Chefer och verksamhetsledare

Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare

Strategic Sourcing Manager till Mycronic!

Mycronic är ett företag i framkant av elektronikindustrin och både utvecklar och tillverkar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmsprodukter. Nu finns möjligheten för dig som är erfaren inom sourcingområdet att ta dig an rollen som Strategic Sourcing Manager hos divisionen High Flex (HF). Här blir du en del av ett framgångsrikt företag där du med din erfarenhet inom området får möjlighet att bidra med dina kunskaper! OM TJÄNSTEN Mycronic är ett svenskt bolag som i över 40 år har utvecklat och tillverkat elektronik- och displaytillverkare och har idag kunder och distributörer i fler än 50 länder världen över. Alla högupplösta skärmar du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är de tillverkade med Mycronics maskiner och tillväxtresan fortsätter! Som Strategic Sourcing Manager hos Mycronic kommer du att ha en viktig roll i inköpsarbetet för divisionen HF (High Flex). Mycronic jobbar idag med en bred leverantörsbas där vissa behöver utvärderas, andra bytas ut och starta upp nya projekt. Du kommer att jobba både med strategiska och operativa uppgifter kopplat till inköp, exempelvis lägga upp sourcing- och leverantörsstrategier men också hantera mer akuta uppgifter som kommer upp. Du kommer att komma in i ett bolag som det går mycket bra för och du blir en del ett fantastiskt team med personer från olika kulturer och bakgrunder. Utöver det har du även en engagerad chef som ger stor frihet under ansvar och som är mån om flexibiliteten i arbetet. Uppdraget är ett vikariat med start omgående. Du erbjuds - Möjligheten att komma in i ett stabilt, världsledande bolag som befinner sig i en stark tillväxtfas. Mycronic har huvudkontor och de flesta funktioner i Stockholm där du jobbar men där du ändå får befinna dig i en global kontext med kollegor över hela världen. - Ett företag med en öppen och välkomnande atmosfär och kollegor med olika bakgrund och från olika kulturer ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Driva den strategisk planeringen och kategoriansvarsprocessen * Ansvar för avtal, kategorihantering, leverantörsrelationshantering, utgiftsanalys, förhandlingar etc * Ansvar för inköp och upphandling av PCBA-tjänster och kablar från kontrakts-tillverkare (CMs), elektronik-tillverkningstjänster (EMS)-leverantörer och kabelleverantörer, för att säkerställa högkvalitativ och punktlig leverans av monterade kretskort och kablar * Proaktivt identifiera risker och möjligheter i PCBA- och kabelleveranskedjan, och utveckla riskhanteringsstrategier för att minimera störningar och optimera effektiviteten i leveranskedjan VI SÖKER DIG SOM Detta är en perfekt roll för dig som jobbat inom sourcing/inköp innan och har erfarenhet av att bygga upp sourcing strategier samt leverantörsrelationer. Med den bakgrunden tror vi att du både har mycket att bidra med men också kommer känna att du kan lära dig och få värdefull erfarenhet! I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dig som person, ditt intresse för tjänsten och Mycronic som företag. Vidare har du… - En eftergymnasial inom Supply Chain eller liknande - Mångårig erfarenhet inom sourcing från ett producerande bolag, gärna inom elektronikbranschen - Mycket goda kunskaper i engelska då det är Mycronics koncernspråk För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Ambitiös - Teamplayer - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Mycronic här

19 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Kjell & Company söker butikschef till Backaplan!

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.. Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsom butikschef: -Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik. -Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för. -Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager Första åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Frank, People and Culture Kjell & Company

