Process Improvement Manager

Rollen Som Process Improvement Manager tar du ledningen i utvecklingen, implementeringen och övervakningen av effektiva affärsprocesser inom hela vår globala R&D funktion. Uppdraget handlar om att se till att våra verksamhetsprocesser är optimerade för att uppnå gemensamma affärsmål och maximera vår interna effektivitet. Du kommer att: • Analysera våra befintliga affärsprocesser för att identifiera flaskhalsar och potentiella förbättringsområden. • Utveckla och föreslå strategier och åtgärder för att förbättra affärsprocesserna och optimera hela R&D. • Ansvara för genomförandet och övervakningen av förbättringsinitiativ, inklusive projektplanering, resurshantering och samordning med olika avdelningar. • Implementera mätverktyg och metoder för att kontinuerligt övervaka och utvärdera effektiviteten av våra förbättrade affärsprocesser. • Utbilda och stödja medarbetare i nya processer och kommunicera förändringar och initiativ till berörda parter. • Ansvara för dokumentation av förbättrade affärsprocesser och säkerställa tydliga riktlinjer och standarder för efterlevnad och förbättring. Som en nyckelperson inom R&D blir du ansvarig för att koordinera och implementera befintlig samt framtida mjukvara som ska användas inom funktionen. Detta innebär att du blir ägare av all mjukvara inom den globala avdelningen och kommer samarbeta med superanvändare, mjukvaru- och konfigurationsspecialister samt den globala IT-organisationen för att säkerställa användningen av verktyg och system. Placering är på vårt kontor i Jönköping. Du rapporterar till Director Test & Quality som också är placerad i Jönköping. Din profil Vi söker dig med en relevant utbildning och gedigen erfarenhet inom kvalitetsledning, projektledning och/eller processutveckling. Om du dessutom har en djup förståelse för R&D-miljöer, ser vi det som mycket meriterande. Du är en självständig och drivande person med en passion för att optimera affärsprocesser. Din förmåga att se helheten och hitta möjligheter till förbättringar är en av dina främsta styrkor. Vi förväntar oss att du har en viss erfarenhet av mjukvaruverktyg, exempelvis inom Jira, Windchill eller Atlassian, och att du har ett starkt intresse och förståelse för teknik. Eftersom vi är en internationell verksamhet är det viktigt att du värdesätter kulturell mångfald och trivs med att samarbeta över gränser. Tjänsten kräver att du är obehindrad såväl muntligt som skriftligt i det engelska språket. Vi erbjuder: Vi är världens ledande symaskinsföretag som alltid strävar efter att utveckla såväl tekniken i våra produkter som medarbetarna inom verksamheten. Tillsammans med oss får du möjligheten att vara med i en spännande transformationsresa och bygga upp en helt ny tjänst. Så det här är din chans att göra verklig skillnad hos oss. Välkommen att bli en del av vårt team! Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87. Vi välkomnar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan. Dock senast den 12/5. Om SVP WORLDWIDE SVP, som gör affärer genom SVP-Singer Holdings, Inc. och dess dotterbolag, är världens största symaskinsföretag för konsumenter och står för ungefär en av tre hushållssymaskiner som säljs årligen över hela världen. Företaget och dess varumärken - SINGER®, VIKING® och PFAFF® - har glatt konsumenter i över 460 år. Dessa premiummärken och produkter anses vara valet för både privat och professionellt bruk. SVP har verksamhet i 19 länder och huvudkontor ligger i Nashville, TN, och stöds av regionala huvudkontor/försäljningskontor i Italien och Mexiko som tillsammans når konsumenter i mer än 180 länder. SVP har tillverkningsanläggningar i Asien och Latinamerika, flera R&D-center, ett mjukvaruutvecklingscenter i Europa samt en global leveranskedja med distributionscenter i alla regioner. SVP Worldwide i Jönköping är ”Centre of Excellence” inom SVP Worldwide, med ansvar för produktutveckling av förstklassiga sy- och broderimaskiner för hemmet. Vi är ett engagerat, kompetent team med mycket spännande produktportföljer med nyrenoverade kontorslokaler längs riksväg 40, ”Göteborgsbacken” i Jönköping.

