Om jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna anläggningsarbetare till vårt team. Som anläggningsarbetare hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag. Du som söker har flerårig erfarenhet utav mark- & anläggningsarbete inom ett eller flera av följande områden: Finplaneringsarbete, asfaltsjustering, stensättning, rörläggning/VA-arbete, arbete med husgrunder samt dränerings- och schaktarbete. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag Uppskattning för väl utfört arbete Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt Kollektivavtal
Om jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna ställningsmontörer till vårt team. Som ställningsmontör hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag. Du som söker har flerårig erfarenhet utav ställningsmontage med samtliga relevanta utbildningar. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag Uppskattning för väl utfört arbete Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt Kollektivavtal
Om företaget Vår kund är ett av Europas största energiföretag med en tydlig målsättning – att möjliggöra ett fossilfritt samhälle. Till detta bolag söker vi nu en Projektledare som vill utvecklas på ett välkänt bolag inom energibranschen. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle. Din roll Vi söker en driven och engagerad projektledare till vår kund för att leda och koordinera spännande projekt inom energisektorn! Placering: Kungsbacka Arbetstider: Heltid, vardagar 07.00-16.00 Anställningsform: Du blir de första 6 månaderna anställd av Clevry, därefter är ambitionen att du bli anställd direkt hos vår kund. Som projektledare hos vår kund ansvarar du för att driva projekt från start till mål och säkerställa att de uppfyller satta standarder för kvalitet, budget och tidplan. Som projektledare är du ytterst ansvarig för planeringen, genomförandet och det ekonomiska utfallet av dina projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomiskt ansvar för hela projektet från start till slut Ansvar för projektplanering, uppföljning och genomförande Planering och ledning av projektteamet, tekniker och underentreprenörer Avvikelsehantering Din profil Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning, gärna inom elkraft, bygg eller ekonomi Stort tekniskt intresse och intresse för branschen B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Tidigare erfarenhet av arbete i fält såsom ex tekniker eller beredare eller liknande och/eller erfarenhet av att ha arbetat som projektledare Tidigare erfarenhet inom energibranschen Utbildning i ESA, arbete på väg, Bas-P och Bas-U Som person är du kommunikativ, social och har god samarbetsförmåga. Du är också ordningsam och strukturerad i dina åtaganden och lämnar inget åt slumpen. Sök redan idag och bli en del av ett härligt team! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet.. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Kalmar Stängsel & Transporter AB söker nu ytterligare en montör för montering av stängsel. Vi är experter på stängsellösningar för både företag och privatpersoner. Med gedigen erfarenhet och högkvalitativa material levererar vi säkerhetslösningar som håller i längden. Vi erbjuder montering av stängsel, grindar och områdesskydd anpassade efter kundens behov – oavsett om det gäller industriområden, bostadsfastigheter eller lantbruk. Vi kombinerar kvalitet, service och expertis för att skapa trygga och hållbara miljöer. Med ett engagerat team och stark lokal förankring i Kalmar levererar vi lösningar som gör skillnad. Vi söker nu dig som vill bli en del i vårt härliga team! Vill du arbeta praktiskt, ha varierande arbetsdagar, vara med och bygga säkra och hållbara lösningar för våra kunder? Då är du rätt person får oss. Hos oss får du frihet under ansvar, möjlighet att utvecklas och chansen att påverka både ditt arbete och företagets framtid. Om tjänsten Som montör arbetar du med montering av stängsel, grindar och andra säkerhetslösningar. Ditt arbete sker ute på fältet, där du tillsammans med kollegor skapar skräddarsydda lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifter: Montering av stängsel i olika former, inklusive grindar. Kundkontakt – du är vårt ansikte utåt och säkerställer en bra upplevelse. Arbeta i team och projektleda arbetet på plats vid behov. Du får en gedigen introduktion där du börjar med att följa med en erfaren montör och lär dig arbetsuppgifterna steg för steg. Vi söker dig som: Trivs med fysiskt arbete och att arbeta utomhus. Är social, samarbetsvillig och nyfiken – du gillar att lösa problem tillsammans med andra. Har B-körkort (CE, BE är meriterande). Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har du erfarenhet från bygg-, anläggnings- eller elbranschen (är det meriterande). Extra plus om du har utbildningar som Arbete på väg, Heta arbeten, Safe Construction eller motorsågskörkort. Övrigt: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 (oregelbundna tider kan förekomma) Placering: Utgår från kontoret i Harby/Trekanten. Anställningsform: Heltid, tillsvidare som påbörjas med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Låter det som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vänlig notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Är du en driven BIM- och CAD-samordnare och lockas av möjligheten att vara en nyckelspelare i projekt där avancerad design och ingenjörsarbete möts? Här får du möjlighet att arbeta med AVEVA:s verktygssvit som integrerar 1D, 2D och 3D i en och samma databas! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att INTEQ Solutions har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och INTEQ Solutions en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget INTEQ Solutions AB är ett svenskt konsultföretag som grundades 2020 som är specialiserat på ingenjörs- och IT-tjänster inom industriprojekt. De erbjuder tjänster som implementering, utveckling och administration av ingenjörsverktyg samt rådgivning och metodutveckling omkring dessa verktyg med särskilt fokus på AVEVA:s verktygssvit med bl.a. AVEVA Diagrams, AVEVA Engineering och AVEVA E3D. Under räkenskapsåret 2024 hade INTEQ Solutions AB en omsättning på cirka 15,6 MSEK och sysselsatte 11 anställda. Arbetsuppgifter I rollen som BIM- och CAD-samordnare blir du en del av projektet genom hela livscykeln, från konceptskisser och tidig design till implementation och löpande stöd. I de första dialogerna med kunden är du behjälplig i att utvärdera behov, guida i metodval och bidra med teknisk expertis kring hur verktyg och system ska anpassas för projektets krav. Fokus ligger på att skapa en smidig, integrerad arbetsprocess som stödjer kundens långsiktiga strategi, vare sig det handlar om att bygga fabriker, fartyg eller andra komplexa anläggningar. Du kommer också att rådgöra kring licenshantering och projektupplägg, vilket är avgörande när kunder investerar i dessa omfattande och avancerade system. En stor del av jobbet handlar om att navigera mellan olika verktyg och förstå var gränserna går, till exempel vad som ska designas i AVEVA jämfört med andra program som CATIA eller Inventor. Målet är att optimera arbetsflödet och se till att rätt system används för rätt uppgift. Dessutom blir du en viktig rådgivare när det gäller att utveckla metoder och anpassningar som gör att systemen passar varje kunds unika behov. Behjälplig i den initiala kunddialogen i att utvärdera behov, guida i metodval och bidra med teknisk expertis kring verktyg och system Skapa en integrerad arbetsprocess som stödjer kundens långsiktiga strategi Rådgöra kring licenshantering och projektupplägg, Navigera mellan olika verktyg och förstå var gränserna går Optimera arbetsflödet och se till att rätt system används för rätt uppgift Rådgivare kring att utveckla metoder och anpassningar utifrån kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom BIM- eller CAD-samordning Några års erfarenhet av BIM- eller CAD-samordning Det är meriterande med kunskaper inom AutoCAD, CADMATIC och TEKLA eller system för mekanisk detaljkonstruktion såsom CATIA och Inventor B-körkort Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Svenskt medborgarskap Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som på ett strukturerat arbetssätt driver dina egna processer framåt. Då du innehar en expertroll tror vi också du har förmågan att tänka abstrakt och komplext, vilket du har nytta av både som ansvarig för funktionen och som rådgivare. Vidare har du lätt för att skapa relation till nya personer och du tar gärna första steget i en dialog, vilket blir viktigt då du arbetar i flera projekt. Vi tror också du har förmågan att skapa och behålla struktur i ditt arbete och att du har förmågan att avgöra vad som ska prioriteras, liksom ta initiativ för att starta projekt eller dialoger. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Om företaget Sedan 2001 har Tribia varit en ledande aktör inom digitala samarbetslösningar för byggbranschen. Med fokus på att förbättra och effektivisera projektgenomförandet erbjuder Tribia marknadsledande lösningar som stödjer hela byggprocessen – från projektering till överlämning. Tribia är en del av Addnode Group, ett börsnoterat bolag som möjliggör investeringar i innovation och utveckling. Med 80 engagerade medarbetare och över 100 000 användare i Norden erbjuder Tribia en arbetsplats präglad av framåtanda, hjälpsamhet och en ambition att skapa projektlycka för både kunder och medarbetare. Om tjänstenHar du en bakgrund som t.ex. byggingenjör, informationssamordnare eller projektör – och är redo att ta nästa steg i karriären? Som Advisor hos Tribia får du möjlighet att använda din branscherfarenhet för att stötta byggprojekt i att arbeta mer digitalt, effektivt och samordnat. Rollen innebär att du blir en förlängning av kundens team – du förstår deras vardag, behov och utmaningar, och guidar dem i hur Tribias lösningar kan skapa konkret nytta i