Chefer och verksamhetsledare

Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare

Restaurant / HUB Manager
Meet a Group international AB
Restaurang- och kökschefer

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Company Description We are a youthful, ambitious and dynamic hospitality business encompassing a number of prime location restaurants, a fleet of food trucks and event venues. Our journey began with the ambition to create the ultimate expression of a global favourite: the sandwich (or as we say in Swedish, “macka”). By affording this ever popular snack our devoted time and effort, the humble staple has evolved into a quality meal. Still the beating heart of our business, we have since grown to provide countless dining solutions as well as catering for every possible occasion. Family run and teeming with creativity and skill, Mackverket and its partner companies are constantly pushing to be a central component in life’s extraordinary moments: whether it’s by providing the perfect sandwich to enhance the performance of your favourite band at a music festival, facilitating a memorable evening with family and friends at one of our restaurants, or providing catering and venues for corporate events, weddings, and private parties. Mackverket is tight-knit group of approachable and excitable, skilled and professional yea-sayers. Get in touch! Role Description This is an on-site & hands-on role as a Restaurant / Hub Manager located in Stockholm at one of our hubs in Stockholm. The Restaurant Manager will be responsible for creating and delivering exceptional culinary experiences for our customers. They will lead the coordination of all food preparation and service as well as manage staff, inventory and budgets. Qualifications Previous experience in a similar role with excellent organizational and managerial skills Demonstrate the ability to coordinate food preparation, and execute service standards Demonstrate a sound knowledge of GREAT customer service Strong communication and interpersonal skills with the ability to work collaboratively in a team environment Must have the ability to work in a fast-paced and high-stress environment Working language is English & Swedish

12 oktober 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
Enhetschef LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland Ö-läget kräver det stora sjukhusets resurser och innebär samtidigt det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Inom sjukvården på Gotland byggs nära samarbeten snabbt, beslutsvägarna är korta vilket skapar smidighet för patienter och medarbetare. För laboratorieverksamheten innebär ö-läget att alla laboratoriespecialiteter finns i samma organisation. LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland omfattar kemlab, transfusionsmedicin med blodcentral, mikrobiologen, fyslab och vattenlab. Vår multidisciplinära personalgrupp har en bred kompetens och vi lägger stor vikt vid både medarbetarnas trivsel och vid vårt kvalitetsarbete. Nu söker vi en enhetschef till kemlab, transfusionsmedicin med blodcentralen. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef för kemlab, transfusionsmedicin med blodcentralen på LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda, driva och utveckla enhetens dagliga och operativa arbete, samt för uppföljning avseende verksamhetens måluppfyllelse, produktivitet och kvalitet. Du kommer ha ett nära samarbete med din enhetschefskollega och tillsammans ska ni leda LMCG och i samarbete med medicinska konsulter, medicinsk ledning samt ledningsgruppen för LMCG utveckla och arbeta för att bibehålla den kvalitetssäkrade verksamheten. Vi arbetar för ett verksamhetsnära och tillitsbaserat ledarskap och du kommer att ha arbetsmiljöansvar för ungefär hälften av LMCG:s cirka 50 medarbetare, med medarbetarsamtal, arbetsplatsträffar, lönesamtal och individuella kompetensutvecklingsplaner. Du ansvarar även för rekrytering och planering av introduktion för nya medarbetare. I detta ingår det yttersta ansvaret för att bemanna och schemalägga labbets dygnet runt-verksamhet, där enhetens planerare gör det huvudsakliga arbetet. I rollen ingår även budgetansvar, där ekonomisk planering och uppföljning ingår.  I din roll som enhetschef förväntas du skapa, upprätthålla och vidareutveckla ett gott samarbete med interna och externa kontakter och nätverk, samt hitta samarbetsformer och möjliggöra anpassning till förändringar, med målet att leverera bästa möjliga kvalitet i analyser och verksamhet. Du kommer att delta i verksamhetsområdets ledningsgrupp och bidra till sjukhusets, förvaltningens och regionens utveckling. Du arbetar efter Region Gotlands och Hälso- och sjukvårdsnämndens mål och direktiv samt bidrar till att LMCG har en god beredskap för oförutsedda händelser, både lokalt och i omvärlden. I det dagliga arbetet förväntas du samarbeta, leda och skapa engagemang tillsammans med din enhetschefskollega, i genomförandet av ovanstående. Vem är du? Vi söker dig som har högskoleexamen inom hälso- och sjukvårdsområdet och/eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig. Du ska ha tre års arbetslivserfarenhet efter examen och erfarenhet från hälso- och sjukvårdsverksamhet och laboratorieverksamhet. Vi värderar tidigare chefs- eller ledarerfarenhet och erfarenhet av adekvat kliniskt laboratoriearbete väldigt högt. Det är även meriterande om du har dokumenterad ledarskapsutbildning, utbildning i kvalitetssystem, erfarenhet av GMP (Good Manufactoring Practice) i ackrediterad verksamhet. För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg, prestigelös och uthållig ledare. Du är lyhörd, samarbetar väl med andra och strävar efter att skapa förtroende i dina relationer med andra. Du är vidare lösningsorienterad och har alltid kunder och patienters behov i beaktande. I ditt arbete är du självgående och har en god förmåga till helhetssyn och struktur. Sist men inte minst kommunicerar du på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

