Chefer och verksamhetsledare

Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare

Områdeschef till Ljungby
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydost söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Ljungby. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Du kommer tillsammans med 2 andra områdeschefskollegor på orten att ansvara för kunduppdrag i Ljungby med omnejd (inom ca 5 mils radie) vilket innebär resor över dagen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar Erfarenhet från ledning av operativ drift Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Lägst gymnasial utbildning (erfordras) God svenska i tal och skrift (erfordras) B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Ljungby Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Kontaktpersoner: Rekryteringsansvarig, Patrik Otterdahl, [email protected] Verksamhetschef, Jonny Erlandsson, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Linda Hinderyd, Ledarna, 0722044967 Asim Zilic, Saco, 0703594515 Marie Liljedahl, Unionen, 0761023390 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

29 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
DHL Freight söker: Supervisor Key Account Desk – Customer Service,
Dhl Freight (Sweden) AB
Övriga administrations- och servicechefer

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Vilka är vi? DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar på Arabygatan 80. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transporten. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är ditt kundfokus och engagemang oerhört viktigt för oss! Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är ledarskapet & medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas. Som Supervisor i Key Account desk har du ansvar för ett team med ca 15 st advisors som hanterar förfrågningar via telefon och mail. I din roll som Supervisor kommer du att planera, leda, utveckla och följa upp den dagliga driften av ditt team.   Arbetsuppgifter och ansvar * Genom ett modernt ledarskap utveckla och engagera medarbetare * Dagligen planera, leda, coacha och följa upp verksamheten i ditt team * Driva produktivitet och effektivitet samt regelbundet analysera och rapportera nyckeltal och mål * Dagligen analysera utmaningar och proaktivt möta dem * Se till att kunden står i centrum och leverera hög service med kvalitet * Identifiera möjliga förbättringsområden samt följa upp överenskomna aktiviteter * Ansvara för att arbetet som utförs inom funktionen sker enligt våra processer och rutiner * Upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter   Profil och bakgrund * 3 års gymnasial utbildning eller liknande * Personlig och närvarande ledare med god kommunikation * Engagerad, inspirerande och ansvarsfull * Ödmjuk, lyhörd och visar uppskattning för andra * Strukturerad och målorienterad med förmåga att planera och genomföra * Kundorienterad * Minst 3 års erfarenhet av Kundservice * Goda kunskaper i DHLs processer, produkter och system * Goda kunskaper i Office-paketet och datorvana * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidare tjänst med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö.   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.   Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 25-08-30 Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, vänligen kontakta Karin Sundkvist 0734470953 alt [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige    Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. #LI-Freight

29 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Enhetschef (Planering och samordning)
GÖTEBORGS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet Planering och samordning inom verksamhetsområdet Uppföljning och stöd på avdelning Drift och underhåll. Enheten består av cirka 20 medarbetare och ansvarar för att planera, samordna och följa upp drift- och underhållsåtgärder inom Göteborgs offentliga miljöer exempelvis grönområden, renhållning, vinterväghållning, badplatser, friluftsanläggningar, lekplatser och toaletter. Som enhetschef leder du arbetet med att ta emot uppdrag från olika delar av staden, både från den egna förvaltningen och från andra förvaltningar och bolag. Du har ett helhetsansvar för beställning, upphandling och uppföljning av både interna och externa avtal, för hantering av ärenden och för kommunikation med externa aktörer. Du ansvarar även för frågor som rör GIS-data, betalplaner, metodutveckling och driftgranskning, och ingår i både verksamhetsområdets ledningsgrupp. Uppdraget innebär ett nära ledarskap med fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du leder enheten i det dagliga arbetet men bidrar också till verksamhetens långsiktiga utveckling i en stad som befinner sig i ständig förändring. Rollen ger dig möjligheten att arbeta i gränslandet mellan teknik, hållbarhet, styrning och samverkan där du har stor möjlighet att påverka riktningen framåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, till exempel inom samhällsplanering, offentlig förvaltning, teknik eller motsvarande, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att vara chef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar, och har god förståelse för hur en kommunal organisation fungerar. Du är van vid att arbeta med uppföljning och utveckling, både strategiskt och operativt, och har förmågan att leda i förändring och samverka med olika aktörer. Det är meriterande om du har erfarenhet från teknisk förvaltning, samhällsbyggnad eller närliggande områden, liksom tidigare arbete inom Göteborgs Stad eller annan större kommun. Har du dessutom kunskap om verksamheter kopplade till parkdrift, renhållning, vinterväghållning, friluftsområden eller liknande ser vi det som en stor tillgång. Utbildning eller certifiering inom arbetsmiljö eller ledarskap är också meriterande, liksom B-körkort. Som ledare är du trygg och tydlig, med förmåga att engagera och skapa delaktighet. Du har ett helhetsperspektiv och kan växla mellan att tänka strategiskt och agera operativt. Du är nyfiken, drivande och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Välkommen att vara med och göra skillnad, skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Avdelningschef, Blekinge Kompetenscentrum
REGION BLEKINGE
Förvaltnings- och planeringschefer

