och erbjuder kreativa lösningar på problem. - Har en kommunikationsstil som inte bara är effektiv utan också skapar en varm och positiv atmosfär bland både team och kunder. Vi tror på att framgång skapas genom att stärka och guida våra konsultchefer, och din förmåga att vara en katalysator för deras utveckling är avgörande. Arbetsdagarna kommer att vara präglade av stor variation i arbetsuppgifter och snabba omprioriteringar. Är du intresserad av att anta den utmaningen? Att vara en del av Team PV Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.   Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.  Ansökan Är du redo att forma framtidens Compliance med oss? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Lisa Meijer. [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Verksamhetskonsult till Quality Consulting

"Vårt mål är att vara världens bästa arbetsplats. Det innebär att man som anställd alltid kan förvänta sig stora investeringar i sin personliga utveckling genom både utbildning och en motiverande vardag i form av rätt typ av konsultuppdrag. Man kan även förvänta sig att få vara med och påverka uppbyggnaden av QC, ha väldigt roligt på jobbet och att göra detta med marknadens bästa villkor inom branschen." Så säger Quality Consultnings VD, som ser fram emot att få med dig på resan. OM TJÄNSTEN Quality Consulting är en modern ekonomikonsultfirma som brinner för att hjälpa sina kunder i deras vardag samt med deras tillväxt- och förändringsresor. Med ett tydligt mål i att vara den bästa arbetsplatsen för sina konsulter erbjuder QC hög personlig utveckling, moderna arbetssätt samt högt kundengagemang. Genom att ständigt prioritera detta bygger QC förutsättningen för att deras kunder alltid ska få hjälp av marknadens bästa och mest drivna konsulter. Som verksamhetskonsult erbjuder Quality Consulting utvecklande och spännande uppdrag hos både större, mindre och internationella kunder i varierande roller. Du kan även på sikt få möjlighet att arbeta inom deras investeringsverksamhet, där man är med i allt från värdering, strategisk planering och att operativt driva bolag i deras portfölj. Eftersom att du får möjligheten att vara med under deras första och framgångsrika år kommer du även att arbeta med alla verksamhetsben och driva hela QC tillsammans med ledningen. Du erbjuds - Tydliga karriärsvägar och utvecklingsmöjligheter - Möjligheten att själv påverka vilka uppdrag du vill ta dig an - En företagskultur som premierar engagemang, fokuserar på dina individuella målsättningar och som ser fram emot både AW:s, konferenser och utomlandsresor tillsammans med dig! VI SÖKER DIG SOM - Innehar en kandidat- eller masterexamen inom ekonomi - Har en god förståelse för ekonomifunktionens alla led, troligtvis är du minst 3 år in i karriären - Kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift då dessa språk används dagligen Som är verksamhetskonsult på QC kommer du att komma i kontakt med flera olika kunder med varierande behov. Vi ser därför att du är en stark relationsbyggare och har ett rådgivande tillvägagångssätt med mycket god förmåga att samarbeta och driva projekt från början till slut. Receptet för framgång på QC är inte nödvändigtvis vad som står på ditt CV utan framförallt din nyfikenhet, drivkraft och viljan att utvecklas. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Relationsskapande - Affärsinriktad - Innovativ - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Quality Consulting är en ekonomikonsultfirma där vi brinner för att hjälpa våra kunder i deras vardag samt med deras tillväxt- och förändringsresor. Vi värdesätter alltid kvalitet som den viktigaste ingrediensen i alla våra tjänster och vi strävar alltid efter att skapa långsiktiga relationer med våra kunder genom högt engagemang och skräddarsydda ekonomilösningar. Ledningen och konsulterna i Quality Consulting är alla ekonomer och har bred erfarenhet av både redovisning och controlling. Våra kunder består av såväl de största bolagen i Sverige som det nystartade bolaget. Vi har god erfarenhet av en mängd olika branscher och genom vår breda kompetens och långa konsulterfarenhet vet vi vilken lösning som krävs för att täcka våra kunders behov.