17 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Verksamhetskonsult Personbilar till Bits Data

Bits Data levererar heltäckande IT-tjänster till Sveriges ledande bilhandelsföretag. Vi ägs av våra kunder och har därmed förmånen att få arbeta med IT som bidrar till att förändra samhället, klimatet och framtiden. Det är vad som driver oss att ligga i framkant.Vårt uppdrag är att leverera de bästa IT-lösningarna som förenklar vardagen för våra kunder inom fordonsindustrin. Hos oss samarbetar experter från Fordon- och IT-branschen för att ta fram marknadens bästa produkter som bidrar till fordonsbranschens historiska omställning. Vi växer och söker nu en driven och engagerad verksamhetskonsult till vårt affärsområde Personbil. Arbetsuppgifter Som verksamhetskonsult inom personbilsaffären hos Bits Data kommer du att spela en avgörande roll i att stödja och analysera kundernas behov över hela spektrumet av fordonsverksamheten. Du kommer bl.a.att vara delaktig i utvecklingen och implementeringen av ett helt nytt Dealer Management System (DMS), samt delta i och leda projekt inom olika områden inom personbilsaffären. Vidare kommer du att agera som utbildare och rådgivare ute hos kunderna för att säkerställa optimal användning av våra lösningar.Genom en djup förståelse för våra produkter och kundernas processer strävar vi alltid efter att bli ännu bättre. I rollen kommer du även att få möjligheten att påverka utvecklingen av nya produkter i samarbete med vårt produktutvecklingsteam. Ditt fokus kommer att ligga på att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och användning av våra IT-lösningar, samtidigt som du kontinuerligt identifierar och implementerar möjligheter för att effektivisera och förenkla kundernas vardag.Resor till våra kunder runt om i hela Sverige ingår som en del av rollen, vilket ger dig möjligheten att arbeta nära och personligen med våra kunder och förstå deras behov på djupet. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som är skicklig på att hitta lösningar och som är öppen för nya möjligheter. Du är inte rädd för att utmana traditionella arbetssätt för att skapa en mer effektiv och smidig arbetsmiljö för både kunder och oss på Bits Data. Du trivs med att samarbeta och tar gärna egna initiativ för att driva projekt framåt. Med din förmåga att tänka kreativt och ditt engagemang för att leverera resultat kommer du att vara en värdefull tillgång för vårt team. Vi ser gärna att du har: God erfarenhet av fordonsbranschen och försäljningsadministration däri Erfarenhet av eftermarknad inom personbilar såsom reservdelar och verkstadsplanering är meriterande. Erfarenhet av att hålla utbildningar, vägleda kunden (prata kundens språk) Hög IT-kompetens och vana vid digitalisering av processer Erfarenheten att fånga krav och implementera dessa i teknik samt att hjälpa kunder in i nya processer Medverkat vid system- och/eller teknikbyte Vi erbjuder dig Bits Data är inte bara en arbetsgivare, det är en plats där innovation och kreativitet trivs, vilket ger dig möjlighet att växa och utmana dig själv varje dag.Hos oss är du inte bara anställd, du är en del av en nära gemenskap där din potential uppmuntras och belönas, vilket gör varje dag meningsfull och givande. Vi erbjuder dessutom: En familjär arbetsplats där allas idéer kan göra skillnad. Ett utvecklande arbete där du har stora möjligheter till påverkan och utformning av vår setup. Friskvård, ett generöst friskvårdsbidrag. En hybrid arbetsplats. Ansökan Frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin, 070-0745918 och Susanna Haglund 076-221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan! Om Bits Data Bits Data tar fram professionella produkter som förenklar vardagen och digitaliserar verkstäder och återförsäljare. Vi vet att våra produkter gör skillnad på riktigt eftersom vårt utbud är ett resultat av en nära samverkan med våra kunder. Hos oss samarbetar experter från bil- och IT-branschen för att ta fram marknadens bästa produkter som bidrar till branschens omställning.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Senior Strategy Consultant with a passion for sales

