Chefer och verksamhetsledare
Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare
Vill du utvecklas till att bli en av Folktandvården Stockholms framtida ledare? Nu söker vi taggade och ambitiösa talanger till vårt chefsförsörjningsprogram med inriktning klinikchef med start i september 2025. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Om chefsförsörjningsprogrammet Chefsförsörjningsprogrammet är en viktig del i vår strategi för att säkra framtida ledarskap inom Folktandvården Stockholm. Du får en omfattande introduktion där fokus ligger på ledarskap, självledarskap och en bred förståelse för vad som krävs för att vara en framgångsrik klinikchef. Programmet är utformat för att utmana och förbereda dig på de krav och ansvar som följer med en ledande position. Programmet är skräddarsytt för att ge dig en klar bild av ledarskapets komplexitet och utmaningar, samt för att hjälpa dig att identifiera och utveckla dina egna styrkor som ledare – men leder inte automatiskt till en chefsbefattning. Programmet pågår under nio månader med start i september 2025. Under programmets gång får du en gedigen utbildning, support och coachning av din klinikchefsmentor. Du varvar praktik och teori för att lära dig arbetet från grunden. Du kommer att ägna runt 20 procent av din veckoarbetstid åt att ”skugga” din mentor och därutöver tillkommer olika utbildningar. Utbildningspaket innehåller bland annat koncernkunskap, ledarskap, personalrelaterade frågor (såsom arbetsrätt och rekrytering), ekonomi, retorik och omvärldskunskap. Övrig tid kommer du att arbeta kliniskt på någon av våra kliniker. Uppdragets som klinikchef i Folktandvården Stockholm Som klinikchef kommer du att få leda din klinik med stor frihet och affärsmässighet, samtidigt som du får tryggheten och resurserna i vår stora organisation. Du kommer att ha verksamhetsansvar för din klinik och förväntas driva den utifrån de lokala förutsättningarna i samklang med företagets övergripande mål. Vidare kommer du att coacha och engagera dina medarbetare på kliniken, så att ni tillsammans uppnår verksamhetens mål på ett effektivt och professionellt sätt. Som klinikchef hos oss är det viktigt att du tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap, värdesätter en hög odontologisk kvalitet och god arbetsmiljö. Du kommer att ha personal-, ekonomi- samt verksamhetsansvar och förväntas också till viss del att arbeta kliniskt. Din bakgrund Du har en tandvårdsutbildning som tandläkare eller tandhygienist. Du kan även vara utbildad till tandsköterska och då i kombination med universitets- och/eller högskolestudier inom relevant ämnesområde. Därtill ska du ha minst två års arbetslivserfarenhet inom tandvård. Har du tidigare ledarerfarenhet eller drivit något förändringsarbete eller projekt så är det starkt meriterande. Vidare som klinikchef är du en driven och engagerande ledare med en affärsmässig förståelse för strategier och verksamhetsprioriteringar. Därutöver sätter du höga mål och arbetar effektivt för att uppnå dem. Med din förmåga att bygga relationer på olika nivåer inom organisationen skapar du samverkan och utvecklar andras idéer. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift samt god erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Urvalsprocessen När vi gör vårt urval till vårt chefsförsörjningsprogram, bedömer vi din potential för ett ledaruppdrag i framtiden. I första delen av urvalsprocessen kommer du att få göra två tester (ett problemlösningstest och ett personlighetstest). Om du går vidare efter du genomfört dina tester, kommer du att bli inbjuden till en djupintervju som genomförs av våra rekryterare. Sista steget är case och intervju som chefer från vår ledningsgrupp håller i. Vi kommer även att ta referenser. Har du varit/är anställd hos oss tar vi referenser från din klinikchef. Anställning Om du blir antagen till chefsförsörjningsprogrammet erbjuds du en tillsvidareanställning på heltid inom din grundprofession. Under programtiden kommer du att vara placerad på en av våra kliniker. Efter avslutat program finns ingen garanti för en klinikchefsroll, men du är välkommen att söka de lediga klinikchefstjänsterna vi har. Om du inte får ett klinikchefsuppdrag efter programmets slut kommer du att flyttas till en annan klinik för att fortsätta arbeta inom din grundprofession. Provanställning kan förekomma. Välkommen med din ansökan senast den 28 februari-2025. Vill du veta mer kontakta gärna: Hanna Nörgaard, rekryterare, 072-594 91 51 Jacob Larsson, rekryterare, 070-231 48 70 Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan.