17 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Verksamhetsutveklare till Sjöhistoriska museet, Stockholm

Utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet 2023" vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid.   Om tjänsten Sjöhistoriska museet står inför ett större utvecklingsarbete som inkluderar en publik nylansering av museet, där bland annat en ny basutställning om museets grundberättelse kommer produceras. I tjänsten ingår att lägga grunden för ett långsiktigt och strategiskt arbetssätt i syfte att nå kvalitativa publika resultat samt fler och nöjda besökare. Initialt kommer ditt uppdrag vara att driva, leda och samordna den kommande/pågående utvecklings- och förändringsprocessen, samt att arbeta med utveckling av besöksupplevelsen inför, under och efter museibesöket. Rollen innebär förändrings- och utvecklingsarbete på flera plan i det stora och det lilla och du arbetar både självständigt och tillsammans i team i olika projekt och processer.  Som verksamhetsutvecklare förväntas du bidra till en långsiktig utveckling av programverksamheten för både museet, fartygspiren samt Båtmagasinet. Du samordnar processen för museets verksamhetsplanering och kvalitetssäkrar rapporteringen av verksamheten till myndighetens årsredovisning. Inom ditt uppdrag ingår också statistikarbete, besöksundersökningar och återrapportering av dessa. I arbetet får du många och återkommande kontakter inom museet och myndigheten, men även externt. Verksamhetsutvecklaren ingår i museets ledning och du rapporterar direkt till museichefen.   Din kompetens och erfarenhet Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ett område vi bedömer är relevant för tjänsten, till exempel inom verksamhetsutveckling, turism eller besöksnäring. Du har flera års erfarenhet från arbete inom turism- och besöksnäring och har stor erfarenhet av att initiera och driva projekt och förändringsarbeten, där museisektorn ses som meriterande. Meriterande är även utbildning inom projektledning. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Olika digitala system, samt Office-paketet är en viktig del i arbetet och vi ser det som en självklarhet att du är van användare inom dessa.   Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och drivkrafter. Du har mycket hög samarbetsförmåga och du arbetar relationsorienterat för att skapa bra och varaktiga samarbeten. Du har lätt för att skapa kontakt med andra och ditt positiva bemötande smittar av sig. Du har god förmåga att lyssna in andra och är intresserad av att ta in besökares och medarbetares synpunkter. Du är strukturerad och systematisk och har mycket god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och även arbete med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Som verksamhetsutvecklare behöver du kunna skapa dig en tydlig förståelse för museets verksamhet i ett brett samhällsperspektiv. För att lyckas behövs god analytisk förmåga och att du är nyfiken på vårt uppdrag. Som person har du ett stort engagemang, hög motivation och uthållighet till att vara med och driva utvecklingen.   Mer om oss Sjöhistoriska museet ligger på Norra Djurgården i Stockholm är Sveriges nationella museum och en knutpunkt för det maritima kulturarv som berättar om människors förhållande till hav, sjö och kust. Under sommarsäsongen öppnar vi även vår fartygspir och våra museifartyg för besök och visningar. Båtmagasinet på Rindö utanför Vaxholm, som huserar museets unika båtsamling, är öppet under ett antal helger under sommaren och hösten.   Anställning Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter. Vi har även flextid, friskvårdsbidrag och semester enligt avtal som sträcker sig mellan 31 och 35 dagar per år.   Kontaktpersoner Mats Djurberg, Museichef: 08-519 549 75   Fackliga kontaktpersoner Emma Olofsson, ST: 08-519 548 27 Johanna Sandström, SACO: 08-519 548 31   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 10 mars genom att skicka din ansökan med CV och personligt brev. Första intervjuer hålls 18-19 mars.   Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.

16 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Solutions Consultant till Tietoevry!

