Frukostvärd
Elite Hotels Of Sweden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Elite Stadshotellet är Växjös största hotell med 163 hotellrum. Frukost serveras i hotellets nya frukostmatsal där vi dukar upp en buffé bestående av både varma och kalla rätter. På vardagar håller vi frukosten öppen mellan kl. 06.30-09.30. Helgerna mellan kl. 07.30-10.30. Vi välkomnar även externa gäster. Vi söker dig som har erfarenhet av planering, förbereddning, tillagning av frukost. I dina arbetsuppgifter ingår även att arbeta aktivt i matsalen med att hålla borden rena från disk, servera kaffe och assistera gäster med deras frågor och önskemål. Duka fram och fylla på frukostbuffén samt plocka undan frukostbuffén. Många av våra gäster är återkommande hotellgäster så är det viktigt att du värderar värdskap och brinner för att ge det lilla extra. Praktikaliteter: Arbetstider: 04.30 -11.30 vardagar / 05.00 - 12.30 helger Omfattning: 75 % tillsvidare Start: 1 augusti 2025 Lön: enligt kollektivavtal För frågor om tjänsten kontakta: Margot Mena via mail: [email protected] Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Restaurangbiträde
Sushi Centralen AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Serveringspersonal sökes för deltidsarbete på restaurang i Lund
Thuy NG AB
Hovmästare och servitörer

Vi på restaurang Thuy söker en servitris/servitör för omgående anställning. Du ska vara tillgänglig för minst två kvällspass (arbetstid ca. 16:45-22:00) och minst två lunchpass (arbetstid ca. 11:15-14:30) per vecka. Ytterligare pass vid behov kan förekomma. Restaurang THUY är en vietnamesisk restaurang i centrala Lund. Dina erfarenheter och personliga egenskaper som vi vill se hos dig som medarbetare är: - Att vara bekant med serveringen är ett måste. - Att kunna arbeta självständigt är ett måste. - En glad och positiv person som alltid ska kunna ge bra service till kunderna. - Öppen och lätt att samarbeta med. - Är noggrann, ansvarsfull och uppmärksam i arbetet. Arbetsuppgifter: Servering av mat till kunderna. Öppettider: Mån - Fre kl. 11.30 - 14.30, 17:00 - 22:00. Lör 12:00 - 22:00. Arbetsbelastning ca 30-40%. Behov av ytterligare arbetsbelastning kan ske enligt överenskommelse. Vi förväntar oss att du som söker ska vara servicevan, ha bra kundbemötande och ska ha jobbat inom restaurangbranschen förut. Eftersom arbetsbelastningen inte är 100% så är det lämpligt att bo nära Lund. Passar jobbet för dig? Mejla CV och personligt brev till: [email protected]

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Pizzabagare /Restaurangbiträde
Kristersson, Robin
Pizzabagare m.fl.

Vi söker pizzabagare med några års erfarenhet. Vi ser gärna att du förutom att baka pizzor även jobba med andra förekommande arbetsuppgifter i restaurangen. Vi söker en pizzabagare som kan arbeta i högt tempo och har förmågan att hantera stressiga situationer och är ansvarstagande. Hos oss eftersträvar vi att arbeta i team och har ett glatt humör mot varandra och våra gäster! Är du rätt person och vill vara en i gänget är du mer än välkommen att söka detta jobb

5 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Medarbetare till Espresso Bar
Göteborgsfamiljen AB
Kafé- och konditoribiträden