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vill du vara med och utveckla vår biståndsenhet inom äldreomsorg? Hos oss välkomnas du till en arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och professionalitet, där du tillsammans med medarbetare och kollegor säkerställer att kommunen håller en hög kvalitet i biståndsbedömningar och insatser enligt Socialtjänstlagen. Biståndsenheten arbetar på uppdrag av både socialavdelningen och äldre-och omsorgsavdelningen, där biståndsenheten beviljar bistånd till drygt 1600 personer per år, framför allt enligt Socialtjänstlagen. På enheten arbetar 11 biståndshandläggare, två samordnare, en avgiftshandläggare, en dödsbohandläggare och tre administratörer med ansvar för fakturahantering. Den administrativa enhetens uppdrag är att säkerställa hållbara processer inom socialtjänstens övergripande administration. Som chef för enheten ingår du i ledningsgruppen för vård-och omsorgsboende, hemtjänsten och förebyggande enheten för äldre. Om uppdraget: Uppdraget som enhetschef inom biståndsenheten äldreomsorg är ett verksamhetsnära uppdrag där du leder genom att följa de mål och riktlinjer som antagits av Upplands-Bro kommun gällande verksamhet, budget, personal och arbetsmiljö. Som enhetschef kommer du att spela en viktig roll i att driva progressiva förändringar och utvecklingsarbete. Genom att hålla verksamheten på rätt kurs inom beslutad budget kommer du att optimera användningen av våra resurser och se till att vi når våra mål på ett effektivt sätt. Vi värdesätter våra medarbetare och deras framgång är avgörande för vår verksamhets framgång, och genom att skapa en positiv arbetsmiljö där samarbete och kreativitet är i fokus bidrar du till ett team som strävar efter att överträffa förväntningar. Dagens utmaningar ställer nya krav på hur arbetet ska bedrivas och det medför att din roll är viktig för hur verksamheten ska anpassas och utvecklas. I ditt ansvarsområde ingår bland annat: - Att arbetsleda den dagliga verksamheten, handleda och stödja dina medarbetare. - Vara delaktig i att driva olika processer och projekt inom verksamhetsområdet. Personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. - Att säkra att verksamheten följer de lagar och regler som reglerar verksamhetens uppdrag. - Att aktivt driva det systematiska utvecklingsarbetet. Som enhetschef rapporterar du direkt till avdelningschefen och ingår i ledningsgruppen äldre-och omsorgsavdelningen. Din erfarenhet och kompetens - Högskoleutbildning som socionomutbildning, jurist eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. - Erfarenhet av att arbeta som ledare och med personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar tillsammans med budgetansvar. - Goda kunskaper om de lagar och regler som reglerar biståndsbedömningen inom äldreomsorgen är mycket meriterande. - Erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet. - God förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vid alla våra chefsrekryteringar. Som person är du en tydlig och stabil ledare som är bra på att ge medarbetare rätt förutsättningar för att lyckas i sina uppdrag. Det gör du genom ett nära och närvarande ledarskap och genom att vara tillgänglig för medarbetarna. Du är också resultatinriktad har förmåga att se helheten samtidigt är du flexibel och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna ändras. Som enhetschef har du många olika kontaktytor, därför behöver du vara bra på att samarbeta, etablera relationer och kommunicera tydligt. Vi erbjuder dig: Som medarbetare i Upplands-Bro kommun har du flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens som arbetsgivare på https://www.upplands-bro.se/arbete-och-lediga-jobb/upplands-bro-som-arbetsgivare.html Vår arbetsplats är belägen centralt i Kungsängen, två minuters gångväg från pendeltåg, bussar och allmän service, och cirka 30 minuter från Stockholm C. Här finns den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar, närhet till kollegor och stor möjlighet att vara delaktig i kommunens och Socialtjänstens utveckling. Vi erbjuder även ett roligt och utvecklande uppdrag i en spännande tillväxtkommun med kompetenta och engagerade kollegor och en stark vi-känsla. Avdelningen har ett starkt engagemang för äldrefrågor och är exempelvis stjärnmärkt och arbetar med HBTQi-certifieringen. Du som brinner för äldrefrågor kommer att trivas