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Operativ chef

Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Vill du ha en nyckelroll inom ett av våra mest spännande FM-kontrakt med stor möjlighet till att påverka din leverans? Då ska du söka den här rollen som operativ chef hos Coor!      I ett nära partnerskap med vår nya kund, som är en industriell aktör med stora innovativa utvecklingsplaner, spänner sig Coors uppdrag över flera områden såsom arbetsplatsservice och lokalvård. Kunskap, service och tillgänglighet står i fokus som ska lämna ett positivt avtryck hos kundens medarbetare samt besökare. Vi ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta leveransen samt affärsmodellen till nästa nivå där du kommer ha en stor påverkan.    Om rollen   I nära samarbete med kontraktschef kommer du axla en stor del av helhetsansvaret för leveransen vilket innefattar ansvar för medarbetare, leverans, leverantörer, kund, ekonomi och kvalitét. Kunden har en aktiv beställarorganisation vilket medför en hel del kundkontakter och där du med tydligt och tryggt ledarskap skapar goda kundrelationer och samarbeten som möjliggör att vi kan utveckla och utöka vår leverans med goda resultat och hög servicegrad.    Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:   • Planera, leda och följa upp leveransen framåt mot uppställda mål   • Personalansvar med fokus att engagera och utveckla medarbetare samt arbetsmiljön   • Utveckla goda kundrelationer med partnerskap i fokus   • Ekonomisk uppföljning samt budget och prognosarbete   • Följa upp, analysera och utveckla din verksamhet   • Leda och hantera förhandlingar med kunder och samarbetspartners  • Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner   • Vara en god förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen    Som operativ chef har du en viktig roll där du får ett stort mandat med möjlighet till att utveckla både verksamheten samt organisationen. Vi erbjuder en heltidstjänst med en provanställning på 6 månader med placering i Boden. Du kommer att rapportera till kontraktschef Rehan Chaudhry och ingå i kontraktets ledningsgrupp. Vår kandidat   Du har en flerårig ledarskapsbakgrund som ledare eller alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga med fokus på affärsutveckling och management. Då affärsmodellen kan vara komplex är du förutom trygg i budget och bokslutsarbete även bekväm med att övergripande för leveransen arbeta med siffror och analys. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Körkort är ett krav. Personliga egenskaper   Som person är du målinriktad, drivande samt besitter en förmåga och ett intresse för att skapa och utveckla affärer och relationer där du tydligt ser hur välmående medarbetare bidrar till en lönsam och lyckad leverans. En förutsättning för rollen är samarbetsförmåga, mycket god ledarskapsförmåga och att du har en lösningsorienterad approach med hög affärsmässighet.  Du är strukturerad och analytisk i det du gör med en god vana i att driva och planera ditt arbete självständigt. För att lyckas i rollen är du en engagerad, lyhörd och trygg.  Du är en stark förebild genom ditt inkluderande ledarskap där du inspirerar och entusiasmerar ditt team till att nå uppsatta mål. För att trivas i denna roll behöver du vara utvecklingsorienterad och ha en god förmåga till att enkelt kunna anpassa ditt arbetssätt när förutsättningar förändras.    Coor erbjuder    Du erbjuds en spännande roll i en dynamisk och innovativ miljö i en leverans med hållbarhet i fokus och som bygger på ett starkt partnerskap. Här har du möjligheten att få vara med att påverka din leverans och bygga ditt team tillsammans med kompetenta kollegor och kund. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Utöver ovan erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.   Kontaktuppgifter och övrig information   Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontraktschef Rehan Chaudhry, [email protected]. Jag ser fram emot att höra från dig!   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Biträdande rektor till Ektorpsskolan

