Tandhygienist - Smile Strängnäs
Colosseum Smile AB
Tandhygienister

Var med och skapa Sveriges bästa tandvård tillsammans med oss! Hos oss på Smile får du chansen att vara med och skapa Sveriges bästa tandvård. Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi erbjuder en hälsosam och trygg arbetsmiljö där varje medarbetare får möjligheten att växa. Vi sätter kvaliteten och patientens behov i fokus genom utbildning och personlig utveckling. Med vår prestigelösa ledarstil och starka teamanda kommer du att känna dig hörd, uppskattad och delaktig. Hos Smile skapar vi en hållbar framtid där varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång - Vi vet att vi är bäst tillsammans! Till vår fina klinik i Strängnäs söker vi nu en tandhygienist. Missa inte möjligheten att bli en del av Smile! Vilka är Smile? Sveriges största privata tandvårdskedja - det är viktigt för oss att finnas tillgängliga för våra patienter i hela landet - inte begränsa oss till varken små- eller storstad. Över 65 kliniker och 1100 medarbetare. Här får du bli en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter för både utbildning och personlig utveckling. Collaboration, Care & Entrepreneurship - vår värdegrund. Vår vision - friska leenden i hela Sverige! Här siktar Smile på att verka för friska patienter i hela landet och skapa varma leenden hos våra medarbetare genom vår unika kultur. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group erbjuder vi tandvård för fler än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Att arbeta som tandhygienist på Smile Tandvård Förebyggande tandvård är en viktig del i vårt erbjudande och som tandhygienist har du en viktig roll i detta. Du arbetar med sedvanliga tandhygienistuppgifter men även med behandlingar såsom tandblekning. Du utför behandlingar på vuxen- och barnpatienter och arbetar löpande med din tidbok för att säkerställa att den är optimalt bokad. På kliniken har vi regelbundet klinik- och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Som tandhygienist arbetar du självständigt på rum men du samarbetar nära med de andra tandhygienisterna på kliniken. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. På Smile arbetar vi i Frenda. Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsorienterad och prestigelös och verkar för att hela kliniken skall gå framåt. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Är legitimerad tandhygienist Talar & skriver god svenska Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid (100%). Tjänsten inleds med en provanställning. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Ansökan och frågor Vill du också vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa tandvård? Då tror vi att den här tjänsten kan vara något för dig! Du skickar in din ansökan genom vårt ansökningsformulär, så återkommer vi till dig via mail eller telefon för återkoppling så snart vi har möjlighet. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Därför använder vi oss utav arbetspsykologiska tester, kompetensbaserade intervjuer och bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Här på vår karriärsida kan du läsa mer om stegen i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll via Verifiera, IVO & Hosp i samband med referenstagning. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta platschef, och din närmsta chef, Stina Hellström: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare Amanda Almgren Wyser: [email protected]. Smiles erbjudande Odontologi - kärnan i allt vi gör! Här erbjuder vi dig en arbetsplats med odontologi och kvalité som kärna i vår kultur med stark gemenskap. Vill du ta del av medarbetarberättelser och lära känna några av våra stjärnor? Läs mer HÄR. En av Sveriges bästa arbetsplatser 2025 enligt Great Place to Work! Läs pressmeddelandet HÄR. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Därför är vi extra stolta över att ha fått ta emot utmärkelserna Årets Karriärföretag 2024 & 2025 samt Great Place to Work. HÄR kan du läsa mer om dessa utmärkelser. Vi älskar kompetensutveckling! Hos oss är utveckling A & O. Därför är vi stolta över de utbildnings- och utvecklingsmöjligheter vi erbjuder våra medarbetare. Läs mer HÄR. Vi firar framgångar! Och vi har självklart goda villkor och förmåner för att du är viktig för oss. Läs mer om vårt erbjudande till dig HÄR.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Psykolog - varierad tjänst inom utbildning, utveckling och kliniskt arbete
WiseMind AB
Psykologer

Vill du arbeta centralt i Göteborg i en psykologverksamhet med korta beslutsvägar, nära samarbete mellan kollegor och möjlighet att påverka verksamhetens utveckling? Välkommen att söka till denna varierade psykologtjänst. Om tjänsten Vi söker dig som i mötet med människor vill hjälpa, ge goda upplevelser av att ha kontakt med en psykolog och förmedla psykologisk expertis som kan vara till nytta för samhälle och folkhälsa. Hos oss arbetar du med psykologisk utredning och behandling samt utveckling inom verksamhetens skilda områden. I arbetet med vår utbildningsverksamhet kommer du, tillsammans med kollegor, bidra med idéer, ta fram kursupplägg och innehåll samt stödja i administration och genomförande. Vi ser gärna att du är intresserad av kunskapsspridning och vill vara med och forma framtidens utbildningar inom psykologi. Tjänsten riktar sig till dig som är leg. psykolog med relevant arbetserfarenhet. Den är även öppen för dig som söker PTP-tjänst om du har minst sju års relevant arbetserfarenhet. Olika slags arbetserfarenhet kan vara relevant för att bidra i en mindre organisation, exempelvis erfarenhet av forskning, psykologisk utredning & behandling, utveckling av organisation, utbildnings-/skolverksamhet, marknadsföring, sälj, service, ekonomi, administration, kunskapsförmedling, journalistik, teknik och digitala verktyg. Du kommer ges möjlighet att fördjupa din kunskap inom psykologi via utbildningsdagar och efter en tid i verksamheten ges även möjlighet för dig att genomföra din specialistutbildning. Om du själv har expertkunskap och exempelvis etablerade kunder eller uppdrag inom ett visst område, arbets- & organisationspsykologi, handledning, föreläsningar etc. finns även möjlighet att fortsätta utveckla detta inom vår verksamhet. Tjänstens innehåll kan delvis anpassas efter intresse, kunskap och erfarenhet hos den som anställs. Vi samverkar med många underkonsulter med olika expertis och välkomnar kontinuerligt förslag på olika slags samarbeten. I denna tjänst rekryterar vi dock till en anställning. Att arbeta hos oss Vi som arbetar på WiseMind tycker att ett jobb ska vara roligt, tryggt och utvecklande samt ge möjligheter till variation, utmaningar, lärande i vardagen och social gemenskap. Vi vill tillsammans skapa smarta och samhällsnyttiga tjänster och arbetssätt som kan göra skillnad på riktigt. Vi gör vårt bästa för att använda vår arbetstid på ett effektivt och meningsfullt sätt och är beredda att anstränga oss för att finna smarta lösningar när utmaningar dyker upp. Vi vill vara uppdaterade på den senaste forskningen och bidra till nytänkande och implementering av kunskap. Genom att vara en del av ett mindre företag utvecklar du ständigt nya färdigheter och växer med dina kollegor. Verksamheten strävar efter att vara självstyrande, dvs. fungera utan formell hierarki och traditionellt chefskap. Vi arbetar istället emot ett delat ledarskap kring beslutsfattande och utvecklingsfrågor där vi uppmuntrar till en kultur av gemensam värme, engagemang och driftighet. Det innebär att en förutsättning är att alla som arbetar i verksamheten känner ett ansvar för helheten och har lätt för att gå från tanke till handling gällande att förbättra och bidra i litet och stort. Om företaget Läs gärna mer om de olika delarna i vår verksamhet på: wisemind.se wisemind.se/utbildning wisemind.se/psykologiteamet wisemind.se/neuro wisemind.se/evolution wisemind.se/kvinna Anställningen Start som ett föräldravikariat men finns möjlighet till förlängning och fast anställning då verksamheten växer. Heltid eller deltid, 50-100% utifrån överenskommelse. Preliminär start september 2025. Ansökan Rekryteringsprocessen kan påbörjas före sista ansökningsdag så skicka därför gärna så snart som möjligt in din ansökan med följande delar bifogade till [email protected] Sätt rubriken Ansökan psykologtjänst + ditt namn i titeln på mejlen. På grund av begränsad tid har vi endast möjlighet att besvara eventuella frågor om tjänsten via mejl, efter att en ansökan har skickats in. Det kan ta 1-2 veckor för oss att hinna svara p.g.a. andra uppdrag och semestertider. Skicka ansökan med: 1. Ditt CV 2. Istället för personligt brev önskar vi att du skickar med ett brev där du besvarar följande frågor (max 3st A4-sidor totalt): Varför söker du tjänsten? Vad i tjänsten intresserar dig?Vilka områden vill du framförallt arbeta med och utvecklas inom som psykolog? Vad ser du framför dig att du skulle kunna bidra med i verksamheten och hur skulle en fördelning av arbetsområden kunna se ut som passat dig om du kunde önska fritt? Vad är din situation gällande sysselsättning just nu & vart bor du? Vilka önskemål har du gällande arbete på plats/delvis hemifrån (om du har lång resväg, beskriv hur det kan fungera praktiskt), på heltid/deltid och vilka andra praktiska förutsättningar är av betydelse för att ett arbete ska fungera bra för dig? Vad är viktigt för att du ska trivas på en arbetsplats? Ex. gällande arbetsmiljö, ledarskap, planering, struktur mm? Vad innebär EBPP för dig och på vilket sätt har du tillämpat det i tidigare uppdrag du har gjort? Ge exempel på två konkreta situationer du varit i då du behövt fundera över förhållningssätt till EBPP. Ge exempel på två teman där du tror att det finns behov för att utveckla kurser inom psykologins område som du själv skulle tycka det var roligt att vara med och utveckla kurs inom. Ange även vem målgruppen för dessa kurser skulle vara. Vilka digitala verktyg har du vana av att arbeta med och har du någon specifik kunskap inom något tekniskt område? Ge exempel på när och hur du arbetat med dessa? Beskriv kortfattat vilka faktiska erfarenheter och/eller intressen du har som kan vara till nytta för verksamheten inom följande områden (obs. du behöver bara besvara det som känns aktuellt för dig): 1. Arbete inom och utveckling i ett mindre privat företag. 2. Psykologisk utredning & utlåtandeskrivning. 3. Psykologisk behandling: beskriv konkret din erfarenhet samt vilka metoder du har god kunskap om. 4. Eventuella övriga psykologuppdrag du har någon form av expertis inom. 5. Utbildningsverksamhet: beskriv vilka roller du trivs i gällande kurs/utbildningsverksamhet och vilken erfarenhet du har av dessa. 6. Forskning 7. Marknadsföring, sälj, ekonomi och/eller administration: beskriv utöver erfarenhet vad du skulle och inte skulle vilja göra av detta i framtida arbete. Finns det något ytterligare du önskar att vi känner till om dig eller idéer och förslag du har? Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska, Psykiatrisk klinik Södra Lappland, Lycksele
REGION VÄSTERBOTTEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Som medarbetare i Region Västerbotten och södra Lappland får du ett arbete som både utmanar dig och ger mening i vardagen. Här får du vara med och göra skillnad för andra. Psykiatrisk klinik Södra Lappland är en öppenvårdsmottagning med samtliga diagnosgrupper. Slutenvårdsplatser finns i Skellefteå och Umeå. I verksamheten är vi cirka 45 medarbetare, de flesta av oss finns på Lycksele sjukhus och vi har även medarbetare på andra orter i södra Lappland. På kliniken arbetar vi i tvärprofessionella team och vi använder oss ofta av digitala kommunikationsverktyg.  Du får möta patienter som befinner sig i olika situationer i livet och du får tid att lära känna dem. Arbetsuppgifterna som ofta varierar kommer att ge dig en bred kompetens. Vi har långa avstånd mellan våra verksamheter, men det hindrar oss inte från att ha nära samarbeten med korta beslutsvägar. Vi hjälps åt och bryr oss om varandra. Det finns en lyhördhet för varje enskild medarbetares engagemang och drivkrafter. Vi värdesätter vikten av att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. På så vis får du möjlighet att växa i din roll. Här utvecklas vi alltid framåt och det finns goda möjligheter till att forma sin egen roll och arbetsidentitet utifrån evidens. Placeringsort i Södra Lappland enligt överenskommelse, resande ingår i tjänsten. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Hos oss arbetar du både självständigt och som en del i ett multiprofessionellt team. Som sjuksköterska ingår i dina arbetsuppgifter att vissa tider fungera som mottagningssjuksköterska där bland annat telefonrådgivning ingår. Du ansvarar för läkemedelshantering, uppföljning vid farmakologisk behandling, provtagning samt samtal utifrån patientens behov. Du bistår med den somatiska kunskapen samt bidrar med ett helhetsperspektiv på det medicinska, somatiska, sociala och psykiatriska området. KVALIFIKATIONER För det här jobbet behöver du vara legitimerad sjuksköterska med ett intresse för psykiatri. Om du är specialistsjuksköterska inom psykiatri eller tidigare har arbetat inom psykiatrisk öppen- och/eller slutenvård är det meriterande. Du ska behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Samarbetsförmåga och flexibilitet är värdefulla egenskaper, liksom intresse för utvecklingsarbete. Du har en god kommunikationsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt. B-körkort meriterande. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vikarie sjuksköterska till Villa Råsunda Solna
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Råsunda är ett profilboende med psykogeriatrik inriktning. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider: Vikariat fram till och med 2025-09-30. Arbetstider är mellan kl. 07:00 och 17:00. Fyra veckors schema 100%, med arbete var fjärde helg.   Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Råsunda Mitt i hjärtat av Solna ligger Villa Råsunda. Vi har 72 ljusa och moderna lägenheter fördelade på 5 våningsplan. Våra platser är för personer som är 50 år och äldre. Vår personal har särskild kompetens kring psykiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar med fokus på frihet, ansvar och inflytande hos den enskilde. Vi utformar stöd och aktiviteter efter varje individs önskemål och förutsättningar. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdag: 2025-06-08 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Jenni Puukka, [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post.  Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Leg arbetsterapeut
Smedjebackens kommun
Arbetsterapeuter

Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Rehabenheten, kommunala hälso- och sjukvården Ser du möjligheter, och vill bidra till att forma framtidens kommunala hälso- och sjukvård? Brinner du för det proaktiva arbetet och ser med spänning på vad digitalisering och välfärdsteknik kan göra för rehabiliteringsprocessen? Då är Rehabenheten i Smedjebackens kommun en plats för dig! Vi söker dig som vill arbeta i en mindre och personlig kommun där arbetsplatsen ger dig möjligheter för personlig utveckling i kombination med arbetsglädje och innovativa lösningar. Vill du lära känna vår verksamhet bättre? Följ oss gärna på Instagram: hemsjukvårdensmedjebacken Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter Hos oss arbetar arbetsterapeuten i team tillsammans med fysioterapeut, rehab-assistent, sjuksköterskor, enhetschef, biståndshandläggare samt vård- och omsorgspersonal. Teamet arbetar för att uppnå en nära och effektiv vård och omsorg utifrån brukare- och processorienterad verksamhet. .Utifrån arbetsterapeutens kompetensområde ansvarar du för bedömning av funktionsförmåga och rehabilitering av den enskilde patienten. .Som arbetsterapeut ansvarar du för arbetsterapeutiska bedömningar och åtgärder i den enskildes hem oavsett boendeform. .Arbetet innebär att du kommer att träffa människor med olika rehabiliteringsbehov i hemmiljö, på särskilt boende och på kortisboende. .Du initierar behandling, träning och hjälpmedelsutprovning som utvecklar, rehabiliterar och bibehåller funktionsförmågan. .Arbetet innebär också att ge handledning och stöd till enskild patient, närstående och personal i ett rehabiliterande förhållningssätt för att upprätthålla god hälsa. .Delta aktivt i utvecklingen av den kommunala hälso- och sjukvården Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden. Kvalifikationer .Leg Arbetsterapeut alternativt mindre än ett år kvar på Arbetsterapiutbildningen .Körkort B Meriterande Tidigare arbete inom kommunal hälso- och sjukvård. Tidigare arbete i WebSesam och Procapita. Personliga egenskaper För oss är är det viktigt att du tycker om utmaningar och ser lösningar hellre än hinder samt trivs bra med att jobba i team. Så här beskriver din närmaste arbetsterapeutkollega Elli sig: Jag är en glad prick som är flexibel och lösningsfokuserad. Jag ser utmaningar snarare än problem och samarbetar med allt och alla. Det förebyggande arbetet står mig varmt och hjärtat och jag älskar utmaningar. Ingenting är omöjligt! Är du en person som kan komplettera/matcha Elli? Varm välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att studierna är avklarade, heltid, 100%, dagtid.  Eventuella intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Pia Malmqvist, Leg fysioterapeut/Facklig, 0240-66 03 45, [email protected] Ester Danielsson, Enhetschef, 0240-66 88 77 , [email protected] Arbetsplats Uvbergsgatan 24 777 32 Smedjebacken

27 maj 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Närtandvården söker legitimerad tandläkare (80-100%)

Vill du arbeta i en personlig klinik med stort patientfokus och nära samarbete i teamet? Närtandvården Tyringe växer och söker nu en legitimerad tandläkare till vårt team! Om tjänsten Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en sysselsättningsgrad på 80–100%, beroende på vad som passar dig. Hos oss får du arbeta i en stabil och välfungerande verksamhet där kvalitet, omtanke och långsiktiga patientrelationer står i centrum. Vi erbjuder: • Tillsvidareanställning • Fast lön • Trygg arbetsmiljö med gott kollegialt stöd • Moderna lokaler och utrustning • Möjlighet till kompetensutveckling • Ett nära och engagerat team med stark lokal förankring Kvalifikationer: • Svensk tandläkarlegitimation • Erfarenhet är meriterande, men vi välkomnar även nyutexaminerade • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Du är engagerad, ansvarstagande och har ett professionellt bemötande Placeringsort: Närtandvården, Tyringe – en mindre ort med närhet till både natur och större städer. Ansökan Skicka din ansökan och CV till Edona Gashi på [email protected] senast 31 juli 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att höra av dig! Välkommen till Närtandvården Tyringe – där närhet och kvalitet går hand i hand!

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Städare till hemtjänsten i norrort
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

27 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Legitimerad fysioterapeut till Rehabenheten
Kristianstads kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi en fysioterapeut till vår enhet i Åhus. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut i Rehabenheten ansvarar du för fysioterapeutisk bedömning, utredning, målsättning och åtgärder. Åtgärder kan vara träning, handledning, hjälpmedelsförskrivning. Fokus på arbetet ligger i det tvärprofessionella teamarbetet för att skapa möjligheter för våra patienter att känna trygghet och delaktighet i sin vardag. Våra patienter finns både inom ordinärt boende och på kommunala vård- och omsorgsboenden. Inom Rehabenheten strävar vi efter att arbeta smartare istället för att springa fortare. Vi använder effektiva arbetssätt såsom digitala vårdmöten i de ärenden vi bedömer det lämpligt. Detta arbetssätt ökar patientnyttan och patientnöjdheten och det frigör också värdefull tid för de legitimerade. Vi arbetar med en fokusförflyttning från ett reaktivt till ett mer preventivt arbetssätt. Här finns stora möjligheter att vara med och utveckla vår verksamhet framöver. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut eller student termin 6. Vi ser gärna att du har god kännedom om regional och kommunal hälso- och sjukvård. Flerårig erfarenhet inom yrket och erfarenhet av multiprofessionellt teamarbete är meriterande. I arbetet som fysioterapeut är det viktigt med god kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård- och omsorgsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap inom dokumentation i Lifecare HSL, MyLoc och Mina planer. B-körkort är ett krav. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för tjänsten och vi söker dig som har god förmåga att samarbeta och kommunicera och främjar en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du en god empatisk förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Vidare har du ett rehabiliterande/habiliterande synsätt och förmågan att motivera och entusiasmera din omgivning. Du kan prioritera och planera och har samtidigt förmågan att snabbt ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Det är viktigt att du kan samarbeta med olika professioner och har en helhetssyn. Du kan arbeta i processer och bygger nya arbetssätt för att skapa teamkänsla. Vi ser gärna att du är en modig och ansvarsfull person som vågar tänka utanför boxen och som har ett inre driv och en vilja att utveckla både dig själv och verksamheten. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

27 maj 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
sjuksköterska till privat psykiatrisk mottagning
Hållbar Psykiatri Gotland AB
Psykiatrisjuksköterskor

Hållbar Psykiatri Gotland AB grundades 2019 av psykiatrikern Virág Bergkvist med visionen att via evidensbaserad kunskap ge vuxna med psykiska besvär möjlighet till utredning och behandling. Vi hjälper både privatpersoner och företag. I både vårdrelationer och mänskliga relationer sätter Hållbar Psykiatri särskilt stort värde på äkthet och engagemang. Vår grundfilosofi är kompetens, trygghet och hållbarhet. Mottagningen ligger centralt i Visby på Hamngatan 3 intill Donnersplats. Verksamheten har bedrivits i knappt 6 års tid och drygt 570 enskilda patienter har fått hjälp med diagnostisering, farmakologisk behandling och rehabilitering hos Virág Bergkvist. Vi tar emot 100 nya patienter per år. Ett tjugotal privatpraktiserande mycket erfarna externa konsulter och samarbetspartner tillhör nätverket. Tack vare detta givande samarbete har man kunnat erbjuda psykoterapi och neuropsykiatriska utredningar. Mer än 260 enskilda patienter har genomgått en ADHD-utredning på Hållbar Psykiatri under en fem årsperiod. Vi söker nu en sjuksköterska för timanställning med stor flexibilitet. Dina arbetsuppgifter: Som sjuksköterska arbetar du i ett team bestående av läkare och psykolog. Teamet genomför basutrednigar och initiala strukturerade neuropsykiatriska bedömningar hos vuxna. En viktig arbetsuppgift är att ansvara för psykoedukativa insatser och uppföljning av läkemedelsbehandling. Du är även en del i vår telefonmottagning. Du fungerar som fast vårdkontakt för patienterna och har i den rollen en samordnande funktion. Du arbetar dagtid. Vem är du? Du är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom psykiatri är inget krav men är meriterande. Du är pensionär eller är mitt i arbetslivet eller i början av din yrkeskarriär. Du är ansvarstagande, noggrann och motiverad i ditt arbete. Du har hög arbetsmoral, är lojal med patienter och är strukturerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde: 2025.09.01. eller enligt överenskommelse. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Barnsjuksköterska/Distriktssköterska till vår BVC – väx med oss!
Doktorse Nordic AB
Barnsjuksköterskor

Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Till Doktor.se BVC Örestadskliniken söker vi nu en engagerad distriktssköterska som vill bli en del av ett härligt team och vill vara delaktig i att utveckla framtidens primärvård tillsammans med oss. Vill du arbeta i en familjär verksamhet där kvalitet, teamwork och barnets bästa alltid står i fokus? Vår växande barnavårdscentral söker nu en engagerad och trygg barnsjuksköterska som vill vara med och fortsätta utveckla vår BVC-verksamhet. Om rollen Som barnsjuksköterska/distriktssköterska på Doktor.se BVC Örestadskliniken arbetar du patientbaserat och evidensbaserat samt är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Exempel på arbetsuppgifter: Sedvanligt mottagningsarbete Hjälper oss att utveckla primärvården genom att vara med på resan att implementera digifysiska processer Hälsoundersökningar, vaccinationer och utvecklingsbedömningar enligt det nationella BVC-programmet. Föräldrastöd genom individuella samtal och föräldragrupper. Tätt samarbete med läkare, BHV-psykolog, fysioterapeut och övriga yrkesgrupper. Aktivt arbete med kvalitetsutveckling och förbättringsarbete.  Om dig För att trivas i rollen så är du trygg i din yrkesroll och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö där du får chans att påverka och bidra med nytänkande. För rätt person finns storautvecklingsmöjligheter i denna roll. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad distriktssköterska eller barnsjuksköterska  Legitimerad sjuksköterska med genomgången och godkänd specialistutbildning inom barn- och ungdomssjukvård eller distriktssköterska. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet av arbete på BVC. God kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift. Meriterande: erfarenhet av journalsystemet PMO och arbete i tvärprofessionella team. Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag En stabil och positiv arbetsmiljö med korta beslutsvägar. Tydlig introduktion och mentor vid start. Regelbunden kompetensutveckling och interna utbildningar. Möjlighet att driva egna förbättringsprojekt. Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Örestadskliniken i Malmö   Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025