Starta din karriär inom kundsupport!
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Sprio letar efter ambitiösa och engagerade kundservicestjärnor - hjälp oss skapa fantastiska kundupplevelser! Brinner du för att hjälpa andra människor och lösa problem? Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker dig som: Gillar att hjälpa andra, är serviceinriktad och alltid har ett positivt bemötande. Är flytande i svenska och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Har en fullständig gymnasieexamen Kan arbeta heltid Trivs i en föränderlig miljö och är duktig på problemlösning Arbetsuppgifter: Besvara kundfrågor och ge support via telefon, chatt och mejl Arbeta proaktivt för att lösa kundärenden och förbättra kundupplevelsen Samarbeta med olika avdelningar för att skapa smidiga lösningar Hjälpa kunder med allt från beställningar till tekniska frågor Vad vi erbjuds dig: Ett stöttande team och en dynamisk arbetsmiljö Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler En fullt betald utbildning i början av anställningen Lön och förmåner enligt kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger. Är du vår nästa stjärna? Ansök redan idag och bli en del av Sprio!

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Gillar du att hjälpa andra? Starta din karriär inom kundservice hos Sprio!
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Sprio letar efter ambitiösa och engagerade kundservicestjärnor - hjälp oss skapa fantastiska kundupplevelser! Brinner du för att hjälpa andra människor och lösa problem? Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi söker dig som: Gillar att hjälpa andra, är serviceinriktad och alltid har ett positivt bemötande. Är flytande i svenska och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Har en fullständig gymnasieexamen Kan arbeta heltid Trivs i en föränderlig miljö och är duktig på problemlösning Arbetsuppgifter: Besvara kundfrågor och ge support via telefon, chatt och mejl Arbeta proaktivt för att lösa kundärenden och förbättra kundupplevelsen Samarbeta med olika avdelningar för att skapa smidiga lösningar Hjälpa kunder med allt från beställningar till tekniska frågor Vad vi erbjuds dig: Ett stöttande team och en dynamisk arbetsmiljö Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler En fullt betald utbildning i början av anställningen Lön och förmåner enligt kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger. Är du vår nästa stjärna? Ansök redan idag och bli en del av Sprio!

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Projektkoordinator/Assistent – Service Management Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker: En erfaren projektkoordinator/assistent för att stödja ett Service Management-projekt hos en av våra kunder. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar med att etablera en enhetlig servicedesk-lösning för Norden. Rollen fokuserar på en förstudiefas som varar i cirka fyra månader, där du kommer att genomföra analyser, dokumentera processer, och utvärdera risker. Arbetsuppgifter: Kartläggning av processer och arbetsflöden Insamling och presentation av relevant data Ekonomisk översikt och kostnadsanalys Riskbedömning och stakeholder-analyser Jämförelse mot branschstandarder och bästa praxis Skapa och utveckla business cases Kommunicera effektivt med intressenter och ledning Arbeta med Excel för att strukturera och analysera data Krav: Dokumenterad erfarenhet från Service Management och ITSM (t.ex. Incident, Problem, CM) Erfarenhet som projektkoordinator/assistent Stark kommunikationsförmåga och erfarenhet av att arbeta i politiskt komplexa miljöer Erfarenhet av kravanalys Mycket goda kunskaper i Excel (beräkningar och statistik) ITIL-certifiering är meriterande Personliga egenskaper: Självdriven Stark kommunikativ förmåga Utmärkta interpersonella färdigheter Resultatinriktad Startdatum: Februari månad/omgående Slutdatum: 2025-06-30 (Förlängning möjlig) Omfattning: 100% Arbetsplats: Delvis på distans Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Interim Business Controller för kortare projekt med omgående start
Newr AB
Controller

Vi söker nu en interim business controller med goda redovisningskunskaper för ett projektuppdrag till en växande företagsgrupp beläget i centrala Stockholm. Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta verksamhetsnära i nära relation med affärsområdeschefer med olika typer av försäljnings- och lönsamhetsanalyser samt identifiera andra kostnadseffektiviseringar. Önskad start inom 2 veckor och löper initialt 3 månader. Kontakta Pontus Palmborg vid intresse, [email protected]

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Överförmyndare till Stockholm
Bemannia AB (Publ.)
Planerare och utredare m.fl.