Vill du vara med och leda arbetet bland kompetenta medarbetare i en skola för alla? Nu söker vi en biträdande rektor till Ektorpsskolan! Vilka är vi? Ektorpsskolan en skola för alla, med 350 elever i åk 7-9. Vår verksamhet består av grundskola och anpassad grundskola där alla våra elever befinner sig under samma tak. Vi är cirka 80 medarbetare som möter alla elever oavsett behov och förutsättningar. Tillsammans har vi bred och djup kompetens att leda elevernas utveckling och lärande. Hos oss är kärnan lärande och trygghet för alla elever, och vår vision är Med lust och glädje stor. Därför anpassar vi aktivt undervisningen till varje elevs förutsättningar och behov, och vi har kommit långt i ledning och stimulans. Varje elev har till exempel en mentor med särskilt ansvar över studier, och socialpedagoger och kuratorer har ett särskilt ansvar för elevernas mående hos oss. I vårt värdegrundsarbete är vi noga att arbeta nära våra elever för att nå de uppställda målen. Skolan har en stabil organisation och ett starkt utvecklingsfokus där varje elevs framsteg står i centrum. Vi har öppna och ljusa lokaler samt ett café där elever och personal ofta umgås och fikar tillsammans. Hos oss blir du en viktig del av vårt viktiga arbete för framtiden, vårt ständigt pågående kollegiala lärande, täta samarbete kring våra elever och välutvecklade elevstöd.  Dina arbetsuppgifter Som biträdande rektor arbetar du nära dina två rektorskollegor på skolan med att leda verksamheten på ett tydligt, långsiktigt och strategiskt sätt mot hög kvalitet, högt kunskapsfokus och god måluppfyllelse. Du har ett brett uppdrag med pedagogiskt ansvar, samt personal- resultat- och ekonomiskt ansvar för skolenheten. Rektor har det yttersta ansvaret för verksamhet och budget. Du visar tillit till dina medarbetare, delegerar ansvar och är både lyhörd och stöttande. Du leder nyfikna, skickliga och prestigelösa medarbetare på olika positioner på skolan, som är intresserade av att ta tillvara på allas kompetens i verksamheten. Som biträdande rektor i Norrköpings kommun har du tillgång stödfunktioner som gemensamt besitter en bred kompetens och hög potential att bidra till ökad kvalitet samt avlastning för att du ska kunna fungera som en god pedagogisk ledare i ditt arbete. Du får hjälp inom flera olika områden, bland annat lokal och fastighet, ekonomi, personal och juridik. Vem är du? Vi söker dig som har en lärarutbildning eller annan pedagogisk högskoleutbildning och är väl insatt i skolans styrdokument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som rektor eller biträdande rektor, och har du gått rektorsutbildning eller annat ledarskapsprogram ser vi det som positivt. Du har ett stort engagemang och vill vara närvarande i verksamheten. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt samt en stark inre motivation. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ser vikten av att bygga goda relationer med barn, elever, vårdnadshavare och medarbetare. Vidare trivs du i, och ser du styrkan och möjligheterna med, ett tätt samarbete i ett delat ledarskap. Som ledare tillämpar du tillitsbaserat ledarskap och har tillit till att dina medarbetare har kunskap, omdöme och vilja att genomföra sitt arbete på bästa sätt utan detaljstyrning. Ditt viktigaste uppdrag är att skapa förutsättningar utifrån behoven i mötet mellan medarbetare och de vi finns till för. Syftet att bidra till välfärd och samhällsnytta är alltid vägledande för ditt ledarskap. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 12 maj Kontakt: Rektor Johanna Flodin Karlsson, 011-15 31 02, [email protected] eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, 011-15 30 43, [email protected] Övrigt: Urval sker i vecka 20 och intervjuer hålls under eftermiddagarna den 21 och 27 maj KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef Parkenheten

Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där ett hållbart arbetsliv, ett gott bemötande, en stor portion öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Parkenheten tillhör verksamhetsområdet Miljö och teknik och ansvarar för drift och underhåll av kommunens grönområden och skolgårdar samt utemiljöer på kommunens alla fastigheter.  Uppdrag I rollen som chef för Parkenheten är du en viktig nyckelperson i vårt uppdrag att skapa en vacker, attraktiv och hållbar utemiljö för Svedala kommuns invånare. Ditt ansvarsområde innefattar personalansvar för 23 medarbetare, ansvar för arbetsmiljö samt ekonomi och verksamhet. I ansvaret ligger också att utveckla verksamheten för att uppnå ökad effektivitet, kvalitet och aktivitet. Du kommer delta i planering av projekt för Gatu- och Parkenheten där du bland annat är delaktig i kommunens exploateringsprojekt samt i granskning av detaljplaner och bygghandlingar. Vidare genomför du kalkylering av kommande driftkostnader för exploateringsprojekt. Som enhetschef förväntas du vara involverad i allt från den dagliga driften till den långsiktiga strategiska planeringen. Du bidrar med kunskaper och kompetens gällande effektiv grönyteskötsel i nära samarbete med dina kompetenta kollegor. Din närmsta chef är Gatu- och parkchefen och du ingår i enhetens ledningsgrupp där ni tillsammans arbetar för att driva och utveckla enhetens arbete framåt. Du kommer även arbeta i nära samarbete med enhetens övriga stödfunktioner och samordnare. Kompetens Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen som landskapsingenjör, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Är du även utbildad inom lekplatssäkerhet är detta meriterande. Vidare besitter du tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och ansvarsområde. Det är även viktigt med någon form utav tidigare ledarskapserfarenhet där du som chef är tydlig och trygg med ett fokus på såväl medarbetaren som verksamheten.   Du är en god samarbetspartner som är serviceinriktad i samspelet med dina kollegor, samarbetspartners och kommuninvånare. Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad och gillar att hantera flera projekt parallellt. Här kommer även ditt öga för att skapa bra och kostnadseffektiva lösningar för enheten väl till pass. Det ligger i arbetets karaktär att verksamheten är föränderlig och styrs av yttre faktorer, det är därför av stor betydelse att du är flexibel med en förmåga att självständigt prioritera och navigera bland differentierade arbetsuppgifter.   Du behärskar svenska språket och har en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift. Du har goda datorkunskaper. B-körkort är ett krav. Arbetstid/varaktighet Vardagar 07.00-15.30 med möjlighet till flextid. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten och skulle i sådana fall innebära obekväm arbetstid såsom kväll/natt och helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Regionchef Öst

Brinner du för ledarskap och affärsutveckling och drivs av att få vara med och utveckla en verksamhet med stor potential? Sök då jobbet som Regionchef Öst till VIMAB! Företagspresentation Att erbjuda leverantörsoberoende service och underhåll av ventiler inom processindustrin har varit kärnan i VIMABs verksamhet från start. Verksamheten bedrivs på fem ställen i Sverige med huvudkontor i Motala och filialer i Perstorp, Söderhamn, Stenungssund, Stockholm samt ett dotterbolag i Norge. Dessa strategiskt placerade filialer, gör att man kan erbjuda komplett service i hela Sverige. VIMAB ingår i en koncern av industriföretag vilka är specialiserade inom service och underhåll. Man har tack vare det även möjlighet att inom koncernen utföra mer än ventilrelaterade uppdrag. Koncernen är sedan 2022 noterade vid Nasdaq Nordic. Läs mer på: www.vimab.se. Nu söker man en Regionchef till region öst vilket i grova drag sträcker sig från Stockholm till Söderhamn. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Regionchef blir du ansvarig för att planera och utveckla verksamheten samt affären i region öst. I rollen ansvarar du för regionens ekonomiska resultat, styrning av marknadsaktiviteter och hantering av externa relationer. Du är ansvarig för personal och kundrelationer med målsättningen att etablera långsiktiga och lönsamma affärer. Tillsammans med dina avdelningar i Söderhamn och Stockholm lägger du grunden för en lönsam verksamhet, med ansvaret att leda servicechefer och kundansvariga projektledare i regionen mot de ekonomiska och personalrelaterade mål som sätts upp tillsammans med VD och ledningsgrupp. Du förväntas vara på plats på respektive avdelning i Stockholm och Söderhamn 1–2 dagar per vecka, varför en del resor förekommer i rollen. Din profil Du är en öppen, prestigelös och affärsmässig ledare som agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen och marknaden. Din samarbetsförmåga med andra är mycket god samtidigt som du har fallenhet för att etablera långsiktiga kundrelationer. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt samtidigt som du ser det som naturligt att ta initiativ i syfte att få saker att ske. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och ett coachande förhållningssätt samtidigt som du själv har en god insikt i dina egna styrkor och svagheter. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha dessa skallkrav; • Gymnasieexamen • Minst 10 års ledarerfarenhet, varav 5 år av formellt personalansvar • Tidigare erfarenhet av att ha drivit affärsutveckling med goda resultat • Minst 5 års erfarenhet av budget- och resultatansvar • Minst 5 års erfarenhet inom industri, bygg- och/eller teknikbranschen • Gedigen kunskap av att förstå verksamhetens status och rimligheter genom ekonomisk uppföljning och prognostisering, såväl kort som långsiktig • B-körkort • Flytande svenska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha lett genom andra chefer men är inget krav. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Affärsmässighet, planering, samarbete, initiativtagande, kundfokus och självkännedom. Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, [email protected] Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, [email protected] Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

19 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Engagerad driven biträdande rektor sökes

Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se. Drottning Blankas Gymnasieskola i Lund startades 2011 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar. Drottning Blankas Gymnasieskola i Lund söker en biträdande rektor med IT /Google kompetens. Nu söker vi en ny kugge till vårt team! Vi är ca 470 elever och ca 37 medarbetare. Vår skola finns mitt i kunskapens centrum – Lund. Centralt belägen på Skomakaregatan här har du mycket nära till både pendlingsmöjligheter och folkliv. Vi är en personlig och kreativ skola där ansvar och engagemang är en självklarhet med eleven i fokus. På vår skola i Lund har vi Estetiska programmet, Bild- och formgivning (Design och inredning eller grafisk formgivning och reklam), Hantverksprogrammet (Hår- och makeupstylist), Ekonomiprogrammet inriktning ekonomi samt juridik samt Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning inom Uniform och beteende.Vi är en skola för mänskliga rättigheter i samarbete med Amnesty. För att lära mer om vår skola, gå gärna in på http://www.drottningblanka.se/lund Om tjänsten NU söker vi en biträdande rektor som på ett engagerat och drivet sätt brinner för att skapa goda möjligheter för personal och elever, struktur , kultur , trivsel och värdegrund . Denna tjänsten kräver att du har en bakgrund som behörig gymnasielärare. Som biträdande rektor arbetar du utifrån rektors delegation och ansvarar för i huvudsak nedan område: • Programansvar för två av våra program - med förekommande uppgifter • Ansvara tillsammans med förstelärare kring frågor /rutiner /handledning som rör Google administration samt övrig IT utveckling - googleadministratör • Personalansvar för en grupp medarbetare Ditt uppdrag Ditt uppdrag är att i samarbete med rektor, biträdande rektor/programlagsledare/ förstelärare och medarbetare vidareutveckla skolkultur, undervisning samt riktning och framtid för skolan. Du har en aktiv roll i skolans ledningsgrupp och vi ska tillsammans leda det pedagogiska arbetet och jobba för en fortsatt stark pedagogisk utveckling och goda resultat. Din profil Du har god insyn och erfarenhet av skolvärldens verksamhet företrädesvis gymnasiet, pedagogik och dess styrdokument. Du har tidigare haft ledande uppdrag inom skolan och har en god förståelse för både de möjligheter och utmaningar som finns gällande elever, personal och utveckling av verksamheten. Har du gått rektorsprogrammet är det meriterande samt om du har erfarenhet av tjänstefördelning samt schemaläggning. Du är behörig gymnasielärare. Vi ser gärna att du är en fena på teknik och medföljande administration kring området ga av det innehållet i tjänsten. Du är bekant med schoolsoft, google, exam.net med flera. Skolutveckling och systematiskt kvalitetsarbete är något du ser som viktiga och roliga delar i ditt arbete. Som person trivs du i en roll där du i en dynamisk verksamhet med andra, samtidigt som du tar ett stort eget ansvar och säkerställer arbetet kring de ansvarsområde som ingår, Du är en tydlig och trygg ledare och en trygg kommunikatör. Du är strategisk, tänker övergripande och kan se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut samt har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram samt följer upp dessa. Vi ser även att du är en flexibel person med förmågan att se möjligheter i förändringar. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en omväxlande och dynamisk miljö där du ingår i ledningsgruppen för skolan. Genom din roll hos oss får du möjligheten att jobba med ett engagerat gäng och härliga elever. Som anställd inom AcadeMedia erbjuds du kompetensutveckling genom externa partners samt vår egen Academedia Academy liksom intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Som medarbetare inom AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. Vår skola i Lund är en skola för mänskliga rättigheter i samarbete med Amnesty. Övrigt Tjänsten är en semestertjänst - tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader. Övrig information Tillträdesdag enligt överenskommelse Placeringsort Lund Sista ansökningsdag vi intervjuar fortlöpande och därmed kan tjänsten tillsättas före utgången av annons. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Butikschef - Twilfit by Change, Linköping

Vi söker nu efter en driven och engagerad erfaren Butikschef till vår Diamond Store på Drottninggatan i Centrala Stockholm som kan skapa de perfekta förutsättningarna för våra kunder och medarbetare. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del att skapa de bästa förutsättningarna för butiken samt våra medarbetare att hjälpa kunderna att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får ta del av den framgång som du är med och skapar. På Twilfit by Change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen". I gengäld erbjuder vi dig möjligheten att bli partner och ta del av butikens vinst i form av en mycket förmånlig årsbonus. VAD KRÄVS FÖR ATT BLI BUTIKSCHEF?Som Butikschef i en Twilfit by Change underklädesbutik får du en gedigen onboarding i Köpenhamn för att lära känna företaget från grunden. Du kommer även att få nära stöttning och systemhjälp av organisationen som hjälper dig att fokusera på försäljning och medarbetare. Såsom IT-lösningar, budgetar, rapporter, varor, marknadsföringsmaterial och HR-rådgivning. Som Butikschef förväntar vi oss att du tar fullt ansvar för butikens dagliga verksamhet så att butikens mål kan uppnås: Personalplanering Ledning och coachning av dina medarbetare. Säljträning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer. Administrativa uppgifter Dialog med huvudkontoret KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR?Vi söker dig som tidigare har skapat framgång som Butikschef. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen. Vi förväntar oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. Är en erfaren ledare som kan ställa krav på sina medarbetare, men som också kan utveckla medarbetarna för att nå målen. Mycket duktig på att ge goda råd och inspirera dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. En person med positiv energi och stor situationsmedvetenhet, vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV FÖRÄNDRING?På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Du kommer att få en grundlig onboarding så att du kommer att vara väl förberedd att driva din butik och leverera de förväntade resultaten. Förutom fast lön, har du möjlighet att utvecklas till en partner och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag. MER OM Twilfit by ChangeLäs mer om oss här Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid, varannan helg (lördag och söndag)Placering: LinköpingTillträde: Snarast enligt överenskommelse I den här rekryteringsprocessen samarbetar Twilfit by Change med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof [email protected], tester och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan. Följ oss gärna på Instagram