På Bar Etzy samlas människor för att njuta av allt från frukost till cocktails in på småtimmarna. Vi är nu på jakt efter dig som delar vårt genuina intresse för att ge utmärkt service och skapa en varm och välkomnande atmosfär. Vårt främsta mål är att se till att varje gäst känner sig bekväm och som hemma hos oss! Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att förbereda enklare maträtter, göra italienskt espressokaffe, cocktails och guida gäster till grymma upplevelser. Om dig: Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, är positiv och kvalitetsmedveten. Med ditt härliga humör och genuina servicekänsla tar du hand om både gäster och kollegor på ett fantastiskt sätt. Du är varm och flexibel och ser alltid till gästens bästa. På Bar Etzy skall man känna sig som hemma! Vi ser gärna att du har 2 års tidigare erfarenhet av liknande jobb. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som barista. Omfattning: Heltid Lön: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Arbetstider: Vardagskvällar och helger, med varierande arbetstider mellan morgon och kväll. www.Baretzy.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Meeting & Event Manager
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Vill du vara med och skapa möten och event i världsklass, där minnesvärda upplevelser och nöjda gäster står i fokus? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Meeting & Event Manager. Här möts passion, professionalism och personlig service – och du blir en viktig del i att göra oss till förstahandsvalet för både små och stora arrangemang! Om rollen – Möten och event som skapar stamgästerI rollen som Meeting & Event Manager ansvarar du för hela processen kring konferenser, möten och event – från förfrågan till genomförande och uppföljning. Tillsammans med kollegor på hotellet och inom gruppen säkerställer du att varje arrangemang håller högsta möjliga kvalitet och att värdskapet alltid är i världsklass. Rollen är omväxlande och innebär nära samverkan såväl internt som externt med gäster och leverantörer. Arbetsuppgifter – Koordinera, utveckla och leverera mötesupplevelser Planera, koordinera och följa upp konferenser, möten och event med fokus på kundupplevelse Bistå med offert, bokning och avtal samt säkra att all administration och kommunikation är tydlig och professionell Samarbeta med kök, restaurang, tekniker och övriga avdelningar för att skapa smidiga processer och oförglömliga upplevelser Agera problemlösare och se till att detaljerna sitter, även vid snabba ändringar och högt tempo Driva utvecklingsarbete inom mötes- och eventverksamheten tillsammans med teamet Ständigt identifiera möjligheter att förbättra våra erbjudanden och processer för både gäster och kollegor Kvalifikationer – Erfarenhet inom möten, event och service Minst 2 års erfarenhet av liknande roll inom hotell, konferens eller event God organisatorisk och kommunikativ förmåga, på svenska och engelska i både tal och skrift Trygg med systemstöd och vana vid administrativa processer (Officepaketet, bokningssystem etc.) Erfarenhet av kundrelationer samt meriterande om du har arbetat med försäljning och uppföljning En positiv problemlösare som gillar att samarbeta över avdelningsgränser och tar eget ansvar Du är passionerad, lekfull, personlig och professionell i ditt arbetssätt Din profil – Service, struktur och kreativitet Vi söker dig som har en genuin känsla för värdskap, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta lösningsorienterat. Att balansera flera projekt samtidigt och ändå leverera högsta service är en självklarhet för dig. Du lockas av att jobba i ett engagerat team där vi hjälper varandra att utvecklas, ha roligt och överträffa gästernas förväntningar – varje dag! Anställningsvillkor och förmåner Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse, tjänstgöringsgrad 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Utvecklingsmöjligheter, internutbildningar och förmånliga rabatter på koncernens anläggningar Ansökan – Rekrytering Meeting & Event Manager Vi håller intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag är 22 juni. Om du inte uppfyller alla krav men har rätt engagemang och erfarenhet från liknande roller, ser vi gärna att du söker ändå. Vi strävar efter mångfald och ser fram emot din ansökan! Bli en del av ESS Group och varje dag skapa oförglömliga möten, event och relationer – för både våra gäster och kollegor!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
MAX i Piteå söker personal
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Ta genvägen till dina drömmar via MAX MAX är en arbetsplats med tusen möjligheter att nå dina drömmar. Här finns plats för dig som vill klättra i karriären, resa i höst, träffa nya vänner eller bara landa en stund och fundera på nästa steg i livet. Därför är vi på jakt efter karriärister, semesterälskare, do-ers och drömmare och vi ser att dina personliga egenskaper är viktigare än tidigare erfarenhet. Som restaurangbiträde håller du ordning och reda i restaurangen, packar beställningar, tillreder burgare, smoothies och pommes. Du ser till att alla detaljer är på plats för att skapa en fantastisk gästupplevelse.  På MAX varierar arbetstiderna mellan dagar, kvällar, nätter och helger. Och i början av din karriär har du en erfaren kollega vid din sida och vårt digitala utbildningsprogram som lär dig jobbet steg för steg. Trygghet med kollektivavtal, chans att klättra och en kultur som lyfter fram det bästa i dig, det är några av de viktigaste ingredienserna i MAX-receptet för våra medarbetare. För oss handlar det om att skapa möjligheter, både i och utanför våra restauranger. Så oavsett hur stora eller små dina drömmar är, vill vi hjälpa till på vägen dit.  PS. Vår högsäsong är mellan juni och augusti, så vi söker dig som kan jobba större delen av sommaren. Det kan finnas möjlighet till förlängning om du är sugen på att jobba mer i höst.   Vad MAX kan erbjuda dig Stark gemenskap - Vi har medarbetare från alla världens hörn och här finns hundratals nationaliteter, bakgrunder och erfarenheter representerade. Hos oss är det dina personliga egenskaper och jobbet du gör som spelar roll. Vi vet att en stark gemenskap är viktigt för att alla ska kunna prestera på topp. Och som familjeägt företag vet vi att man måste vara snäll. Kanske är det därför har vi kollegor som jobbat hos oss hela livet. Vi förstår att passionen vi har för våra medarbetare är grunden till framgång. Utvecklingsmöjligheter -  Vi förstår att utveckling är A och O för att hitta lösningar till helt nya problem. Därför har vi en gedigen kurskatalog och ledarprogram som hjälper våra medarbetare att bli sina bästa jag, oavsett om det handlar om självledarskap, konflikthantering eller arbetsplanering. Vi är här för att du ska kunna ta nästa steg i din karriär på MAX. Chansen att jobba med burgare som både smakar och gör gott -  Vi är ett familjeägt företag som leder hållbarhetsutvecklingen i branschen. Vi jobbar för att göra världen lite godare och på den resan har vi lärt oss att passion och mod är viktigare än att följa gamla fotspår. Vi förstår att hållbarhet handlar lika mycket om att ta hand om vår planet som att ta hand om våra medarbetare. Företagskultur som vill att du lyclas -  MAX är byggt på passion, mod och gemenskap. Vi förstår att talangfulla medarbetare och entreprenöriell kultur är nyckeln till framgång. Vi förstår att frihet under ansvar får människor att växa och inspirerar fler till stordåd. Hur fungerar det? När du skickar in din ansökan svarar du på några urvalsfrågor, vi tar inte emot CV och personligt brev och det är därför viktigt att du svarar utförligt på frågorna. Efter att ha skickat in din ansökan får du ett test skickat till din e-post. Det är ett servicetest för att få en bild av hur du hanterar olika situationer som kan dyka upp under en dag på MAX. Det tar högst 15 minuter att slutföra och ger dig också en idé av hur det är att jobba på MAX och vad du kan förvänta dig. När du gjort klart testet kollar vi på din ansökan och återkopplar så snart som möjligt. Vi ser över ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstiden går ut. Observera att servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess och vi går inte vidare med kandidater som inte slutför det. Sista ansökningsdag är den 21 maj, men vi granskar ansökningar regelbundet, så skicka in idag!   Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Nattreceptionister med erfarenhet från Opera, MEWS & HMS
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om jobbet: Nattreceptionist på varierande arbetsplatser i Stockholm. Vi bemannar Stockholms mest attraktiva hotell med alltifrån enstaka pass till längre uppdrag. Arbeta när det passar dig och på den arbetsplats du trivs bäst. Arbetet är nattetid och varierar om du arbetar själv på hotellet eller med kollegor. Tjänsten passar dig som vill kombinera med studier eller annat arbete. Vem är du? Är du en nattuggla som trivs bäst när alla andra sover? Arbetar du kanske redan på ett hotell som nattreceptionist men vill arbeta extra under din lediga vecka? Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet från hotellreception och känner dig trygg med något av följande bokningssystem: Opera, Opera Cloud, Mews, Hotsoft, HMS. Som person ser vi att du är flexibel, serviceminded och ordningsam. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift.  Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?  Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!  Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!  Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.   Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!   Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.  Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.  Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