Om oss På Blekinge Kompetenscentrum (BKC) samsas Region Blekinges forskning och den forsknings- och utvecklingsmiljö som samägs med länets kommuner med gemensam utvecklings- och projektledning, ett medicinskt bibliotek och forsknings- och utvecklingsstöd. Verksamheten erbjuder bland annat utvecklings- och forskningsstöd för tvärvetenskapliga projekt, utbildning i forskningsmetodik, metodstöd och driver forsknings-, utvecklingsprojekt och utbildning i forskningsmetodik. BKC samverkar lokalt, regionalt och nationellt (med länets kommuner, Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen, FoU-enheter och akademiska institutioner etc). Vi söker en strategisk och engagerad avdelningschef till BKC som vill vara med och utveckla regionen. Här får du möjlighet att leda viktiga satsningar inom forskning, projektutveckling och kompetensförsörjning i nära samarbete med Blekinges fem kommuner och andra aktörer inom och utanför länet. Vi söker dig som trivs i ständig förändring och vill driva och utveckla BKC:s verksamhet tillsammans med ansvarstagande medarbetare. Avdelningen har ca 20 medarbetare och är placerad inom område utveckling & it. Område utveckling & it har ca 210 medarbetare. Du rapporterar till områdeschefen.  Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i en verksamhet med stor samhällsnytta samt möjlighet att påverka och vara med och forma framtidens kompetens inom vård och omsorg. Här finns ett engagerat team och en arbetsplats som präglas av samarbete, tillit och innovation. Om jobbet Som avdelningschef för BKC har du en viktig roll i att stärka regionens utvecklingsarbete. Du leder en enhet som arbetar med forskning och utveckling. Du arbetar för att stärka BKC:s roll som en mötesplats mellan teori och praktik och för samverkan mellan Region Blekinge, länets kommuner och andra aktörer. Tillsammans med forskningschefen bidrar du till genomförandet av Region Blekinges forskningspolicy. Som avdelningschef kommer du att: - Leda och utveckla BKC:s verksamhet - Säkerställa att BKC:s verksamhet bidrar till Region Blekinges och uppdragsgivarnas forsknings- och utvecklingsarbete. - Säkerställa ett brett och effektivt samarbete med kommunerna, högskola, universitet och andra externa parter och vara delaktig i att driva strategiska initiativ och utvecklingsprojekt. - Ansvara för budget, personal och verksamhetsplanering. Om dig Vi söker dig som har: - Har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av forskning, projekt och utvecklingsarbete. - Har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation - Har mångårig erfarenhet som chef. - Är en strategisk och kommunikativ ledare som trivs med samverkan och att bygga nätverk. - Leder med ett utvecklingsorienterat förhållningssätt. - Leder genom tillit och skapar långsiktiga förutsättningar för utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).    Om utveckling och it Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är utveckling och it. Här finns samlade resurser inom planering, digitalisering, informationsteknik, forskning, kvalitet och utveckling, folkhälsa, miljö och hållbarhet. Inom området finns också patientnämndens kansli. Området förvaltar och utvecklar bland annat organisationens arbete kopplat till tekniska tjänster, ledningssystem, processorienterat arbetssätt och portfölj- arkitektur-, teknik- och informationsstyrning. Här finns även Blekinge kompetenscentrum som ansvarar för Region Blekinges medicinska bibliotek, lärcentrum, FoU-avtal, det vetenskapliga rådet och övrig forskningsverksamhet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef inom funkshinderomsorgen
Eksjö kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef inom funktionshinderomsorgen i Eksjö kommun leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Kvalitet, brukarfokus och en hållbar ekonomi är centrala delar som går hand i hand i ditt uppdrag. Ditt uppdrag som enhetschef omfattar totalt tre boenden inom SoL och LSS. Du leder verksamheten med ansvar för brukare, budget, personal och arbetsmiljö. Du blir en viktig del av en aktiv och positiv ledningsgrupp, där vi teambaserat driver verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Tillsammans med chefskollegor och administratörer inom funktionshinderomsorgen verkar ni i våra nya gemensamma lokaler centralt i Eksjö. Med stöd från din chef, chefskollegor, administratörer, ekonom, HR, verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner får du goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag.  Som ny enhetschef får du en noggrant planerad introduktion och tillgång till kommunens chefs- och ledarutvecklingsprogram. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling och mentorskap för att du skall få en stabil grund att stå på i din chefsroll. Målet med våra insatser är att varje individ ska få möjlighet till att leva ett självständigt, tryggt och meningsfullt liv - med stöd utifrån sina unika behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning inom SoL och/eller LSS verksamheter. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Som chef är du strukturerad och organiserad. Du har lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Du ser helheter och ditt ledarskap skapar delaktighet, utveckling och ansvarstagande i organisationen. Du har förmåga att analysera och prioritera, för att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut. Som person är du ansvarstagande, utvecklings- och samarbetsorienterad samt trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt med fokus på kvalitet. Givetvis brinner du för arbetet med människor och vill göra verklig skillnad i människors vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta Marcus Nylander, funktionschef, via mejl -ange om du önskar att bli uppringd för samtal. Förstaintervjuer kommer att ske någon gång under vecka 33, den 12, 13, 14 eller 15 augusti. Om man går vidare i rekryteringsprocessen kommer andraintervjuer att ske under vecka 34, eftermiddag den 20 eller 21 augusti. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sektionschef IT-utveckling Brottsbekämpning
Skatteverket
IT-chefer