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Why Avaus? We are the leading digital transformation partner for marketing and sales leaders across B2C and B2B in the Nordics. We work with some of the industry leading brands and our offerings are at the forefront of data-driven customer centricity and operational efficiency. We typically advise our clients on how to leverage AI, personalisation, automation, customer experience orchestration (martech) and new ways of working. You will join our 80 colleagues located at our offices in Helsinki, Stockholm and Munich. Our mission is to foster data-driven and customer-centric organisations equipped to grow and face the future by helping them adopt and apply smart data and analytics at scale, and speed. Our vision is to become a recognized leading European player in our domain. We believe that to survive, and defy hyper competition and other business challenges, companies will have to invest heavily in new sales and marketing capabilities, technical as well as organizational. The team We are looking for Senior Strategy Consultants to join our strategy team in Stockholm. The main focus of our team is to explore and uncover our clients untapped business potential by leveraging data and automation within sales and marketing. Furthermore, we advise and support our clients in their digital transformation journey. As a strategy consultant at Avaus you will work closely with colleagues and experts in the field of Data & AI, Martech, and Marketing & Sales strategy. Our team consists of ambitious people that are fun to work with and have their mind set on how to translate customer data into business results.   The role As a Senior Strategy Consultant you will be leading our clients in their digital transformation, and help them become customer centric as well as future proofing their capabilities. You will be responsible for clarifying and finding solutions to our clients’ challenges and work closely with our clients and our team of mixed competences. Our entrepreneurial culture will give you all the possibilities to grow as a person and further develop as an independent thought leader. If you have the ambition and want to take ownership we will help you succeed! In addition you will be in charge of your own accounts in terms of delivery, development and results, which puts demands on your commercial and leadership capabilities. In this role we are specifically looking for someone who enjoys new business development and sales overall. At Avaus we do not specialize in verticals, and you will need to be able to work across several different verticals with many of the largest companies and most well-known brands across the Nordics. You will also be doing some of these things: Articulate your clients' most important business needs within Marketing & Sales development Influence senior stakeholders and executives at leading companies Design data-driven visions, strategies and roadmaps for clients Build robust business cases for change Drive change and implement new ways of working Grow existing clients and contribute to New Business Sales Lead and mentor your colleagues in different aspects of management consulting Lead and support in complex sales cases and proposals   Who are you? As a person, you are curious and ambitious. You want to challenge the status quo and get people to see their business in a new light. To thrive in the role you’ve got a strong interest in consultative sales and account management skills. You have a can-do attitude and ability to act in a fast-paced environment and meet deadlines on time and budget. People describe you as a true team player, result oriented but with a bit of a laid-back attitude. It is of utmost importance to us that you find yourself at home in our culture cornerstones, read more on our website. Beside your personality, we would also like you to have: Master of Science in economics & business administration, industrial economics & management Minimum 8 years of proven track record as a management consultant from a consulting agency Proven track record from projects related to marketing in combination with data, technology and organizational change Experience from marketing and sales operations in midsize to large companies Excellent sales track record Experience from agile methods and project management of cross functional teams Experience from and interest in projects relating to implementing martech, data or analytics plagforms Understanding of machine learning, algorithms and AI Fluent in Swedish, as our customers require us to communicate in Swedish Fluent in English, verbal and written Other languages are a plus   Practical Information This is a permanent position with a 6 months’ probation period, based at our office at Renstiernas Gata in Stockholm. Starting date as soon as possible or by agreement. Already feel like one of us? Send your applications in English as soon as possible, but no later than May 12. If you have any questions about the position, please contact Anna Trygg, Managing Director Sweden. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. We look forward to hearing from you!