Har du erfarenhet av att handlägga juridiska ärenden, har sifferkänsla och är analytisk? Sök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en överförmyndare till ett uppdrag i Stockholms län. Uppdraget sker med start från mitten av mars, men som senast från 1 april och pågår 6 månader. Möjlighet till distansarbete finns efter upplärning. Överförmyndarenheten ser till att personer som inte själva kan ta tillvara sin rätt på grund av sjukdom och liknande förhållande ges samma rätt som alla andra och inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt. Överförmyndarens verksamhet och ställföreträdarnas uppdrag är reglerat i föräldrabalken. Enheten har 13 medarbetare varav en enhetschef och en teamledare. Dina arbetsuppgifter I ditt arbete som överförmyndare utövar du tillsyn och kontroll över förmynderskap, godmanskap och förvaltarskap genom årlig granskning och fattar beslut om medgivande till olika åtgärder som ställföreträdarna behöver utföra i sina uppdrag. Dina kvalifikationer Som överförmyndare ser vi att du är initiativtagande, strukturerad, flexibel och har god förmåga att sätta dig in i andras perspektiv. Du ska även: ha utbildning inom juridik på högskolenivå är eller motsvarande förvärvade kunskaper. ha erfarenhet från arbete av granskning, tillsyn, redovisning eller myndighetsutövning under minst ett år självständigt kunna handlägga ekonomiskt, juridiskt och socialt komplicerade ärenden vara serviceinriktad och kunna se glädjen och nyttan i att göra skillnad för enskilda som saknar egen beslutsförmåga Meriterande Erfarenhet av arbete och tillsyn enligt föräldrabalken är meriterande Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2025-02-24. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Junior Projektutvecklare inom fastighetsbranschen till TAM Group
Clevry Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om företaget TAM Group är en uppskattad rådgivare och partner inom platsbyggande och fastighetsutveckling. De arbetar relationsbaserat med deras kunder, och arbetar för glädje, med glädje. Genom att skapa attraktiva och hållbara stadsdelar och platser ökar de tillgångsvärden hos såväl deras egna som deras kunders investeringar, samtidigt som de skapar samhällsnytta. Bland kunderna märks allt från stora internationella investerare, byggentreprenörer, kommuner till mindre entreprenörsdrivna fastighetsägare. TAM Group AB har kontor i Stockholm, Malmö och Umeå, med huvudkontor beläget på Stureplan 6 i Stockholm. Medarbetarna består av experter inom olika områden, inklusive projektledning, hållbarhetsstrategi och affärsutveckling, som tillsammans arbetar för att öka värdet på kundernas investeringar genom att skapa glädjefyllda samt funktionella urbana platser. Din roll Som Junior Projektutvecklare kommer du att arbeta i deras specialiserade team TAM Retail, som fokuserar på handel och mötesplatser. De arbetar bland annat med köpcentrum, stadskärnor och levande bottenvåningar. Deras unika nisch på marknaden gör att de tar ansvar för hela processen – från analys och strategi till uthyrning och genomförande. I denna roll kommer du inledningsvis att arbeta i en mer assisterande roll till en början, där du får möjlighet att växa och utvecklas inom företaget. Du kommer att arbeta brett och få insyn i hela affärsprocessen samtidigt som du successivt tar mer ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Genomföra marknadsanalyser, undersöka köpkraft, marknadspriser och framtida utveckling. Stötta i kalkylarbete, bygga modeller och business case för att säkerställa lönsamhet. Medverka i uthyrningsarbetet, hitta passande hyresgäster, förhandla och teckna hyresavtal. Utveckla koncept, strategier och handelsplaner. Delta i strategisk rådgivning och hyresförhandlingar. Förvalta och deras befintliga kundrelationer. Din profil Krav Du besitter en högskole- eller universitetsutbildning, inom ett relevant område som till exempel samhällsbyggnad, fastighetsförvaltning eller platsutveckling. God kunskap i Officepaketet. Mycket god kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som besitter kombination av analytisk skärpa, nyfikenhet och driv. Du har ett intresse för både helheten och detaljerna, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa sammanhang och arbeta strukturerat mot konkreta mål. Med ett omvärldsperspektiv och en förståelse för marknadens dynamik kan du identifiera möjligheter och driva projekt framåt med både noggrannhet samt engagemang. Du trivs i en roll där du får kombinera analys med ett säljande angreppssätt och du ser värdet i att bygga relationer samt kommunicera effektivt. Din sociala kompetens gör att du kan samarbeta smidigt med olika intressenter, samtidigt som din nyfikenhet och snabbtänkthet hjälper dig att hitta lösningar och utvecklas i rollen. Eftersom TAM Group arbetar med hela processen från idé till färdigt projekt söker vi dig som tycker om att lära dig nytt, tar initiativ och har en naturlig fallenhet för att driva saker framåt. Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid Start: Omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid Arbetstider: Kontorstider med god möjlighet till flex Placering: Stureplan 6, Stockholm. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar TAM Group med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Business Controller med erfarenhet från försäkringsbranschen