Vill du vara med och driva utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde åt Skatteverkets kunder? Som sektionschef hos oss har du en central roll och ditt bidrag är väsentligt för att vi ska lyckas på bästa möjliga sätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten och du skapar förutsättningar genom att agera medvetet i vardagen. Med grund i vårt samhällsuppdrag och fokus på kunden arbetar du tillsammans med andra för att leverera största möjliga värde. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. Vi har flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan utifrån verksamhetens krav. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Som sektionschef för IT-sektionen Internationellt informationsutbyte är du chef för agila team med fokus på systemutveckling. Du kommer även agera som stöd till Business Owner inom området, ingå i IT-utvecklingsenhet Brottsbekämpnings ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Din placeringsort är Malmö. Kontoret har idag ca 90 IT-medarbetare inom olika områden. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en akademisk utbildning inom IT/datavetenskap eller annan relevant utbildning i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för befattningen. - flerårig, aktuell och relevant erfarenhet från ledande roller inom något av följande områden: IT-förvaltning, tjänsteutveckling, verksamhetsutveckling eller förändringsledning. Det är önskvärt att du har flerårig och relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från stora och komplexa it-miljöer. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Inom Skatteverket tillämpar vi chefsförordnanden som är på max fem år, och som kan förlängas ett obegränsat antal gånger. Skatteverkets IT-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