5 juni 2025
Sista ansökan:
10 november 2025
Servera i olika miljöer över hela Stockholm
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hovmästare och servitörer

RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till allt från kommunen, hotell och festvåningar. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Om jobbet: Vi har turen att jobba med otroligt olika typer av kunder. Allt ifrån Stockholms finaste festvåningar, banketter, roliga À la carte restauranger och härliga lunchrestauranger. Arbetsplatserna är ofta belagda i Stockholms innerstad men vissa förfrågningar kan även dyka upp utanför city. Tjänsten passar dig som vill kombinera med studier eller annat arbete. Vem är du? Tycker du om att utvecklas, jobba i olika miljöer och gå utanför din comfort-zone? Vi söker dig som har erfarenhet från servering och/eller event. Du bemästrar att bära 3 tallrikar och bekväm med att duka och duka av bord. Erfarenhet från fatservering/Silver service är mycket meriterande men inte nödvändigt. Du har yrkesstolthet och har en attityd som är professionell men personlig.  Varför ska du jobba på RA Hospitality? Om du tycker om att jobba på olika arbetsplatser, kunna välja själv hur mycket eller lite du jobbar samt vill utveckla din service med kurser. Då ska du skicka in din ansökan direkt så att vi kan få träffa dig. Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!  Utbildning  Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.  Trygga och bra villkor med kollektivavtal Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.

5 juni 2025
Sista ansökan:
10 november 2025
Head of Service till Globalt bolag!
Hirely AB
Hotellreceptionister m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Som Head of Service på detta uppdrag erbjuder vi dig en möjlighet till ett socialt, självständigt och utvecklande arbete. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund, ett multinationellt teknik-och industriföretag i Solna. Som Head of Service har du det övergripande ansvaret för att säkerställa både leverans och utveckling av serviceverksamheten, liksom för den administrativa hanteringen och den dagliga driften av kontoret. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder i receptionen Övergripande ansvar för dagliga driften av kontoret och receptionen Telefon och mail Hantering av konferens-och mötesrum samt övriga kontorsytor Diverse administrativa uppgifter Vem är du? För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för att skapa positiva och professionella möten med människor. Du har en naturlig positiv utstrålning och ser alltid till att möta både medarbetare och besökare med ett leende. Du är en tydlig och ansvarstagande kommunikatör och har förmågan att ta initiativ när det behövs. Vidare har du en proaktiv inställning där du snabbt identifierar vad som behöver göras för att bidra till en smidig och effektiv verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och är van vid att hantera olika typer av serviceuppgifter. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning Start: 1 september Arbetstider: Måndag till fredag ca kl 08-17, heltid Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

4 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025