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Senior Strategy Consultant with a passion for sales

Why Avaus? We are the leading digital transformation partner for marketing and sales leaders across B2C and B2B in the Nordics. We work with some of the industry leading brands and our offerings are at the forefront of data-driven customer centricity and operational efficiency. We typically advise our clients on how to leverage AI, personalisation, automation, customer experience orchestration (martech) and new ways of working. You will join our 80 colleagues located at our offices in Helsinki, Stockholm and Munich. Our mission is to foster data-driven and customer-centric organisations equipped to grow and face the future by helping them adopt and apply smart data and analytics at scale, and speed.Our vision is to become a recognized leading European player in our domain. We believe that to survive, and defy hyper competition and other business challenges, companies will have to invest heavily in new sales and marketing capabilities, technical as well as organizational. The team We are looking for Senior Strategy Consultants to join our strategy team in Stockholm. The main focus of our team is to explore and uncover our clients untapped business potential by leveraging data and automation within sales and marketing. Furthermore, we advise and support our clients in their digital transformation journey. As a strategy consultant at Avaus you will work closely with colleagues and experts in the field of Data & AI, Martech, and Marketing & Sales strategy. Our team consists of ambitious people that are fun to work with and have their mind set on how to translate customer data into business results. The role As a Senior Strategy Consultant you will be leading our clients in their digital transformation, and help them become customer centric as well as future proofing their capabilities. You will be responsible for clarifying and finding solutions to our clients’ challenges and work closely with our clients and our team of mixed competences. Our entrepreneurial culture will give you all the possibilities to grow as a person and further develop as an independent thought leader. If you have the ambition and want to take ownership we will help you succeed! In addition you will be in charge of your own accounts in terms of delivery, development and results, which puts demands on your commercial and leadership capabilities. In this role we are specifically looking for someone who enjoys new business development and sales overall. At Avaus we do not specialize in verticals, and you will need to be able to work across several different verticals with many of the largest companies and most well-known brands across the Nordics. You will also be doing some of these things: Articulate your clients' most important business needs within Marketing & Sales development Influence senior stakeholders and executives at leading companies Design data-driven visions, strategies and roadmaps for clients Build robust business cases for change Drive change and implement new ways of working Grow existing clients and contribute to New Business Sales Lead and mentor your colleagues in different aspects of management consulting Lead and support in complex sales cases and proposals Who are you?As a person, you are curious and ambitious. You want to challenge the status quo and get people to see their business in a new light. To thrive in the role you’ve got a strong interest in consultative sales and account management skills. You have a can-do attitude and ability to act in a fast-paced environment and meet deadlines on time and budget. People describe you as a true team player, result oriented but with a bit of a laid-back attitude. It is of utmost importance to us that you find yourself at home in our culture cornerstones, read more on our website. Beside your personality, we would also like you to have: Master of Science in economics & business administration, industrial economics & management Minimum 8 years of proven track record as a management consultant from a consulting agency Proven track record from projects related to marketing in combination with data, technology and organizational change Experience from marketing and sales operations in midsize to large companies Excellent sales track record Experience from agile methods and project management of cross functional teams Experience from and interest in projects relating to implementing martech, data or analytics plagforms Understanding of machine learning, algorithms and AI Fluent in Swedish, as our customers require us to communicate in Swedish Fluent in English, verbal and written Other languages are a plus Practical Information This is a permanent position with a 6 months’ probation period, based at our office at Renstiernas Gata in Stockholm.Starting date as soon as possible or by agreement. Already feel like one of us? Send your applications in English as soon as possible, but no later than May 12. If you have any questions about the position, please contact Anna Trygg, Managing Director Sweden. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. We look forward to hearing from you!