12 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Är du Projektledare eller Projektplanerare se hit!
Manpower AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Vi söker en erfaren projektplanerare eller projektledare med gedigen erfarenhet av att hantera stora datamängder. I denna roll kommer du att spela en central roll i våra projekt, där planering och analys är avgörande för framgång! Dina arbetsuppgifter inkluderar: * Utveckla och implementera projektplaner med fokus på tidslinjer och resurser * Hantera och analysera stora datamängder, med hjälp av verktyg som Power BI eller avancerad Excel * Säkerställa att projekt hålls inom budget och tidsramar * Koordinera med olika avdelningar och intressenter för att driva projekt framåt * Identifiera risker och möjligheter för att optimera projektresultat Vi söker dig som: * Har solid erfarenhet av projektplanering och ledning * Har expertkunskaper inom datahantering och analys, gärna i Power BI eller avancerad Excel * Är strukturerad, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga * Har förmåga att arbeta självständigt och leda projektteam * Har utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan samarbeta effektivt med olika intressenter Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

12 oktober 2024
Sista ansökan:
11 november 2024
Biträdande rektor Rudenschöldskolan
Lidköpings kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Lidköpings kommun söker ledare som kan, vill och vågar! Lidköpings skolor ligger i framkant inom många verksamhetsområden och vi söker fler ledare som kan, vill och vågar sätta fokus på framtidens skola! Om jobbet Som biträdande rektor kommer du att vara med att leda arbetet utifrån det pedagogiska uppdraget. Du ska arbeta för att verkställa målen i läroplanerna och de kommunala besluten för verksamheten. Du är barnens och elevernas självklara företrädare och du coachar dina medarbetare för att nå mål och goda resultat. Du kommer att arbeta tillsammans med yrkesskickliga kollegor och med stöd av övergripande administration. I uppdraget ingår tillsammans med rektor ansvara för elever, personal, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö. Vem är du? Du ska ha en pedagogisk utbildning eller motsvarande och erfarenhet av arbete inom skolverksamhet gärna som arbetslagsledare eller förstelärare. Du ska vara: - Engagerad och Positiv - Kreativ och Drivande - Inspirerande och En god kommunikatör - Tydlig och Strukturerad - Lyhörd och coachande Vi läggar stor vikt vid dina personliga egenskaper. Intervjuer kommer att genomföras den 2024-11-04 mellan kl 13-17.  Villkor Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på http://www.polisen.se/Service. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck gärna hela Skaraborgs möjligheter på http://www.livetiskaraborg.se !

12 oktober 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Area manager/teamledare
Wopify Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten Som Area Manager (AM) hos vår kund ansvarar du för att skapa lönsam tillväxt inom ditt geografiska område tillsammans med ditt team. Du kommer att leda och utveckla medarbetare för att säkerställa hög kvalitet och leverera den bästa möjliga kundservicen. Tjänsten innebär ett nära samarbete med flera andra avdelning så som HR för att bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ha personalansvar för ditt team. Dina arbetsuppgifter Säkerställa kundnöjdhet genom proaktiv och reaktiv kundservice • Hantera och administrera kundärenden och avtal • Hantera inbokning, ombokning och avbokning av uppdrag • Följa upp kundärenden och kundnöjdhet • Kvalitetsarbete och planera resurser och starta upp nya kunder • Bemanningshantering och schemaläggning • Personalansvar • Rekrytering, kompetensutveckling och coaching av teamet Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och coacha team, gärna inom servicebranschen. Du har en stark känsla för kundservice och kvalitet, och trivs med att arbeta resultatorienterat. Du bör ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifter, samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad vid oförutsedda situationer. Erfarenhet av personalansvar och schemaläggning är meriterande. Om företaget Vad vi erbjuder: - Start omgående där du kommer arbeta framtill årskiftet men goda chanser till förlängning - Kollektivavtal och bra anställningsvillkor - Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring - Friskvårdsbidrag - Goda möjligheter att utvecklas och växa inom bolaget - Härliga kollegor från hela världen! Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

