Depåingenjör inom teknik och underhåll
Tng Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Teknisk nyckelroll i framtidens energidepåer, St1 Teknisk nyckelroll i framtidens energidepåer, St1Vill du leda tekniska investeringar i en samhällsviktig och säkerhetsintensiv verksamhet?St1 söker en depåingenjör som tar ansvar för tekniska investeringsprojekt och förbättringsarbete på bolagets sju depåer. Här kombinerar du tekniskt djup med praktiskt driv i en nyckelroll som påverkar både säkerhet och effektivitet. Just nu pågår flera spännande projekt – du kommer snabbt kastas in i arbetet och få ta stort ansvar från start. Ditt anställningserbjudande St1 erbjuder dig en tekniskt bred och ansvarsfylld roll i en samhällsviktig verksamhet. Du får en viktig position i ett företag med tydligt fokus på hållbarhet, energieffektivisering och teknikutveckling. Här satsar man på att ta hand om sina medarbetare – både genom ett inkluderande klimat och genom att skapa goda möjligheter till utveckling och långsiktig karriär. Du blir en del av en nytänkande och välkomnande organisation där initiativ uppskattas och där det är kort väg från idé till beslut. • Tjänstebil • Flexibel placeringsort • Bonusprogram • Friskvårdsbidrag (4900 kr) • Personalrabatt på drivmedel Dina arbetsuppgifter • Driva CAPEX- och IMP-projekt från idé till genomförande • Föreslå och implementera tekniska lösningar • Samordna standarder och säkerställa teknisk utveckling • Ge tekniskt stöd till linjechefer och depåpersonal • Arbeta med anläggningssystem (SCADA, DCS, pumpar, tankar, automation) • Bidra i riskbedömningar och hantera krav kopplade till ”license to operate” • Följa upp förebyggande och riskbaserat underhåll • Använda system som MoC, PTW och incidentrapporteringsverktyg Värt att veta Du blir en del av ett centralt teknikteam som stöttar sju depåer i hela landet. Placeringsort är flexibel och resor med övernattning förekommer, cirka en gång i veckan. Du får stöd av en erfaren kollega men förväntas snabbt bli självgående. Arbetet innebär tät kontakt med drift, entreprenörer och myndigheter. Säkerhetsprövning och drogtest krävs i slutskedet. Våra förväntningar • Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet • Bakgrund inom drift, underhåll, industri eller energisektor • Erfarenhet av tekniska investeringsprojekt • Förståelse för anläggningstillgångar och underhållssystem • Kunskap om branschspecifika tekniska system – t.ex. tankanläggningar, pumpar, mät- och styrsystem (SCADA, DCS), automationslösningar • Vana att arbeta med system som MoC, PTW och incidentrapporteringsverktyg • Du är administrativt skicklig och praktiskt lagd • Du har god samarbetsförmåga, stöttar tekniker och linjechefer, och driver teknisk utveckling • Du är en doer som inte tvekar att ta tag i det som behöver göras, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation, driver arbetet framåt och skapar förtroende i samarbeten • Körkort är ett krav Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Kombinerad trapprenoverare och målare
Öhman Kompetens AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi söker en person som är händig och gärna har jobbat både med sänksåg och andra verktyg samt är duktig på att måla snickerier. Du behöver har både erfarenhet av målning och även med träarbeten/snickerier. Vi kommer att lära dig de olika arbetsmomenten. Det är viktigt att du har rätt inställning och är händig. Du behöver inte kunna bygga ett hus för det har vi ingen användning av. Arbetsuppgifter: -Tillsågning av trappsteg i massiv ek/3-stav -Stänga trappor -Göra knarreducering -Montera handledare/ledstänger -Målning av trappor -Bredspackling, målning eller tapetsering av väggar kan förekomma Du ska vara självgående, vara positiv och ge ett bra intryck mot kund. Vara noggrann men snabb, ha ett ordnat liv, ha körkort, tillgång till parkering av bil, behärska svenska så du kan kommunicera med oss och våra kunder. Det är viktigt att du ger ett bra och förtroendegivande intryck mot våra kunder och ha vilja att arbeta. Du kommer att få introdukton samt visa vad du kan tillsammans med en montör i ca tre dagar först så du får känna efter om detta är något för dig. Arbetet är först en provanställning i sex månader för att därefter övergå till en tillsvidare anställning. Om