att arbeta i en kommun som är godkänd av WHO som äldrevänlig kommun. Om rekryteringsprocessen: Vi ser fram emot att ta emot din ansökan med CV men utan personligt brev. Uppfyller du skallkraven för rollen (utbildning, kunskap och erfarenhet) kommer vi att bjuda in dig till att genomföra arbetspsykologiska tester. Samverkan är en viktig del av våra chefstillsättningar och slutkandidater erbjuds möjlighet att träffa de fackliga parter som representerar verksamhetens medarbetare. En bakgrundskontroll på slutkandidat kommer genomföras innan anställning erbjuds. Välkommen med din ansökan senast den 25 februari 2025. I Upplands-Bro strävar vi efter värdigt åldrande, där individens behov sätts främst. Äldreomsorgen handlar om att ge möjlighet till självständighet och valfrihet i boende och vård. Vi sätter höga krav på kvalitet och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa en äldrevänlig och värdig miljö. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Vill du vara med och starta upp en ny enhet i linje med framtidens socialtjänst? På avdelningen för äldre söker vi nu en gruppchef som kommer ansvara för den förebyggande enheten för äldre. Kom och var med på resan! Socialförvaltningen kännetecknas av att vara en prestigelös förvaltning där det är lätt att samarbeta. På avdelningen för äldre är vår viktigaste uppgift är att se till att våra invånare får den hjälp och stöd som de behöver. Avdelningen består av 26 medarbetare och är en sammansvetsad och stabil arbetsgrupp. Vi värderar invånarens bästa, utveckling, att ha roligt tillsammans och tycker att det är viktigt att hjälpa kollegor och täcka upp för varandra. Vi sitter i Mörby Centrum, 14 min med tunnelbana från T-centralen. Det finns också möjlighet till distansarbete i den mån det passar arbetet. Medarbetarna på den förebyggande enheten för äldre arbetar på Edsviksvägen 1. Tack vare att Danderyds kommun är en lagom stor kommun arbetar vi verksamhetsnära med goda möjligheter att genom samverkan göra skillnad på riktigt. Vi söker dig som vill kunna påverka och utveckla arbetet, som vill leda den förebyggande enheten för äldre in i framtiden med kvalitet. Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som gruppchef har du personalansvar för sex medarbetare och verksamhetsansvar. Vilket innebär att du leder och utvecklar enheten mot uppsatta mål. Ditt arbete innebär utveckling och förvaltning av förebyggande aktiviteter för äldre, seniorverksamhet och trygghetsboendet. Du ansvarar för lokalförvaltning och säkerhet på Trygghetsboendet Kevinge. I samråd med avdelningschef arbetar ni med enhetens budget. I ditt arbete kommer du också godkänna inköp, driva upphandlingsprojekt och uppföljning av avtal inom din grupps ansvarsområden. Enheten är ny men medarbetarna har arbetat på avdelningen sedan tidigare. Till en början innebär ditt arbete att bygga upp enheten som ni vill ha den med de processer som passar er. Det kommer in många olika utvecklingsförslag från både seniorer och medarbetare som du tar hänsyn till. Du kommer att ha personalansvar medarbetare med olika professioner, två anhörigkonsulenter varav en också är demenssamordnare, en samordnare för civilsamhället och volontärer, en samordnare för trygghetsboende och seniorträffar, en projektledare välfärdsteknik samt en syn- och hörselinstruktör. Området är under utveckling och fler medarbetare under ditt ansvarsområde kan bli aktuellt. Målsättningen med tjänsten är en förebyggande och kunskapsbaserad verksamhet för seniorer. Du leder arbetet i riktning mot framtidens socialtjänst där motverka ensamhet, främja hälsa och välbefinnande är viktiga ledord. Vi är stolta över att ligga i framkant inom förebyggande äldre- och seniorverksamhet men vill bli ännu bättre. Du ingår i avdelningschefens ledningsgrupp bestående av två gruppchefer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är utbildad socionom eller har motsvarande högskoleutbildning. • Har flerårig erfarenhet av arbete med förebyggande insatser för äldre eller annan äldreomsorg. • Har erfarenhet av personalansvar eller arbetsledning inom området förebyggande insatser för äldre. • Har god systemvana och digital kompetens. Det är meriterande om du: • Har vidareutbildning inom chefs- och ledarskapsutbildning eller utbildning inom området äldre- och seniorverksamhet. • Har erfarenhet av att arbeta med individbaserad systematisk uppföljning ISU. • Har erfarenhet av arbete med förebyggande insatser för äldre med ansvar för avtal och