12 oktober 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Area manager/teamledare
Wopify Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten Som Area Manager (AM) hos vår kund ansvarar du för att skapa lönsam tillväxt inom ditt geografiska område tillsammans med ditt team. Du kommer att leda och utveckla medarbetare för att säkerställa hög kvalitet och leverera den bästa möjliga kundservicen. Tjänsten innebär ett nära samarbete med flera andra avdelning så som HR för att bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ha personalansvar för ditt team. Dina arbetsuppgifter Säkerställa kundnöjdhet genom proaktiv och reaktiv kundservice • Hantera och administrera kundärenden och avtal • Hantera inbokning, ombokning och avbokning av uppdrag • Följa upp kundärenden och kundnöjdhet • Kvalitetsarbete och planera resurser och starta upp nya kunder • Bemanningshantering och schemaläggning • Personalansvar • Rekrytering, kompetensutveckling och coaching av teamet Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och coacha team, gärna inom servicebranschen. Du har en stark känsla för kundservice och kvalitet, och trivs med att arbeta resultatorienterat. Du bör ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifter, samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad vid oförutsedda situationer. Erfarenhet av personalansvar och schemaläggning är meriterande. Om företaget Vad vi erbjuder: - Start omgående där du kommer arbeta framtill årskiftet men goda chanser till förlängning - Kollektivavtal och bra anställningsvillkor - Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring - Friskvårdsbidrag - Goda möjligheter att utvecklas och växa inom bolaget - Härliga kollegor från hela världen! Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

12 oktober 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Ekonomichef - Halmstad
Nilsson & Mossberger AB
Ekonomi- och finanschefer

Swea Rör & Stål AB är en lagerhållare av stålrör och hydraulik produkter. Verksamheten startades i Halmstad 2001 som ett led i Biancogruppens expansion. Sedan starten har bolaget haft en stark tillväxt med huvudkontor och lager i Halmstad och ett försäljningskontor i Örnsköldsvik. Som en del av Biancogruppen har vi en bra kontakt med valsverk runt om i världen. Vår organisation genomsyras av ett servicetänkande. Utöver kapning och blästring, som vi gör i eget hus, kan vi ombesörja allt från laserbearbetning till svarvning, fräsning och ytbehandling. Vi är idag 34 medarbetare och omsätter 275 miljoner. För mer info se: www.swearor.se Till Halmstad söker vi nu en Ekonomichef Tjänsten har ett varierat arbetsinnehåll och spänner över en bredd av arbetsuppgifter. Viktiga delar av rollen är bokföring, månads-, årsbokslut, årsredovisning samt rapporteringen till moderbolaget i koncernen. Samtidigt är du ett stöd åt VD och genomför analyser, upprättar kalkyler och genomför kostnadsuppföljningar. I arbetsuppgifterna ingår även att följa upp kundorder, genomföra kreditbedömningar av kunder och ansvara för försäkrings- och avtalsfrågor. Relationen med bank, myndigheter och andra intressenter ingår i rollen samt ett visst HR ansvar. Du kommer att vara behjälplig i det dagliga ekonomiarbetet och ha personalansvar för en person. Arbetet innebär även att effektivisera arbetet på ekonomiavdelningen. Vi tror du har ett antal års erfarenhet av en liknande tjänst i ett medelstort bolag. Erfarenhet från producerande bolag med egen lagerverksamhet är en fördel. Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå samt goda kunskaper i engelska. Som person är du proaktiv, utvecklingsinriktad och flexibel. Samtidigt kräver rollen noggrannhet, affärsmässighet och ett stort ansvarstagande. För att passa in i arbetsgruppen och på företaget söker vi en person som är positiv, prestigelös och har en hjälpsam inställning. Vi kan erbjuda en mångsidig och ansvarsfull roll i ett stabilt och trivsamt företag. I denna rekryteringen samarbetar Swea Rör & Stål med Nilsson & Mossberger. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.