Som Solutions Consultanti inom ärendehantering hos Tietoevry möter du en varierande vardag. Här träffar du dina kunder regelbundet som en rådgivande expert där du spelar en nyckelroll i att forma Tietoevrys framtid. Tillsammans med dina kollegor hjälper du just dina kunder ett steg längre mot en digitaliserad informationshantering. Ditt nästa karriärsteg? Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Solutions Consultant hos Tietoevry Industry är du en del av deras Public 360 team, som fokuserar på smartare administration och bättre medborgartjänster inom offentlig sektor. I denna konsultativa och rådgivande roll arbetar du tillsammans med bl.a. projektledare och utvecklare med att hjälpa företag att digitalisera sin informations- och dokumenthantering genom systemet Public 360°. Du kommer till en avdelning med mycket på gång och som präglas av en framåtanda och ett fartfyllt tempo. Du erbjuds - En arbetsplats med stora ambitioner där du får arbeta med moderna lösningar tillsammans med kompetenta kollegor - En komplex roll där vi erbjuder en långsiktig kompetensutveckling anpassad efter dina behov - Att vara ansvarig för att leda kunden genom deras digitaliseringsresa och introducera dem för Tietoevrys tjänst Public 360 - En tillsvidareanställning hos Tietoevry efter 6 månaders arbete som konsult via Academic Work ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utförande av analys av kunders processer med tyngdpunkt på informationshantering, processkartläggning och kravspecifikationer * Omsättning av kundens processer till lösningar inom eller kring Public 360° * Utveckling av befintliga affärer i samarbete med kundteam och skapande av förslag och planer för att maximera kundens nytta av investeringen i Public 360°. * Genomförande av utbildningar i Public 360° samt demonstration av dess moduler * Arbete med konsultmässighet och säljande ansvar, vilket innebär att du inte bara kommer att vara en rådgivande expert utan också en affärsorienterad partner som spelar en avgörande roll i att forma Tietoevrys framtid VI SÖKER DIG SOM - Har minst fem års arbetslivserfarenhet som Verksamhetskonsult eller Business Bnalyst, gärna med erfarenhet av offentlig sektor - Har erfarenhet av en konsultativ roll där du arbetat med sälj - Har förståelse för verksamhetsutvecklings genom digitalisering och teknik - Flytande språkkunskaper svenska och engelska - Det ses som meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem inom offenlig sektor I den här rekryteringsprocessen ställer vi höga krav på din ansökan. Sök därför tjänsten med ett CV och personligt brev där du motiverar tydligt ditt intresse för rollen För att lyckas i rollen är du, flexibel och kan med lätthet skifta fokus mellan dina olika ansvarsområden. Du trivs i en självgående roll där du ges stort utrymme att själv planera dina dagar och driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Då rollen är rådgivande till sin karaktär är du orädd i bemärkelsen att du vågar utmana kunder och presentera nytänkande idéer och lösningsförslag. Du har många kontaktytor internt på avdelningen samt externt hos kunder, vilket gör att din förmåga att skapa goda samarbeten blir avgörande för att lyckas i denna roll. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Projektledare/verksamhetskonsult

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 19.000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle. Jobbeskrivning Sektionen Operation & Maintenance Excellence letar efter passionerade Projektledare/Verksamhetsutvecklare som vill göra skillnad i våra kunders dagliga arbete och verksamhet. Vi fokuserar på Asset Management inom järnvägs-, flyg-, energi- och försvarssektorerna. Vi arbetar med att analysera, planera och genomföra förbättringar, digitalisera processer, hantera underhållsprojekt, implementera affärssystem och optimera reservdels- och logistikflöden. Vi är ett framåtsträvande team med hög kompetens och en öppen miljö. Vi anpassar oss efter varje unik situation och erbjuder flexibiliteten i en mindre organisation, samtidigt som vi arbetar med några av Sveriges största företag och organisationer. Kravspecifikation Vi söker dig som trivs i gränssnittet mellan verksamhet och teknik och har minst fem års erfarenhet inom ditt specialistområde samt en relevant akademisk examen. Vi tror att du har branscharbetslivserfarenhet inom några av följande branscher; flyg, järnväg, energi eller försvar. Du har jobbat med antingen projektledning, IT-implementering, processutveckling, effektivisering och/eller optimering av verksamheter relaterat till underhåll och logistik; Asset Management. Förmodligen har du också certifiering inom relevanta områden. Kunskaper om ISO55000, EASA/EMAR/FAA regelverk etc. är meriterande. För att trivas hos oss är du är en lagspelare som strävar efter att nå gemensamma mål och vill utnyttja din fulla potential. Våra kunder finns i huvudsak i Sverige och Norge. Vi söker medarbetare i Solna (Stockholm) eller i Göteborg. Pendling ingår som en naturlig del av tjänsten. Våra uppdrag är varierande och en del finns inom säkerhetsklassade områden. Detta innebär att du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning innan anställning. Ytterligare information AFRY präglas av en känsla av samhörighet och en familjär stämning. Här är inte bara jobbet utan också livet utanför viktigt och därför är begreppet ”work life balance” något vi verkligen lever efter. Vi tror att du som söker till oss är en teamplayer som vill dela med dig av dina kunskaper och som inte tvekar inför nya utmaningar. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Kontaktuppgifter för frågor: Nils Ericsson, Sektionschef [email protected] Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner [email protected] Om du är redo att utmana dig själv och göra verklig skillnad i en stimulerande miljö, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande, men sista ansökningsdag är 13 mars. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Projektledare/verksamhetskonsult

