Sweax grundidé är att göra livet enklare för våra kunder – oavsett om det handlar om Brf-styrelser, boende eller fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt, personligt arbetssätt sätter vi alltid våra kunder och boende i fokus. Vårt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla. Vi är stolta över våra ISO-certifieringar för kvalitet (9001) och miljö (14001), vilket speglar vårt engagemang för hållbarhet och kvalitet i allt vi gör. Om rollen Som produktionsledare leder du ett mindre men växande team tillsammans med en operativ förman. Du har en viktig roll i att planera, koordinera och utveckla verksamheten med fokus på effektivitet, hög service och nöjda kunder. Rollen kräver att du har ett helhetsperspektiv och trivs med att ha många kontaktytor och samarbeta tätt med våra tekniska och ekonomiska förvaltare samt med våra kunder och leverantörer. Vi söker dig som trivs med att ta ansvar, koordinera och driva utvecklingen framåt. Som produktionsledare för vår avdelning Fastighetsservice i Märsta får du en central roll i ett engagerat och växande team. Här får du möjlighet att påverka och utveckla både verksamheten och dina kollegor i en dynamisk miljö där ditt ledarskap och din erfarenhet gör skillnad. Din närmaste chef är marknadsområdeschefen för Märsta, som också ansvarar för våra tekniska och ekonomiska förvaltare. Ditt ansvar innefattar bland annat: Planera och koordinera leveranser och arbetsflöden. Säkerställa produktivitet, effektivitet och en god arbetsmiljö. Utveckla och vårda kundrelationer samt arbeta med merförsäljning inom din kundportfölj. Ansvara för daglig styrning, avvikelsehantering och ständiga förbättringar. Löpande dialog och samarbete med leverantörer och samarbetspartners. Följa upp avtal, hantera inköp och fakturering. Leda och coacha fastighetsservicepersonalen i det dagliga arbetet. Bidra till att nå marknadsområdets gemensamma mål och utveckling. Vi söker dig som: Tidigare har haft en ledande roll med ansvar för personal och verksamhet. Är van vid att planera, strukturera och koordinera arbete i en dynamisk miljö. Har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar (meriterande). Har eftergymnasial utbildning inom ett relevant område eller motsvarande erfarenhet. Innehar B-körkort. Mycket goda kunskaper i Excel och Word. Kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Meriterande: Intresse för digitalisering och effektiva lösningar. Trädgårdsutbildning eller fastighetsteknisk utbildning. Arbetsmiljöutbildning (Bas U/P). erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsdrift eller mark- och trädgårdsarbete. Personliga egenskaper: Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att bygga relationer. Du är strukturerad och lösningsorienterad, med ett naturligt driv. Du är prestigelös och trivs i en miljö där du får ta ansvar och fatta beslut. Du har en positiv inställning och en naturlig ledarförmåga där du coachar och utvecklar ditt team. Du trivs i en roll där du får vara både operativ och strategisk. Vi erbjuder: En familjär och hjälpsam arbetsmiljö där vi värdesätter våra medarbetares bidrag. Kollektivavtal, försäkringar, avtalspension och friskvårdsbidrag. Möjlighet att vara med och påverka utvecklingen i ett växande företag med korta beslutsvägar. Gemensamma aktiviteter som stärker sammanhållningen och trivseln på arbetsplatsen. Ansökan: Låter detta som rätt roll för dig? Välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter rollen så snart vi hittar rätt person, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka din ansökan via ansökningsformuläret (ej via mejl). Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Kask Rosén på [email protected] hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sweax grundidé är att göra livet enklare för våra kunder – oavsett om det handlar om Brf-styrelser, boende eller fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt, personligt arbetssätt sätter vi alltid våra kunder och boende i fokus. Vårt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla. Vi är stolta över våra ISO-certifieringar för kvalitet (9001) och miljö (14001), vilket speglar vårt engagemang för hållbarhet och kvalitet i allt vi gör. Om rollen Som produktionsledare för avdelningen Fastighetsservice i Norrtälje leder du ett mindre sammansvetsat team på 7 dedikerade medarbetare. I denna roll har du ett större operativt ansvar där du, tillsammans med en operativ förman, planerar och utvecklar vår verksamhet. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära både kunder och personal för att säkerställa hög servicekvalitet och långsiktiga relationer. Det dagliga arbetet är varierande och kräver flexibilitet och problemlösning, vilket passar dig som trivs i en dynamisk och entreprenöriell miljö. Din närmaste chef är vår marknadsområdeschef för Norrtälje, som också ansvarar för våra tekniska och ekonomiska förvaltare på orten. Ditt ansvar innefattar bland annat Planera och koordinera leveranser och arbetsflöden. Bidra till att skapa en effektiv och trivsam arbetsmiljö. Utveckla och stärka kundrelationer samt identifiera möjligheter till merförsäljning. Hantera daglig styrning, avvikelsehantering och förbättringsarbete. Skapa nära samarbete med leverantörer och samarbetspartners. Ansvara för uppföljning av avtal, inköp och fakturering. Coacha och utveckla teamet i det dagliga arbetet. Aktivt bidra till att uppnå verksamhetens mål och utveckling i Norrtälje. Vi söker dig som Har erfarenhet inom fastighetsskötsel, fastighetsdrift eller mark- och trädgårdsarbete. Är van att arbeta i en mindre organisation där flexibilitet och eget ansvar är avgörande. Har ledarerfarenhet och brinner för att coacha och utveckla medarbetare. Trivs i en operativ roll där du själv är delaktig i det dagliga arbetet. Ser möjligheter till utveckling och förbättringar i den lokala verksamheten. Har B-körkort. Meriterande: Erfarenhet av arbete med bostadsrättsföreningar. Intresse för digitala verktyg och effektiva arbetsprocesser. Trädgårdsutbildning eller fastighetsteknisk utbildning. Arbetsmiljöutbildning (Bas U/P). Personliga egenskaper Prestigelös och lösningsorienterad – du tar tag i det som behöver göras. Naturlig ledare som skapar engagemang och trivsel i teamet. Relationsbyggare som uppskattar nära kontakt med kunder och samarbetspartners. Strukturerad med förmåga att driva projekt från start till mål. Flexibel och anpassningsbar i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera. Vi erbjuder Hos Sweax i Norrtälje blir du en nyckelperson i ett mindre men ambitiöst team med stor gemenskap. Här får du möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet lokalt. Vi erbjuder kollektivavtal, avtalspension, friskvårdsbidrag och regelbundna aktiviteter för att stärka teamkänslan. Välkommen med din ansökan! Ansök via ansökningsformuläret (ej via mejl), vi sköter ansökningar löpande och rollen kommer att tillsättas när vi hittat rätt person, vänta därför inte med din ansökan! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Frida Kask Rosén ([email protected]) hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig!
Join Our Team VIPAS AB as aSAP Functional Specialist Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are seeking an experienced SAP Functional Specialist for a role based in Stockholm (on-site). The ideal candidate will have expertise in SAP Retail processes, inventory management (MM/SD), and supply chain challenges. They will analyze requirements, write functional specifications, test solutions, and support integrations while maintaining a structured approach using tools like Jira and Active Control. Key Responsibilities: Perform requirement analysis in collaboration with business experts and other stakeholders. Write Functional Specifications. Conduct walk-throughs of requirements and solutions with developers. Support developers by providing test data and clarification. Conduct functional testing to ensure quality. Work in a structured manner using relevant tools such as Jira, Active Control, etc. Conduct root cause analysis on problems reported by the markets. Maintain a complex setup of batch jobs. Requirements: Proficiency in Inventory Management (MM/SD) within SAP. Experience in the Retail sector. Deep knowledge of the order-to-cash process in SAP. Understanding of how the stock count process integrates end-to-end (E2E) with other store processes, such as: Allocation Replenishment Sales BOPIS (Buy Online, Pick up In Store) Storage Management Familiarity with supply chain challenges. Expertise in Article Master Data in SAP Retail. Ability to specify integration contracts and test integrations from a functional perspective. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] & contact me at +46727749222 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
För ATG är medarbetarna vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår företagskultur och värdegrund i en inspirerande och engagerande arbetsmiljö. Vill du vara med och leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt? Har du erfarenhet av molntransformation och vill du delta i utveckling av nya produkter? Då är detta rollen för dig! I rollen får du: Leda sektionen IT Operations som möjliggör för ATG att leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt till över en miljon kunder, dygnet runt, året runt. Vidare säkerställer sektionen att samtliga medarbetare på ATG har en modern digital arbetsplats och att ge ATG ett effektivt tekniskt verksamhetsstöd. Som Head of IT Operations ansvarar du för tjänsteleveransen (produktionsprocessen) och är stödjande i utveckling- och verksamhetsstödsprocesserna. Sektionens ledningsgrupp består av fem direktrapporterade chefer och tre specialister inom process- och produktledning. Sektionen består totalt av drygt femtio medarbetare som vidareutvecklar, förvaltar och levererar ATG:s teknikplattformar. Rollen ställer krav på att kombinera strategiskt och operativt arbete och du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till CIO. Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor, ny teknik, agila metoder, närhet till de affärsmässiga beslutsfattarna och en företagskultur med hållbarhet i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: • Utveckling och förvaltning av ATG’s IT plattformar och digitala arbetsplats. • Smidig och säker leverans av tjänster från ATG’s IT plattformar för produktion och utveckling. • Driva och säkerställa processer, rutiner och arbetssätt anpassade för ett agilt arbetssätt. • Som medlem i IT-ledningen driva ATG’s tech-strategier. Är det här du?Vi söker dig som är duktig på att bygga lagkänsla inom och mellan team. Vi ser att du har en teknisk bakgrund och en högskoleutbildning eller motsvarande som ex civilingenjör. Du är analytisk, har en god förmåga att prioritera och kan få ett tydligt framåtdriv med kvalitet. Du trivs med att ha ett stort ansvar och har en naturlig förmåga att involvera och delegera uppgifter till dina medarbetare. God kommunikativ förmåga på både engelska och svenska är nödvändigt. Vi ser att du har: • flerårig erfarenhet som framgångsrik ledare i liknande roll inklusive ledningsarbete. • en gedigen erfarenhet av IT-infrastruktur i transaktionsintensiva miljöer. • haft ansvar för etablering och drift i molnmiljöer. • ansvarat för cloud-transformation och migrering. • erfarenhet av förändringsledning, förvaltningsmodeller och agil metodik. • förståelse och intresse för hela produktlivscykeln. • arbetat i organisation med egen applikationsutveckling. • har förståelse för att verka på en reglerad marknad. ”Jag tror på laget före jaget” Jag tror på laget före jaget och att dra nytta av olikheterna som finns i ett team. Förändring är ständig och nödvändig och något jag tycker är roligt, men det behöver balanseras med att hålla vad man lovar vilket kan översättas till exempelvis leveranskvalitet. Min drivkraft är att jobba med duktiga människor mot ett gemensamt mål där vi ständigt gör inkrementella framsteg. Humor, idrott och hållbarhet är viktiga gemensamma nämnare jag har mellan jobb och fritid. - Daniel Santikos, CIO We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Till CEVA Logistics söker vi nu Team Managers till deras kvällsskift. I rollen leder du den dagliga driften på skiftet och leder gruppen mot uppsatta mål och övergripande strategi för avdelningen. I rollen har du direkt personalansvar för en grupp bestående av 15-25 personer samt ett resultatansvar kopplat till avdelningens KPIer. Tillsammans med avdelningens Team Managers och Shift Manager styr och leder du utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar: Leda och fördela arbetet i gruppen i samarbete med avdelningens Shift Manager och bolagets policies. Coacha medarbetare att nå sina mål samt utvecklingsplaner Leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål inom ramen för SLA,UPH Kommunicera övergripande strategier och bryta ner dessa till individuella mål Ansvara för den dagliga kommuniktionen och informationen till medarbetare Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och att trivs i en miljö där man snabbt kan behöva ställa om och ta snabba beslut, med fördel från lager och logistik. Du har erfarenhet av att jobba med Daglig Styrning, 5S och LEAN. Som person är du trygg i din kompetens och ditt ledarskap, du är duktig på att kommunicera och trivs i en operativ ledarroll där du dagligen jobbar tillsammans med din grupp mot uppsatta mål. Välkommen med din ansökan!
Till CEVA Logistics söker vi nu Team Managers till deras dagskift. I rollen leder du den dagliga driften på skiftet och leder gruppen mot uppsatta mål och övergripande strategi för avdelningen. I rollen har du direkt personalansvar för en grupp bestående av 15-25 personer samt ett resultatansvar kopplat till avdelningens KPIer.Tillsammans med avdelningens Team Managers och Shift Manager styr och leder duutvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar: Leda och fördela arbetet i gruppen i samarbete med avdelningens Shift Manager och bolagets policies. Coacha medarbetare att nå sina mål samt utvecklingsplaner Leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål inom ramen för SLA,UPH Kommunicera övergripande strategier och bryta ner dessa till individuella mål Ansvara för den dagliga kommuniktionen och informationen till medarbetare Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och att trivs i en miljö där man snabbt kan behöva ställa om och ta snabba beslut, med fördel från lager och logistik.Du har erfarenhet av att jobba med Daglig Styrning, 5S och LEAN. Som person är du trygg i din kompetens och ditt ledarskap, du är duktig på att kommunicera och trivs i en operativ ledarroll där du dagligen jobbar tillsammans meddin grupp mot uppsatta mål. Välkommen med din ansökan!