projektgenomförandet. Du arbetar nära både kunder och kollegor inom exempelvis support och produktutveckling. Vad du kommer att göra: Ansvara för onboarding av nya kunder och säkerställa en smidig implementering av Tribias verktyg. Hålla workshops och utbildningar, samt analysera kundens processer för att optimera samarbete och informationshantering. Agera rådgivare och bollplank i hur man kan arbeta mer effektivt digitalt i byggprojekt. Bidra till långsiktiga kundrelationer och identifiera möjligheter till förbättringar och vidareutveckling. Dela insikter och input från kundarbetet med produktteamet. Vem vi söker Vi söker dig som har praktisk erfarenhet från byggbranschen – du har med fördel arbetat i eller nära byggprojekt, kanske som byggingenjör, informationssamordnare, BIM-samordnare, projektör eller projektledare. Du har god förståelse för hur byggprocesser fungerar i praktiken och vet vilka utmaningar som kan uppstå i projektens olika skeden. Du trivs i mötet med människor och har ett rådgivande, pedagogiskt sätt. Att hjälpa andra att jobba smartare och mer strukturerat motiverar dig. Du är lyhörd, lösningsorienterad och har lätt för att se förbättringspotential i arbetssätt och processer. Vi tror att du: Har några års erfarenhet från bygg- eller anläggningsbranschen Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska Har ett intresse för digitala lösningar och utveckling Gärna har erfarenhet av samarbetsplattformar, projektportaler eller BIM-system (meriterande men inget krav) Hos Tribia får du frihet att styra din egen vardag med stöd av en erfaren och engagerad ledning. Du blir en del av en kultur som präglas av nyfikenhet och pålitlighet – värderingar som genomsyrar både arbetsvardagen och relationerna med kunder. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling, möjligheten att påverka och en arbetsplats där humor och gemenskap är en naturlig del av dagen. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].
Vi söker en Kyltekniker till Jönköping Bee Bemanning AB rekryterar just nu en Kyltekniker för kunds räkning i Jönköping. Vi söker en tekniskt kunnig och självgående person med erfarenhet av kylsystem. Vår kund är en etablerad aktör inom kylteknik med lång erfarenhet och bred teknisk kompetens. Företaget har verksamhet över hela Sverige och är ledande inom precision, energieffektivitet och hållbar utveckling. Om tjänsten Som Kyltekniker kommer du att arbeta självständigt med service och mindre projekt hos företagets kunder och anläggningar. Rollen innebär stort ansvar, där du förväntas kunna fatta egna beslut och planera ditt arbete effektivt. Erfarenhet av industrikyla, CO- och ammoniaksystem är meriterande. Anställningsorten är Jönköping, men resor i tjänsten kan förekomma. Kunden är i viss mån flexibel med bostadsort och tar gärna sökande från närliggande orter. Om dig Vi söker dig som har: Några års erfarenhet av liknande arbete Ett stort intresse för teknik och en vilja att utvecklas Goda kunskaper inom el, styr- och reglerteknik B-körkort Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Giltigt kylcertifikat Datorvana och erfarenhet av att arbeta i en PC-miljö Kontaktuppgifter och ansökanVälkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en direktrekrytering via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer att bli direkt anställd hos vår kund. Alla frågor om tjänsten sker via vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på Telefon: +46 73 734 93 88 eller [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om Bee Bemanning Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade inom HVAC, teknik och energi. Vi matchar rätt kompetens med rätt företag – oavsett om det handlar om mindre bolag eller stora koncerner över hela Sverige.
DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Då vi får allt fler kunder som vill ha kvalitativa tak söker vi en verkligt effektiv, kunnig och därmed PROFFSIG PLÅTSLAGARE Vad innebär den här rollen? Om du är rätt person för det här jobbet vet du det mesta om vad som krävs för att få tak att bli täta och se bra ut. Du läser byggritningar, väljer rätt material (koppar, stålplåt eller koppar), mäter rätt, bockar och monterar. Vad krävs av dig? Först och främst att du är en person som vill verkligen vill hjälpa till och göra kunden nöjd. Du kommer bli en viktig del i vårt team. Att du nuvarande och tidigare arbeten visat att du är effektiv och verkligen går för att få projekt helt klara. Du är helt enkelt proffsig och är det moment du inte kan ännu, så är du villig att lära dig. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en arbetsplats där utveckling, produktivitet och kundnöjdhet alltid är i fokus. Det i sin tur skapar ett vinnande team och vinnande medarbetare. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och om du är ambitiös, löpande utbildning, vilket möjliggör ett alltmer effektivt arbete och med tiden, större ansvarstagande. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!