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 19.000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle. Jobbeskrivning Sektionen Operation & Maintenance Excellence letar efter passionerade Projektledare/Verksamhetsutvecklare som vill göra skillnad i våra kunders dagliga arbete och verksamhet. Vi fokuserar på Asset Management inom järnvägs-, flyg-, energi- och försvarssektorerna. Vi arbetar med att analysera, planera och genomföra förbättringar, digitalisera processer, hantera underhållsprojekt, implementera affärssystem och optimera reservdels- och logistikflöden. Vi är ett framåtsträvande team med hög kompetens och en öppen miljö. Vi anpassar oss efter varje unik situation och erbjuder flexibiliteten i en mindre organisation, samtidigt som vi arbetar med några av Sveriges största företag och organisationer. Kravspecifikation Vi söker dig som trivs i gränssnittet mellan verksamhet och teknik och har minst fem års erfarenhet inom ditt specialistområde samt en relevant akademisk examen. Vi tror att du har branscharbetslivserfarenhet inom några av följande branscher; flyg, järnväg, energi eller försvar. Du har jobbat med antingen projektledning, IT-implementering, processutveckling, effektivisering och/eller optimering av verksamheter relaterat till underhåll och logistik; Asset Management. Förmodligen har du också certifiering inom relevanta områden. Kunskaper om ISO55000, EASA/EMAR/FAA regelverk etc. är meriterande. För att trivas hos oss är du är en lagspelare som strävar efter att nå gemensamma mål och vill utnyttja din fulla potential. Våra kunder finns i huvudsak i Sverige och Norge. Vi söker medarbetare i Solna (Stockholm) eller i Göteborg. Pendling ingår som en naturlig del av tjänsten. Våra uppdrag är varierande och en del finns inom säkerhetsklassade områden. Detta innebär att du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning innan anställning. Ytterligare information AFRY präglas av en känsla av samhörighet och en familjär stämning. Här är inte bara jobbet utan också livet utanför viktigt och därför är begreppet ”work life balance” något vi verkligen lever efter. Vi tror att du som söker till oss är en teamplayer som vill dela med dig av dina kunskaper och som inte tvekar inför nya utmaningar. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Kontaktuppgifter för frågor: Nils Ericsson, Sektionschef [email protected] Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner [email protected] Om du är redo att utmana dig själv och göra verklig skillnad i en stimulerande miljö, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande, men sista ansökningsdag är 13 mars. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Data Strategist till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: - Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans - En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer - Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap - Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål - Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: - Minst fyra års erfarenhet av att leda organisationer genom sin strategiska dataresa - Erfarenhet av datamodellering - Erfarenhet av att leda implementeringsprojekt inom Data Governance - Mycket god vana av att befinna sig i gränssnittet mellan verksamheten och IT - Mycket god på verbal kommunikation och att stötta organisationer att hitta gemensam väg framåt. Det här är en mångsidig roll och kräver kompetens inom att kunna sömlöst vandra mellan detaljer och övergripande perspektiv. För att trivas i denna roll behöver du vara bekväm med att ta ansvar för projekt och se värdet i att samla hela organisationer kring en gemensam väg framåt. Du behöver även tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till William via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024