29 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Klinikchef till Folktandvården Vasastan
REGION STOCKHOLM
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens tandvård? Folktandvården Vasastan söker en trygg och professionell klinikchef som motiveras av att driva utveckling och skapa värde – både för kunder och medarbetare. Hos oss får du chansen att kombinera strategiskt ledarskap med närhet till verksamheten på en modern och väletablerad klinik. Vi på Folktandvården Stockholm arbetar, forskar och utvecklar för att stärka regionens munhälsa. När du växer hos oss, gör även folkhälsan det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag som klinikchef Du kommer att ha det övergripande ansvaret för verksamheten – både strategiskt och operativt. Det innebär att du leder kliniken med fokus på kvalitet, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsutveckling. Som klinikchef hos oss är du en närvarande, coachande och tydlig ledare som skapar engagemang och arbetsglädje. Du har ansvar för att kliniken upplevs som attraktiv för både kunder och medarbetare. Inom Folktandvården Stockholm får du som klinikchef stöttning av din områdeschef samt övriga klinikchefer. Vidare bidrar du aktivt till en god samverkan och delaktighet gentemot hela organisationen. Om kliniken Kliniken har 15 nyrenoverade behandlingsrum och ett team på 42 engagerade medarbetare. Kliniken ligger vid Sabbatsbergssjukhuset, bara ett stenkast från Odenplan, med smidiga kommunikationer och möjlighet till personalparkering. Här arbetar ett flexibelt och kompetent team, inklusive nischtandläkare inom endodonti och kirurgi. Med den senaste tekniken, inklusive skanner, erbjuder vi en stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och arbeta på toppen av din kompetens. Vem är du? Du är legitimerad tandläkare, tandhygienist eller tandsköterska i kombination med relevant högskoleutbildning inklusive erfarenhet av tandvårdsverksamhet. Ledarerfarenhet är starkt meriterande, liksom utbildning inom ledarskap och erfarenhet av verksamhetsstyrning. Därutöver har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Vidare har du en har en förmåga att leda, utveckla och skapa trygghet i team och en affärsmässighet och förmåga att fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att skapa ett öppet och tillitsfullt klimat. När du blir en av oss Som klinikchef hos Folktandvården Stockholm erbjuds du ett arbete som gör skillnad – med människor, kvalitet och utveckling i fokus. Vi erbjuder: Stort internt nätverk och erfarenhetsutbyte med andra klinikchefer Kontinuerlig kompetensutveckling Generöst friskvårdsbidrag och förmånliga anställningsvillkor En trygg organisation där du kan växa och trivas långsiktigt Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli-2025. Tjänsten är tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Har du varit anställd hos oss tidigare/arbetar hos oss, inhämtar vi referens från din klinikchef. Bifoga CV och kopia på legitimation. Vill du veta mer? Kontakta gärna: Joakim Levin, områdeschef, tel: 072-582 23 42 Hanna Nörgaard, Rekryterare, tel: 072-594 91 51 Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

29 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Rektor till Östrabo-Y Uddevalla Gymnasieskola
Uddevalla kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Barn- och Utbildningsförvaltningen söker rektor till El-och energiprogrammet EE, Finsnickeriutbildning (Riksrekryterande), Floristutbildning (Riksrekryterande), Frisör och stylistprogrammet vid Östrabo-Y Uddevalla Gymnasieskola. Om arbetsplatsen Som rektor på ÖBO-Y ingår du i Uddevalla Gymnasieskola. Programmen är förlagda inom skolhuset ÖBO-Y där nationella program finns inom BA, FT, IN, EE, FR,VF, Lärlingsutbildningar samt Anpassad gymnasieskola. Uddevalla Gymnasieskola omfattar idag ca 3200 elever och samtliga nationella program förutom HU programmet. Gymnasieskolans utbildningshus är placerade centralt i Uddevalla med närhet till varandra. Dina arbetsuppgifter: - Du leder/coacha lärarna och tillsammans med dem utveckla verksamheten mot målen. - Du ska ha ett starkt pedagogiskt engagemang för elever och lärare. - Du är i första hand pedagogisk ledare inom din rektorsenhet. - Du har ansvar för rektorsenhetens personal, elever och ekonomi. - Är en i rektorsteamet med gemensamt ansvar för skolhuset ÖBO-Y - Du ingår i ledningsgruppen för gymnasieskolan Som person ser vi att du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och har ett tydligt ledarskap. Du är strukturerad, stabil och strategisk. Du är en problemlösare som ser till helheten och är mån om kvalitet, mål och resultat. Som rektor skall du vilja arbeta nära medarbetare och elever i det dagliga arbetet.   Din bakgrund: - Rektor - Pedagogisk utbildning - Erfarenhet från arbete i gymnasieskola är en merit. - Pedagogisk ledare För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

29 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
STÄLLFÖRETRÄDANDE CHEF EKONOMIAVDELNINGEN
Försvarsmakten
Ekonomi- och finanschefer