12 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Platschef Bygg Gävle
Meet a Group international AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Platschef affärsområde bygg Sh bygg, sten och anläggning har funnits i över 100 år och är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg och anläggning. Hållbara och långsiktiga beslut gällande ekonomisk lönsamhet och socialt ansvarstagande för medarbetare, samhälle och miljö har alltid varit viktigt för oss. Vi utvecklar nu verksamheten mot nästkommande 100 år och vill därför anställa fler platschefer. I rollen som platschef har du en central roll och ansvarar över projektstyrning för att nå uppställda mål inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och ekonomi samt avstämning/uppföljning av projekt. Du kommer att medverka vid planerings-, projekterings- och byggmöten, samt ansvara för tider och resultat i projekten. Vidare arbetar du aktivt med att följa kostnadsmål då ständig lönsamhet och kundnöjdhet är av största vikt dels för att hålla kalkylen, dels för att följa kvalitets- och miljömål och gällande regelverk. I våra projekt arbetar du tillsammans med andra engagerade, kunniga och samarbetsvilliga kollegor. Övergripande ansvarsuppgifter: leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen planera och leda projekt från start till mål ansvara för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning. Vem är du? Som person är du relationsbyggande, affärsmässig och resultatdriven. Du har en god kommunikativ förmåga samt ett närvarande och tydligt ledarskap. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affärer och ett driv som gör att du når dina mål. Som person är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta i alla led. Då det dagliga arbetet innebär kontakt med olika aktörer förutsätter vi att du är en person som har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare. Vad kan du? I rollen som platschef är det ett krav att du har god ekonomisk kunskap, tekniskt yrkeskunnande och god erfarenhet ifrån byggbranschen. Vi vill även att du uppfyller nedanstående krav: B-körkort Svenska i tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom bygg Utbildning i entreprenadjuridik Dokumenterad erfarenhet gällande styrning av byggproduktion Erfarenhet från nätverksbyggande Tjänsten passar dig som har mångårig erfarenhet (minimum 3 år) som platschef i byggbranschen, känner dig trygg i din yrkesroll och har goda kunskaper inom ledarskap och arbetsmiljö. Vi vill att du har erfarenhet av att driva totalentreprenader och att du hanterat flera små/medelstora projekt samtidigt. Vi erbjuder Ett spännande arbete som ger stimulans där du kan vara med och påverka! Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas självklart av kollektivavtalade försäkringar och personalförmåner. Om anställningen Tillsvidareanställning vilken inleds med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Till denna roll söker vi en platschef boendes i Gävle med omnejd. Om oss Vi bygger framtid. I snart 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta familjeägda entreprenadföretag är vi på Sh bygg, sten och anläggning stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid. För mer information välkomnar vi dig till https://www.shbygg.se/ Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning – Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle

11 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Platschef Bygg
Meet a Group international AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Platschef affärsområde bygg Sh bygg, sten och anläggning har funnits i över 100 år och är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg och anläggning. Hållbara och långsiktiga beslut gällande ekonomisk lönsamhet och socialt ansvarstagande för medarbetare, samhälle och miljö har alltid varit viktigt för oss. Vi utvecklar nu verksamheten mot nästkommande 100 år och vill därför anställa fler platschefer. I rollen som platschef har du en central roll och ansvarar över projektstyrning för att nå uppställda mål inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och ekonomi samt avstämning/uppföljning av projekt. Du kommer att medverka vid planerings-, projekterings- och byggmöten, samt ansvara för tider och resultat i projekten. Vidare arbetar du aktivt med att följa kostnadsmål då ständig lönsamhet och kundnöjdhet är av största vikt dels för att hålla kalkylen, dels för att följa kvalitets- och miljömål och gällande regelverk. I våra projekt arbetar du tillsammans med andra engagerade, kunniga och samarbetsvilliga kollegor. Övergripande ansvarsuppgifter: leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen planera och leda projekt från start till mål ansvara för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning. Vem är du? Som person är du relationsbyggande, affärsmässig och resultatdriven. Du har en god kommunikativ förmåga samt ett närvarande och tydligt ledarskap. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affärer och ett driv som gör att du når dina mål. Som person är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta i alla led. Då det dagliga arbetet innebär kontakt med olika aktörer förutsätter vi att du är en person som har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare. Vad kan du? I rollen som platschef är det ett krav att du har god ekonomisk kunskap, tekniskt yrkeskunnande och god erfarenhet ifrån byggbranschen. Vi vill även att du uppfyller nedanstående krav: B-körkort Svenska i tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom bygg Utbildning i entreprenadjuridik Dokumenterad erfarenhet gällande styrning av byggproduktion Erfarenhet från installationstunga projekt Tjänsten passar dig som har mångårig erfarenhet (minimum 5 år) som platschef i byggbranschen, känner dig trygg i din yrkesroll och har goda kunskaper inom ledarskap och arbetsmiljö. Vi vill att du har vana av totalentreprenad, gärna i industrimiljö, och har du utbildning i Betong Klass 1 är det extra meriterande. Vi erbjuder Ett spännande arbete som ger stimulans där du kan vara med och påverka! Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas självklart av kollektivavtalade försäkringar och personalförmåner. Om anställningen Tillsvidareanställning vilken inleds med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Till denna roll söker vi en platschef med fördel boendes i norra Stockholm med omnejd. Om oss Vi bygger framtid. I snart 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta familjeägda entreprenadföretag är vi på Sh bygg, sten och anläggning stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid. För mer information välkomnar vi dig till https://www.shbygg.se/ Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning – Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle

11 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Platschef till familjära Frijo
Academic Work Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Frijo söker en driven och erfaren platschef som vill leda projekt inom mark- och anläggningsarbete för elektrifiering av samhället. På Frijo får du en nyckelroll i att möjliggöra den gröna omställningen. Du arbetar dagligen med planering och genomförande av kabelförläggning i ett tätt samarbete med din projektorganisation och externa beställare. Välkommen att ta nästa steg i din karriär hos Frijo! OM TJÄNSTEN På Frijo är du en del av ett av Sveriges äldsta anläggningsföretag med anor från 1866. Som en del av familjeföretaget EA-gruppen kombineras det familjära med det moderna för att säkerställa kvalitativ mark- och anläggningsarbeten till sina trogna kunder. Frijo söker nu en platschef för att fortsätta arbetet tillsammans med deras beställare för att elektrifiera Stockholm. I arbetet ingår det att delta i projekt som avser att förnya och uppdatera det befintliga elnätet för att hjälpa den gröna omställningen och den utökade elektrifieringen av vårt samhälle. Tjänsten är tilltänkt att börja som ett konsultuppdrag via Academic Work för att sedan övergå till en anställning hos Frijo efter överenskommelse. Du erbjuds - En ledande position på ett bolag som bidrar till ett mer hållbart och modernt samhälle - En långsiktig anställning på ett bolag med tradition och familjär känsla - Ett varierat arbete med kompetenta kollegor som värnar om kvalité och att ha roligt på jobbet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som platschef på Frijo ansvarar du för projekt relaterade till den pågående elektrifieringen av Stockholms stad. Du arbetar tätt med externa beställare och interna kollegor såsom arbetsledare, projektingenjörer och yrkesarbetare för att säkerställa kvalitativ leverans i respektive projekt. Du rapporterar till arbetschefen och arbetar tätt med honom och andra kollegor för att fördela resurser och dela kunskap. Varje projekt skiljer sig åt i storlek och omfång där ansvarar för projektet i helhet med tillsammans med respektive unik projektorganisation. Ditt arbete innefattar bland annat: * Uppstart, genomförande och avslut av projekt * Planera och fördela resurser i respektive projektorganisation * Hantering av ekonomi och kunddialog VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av att arbeta som platschef inom elektrifiering - Är utbildad inom EBR Kabelförläggning i mark - Är certifierad att genomföra markarbeten enligt Stockholms stads standarder - Har erfarenhet av projektplanering, ekonomisk uppföljning och administration Personen vi söker: I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. I och med att du är ansiktet utåt för Frijo i varje projekt förväntar vi oss att du är professionell, har ett lugn och agerar på ett lösningsorienterat sätt. Vidare lägger vi värdering i din förmåga att vara strukturerad och ordningsam samt att du är tydlig i din kommunikation med kollegor och samarbetspartners. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

11 oktober 2024
Sista ansökan:
12 november 2024