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Science Manager, Molecular Infection Medicine Sweden, 100%

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS (The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden) söker en forskningssamordnare till rollen som science manager för en tillsvidareanställning, motsvarande heltid, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Anställningen är placerad vid institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet. Arbetsuppgifter Som science manager kommer du att tillhandahålla strategisk och operativ ledning för MIMS. Science managern kommer att ha ett nära samarbete med MIMS föreståndare och ställföreträdande föreståndare när det gäller att fastställa och genomföra den övergripande vetenskapliga strategin. Du ska förvalta MIMS externa vetenskapliga partnerskap och bevaka interna projekt. Du kommer att skapa en miljö som främjar nya forskningsidéer och samarbeten genom att planera och genomföra konferenser och workshops för våra forskare och deras växande nätverk av nationella och internationella partners. I denna verksamhet kommer du att få stöd av en projektsamordnare, evenemangssamordnare och kommunikatör. Du kommer att vägleda MIMS ledningsgrupp och säkerställa en god kommunikation med institutionens ekonomi och HR funktion. Du kommer att ansvara för samordningen av institutets verkställande och vetenskapliga rådgivande nämnder och övervaka kommunikationen av vår forskning internt och externt. Du kommer att stödja forskningsinitiativ, bland annat ett gemensamt postdoktoralt program inom det nordiska EMBL-partnerskapet för molekylär medicin, driva kapitalanskaffning och hantera externa granskningar och återbetalningsprocesser. Du kommer att använda dina vetenskapliga och administrativa kunskaper för att tillhandahålla en första kontaktpunkt för vetenskapliga och administrativa partner i hela vårt nätverk.  Kvalifikationer Doktorsexamen inom ett relevant område krävs. Minst tre års erfarenhet av vetenskaplig ledning (t.ex. projektsamordning, kommunikation, rekrytering), varav erfarenhet av vetenskaplig ledning inom internationella relationer är ett särskilt betydande krav. För att kunna främja samarbete på ett effektivt sätt måste du kunna kommunicera med intressenter, våra forskare och forskningsstödjande personal på lika villkor. Du kommer därför att behöva en grundlig förståelse för intressenternas beslutsprocesser, arbetsprocesser inom forskning men också för relaterade administrativa frågor. Mycket goda resultat i din egen forskarkarriär (dokumenterade genom t.ex. publikationer med preer-review) och/eller inom forskningsledning (t.ex. bidrag till genomförande av samarbetsprojekt). Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift.  Förmåga att leda ett team och delegera uppgifter för att säkerställa högsta möjliga arbetseffektivitet i en god arbetsmiljö. Med tanke på arbetsuppgifternas art ska du vara en person med stark ledarskaps-, organisations- och social kompetens som ser strategiskt på helheten.   Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. Som person är du öppensinnad, kreativ, social,  flexibel, initiativtagande och bestämd. Meriterande Kunskaper i svenska, både tal och skrift.  Kunskap om den europeiska och svenska life science-samfälligheten. Viss erfarenhet av experimentell forskning och en vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet är en fördel. Ansökan Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan ska göras i e-rekryteringssystemet Varbi och vara inkommen senast 13 Maj 2024. Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla:    Ett personligt brev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor).  Ett CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar.   Namn och e-postadresser med två till tre referenser.   Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan.   Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected]    Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Projektsamordnare, Molecular Infection Medicine Sweden, 100%

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS, The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden, är den svenska noden för Nordic EMBL Partnership for Molecular Medicine. Vårt uppdrag är att främja forskningens spetskompetens inom infektionsmedicin och att utveckla karriärerna för nästa generations forskare inom detta område. Genom vårt partnerskap med European Molecular Biology Laboratory (EMBL) och ett starkt nätverk av nordiska partners kopplar vi svensk vetenskap till en expanderande familj av europeiska forskningscentra för molekylärmedicin.   Mer information om MIMS finns att läsa på vår websida: https://www.umu.se/mims/  Vi söker en projektsamordnare för en tillsvidareanställning motsvarande heltid. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Anställningen är placerad vid Institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet.    