Är du en erfaren Business Controller som har arbetat inom försäkringsbranschen och har kunskap om Solvens 2-rapportering? Vi söker nu en analytisk och affärsdriven person för ett spännande uppdrag där du får arbeta med allt från rapportering och måluppföljning, till konkurrensanalys och strategiskt prognosarbete. Var? Stockholm När? Början av mars Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen: Som senior Business Controller kommer du att spela en nyckelroll i den ekonomiska uppföljningen och analysen av verksamheten. Arbetsuppgifterna inkluderar: Månads- och kvartalsrapportering Prognosarbete och måluppföljning Bokslutsarbete och fakturagranskning Konkurrentanalys och ABC-kalkylering Förvaltningsberättelse och ERSA-rapportering Vi söker dig som har: Mångårig erfarenhet som Business Controller En relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller finans God analytisk förmåga och erfarenhet av komplexa ekonomiska analyser Erfarenhet av prognossystem och uppföljningssystem Stark kommunikationsförmåga i både tal och skrift Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Erfarenhet inom försäkringsbranschen och Solvens 2 Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Max Frodig på [email protected] eller 076-709 04 28. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Senior Business Controller - Stockholm

Senior Business Controller sökes för ett omfattande och strategiskt controlleruppdrag. Vår kund letar efter en erfaren och detaljfokuserad Senior Business Controller som vill ta ett helhetsgrepp om verksamhetens ekonomistyrning och analys. Rollen innebär ett brett ansvarsområde där du får arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa effektiv ekonomisk uppföljning och beslutsstöd. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Månadsrapportering – Ta fram och presentera månadsrapporter för styrelsen. • Kvartalsrapportering – Ansvara för bolagets nyckeltalsrapport och koncernens kvartalsrapportering. • Måluppföljning – Analysera och följa upp affärsplanen för att säkerställa att de strategiska målen uppnås. • Prognosarbete – Sammanställa och koordinera månadsvisa prognoser för driftskostnader. • Förvaltningsberättelse – Författa och sammanställa förvaltningsberättelsen för halvårsrapporten. • Konkurrentanalys – Bidra till den årliga jämförelsen av konkurrenter. • ERSA-rapportering – Samordna ERSA (Egen risk och solvensanalys) för 2025. • Löpande ekonomisk uppföljning – Övervaka och analysera fasta prisavtal med koncernbolag. • Bokslutsarbete – Delta i bokslutsprocessen och hantera reserveringar. • Fakturagranskning – Kontrollera och analysera betydande fakturor med ekonomisk och finansiell inriktning. • ABC-kalkylering – Utveckla och rapportera kostnadskalkyler enligt ABC-modellen. Rollen passar dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, där du får kombinera ekonomisk analys med affärsutveckling och rapportering på hög nivå. Vi söker en person med skarp analytisk förmåga och ett öga för detaljer, som har gedigen erfarenhet av ekonomisk rapportering och analys, gärna inom försäkringsbranschen. Du är självgående, strukturerad och trivs med att arbeta metodiskt. Dessutom har du en stark kommunikativ förmåga och kan tydligt förmedla ekonomisk information till olika intressenter. Skallkrav: • Branscherfarenhet: Gedigen erfarenhet från försäkringsbranschen är en stor fördel, liksom kunskap om Solvens 2-rapportering. • Yrkeserfarenhet: Minst 5–10 års erfarenhet som Business Controller eller i en liknande roll. • Analytisk förmåga: Stark förmåga att genomföra och tolka komplexa ekonomiska analyser. • Systemkompetens: Erfarenhet av arbete i prognos- och uppföljningssystem. • Kommunikation: Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt i både tal och skrift. • Noggrannhet: Strukturerad och detaljfokuserad, med kapacitet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. • Självständighet: Van att arbeta proaktivt, ta initiativ och driva arbetet framåt på egen hand. • Samarbetsförmåga: Trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med olika funktioner. Tillträde och ansökan: Uppdragsperiod: 2025-03-03 - 2025-12-31 Sista ansökningsdagen: 2025-02-21 Omfattning: 100% Distansarbete: 25% Ort: Stockholm Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
ESG Reporting Specialist
Plejd AB
Controller