överenskommelser. • Har erfarenhet av arbete med en eller flera av områdena anhörigstöd och demenssamordning, samverkan med civilsamhället samt syn- och hörselinstruktör. Vi söker dig som är en närvarande och trygg ledare. Dina medarbetare behöver upplevas professionella, kompetenta och informativa i mötet med våra engagerade seniorer och behöver en trygg ledare i det arbetet. Du är säker i osäkra sammanhang och kan skilja på sak och person. Du värdesätter goda relationer och anpassar din kommunikation efter motparten. Arbetet kräver en god förmåga för service. Du ser värdet i ett gott samarbete med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och tänker i nya banor för att inte köra fast. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför nyanställning utför Danderyds kommun utökad bakgrundskontroll. Mer information om den processen lämnas när det blir aktuellt. Provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER Kundcenter i Gävle består idag av tre funktioner, och eftersom vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya digitala gränssnitt mot allmänheten så utökar vi kundcenter med ytterligare en funktion, där denna chefstjänst kommer vara placerad. I ditt dagliga arbete som första linjens chef ansvarar du över en grupp handläggare och tillsammans med dina chefskollegor leder, koordinerar och samordnar ni Kundcenters verksamhet. Genom dialog och ett nära ledarskap skapar ni förutsättningar för medarbetarna att kunna och vilja ta ansvar för sin dagliga verksamhet och utvecklingen av den. Som funktionschef har du kontakt med många interna nyckelpersoner och deltar i eller driver projekt och utvecklingsinitiativ. Tjänsten är placerad i Gävle och du rapporterar till enhetschefen för Kundcenter. Som chef på Lantmäteriet förväntas du driva förändringar genom att skapa förutsättningar för delaktighet och en god dialog. Du förväntas uppnå resultat genom en tydlig arbetsgivarroll i kombination med skapat förtroende och tillit till andra. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som kan vara drivande i att utveckla Lantmäteriets kundservice och har ledarerfarenhet med personalansvar. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att starta upp nya arbetsgrupper och har vana av att arbeta teambaserat. Det är också meriterande med erfarenhet från arbete i offentlig sektor och erfarenhet av verksamhet med nära kundrelationer. Som funktionschef har du verksamhetsansvar för din funktion och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra vilket bland annat kräver lyhördhet men också initiativförmåga och drivkraft. Vi söker dig som är prestigelös, har självinsikt och en god förståelse för andra samt kan anpassa ditt ledarskap till den rådande situationen. Vidare ser vi att du är kommunikativ, coachande och har förmåga att skapa goda relationer som bidrar till engagemang. Det är också viktigt att du ser den egna verksamhetens del i ett helhetsperspektiv. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i. Är du ansvarstagande och söker ett meningsfullt jobb där du kan göra skillnad på riktigt? Är du nyfiken och vill testa på chefsyrket? Socialförvaltningen söker dig som vill jobba som enhetschef sommaren 2025! "Att arbeta som semestervikarierande enhetschef var väldigt lärorikt och varierande. Ena stunden sitter man koncentrerad i ett av våra verksamhetssystem och jobbar med bemanningsfrågor och den andra studenten sitter man och tar en kaffe med våra medborgare. Ingen dag är den andra lik. Något som jag upplevde väldigt positivt var också möjligheten att nätverka med andra chefer inom kommunen. Stödet som finns runt omkring gjorde att jag aldrig kände mig ensam." Ditt nya jobb Som vikarierande enhetschef är du ansvarig för verksamheten, personalen, ekonomin och arbetsmiljön på arbetsplatsen. I ditt arbete har du stöttning av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom med flera. Du har kontakt med såväl medarbetare, medborgare, anhöriga som med andra myndigheter. Som chef i socialförvaltningen genomsyras ditt ledarskap av kommunens värdegrund och medarbetaridén. Du praktiserar ett hälsofrämjande ledarskap baserat på tillit, kunskap och lärande. Då vi utgår ifrån ett verksamhetsnära ledarskap så arbetar du alltid på plats i verksamheten. Din kompetens För att sommarjobba som enhetschef hos krävs att: • Du har en avslutad eller pågående högskoleutbildning inom socialt arbete, hälso- och sjukvård eller HR/ledarskap, lägst 180 hp • Tidigare arbetslivserfarenhet