Arbetsuppgifter Som projektsamordnare kommer du att arbeta nära och rapportera direkt till MIMS ledningsgrupp för att effektivt hantera vetenskapliga projekt och program. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med en evenemangskoordinator och kommunikatör, under ledning av MIMS science manager.  I första hand kommer du att ha ansvar över samordning av MIMS aktiviteter och fungera som kontaktperson. Arbetsuppgifterna inkluderar planering och genomförande av aktiviteter för t.ex. urvalspaneler, styrgrupper, stipendieprogram och rekryteringar. Du kommer även att samla in feedback och utvärderingar, förbereda rapporter samt vara ett stöd vid evenemang. Aktiviteter som du ska hjälpa till att samordna innefattar Clinical Research Fellowship för kliniska forskare och MIMS Investigator Programme, som syftar till att länka en nationell målgrupp till vårt nordiska partnerskap. Att bygga och upprätthålla starka nätverk och kommunikation med forskare, kliniker och forskningsstödjande personal är avgörande för den här rollen. Aktiviteterna ska också kopplas till institutionens administrativa funktioner vid universitetet för att säkerställa smidig samordning och processer.  Andra arbetsuppgifter kan vara att ta en aktiv roll i eller att ge stöd till mentorskapsprogram för unga MIMS-gruppledare och att inrätta ett alumni-nätverk. Ytterligare dagliga uppgifter kan tilldelas efter behov. Kvalifikationer - Högskoleutbildning motsvarande en Masterexamen är ett krav. - Du behöver ha en god förståelse för arbetsprocesserna inom forskning och det är kopplat till administration. - För att kunna fullgöra denna roll på ett effektivt sätt måste du kunna kommunicera med våra forskare. - Du har en god förmåga att se helheten och erfarenhet av att arbeta med planerings- och organisationsfrågor inom universitet. - Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift, och åtminstone grundläggande förståelse för svenska eller vilja att lära sig. - Med tanke på arbetsuppgifternas art ska du vara en serviceinriktad person med stark organisationsförmåga och beredd på att arbetet innehåller resor. - Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. - Som person är du öppensinnad, social, kreativ, flexibel och initiativtagande. Meriterande - Doktorsexamen är meriterande. - Kunskap om och dokumenterad erfarenhet av den dagliga driften av ett forskningsinstitut vid ett universitet är meriterande. - Tidigare erfarenhet av projektsamordning vid ett universitet eller forskningsinstitut är meriterande. - En vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet samt internationell erfarenhet är meriterande. - Erfarenhet av att planera och organisera aktiviteter som engagerar allmänheten är meriterande. Ansökan Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan ska göras i e-rekryteringssystemet Varbi och vara inkommen senast 13 Maj 2024. Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla:    - Ett personligt brev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor).  - Ett CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar.   - Namn och e-postadresser med två till tre referenser.   - Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan.   Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected]    Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Sökes konsultchef som är intresserad av utbildningsbranschen

Grit Academy söker en konsultchef som är intresserad av utbildningsbranschen Grit Academy är en yrkeshögskola som har varit verksamt sedan 2009 och är ett företag som ständigt växer. Korta fakta om jobbet: Omfattning: 80-100% enligt överenskommelse. Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidare Om jobbet Vi söker en ansvarsfull, strukturerad operativ chef med kvalitetsansvar för det systematiska kvalitetsarbetet på vår yrkeshögskola. Tjänsten är på plats och på 80-100 %. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: Strategisk ledning: Ansvara, implementera och följa upp skolans övergripande strategier och mål. Ansvara för att skolan följer lagar och regler inom utbildningssektorn. Personalansvar: Leda och utbilda personal i Grit Academys koncept, inklusive utbildare och administrativ personal. Ansvara för personalens arbetsmiljö och trivsel. Pedagogiskt ansvar: Säkerställa att utbildningsprogrammen håller hög kvalitet och är relevanta för arbetslivet. Följa upp och utvärdera utbildningarnas resultat och genomföra förbättringar. Ekonomiskt ansvar: Ansvara för att skolan håller sig inom budgetramar och följer ekonomiska riktlinjer. Kommunikation och samarbete: Skapa och upprätthålla goda relationer med externa parter såsom näringsliv, myndigheter och andra utbildningsinstitut. Kommunicera med studerande och personal för att säkerställa en transparent och öppen kommunikation. Kvalitetssäkring och utvärdering: Kontrollera, implementera och utveckla system för kvalitetssäkring och utvärdering av utbildningsprogrammen. Hantera eventuella kvalitetsavvikelser och genomföra förbättringsåtgärder. Studeranderekrytering: Planera, genomföra och följa upp strategier för att attrahera och rekrytera studerande. Delta i marknadsföringsaktiviteter för att öka kännedomen om skolans utbildningar. Rapportering och dokumentation: Ansvara för att skolan följer lagstadgade rapporteringskrav och dokumentationskrav. Säkerställa att nödvändig dokumentation är korrekt och uppdaterad. Du skall ha: en akademisk utbildning erfarenhet av att ha arbetat flera år med personalansvar erfarenhet av att arbeta med dokumentation gärna mot myndighet erfarenhet av kvalitetsarbete Dina kvalifikationer innebär att du har: förmåga att tänka långsiktigt och strategiskt för att utveckla och förbättra skolans verksamhet. förmåga att arbeta med och följa upp vårt systematiska kvalitetsarbete. Du arbetar strukturerat och målorienterat vilket följs upp över tid. Eftersom YH-utbildningar ofta är inriktade mot olika yrkesområden är det viktigt med en känsla för och förmåga att arbeta med näringslivet. Du som person är en tydlig god ledare självdrivande en disciplinerad doer som får saker gjorda kommunikativ organiserad Mer om tjänsten... Vi arbetar endast på plats - kontorstider gäller. Grit Academy växer och erbjuder… möjlighet att få stor påverkan på vår verksamhet och tillväxt. Du blir en del av ett tajt team där alla är betydelsefulla för vad vi vill åstadkomma. Vår kultur präglas av kvalitet och att kontinuerligt utveckla verksamheten. Om ansökan Du ansöker med: CV skrivet på svenska. personligt brev skrivet på svenska. Standardansökningar undanbedes. Endast seriösa ansökningar besvaras. Vi gör ett löpande urval, så vänta inte med att ansöka. För mer information om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta vår VD och grundare Eric Badeur på mobilnummer 073-697 00 95 eller via mejl [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare Inom Life Science

Är du en engagerande ledare som drivs av utmanade och spännande projekt, som gillar problemlösning och utveckling? Söker du ett bolag som värdesätter dina kunskaper och erfarenheter, som ser det som en självklarhet att man ska ha roligt på jobbet och en bra balans mellan jobb och fritid? Det här blir din rollEn projektledare behöver ofta snabbt kunna sätta sig in i nya frågeställningar, hitta kommunikationsvägar i nya organisationer och samarbeta med olika delar av verksamheten. Detta kräver att du som person är självgående, målfokuserad och kommunikativ. I din roll förväntas du ha en förståelse för regelverken och agera utifrån de riktlinjer och krav som styr branschen. Du behöver behärska konsten att planera och driva ditt eget, och andras, arbete framåt för att leverera enligt tidsplan och budget, det är A och O för den här projektledarrollen.Vill du få möjligheten till detta kan vi erbjuda dig: Projektledning av olika typer och ansvarsnivåer, olika storlekar på projekt, och med varierande komplexitet i en bred kundportfölj Du ingår i Enheten Management Tillhörighet i ett kunskapsdrivet bolag Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm/Kista, men uppdragen kan sträcka sig över hela Mälardalsregionen/Sverige En individuell utvecklingsplan Så här kommer du att briljeraLivet som konsult erbjuder en unik möjligt att få se och jobba för olika bolag - en möjlighet till nya spännande projekt utan att behöva byta arbetsgivare och kollegor. Vi arbetar i flera olika branscher och med kunder inom både de större bolagen, de medelstora och de mindre tillväxtbolagen i branschen jobbar vi gemensamt mot att hitta dina drömuppdrag och projekt. Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling. Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling. Som projektledare är det självklart att ta fram det bästa ur ditt projektteam och ditt ledarskap byggs genom att skapa förtroende både mot kund och mot ditt team, visa riktning och få teamet att leverera resultat enligt tidsplan och budget. En prestigelös attityd, vilja att samarbete och dela kunskap både med kund och internt ser vi som en självklarhet.Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss: Du har en förmåga att kunna ta ett steg tillbaka och få ett helhetsgrepp om utmaningar. Du ser sammanhanget och trivs med komplexa strukturer Du är lösningsorienterad Team-medveten och entusiasmerande ledare utan att tappa fokus på målet Du har tidigare haft rollen som projektledare inom regelstyrd verksamhet (Life Science eller likvärdig bransch) Du är professionell i din kommunikation och har förmågan att hantera olika intressenter för att nå en gemensam väg framåt Att bygga relationer är naturligt för dig och faller sig naturligt internt så väl som hos kund Du kommunicerar på en hög nivå, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Lisa Mejier på 072 159 20 45 eller [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Utvecklingsledare med partneransvar Society Expo - SE26