Om Plejd Plejd är ett svenskt teknikföretag och en ledande aktör inom smart belysning och hemautomation. Med ca 200 engagerade medarbetare arbetar vi tillsammans mot ett gemensamt mål – att utveckla innovativa produkter som förenklar elektrikerns vardag och sätter nya standarder för branschen. Hos Plejd möts teknik och kreativitet för att forma framtidens smarta hem. Vi tar hand om hela processen in-house – från utveckling till produktion – och sätter kvalitet i första rummet i allt vi gör. Det är våra medarbetare som gör Plejd unikt och vi värderar varje individ som en viktig del av vårt framgångsrika team. Om tjänsten Vi söker en engagerad och strategisk person som vill ta en nyckelroll i att driva och utveckla vårt arbete med hållbarhetsrapportering. Rollen är en central del av vårt hållbarhetsarbete och innebär att bygga upp och implementera processer för att möta framtidens krav på hållbarhet och CSRD. Som en del av ekonomiteamet kommer du att samarbeta nära kollegor inom teamet och andra avdelningar för att säkerställa att hållbarhetsmålen integreras i hela organisationen. Rollen rapporterar direkt till vår CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta: - Utveckla och leda arbetet med hållbarhetsrapportering i linje med CSRD-krav - Sammanställa, bokföra och analysera hållbarhetsdata för rapportering och uppföljning - Säkerställa att hållbarhetsmålen integreras i strategiska och operativa processer - Stödja olika team med expertis inom ESG och hållbarhet Hos oss får du möjligheten att leda ett nyckelprojekt som säkerställer att vi möter krav och förväntningar inom hållbarhetsrapportering och skapar en stabil grund för vårt arbete med ESG. Vi erbjuder en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där du får chans att påverka företagets hållbarhetsstrategi och bidra till en hållbar framtid. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hållbarhetsfrågor och en stark analytisk förmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av hållbarhetsrapportering och kunskap om CSRD-krav - Erfarenhet av att analysera och strukturera data för rapportering och uppföljning - Eftergymnasial utbildning inom hållbarhet, miljö, ekonomi eller liknande område - Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, och gärna erfarenhet av analysverktyg som Power BI Det är såklart meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt kopplade till ESG eller hållbarhet. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och engagerad. Du trivs med att arbeta självständigt och driva projekt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med olika team. Eftersom vi har medarbetare från hela världen är det viktigt att du kan kommunicera professionellt på både svenska och engelska. Vår rekrytering Vi rekryterar löpande och använder oss ibland av tester för att säkerställa ett objektivt och rättvist urval. Vi hanterar denna rekrytering själva och undanber oss därför kontakt från säljare eller externa rekryteringsföretag. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Business Controller
Jobbusters AB
Controller

ArbetsuppgifterVår kund söker en engagerad och noggrann senior Business Controller för ett brett controlleruppdrag som täcker hela deras verksamhet. Huvudsakliga ansvarsområden: Månadsrapportering: Utarbeta verksamhetens månadsrapporter till styrelsen. Kvartalsrapportering: Ansvara för kvartalsvis rapportering till koncernen och bolagets nyckeltalsrapport. Måluppföljning: Följa upp och analysera verksamhetens affärsplan för att säkerställa att vi når våra strategiska mål. Prognosarbete: Koordinera och sammanställa månadsvisa prognoser för driftskostnader. Förvaltningsberättelse: Skriva förvaltningsberättelsen för den externa halvårsrapporten. Konkurrentanalys: Delta i den årliga konkurrentjämförelsen. ERSA-rapportering: Ansvarig för att samordna ERSA (Egen risk och solvens analys)-rapporteringen för 2025. Löpande uppföljning: Hantera och följa upp verksamhetens fasta prisavtal med koncernbolag. Bokslutsarbete: Delta i bokslutsarbete och hantera reserveringar. Fakturagranskning: Granska väsentliga fakturor med fokus på ekonomi och finans. ABC-kalkylering: Utarbeta och rapportera ABC-kalkylering. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande. Du har 5-10 års erfarenhet av att arbeta som Business Controller. Du har stor erfarenhet och kunskap inom försäkringsbranschen. Du har dokumenterad erfarenhet av ERSA-rapportering. Du kommunicerar obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om Solvens II-direktivet. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga, är detaljorienterad och har erfarenhet av ekonomisk rapportering och analys inom försäkring. Du bör vara självgående, strukturerad och ha en god kommunikativ förmåga. Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025