Vem är du? Vi söker dig som helst har en master- eller kandidatexamen inom logistik eller lång erfarenhet inom området. Det är en fördel om du har viss specialkompetens inom logistikområdet som kan komplettera vår nuvarande kompetens. Erfarenhet av fraktadministration och skapande av tekniska beskrivningar är också meriterande. Du kommer att arbeta med flera projekt samtidigt, så det är viktigt att du kan prioritera och skapa dina egna förutsättningar för att nå dina mål. Vi söker en analytisk, strukturerad, initiativrik och drivande person. Du är noggrann och kan se helheten, samtidigt som du kan balansera kundfokus med projektens interna mål. Det är också viktigt att du kan kommunicera pedagogiskt och tydligt med människor på olika nivåer, både internt och externt. Goda kunskaper i SAP, Qlik Sense eller Primavera är meriterande. Bra att veta Vi vill tillsätta denna roll så snart som möjligt, men vi lägger större vikt vid att hitta rätt person än att snabbt fylla positionen. Du behöver behärska engelska i både tal och skrift. Du kommer att behöva vara på kontoret i Finspång minst 3 gånger i veckan. I början kommer det att vara 5 dagar i veckan, men mer detaljer kommer att diskuteras under intervjun. Varmt välkommen med din ansökan! OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder högkvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. Varje år anställer vi 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor i Sverige. Job&Talent grundades 2009 i Spanien och är nu ett globalt företag som verkar på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i vår koncern.
Letar du efter ett arbete där du får bidra till en hållbar framtid? Vill du arbeta på ett företag där vi hjälper varandra att lyckas? Är du en stabil ledare med kunskap inom el?Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämningär något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt,varje dag. Din framtida utmaning Rollen som Platschef innebär att du ha ett övergripande ansvar för kontorets prestation och effektivitet. Du har ansvar för attutveckla och stötta elektriker, montörer, projektledare och kvalitetssäkrare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för dessa medarbetareså har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskaparbetar du främjande och förebyggande med hälsa och trivsel för att identifieraoch åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef har duansvar för att kontoret når uppsattamål och du rapporterar regelbundet kontorets prestation och ekonomiska resultat till Regional Installationschef. I rollen ingår säkerställande av en mycket godkvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning ochett ständigt förbättringsarbete. Vem är vår perfekta matchning? Vi söker dig brinner för ledarskap och har samlat på dig en gedigen erfarenhet av att leda, coacha och att utveckla andra människor i deras arbete. Då arbetet innefattar nära samarbete med medarbetare och andra funktioner inom organisationen, så sätts stor vikt vid att du har en bra samarbetsförmåga och är kommunikativ som person.Då du kommer jobba i ett innovativt bolag krävs det att du som person är flexibel och anpassningsbar till förändringar. Vi vill att du har Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen Relevant universitetsutbildning, tex byggnadsingenjör 180 hp eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt Mycket god erfarenhet av att arbete med säkerhet inom bygg eller liknande Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Erfarenhet från en liknande roll inom solcellsbranschen Solcellsutbildning Utbildning inom ledarskap BAS P/U BAM-utbilning Allmän behörighet El Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Malmö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Henebäck (0735 236398, [email protected]). Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 12 andra orter i södra och mellersta Sverige samt fem kontor i Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Nu söker vi på Villa Dalénum på Lidingöen Enhetschef på 100% tillsvidaretjänst. Tjänsten innebär en kombinerad roll med arbete 50 % som sjuksköterska och 50 % som enhetschef. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.• Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder• Kollektivavtal Om rollenI rollen som Enhetschef är du ansvarig för HSL teamet,leder och utvecklar HSL området. Arbetstid är dagtid kl. 8-17 och du arbetar var 4:e helg. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschef, ingår i ledningsgruppen samt har budget och resultatansvar för HSL området. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingarOm Villa DalénumVilla Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation tar 9 minuter och stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Från Nacka strand är det en båtfärd på 11 minuter till Dalénums brygga, från Ropsten är det en båtfärd på 15 minuter till Dalénums brygga. Villa Dalénum har 65 platser uppdelade på 4 avdelningar med somatisk inriktning och 3 avdelningar för personer med demenssjukdom.• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur.Din erfarenhet och kunskapVi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och goda vitsord gällande ledarskap.Som enhetscheffår dugenomgå en ledarskapsutbildningdär du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag: 20250217.Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [email protected] att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt:Vision, [email protected] du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processengenomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.