från ovanstående områden är meriterande , detta ska du kunna styrka • Har du tidigare arbetat som chef eller har erfarenhet inom ledarskap är det meriterande • B-körkort är meriterande Som person är du förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt och är trygg med att hantera olika situationer som uppstår på ett effektivt sätt. Givetvis brinner du för arbetet med människor och har alltid medborgaren och medarbetaren i fokus i ditt arbete. Du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal-, läs- och skrift samt god datorvana, då dokumentation och samverkan är en viktig del i arbetet. Välkommen till oss Som enhetschef kan du arbeta inom äldreomsorgen, som riktar sig till personer som behöver service och omvårdnad på grund av ålder, sjukdom eller funktionsnedsättning. Inom äldreomsorgen kan du exempelvis ansvara för ett äldreboende eller för hemtjänsten i ett område. Du kan också arbeta inom funktionsstöd, som riktar sig till personer (barn, ungdomar eller vuxna) som har en nedsatt intellektuell-, psykisk- eller fysisk funktionsförmåga och är beviljad stöd utifrån socialtjänstlagen (SoL) eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Inom funktionsstöd kan du exempelvis ansvara för personlig assistans eller gruppboende/serviceboende. Bra att veta Rekryteringen avser semestervikariat som enhetschef inom äldreomsorg eller funktionsstöd, ca 10 tjänster. Heltid, med tillträde och avslut enligt överenskommelse. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter med avtalsenlig lön samt introduktion i arbetet. Vår semesterperiod sträcker sig mellan v. 25 till v. 34. Vi prioriterar de sökande som kan arbeta hela sommaren eller sammanhängande period om minst 8 veckor. I ansökan vill vi att det finns personligt brev, CV, bifogat examensbevis samt tidigare tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuell och vilken befattning du haft. Ansökningar som saknar detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Besvara alla urvalsfrågor för smidigare hantering. Urval för intervju sker löpande och blir du kallad till intervju är det områdeschef som kontaktar dig. Vill du veta mer? Rekryterande chefer: Områdeschefer äldreomsorgen: ÄO myndighet Desiré Törnqvist, Ä1 Jeanette Szepesvari Burman, Ä2 Marika Waldemarsson, Ä3 Sofie Starby, Ä4 Jenny Wiberg Larsson, Ä5 Carin Thor, Hemtjänsten Johanna Lindqvist och Anna-Karin Engström Områdeschefer funktionsstöd: Personlig assistans Alem Hamzic, Boende LSS 1 Elin Joelsson, Boende LSS 2 Andreas Berglund, Socialpsykiatrin Ulrika Wendel Hagstedt Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som semestervikarierande enhetschef! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du utvecklas till att bli en av Folktandvården Stockholms framtida ledare? Nu söker vi taggade och ambitiösa talanger till vårt chefsförsörjningsprogram med inriktning arbetsledare med start i september 2025. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Om chefsförsörjningsprogrammet Chefsförsörjningsprogrammet är en viktig del i vår strategi för att säkra framtida ledarskap inom Folktandvården Stockholm. Du får en omfattande introduktion där fokus ligger på ledarskap, självledarskap och en bred förståelse för vad som krävs för att vara en framgångsrik arbetsledare. Programmet är utformat för att utmana och förbereda dig på de krav och ansvar som följer med en ledande position. Programmet är skräddarsytt för att ge dig en klar bild av ledarskapets komplexitet och utmaningar, samt för att hjälpa dig att identifiera och utveckla dina egna styrkor som ledare – men leder inte automatiskt till en chefsbefattning. Programmet pågår under nio månader med start i september 2025. Under programmets gång får du en gedigen utbildning, support och coachning av din arbetsledarmentor. Du varvar praktik och teori för att lära dig arbetet från grunden. Du kommer att ägna runt 20 procent av din veckoarbetstid åt att ”skugga” din mentor och därutöver tillkommer olika utbildningar. Utbildningspaket innehåller bland annat koncernkunskap, ledarskap, personalrelaterade frågor (såsom arbetsrätt och rekrytering), ekonomi, retorik och omvärldskunskap. Övrig tid kommer du att arbeta kliniskt på någon av våra kliniker. Uppdragets som arbetsledare i Folktandvården Stockholm Som arbetsledare är du en del av klinikledningen och arbetar tillsammans med klinikchefen för att driva klinikens strategiska arbete framåt. Det innebär bland annat att ta ansvar för kvalitets- och