arbetsplatsen: Svenska Trappsteg har sätet i Täby men arbetar över hela Stockholms län, Uppsala län, Västra Götaland och Skåne län. Arbetsplatsen kommer att vara i Stockholm och Uppsala i första hand. Vi ser gärna att du bor i närheten av Täby, där vi har vårt lager. Tex Täby, Danderyd, Mörby, Sollentuna, Upplands Väsby, Vallentuna samt andra områden i närheten. Detta för att vårt lager och kontor är i Täby. Företaget har funnits sedan år 2000. Vi har sysslat med trapprenovering av massiv ek i 17 år och även sedan ett par år även 3-stav. Vi har utfört ca 15 000 trapprenoveringar samt målat tusentals trappor. Referenser är ett krav. Skicka gärna med ett foto på dig. Vi gör en kontroll mot belastningsregistret. KÖRKORT ÄR ETT KRAV. Se vår hemsida svenskatrappsteg.se. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Prefabtillverkare Betong till fabrik i Göteborgsområdet
Konsultia AB
Betongarbetare

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu drivna personer till prefab-fabrik! Du kommer utifrån ritningar att arbeta med formsättning, armering och gjutning av prefabricerade betongelement. Efter gjutningen kan det även krävas viss efterbearbetning för att ytan ska bli slät. Du kommer att arbeta i ett arbetslag med andra kollegor där storleken på grupp och arbete kommer variera utifrån uppdrag. Din profil Vi ser att du tidigare har arbetat utifrån ritningar inom industri eller byggbranschen, du är praktiskt lagd och är van att arbeta med kroppen. Då vissa arbetsmoment kan upplevas som tunga ser vi en god fysik och hälsa som betydelsefulla förutsättningar för denna tjänst. Vi söker dig som är ansvarsfull och engagerad. Du har ett eget driv, visar engagemang och tycker om att lämna ifrån dig ett bra utfört arbete. Du ska kunna jobba självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter men även arbeta bra i team tillsammans med andra. Arbetstiderna är dagtid, arbetet sker inomhus i fabrik. Då vår kund inte ligger i centrala Göteborg ser vi positivt på körkort och bil. Övrig information Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef: [email protected] Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare hållbarhetsredovisning & solceller
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en Projektledare för projekt inom hållbarhetsredovisning och införande av solceller till myndighet i Stockholm.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde  I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor Projektledare Hållbarhet kommer leda arbetet med hållbarhetsrapportering för 2024. Avdelning Strategisk utveckling ansvarar för den årliga rapporteringen av myndighetens hållbarhetsprestanda i förvaltningsberättelserna, till Regionledningskontoret samt till FN:s Global Compact. Ansvaret för projektledaren innefattar att internt koordinera arbetet med att samla in och sammanställa data för rapportering om myndighetens arbete och prestationer inom hållbarhetsområdet utifrån myndighetens styrande dokument ”Framtagande av årlig hållbarhetsredovisning, TN-S-2726951”. Projektledaren ansvarar för att sammanställa information om och analysera uppfyllelse av övergripande mål och indikatorer, som idag återfinns i regionens Trafikförsörjningsprogram, Miljöprogram (Hållbarhetsstrategi) och Region Stockholms Budget. I arbetet ingår att sammanställa årsrapporteringen till hållbarhetsredovisningen till ett dokument, inkluderande förvaltning för utbyggd tunnelbana. Att beräkna, sammanfatta och analysera data i Excel kan eventuellt också komma att ingå, beroende på datakvalitet. Projektledare Hållbarhet leder och utvecklar arbetet inom myndigheten avseende hållbarhetsrapportering på tertial samt helår (Status inklusive prognos). Projektledare Hållbarhet leder och stödjer energispecialist i politiskt uppdrag om att ta fram en plan för införande av solceller (separat uppdragsanalys och projektbeställning finns). Uppdraget är prioriterat och ska slutföras 2025. Fördelningen av tiden mellan de olika deluppdragen sker i dialog med närmsta chef som leder och fördelar arbetet. Krav (OBS, obligatoriska) Naturvetenskaplig högskoleutbildning / civilingenjör / civilekonom eller motsvarande Minst nio (9) års erfarenhet i rollen som projektledare eller processledare. Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhetsfrågor inom offentlig verksamhet eller annan offentligt styrd organisation. Med hållbarhetsfrågor avses arbete inom miljömässig, social eller ekonomisk hållbarhet. Minst ett (1) års erfarenhet av att ta fram rapporter och beslutsunderlag till beslutsfattare inom offentlig verksamhet. Meriterande  Utbildning inom ekonomi eller minst ett (1) uppdrag där konsult arbetat med ekonomisk uppföljning Minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt ha arbetat med verksamhetsuppföljning och prognosarbete, exempelvis inom ekonomi, resursplanering eller resultatrapportering. Minst ett (1) uppdrag eller utbildning i att sammanställa, bearbeta och analysera komplex data i Excel, exempelvis arbete med pivottabeller, formler, diagram och större datamängder. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Projektchef Schaktgrupp Väg och anläggning - Malmö, Växjö eller Göteborg
Skanska Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Region Special är en av Skanska Sveriges regioner inom området Väg och anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering. Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning samt stora maskiner. Nu söker vi en engagerad projektchef med placering i Malmö, Växjö eller Göteborg till vår verksamhet med fokus på stora schaktentreprenader. Hållbarhetsdriven projektchef inom masshantering och återbruk Som projektchef har du en central roll i att leda och samordna projekt som rör markarbeten, schaktning och hantering av jord- och bergmassor i våra olika geografier. Du kommer att leda våra projekt från idé till färdig leverans och ha ett helhetsansvar för projektens genomförande – från planering och ekonomi till ledarskap och kundrelationer. Du är en nyckelperson som skapar struktur, bygger starka team och säkerställer att vi levererar med kvalitet och lönsamhet. Som en del av distriktets ledningsgrupp bidrar du också till strategiska beslut och utvecklingen av vår verksamhet. Hos oss möts du av en kultur som präglas av samarbete, engagemang och arbetsglädje. Som projektchef ansvarar du bland annat för att: - Tillsammans med produktionschef ta fram arbetsmetoder och schaktplaner för att säkerställa hög produktivitet och kostnadseffektivitet. - Leda projektet genom hela processen – från anbud och kalkyl till färdigställande och överlämning till kund, inklusive ansvar under garantitiden. - Upprätta och följa upp projektets budget, tidplan och övergripande projektplan. - Styra projektet mot uppsatta mål vad gäller ekonomi, kvalitet, tid och kundnöjdhet. - Aktivt bidra till en inkluderande arbetsmiljö och driva hållbarhetsfrågor kopplade till klimat, säkerhet och samhällsansvar. Erfaren ledare med en inkluderande ledarstil Vi söker dig som har ett starkt intresse för omfattande infrastrukturprojekt med fokus på massförflyttningar och tunga maskiner. Du har minst fem års erfarenhet i en ledande roll inom infrastruktur, mark- och anläggningsarbete. Du har även en byggteknisk högskoleexamen eller har på annat sätt tillägnat dig motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i samverkansprojekt och har etablerat ett starkt nätverk inom mark- och anläggningsbranschen. Har du dessutom varit involverad i större infrastrukturprojekt, där du arbetat med omfattande jordförflyttningar, avancerad geoteknik och komplexa schakter, ser vi det som en stor tillgång. Även grundläggande kunskaper inom kalkyl- och anbudsarbete är fördelaktigt. Som person har du ett genuint intresse för att motivera och utveckla medarbetare, och din inkluderande och kommunikativa ledarstil gör att du får med dig teamet mot gemensamma mål. Du är ansvarstagande, driven och strukturerad i ditt arbetssätt, och har lätt för att skapa och underhålla kontakter både inom och utanför organisationen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt en god IT-vana. Tjänsten kräver även B-körkort då resor förekommer. Välkommen med din ansökan Skicka in din ansökan med CV senast den 10 augusti. Vi går igenom samtliga ansökningar efter sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Dahlberg på telefon 010-4488307. I samband med denna rekrytering kommer det att genomföras alkohol- och drogtester. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektledare med ansvar för projektering av ny pir till Stockholm-Arlan...