Bygghemma.se, Sveriges största onlineaktör inom byggvaror,hem och trädgård,söker en Operations Manager till Supply Chain-teamet i Malmö. Här får du en nyckelroll i en transformationsresa där du leder flera operativa team och erbjuds möjligheten att driva förbättringsprojekt, påverka strategiska beslut och utvecklas som ledare i en snabbväxande, innovativ miljö. Är du en nytänkande och analytisk person medtidigare erfarenhet av både change management och av att leda krossfunktionella och operativa team? Då ska du söka tjänsten Operations Manager! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bygghemma.se. Om företaget Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom deras onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder de ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Huvudkontoret finns i Malmö. Bygghemma.se befinner sig på en spännande resa där de utvecklar sinSupply Chainfunktionmed målsättningen att öka effektiviteten genom smarta processer och tekniska lösningar, minska operationella kostnader med fokus på lönsamhet och skalbarhet samt skapa nya affärsmöjligheter och mervärde för sina kunder. Du erbjuds: Möjligheten att driva förbättrings- och transformationsprojekt samt uppmuntras till nytänkande En nyckelposition där du blir starkt bidragande till Bygghemmas målsättning och ambition om att bli ett nordiskt powerhouse En dynamisk, ambitiös och entreprenörsdriven arbetsgivare Arbetsuppgifter Som Operations Manager Supply Chain leder och hanterar du två operativa team på 15 medarbetare; Product & Price Operations och Partner Operations. Du ansvarar för att övervaka och förbättra leveransupplevelsen, säkerställa hög leveransprecision och att avtalade leveranstider efterlevs. Du följer noggrant upp och analyserar KPI:er, inklusive ledtider, reklamationskvoter och partner performance metrics, för att säkerställa att de är i linje med företagets mål och föreslår förbättringar där det behövs. Vidare identifierar och implementerar du förbättringar i operativa arbetsflöden för att öka effektiviteten och minska ledtider. En viktig del av rollen är att hantera och utveckla teamen inom varje operativt område, samtidigt som du främjar en samarbetsinriktad och högpresterande arbetsmiljö. Du arbetar aktivt för att anpassa teamens mentalitet efter företagets värderingar – Ansvar, Enkelhet, Utmana, Tillsammans – och bidrar genom att tillhandahålla utbildning, coachning och feedback för att stärka prestationen, både på individ och gruppnivå. Du rapporterar till Chief Supply Chain Officersamtdeltar i en kommersiell och lokal ledningsgrupp. Personal, resultat och budgetansvar Förändrings- och förbättringsarbete Leda, utbilda och utveckla team och individer Förbättra leverans- och kundupplevelse Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av att leda operativa och tvärfunktionella team, med personal- och resultatansvar Erfarenhet av förändringsledning och att framgångsrikt implementera förändringsprocesser i organisationer Meriterande om erfarenhet av supply chain management, e-handelslogistik, tullhantering eller dropshipping-modeller Meriterande om erfarenhet av att använda Transport Management Systems eller analytiska verktyg så som Power BI Mycket god kommunikation på både svenska och engelska (i tal och skrift) Vi söker en person med stark problemlösningsförmåga, som vågar utmana etablerade arbetssätt och driver på innovation för att skapa förbättringar. Du har en djup förståelse för processer och förändringsledning, vilket gör dig skicklig i att leda förändringsarbete och säkerställa framgångsrika implementeringar. Din analytiska förmåga, kombinerad med en förmåga att fatta datadrivna beslut, gör att du kan navigera komplexa situationer. Du är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt, vilket gör att du snabbt kan anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du tar ansvar för att driva projekt framåt, och ditt ledarskap kännetecknas av tydlig och enkel kommunikation, ett målorienterat fokus och en värderingsstyrd approach som speglar företagets kärnvärden. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-09
Välj ett jobb för att visa detaljer