utvecklingsarbetet på kliniken. Samtidigt ligger stort fokus på det operativa arbetet, där du ansvarar för den dagliga verksamhetens logistik – både när det gäller personal och verksamhet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att planera och utforma medarbetarnas scheman samt att hantera det personaladministrativa systemet. Du har en central roll i att säkerställa att kliniken drivs effektivt och framgångsrikt, samtidigt som du bidrar till att skapa en attraktiv miljö för både kunder och medarbetare. Din bakgrund Du har en tandvårdsutbildning som tandsköterska eller tandhygienist. Därtill ska du ha minst två års arbetslivserfarenhet inom tandvård. Har du tidigare ledarerfarenhet eller drivit något förändringsarbete eller projekt så är det starkt meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från PA-system eller andra administrativa arbetsuppgifter. Som person är du förtroendeskapande och håller en hög servicenivå. Du är även lösningsinriktad, tar stort ansvar samt är flexibel och rycker in där det behövs för att nå verksamhetens mål. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift samt god erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Urvalsprocessen När vi gör vårt urval till vårt chefsförsörjningsprogram, bedömer vi din potential för ett ledaruppdrag i framtiden. I första delen av urvalsprocessen kommer du att få göra två tester (ett problemlösningstest och ett personlighetstest). Om du går vidare efter du genomfört dina tester, kommer du att bli inbjuden till en djupintervju som genomförs av våra rekryterare. Sista steget är case och intervju som chefer från vår ledningsgrupp håller i. Vi kommer även att ta referenser. Har du varit/är anställd hos oss tar vi referenser från din klinikchef. Anställning Om du blir antagen till chefsförsörjningsprogrammet erbjuds du en tillsvidareanställning på heltid inom din grundprofession. Under programtiden kommer du att vara placerad på en av våra kliniker. Efter avslutat program finns ingen garanti för en arbetsledarroll, men du är välkommen att söka de lediga arbetsledartjänsterna vi har. Om du inte får ett arbetsledaruppdrag efter programmets slut kommer du att flyttas till en annan klinik för att fortsätta arbeta inom din grundprofession. Provanställning kan förekomma. Välkommen med din ansökan senast den 28 februari-2025. Vill du veta mer kontakta gärna: Ebba Ahlstedt Flodin, rekryterare, 070-221 81 62 Amanda Gustafsson, rekryterare, 072-594 93 58 Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan.
Vill du leda och utveckla informationssäkerhetsarbetet i Västerås stad? Hos oss får du en unik möjlighet att driva och forma framtidens informationssäkerhet i vår organisation. Du kommer att ha en central roll i att skapa en trygg och effektiv informationshantering inom hela kommunen. Vi erbjuder en utmanande och utvecklande roll där du gör skillnad genom att bidra till en positiv förändring i hur staden arbetar med informationssäkerhet. Dina arbetsuppgifter Du leder och utvecklar kommunens arbete med informationssäkerhet. Ditt ansvarar är att utforma och implementera riktlinjer, dokumentation och processer som stärker informationssäkerheten i organisationen. Det handlar om att säkerställa att processer efterlevs enligt lagstiftning, riktlinjer och stadens regler samt anpassar strategier för att möta nya utmaningar. Arbetet innefattar att utveckla och upprätthålla ledningssystemet för informationssäkerhetsarbetet, genomföra riskanalyser och informationsklassificering samt hålla utbildningar och workshops, samt genomför andra aktiviteter för att förstärka informationssäkerhetskulturen. Du samverkar internt och externt för att säkerställa att säkerhetsåtgärder implementeras och efterlevs. Vidare följer du utvecklingen inom informationssäkerhetsområdet och anpassar arbetet efter nya krav och standarder. Din kompetens Vi söker dig som har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete, gärna inom offentlig sektor. Du har ett stort intresse för digitaliseringsfrågor och en god förståelse för IT-säkerhet. Du är strukturerad, självständig och har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla komplex information till tydliga budskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet i en stor organisation och att du har kunskap om och erfarenhet av hur man säkerställer efterlevnad av offentlighet- och sekretesslagen inom offentlig sektor. Du bör ha erfarenhet av att genomföra informationsklassificering och