Swedavia AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och driva ett av Sveriges största flygplatsprojekt? Vi söker en erfaren byggprojektledare som vill ta ansvar för projekteringsarbetet i organisationen för en ny pir på Terminal 5, Stockholm-Arlanda Airport! Vad innebär rollen? Tjänsten innefattar projektledning av projekt inom bygg- och anläggning framför allt inom området projektering. Du får möjlighet att leda ett av våra största och mest spännande projekt från planering till färdig handling, produktionsuppföljning och driftöverlämning. Fokus i arbetet ligger på ledarskap, tid, ekonomi, kvalitet, arbetsmiljö och miljö.  Som projektledare säkerställer du att projektet följer mål, budget och tidsramar samt uppfyller kvalitets- och miljömålen. Du rapporterar till projektchef/bitr projektchef. Vem är du? Vi söker dig som har: Relevant ingenjörsexamen 10-15 års erfarenhet av ledande roll inom byggbranschen Flerårig erfarenhet som projekteringsledare Drivit och ansvarat för komplexa och stora projekt i månghundramiljon- eller miljardklassen där säkerhet och pågående drift varit viktigt aspekter (ex flygplats, sjukhus, polishus, fängelse el motsv) Vana av kostnadsstyrning Förhandlingsvana och erfarenhet från ekonomiska regleringar i byggentreprenader och konsultuppdrag Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande med erfarenhet från: Arbete med installationstäta projekt Entreprenadjuridik och upphandling enligt LOU eller LUF Standardavtal såsom ABK09, AB04 och ABT06 Arbetsmiljöarbete inom ramen för planering och projektering Personliga egenskaper: Naturlig och inkluderande ledare med god förmåga att bygga team och guida dem mot gemensamma mål Målinriktad och driven med en mycket god samarbetsförmåga God kommunikatör som når ut på alla nivåer och kan anpassa presentation efter publik Strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att förebygga och hantera uppkomna problem Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en inkluderande miljö, möjlighet att påverka och samarbeta med kompetenta kollegor. Hos oss får du en nyckelroll och möjlighet att bidra till långsiktiga lösningar i en dynamisk miljö! Sista ansökningsdagen är 10 augusti och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Projektchef Fredrik Ågren på [email protected]. I och med att vi annonserar under semestertider kan det dröja innan vi har möjlighet att återkoppla. Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kalkylator/Projektledare till Ryds Glas i Göteborg
Ryds Glas AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag. Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag drygt 1 miljard kr och är verksamma på 60 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har omkring 500 anställda och behöver ständigt förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan. Genom nytänkande och yrkesskicklighet ska vi erbjuda den bästa lösningen, kvaliteten och servicen som finns att få i vår bransch. Om rollen Vi söker dig som vill arbeta i hjärtat av vår entreprenadverksamhet inom bygg, med fokus på aluminium-, stål- och glassystem. Din huvudsakliga uppgift blir att ta fram kalkyler och anbud, men rollen innefattar även offertuppföljning, viss försäljning och vid behov ett projektledande ansvar i våra entreprenadprojekt. Vi ser gärna att du är en drivande medarbetare som själv följer upp dina offerter på ett proaktivt sätt och ständigt har som ambition att växa som medarbetare. Du kommer in i ett växande team med högt tempo och stark gemenskap, där samarbete och eget ansvar går hand i hand. Din bas kommer att vara på kontoret i Sävedalen där du arbetar i ett team på 6 personer och rapporterar direkt till avdelningsansvarig. I denna roll ansvarar du för: Att driva entreprenader mot byggbranschen Offertkalkylering och anbudsarbete Offertuppföljning och försäljning Projektstöd och enklare projektledning Att skapa långsiktiga relationer och vara en representant för Ryds Glas Säkerhetsställa optimalt och effektivt nyttjande av resurser Fokusera på hög kvalitet i det som levereras till våra kunder Säkerhets- och arbetsmiljöarbete Vi söker dig som har: Erfarenhet av aluminium-, stål-, och glassystem Branschvana av liknande roll inom glasbranschen eller andra delar av byggsektorn Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bygg eller entreprenad God förståelse för kalkylering, försäljning och anbudsförfarande Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat En prestigelös inställning och vilja att bidra där det behövs Trivsel i ett team med stark framåtanda Körkort B Svenska & Engelska i tal och skrift. Meriterande är produktkunskap inom glas, Entré Portal, Bas P och Bas U. Vi tror att: Du är en kommunikativ och strukturerad person med förmågan att bygga starka relationer och arbeta målinriktat. Du har ett genuint engagemang för att driva projekt framåt och kombinerar din affärsförståelse med en gedigen teknisk kompetens. I en snabb och dynamisk arbetsmiljö trivs du som bäst, där du gärna bidrar med energi och initiativkraft som stärker teamets framåtanda. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, men samtidigt en lagspelare som uppskattar samarbete och ser möjligheter till ständig utveckling – både för dig själv och för företaget i stort. Vi erbjuder dig: Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästeri. Vi vill med över 75 år av kunskap, erfarenhet och yrkesskicklighet fortsätta att driva Ryds Glas och vår bransch framåt. Du får arbeta med modern glasmästeriteknik tillsammans med ett härligt gäng där arbetet präglas av arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Plats: Sävedalen, Göteborg Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan via länken i denna annons senast 2025-08-03. Under sommaren har vi ett lite lugnare tempo i rekryteringsprocessen på grund av semestertider, men vi ser fram emot att gå igenom alla inkomna ansökningar med fullt fokus i augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustaf Kjellbin, Avdelningsansvarig Entreprenadprojekt, på [email protected] Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior projektledare/lokalstrateg
Norsjö kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Norsjö kommun söker dig som vill ansvara för och driva kommunens lokalförsörjningsprocess framåt. Kommunen har antagit en lokalförsörjningsplan som innebär projektering av flera stora projekt. Du ska vara spindeln i nätet och koordinera processerna från start till mål, från behov till slutprodukt. DIN NYA ARBETSPLATS Du arbetar förvaltningsövergripande och är direkt underställd kommunchef. Din operativa ledning består av verksamhetschef Kommunal Utveckling. Ditt team består av flera funktioner från flera olika verksamheter beroende på projekt. Du rapporterar ditt arbete till den förvaltningsövergripande ledningsgruppen. Vår organisation är liten och familjär, vi arbetar tillsammans mot visionen Världens bästa vardag. DITT UPPDRAG I ditt uppdrag ska du leda och koordinera koncernens viktiga processer och projekt inom lokalförsörjning. Du ska arbeta för att optimera kommunkoncernens nytta vid lokalförändringar, följa upp och utveckla lokaleffektivitet och ansvara för att utveckla lokalförsörjningsprocessen, allt från att analysera verksamheternas lokalbehov, följa upp lokaleffektivitet till att samordna och strukturera den strategiska lokalresursplaneringen. Som senior projektledare/lokalstrateg ska du säkerställa framgångsrika projektgenomföranden genom att leda, planera, projektera, upphandla och genomföra om-, nybyggnads- och större underhållsprojekt. Du ansvarar för att varje projekt levererar med avseende på tid, kostnad och kvalitet. Du leder interna resurser inom koncernen, men även externa resurser i form av konsulter och entreprenörer arbetar med genomförande och uppföljning av relaterade entreprenadupphandlingar. Rollen innebär inget eget personalansvar, men du arbetar i nära samverkan med verksamheterna, kommunens fastighetsenhet, kommunens bostadsbolag samt styrning och ledning av externa resurser så som konsulter och entreprenörer. Du leder kommunens projektledningsgrupp och bereder och föredrar till beslutande organ. DIN KOMPETENS God förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Självständig och erfarenhet av att driva och leda processer. God kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket väl både muntligt och skriftligt. Analytisk, har helhetsperspektiv och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. KRAV Högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet kan anses likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom fastighetsområdet, god förhandlingsvana och gärna projektledningserfarenhet.   