Vi söker fler som vill framåt! Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I Skellefteå sker just nu en unik samhällsomvandling, vi står mitt i den gröna omställningen av Europa, och världens blickar riktas mot Skellefteå. Under 2026 kommer vi att genomföra Society Expo - SE26. Här vill vi visa upp hela samhällets omvandling för resten av världen och då behöver vi dig som tillsammans med många andra ser till att SE26 blir en fantastisk upplevelse för våra nuvarande invånare, framtidens invånare, besökare från hela världen och alla partners som vi ska jobba tillsammans med. Kommunledningskontoret på Skellefteå kommun driver arbetet med Society Expo 2026, SE26. Det är ett tidsbegränsat projekt som pågår under åren 2023-2026. Med Society Expo 2026 vill vi skapa nya samarbeten där olika aktörer tillsammans kan testa och utveckla idéer, lösningar och verktyg som ger avtryck i världen. Det handlar också om att visa upp vår resa. Både för oss som bor här, beslutsfattare, forskare och andra aktörer. Vi gör skillnad, varje dag, för hela Skellefteå. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag blir att på ett förtroendefullt sätt bygga upp relationer och skapa avtal med de partners som kommer att samverka i projekt inför och under Society Expo 2026, SE26. Det innebär att du tar fullt ansvar för att bygga relationer externt med samarbetspartners men även internt i kommunorganisationen. Du förstår de samhällsutmaningar som offentlig sektor, näringsliv, akademi och civilsamhälle ställs inför under en samhällsomvandling och kan se hur olika insatser för att lösa dessa utmaningar kan skapa ett viktigt bidrag i arbetet. Genom samarbete och nätverkande kommer du att identifiera samt navigera i initiativ från såväl interna som externa samarbetspartners. Det innebär att du behöver förstå grunder för upphandlingar/inköp, likväl som grunderna för ett gott samarbete i form av partnerskap. Inom ramen för projektet behöver vi en partneransvarig som blir ansvarig för de samarbeten inom SE26 som sker tillsammans med privata så väl som offentliga aktörer. Rollen kommer att formas efter de behov som uppstår under arbetets gång samt din egen förmåga att driva, utveckla och engagera olika intressenter i projektet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi, organisation, marknadsföring, projektledning, innovation, service management, HR eller liknande kompetensområden som är relevanta för rollen. Som utvecklingsledare kommer du att ha många kontaktytor mot olika målgrupper. Därför krävs det mycket god vana av att kommunicera på svenska såväl engelska. Du bör ha erfarenhet av att samarbeta med partners inom näringslivet eller som samverkanspart mellan näringsliv, akademi och offentlig sektor. Byggandet av förtroendefulla relationer och nätverk med olika aktörer är också en viktig del av rollen, tillsammans med kunskap om att skriva partneravtal eller arbeta med partnersamverkan. Meriterande egenskaper inkluderar erfarenhet av att arbeta med olika målgrupper såsom interna organisationsmålgrupper och internationella målgrupper. Det krävs att du är en person som trivs med förändringar, tjänstens innehåll kan komma att variera över tid. ÖVRIGT Kommunledningskontoret arbetar för att utveckla hela Skellefteå med dialog, samverkan och delaktighet som verktyg. Här ligger ansvaret för en rad övergripande frågor. Det handlar bland annat om kommunikation, personal, ekonomi, planering, samhällsutveckling och näringslivsfrågor. Utöver det ska kommunledningskontoret vara kompetensresurs för kommundirektören, ledningsgruppen, förvaltningschefer och vd:ar för våra kommunägda bolag, så att kommunkoncernen utvecklas utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Business Consultant på TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? I vår strävan att vara ledande inom IoT och Edge Computing, söker vi nu Business Consultants till vår gruppering TechSeed IoT & Edge i Göteborg. Vi letar efter kollegor som kan föra samman affärsstrategi med teknologisk innovation och som trivs i en roll där självständighet och ansvarstagande är nyckelkomponenter. För rollen krävs det även en professionell nivå av både svenska och engelska, i tal och skrift. Utbildning: Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom företagsekonomi, management eller teknik. Självständighet och initiativtagande: Eftersom vi är ett nytt bolag med höga ambitioner, är det viktigt att du är självgående och kan driva dina egna projekt och initiativ. Du bör kunna arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma mål. Teknisk förståelse: En grundläggande förståelse för IoT eller relaterade teknologier är önskvärd. Vi värderar din förmåga att översätta tekniska lösningar till affärsvärde. Arbetslivserfarenhet: Vi söker kandidater som har minst tre år av relevant erfarenhet inom områden som management consulting, affärsutveckling, business analysis eller motsvarande roller. Meriterande: Erfarenhet av arbete inom IoT eller relaterade teknologifält. Förmåga att skapa och underhålla starka kundrelationer. Erfarenhet av arbete i tvärfunktionella team. Kompetens inom projektledning och agila arbetsmetoder. Tidigare erfarenhet av att vara konsult Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024