Som servicetekniker hos oss: Kommer du i huvudsak att arbeta med akutservice och mindre jobb på taket. Många av våra kunder kan behöva snabb service på deras tak om det finns till exempel läckage, därför du måste kunna hitta och lösa problemet på taket snabbt och rätt. Våra kunder är vana vid professionella lösningar baserade på erfarenhet och kompetenser inom tak och du kommer därför att vara ett av våra viktiga ansikten utåt som levererar kompetens av allra högsta kvalitet. Vi söker dig som: Är en produktiv och erfaren arbetare inom tak branschen eller liknande. Är service- och kvalitetsorienterad, samt noggrann. Tycker om att arbeta i en verksamhet med högt tempo. Gillar att arbeta med människor och ha god social kompetens. Är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Talar svenska eller engelska. Kan hantera administrativa uppgifter. Ansökan: Låter det här som en intressant utmaning för dig? I så fall skicka din ansökan idag! Vi kommer att göra intervjuer löpande så ansök snarast möjligt.
DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Just nu söker vi en person som kan kontrollera och ansvara för det viktigaste vi gör för våra kunder, nämligen att se att deras beställda tak blir suveränt levererade, inom tid och budget. Därför söker vi nu en DYNAMISK & EFFEKTIV ARBETSLEDARE Vad innebär den här rollen? Som arbetsledare på DM TAK håller du koll på allt från ”ax till limpa”. Det är krävande och för att ge några smakprov på det du förväntas ansvara för så är det att Du planerar för leverans och genomför startmöten, har även kontakt med underentreprenörer, ser till att rätt personal och allt material som krävs finns på plats vare sig det rör sig om plåt, papp, takpannor, service eller målning. Du ser till att budget hålls och att nödvändiga dokument blir gjorda samt att arbetsplatsen och de som arbetar där följer våra säkerhetsregler. Du hjälper till att lösa löpande problem som kan uppstå och korrigerar och uppmuntrar personalen. Under arbetets gång och i samband med avslut på projekten, genomför du kvalitetskontroller och ser till att de som behöver informeras löpande blir underrättade. Allt för att vi skall kunna leverera tak som håller längre. Vad krävs av dig? Som du säkert förstår är det här inget enkelt jobb utan det kräver mycket. Det viktigaste är dock att du har den rätta viljan och ambitionen för att bli en högpresterande person i DM-TAKs team. Du har alltid varit effektiv och gillar verkligen att få saker gjorda. Det är det bra om du har erfarenhet från att delta i eller leda byggen och det du inte har kunskap om kommer du, om du har rätt ambition och arbetar hårt, få lära dig. Därför är det viktigt att du ser långsiktigt på den här tjänsten. Du gillar att hjälpa människor och du har redan visat att du har en god kapacitet och stort intresse att få det du ansvarar för gjort som det förväntas eller bättre. Så även om du inte arbetar som arbetsledare idag så har du demonstrerat att du är riktigt produktiv och att du är beredd att jobba hårt för att nå uppsatta mål både på kort och lång sikt. Du kommer arbeta från vårt kontor i Länna och därifrån åker du till de leveransadresser som ni arbetar med. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift, är relativt snabb på datorn och du har körkort. Vad erbjuder vi? Förutom att du kommer få intressanta utmaningar, kommer du troligtvis växa genom att ta hand om både dina kollegor, underentreprenörer och beställare och skapa massor av nöjda kunder. Du kommer erhålla en grundutbildning i vårt sätt att leda projekt och handledning och löpande support, men speciellt under uppstartsfasen. Du kommer jobba i ett team där vi stöttar varandra genom att alla gör sitt bästa och driver på. Du kommer jobba i ett bolag som har väldigt höga ambitioner när det gäller leverans, kvalitet och tillväxt och det är därför vi vill ha med dig på den här resan. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och med erfarenhet blir du än mer effektiv. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. Du kommer att ha en fast lön som kommer utvecklas uppåt i takt med att du kan leverera mer. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer