Vård och omsorg i Trosa kommun har under många år bedrivit verksamhet i framkant där kvalitén är hög och medarbetarna engagerade. Vi ger individcentrerad omvårdnad där du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns – att tillgodose våra medborgares individuella behov av vård och omsorg så att de ska känna trygghet och meningsfullhet. I Trosa kommun skapar vi familjär stämning och har god sammanhållning. Närheten inom kommunen möjliggör goda samarbeten, vi har en nära dialog med sjuksköterskor och rehabteam. Hos oss blir du en del av ett team som trivs och har roligt på jobbet. Här erbjuds även möjlighet att påverka, testa nya arbetssätt och utveckla verksamheten. Vi växer och vi vill förstärka vårt team ytterligare. Just nu söker vi undersköterskor till Hemtjänsten i Trosa. Välkommen in med din ansökan! VAD INNEBÄR DITT UPPDRAG SOM UNDERSKÖTERSKA? Dina arbetsuppgifter innebär personlig omvårdnad, vardagliga sysslor, läkemedelshantering och diverse ansvarsområden. Du arbetar aktivt med fast omsorgskontakt, genomförandeplaner och social dokumentation där goda relationer och ett salutogent förhållningssätt är i fokus. Du kommer att ta dig runt till våra brukare i Trosa eller Vagnhärad med tjänstecykel eller tjänstebil. Som medarbetare hos oss är du med och formar framtidens hemtjänst, med nyfikenhet på smarta lösningar. För din egen utveckling erbjuder vi löpande intern fortutbildning på vårt kliniska träningscentrum (KTC) där den högteknologiska vårddockan Anne är vår trogna patient. VEM SÖKER VI? Du som söker är/har: • utbildad undersköterska • erfarenhet av social omvårdnad, hälso- och sjukvårdande insatser av äldre samt vana att arbeta med människor med demensdiagnos • god data- och dokumentationsvana • bra på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du är/har: • b-körkort • vana av att få delegerade uppgifter från legitimerad personal • dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kontaktmannaskap och individuella genomförande planer Du ha ett genuint intresse för människor och omvårdnad. Som person är du nyfiken och öppen för att lära dig mer. Du har en förmåga att läsa av människor, anpassa ditt beteende och agera professionellt i varje situation. Att skapa positiva möten för både brukare och anhöriga kommer naturligt för dig. Du tar egna initiativ och kommer gärna med nya idéer och förslag. Om dina kollegor skulle beskriva dig skulle de säga att andra känner sig trygga med dig och att du inger förtroende. Du är mån om att bidra till en positiv stämning i ditt arbetslag och gemensamt skapa en bra arbetsmiljö. VAD ERBJUDER VI? En arbetsplats där vi alltid vill lära oss nya saker och uppmuntrar till egna initiativ och förslag. Vi hittar på aktiviteter som stärker vår gemenskap. Hos oss ges du möjlighet att påverka ditt arbete och skapa värde för boende. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar en trygg miljö för våra boende. Är du rätt person ges du stora möjligheter till utveckling. Du blir inbjuden till en introduktionsdag för alla nyanställda i Trosa kommun där du får ta del av kommunen. Under introduktionsdagen får du lära dig mer om hur kommunen arbetar samt träffa de olika verksamhetscheferna och andra kollegor inom kommunen. • van handledare vid introduktion • introduktionsdag • kompetenshöjande utbildningsinsatser • friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av Sunt Liv aktiviteter • chefsförsörjningsprogram för blivande ledare INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning: Heltid, vi arbetar dagtid, kvällstid och varannan helg Tillträde: Enligt överenskommelse REGISTERUTDRAG Den som erbjuds tjänst inom Vård- och omsorgskontoret i Trosa kommun ska visa upp utdrag ur sitt belastningsregister. Ett sådant utdrag behöver beställas av personen själv, via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att valet ”HVB hem” görs vid beställning av utdraget för att alla eventuella brott ska komma med i utdraget. ÖVRIGT Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju redan innan sista ansökningsdatum gått ut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! I kontor Hälso- och sjukvård arbetar Välfärd Gävles legitimerade medarbetare, så som legitimerade arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor. Kontoret är indelat i fyra geografiska team; Syd, Nord, Öst, och Väst. Medarbetarna är verksamma inom hemsjukvård, vård- och omsorgsboende och LSS/socialpsykiatri som utför arbetsuppgifter utifrån hälso- och sjukvårdslagen. Kontor Hälso- och sjukvård bedriver primärvård i kommunal regi och ansvarar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård. Målet med hälso- och sjukvården är en vård på lika villkor för alla medborgare. ARBETSUPPGIFTER I kontor Hälso- och sjukvård har vi samlat Välfärd Gävles all legitimerade personal. Vi söker två sjuksköterskor som vill arbeta hos oss i Sätra hemsjukvård. Är du en legitimerad sjuksköterska som vill ha ett roligt och flexibelt arbete? Vad kul! Då har vi jobbet för dig. Tillsammans arbetar vi för en helhetssyn kring patienten och gör Gävle Tryggare. Som sjuksköterska i hemsjukvården kommer du ha en central roll för våra inskrivna patienter. Hos oss arbetar du både självständigt och i team. Du är omvårdnadsansvarig för ett flertal patienter, inskrivna i hemsjukvården. Som sjuksköterska utför du hälso-och sjukvårdsuppgifter i patientens hem, du arbetar förebyggande för att främja patientens hälsa och välbefinnande och ansvarar för medicinska bedömningar, dokumentation och registrering i olika kvalitetssystem. Du arbetar i ett team kring patienten tillsammans med fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, läkare, anhöriga samt annan omvårdnadspersonal. Dina arbetsuppgifter består av att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser, planera och samverka kring de inskrivna patienterna samt förebygga vårdskada. Det viktigaste uppdraget, vi i hemsjukvården har, är samarbetet med Region Gävleborgs palliativa team. Dokumentationen sker i Treserva, planering sker i TES. Lifecare används som kommunikation mellan vårdgivare. Du kommer även att handleda och delegera studenter och omvårdnadspersonal. Som sjuksköterska har du ett stort ansvar i att bidra till att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Tjänsten är förlagd till största delen av arbete på dagtid men i schemat ingår det kväll- och helgtjänstgöring. Du kommer då att arbeta i vår konsultverksamhet som innefattar kommunens vård- och omsorgsboenden, hemsjukvård och service och gruppbostäder inom LSS och socialpsykiatri. Välkommen med din ansökan till oss om du vill vara med på resan och vill göra en positiv skillnad för våra patienters liv, tillsammans kan vi skapa en bättre framtid för våra inskrivna patienter i hemsjukvården. Vi kommer ha löpande intervjuer under ansökningstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har minst 2 års erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. B-körkort och körvana av bil är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har dokumentationsvana samt har kunskap och erfarenhet av Treserva, TES, Lifecare, Pacal och NPÖ. Som sjuksköterska inom hemsjukvården behöver du se vad som behöver prioriteras. Du är effektiv och använder resurserna på bästa sätt för att nå goda resultat. Vi ser gärna att du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Det är lätt för dig att anpassa dig och vara flexibel i olika situationer och du har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar. Gillar du att hjälpa andra och vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete? Bli då en del av vår gemenskap där varje dag bjuder på nya möjligheter att ge omsorg och sprida glädje! Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER I hemsjukvården får du arbeta med det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen bättre för våra patienter. I uppdraget ingår att vara omvårdnadsansvarig och planera och leda arbetet gentemot patienter inom daglig verksamhet och patienter boende på särskilt boende inom LSS. Du gör medicinska bedömningar och behandlings- och omvårdnadsinsatser samt följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning. I hemsjukvården arbetar vi mot alla åldrar och även med avancerad sjukvård, vilket gör arbetet stimulerande och väldigt varierande. I ditt arbete har du nära kontakt med patienterna, men även med anhöriga och andra professioner i patientens nätverk. Du arbetar även med att handleda hälso- och sjukvårdsinsatser till omvårdnadspersonal. Vi erbjuder dig ett brett och flexibelt uppdrag med frihet under ansvar, där du får möjlighet att göra skillnad och påverka ditt arbete. Det är en stor frihet att arbeta inom hemsjukvården. Du har inbokade besök som du själv reglerar, men det uppstår även akuta situationer som gör att du kan behöva planera om din arbetsdag. Du får glada och erfarna kollegor, i en driven och trygg grupp, där vi delar med oss av våra kunskaper och stöttar varandra. Du har nära till det kollegiala stödet och vi har en arbetsplats med struktur, ordning och reda. Rutiner finns på plats och kommunens MAS arbetar i nära samarbete med verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom psykiatri och/eller erfarenhet av arbete inom LSS/socialpsykiatri är meriterande. Du är ansvarstagande och känner ett stort engagemang och intresse för ditt arbete. Du ser möjligheter före svårigheter och tycker om att arbeta självständigt såväl som i team. Du är en god kommunikatör och tycker om att undervisa/instruera. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Äldreboendenas enheter söker nu timvikarier. Har du ett positivt synsätt, initiativförmåga och har ett genuint intresse av att arbeta med människor, sök till oss! Att arbeta som timvikarie erbjuder flexibilitet då du har möjlighet att välja själv när du kan jobba. Vi använder oss av vikariebokningssystemet Time Care Pool, där lägger du dig tillgänglig de dagar och tider som du kan arbeta. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar, nätter och helger. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid eventuell frånvaro. Därför ger vi dig en förberedd introduktion på arbetsplatsen. Vi erbjuder en god gemenskap och möjlighet för dig att skaffa erfarenhet inom ett framtidsyrke. Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till våra äldre utifrån varje enskild individs behov. Insatserna som utförs ger en trygghet och meningsfullhet för våra äldre. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid ev frånvaro. Vi ger dig därmed en god introduktion med bredvidgång och utbildning i läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER Krav: - 18 år eller äldre (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8) - Behärska det svenska språket i tal och skrift, fler språk är meriterande Meriterande: - Utbildning som undersköterska. - Erfarenhet av att arbeta inom vård- och omsorg eller har Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! I kontor Hälso- och sjukvård arbetar Välfärd Gävles legitimerade medarbetare, så som legitimerade arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor. Kontoret är indelat i fyra geografiska team; Syd, Nord, Öst och Väst. Medarbetarna är verksamma inom hemsjukvård, vård- och omsorgsboende och LSS/socialpsykiatri som utför arbetsuppgifter utifrån hälso- och sjukvårdslagen. Kontor Hälso- och sjukvård bedriver primärvård i kommunal regi och ansvarar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård. Målet med hälso- och sjukvården är en vård på lika villkor för alla medborgare. ARBETSUPPGIFTER Är du en sjuksköterska med hjärta, driv och omtanke? Vad härligt! Då har vi jobbet för dig! Är du sjuksköterskan som alltid ser människan bakom patienten? Som brinner för att göra skillnad inte bara i vården, utan i någons liv, varje dag? Då vill vi att du blir en del av vårt fantastiska team! Gör Gävle och gör patienten tryggare tillsammans med oss! Som sjuksköterska på Forellplans vård- och omsorgsboende arbetar du med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter tillsammans med fem andra sjuksköterskor och en undersköterska. Ni arbetar tillsammans i teamet med arbetsterapeut, fysioterapeut och annan omvårdnadspersonal. Tillsammans arbetar ni för att främja patientens hälsa och välbefinnande. Du som sjuksköterska har omvårdnadsansvar för vissa av patienterna på boendet. Du utför hälso- och sjukvårdsinsatser och genomför bedömningar, dokumentation och registrering i olika kvalitetsregister. I ditt dagliga arbete handleder du även studenter och omvårdnadspersonal. Du inspirerar och motiverar omvårdnadspersonal att ta ansvar för omvårdnadsarbetet och delegerade arbetsuppgifter, följer upp planerade samt utförda insatser. Som sjuksköterska har du också ett ansvar i att bidra till att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Tjänsten är förlagd till största delen av arbete på dagtid men i schemat ingår det kväll- och helgtjänstgöring. Du kommer då att arbeta i vår konsultverksamhet som innefattar kommunens vård- och omsorgsboenden, hemsjukvård och service och gruppbostäder inom LSS och socialpsykiatri. Vi kan ha löpande intervjuer under ansökningstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har minst 2 års erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. B-körkort och körvana av bil är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har dokumentationsvana samt har kunskap och erfarenhet av Treserva, TES, Lifecare, Pacal och NPÖ. Som sjuksköterska behöver du se vad som behöver prioriteras. Du är effektiv och använder resurserna på bästa sätt för att nå goda resultat. Vi ser gärna att du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Det är lätt för dig att anpassa dig och vara flexibel i olika situationer och du har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar. Gläds du av att hjälpa andra och vill du ha ett meningsfullt arbete? Kom och bli en del av vår gemenskap där varje dag bjuder på nya möjligheter att ge omsorg och sprida glädje! Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete inom funktionsstöd. Som stödassistent hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att den boende ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Boende vuxna LSS 3 består idag av tre gruppbostäder och ett serviceboende. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service och finns inom Lidköpings kommun. Våra boende har funktionsnedsättningar i varierad grad, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingspsykologisk funktionsnedsättning som ADHD/Autism. Som medarbetare hos oss kan arbete ske på mer än ett boende då vi garanterar alla medarbetare heltid. Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från den bondes individuella behov och önskemål. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Kontaktmannaskap är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även kontinuerlig dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Arbetstider är dag, kväll, helger och sovande jour. Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om dig till olika förutsättningar och kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och aktivitetsbeskrivningar. Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för manuell växellåda Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt - Erfarenhet av liknande arbete - Erfarenhet av dokumentation. Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom funktionsstöd enligt lag(2010:479) visa upp ett utdrag från belastningsregistret för anställande chef. Den blankett som ska användas kan hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat, skall visas före anställning för anställande chef. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg samt sovande jour. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Din anställning blir inom Sektor social välfärd Lidköpings kommun vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta på andra enheter. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Urval sker kontinuerligt under rekryteringsperioden. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Funktionshinders enheter söker nu timvikarier. Har du ett genuint intresse av att jobba med personer som har fysiska, intellektuella och/eller psykiska funktionsnedsättningar, sök till oss! Att arbeta som timvikarie erbjuder flexibilitet då du har möjlighet att välja själv när du kan jobba. Vi använder oss av vikariebokningssystemet Time Care Pool, där lägger du dig tillgänglig de dagar och tider som du kan arbeta. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar, nätter och helger. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid eventuell frånvaro. Därför ger vi dig en förberedd introduktion på arbetsplatsen. Vi erbjuder en god gemenskap och möjlighet för dig att skaffa erfarenhet inom ett framtidsyrke. Dina arbetsuppgifter blir att ge praktiskt och pedagogiskt stöd och hjälp utifrån individuella behov. Du ska tillsammans med individen utveckla och ge det stöd som var och en behöver för att hantera sin livssituation. Vårt synsätt i arbetet präglas av vår tro på att alla människor har en egen förmåga och vilja att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. I arbetet kan även vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter förekomma enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL), men endast utifrån delegering från sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Krav: - 18 år eller äldre (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8) - Behärska det svenska språket i både tal och skrift Meriterande: - Utbildning så som Omvårdnadsprogrammet och Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Arbetserfarenhet av olika funktionsnedsättningar, såsom nedsättning av fysisk, psykisk eller intellektuell funktionsförmåga samt kunskap inom autismspektrumtillstånd - B-körkort Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som stödassistent ser vi det som självklart att du ska kunna bemöta alla människor på ett engagerat och professionellt sätt. Vi förutsätter att du är en person som har ett positivt synsätt, initiativförmåga och är flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Hemtjänsten, Korttidsenheten och Personlig Assistans söker nu timvikarier. Har du ett positivt synsätt, initiativförmåga och har ett genuint intresse av att arbeta med människor, sök till oss! Att arbeta som timvikarie erbjuder flexibilitet då du har möjlighet att välja själv när du kan jobba. Vi använder oss av vikariebokningssystemet Time Care Pool, där lägger du dig tillgänglig de dagar och tider som du kan arbeta. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar, nätter och helger. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid eventuell frånvaro. Därför ger vi dig en förberedd introduktion på arbetsplatsen. Vi erbjuder en god gemenskap och möjlighet för dig att skaffa erfarenhet inom ett framtidsyrke. Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till våra vårdtagare utifrån varje enskild individs behov. Insatserna som utförs ger en trygghet och meningsfullhet för våra vårdtagare. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid ev frånvaro. Vi ger dig därmed en god introduktion med bredvidgång och utbildning i läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER Krav: - 18 år eller äldre (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8) - Ha B-körkort - Behärska det svenska språket i tal och skrift, fler språk är meriterande Meriterande: - Utbildning som undersköterska - Erfarenhet av att arbeta inom vård- och omsorg Du tycker om att arbeta med människor och ser till individen och dennes rätt till självbestämmande. Det är viktigt att du vill finnas till som ett stöd för individen och inte ta över det den själv kan utföra. Som person förutsätter vi att du är empatisk och har en känsla för när du ska kliva fram eller hålla dig i bakgrunden, att vara lyhörd är viktigt. Du har en personlig mognad, hög integritet med ett professionellt och respektfullt bemötande som alltid strävar efter bästa möjliga möte. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära arbete med kollegor eller anhörig, vilket innebär att du är anpassningsbar och flexibel i ditt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Audionommottagningen, Värnamo, öron-, näs- och halskliniken Är du legitimerad audionom, eller snart examinerad, och vill göra verklig skillnad för människors livskvalitet? På audionommottagningen i Värnamo söker vi nya kollega! Varmt välkommen att bli en del av vår trivsamma arbetsmiljö med fokus på våra patienter, utveckling och samarbete. Rollen som audionom Såhär säger en av audionomerna i Värnamo om vad som är det bästa med att arbeta på audionommottagningen: Det finns många fördelar med att arbeta på audionommottagningen i Värnamo. Det är därmed svårt att välja ”det bästa” av allt. Som nyanställd på audionommottagningen i Värnamo får man bra introduktion och stöd från alla kollegor. Man bygger upp sina kunskaper med hjälp av andras erfarenheter och får även chansen att dela med sig av vad man kan. Man känner sig också alltid välkomnad, aldrig rädd för att fråga. Som audionom hos oss är du med och bidrar till att erbjuda alla invånare i Region Jönköpings län en jämlik och tillgänglig hörselvård, med hög kvalité, av rätt kompetens, i rätt tid. Öron-, näs- och halskliniken är en länsövergripande verksamhet med öron, näs- och halsmottagningar och audionommottagningar i Jönköping, Eksjö/Nässjö och Värnamo samt hörselteknisk verksamhet. Till audionommottagningen på Värnamo sjukhus söker vi nu en legitimerad audionom. Arbetet som audionom innebär diagnostik och grundläggande hörselrehabilitering till personer i olika åldrar, men främst vuxna. Arbetstiderna är på dagtid på vardagar. Audionommottagningens enheter arbetar strukturerat och har ambitionen att utveckla verksamhetens kvalitet och evidens i alla processer. Det görs bland annat genom teamarbete. Det innebär att du har möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom något område och tillsammans med ditt team utbilda och kommunicera till hela arbetsgruppen om vad som är nytt inom ditt område. Lärande och utveckling är centralt hos oss och vi är mycket stolta över vårt öppna klimat där vi tillsammans formar morgondagens. Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Öron- näs- halsklinikens medarbetare tar hand om patienter med sjukdomar och skador i öron-, näs- och halsområdet. Vi erbjuder vård med hög patientsäkerhet och god tillgänglighet på våra öron-, näs- och halsmottagningar, audionommottagningar och sömnapnémottagningar. Hos oss är det viktigt att ha ett personcentrerat arbetssätt och vi är mycket stolta över våra medicinska resultat, där vi i flera år har legat i topp i nationella kvalitetsregister. På kliniken värdesätter vi en god arbetsmiljö där samarbete, lyhördhet, öppenhet och delaktighet är viktigt. Tillsammans arbetar vi för en tillgänglig och högkvalitativ grundläggande hörselvård för invånare i alla åldrar i Jönköpings län. Totalt är vi cirka 110 medarbetare inom olika yrkesgrupper, varav cirka 40 personer arbetar inom audionommottagningarna och den hörseltekniska verksamheten. Som audionom i Värnamo får du möjlighet att arbeta på ett familjärt sjukhus med korta kontaktvägar. Dina närmsta kollegor som audionomer består av en grupp på fem personer och en hörselvårdstekniker. Därutöver har du flera andra kollegor inom olika professioner som du delar gemensamma personalutrymmen med. Läs gärna mer om öron-, näs- och halskliniken som arbetsplats här: Öron-, näs- och halskliniken som arbetsplats, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/Oron-nas-och-halskliniken/) Din profil Vi söker dig som är legitimerad audionom eller är studerande och inom kort kommer vara legitimerad. För att trivas i rollen hos som audionom ska ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi har alltid patienten i fokus och värnar om samarbetet inom kliniken därför ser vi att du som person visar gott bemötande, intresse och noggrannhet i arbetet. Du ska kunna arbeta mot mål, fokusera på resultat och ha förmågan att se till verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Det är självklart att våra medarbetare ska kompetensutvecklas, både genom gemensamma utvecklingsdagar på kliniken och genom fortbildning. Vi tycker också att det är viktigt med forskning och möjlighet för medarbetarna att förverkliga idéer om utveckling och att driva förbättringsarbeten. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om jobbet som audionom är du välkommen att Cecilia Fältskog, enhetschef för audionommottagningen, [email protected], 010-242 17 25. Alternativt kontakta sektionsledare Johanna Gullberg, [email protected], 010-244 78 73 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 17 augusti. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Säsongsanställd sjuksköterska till akutmottagningen i Sälen - vinterns viktigaste uppdrag! Vill du kombinera din yrkeskompetens med fjällens magi? Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska och vill arbeta säsong på vår akutmottagning i Sälen - en unik arbetsplats där tempot är högt, teamkänslan stark och utsikten svårslagen. Du kommer att arbeta både på akutmottagningen och på våra backläkarmottagningar i ett nära samarbete mellan skidpatrull och läkare. Vi har öppet alla dagar och arbetar dag eller kväll. Sjuksköterska i vinter på akutmottagningen Sälen - ett viktigt uppdrag Arbetsuppgifter Som säsongsanställd sjuksköterska på akuten i Sälen blir du en del av ett erfaret och engagerat team som hanterar allt från skidolyckor till akuta sjukdomstillstånd. Arbetet är varierande och kräver både medicinsk skicklighet och god samarbetsförmåga. Du får möjlighet att utvecklas i din roll samtidigt som du bidrar till trygg och säker vård för både lokalbefolkning och turister. Inför anställningen ingår två veckors introduktion speciellt för vår verksamhet. Vi erbjuder: Ett spännande och omväxlande arbete i fjällmiljö Möjlighet med hjälp till boende under anställningen Kompetenta kollegor och ett gott arbetsklimat Introduktion och stöd från erfarna medarbetare Närhet till skidåkning, natur och friluftsliv på fritiden Övrig information Kvalifikationer Krav: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska Meriterande: Erfarenhet från akutsjukvård B-körkort Personliga egenskaper: Trivs i ett högt tempo och kan fatta snabba beslut Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande Är flexibel och lösningsorienterad Redo för ett äventyr i vårdens tjänst? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välj ett jobb för att visa detaljer