HÄR SKAPAR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Norsjöbygden präglas av framtidstro och härliga människor. Här bor du med naturen runt knuten i en trygg och trivsam miljö. Här finns närheten till andra delar av Sverige och världen med en dryg timme till två av länets flygplatser och med tågstation i kommunen. Våra elever i grundskolan har höga meritvärden och eleverna trivs. Fritiden är rik och det ideella föreningslivet möjliggör för kommunmedborgarna allt från idrottsutövande till kulturella aktiviteter. Här finns också många möjligheter till spontana aktiviteter som vandring efter våra vandringsleder, lek i arenaparken, en skotertur, en tur med skidorna eller varför inte en kaffepaus på något av kommunens mysiga caféer. Här kan du skapa din egen ”världens bästa vardag”.   Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss.   ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 eller enl ök Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Produktionsledare sökes till Entreprenadföretag!
Academic Work Sweden AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Är du en kommunikativ lagspelare med koll på byggproduktion? Vill du ta nästa steg i en roll där du får kombinera samordning, planering och ansvar? Då kan detta vara din nästa utmaning – sök idag! OM TJÄNSTEN Som produktionsledare på Noccon ansvarar du för den dagliga produktionen i deras olika byggprojekt. Tillsammans med produktionschef leder du arbetet på plats, stämmer av med underentreprenörer och säkerställer att tidplan, kvalitet och arbetsmiljö följs. Du kommer in i ett skede där många nya projekt är igång – här finns både utrymme att växa och bidra. Noccon AB är ett entreprenadföretag inom bygg- och fastighetsbranschen i Mälardalen med cirka 30 medarbetare. De driver både total‑ och utförandeentreprenader inom nyproduktion och bostadsproduktion för både privata och offentliga beställare. Kvalitet, miljö och korta beslutsvägar i deras platta organisation är grundpelaren i deras arbetsmodell. Projekten omfattar bland annat bostäder, kontor och lokaler, och de ansvarar för hela processen från planering till färdig produktion. Du erbjuds - En långsiktig arbetsmöjlighet där du får arbeta med stora kunder och prestigefyllda projekt - Stor möjlighet att utvecklas och växa i företaget för dig med rätt inställning - En dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera, samordna och följa upp det dagliga produktionsarbetet på byggarbetsplatsen * Leda och koordinera underentreprenörer och yrkesarbetare enligt projektmål och tidplan * Delta i uppföljning av ekonomi, ÄTA-arbeten, kvalitet och arbetsmiljö i samråd med produktionschef * Dokumentera och rapportera produktionens framdrift, inklusive skyddsronder och KMA-arbete * Hantera ritningar och arbetsunderlag samt säkerställa korrekt informationsflöde inom projektet VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant utbildning inom exempelvis Bygg och anläggning, Produktionsledning eller Byggteknik - Har minst 1-2 års relevant erfarenhet av att arbeta i en operativ roll inom byggbranschen - Har god förståelse för byggprocessens praktiska genomförande - Har erfarenhet av att bygga relationer och kommunicera med underentreprenörer - Talar och skriver flytande på svenska och engelska Det är meriterande om du har - Dokumenterad kunskap eller tidigare erfarenhet som exempelvis arbetsledare/produktionsledare/projektledare inom byggbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Kommunikativ - Du behöver kunna samordna underentreprenörer och tydligt förmedla information till både kollegor och platsledning Intellektuellt nyfiken - Visa att du har drivet att vilja lära nytt och utvecklas i din karriär Strukturerad - Du ansvarar för att följa upp tidsplaner, dokumentera produktionen och säkerställa att arbetet sker enligt krav på kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Planeringsingenjör - Revinge eller Halmstad