riskanalyser samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att hålla utbildningar och föredrag inom informationssäkerhet är meriterande. Du är lyhörd, prestigelös och har förmågan att anpassa din kommunikation för olika målgrupper. Du trivs med att samarbeta och skapa utveckling tillsammans med andra. Vi erbjuder Vi är en arbetsplats där du får vara med och påverka! Hos oss blir du en del av ett engagerat team som arbetar strategiskt med digitalisering och informationssäkerhet för hela staden. Vi erbjuder en trygg anställning med goda utvecklingsmöjligheter, flextid och möjlighet att arbeta på distans samt en arbetsplats där vi värdesätter innovation, samarbete och personlig kompetensutveckling. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och i det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: www.vasteras.se/jobbochkarriar Välkommen med din ansökan!
Är du en positiv ledare som vill skapa förutsättningar för tillväxt genom att coacha andra? Sök rollen som Säljchef på Ahlsell! Som Säljchef inom Klimat, där vi samlat kundgrupperna inom ventilation, isolering och plåt, får du en central roll i att leda och utveckla ett varmt och sammansvetsat säljteam. Genom ett engagerat och närvarande ledarskap säkerställer du att teamet har de bästa förutsättningarna att lyckas. Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete, där du samarbetar tätt med kunder, leverantörer och andra affärsområden för att skapa hållbara affärer och stärka ditt team och utveckla segmentet inom Klimat. Ditt anställningserbjudande Här väntar en spännande utmaning på dig som har kunskap inom ventilation, isolering eller plåt, där du får kombinera affärsutveckling, försäljning och ledarskap i ett marknadsledande bolag som Ahlsell. Du blir en del av en hjälpsam och sammansvetsad kultur, där du arbetar nära dina medarbetare och kunder för att leverera marknadens bästa lösningar. Hos oss får du frihet under ansvar, möjlighet att utveckla affärer och arbeta i en organisation som sätter hållbarhet och innovation i fokus. Med sund balans mellan operativt och strategiskt arbete får du vara med och driva försäljningsutvecklingen framåt mot ambitiösa mål! Dina arbetsuppgifter • Leda och coacha ett decentraliserat team av säljare och innesäljare. • Bygga relationer och utveckla försäljningen genom att förstå kundernas behov. • Hantera större projekt från förfrågningsunderlag till offert och färdig affär. • Samarbeta med leverantörer för att skapa starka affärsupplägg. • Vara en del av divisionens ledningsgrupp och bidra till segment Klimats utveckling i Sverige. Värt att veta Du kommer att ha din bas i region Sydost, med lämplig placeringsort Växjö, men det viktigaste är att du finns i närheten av teamet och kunderna. Säljarna i ditt team utgår från kontor i Kalmar, Växjö och Jönköping, men vi har även kontor på andra orter i regionen. Resor ingår i rollen, vilket ger dig de bästa förutsättningar att vara närvarande där det behövs som mest. Du blir en del av ett sammansvetsat team där hjälpsamhet och engagemang präglar vardagen. Vi har en familjär och prestigelös kultur, där vi jobbar tillsammans för att skapa de bästa lösningarna för våra kunder. Vi är en decentraliserad organisation och tror på modellen att beslut fattas längt fram i organisation vilket gör att du ges stor möjlighet att påverka både arbetssätt och klimat. Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet och där medarbetare beskriver bolaget som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av att ta tillvara på våra medarbetares olikheter och som verkar för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Läs mer om vad det innebär att jobba på Ahlsell - Om Ahlsell | Jobba hos oss: https://cms-ahlsell-se.test.azure.ahlsell.com/om-ahlsell/jobba-hos-oss/ Våra förväntningar Vi söker dig som är affärsmässig, resultatinriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har erfarenhet från en liknande roll inom exempelvis ventilation, isolering eller plåt och har en god förståelse för både den tekniska och kommersiella delen av försäljning. Du trivs med att bygga relationer, är lyhörd och förtroendeingivande, och har förmåga att driva förändring och innovation i en bransch i utveckling. Redo att ta nästa steg? Sök nu och bli en del av en organisation där du kan göra verklig skillnad! Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Annons: IT-Chef / VD sökes för att bygga och utveckla framtidens IT-verksamhet i centrala Stockholm Vi söker en engagerad och visionär IT-chef / VD för att leda och utveckla vår nya IT-verksamhet som ska etableras som ett eget bolag i centrala Stockholm. Vi är på en spännande resa där vi bygger en avancerad och framtidssäkrad IT-organisation med fokus på både interna och externa lösningar. Om rollen Som IT-chef / VD får du en nyckelroll i att: Utveckla och förvalta vårt affärssystem TimeFlow, som efter över 20 000 timmars utveckling står redo för lansering och expansion, inklusive export. Bygga upp och leda en stark IT-organisation med hög kompetens inom AI, maskininlärning och avancerad programmering. Hantera hela systemutvecklingsprocessen, från kravställning till leverans, inklusive produktägarskap, UX/UI-design, backend och frontend-utveckling samt devops. Skapa och utveckla kundrelationer samt driva försäljning och projekthantering. Affärsområden Den nya verksamheten kommer att omfatta två affärsområden: Systemutveckling – Leverera skräddarsydda IT-lösningar med fullt ansvar för hela processen. Konsultverksamhet – Hyra ut kvalificerad IT-personal till olika uppdrag. Dina kvalifikationer Vi söker dig som: Har djup teknisk kompetens och är uppdaterad på den senaste IT-utvecklingen. Har erfarenhet av att bygga och leda framgångsrika IT-organisationer, gärna i start-up- eller scale-up-faser. Är en skicklig kommunikatör och förhandlare med starka försäljnings- och kundhanteringsförmågor. Är organisatoriskt stark och har ett entreprenöriellt driv. Erfarenhet inom AI, maskininlärning och avancerad systemutveckling är meriterande. Om oss Hantverkshjälpen Sverige är en innovativ start-up som utvecklar affärssystemet TimeFlow, riktat mot hantverksbranschen. Systemet har redan fått stor uppmärksamhet och står inför en internationell lansering. Du blir en central del av denna tillväxtresa. IT-verksamheten har idag ett team på 6 seniora experter som är redo att ta nästa steg tillsammans med dig. Vad vi erbjuder Möjligheten att bygga och forma en avancerad IT-verksamhet från grunden. Ett kompetent team med stor erfarenhet och ambition. En spännande roll i ett bolag som satsar på innovation och tillväxt, både nationellt och internationellt. Ansökan Låter detta som rollen för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till en resa där du är med och skapar framtidens IT-verksamhet!
Bli Franchisetagare och Entreprenör med DigitalOWL - En Unik Investeringsmöjlighet DigitalOWL söker ambitiösa entreprenörer som vill driva sin egen verksamhet inom digital transformation. Detta är inte en vanlig anställning, utan en möjlighet att bli franchisetagare och företagsägare i din stad. Viktig information: Detta är en franchisemöjlighet som kräver en initial investering Du blir egen företagare, inte anställd Investeringsbeloppet ger dig rätten att driva DigitalOWL i ditt område Om DigitalOWL DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som erbjuder skräddarsydda lösningar inom: Sökmotoroptimering Digital marknadsföring Webbutveckling AI-lösningar Leadsgenerering Vad vi erbjuder franchisetagare Ekonomiska möjligheter: Potential för hög avkastning på din investering Provisionsbaserade intäkter Resultatbonusar och tillväxtincitament Professionell utveckling: Nationellt Advisory Board Personlig executive coaching Ledarskapsutbildningar och mentorprogram Operativt stöd: Komplett digital verktygslåda 360° administrativt stöd Färdiga säljprocesser Tillgång till nationellt expertnätverk Vem vi söker: Krav: 5+ års erfarenhet inom sälj, marknad eller entreprenörskap Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet Telemarketing Starkt tech-nätverk Förmåga att göra en betydande finansiell investering Ledaregenskaper & personlig profil: Strategiskt helhetsperspektiv Extremt resultatfokuserad Teambuilding-förmåga Innovativt tänkande Stark kommunikatör Passion för digitalisering Mod att ta kalkylerade risker Förmåga att omsätta vision till handling Ansökningsprocess Skicka din ansökan via formuläret Vi granskar alla ansökningar noggrant Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen och har finansiell kapacitet Alla ansökningar behandlas konfidentiellt OBS: Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare och franchisetagare, inte en traditionell anställning. Var beredd på att diskutera din investeringskapacitet under urvalsprocessen. Missa inte chansen att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad som franchisetagare och entreprenör!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 2493 jobb