Är du intresserad av att arbeta med ekonomi och styrningsfrågor? Vill du bidra till en ökad försvarsförmåga med ekonomi som verktyg? Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete vid en myndighet? I så fall är det dig vi söker till Marinstabens ekonomiavdelning. Som anställd i Försvarsmakten finns det goda möjligheter till kompetensutveckling med flertalet interna kurser och utbildningar. Vidare finns det också goda friskvårdsmöjligheter som bland annat inkluderar träning på arbetstid och en sund balans mellan fritid och arbete samt 28-35 semesterdagar beroende på ålder. Om enheten Ekonomiavdelningen stödjer Marinchefen med budget, prognos och återrapportering av marinen, vilket säkerställer att beslutad verksamhet genomförs och återredovisas. Avdelningens ansvar ändras i takt med att marinens verksamhet utvecklas, det innebär bland annat mer internationella kontakter och förändringar i den ekonomiska styrningen. Avdelningen består idag av två sektioner, den ekonomiadministrativa som ansvarat för marinstabens interna ekonomi och ekonomistyrningssektionen som ansvarar för marinens totala ekonomi. Då kvalifikationer och rätt person är avgörande för denna roll så kan vi tänka oss olika arbetsorter Haninge/Muskö, Karlskrona alternativt Göteborg beroende på var du som söker bor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ställföreträdande avdelningschef på Ekonomiavdelningen är du avdelningschefens närmsta medarbetare vilket ger dig en nyckelroll i fördelandet av arbete inom avdelningen. Tillsammans med avdelningschefen ser du till att avdelningen levererar på inkomna uppgifter och att avdelningen utvecklas i takt med marinen. I din roll kommer du att företräda avdelningen både inom myndigheten och i kontakten med externa aktörer. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk examen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi, ekonomistyrning och/eller verksamhetsstyrning • Flerårig erfarenhet av arbetsledande roller • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper Arbetet ställer krav på god förmåga att snabbt skapa dig överblick över en stor mängd arbetsuppgifter och prioritera vad som ska göras först. Du hanterar periodvis hög arbetsbelastning och snäva tidsförhållanden. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och en god lagspelare, samtidigt som du har en förmåga självständigt driva frågor. Du är tydlig och kommunikativ och har en förmåga att tydligt uttrycka dina åsikter.  Du arbetar noggrant och strukturerat, slutför det du påbörjat och håller deadlines. Arbetet kräver att du både kan arbetsleda andra och driva egna projekt inom ramen för Ekonomiavdelningens uppgifter. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten, eller annan myndighet • Erfarenhet av arbete med ekonomi/affärssystem, gärna SAP • Genomförd värnplikt, deltagande i frivillig försvarsorganisation eller slutförd officersutbildning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Haninge/Muskö, Karlskrona alternativt Göteborg. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Lön: 50 000 – 60 000. Tjänsteresor förekommer i begränsad omfattning. Upplysningar om befattningen Ulf Devad Upplysningar om rekryteringsprocessen Jenny Winberg Fackliga företrädare OFR/O – Fredrik Lambert OFR/S – Björn Engren SEKO – Lenny Johansson SACO – Åsa Zackrisson Samtliga nås via FM växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-09-03. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Enhetschef hemtjänst
Karlsborgs kommun
Chefer inom äldreomsorg

Gör verklig skillnad i människors vardag och utveckla framtidens omsorg i en arbetsmiljö präglad av närhet, stolthet och framåtanda. Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Inom hemtjänsten gör du konkret skillnad varje dag för människor som bor kvar hemma och behöver stöd för att leva ett självständigt liv. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare känner stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och delta i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://intranat.karlsborg.se:8443/Anstallning-arbetsmiljo-och-halsa/medarbetarhandbok/formaner/. Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i vård- och omsorgens  ledningsgrupp. Vi söker nu en enhetschef till hemtjänsten, där du tillsammans med dina medarbetare ansvarar för att planera, samordna och utveckla insatserna för brukare i deras egna hem. Hemtjänsten i Karlsborg är en viktig del av kommunens omsorgsarbete och står inför spännande utvecklingsmöjligheter med fokus på kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten – både med medarbetare och brukare. Som enhetschef inom hemtjänsten ansvarar du för att leda, planera och följa upp verksamheten utifrån både individens behov och verksamhetens mål. Du arbetar nära din personal, din samordnare samt legitimerad personal för att skapa en trygg och flexibel omsorg i hemmet. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sitt uppdrag, främjar delaktighet och verkar för en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har tidigare chefserfarenhet från vård och omsorg, gärna från hemtjänstverksamhet eller annan liknande organisation där flexibilitet och samordning är centralt, är det meriterande. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser – alltid med individens behov i fokus. Förutom ett stort engagemang för omsorg i hemmet värdesätter vi erfarenhet inom personalledning, förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmåga att kommunicera och inspirera dina medarbetare. Du skapar delaktighet och främjar ett arbetsklimat där kreativitet och förbättringsfokus får utrymme. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer planeras till vecka 35. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025