Fortifikationsverket
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en erfaren ingenjör med intresse för skydds- och anläggningsteknik? Som planeringsingenjör hos oss får du en central roll i att driva underhålls- och investeringsprojekt samt vara ett tekniskt stöd i hela Region Sydväst. Vi erbjuder en varierad tjänst där du arbetar nära både teknikenheten och förvaltare – från tidiga skeden till färdiga lösningar. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Fortifikationsverket har en teknikenhet i region sydväst med verksamhet på fyra orter. Enheten ansvarar för att genomföra planerat underhåll, ägarrelaterade investeringar och olika tilläggstjänster. I vissa fall hanteras även brukarrelaterade investeringar. Utöver detta fungerar teknikenheten som ett tekniskt stöd till andra delar av förvaltningsorganisationen. Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu en engagerad och driven planeringsingenjör till vår teknikenhet i Region Sydväst. Tjänsten är placerad i Revinge eller Halmstad, men arbetsuppgifter förekommer i hela regionen. Som planeringsingenjör kommer du i huvudsak att arbeta med uppdrag från våra förvaltare. Det innebär att du genomför underhålls- och investeringsprojekt, hanterar tilläggstjänster, utför besiktningar samt ansvarar för samordning, uppföljning och att ge ett generellt tekniskt stöd. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Din roll innebär att du, inom ditt specialistområde skydds- och anläggningsteknik, är ett viktigt stöd till regionens teknikenhet och förvaltare. Du arbetar projektorienterat och ansvarar för att planera och genomföra projekt inom beslutade budgetar och tidsramar. Du deltar också i upphandlingar och inköp av konsulter och entreprenörer, och ser till att projekten samordnas och följs upp på ett strukturerat sätt. En viktig del av tjänsten är att säkerställa att projekten avslutas korrekt. Det innebär att du ansvarar för att alla handlingar, såsom relationsritningar och dokumentation, överlämnas till arkiv, förvaltning och drift på ett korrekt sätt. Du är också ett stöd i tidiga skeden av projekt, när förvaltare gör avrop, och bidrar med din sakkunskap inom flera teknikområden. Kvalifikationer Universitets- eller högskoleutbildning alternativt gymnasieingenjör (där examen får vara max 5 år gammal) med relevant inriktning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska språket och körkort klass B, då resor förekommer i tjänsten. Det är meriterande om du har fortifikatorisk utbildning, officersutbildning och/eller utbildning inom förvaltningsekonomi. Du har flerårig erfarenhet från arbete med fortifikatoriska anläggningar samt förvaltning av fastigheter. Goda kunskap om Försvarsmaktens verksamhet i fortifikatoriska anläggningar. Du ska kunna värdera sådana anläggningar mot en modern hotbild och har god kunskap om FM beredskapssystem och insatsorganisation. Det är meriterande om du har förmåga att sätta in anläggningar i en operativ och taktisk betydelse. För att trivas i rollen som planeringsingenjör har du en stark samarbetsvilja, du arbetar tillsammans med dina kollegor för att tillsammans nå era gemensamma mål. Du arbetar strukturerat och efter en tydlig process. Du har också god problemlösningsförmåga där du kan analysera problem utan att missa långsiktiga strategier. Vi söker dig som är stabil som person – du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att behålla lugnet även under press. Du möter motgångar med ett gott humör och bidrar till en positiv stämning i teamet, även när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 10 augusti 2025. Intervjuer kommer att genomföras 11 september. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande teknikchef Magnus Wall 010-44 45 306 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025