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Teamledare till kund i Partille

Om tjänsten Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Just nu söker vi en Teamledare till vår kund i Partille! Här kommer du få en varierande roll där du coachar och vägleder medarbetarna i den dagliga driften. Tjänsten är en 6 månaders visstidsanställning med goda möjligheter till tillsvidare. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag dagtid. Men det kan även finnas möjlighet att arbeta skift, dag/kväll, varannan vecka. Dina arbetsuppgifter • Planera, leda och motivera personal • Ansvar för daglig drift • Säkerställa produktivitet och kvalité • Jobba i dagliga driften tillsammans med ditt team Vad vi söker Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och som vill involvera och engagera dina kollegor i den dagliga verksamheten. Först och främst ser vi att du är driven och målinriktad person som har lätt för att samarbeta och motivera andra. Du är inte rädd för att själv hugga i där det behövs. Erfarenhet i en ledande roll är meriterande men vi går mycket på personlig inställning och viljan att lära sig. Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet av att jobba på lager • Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem • Svenska och engelska i tal och skrift Låter detta intressant? Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

19 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Gruppchef varor och tjänster - Eskilstuna

Fortifikationsverket söker en gruppchef till inköpsgruppen för varor och tjänster i Eskilstuna. Vi söker dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Vill du arbeta som chef, har en bakgrund från inköp och upphandling och är mogen för nästa steg, läs gärna vidare och ansök! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer Enheten Marknad och inköp är uppdelad i tre grupper och ingår i avdelningen Utveckling och verksamhetsstöd. Vi stöder och följer upp myndighetens inköp och avtal, ansvarar för inköpssystemen samt genomför upphandlingar för verksamhetens samtliga behov. Vi är cirka 25 medarbetare och söker nu dig som vill axla rollen som gruppchef till inköpsgruppen för varor och tjänster med ansvar för sex medarbetare, som kommer bli fler under året. Hos oss finns ansvaret för inköp av varor och tjänster, säkerhetsprodukter och fordonssamordning. Som gruppchef leder du inköps- och upphandlingsarbetet inom gruppen och får budget- och personalansvar samt resultatansvar där styrning och uppföljning ingår. Förutom att stötta gruppen i olika frågor kommer du också att bidra till enhetens utveckling. Vi är inne i ett utvecklingsskede vilket ger goda möjligheter till att vara med och bidra i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt. Resor ingår i tjänsten då vi har verksamhet i hela Sverige. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för enheten Marknad och inköp.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du behöver också ha erfarenhet av inköpsarbete av varor och tjänster samt ha arbetat med offentlig upphandling med goda kunskaper i LOU/LUFS. Goda kunskaper i svenska i tal som skrift, hög administrativ förmåga samt vana att använda administrativa IT-system är också krav. Körkort, klass B är ett krav. Det är meriterande om du har utbildning i ledarskap och avtalsrätt. Erfarenhet av ledande befattning som exempelvis teamledare eller chef är också meriterande, gärna från inköpsverksamhet. Har du dessutom tidigare drivit utvecklings-/förändringsarbete ser vi positivt på det. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en ledarroll med att stötta och vägleda, samtidigt som du kan strukturera, prioritera och följa upp. Andra viktiga egenskaper vi gärna ser att du har är att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och stabil samt trivs i en verksamhet med fokus på förändring och utveckling. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med drygt 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Våra lokaler är centralt belägna med bara tio minuter från Resecentrum i Eskilstuna.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 5 maj 2024 Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta inköpschef Ronnie Svensson, tfn 010-44 45 528 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592.Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024